بازدید 22710
خبرگزاری بلومبرگ عنوان کرد؛

چرا در جنگ با ایران، نتانیاهو نباید روی ترامپ و اعراب حساب باز کند؟

شخصیت ایده‌آل نتانیاهو، وینستون چرچیل است و شاید اکنون خود را در موقعیتی مانند او می‌بیند؛ اما این نقش در قامت او نمی‌گنجد. اگر او اهداف بزرگ‌تری در سر می‌پروراند، باید قبل از اینکه دولت خودش و جهان را دچار گرفتاری وحشتناکی کند که نخواهد توانست تقصیر آن را به گردن مترجمانش بیندازد، بیدار شود.
کد خبر: ۸۷۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰ 16 February 2019

در جریان کنفرانس ضد ایرانی ورشو ـ که با حضور امریکا و متحدانش برگزار شدـ بنیامین نتانیاهو از جنگ با ایران سخن گفت و مدعی شد، اعراب نیز در جنگ با ایران در کنار اسرائیل خواهند ایستاد.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در مطلبی به امکان سنجی نتانیاهو برای جنگ با ایران پرداخت و نوشت: چهارشنبه، پیش از افتتاح اجلاس ورشو درباره خاورمیانه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل با تلویزیون اسرائیل مصاحبه کرد و گفت: گردآمدن شصت کشور جهان از جمله کشورهای عرب، گام مهمی به سوی «پیگیری منافع مشترک در جنگ علیه ایران» است.

این ترجمه رسمی گفته نتانیاهو به زبان انگلیسی بود که توسط اداره رسانه‌های دولت اسراییل منتشر شد. اما یک ساعت بعد، این اداره، گفته‌های نتانیاهو را تصحیح کرد و با حذف واژه جنگ، آن را به «منافع مشترک در مقابله با ایران» تبدیل کرد. گفته شد که این تصحیح به علت خطای ترجمه انجام شده است. اما نتانیاهو صریحا از واژه «جنگ» استفاده کرده بود و منظورش نیز همین بود.

اکنون فصل انتخابات در اسراییل است و نتانیاهو با وجود نارضایتی فرماندهان نظامی، به اعلام عمومی عملیات‌های روزانه ارتش این کشور علیه ایران و هوادارانش در خاک سوریه می‌پردازد.

همچنین این هفته نتانیاهو، ایران را در پاسخ به اظهار امکان حمله به اسراییل، تهدید کرد در این صورت به کار دولت ایران پایان می‌دهد.

نتانیاهو اغلب در برابر دوربین‌ها با احتیاط سخن می‌گوید. اظهار سخنان خصمانه علیه ایران به زبان عبری در داخل اسراییل، بخشی از گفتمان عادی حزب لیکود است؛ اما تقاضای جنگ در کنفرانسی که با شعار صلح در خاورمیانه برگزار شده، غیرعادی تلقی می‌شود. به همین علت این واژه حذف شد.

چرا در جنگ با ایران، نتانیاهو نمی تواند روی ترامپ و اعراب حساب باز کند؟

اما معلوم شد نیازی به این کار نبود. شاید دولت قبلی آمریکا، او را وادار می‌کرد که گفته‌هایش را تصحیح کند، ولی دولت فعلی آن را تصدیق می‌کند. پومپیو نه تنها از اظهارنظر نتانیاهو انتقاد نکرد، بلکه حتی از جنگ‌طلبی او دفاع کرد.

پومپئو در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اظهارنظر نتانیاهو گفت: «بدون مقابله با ایران نمی‌توان به صلح و ثبات در خاورمیانه دست یافت. جمهوری اسلامی، عاملی مخرب در لبنان، سوریه، عراق و یمن است».

دولت ترامپ موضع نزدیکی به اسراییل دارد که معتقد است تنها راه تغییر رفتار ایران، تغییر نظام آن است. نام کنفرانس ورشو هر چه بود، هدف اصلی آن تشکیل یک ائتلاف برای جنگ علیه ایران بود.

در ورشو، آمریکا نتانیاهو را به رهبر غیررسمی ائتلاف جنگ علیه ایران تبدیل کرد. این نقشی مخاطره‌آمیز و غیرقابل تقدیر است. چنانکه در سوریه مشخص شده، ترامپ متحدی غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل اعتماد است. او امروز از ایران متنفر است؛ اما مانند کره شمالی ممکن است فردا عاشق ایران شود. در این صورت، اسراییل در جبهه جنگ با ایران تنها خواهد ماند. متحدان عربی که نتانیاهو به آنها دل بسته نیز او را ترک می‌کنند و هر یک به دنبال معامله با ایران می‌روند.

حتی در صورت ورود نامحتمل ترامپ به جنگ با ایران، او بازنده این جنگ خواهد بود. جنگ عراق نشان داد که دولت آمریکا بدون پشتوانه افکار عمومی نمی‌تواند پیروز جنگی در خاورمیانه باشد.

وقتی اوضاع خراب شود، اسراییل به علت کشاندن آمریکا در جنگی خودخواهانه برای منافع خودش، هدف انتقاد قرار خواهد گرفت. شاید ترامپ فکر می‌کند که اسراییل به تنهایی می‌تواند در نبرد علیه ایران پیروز شود. اگر این ‌طور باشد، او در اشتباه است. اسراییل می‌تواند در نبرد هوایی سوریه پیروز شود.

اسراییل حتی برای حرکت به سمت مناطق محل استقرار نیروهای نزدیک به ایران مانند لبنان و غزه نیز اراده و نیروی انسانی کافی ندارد.

شخصیت ایده‌آل نتانیاهو، وینستون چرچیل است و شاید اکنون خود را در موقعیتی مانند او می‌بیند؛ اما این نقش در قامت او نمی‌گنجد. اگر او اهداف بزرگ‌تری در سر می‌پروراند، باید قبل از اینکه دولت خودش و جهان را دچار گرفتاری وحشتناکی کند که قادر نخواهد بود تقصیر آن را به گردن مترجمانش بیندازد، بیدار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۷
این که چرا نداره
چون ترامپ کاسبه
عربا هم ترسوند
یا خدا میون اینهمه گرونی وبدبختی فقط جنگ کم داریم راستی پرایدم امروز 46میلیون رد کرد هرجا بکی بهت پناهندگی میدن قیمت یه لگن مساوی با حقوق سه سال یه کارگر ودوسال یه کارمند
موقع جنگ معلوم میشه
وقتی ۴ تا موشک خورد به پایتخت امارات و عربستان همین هار دستشان را بالا می کنند و تسلیم می شوند یعنی این قدر بزدل هستند این اسراییل که دیگر بدتر از این عرب ها هستند که تاریخ این را نشان داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
شما که شجاعی برو بجنگ
ما نیستیم دیگه
حالا ما نفهمیدیم کجا رو بلومبرگ نوشته ، کجا رو خود تابناک نوشته؟!!! چیزهایی که بلومبرگ نوشته رو با خط متفاوت یا رنگ دیگه بنویسید
مگه ما خودمون هر روز نمیگیم مرگ بر اسرائیل و امریکا؟ خب اینم حالا یکبار گفته جنگ! اینهمه تفسیر نمیخواد، مشخصه آخرش جنگ میشه. چه بهتر همین حالا جنگ کنیم. منم 1 میلیون دلار خریدم، به قیمت الان 12 میلیارد تومانه، جنگ بشه میشه 120 میلیارد تومان، ببین چقدر خوبه جنگ بشه. زودتر جنگ کنید معطل چی هستین؟
یک شکری خورد ...
حمله به اسراییل یعنی حمله به آمریکا و انگلیس و فرانسه .
مرگ بر تمامی کره زمین با کل ساکنینش بغیر از سه کشور دوست
نتانیاهو حتی جرات ثبت کلمه جنگ در سخنان گزاف وبزرگ تر از دهان نجسش را نداره .این شیطان می خواهد با قدرت نظامی امریکا وسرمایه اعراب ، به جنگ ایران برود ، که البته به لطف الهی هیچ کدام جرئت وامکان این حماقت را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
این اظهارات بدون پایه است که ما را در بن بست قرار داده است.
همه اس جنگ جنگ جنگ
بخدا انرا با گوشت و پوست خودمان لمس کردیم و عواقب بعد انرا را هم دبده ایم
در عصر حاًر کدام کشور جنگ طلب در جنگ و کشورگشایی موفق بوده است .
این پمپئو یک جوری در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در بی ثباتی و جنگهای خاورمیانه حرف میزند که آدم تصور میکند فقط همین چهل سال گذشته در این منطقه جنگ و ناامنی بوده. انگار که اصلاً یادشان رفته که کی از کجا اومده در سرزمین فلسطین کشورسازی کرده و حکومت درست کرده و انگار که قتل عام مردم فلسطین مثلاً در زمان جمهوری اسلامی بوده. یکی به این آقای پمپئو یک کتابچه تاریخ برسونه که ورق بزنه ببینه جنگهای جهانی اول و دوم، اشغال لبنان، اشغال بلندیهای جولان، و از همه دلخراش تر اشغال فلسطین توسط صهیونیستها در چه تاریخ و در چه دورانی واقع شده است.
پروردگارا ایران را از شر دشمنان داخلی و خارجی محفوظ نگهدار.
خطاب به مسیولین کشور: گاهی خیلی زود دیر می شود، لطفا اقداماتتان را سنجیده و فقط برای منافع کشور ایران هدفمند کنید.
جمله غریبیه! اسرائیل از اراده و نیروی انسانی کافی برخوردار نیست!!!! شما قدر پول رو دست کم نگیرید به هیچ وجه
الان موقعشه که ایران با خود ترامپ وارد مذاکره بشه چند تا قرداد دندون گیر اقتصادی بهش پیشنهاد کنید با این کار بولتون و پمپیو و نتانیاهو و بقیه عوضی های اطراف ترامپ از گردونه خارج میشن
چون اعراب برخیشون دوستن و برخیشون ترسو ...امریکا هم همیجوری باج نمیده اونم ترامپ
چرا همش به فکر جنگیم ؟ پس کی زندگی کنیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
زندگی را بزار در بهشت برین!!!!!
دستگاه دیپلماسی کشور در این خصوص بسیار خفته عمل می کندت باید همین اظهارات را بهانه کند و همواره از آن استفاده کند تا کشورهای اروپایی و مستقل را از حمایت آمریکا و اسراییل و اعراب تندرو جدا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
در خواست بده تا وزیر خارجه ات کنند واقعا حرفی!
چون روزنامه خارج گفته
به خدا جنگ بده و یه عده دارن ما رو به سمت جنگ میبرن!چرا نباید یه لحظه روی آرامش رو ببینیم
به خدا جنگ بده و یه عده دارن ما رو به سمت جنگ میبرن!چرا نباید یه لحظه روی آرامش رو ببینیم
صددرصد جنگ میشه و یک درصد عاغازاده هایی که داخل شیطان هستند بیرون میان و میجنگن...
چقدر راحت حرف جنگ میزنید
پنج سال پیش حرفش را‌نمیزدند
حریم ها شکسته شده
رو ترامپ حساب نکنه؟ اصلا ترامپو همین نتانیاهو و سعودی و امارات آوردن که ترتیب ایرانو بدن
شما رو اعراب حساب باز نکنید
این اخباری که شما و دیگر سایتها در مورد جنگ دارین منتشر می کنین من را به شدت می ترسونه
آقا ملت ما جنگ نمی خوان
کجا باید بریم بگیم ؟؟
بعید است جنگی بشود (چون بسیار برای طرفین پر هزینه است) و خاورمیانه نابود خواهد شد. چه نیاز به جنگ است وقتی آمریکا با استفاده از تهدید ایران سلاح میفروشه و نتانیاهو هم استفاده تبلیغاتی و مظلوم نمایی میکنه. بودن ایران به این شکل خیلی به نفع آمریکا و اسرائیله. روسیه و چین هم خوشحالند
این نقش در قامت او نمی گنجد..درست،
نتانیاهو را جدی نگیرید. غلطهای زیادی می‌کند و حرفهای گنده تر از دهانش می‌زند. با این حال حتی عرضه ندارد جلوی بادبادکهای کاغذی را که به وسیله آن فلسطینیها مزارع صهیونیستها را آتش می زنند را بگیرد.
نابودی اسرائیل نزدیک است ان‌شاءالله و به حول قوه الهی توطئه‌های امریکا، اسرائیل، عربستان، امارات و سایر شرکای ضدبشر و منفعت طلبشانبه خودشان باز خواهد گشت و وعده الهی حق است.

نصر من الله و فتح قریب
آماده هرگونه جان فشانی برای کشورم در راه خدا و در راه بشریت هستم و یقینا این عقیده اغلب افراد آزاده است.
امریکا و اسرائیل غلط میکنن
جنگی اگر بشه ، دیگه با حضور نظامی ها نخواهد بود و از همون مدیترانه موشکهای قاره پیما و اتمی از زیر دریاییهای اتمی شلیک میشه .
شاید ۵۰۰ بمب صد مگا تنی با نتیجه ۳۰۰ میلیون کشته در منطقه .
البته برای حجامت کره زمین باید کره زمین حدود یک میلیارد کشته بده تا سلامتی و آینده بهتر برای باقی سکنه امکان پذیر باشه ..
با سلام
نتانیاهو نمی داند سرزمین هایی که توسط اشغالگران با روش های مختلف وغیر قانونی از دست فلسطینی ها در اورده اند اگر ایران بخواهد و روزی تصمیم بگیرد از چنگ انان بیرون بیاورد وبه دست صاحبان اصلی ان بسپارد فقط دو یا سه ساعت زمان نیاز دارد .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی