بازدید 6844

گوشت و مرغ گران شد، لبنیات ارزان

کد خبر: ۸۶۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 30 December 2018

متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی اقلام خوراکی نشان می‌دهد که در هفته پایانی پاییز، قیمت لبنیات و حبوبات با کاهش همراه بوده است، اما در مقابل گوشت قرمز و مرغ گران شده‌اند.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی گزارش قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به پایان آذرماه را منتشر کرده که بر اساس آن قیمت شش گروه از جمله گوشت قرمز و مرغ در تهران افزایش یافته‌اند.

این گزارش حاکی از آن است که قیمت خرده‌فروشی شش گروه از جمله تخم‌مرغ ۲.۶ درصد، برنج ۰.۲ درصد، میوه‌های تازه ۱.۱ درصد، گوشت قرمز دو درصد، گوشت مرغ ۴.۵ درصد و چای ۰.۲ درصد نسبت به هفته قبل رشد داشته اند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که قیمت خرده‌فروشی چهار گروه لبنیات ۰.۸ درصد، حبوب ۰.۲ درصد، سبزی‌های تازه ۱.۴ درصد و قند و شکر ۰.۲ درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش داشته‌اند. قیمت روغن نباتی نیز در مدت مشابه ثابت بوده است.

گوشت و مرغ گران شد، لبنیات ارزان

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۳.۳ درصد کاهش، ولی بهای ماست غیرپاستوریزه ۳.۳ درصد، پنیر غیرپاستوریزه ۰.۱ درصد و شیر پاستوریزه ۰.۸ درصد افزایش داشت و قیمت سایر اقلام بدون تغییر بود، همچنین بهای تخم مرغ معادل ۲.۶ درصد افزایش یافت و شانه‌ای ۱۳۸ هزار تا ۲۴۰ هزار ریال فروش رفت.

برنج و حبوب

در این هفته، در گروه برنج، قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی معادل ۱.۳ درصد کاهش و در مقابل بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب ۰.۲ درصد و ۱.۴ درصد افزایش یافت.

در گروه حبوب نیز، قیمت لوبیا چیتی و لوبیا چشم بلبلی هریک معادل ۰.۲ درصد و لوبیا سفید ۰.۱ درصد افزایش، ولی بهای سایر اقلام بین ۰.۲ درصد تا ۰.۹ درصد کاهش یافت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه دو، گلابی، هندوانه و موز عرضه کمی داشت و سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شد.

همچنین این گزارش حاکی از آن است که میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه کردند که در گروه میوه‌های تازه قیمت سیب قرمز ۰.۴ درصد، پرتقال درجه دو ۶.۴ درصد، نارنگی ۱.۱ درصد، لیمو شیرین ۵.۶ درصد و کیوی ۱.۹ درصد کاهش، ولی بهای سایر اقلام بین ۰.۳ درصد تا ۷.۲ درصد افزایش داشت و در گروه سبزی‌های تازه قیمت سبزی‌های برگی ثابت بود.

بهای بادنجان معادل ۳.۲ درصد و سیب زمینی یک درصد افزایش، ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۹ درصد تا ۴.۵ درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش، بهای گوشت گوسفند معادل ۲.۲ درصد، گوشت تازه گاو و گوساله ۱.۴ درصد و گوشت مرغ ۴.۵ درصد افزایش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته، قیمت قند و شکر هریک معادل ۰.۲ درصد کاهش، ولی بهای چای خارجی ۰.۲ درصد افزایش یافت و قیمت انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

تغییرات یکساله

آمار‌های منتشره بانک مرکزی درباره قیمت خرده فروشی اقلام خوراکی در هفته منتهی به ۳۰ آذرماه سال جاری نسبت به هفته مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد که در این مدت لبنیات ۶۶.۴ درصد، تخم مرغ ۳۵.۲ درصد، برنج ۲۴.۰ درصد، حبوب ۱۴.۴ درصد، میوه‌های تازه ۵۷.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۲۷.۸ درصد، گوشت قرمز ۵۱.۹ درصد، گوشت مرغ ۶۳.۴ درصد، قند و شکر ۳۹.۲ درصد، چای ۲۳ درصد و روغن نباتی ۴۳.۹ درصد افزایش داشته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
شما کجا زندگی می کنی که همچین تیتری میزمی هموطن
لطفا اول به بازار سر برنید بعد خبر بدید.
سپاس
دولت هیچ نظارت ندارد ...
برنامه ریزی ما رو حسابی به هم زدند!! میخواهیم شیر بخوریم گرون میشه نمیخوریم میریم سمت گوشت. هنوز دست توی جیب نکردیم گوشت گرون میشه نمیخریم میریم سمت گوجه تا با نون بخوریم لااقل نمیریم. مغازه دار هنوز گوجه را نکشیده گرون میشه و نخریده میاییم بیرون میریم سمت نونوایی نون اول نه نون دوم که از تنور میخواد بیاد بیرون این بار نون گرون میشه و نونوا نون اول رو هم با قیمت جدید حساب میکنه نمیشه خرید بازم میاییم بیرون. دولت گرامی لطفا یک آتش بس یک ساعته اعلام کنه لااقل یک لیوان آب بخوریم. البته با شرمندگی و پوزش فراوان. میدونم باعث زحمتشون شدیم و حسابی برنامه هاشونو به هم ریختیم. قول میدیم تلاش کنیم کمی از ناراحتیها و دغدغه هاشون کم کنیم.
سلام لطفا آدرس لبنیاتی تون را به ما هم بدید لبنیاتی ما هر روز که میریم خرید می بینیم گرانتر شده . البته 0.1 در صد مثلا در 3000 تومن میشه 3 ریال که اصلا در قیمتها تاثیری نداره مثلا شیر بطری 42000 ریال 0.1 درصدش میشه 42 ریال یعنی مغازه دار باید شیر را 41958 ریال به ما بفروشد به نظرم این بیشتر شبیه دلخوش کنک هست تا ارزونی البته دل خودتونو منظورم هست.
هیچ چیزی ارزان نشده الکی تبلیغ نکنید لبنیات 150 درصد افزایش داشته 5 درصد کاهش داشته این ارزانی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آماراتونو از در خونه احمدی نژاد میگیرین؟ ما که ارزونی ندیدیم دلتون خوشه ها
روحانی متشکریم!!!
این همه امکانات که دولت به مردم داده حالا ۲قلم جنس هم بره بالا چه اشکالی داره این همه رفاه وای مردیم ازدلخوشی!
لبنیات قبلاً تا جایی که می توانست گران شد حالا نوبت گوشت و مرغ است و تمام اینها دستوری است
اگر خبر نوشتن بلد نیستید خب بروید یه کار دیگه انجام بدید!!!

لبنیات ارزان شد!!!

قیمت لبنیات در شهر ما فقط از اول سال تا امروز صد درصد افزایش پیدا کرده است!!!
تابناک چرا میگی لبنیات ارزان شده . ماستی که ۹۰۰۰ تومان بوده شد ۱۷۰۰۰ تومان و حالا شده ۱۵۰۰۰ تومان . این کجاش ارزونیه ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل