بازدید 14191
۷
نماینده ایران در اوپک در گفتگوی اختصاصی با تابناک اقتصادی؛

واکنش نماینده ایران در اوپک به خروج قطر از اوپک/ اوپک با تاسف تصمیم قطر را دریافت خواهد کرد/ چرا قطر از اوپک خارج شد؟

حسین کاظم‌پور اردبیلی نماینده ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک اقتصادی با اظهار تاسف از تصمیم قطر مبنی بر خروج از اوپک اظهار داشت: اوپک در مقابل این تصمیم فقط تماشاگر خواهد بود و کاری نمی تواند بکند و این تصمیم باعث شد از حدود یک ماه دیگر، محاسبات تولید نفت اوپک بدون میزان تولید نفت قطر، شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۵۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 03 December 2018

واکنش نماینده ایران در اوپک به خروج قطر از اوپک/ اوپک با تاسف تصمیم قطر را دریافت خواهد کرد/ چرا قطر از اوپک خارج شد؟حسین کاظم‌پور اردبیلی نماینده ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک اقتصادی با اظهار تاسف از تصمیم قطر مبنی بر خروج از اوپک اظهار داشت: اوپک در مقابل این تصمیم فقط تماشاگر خواهد بود و کاری نمی تواند بکند و این تصمیم باعث شد از حدود یک ماه دیگر، محاسبات تولید نفت اوپک بدون میزان تولید نفت قطر، شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی؛ امروز سعد الکعبی وزیر انرژی قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد این کشور تا ژانویه سال ۲۰۱۹ یعنی کمتر از یک ماه دیگر از سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک خارج می‌شود. سعد الکعبی وزیر انرژی قطر در این خصوص اعلام کرد تصمیم برای خروج از اوپک پس از بازبینی راه‌های پررنگ شدن نقش بین‌المللی قطر و طرح ریزی استراتژی بلندمدت این کشور گرفته شد.

واکنش نماینده ایران در اوپک به خروج قطر از اوپک/ اوپک با تاسف تصمیم قطر را دریافت خواهد کرد/ چرا قطر از اوپک خارج شد؟

پس از رسانه ای شدن این تصمیم، نماینده ایران در اوپک که در حال حاضر برای شرکت در جلسات اوپک در وین حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اظهار داشت: جای تاسف است که یک عضو قدیمی اوپک از سازمان کشورهای صادرکننده نفت خارج می شود. اوپک با تاسف تصمیم قطر را دریافت خواهد کرد و این سازمان در مقابل تصمیم یک کشور کاری نمی تواند بکند.

به گفته حسین کاظم ‌پور اردبیلی تحولات درون اوپک و خارج از اوپک، (بین اوپک و غیراوپک) به خصوص تصمیماتی که بعضا بدون اجماع اعضا در مورد موارد مختلف گرفته شد، باعث شده شده است که قطر را به این نتیجه برساند که تمرکز خود را بیشتر بر محور تولید گاز بگذارد تا موضوع نفت.

قطر

وی در خصوص تاثیر این تصمیم بر آینده اوپک به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: به هر حال با خروج قطر از اوپک، تولید این کشور از حدود یک ماه آینده به بعد، در غیر اوپک لحاظ خواهد شد و در کل وقتی می خواهیم به نیاز تولید اوپک نگاه کنیم، تمام غیراوپکی ها را جمع می کنیم، پس در نتیجه قطر هم در جمع غیراوپکی ها قرار خواهد داشت. هرچند قطر اعلام کرده است که به تصمیمات فعلی اوپک تا ماه آینده پایبند خواهد بود. در حقیقت از ژانویه 2019 به بعد، عدد تولیدی قطر به سمت دیگری یعنی غیر اوپکی ها خواهد رفت. وی معتقد است که در حال حاضر اوپک باید مشخص کند که با توجه به عدد تولیدی نفت قطر، این سازمان چقدر می خواهد تولید داشته باشد؟

وی در ادامه نیز اظهار داشت، فردا جلسه ای با گروهی از اعضای اوپک و غیر اوپک خواهد بود که بنده نیز در آن جلسه شرکت خواهم کرد و بعد از ان مجمع جهانی انرژی را خواهیم داشت و روز دیگر کنفرانسی برگزار خواهد شد که بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان نیز حضور خواهند داشت و در نهایت روز جمعه هم جلسه وزرای اوپک و غیر اوپک خواهند بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
از انگلیس باید پرسید چرا؟
چاههای نفت قطر را اشغال کنید . تروریسم در خاورمیانه از بین خواهد رفت .
تابی جونم تواز چی معذور نیستی بگو گلم چون من توحرفهایم توهین وافترا ندارم وسریع ورک حرف می زنم حرف حق هم جواب نداره ؟/!!
تابناک جون ای کاش از نماینده محترم سوال میکردید ایشون که از خروج قطر ابراز تاسف میکنند . بی زحمت منافع حضور و عضویت ایران در این سازمان را در طول سالهای بعد از انقلاب مخصوصا سالهای اخیر برای کشور عزیزمان بیان بفرمایند!!!!!
قطر تمام توان خود را بر روی صدور گاز (بصورت خیلی فشرده در تانکر های مخصوص) از میدان مشترک پارس جنوبی متمرکز خواهد کرد ، کاری که بیش از دو دهه است که باکمک فنی فرانسه و امریکا مشغول انجام است وبر اثر آن به چنان ثروتی دست یافته که قادر به خرج کردن آن نیست. اکنون با توجه به حضور بسیار ضعیف ایران دراین میدان میخواهد بر روی آن تمرکز نموده تا کماکان قسمت اعظم این سفره مشترک را برداشت نماید.
این یعنی قطر بجای ایران و از منابع مشترک ایران با تحریم ایران گاز صادر خواهد کرد
ای مسولین کشور ایران بدانید خروج قطر از اپک چه هست درست است قطر کشوری کوچک ۱۱۰۰۰ کیلومترمربع قطر می خواست از فرصث استفاد کند چون ایران تحریم می خواهد بسمت گاز مشترک با ایران که گاز بیشتر بفروشد ونفتش فعلا بخابد از گاز مشترک با ایران بیشتر ببرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر