بازدید 13212
پیمانه اقتصادی؛

واکنش رئیس کل بانک مرکزی به شایعات این روزها/ آمریکا یک شرکت خودروسازی را به دلیل آلایندگی ۸۰۰ میلیون دلار جریمه کرد/ بهای نفت در 2019 به چند دلار می رسد؟ مهم ترین علت حرکت صعودی دلار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع کم رمق بورس پس از رشد ۲.۴ درصدی هفته قبل، شروع منفی «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن، هند دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود، دختر ترامپ رئیس بانک جهانی می‌شود؟، پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری، تداوم صادرات گاز ایران با وجود تحریم‌ها، چقدر ارز برای واردات کمربند از کشور خارج شد؟ و افزایش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده تولید تخم مرغ را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 13 January 2019
واکنش رئیس کل بانک مرکزی به شایعات این روزها/ آمریکا یک شرکت خودروسازی را به دلیل آلایندگی ۸۰۰ میلیون دلار جریمه کرد/ بهای نفت در 2019 به چند دلار می رسد؟ مهم ترین علت حرکت صعودی دلارپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع کم رمق بورس پس از رشد ۲.۴ درصدی هفته قبل، شروع منفی «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن، هند دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود، دختر ترامپ رئیس بانک جهانی می‌شود؟، پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری، تداوم صادرات گاز ایران با وجود تحریم‌ها، چقدر ارز برای واردات کمربند از کشور خارج شد؟ و افزایش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده تولید تخم مرغ را در بر دارد.
 
شروع کم رمق بورس پس از رشد ۲.۴ درصدی هفته قبل

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش ۱۰۰ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۹۲۹ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته، در مجموع شاهد رشد حدود ۴ هزار واحدی معادل ۲.۴۴ درصد نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۹ واحدی معادل ۰۰۶ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۹۱ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۶۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۵ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۱۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۵ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۹ هزار و ۵۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۵ درصد به رقم ۱۲۱ هزار و ۹۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۳۲۶ هزار و ۶۰۶ واحد را به نمایش گذاشت.  

بورس شاخص


شروع منفی «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) معاملات نخستین روز هفته را منفی آغاز کرد و ضمن ثبت افت ۲/ ۱ درصدی به قیمت ۵۵ هزار و ۹۹۳ تومان معامله شد. تمام سررسید‌های وام مسکن نیز با سپری کردن محدوده منفی معاملاتی با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و میانگین بهای آن‌ها به سطح ۵۶ هزار تومان تنزل کرد. در دوران رونق بازار مسکن واحد‌های نوساز بیشترین تقاضای بالقوه را دارند، اما با جهش قیمت‌ها در سال جاری این روند وارونه شد و در مقابل تقاضا برای آپارتمان‌های بالای ۱۵ سال که شامل وام مسکن نمی‌شوند به بیشترین میزان خود در سه سال اخیر رسید. به گفته فعالان بازار مسکن، آپارتمان‌های بالای ۱۵ سال ساخت ۲۰ درصد ارزان‌تر از واحد‌های نوساز با متراژ مشابه است. در صورت تحول بازار مسکن، واحد‌های نوساز به موقعیت جذاب بازخواهند گشت و تقاضای اوراق وام مسکن به تبعیت افزایش خواهد یافت.

واکنش رئیس کل بانک مرکزی به شایعات این روز‌ها

عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دولت آمریکا دور جدیدی از جنگ روانی علیه ملت ایران را آغاز کرده است. اعلام اجماع بین المللی علیه ایران آن هم در ضعیف‌ترین کشور اروپایی، ادعای عدم تمدید معافیت‌های نفتی آن هم بعد از سابقه قبلی عقب نشینی از اینکه قبلا می‌خواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و اظهاراتی نظیر آن، حاکی از ناامیدی آمریکایی‌ها از موثر شدن اقدامات آن‌ها علیه ایران است. همتی در ادامه عنوان کرد: شروع و شتاب گرفتن تامین ارز از طریق هند، کره جنوبی، چین و تصمیم به توسعه مبادلات و تجارت با ترکیه، عراق و سایر همسایگان در کنار ذخایر مطلوب و حضور موثر بانک مرکزی در بازار، یکبار دیگر تلاش دولت آمریکا برای تاثیر گذاری بر بازار ارز را خنثی خواهد ساخت. رئیس کل بانک مرکزی در بخش پایانی پیام خود تاکید کرد: طرح شایعات علیه سیستم بانکی نیز در این راستا است که هشیاری مردم عزیز را می‌طلبد

هند با پشت سر گذاشتن آمریکا دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود

بانک استاندارد چارترد انگلیس پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۲۰ چین با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگترین اقتصاد جهان بدل خواهد شد و به احتمال زیاد در بلندمدت نیز هندی‌ها آمریکا را پشت سر گذاشته و به دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از چین تبدیل می‌شود. در گزارش این بانک انگلیسی آمده است: تا سال ۲۰۳۰ از ۱۰ اقتصاد برتر جهان ۷ اقتصاد از کشور‌هایی هستند که هم اکنون جزو بازار‌های نوظهور محسوب می‌شوند. بانک استاندارد چارترد انگلیس معتقد است این احتمال وجود دارد که اندونزی نیز احتمالا به جمع ۵ کشور با بزرگترین اقتصاد بپیوندد. در گزارش بانک استاندارد چارترد آمده است:  هند به احتمال زیاد اصلی‌ترین نقش‌آفرین رشد اقتصاد جهانی خواهد بود و باتوجه به اصلاحاتی که در این کشور در جریان است رشد اقتصادی این کشور در دهه ۲۰۲۰ به ۷.۸ درصد خواهد رسید. استاندارد چارترد در گزارش خود آورده است: اصلی‌ترین اصلاحاتی که هم اکنون در هند در جریان است اعمال مالیات‌های جدید بر کالا‌های تولید داخل و خدمات در این کشور در کنار طرح کد ورشکستگی در هند با نام اختصاری IBC است.

آمریکا یک شرکت خودروسازی را به دلیل آلایندگی ۸۰۰ میلیون دلار جریمه کرد

وزارت دادگستری آمریکا شرکت فیات کرایسلر را به دلیل معیوب بودن نرم افزار کنترل آلودگی خودرو‌های این شرکت ۸۰۰ میلیون دلار جریمه کرد.  به گزارش ایبِنا، وزارت دادگستری، آژانس حفاظت از محیط زیست و رگولاتور‌های آمریکایی در تمام ۵۰ ایالت این کشور بر سر جریمه ۸۰۰ میلیون دلاری شرکت خودرو ساز فیات کرایسلر به اجماع رسیدند. این جریمه به دلیل فیصله دادن به اتهامات مرتبط با آلایندگی خودرو‌های دیزلی این شرکت است.  شرکت فیات کرایسلر اعلام کرد، انتظار می‌رود این کمپانی در حدود ۸۰۰ میلیون دلار جریمه به رگولاتور‌ها و خسارت به مشتریان پرداخت کند. در حال حاضر فیات باید بیش از ۱۰۰ هزار خودروی دیزلی را برای بروزرسانی رایگان نرم افزار فراخوان بزند که سطح آلایندگی‌ها را به سطح قابل قبولی برساند. این فراخوان شامل تغییر در بخش سخت افزار‌ها نمی‌شود.  همچنین این پرداخت به طور میانگین ۲۸ هزار دلار غرامت برای هر مشتری واجد الشرایط می‌شود. فیات اعلام کرد که در ارتباط با نقض قوانین آلودگی تعمدی نداشته است. بر پایه این گزارش، مقامات فدرال مدعی شدند با توجه به کنترل‌های آلودگی انجام گرفته بر روی تقریبا ۱۰۴ هزار خودروی «جیپ» و «رام» تولید شده این کمپانی بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی، استاندارد‌های لازم را برای سطح قابل قبول آلایندگی به دست نیاورده اند.

دختر ترامپ رئیس بانک جهانی می‌شود؟

نیویورک پست نوشت: در بین لیست نهایی ارائه شده به وزارت خزانه‌داری آمریکا برای معرفی نامزد ریاست بر بانک جهانی، نام ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا نیز دیده می‌شود.  کیم یونگ جیم، رئیس پیشین بانک جهانی اوایل ماه میلادی جاری و به دنبال اختلاف نظر با سیاست‌های دولت ترامپ از سمت خود استعفا داده بود.  این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ایوانکا ترامپ هیچ‌گونه سابقه فعالیتی در نهاد‌های اقتصادی بین المللی ندارد و سوابق کاری پیشین او محدود به مدیریت بنیاد خانوادگی ترامپ و یک برند فعال در زمینه مد و پوشاک بوده است!

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۱۱ نفر یا ۷۳ درصد افزایش قیمت طلا و ۲ نفر یا ۱۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نیز نظری نداشتند. از میان ۴۰۴ نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، ۲۳۰ نفر یا ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۹۹ نفر یا ۲۵ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. ۷۵ نفر یا ۱۹ درصدی نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند. برای هفته گذشته ۵۵ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۷۷ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش‌بین بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه تحت تاثیر افت ارزش دلار، ۲.۱۰ دلار یا ۰.۲ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۲۸۹.۵۰ دلار بسته شد و  برای کل هفته حدود ۰.۳ درصد افزایش ثبت کرد. مدیر یک شرکت بازرگانی نیز اظهار کرد به نظر می‌رسد طلا فعلا در بازه محدودی مانده است با این حال وی انتظار دارد این فلز روند صعودی داشته باشد. طلا فعلا در محدوده ۱۲۷۵ تا ۱۳۰۰ دلار خواهد ماند و شکسته شدن مرز ۱۳۰۰ دلار، علاقه به خرید طلا را افزایش خواهد داد. با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی فعلی در آمریکا و فرانسه و بریگزیت، من ترجیح می‌دهم خریدار طلا باشم

بهای نفت در ۲۰۱۹ به چند دلار می‌رسد؟

وزیر انرژی امارات روز شنبه تاکید کرد که با توجه به توافق اوپک و کشور‌های غیرعضو صادرکننده نفت برای کاهش تولید، پیش بینی می‌شود قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ میلادی ۷۰ دلار باشد.  سهیل المزروعی در یک کنفرانس خبری در شهر ابوظبی با اشاره به روابط اوپک با کشور‌های مصرف کننده نفت از جمله آمریکا خاطر نشان کرد که دو طرف مکمل یکدیگر هستند و دشمنی‌ای در این میان وجود ندارد. المزروعی افزود: سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) با کشور‌های عمده مصرف کننده از جمله آمریکا دشمنی ندارد. اظهارات مقام اماراتی در حالی مطرح می‌شود که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا خواستار افزایش تولید نفت بود تا قیمت‌ها در بازار‌های جهانی بالا نرود. کشور‌های عضو سازمان اوپک به همراه برخی دیگر از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت به رهبری روسیه توافق کردند از آغاز ماه جاری میلادی (دی - بهمن) تولید خود را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

تداوم صادرات گاز ایران با وجود تحریم‌ها

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با وجود تحریم‌ها صادرات گاز کشور همچنان ادامه دارد و پول گاز صادراتی به عراق با یورو دریافت می‌شود.  به نقل از صدا و سیما، حسن منتظرتربتی اظهار داشت: اگرچه آمریکایی‌ها برای صادرات گاز ما مشکلاتی را ایجاد کرده اند، اما صادرات به کشور‌های عراق و ترکیه بدون وقفه ادامه دارد.  وی افزود: برنامه‌هایی هم برای صادرات گاز به کویت، عمان و امارات داریم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، در نظر داریم با استفاده از یک خط انتقال که از کف دریا می‌گذرد گاز را به عمان صادر کنیم.  

چقدر ارز برای واردات کمربند از کشور خارج شد؟

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۶ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۸ تن کمربند، حمایل و بند شمشیر از ۱۰ کشور جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات کمربند، حمایل و بند شمشیربه کشور، ۱۱۳ هزار و ۱۷۷ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۴۴۱ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۳۴۷ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است این میزان از کمربند، حمایل و بند شمشیر از ۱۰ کشور‌ها جهان از جمله اسپانیا، آلمان، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان، پرتغال، ترکیه، چین، سوئد و امارت متحده عربی وارد ایران شده است. به نقل از میزان، در این میان بزرگترین صادر کننده کمربند، حمایل و بند شمشیر به ایران، کشور ترکیه بوده است که با صادرات بیش از ۶ تن از این کالا ۹۹ هزار ۸۹۲ دلار را نصیب خود کرده است.

زمان ثبت سفارش کالا افزایش یافت

معاون امورصنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت در نشست هم اندیشی معاون امورصنایع با تشکل‌های تخصصی دخانیات، به نشست مشترک وزارت صمت با گمرک اشاره کرد و افزود: براساس توافق انجام شده، زمان ثبت سفارش کالا از سه ماه به ۶ماه افزایش یافته است. مقیمی همچنین از تمدید ثبت سفارش به صورت سیستمی خبر داد و گفت: به تازگی تمهیداتی برای تمدید ثبت سفارش از طریق سامانه در نظر گرفته شده است که نیازی به مراجعه حضوری افراد نخواهد داشت.

قیمت گاز افزایش خواهد یافت؟

مدیر عامل شرکت ملی گاز در یک نشست خبری اظهار داشت: در شرکت ملی گاز برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز نداریم مگر اینکه مجلس ما را به افزایش قیمت مکلف کند. /فارس

قیمت تمام شده تولید تخم مرغ ۲۰ درصد افزایش یافت

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخمگذار قیمت هرکیلوگرم سویا را در حال حاضر برای تحویل به مرغدار بین ۲۸۰۰ تا ۲۹۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم ذرت نیز ۱۵۰۰ تومان است. طلاکش میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ۶۸۰۰ تا ۶۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت تخم مرغ بستگی به عرضه و تقاضا دارد و درحالی که قیمت تمام شده تولید این محصول نسبت به دو ماه قبل حدود ۲۰ درصد افزایش یافته قیمت آن در بازار تغییری نکرده  چرا که تقاضا برای آن کم است. وی قیمت تمام شده تولید هرکیلوگرم تخم مرغ را هم اکنون بالای ۷۰۰۰ تومان عنوان و اضافه کرد: قیمت هر عدد تخم مرغ در مغازه‌های سطح شهر حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان است که این نرخ منطقی است. /مهر

مهم‌ترین علت حرکت صعودی دلار

دنیای اقتصاد نوشت: به گفته فعالان، مهم‌ترین عاملی که زمینه‌ساز حرکت صعودی قیمت دلار در روز ابتدایی هفته شد، پرش حواله درهم به بالای مرز ۳ هزار و ۱۰۰ تومان بود. به گفته برخی بازیگران ارزی، دیروز نرخ حواله درهم تا ۳ هزار و ۱۵۰ تومان نیز بالا رفت و در اواخر روز روی عدد ۳ هزار و ۱۳۰ تومان قرار گرفت. با این رشد ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست در حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد. به گفته فعالان، معامله‌گران از همان ابتدای روز پیش از شروع فعالیت بازار داخلی، روند قیمتی نرخ حواله درهم را رصد می‌کنند و در صورتی که تغییرات قیمتی این ارز رو به بالا باشد، معمولا خرید‌ها در بازار ارز داخلی نیز افزایش پیدا می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
رئیس شرکت گاز یه چیزی میگه، فیش گاز چیز دیگه رو، راست راست تو چشم مردم نگاه میکنن و درود میگن، جزو سه کشور تولید کننده گاز جهانیم اما باز تو فقر و فلاکت زندگی میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
چون ما انتخاب کرده ایم اینطور زندگی کنیم !!!!!!!!!!!!!!
قیمت گازدو برابر پارسال شده است . این را قبض گازی که برای ما ارسال شده است نشان می دهد. مگر قرار است هر سال دو برابر شود که ایشان می گوید برنامه ای نداریم. قمیت یک متر گاز در پاییز پارسال حدود 53 تومان محاسبه شده و امسال بیش از 100 تومان.
ماهایی که پول نداریم این روزای گرونی مث شبایی که فرداش امتحان داشتیم، زنگ میزدیم به بقیه میگفتیم تو هم نخوندی؟ میگفت نه خیالمون راحت میشد تنها نیستیم.
زنگ میزنیم به بقیه میگیم تو هم به‌فنا رفتی؟ میگه آره خیالمون راحت میشه تنها نیستیم
اقای بانک مرکزی خواهشمند است در بازار دخالت نکنید تا ورود دلار و تجارت روانتر شود .قرار نیست شما جواب سیایت را بدهید قرار است شما ذخایر بانکی را تقویت کنید . احتمالا شما فردا با وزیر جنگ امریکا توئیت خواهید کرد؟ این مشکل مربوط است به ندانم کاری شما و تقسیم دلار به هر کس که با شناسنامه بیاید دلار می دهم .گروه شما همیشه باعث بدبختی تولید ،بازار ، بیکاری و تنش بوده و هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شما دلالا بدترید
یکشنبه ۲۳ دی ساعت ۱۲:۲۰
یورو ۱۴۲۰۰
دلار۱۲۳۰۰
واقعیت اینه که دلار به صورت دستوری پایین نگه داشته شده ، تاریخ ثابت کرده وقتی دلار به یک قیمت رسید و قیمتها خیلی زود خودشون رو با قیمتها تطبیق میدن ، چرا که با این روند قارچ گونه بانکها و موسساتی که بدون پشتوانه و حساب و کتاب وام های کلان و سود میدن عملا دارن ارزش پول ملی رو کم میکنند ؟! ای کاش از ونزولا درس میگرفتیم ، افتصاد دانان کشور هم سواد درست و حسابی ندارند و چرندیاتی که به خوراک ملت میدن به درد خودشون میخوره ،
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شما دلار فروش لطفا نظر نده
چرا کسی جلوی شرکت گاز رو نمیگیره ؟! دزدی تو روز روشن ؟! قراره حقوقهای نجومی مدیرانشو از چه راهی تامین کنید ؟؟
اگه طلا وارد کانال ۱۳۰۰ دلار برسه خیلی رود ۱۴۰۰ رو فتح خواهد کرد ؟! ۲۰۱۹ سال فتح قلعه های جدید توسط طلا خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کلا زرتم المقابر
وقتی مدیر با لیاقت در کشور نداشته باشیم، نتیجه فقره و فلاکت هست
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
هند با پشت سر گذاشتن آمریکا دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود
هندی ها در یک دوره 20 ساله کنترل تمامی برنامه های کامپیوتری دنیا را در اختیار گرفته و اگر لازم باشد
- هر موقع بخواهند با خاموش کردن سرور ها دنیای غرب را فلج می کنند و به دنبال ان کل دنیا فلج می شود.
- بسیاری از برنامه های نوشته شده توسط برنامه نویسان هندی نوشته شده اند و بیش از 99% انها را هیچ کشور غربی بازیابی و باز خوانی نکرده تا از کدهای اضافی و کنترلی با خبر شوند.
- در اینده نزدیک هندی ها کنترل بانک ها تلفن ها و بازار را در دست خواهند داشت چون تقریبا تمامی برنامه های نرم افزار توسط هندی ها نوشته می شوند.

هندی ها به زور هم شده این به قدرت جهانی تبدیل خواهند شد.
هم اکنون 80 درصد کارهای کامپیوتری توسط هندی ها کنترل می شود و شغل ها فقط به هندی ها داده می شود.

منتظر دزدی ها و خراب کارها از طریق هندی ها باشید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر