بازدید 29882
هزار و چهارصد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

انتقادات تند سعید لیلاز از دولت روحانی/سردار نقدی: کوروش ساخته و پرداخته پهلوی است/انتقاد دوباره آیت الله مکارم به مجلس و قوه قضاییه درباره زندانیان مهریه

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ حاجی بابایی: استیضاح ظریف نظر ما نیست/آیت الله جوادی آملی: مراجع «پدران سیاسی» جامعه هستند/سلیمی‌نمین هم از خطیب جمعه تهران انتقاد کرد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ 29 November 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سانحه برای هواپیمای ترامپ

هواپیمای اختصاصی ترامپ دیشب به وقت محلی در فرودگاه لاگوردیای نیویورک دچار سانحه شد. اسوشیتدپرس خبر داد یک هواپیمای دو موتوره از نوع Bombardier Global Express در حین گردش در جا با بال هواپیمای اختصاصی ترامپ که در فرودگاه متوقف بود برخورد کرد. در زمان وقوع حادثه هواپیمای دو موتوره سه سرنشین داشت که به گفته این رسانه به کسی آسیبی نرسید. آسوشیتدپرس از میزان خسارات وارده به هواپیمای رئیس‌جمهوری آمریکا اطلاعاتی را منتشر نکرد.

دولت آمریکا عوامل ایرانی حمله با سام‌سام را متهم کرد

دادستانی آمریکا دو ایرانی را در ارتباط با حمله‌ای سایبری متهم کرده است که گفته می‌شود ۳۴ ماه ادامه داشت و سیستم‌های دیجیتال مدارس، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها در چند کشور را برای اخاذی قفل کرد و در نهایت میلیون‌ها دلار به جیب عوامل حمله ریخت. با این حال دولت آمریکا اذعان می‌کند که حتی اگر این افراد گناهکار شناخته شوند احتمالا هرگز مجازات نخواهند شد. /بی بی سی

برخی فعالین اقتصادی به فساد عادت کرده‌اند

اسلامی بیدگلی، دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران گفت: متاسفانه اقتصاد ایران در فضای غیرشفاف رشد کرده که نهاد‌های قدرت نقش بازری در آن داشته‌اند و این خود منتج به ناکارایی سیستم و افزایش سوءاستفاده از آن شده است. خروج حاکمیت از کسب و کارها، ایجاد شفافیت، سفت گرفتن قانون، اصلاح ساختار قضایی راهکار‌های ابتدایی برای کاهش فساد در کشور هستند. مسأله فساد و عدم شفافیت فراتر از پروتکل‌های بین المللی است ما حتی در بسیاری از موارد که به پروتکل‌های بین المللی ربطی ندارد باز هم غیرشفاف هستیم. /ایلنا

آخرین وضعیت پرونده واردات خودرو

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده تخلفات در واردات خودرو، گفت: این پرونده همچنان مفتوح است و افرادی از واردکنندگان و همچنین بخش‌های دولتی همچنان در بازداشت هستند. برخی از اعمال مجرمانه در این پرونده در خارج از تهران بوده است و به دلیل ارسال پرونده‌ها، کمی زمان می‌برد. به طور طبیعی تکمیل تحقیقات در این پرونده زمان بیشتری می‌گیرد. /روزنامه جمهوری اسلامی

سلیمی‌نمین هم از خطیب جمعه تهران انتقاد کرد

درپی بخشی از اظهارات آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه گذشته تهران درباره مقاله روزنامه ایران، عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات وتدوین تاریخ ایران خواستار عذرخواهی خطیب جمعه و اصلاح این بخش از اظهاراتش شد و امام جمعه موقت تهران نیز دراین باره توضیحاتی منتشر کرد: به گزارش تسنیم در این توضیح آمده است: این جانب در خطبه نماز جمعه به نقد این نظریه مبنی بر این که (برای مقابله با مشروبات الکلی تقلبی باید مثل گذشته آن‌ها را آزاد گذاشت و از راه‌های دیگر مقابله کرد)، پرداختم و اسمی از کسی نبردم. بر اساس آموزه‌های دینی، "گفته" یعنی (ما قال) را نقد کرده ام و همچنان این نظریه را مورد نقد می‌دانم، هر کس که آن را گفته است... نگرانی من، اباحه گری در محرمات الهی است که زمینه ساز گناه می‌شود. /خراسان

روادید گردشگری روسیه برداشته می‌شود؟

به گزارش اسپوتنیک، رضا اردکانیان وزیر نیرو ایران که به منظور شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در مسکو حضور دارد با اشاره به لغو روادید گردشگری ایران و روسیه گفت: آنچه به صنعت گردشگری مربوط می‌شود، ما با روسیه قرارداد لغو روادید گردشگری را به امضا رسانده ایم و تنها نیاز به آماده سازی مقدمات اجرای این توافقنامه است. وی افزود: ما تصمیم داریم که طی یک الی دو ماه آینده مقدمات لغو روادید گردشگری بین دو کشور را آماده کنیم.

انتقاد مجدد آیت الله مکارم به مجلس و قوه قضاییه درباره زندانیان مهریه

آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم مجدد به موضوع مهریه اشاره کرد: سابقا تذکراتی درباره زندانیان مهریه داده شد که اقداماتی انجام دادند و جای تشکر دارد، اما به تازگی در جراید دیدیم که هنوز قریب به چهار هزار نفر در زندان هستند و دولت ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان خرج آنان می‌کند. اکثریت قریب به اتفاق این زندانیان بی گناهند و نباید این همه بی گناه در زندان باشند؛ آن هم در زندان جمهوری اسلامی که نباید این طور باشد. برای آزادی این زندانیان، راه‌های شرعی خوبی وجود دارد که باید از این راه‌ها وارد شد و با این ورود، اکثریت قریب به اتفاق آنان آزاد می‌شوند. آیت الله مکارم گفت: زندان عوارض زیادی دارد که زندانی و خانواده او را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند؛ خوب است این مسأله به صورت جدی بررسی شود و بنده اطلاع دارم که مجلس شورای اسلامی آماده است قوانین دست و پا گیر درباره مهریه را اصلاح کند تا زندانیان مهریه از زندان خلاص شوند./ خراسان

مرگ عجیب بیماری در بیمارستان گناوه

بیماری که چهارشنبه شب به کلینیک 'شفا' شهرستان گناوه مراجعه کرده بود بر اثر سقوط به چاله آسانسور این مرکز در دم جان باخت. سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه با تأیید این خبر گفت: طبق گزارش‌های اولیه این بیمار که مردی ۶۴ ساله بود در حالی که قصد استفاده از آسانسور را داشت، با باز کردن آن در طبقه چهارم در حالی که کابین آن در طبقه پنجم گیر کرده بود، به درون چاله سقوط و فوت کرد. ولی سیفی در گفت وگو با افزود: علت دقیق این حادثه در دست بررسی است. دادستان عمومی و انقلاب گناوه نیز با حضور در محل حادثه، دستور مهروموم آسانسور را صادر کرد.

عضو فراکسیون زنان: حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیاز به قانون ندارد

حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تأکید براین‌که «حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیاز به قانون ندارد، زیرا در هیچ قانونی این موضع منع نشده است»، خاطرنشان کرد: روال به این صورت است که اگر شورای تأمین امنیت، برگزاری مسابقه یا برنامه‌ای را تأمین کند آن برنامه برگزار می‌شود. ما از منظر قانونی نمی‌توانستیم به موضوع وارد شویم به همین دلیل از بعد نظارتی وارد شدیم، تا این‌که این کار برای گروه‌هایی که شاید ورود آن‌ها به ورزشگاه راحت‌تر بود، انجام شد. در موضوع زنان راه دشوار است. ما هم معتقدیم که محدودیت‌ها یک‌جا برداشته شوند، اما به دلیل موانعی مجبور هستیم برخی مسائلی را تدریجی پیش ببریم تا به نتایج مطلوب برسیم.

رئیسی: غرب در زمینه حقوق زنان متهم است و ما مدعی

رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما معتقدیم امروز مغرب زمین در زمینه حقوق زنان در جایگاه متهم و ما مدعی هستیم، زیرا ما به آنان می‌گوییم شما حق زنان را ضایع کردید؛ حق زن نقش‌آفرینی و حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، احتماعی، علنی و فرهنگی است که جمهوری اسلامی پرچم‌دار آن است و نظام اسلامی به برکت قرآن و اهل بیت (ع) این پرچم را برافراشته است.

دادستان کل کشور: عوامل نفوذ در محیط‌ زیست دستگیر شدند

منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به تلاش‌های دشمن علیه کشورمان گفت: جنگ سومی که با آن مواجه هستیم جنگ نفوذ است، یکی از تلاش‌های فوق‌العاده دشمن، نفوذ در این کشور است و متأسفانه نفوذ هم پیداکرده است. دادستان کل کشور تصریح کرد: نفوذ در محیط‌ زیست، یکی از مباحث مدنظر در مسأله نفوذ بوده و چند سال است که آمریکا و اسرائیل از طریق عوامل خود در محیط‌زیست در مکان‌های حساس و حیاتی کشور نفوذ پیداکرده و دوربین‌های خود را به کار گذاشته تا به‌عنوان‌مثال از فلان حیوان مراقبت داشته باشند. منتظری بیان کرد: عوامل نفوذ در محیط‌زیست دستگیر شدند؛ اما متأسفانه حمایت‌هایی از نفوذی‌ها شد، البته مدارک نفوذ آنان به صورت کامل موجود است. وی در پایان اظهار داشت: امروز دشمن در حوزه علمیه هم نفوذ دارد، برخی از جریاناتی که در حوزه علمیه قم و جا‌های دیگر وجود دارد را آسان نگیرید، امروز مسأله یمانی، مسأله عادی نیست؛ دشمن تلاش می‌کند در مراکز مهم علمی و حوزوی نفوذ پیدا کند.

آیت الله جوادی آملی: مراجع «پدران سیاسی» جامعه هستند

آیت‌الله جوادی آملی: علی و اولاد علی محکمات جامعه هستند، منتها او باید پدرانه ودلسوزانه محکم باشد. ما نباید با زور و فشار آن‌ها را دنبال خود بکشیم. اگر گفته شد که مراجع پدران سیاسی جامعه هستند، یعنی مواظب باشید ببینید که چه مشکلاتی در جامعه وجود دارد و کمک کند همه مشکلات حل شود و لذا وظیفه ما هم پدر بودن است و باید کار مهربانانه انجام داد. حیف که این تعبیر عشق را از ما گرفتند باید عاشقی را با دین تجربه کرد به جز دین نمی‌شود عشق را تجربه کرد. مرحوم کلینی نقل می‌کند که امام معصوم می‌فرماید: {أعشق الناس من عشق العبادة و عانقها}

احتمال وصول طرح استیضاح ۳ وزیر دولت از سوی مجلس

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از طرح استیضاح سه تن از وزرای دولت دوازدهم از سوی نمایندگان خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح‌های جدید از سوی نمایندگان مجلس، گفت: طرح استیضاح حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، به تازگی به هیئت‌رئیسه مجلس واصل شده است. وی افزود: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با امضای ۲۳ تن از نمایندگان، طرح استیضاح وزیر علوم با ۴۵ امضا و طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز با ۶۰ امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده که در جلسه علنی روز یکشنبه (۱۱ آذر) پارلمان اعلام وصول می‌شود. عضو هیأت‌رئیسه مجلس درباره چگونگی رسیدگی به استیضاح سه تن از وزرای دولت در مجلس، اظهار داشت: پس از اعلام وصول، طرح استیضاح وزرای آموزش و پرورش، علوم و جهاد کشاورزی در مجلس، طرح‌ها جهت رسیدگی و اعلام نظر، به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود. این کمیسیون‌ها ده روز فرصت دارند تا نتیجه را به هیأت‌رئیسه اعلام کنند.

حاجی بابایی: استیضاح ظریف نظر ما نیست

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعلام کرد که استیضاح ظریف و لاریجانی نظر فراکسیون متبوعش نیست. حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پیگیری‌ها از سوی جمعی از نمایندگان برای استیضاح ظریف و لاریجانی، گفت که این دو استیضاح نظر فراکسیون نیست. وی با بیان اینکه ایراداتی در عملکردها وجود دارد و افراد باید در پیشگاه ملت پاسخگوی عملکرد خود باشند، اظهار داشت: برهه فعلی زمان حساسی است و در شرایط فعلی چنین استیضاح‌هایی به نفع کشور نیست.

کامران دانشجو محکوم شناخته شد

رأی بدوی دیوان محاسبات درباره پرونده پرحرف‌وحدیث دانشجو‌های بورسیه‌شده اعلام شد. بر این اساس، اعضای وقت شورای مرکزی بورس از جمله کامران دانشجو، وزیر وقت علوم دولت احمدی‌نژاد محکوم شده‌اند. به گزارش شرق، این خبر را محمود صادقی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خبرگزاری خانه ملت اعلام کرده و گفته است: دیوان محاسبات درباره پرونده بورسیه‌شدگان غیرقانونی، رأی بدوی خود را صادر و اعضای وقت شورای مرکزی بورس را محکوم کرده است. از نظر دیوان محاسبات، اعطای بورسیه به حدود ۳۰۰ نفر خلاف قانون بوده و رأی بدوی، ناظر به محکومیت حدود ۱۵ نفر اعم از کامران دانشجو، وزیر علوم وقت و اعضای آن شوراست. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: متخلفان به ردّ مال و انفصال از خدمت محکوم شده‌اند؛ اگرچه این رأی بدوی است و امکان اعتراض وجود دارد.
سردار نقدی: کوروش ساخته و پرداخته پهلوی است

معاون فرهنگی -‌ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کوروش جایگاهی نداشته و عددی نبوده بلکه شاهی بوده که با یهودی ها رابطه خوبی داشت. شاهی بوده که با یهودی ها ساخته پس ما هم باید با آن ها بسازیم؟ کوروش ساخته و پرداخته پهلوی است. اسم کوروش را هیچ کجا پیدا نمی کنیم، او را برای پیوند مردم ایران با یهود علم کردند.


انتقادات تند سعید لیلاز از دولت روحانی

لیلاز با بیان اینکه امروز با تغییر اوضاع تورم نقطه به نقطه به ۴۰ درصد رسیده است گفت: بعد از اعتراضات دی ۹۶ شرایط تغییر کرد. به باور بنده شورش‌های دی ۹۶ در تاریخ معاصر ایران مغفول مانده و به اندازه کافی مورد توجه نبوده است. این شورش‌ها، مصنوعی‌ترین‌های تاریخ ایران بود که بخشی از حاکمیت علیه بخش دیگری راه انداخت تا به روحانی هشدار روشن دهد که اگر پایش را از گلیمش دراز کند اتفاق بیفتد. از آن زمان به کل بودجه ۹۷ با آنچه از ابتدا طراحی شده بود تفاوت کرد. معتقدم باید جلسات تحصیلی درباره‌ی این شورش‌ها جهت روشن شدن ماهیت آن گذاشت چون بعد از آن سمت و سوی فعالیت‌های اقتصادی دولت تغییر کرد. این استاد اقتصاد گفت: ۱۴ درصد کل نقدینگی کشور در زمان ناصرالدین شاه تا الان برای مؤسسات مالی اعتباری هزینه شده است، لذا رذیلانه‌ترین دروغ آن است که بگوییم تورم ۴۰ درصدی عامل اصلی تحریم‌هاست.

وی ادعا کرد: ما در جریان دولت روحانی شاهد غارت سازمان یافته در ایران هستیم. در ظرف ۱۰ ماه گذشته حدود ۳۰ میلیارد دلار گم و دزیده شد و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان پول در شبکه بانکی که از آن به عنوان مرکز فساد یاد می‌شود، پنهان شده است. لیلاز با انتقاد از عملکرد معاون اول رئیس جمهور در زمینه تحریم‌ها گفت: هیچ گاه نگفتم که تا آخر پای دولت می‌مانم و یا این که دیگر به آقای روحانی رأی نمی‌دهم بلکه صبر و داوری می‌کنم. وی با بیان اینکه بعد از تحریم‌ها عملکرد دولت و نظام سیاسی شامل مجلس ناشیانه و سردرگم بود گفت: انگار یک عده دبیرستانی از پشت میز به زور مسئول شده و قرار است کشور را در مقابل تحریم‌ها مدیریت کنند. انگار نه انگار که مجرب‌ترین مسئولان و کادر در دنیا در برابر تحریم‌ها وجود دارد. به استثنای کوبا هیچ کشوری همچون ایران با تحریم‌ها مواجه نبود. ما از زمان دی ماه ۹۶ این شرایط را هشدار می‌دادیم اما بنده را به تندروی و اغراق متهم می‌کردند. معتقدم مسئولان ایران هنوز به درکی از موج تحریم‌ها نرسیده‌اند البته فکر می‌کنم که باید چیزی پشت پرده باشد. این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه منافع بنده ایستادگی در مقابل آمریکاست، گفت: من ضد امپریالیسم هستم. هارتر از امپریالیست آمریکا در طول تاریخ ندیده‌ام. نمونه آن را می‌توان در نرخ تورم دلار ظرف ۱۰۰ سال گذشته دید که ۲۵۰۰ درصد بوده است. برخی فکر می‌کنند که می‌توان با طناب آمریکا به چاهی رفت. آمریکا از ۱۹۷۱ تاکنون حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان از ثروت جهانی را با تغییر نرخ ارز دزدیده است. به این دلایل معتقد به ایستادگی هستم اما از آن طرف تصمیم گیری‌های اقتصادی دولت حاکی از ایستادگی نیست. بی عملی موجود بنده را به پشت صحنه سیاسی راهنمایی می‌کند.

اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران انتخاب شدند

کنگره حزب کارگزاران سازندگی صبح امروز (۸ آذر) با حضور اعضای این حزب و بدون دعوت از سایر شخصیت‌های سیاسی برگزار شد. در این کنگره، برای انتخاب نیمی از اعضای شورای مرکزی رای گیری شد که افراد زیر به ترتیب آرا انتخاب شدند:محسن هاشمی، سعید لیلاز، حامد منتظری، شهربانو امانی، فاطمه ترکان، فاطمه رمضان زاده، علی جمالی، محمد عطریانفر، غلامرضا پناه، احمد نقیب زاده، لیلا خوشکام، جهانبخش خانجانی، محمود علیزاده طباطبایی، علی هاشمی، اسفندیار عشوری، امیر اقتناعی، کامبیز مشتاق گوهری و سیدافضل موسوی. همچنین منتخبین علی البدل مختار طاهریان، ابراهیم بای سلامی، عبدالله حسینی، ولی الله افخمی راد، حسین عسکری، احمد حاتمی یزد و هدایت آقایی هستند. به گزارش تسنیم، طبق اساسنامه حزب کارگزاران، اعضای شورای مرکزی برای دو سال انتخاب می‌شوند و هریک از اعضا که مدت دوساله اش به اتمام می‌رسد برای عضویت مجدد در شورای مرکزی کاندیدا می‌شود. غلامحسین کرباسچی، فائزه هاشمی، حسین مرعشی، یدالله طاهرنژاد، علی محمد نمازی و پروانه مافی و محمد قوچانی بدلیل اینکه سال قبل انتخاب شده اند همچنان در شورای مرکزی حضور خواهند داشت. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور نیز دوسال است که در شورای مرکزی کارگزاران حضور ندارد. وی پیشتر در سال ۹۵ از ریاست شورای مرکزی این حزب استعفا داده بود. دبیرکلی حزب کارگزاران را غلامحسین کرباسچی بر عهده دارد.

پیشنهاد لاریجانی برای مبارزه با تروریسم در یمن

رئیس مجلس گفت: همکاری مشترک ایران با ترکیه و روسیه توفیقاتی در مبارزه با تروریسم داشته است که اگر کشورهای دیگر نیز چنین رویکردی را دنبال کنند در یمن و افغانستان که درگیر جنگ و تروریسم شده‌اند نیز می‌توان به راه‌حل رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۷
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۲۶۵
اگر الگوی زن ها اهل بیت بودند انها زنانشان را در معرض نامحرم قرار نمی دادند چه برسد به اینکه دولت فضا را برای کار بیرون از خانه فراهم کنند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
عزیزم اون زمان ماشین و هواپیما هم سوار نمیشدند.شما لطفا پس سوار نشید.داعش میگه تلویزیون حرام هست چون سنت پیامبر نیست ولی خودش با اسلحه ساخت امریکا میجنگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
شما در خصوص سخنرانی حضرت زینب در روز عاشورا هم همین نظر را داری ؟
در مورد تجارت حضرت خدیجه چی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
مگر زنان اهل بیت را می شناسید که می گید الگو باید اونها باشند ؟
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
حضرت خدیجه را فراموش کرده اید
اگر تجارت و سرمایه ایشان نبود اسلام شکل نمی گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
میگن اگه میخوای یه چیزی رو نابود کنی، یا خیلی قشنگ و منطقی نقدش کن، یا خیلی نااگاهانه زش دفاع کن این دفاع مون کاری هست که سردار نقدی داره یه مدت انجام میده و همون کاری هست که شما هم داری انجام میدی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
افزایش حقوق 20 درصد اولا از نظر فرمولی اشتباهه چون باعث شکاف طبقاتی میشه و افرادی که حقوق خیلی بالا میگیرن بیشتر به حقوقشون اضافه میشه. ثانیا در تورم 400 درصدی (ملاک تورم جیب مردمه طبق فرمایش انتخاباتی
روحانی) پس افزایش 20 درصدی بسیار ناچیزه و حداقل باید 100 دزصد افزایش باشه. بهترین حالتش اینه که به همه حقوق بگیران یک و نیم میلیون تومان اضافه بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
چه چیز ما شبیه ائمه است که شما توقع داری زندگی زنها باشه
مگر شما مردها خودتون شبیه ائمه هستید ؟؟
اصلا مگر می شه الان کسی شبیه 1200 سال پیش باشه ؟
حالت خوبه شما ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
دنیا عوض شده و زنها برده مردها نیستند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
دختر آقای علم الهدی و همسر مکرمه اقای رييسی الان کجا هستند؟ تو خونه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
عزیزم نیازی نبود زنانشون رو در معرض نامحرم قرار بدن..خود زنانشون درک و فهم قدرت ادراک داشتن میدونیتن چی خوبه چی بده!!
یخورده امر به شما مشتبه شده که فقط مردا باید مجوز بدن!یه ۲ تا کشور غیر از عربستان ۱۴۰۰ سال پیش مطالعه بفرمایین دستتون میاد که دنیا فقط عربستان و شام و کوفه نیست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
حضرت زینب یکی دو تا سخرانی کرده حالا شده الگو برای کار بیرون از خانه
عجب روزگاری هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
شنبه دهم اذر
درادامه ریزش ۳۵۰۰۰ واحدی بورس درهفته های گذشته امروزنیزروندنزولی بورس باشدت ادامه دارد وتنهادرمدت نیمساعت ازشروع به کاربورس شاخص کل بیش از ۳۰۰۰واحددیگرفروریخت ودراستانه سقوط به کانال ۱۵۰ هزارواحدی قرار گرفت
همه فروسنده شدند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
کامران دانشجو الان کجا هست که بیاد رد مال کنه؟
بله در این برهه زمان وقت مناسبی برای استیضاح این ها نیست تا هر کاری برای خود مشروع بدانند و چوب حراج بزنند بر منافع ملی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
روش حاج بابایی همینه هوای همه گروه ها را داره
یک جایی در همین سایت هم قبلا گفتم نحوه مدیریت کشور را از کوبا یاد بگیرید که چجوری راحت بدون امریکا نه تورم زیاد دارند و نه مشکل خاص و حاد اداری کشور حالا فقط مشکلشون کمونیستی است ولی اگر ما همین مدیریت درست را از این کشور یاد می گرفتیم و با امکانات زیادی که داریم راحت الان جز کشورهایی بودیم که قدرت خرید مردم چند برابر فعلی می بود و در حد کشورهای پیشرفته حتی با وجود تحریم ها
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
کوبا نفت نداره پس مشکل نداره‌
اکر ونزوئلا تونست اونوقت درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
کوبا یک زمانی مشکل کمبود پزشک داشت ولی الان بیشترین تعداد پزشک دارد و نسبت پزشک به جمعیتش حدود ده برابر ایران است. این عدد برای ایران از کشورهای عقب افتاده ای مثل تاجیکستان و ترکمنستان هم کمتره چون انحصار در پزشکی توسط خود پزشکان درست شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
اصلا کوبا را دیدی؟؟ دو تا چیز مزخرف تو تلگرام و اینستا خوندی واسه مملکت نسخه میپیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
مسولان ایران با کوبا180 درجه فرق دارند ضمنا شرایط و اوضاع57 با انقلاب کوبا هم180درجه متفاوت است
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
مشخص است که از اوضاع کوبا بیخبری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
عزیزم تو کوبا ماشینهای 50 سال پیش شوروی را سوار می شوند که خود اون ماشینها حتی اون زمان سالها از
تکنولوژی روز عقب بودند/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
مسئولان کوبا ؛ کوبایی هستن
حالا زیبا جون می اید و دفاع می کند از این نفوذی ها
البته تقصیری ندارد و به خاطر غرب زدگیش
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
شما اگر غرب زده نیستی لطفا وارد اینترنت که غربیها ساختن نشو.موبایلت رو هم بزار زمین.مرد باش و از اتوبوس و مترو و موتور و هواپیما و...‌هم استفاده نکن .داداش به چیت مینازی که میگی غربزده نیستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
پایه علوم از شرق و از اسلام امده جناب المان فیلتر شکن
ناشناس
| France |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
پس لطفا بچسبید به همون پایه علوم و هر وقت از اون پایه چیزی ساختید که در زندگی امروز بشر کاربرد داشت بفرمایید و ما رو هم از اختراع و ساخته تان بهره مند کنید
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
پایه علوم از شرق اومده ،اخه این حرف. از کجا اومده،
اصلا چه ربطی داره که پایه علم از کجاست، علم حاصل تلاش نوع بشر در طول تاریخه، مهم اینه که کدوم جامعه می‌تونه از علم در جهت رفاه و سعادت خودش استفاده کنه
به همه مردم ثابت شده هیچ یک از مسولین جوابگوی اعمالشان نیستند و ازیک حمایت قوی برخوردارند ما مردم هم بواسطه اعمال مسولین هم دنیا و هم اخرتمون رو باختیم
پاسخ ها
سیدمحسن
| United States of America |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
با نظر شما کاملا موافقم
آقای نقدی
با احساسات مردم بازی نکنید
به اعتقادات مردم بی احترامی نکنید
کوروش بوده و هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
چرا اقای نقدی فکر میکنند هر روز باید در مورد مسائلی که اطلاعی از ان ندارند صحبت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
این حرفها مهم نیست دوست عزیز
کورش در قلب مردم ایران جا داره و باعث افتخار ایرانیان در کل جهانه
تاریخ همانطور که قرنهاست در مورد کورش کبیر قضاوت کرده در مورد دیگران قضاوت خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
جناب نقدی یه سر به کتاب هرودت یونانی دشمن ایرانیان بزن. اون صد سال بعد کوروش بوده. برو ببین اون راجع به کوروش چی گفته.
اگه کوروش یهودیان رو از اسارت بخت النصر آزاد کرد پسرخاله یهودی ها نبود بلکه آزادی خواه بود و سرور ما عباعبدالله الحسین علیه السلام که جان ها همه فدای راهش گفته اگه دین ندارید آزاده باشید.
سعی کنیم آزاده باشیم و حق و حقیقت اگر هم خوشمون نیومد علیهش جبهه نگیریم.
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
هشتاد میلیون لایک
ناشناس
| Australia |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
ایشون تحصیلاتشون چیه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
اقای نقدی میگه کورش ساخته و پرداخته پهلویه بعد میگه بخاطر حمایت از یهود کورش معروفه خوب اقای نقدی اگر کورش ساخته پهلویه یعنی اصلا وجود نداشته اگه وجود نداشته چرا شما در جمله بعد بر وجودش صحه می گذارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
منشور حقوق کوروش هم ساخته و پرداخته پهلوی بوده. حتما!!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
اول گفته کوروش بوده و از یهودی ها دفاع کرده و بعد میگه اصلا نبوده و پهلوی ساخته !!!
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
این اختلاف عقیده خیلی ساده قایل حل است . آرامگاه و استخوانهای منتسب به کوروش به دست متخصصان بررسی و صحت آن مورد تایید یا رد شود .
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
این سردار از یک طرف می گوید کوروش اصلا نبوده و پرداخته پهلوی است و از طرف دیگر می گوید شاهی بوده که با یهودی ها ساخته است. بلاخره بوده یا نبوده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
قرار نیست چون شما نمیپسندید واقعیت پاک بشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
فقط باید سکوت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
آقای نقدی! گسترش بیمار گونه ی شکاکیت در جامعه باعث میشه که به همین قیاس جامعه بعدها نسبت به شخصیتهای دینی و مذهبی هم با شک و تردید نگاه کند
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
به هيچ عنوان نيازي به بحث با يك فرد كه مطالعات چنداني در زمينه تاريخ ندارد نيست ، فقط يك نكته گفتيمو همين باشد ، طرف وجود خارجي ندارد ولي آرامگاه به اين عظمت دارد ، نكنه اين راهم پهلوي ساخته و ما خبر نداريم ، كوروش چند هزار سال پيش مرده ولی برخی از اسمش هم مي ترسند .....
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
همین که میگن نیست، من مطمئنم که هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
درست گفته حقیقت رو هرکی میخواد بگه فرقی نمیکنه
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
آقای دکتر نقدی از مفاخر علمی - سیاسی - آکادمیک - محیط زیست و دیگر معلومات دنیای ما هستند .
هرگاه ایشان صحبتی میفرمایند متاسفانه اندک افرادی که
از حضرت ایشان خوششان نمی آیند حمله ور میشوند و ناآگاهانه وی را ملامت میکنند . گفته ها و بیانان دکتر نقدی را حتی ناسا تایید میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
جناب نقدی با بیاناتشون هر چند وقت یکبار موجبات شادی را فراهم می آورند .
کوروش نبود داریوش که بود !!
توهین به اجداد و نیاکان ملتها کار نادرستی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
کورش 2500ساله که نامش در کل دنیا زنده است
بی خیال بذار هر چی می خوان بگن
حرف ایشون مثل این می مونه که من بگم این خورشید نیست که هر روز طلوع می کنه یه چیز دیگه است !
کی باور می کنه ؟!
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
چرا عده ای از هموطنان مسائل تاریخی را احساسی و
حتی مذهبی میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
فقط استدلال را ببین و گریه کن....گریه کنیم بحال خودمان
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
عزیزم حق با سردار نقدی هست.کوروشی در کار نبوده.رضا پالانی برای متحد کردن اقوام ایرانی با دیکته یهودیا نام جعلی کوروش رو ساختن.ما خودمون برای اتحاد چیز فراتری داریم و آنهم آیین مقدس اسلام محمدیه.در ضمن جز پانفارسها کسی به کوروش اعتقادی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
در ایران شاهان قدرتمندی بوده اند.
اما کوروش طبق گفته طبری تاریخ نویس 1200 سال پیش شاه شاهان در ایران نبوده بلکه یک شاه میانی و سرداری بزرگ بوده است .
هرودت و گتزیاس و دیگر یونانی ها گمان می کرده اند شاه اصلی اوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
جناب آتیلا این اتحاد و همدلی مسلمانان همه رو کشته
همه حیران و سرگردان این اتحادیم !
در ضمن انکار واقعیتهای تاریخی اصلا مردم ایران را ناراحت نمی کنه چون شماها حرفهای بد تر و بی اساس تر از این هم افاضات کرده اید و ملت ایران کلا بی خیال فکر کردن و تحلیل حرفها و حرکات شما شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
پاسخ به آتیلا: دوست عزیز حیف که تابناک مثبت و منفی برای نظرات رو حذف کرده و الا با منفی هایی که میخوردی متوجه میشدی که کوروش چقدر بین همه نژادهای ایرانی و نه فقط فارسها طرفدار داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
جناب آتیلا بد جور عرب زده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
اگه توهین به ملتها کار درستی نیست چرا همیشه به قومیت های ایران توهین میشه
این مجلس اگر مردمی بود باید روحانی را استیضاح می کرد.واقعا کاری که این دولت در عرض ۶ماه با ملت ایران انجام داده هیچ دشمنی انجام نداده. دولت در حال هل دادن ۸۰درصد ملت به زیر خط فقر است.با توجه به تورم بخش مسکن اگر عمر انسانی۱۰۰۰سال هم باشد در ایران صاحب خانه نمی شود
پاسخ ها
محسن جان انصاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
محمود جونتون خوبه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
مجلسی که نماینده اش از دولت حقوق چند ده میلیونی می گیرد مگر می تواند همان دولت را نقد کند
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
دولت در ایران به گواهی رئیس جمهوری ها هیچ کاره است یا تدارکچی یا کلید دار و..بوده است.
چرا فقط ایت الله مکارم باید درمورد مهریه چیزی بگوید!
چهار هزار نفر زندانی مهریه عددی نیستند که اصلاح طلبها هم یک چیزی درین زمینه بگویند؟! یا در مجلسی که اکثریت دارند کاری بکنند؟! شاید می ترسند از رأی هایشان کم شود.
مهریه یک نوع هدیه است(هدیه معوض). در قرن 21 عده ای در ایران بابت هدیه در زندان هستند.
پاسخ ها
محسن جان انصاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
تمام دانسته های شرعی ملت با این تفسیرت از مهریه له شد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
دوست عزیز تا وقتی حق طلاق و حضانت و ارث و دیه و قوانین نابرابر دیگر هست عادلانه نیست فقط در یک مورد تصمیم گرفته بشه
باید همهی قوانین با هم دیده بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
برای من سوال هست: آبا در زمان پیامبر و خلفای راشدین هم زندانی مهریه داشتیم؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
بهتر بپذیریم قانون مهریه و قوانین زناشویی حال ما مناسب زمان نیست و ناکام یش ثابت شده
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
شما که از همه زیر وبم تاریخ اسلام و قبلش و بعدش خبر دارید بفرمایید در صدر اسلام چند نفر بخاطر مهریه زندانی شدن..
آیعنی کسی متوجه نیست که به کار مشکلی هست
تاریخمان را هم انکار نکنید۰ چطور است که وقتی درسازمان ملل سخنرانی دارید فرهنگ و تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران را به رخ دیگران می کشید۰
تویوتا هایلوکس شده 800 میلیون تومن

قیمت همه اجناس 4 برابر شده

بعد عجیبه که دولت اعلام میکنه دلار شده 11 تومن در حالی که الان قیمت دلار در بازار بیش از 20 تومنه و کسی نمیفروشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
وقتی روحانی میگه ۱۲ تومنه همه باید بگن چشم اگه نگن میرن زندان کنار سایر خرده فروشان اافشار و استانبول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
برو عمو... یا خوابی یا خودت رو زدی به خواب
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
دیگه دروغ اینقدر شاخدار. من خودم در مشهد جلوی بانک ملی مرکزی که محل تجمع دلارفروشان است سئوال کردم دلار راحدود 11000تومان می فروختند . شما از کجا میگی بیست تومان هم نمی فروشند؟
محمدصادق
| - |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
شما اگه سرت کلاه رفته و دلار رو 20 تومن بهت انداختن دلیل نمیشه به دولتبد و بیراه بگی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
درسی باشه برای شما طایفه فرصت طلب که دیگه سراغ دلار و طلا نرید! طرف بالا خریده و ضرر کرده حالا از درد دلش داره میگه دلار بیست هزار تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
اواخر دیماه و اوائل بهمن ماه آینده منتظر افزایش شدید نرخ دلار باید بود . حتی از بیست تومن هم بالاتر خواهد رفت. اینو من نمیگم واقعیت اقتصاد مملکت میگه درحال حاضر با دخالت بانک مرکزی و تصنعی قیمت پائین آمده البته خدا کنه دولت بتواند قیمتهای فعلی رو نگهداره ، بعید نیست ولی خیلی کم امکان داره چون هزینه خیلی بالائی داره
مهریه را باید حد اقل ده درصد را نقدی نمود تا کسانی که وعده می دهند بدانند چه وعده می دهند.
زندانی مهریه زشت ترین شکل از این هدیه ای است که به اسم مهر و دوست داشتن داده می شده است.
اگر مهر ی اش زندانی دارد، ظلمیه اش حتما قتل تمام فک و فامیل طرف است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
زندانی خانه و عقاید شدن چه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
چطور است که خانم ها از اسلام مهریه اش را قبول دارن اما به چندهمسری که میرسه دادشون به آسمان بلند میشه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
یعنی می فرمایید خانم ها مهریه نداشته باشند و حق طلاق هم با شماها باشه چند همسری هم باشه ؟؟
رودل نکنی یه وقت
کلا قوانین ازدواج و طلاق و ارث و دیه و حضانت و شهادت و خلاصه هر قانونی که زن را به شهروند درجه دو و پایین تر از مرد قرار می ده باید تغییر کنه
انسانها باید توسط قانون یکسان دیده بشن و خرید فروش انسان در ازدواج هم خاتمه پیدا کنه
دلیل وجود کورش کبیر منشور ان است و دلیل اینکه نام او را پیدا نمیکنیم چون متون فارسی نوشته در زمان حمله اعراب سوزانده شد و البته در کتب مورخین یونانی و غربی نام سایروس که همان کورش کبیر است دیده میشود.کورش فرد بزرگ و قابل احترام نه تنها برای مردم ایران که برای مردم عراق نیز بوده زیرا ایران انزمان بسیار بزرگتر از وسعت فعلی ان بوده و سرزمینهای زیادی را شامل میشده.لذا ایشان نیز بهتر است به این قسمت از تاریخ ایران و عراق واجداد انها احترام بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
داداش من خودم شخصا خیلی به عقاید احترام میزارم ولی یک مشکلی هست ... کوروش که کارش کشور گشایی بوده که البته کشور گشایی جز با کشتار مردم ان مناطق حاصل نمیشد چطور برای مردم به جز ایران محترم بود ؟ الان چنگیز و اسکندر و محمود افغان و ... برای شما محترما ایا ؟ واقع بین باشیم اینکه رفهته جایی رو گرفته گیج نیست که مثل امریکا میاد یه بیانیه حقوق بشری میده . تمدن به کشت و کشتار نیست حالا این نظر منه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
چرا نام انوشیروان عادل و سایرین با حمله اعراب از بین نرفته فقط نام کورش؟ منشور هم خود جای بحث بسیار دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
صحبت شما بی سوادانه است.
عراق جزء ایران بوده است. سلسله ها هم به تاریخ پیش از خود اهمیتی نمی دادند.
سوال این است که چرا از بین همه شاهان ، شاهی که اسمش در ایران ذکر نشده است برای غربزده ها مهم است؟!
شما یک ایرانی با نام کوروش تا 150 سال قبل بیاورید!
چون خوشنام نبوده است
قلمراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
چرا اتفاقا در ایران هست. کتیبه داریوش در بیستون از کوروش نام برده است. ترجمه آن هم موجود است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
دقیقا همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
به اون بیسوادهایی که در ایرانی بودنشون شک دارم باید بگم علاوه بر تورات ،هرودوت ،گزنفون ،پلوتارک ،ابوریحان بیرونی ،حمزه اصفهانی و ...به صراحت از کوروش نام برده اند پس
ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما می داری
ناشناس
| France |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
جناب ۱‌.۲۷
اگر بعقاید احترام میگذارید لطفا منابع تاریخی راجع به کورش را حتما مطالعه بفرمایید.کورش بیشتر از جنگ و خونریزی فتوحات را با فتح قلوب مردم دیگر کشورها انجام میداده.بدین معنی که به مقدسات و عقاید انها احترام میگذاشته.به معابد انها میرفته و به تاریخ ملل مغلوب به چشم ملت خودش نگاه میکرده.انچیزی که شما در برخی محافل میشنوید لزوما تمام حقیقت نیست.حقیقت تنها با جستجو در تامی منابع معتبر تاریخی بدست خواهد امد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
در منابع ایرانی مثل ابوریحان و طبری نام کوروش ب عنوان فرمانده نظامی در زمان بهمن کیانی اومده یعنی شاه نبوده
تابی جان امشب من هیچ نظری ندارم یعنی تا چند ستل آینده دیگر از فردوسی خبری نیست . از سعدی خبری نیست .قضاوت به شما و کاربران شب خوش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
شما که سعدی و حافظ را اهمیت نمی دهی!
شاهانی که فردوسی گفته است را هم اسمس ازش نمی آوری! تنها شاه ساختگی غربی ها را برای ما زیاد تکرار می کنی.
ایشلن درست گفتند اصلا این ادمها افسانه مثل جومونگ بودند ایرانیان اصلا پادشاهی نداشتند یعنی بدون بزرگتر بودند و آن سنگ ها که میبینید از آسمان به زمین شیراز آمد و روی هم چیده شد کی گفته اهرام سلاسه مصر اصلا در مصر هست در کومور هست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
بدبختی اینکه فقط سریالهای عربی و کره ای نمایش داده اند و نمی دانند که پدران و مادران تاریخ و مفاخر تاریخی کشور را به فرزندانشان اموزش میدهند و افتخار میکنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
خب ازادی بیان هست و آقای نقدی هم از این آزادی بیان استفاده کرده و نظرش را گفته حالا اگر شما جرات دارید از همین آزادی بیان استفاده کنید مثلا کسی را نقد کنید! والا
ناشناس
| Qatar |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
پرسپوليس رو اعراب مسلمان بعد از شكست ايران ساختند
آره شما درست گفتی از همین کوبا یاد بگیریم که اقتصادش کمونیستی هست . توجه بفرمایید به اقتصاد کمونیستی غبطه خوردند . آقا دانا پروفسور اقتصاد علم هست ممالک کمونیستی اصلا در بحث اقتصاد علم را قبول ندارند بلکه بر روی آرمان خواهی پا فشاری میکنند بیشتر سرچ کن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
فاحشه خانه های امریکا پر است از دختران روسپی و فقیر کوبایی و مردم گرسنه اش و حاکمانش برای ارتباط با امریکا التماس میکنند
این آقای نقدی بد جوری به پر وپای کوروش پیچیده است همه تاریخ بشر نقل قول است بسیاری دروغ وبسیاری هم درست است. با این حساب مردم مجبور می شوند که به خیلی چیزها شک کنند. همین امروز خبری پخش وفرداتکذیب ودوباره تایید می شود. ومردم همواره در شک ویقین هستند وعمدتا آنچه را که با راستی وصداقت وانسانیت همخوانی دارد می پذیرند
اقای نقدی چرا تاریخ با عظمت ایران را زیر سئوال می بریداثار باستانی به جا مانده هم حتما تو این صد ساله درست شده کمی به مطالعه تان بیفزایید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
جناب اقای نقدی، دوستانه به شما نصیحت می کنم که بین دین و ملیت مردم فاصله نیندازید و تاریخ ملی ایران را زیر سوال نبرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
سردار نقدی خودرا ایرانی میدانید یانه؟
ما و بسیاری از دوستان و همرزم های قدیم مان ، هم خود را شدیدا حزب الهی و پیرو ولایت فقیه می دانیم و هم خاک جبهه خورده ایم ولی شدیدا به تاریخ پیروزمند ایران کهن و مخصوصا "کوروش بزرگ" می بالیم و افتخار می کنیم و ایشان را یکی از مظاهر یکتاپرستی ما ایرانیان می دانیم و بشدت با نظر آقای نقدی بدلایل بسیاری مخالفیم.
کارگران معترض شهرداری لالی در گفت وگو با «تابناک»؛ قابل توجه سردار نقدی
یازده ماه است یک ریال هم نگرفته‌ایم/ هم خانه خودمان خراب شده و هم مردم را خانه خراب کرده‌ایم/ کارت ملی گرو نانوایی رفته و شناسنامه گرو جایی دیگر!
یازده ماه است یک ریال هم نگرفته‌ایم/ هم خانه خودمان خراب شده و هم مردم را خانه خراب کرده‌ایم/ کارت ملی گرو نانوایی رفته و شناسنامه گرو جایی دیگر!
وضعیتی که یکی از معترضان در توصیفش می‌گوید: «هم خانه خودمان خراب شده و هم خانه مردم را خراب کرده‌ایم، از بس که قرض و قوله کرده‌ایم و به مغازه داران بدهی داریم. لالی شهر کوچکی است که بسیاری از مردم همدیگر را می‌شناسند و با هم نسبت قوم و خویشی دارند. روسیاه اقواممان هستیم که یک سال است از آن‌ها نسیه خرید می‌کنیم.»
تابناک چرا نظرات مردم رو نسبت به جناب نقدی داری قسطی تحویلش میدی ؟!
گویا بعضی نمی دانند یا فراموش کرده اند که قیامت نزدیک است "و من یعمل مثقال ذره شر یره" سنت الهی است و در سنت خدا تغییر و تبدیل راه نداد.
بهترین راه این هست حق طلاق از مرد گرفته شود و بعد از آن مهریه از زنان سلب شود و زوجین بعد از طلاق بصورت برابر از امکانات زندگی و لوازم برخوردار شوند . مهریه زیاد بدرد بخور نبود باعث درد سر شد
آقای نقدی اصلا شما بفرمایید تاریخ شروع ایران کی بوده است.
سردار باید سنجیده سخن بگوید
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
تا مرد سخن نگفته باشد ، علم وهنرش نهفته باشد ،
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
اگر سنجيده بود كه الان در آن پست و مقام نبود
كوروش در قلب ايرانيان جاي دارد.خيلي ها دوست دارند اينگونه به مردم القا كنند كه ايرانيها هيچ چيز نبوده اند
شما تاريخ را انكار ميكنيد يا ايراني بودن را ؟ لطفا وارد اعتقادات و باورهاي مردم نشويد.
مهريه خوشبختي نمياره، به عينه ديدم مهريه زياد داشتيم زندگي خوشبخت شده و برخي زندگي ها متلاشي شده و بر عكس هم هست ولي در كل مهريه خوشبختي نمياره، اينقد راه هست بشه از گيرش مهريه رفت. من حقوق خوندم و اين هايي كه زندان هستن خودشون خواستن و گرنه راه فرار مهريه زياده
بد نیست یه سفری به شیراز داشته باشند به پاسارگاد شاید کوروش به خوابش امد . اخه من وقتی انجا رفتم دیدم که در ۲۵۰۰ سال پیش با این سازه خود بخود نبوده بلکه نظم کاری در اولویت بوده . تو خدا بگدارید تعصب سیاسی تاریخ ما ایرانیان را نسوزاند آخه دو ماه پیش روحانی از کوروش و تاریخ ایران مایه گذاشت . نوروز فقط اسمش مانده بگذارید ایران با تاریخش باشد
مگه ما نژاد پرستیم؟
یهودی ها انسان های بدی نیستند
اگر قبول دارید زمانی عراق وبسیاری از سرزمینهای دیگر بنام کشور ایران شناخته می شده حداقل به پدر بزرگ پدر بزرگ..........خودت احترام بگذارید.
من حدود40 ساله روزنامه کیهان را مطالعه دارم. با تمام این همه مطالعاتهای بنده باید بگویم هیچ اثری از کورش در تارخ نیست و همه ساخته شاه خائن وطن فروشِ معتاد بوده.
همان شاهی که همه مشکلات و گرانی و بیکاری و عقب افتادگی ما تخصیر اوست. الان ما مسکن مهر میسازیم و به مردم بی مسکن میدهیم ولی شاه جنایتکار حلبی آباد میساخت و وطنفروشی میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
یعنی اگر چیزی در کیهان بود وجود دارد و بالعکس؟
چه استدلال ضعیف و مسخره ای به کار برده اید. نمیشود کمی منابع دیگر را هم مطالعه کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
؟؟؟؟!!!!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
نعمت !! تو باز اومدی؟
ناشناس
| Armenia |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
آقا نعمت معلومه که ایرانی الاصل نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
همون کیهان میخونی که نظراتت تا نوک دماغته!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
اون قرص زردها را نخور
حالا کوروش چه میدونسته که یک زمانی فلسیطن اشغال می شود؟تازه اشغال فلسطین نقشه خود یهیودی ها هم نبوده بلکه نقشه انگلیس و امریکا بوده که در خاورمیانه یک متحد قوی داشته باشند و اصلا چرا همه قدرت های جهان مانند چین و روسیه هم تضمین امنیت اسراییل را ضروری تر از امنیت خود می دانند؟
پاسخ ها
رحمت
| Italy |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
نعمت!دیکته ات صفر انشات هم مثل دیکته. از من
. میشنوی دیگه کیهان نخون این
ته مونده صوادت!! را هم از دست میدی
من از روییدن خار سر دیوار دانستم که ناکس کس نمی گردد از این بالا نشینی ها
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
احسنت
ایا بهتر نیست اقای نقدی قبل از صحبت در باره موضوعی کمی در باره ان مطالعه و تحقیق کنند که کار زیاد سختی نیست چون اینترنت تقریبآ در هر موردی اطلاعات لازم دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
اینترنت ؟ اقای نقدی ؟ اینترنت ؟ چرا کارهای سخت از ایشان میخواهید ؟ نمی دانند . و بهشون سخت نگیرید لطفا
کسانی که میگن کوروش وجود نداشته صحبت های رایفی پور رو گوش کنن. دیگه کتیبه ها و منشور و کتب مورخین و کتب مقدس جهان همه از کوروش نام بردن اما کوروش عبری شده ی نام اصلی ست همانطور که یهودی ها س را ش می گویند موسی را موشه می گویند در کتاب شاهنامه هم کوروش همان کیخسرو ست کما اینکه دارا همون داریوش سوم است که باز نام داریوش عبری شده ی نام داراست .
جای تاسفه آقای نقدی علیرغم دردسترس بودن تمام منابع و این همه کتب در مورد کوروش کبیر چنین به تاریخ و مفاخر یک مملکت صحبت میکنن
کورش اونقدر کم اهمیت بوده که حتی فردوسی سعدی حافظ هم اشاره ای به این پادشاه ندارند. جالبه که سعدی و حافظ شیرازی هستن. شاه اگه وطن پرست بود تاریخ 7 هزار ساله مملکت رو به 2500 سال کاهش نمی داد.
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
جان بابا، زحمت بکش و برو اندکی درباره کیخسرو پژوهش کن. زندگیش رو با زندگی کوروش برابری بده تا به یک نتیجه ای برسی. دیدگاه شاهنامه پژوه بزرگ یعنی استاد جلال خالقی رو بخون که در سال ۷۴ منتشر شد تا ببینی کوروش و کیخسرو یکی هستن. در شاهنامه تاریخ و استوره در هم آمیخته شده، پس جای شگرفی نیست که نام‌ها دگرگون بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
تا حالا شیراز رفتی ؟

تاریخ را از کجا خوانده ای ؟ از ۱۳۵۷ شمسی به بعد ؟

برو بزار باد بیاد
ایرانی ، دلسوز ایران است.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
چی زدی؟! تو دیگه کی هستی
پرفسور لیلاز شما اول تکلیف خودت با نقش ات را مشخص کن، سپس در مورد امریکا و دولت و سایر موارد اظهار نظر کن. ادعای تفکر و تئوری پردازی در حوزه سیاست و اقتصاد را داری یا مشغول کار اجرایی در حوزه و صنعتی غیر مرتبط با علایق شخصی و دغدغه های سیاسی ات . چه خوب بود روی همین به اصطلاح روشنگر ها متمرکز می شد و کار اجرایی در صنعت خودرو را به دیگران واگذار می کردی. صنعتی که استفاده ابزاری از سیاست بازان را راه نجات بداند همان بهتر وجود نداشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
جناب لیلاز
با سلام
مطمعنم اگر شما و امثال شما دست از سر اقتصاد این کشور برمی داشتند وضعمان الان خیلی بهتر بود
جنابانی که به سردار نقدی ایراد می گیرند بهتر است مطالعات خود را کمی بالا ببرند.
کوروش ساخته و پرداخته یهود بوده تاکنون نیز مشخص نشده چنین شخصی وجود خارجی داشته یا خیر.
در رابطه با کتاب سوزی هم شما را ارجاء می دهم به کتاب خانه اسکندریه مصر که هنوز هم بزرگترین کتابخانه دنیاست چگونه است اعراب کتابهای مصر را نسوزانده اند اما کتابهای ما را آتش زدند.
چرا خودتان را گول می زنید از این کار چه سودی می برید؟
ضمنا بهتر است به جوابیه دانشمندان امروز اسرائیلی به آقای پورپیرار توجه کنید که گفته اند کوروش را ما ساخته ایم و امروز زمان مصرف آن تمام شده.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
منظور و هدف ات از این حرفها چیه؟!! حرف های احمدی نژادی برای باز کردن بحث و رسیدن به یک هدف بد !! .. با با شما از چه راهی امرار معاش میکنید
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
جالب اینجاست کوروش‌ستیزان همیشه به پورپیرار استناد میکنن که خود وی یک ایران‌ستیز بود که مخالف فرهنگ و تمدن ایرانی بود. همین بن‌مایه‌هایی که پورپیرار آورده، خودت برو ببین و متوجه خواهی شد که این آقا اسناد رو دستکاری می‌کرد. اگه دوست داری تا از تاریخ‌نویسان عرب نوشته با سند بیارم که از کوروش به نیکی یاد کردن! از طبری بگیر تا یعقوبی و ابن بلخی و و و
اون هم جدا از نویسندگان رومی، بابلی و یونانی و سنگ‌نبشته های بیستون و غیره

یاد بگیر زمانی که سخنی از تاریخ میشه دقت کنی که طرف سند و مدرک میاره یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
از نظر شما قشر متحجر فقط به کیهانیان میشود اعتماد کرد وبس
پس به کیهان خواندتان ادامه دهید تا صبح دولتتان بدمد .
ناشناس
| Armenia |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
پس سیروس(کوروش یا کیروس) شاه که در انجیل کتاب آسمانی مسیحیان به آن به نیکی اشاره شده کی بوده .
فکر نمیکردام مطالعات سردار نقدی اینقدر عمیق باشد؟؟؟
آقاى نقدى وروش را هزاران سال است كه كل دنيا ميشناسند حتى دشمنانمان هم نميتوانند كوروش را انكار كنند مطمئن باش اگر ميتوانستند انكار ميكردند
کوروش هم یه کشورگشایی مثل آشور بنی پال و چنگیزخان مغول بوده همانطور که از منشور کوروش هم بر می آید کوروش به حمایت از کاهنان و بتخانه داران و پیشگویان و غیب گویان کلاهبردار (که اغلب یهودی بودند) برخاسته و شاه قبلی رو که بتخانه ها رو ویران کرده بود و کاهنان را از کار بیکار کرده بود دوباره سرکار آورده است. نمی دونم چرا وقتی بحث نقد امثال کوروش و داریوش میاد بعضی ها فکر می کنند به تاریخشون توهین شد؟ چرا هیچوقت سخنی از آتش زدن خانه های نینوا با مردمانش توسط کوروش در سایت ها دیده نمی شده در حالی که اینها جزو تاریخ است و نمی شود پاکش کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
جان خودم یک بار به خودت زحمت ندادی و منشور رو بخونی! چون در هیچ جای منشور از این چیزهایی که گفتی نامی نیامده! یهود برده بودن، حالا پیشگو و کاهن بودن رو حضرتعالی از خودت درآوردی! هتا در رویدادنامه‌ی نبونئید که به دست خود بابلی ها نوشته شده، نامی از ویرانی و کشتار بابلی ها به دست ایرانی ها نیامده. برو بخون! آره، بهمان توهین میشه؛ چون بدون مدرک و سند سخن میگن. درباره نینوا هم بگم که اصلا در زمان هخامنشی‌ها گرفته نشد، بلکه در زمان حکومت ماد گرفته شد! اگر به ترجمه‌ی آقای رضا مشایخی از ‌کوروش‌نامه استناد کردی باید بگم که در نسخه‌ی یونانی این اومده
ἐπεὶ δὲ πρὸς "Βαβυλῶνι" ἦν ὁ Κῦρος
(Xenophon, 1897: p.161)
Βαβυλῶνι = babylon = بابل

از دو ترجمه‌ی دیگه استفاده کن

کاش بدون پژوهش و آگاهی سخن نگیم
کوروش پادشاه جهان ذوالقرنین
خدا رو شکر به کمک آقای رئیسی متهم پیدا شد!!! سردار هم مشکل کوروش رو برای همیشه حل فرمودند!!!
کوروش قبل از شما بودند ! تاریخ ایران قبل هزاران سال قبل بوده ، تاریخ ایران از سال ۵۷ شروع نشده !
حتما لوحه حقوق بشر هم کار پهلوی هست
میشه اقای نقدی لطف کنند از سوابقشون بخصوص ولادت و کودکی و نوجوانی و جوانی خودشون بگویند که کجا و در چه شرایطی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
همه میدانند ولی ایشان نمی دانند که همه اطلاع دارند
از سردار نقدی خواهش کنید که دست از تاریخ ایران بردارند چون انچه ما در تاریخ میخواندیم با انچه ایشان بیان میکنند زمین تا اسمان توفیر دارد و عجیب است که مدتیست ایشان دارند از تاریخ ایران حرف میزنند
چی بگم میخوام حرف دلمو بزنم میبینم خودت(تابناک)باید درد دلتو به کسی بگی،شما که جرات ندارید یه مثبت منفی بذارید میخوایید نظرمخالفی درج کنید!!!
همون ۷۰۰ میلیونی که خرجشون می کنند اگر بابت مهریه ها پرداخت کنند همه اشون آزاد می شوند
ضمنا بعنوان یک ایرانی ! باید به این مهم تو کشورتون افتخار کنید و حداقل از سایر کشورها یاد بگیرید اگر چیزی ندارند برای کشورشون درست می کنند تا باعث جذب سرمایه و توریست شوند ، اونوقت شما داشته ای را که کل دنیا قبول داره انکار می کنید !؟؟؟؟
آیا با این همه اختلاف نظر و آشفتگی و پراکندگی که بر اقتصاد و سیاست ما سایه انداخته، امیدی هست که ما توانایی ایستادگی در برابر تحریمها و تهدیدها را داشته باشیم؟
کوروش را همه دنیا میشناسند- ولی شروع تمدن بشر با اسم کوروش هست- تو کتاب درسی اروپاییها هست.جالبه چینیها که خودشون را تاریخی ترین میدونند من یه روز یه کتاب دیدیم تو کتاب فروشی تو پکن دیدم عکس تخت جمشید بود و تمدن بین النهرین وتوضح تمدن و شروع تمدن بشر از این منطقه.... تازه چه عیبی داره یه ملت این احساس را داشته باشند؟ جونها دوست دارند با فرهنگ خودمون ارتباط پیدا کنند.
واقعا اظهار نظر برخی آقایون درخصوص تاریخ ایران بویژه پیش از سلام متاسفانه درست نمی باشد. اولا میراث ملی هر ملتی محترم و شایسته بزرگداشت است. امروز همه کشورها حتی کشورهای تازه متولد شده بدنبال ساخت تاریخ جعلی هستند و بعد ما داشته های خود را منکر میشویم. اینکه فرضا کوروش بزرگ یهودیان را نجات داده و حامی انها بوده هیچ ربطی به اسرائیل امروزی نداشته وندارد. اساسا در ان دوران یهودیان قومی مورد ستم واقع شده بودندو پیامبران آنها همچون دانیال نبی بشارت آزادی بدست فردی چون کوروش را داده بودند. ضمنا درباره اسناد تاریخی ؛ ایشان یا اطلاع ندارند یا اظهار بی اطلاعی میکنند آثار و اسناد کاملا موثق و بی شک و شبه ای درباره کوروش وجود دارد. این سخنان نه تنها جذابه ندارد بلکه موجب تفرقه ملی میشود که این روزها بدان بشدت نیازمندیم
در مورد تاریخ ایران صحبت نکنید
تابناک جون ببخشید بعضی وقتها بعضی اظهارنظر اقایون اعلام نشده بهتره !!!!! چون هم به ملت بر میخوره هم به تاریخ!!!!!
من یه آرزو دارم البته بعد ظهور امام زمان .
ارزویم این است روحانی ممنوع التصویر شود.پ
اول دولتش چقدر تورم بالای 40درصد را برخ مردم کشید . وحالا
پدر مردم را در آورد.
امیدوارم در این روز جمعه به حق آبروی پنح تن هر چه زودتر ما را از دست دولت روحانی رها کنه .مخصوصا آقای نوبخت و جهانگیری .
زنده باد كوروش و تمدن ايران زمين
تعجب می کنم چرا خانما راجع به مهریه حرفی نمی زنندِ شاید بسیاری از زنان که بعد از تلاق مهری ای نمی توانند بگیرند مجبورند برای امرار معاش خود فروشی کننده، به این
نام کوروش را در قرآن کریم جستجو کنید با عنوان ذوالقرنین
اقای منتظری با حرفهای رییس سازمان محیط زیست و حرفهای وزیر اطلاعات در رد نفوذی بودن و جاسوس بودن دستگیر شدگان محیط زیست و اینکه سلطان سکه در عرض چند ماه دستگیر و محاکمه و .... شد چرا اسناد و مدارک محیط زیستی ها را بعد از اینهمه مدت علنی نمی کنید ؟ چطور اشخاصی که وزیر اطلاعات انها را جاسوس نمی داند حکم مفسد ارض می گیرند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
اولا اصل کار مردم هستند که میدانند واقعیت چیست و دوما تاریخ همه راستی ها را افشا میکند
وقتی وجود مرد بزرگی چون کوروش انکار میشود فاتحه خیلی وقته که خوانده شده
قوانین مربوط به خانواده همراه با مشکلات جدی است.
به ویژه زنان در این امور به شدت تحت آسیب قرار می گیرند. علاوه بر مهریه که به عنوان یک حق برای زنان مطرح بوده است بسیاری از حقوق به واسطه ازدواج از ایشان سلب میشود. بهتر است راههای شرعی خوبی برای حقوق سلب شده از زنان هم از سمت حقوقدانان و عالمان شرع مطرح گردد. برای کسانی که چک بی محل می کشند و بعد از پرداخت آن عاجزند را هم راههای شرعی خوبی پیدا کنید.
تا آنجایی که ما از مسائل شرعی آگاهیم یکی از اولین حقوق و ملزم به پرداخت ترین آنها تحت هر شرایطی مهریه است که مبنا بر اعسار است و اگر باز هم توانایی پرداخت نداشته باشند که_ معمولا هم برای گریز از آن انواع وکلا راههای حقوقی خوبی به ایشان ارائه می کنند - به زندان نمی رود . و اگر عالمان شرع راههای خوبی برای مجرمان جهت گریز از زندان یافته اند حتما برای حقوق سلب شده از زنان هم راههای خیلی خوبی پیدا می کنند. و بهتر است اگر حقوقی گرفته میشود حقوق سلب شده ایشان نیز داده شود.
ما منکر وجود مشکلاتی در قوانین حاکم بر نظام خانواده نیستیم
قوانین مربوط به خانواده همراه با مشکلات جدی است.
به ویژه زنان در این امور به شدت تحت آسیب قرار می گیرند. علاوه بر مهریه که به عنوان یک حق برای زنان مطرح بوده است بسیاری از حقوق به واسطه ازدواج از ایشان سلب میشود. بهتر است راههای شرعی خوبی برای حقوق سلب شده از زنان هم از سمت حقوقدانان و عالمان شرع مطرح گردد. برای کسانی که چک بی محل می کشند و بعد از پرداخت آن عاجزند را هم راههای شرعی خوبی پیدا کنید.
تا آنجایی که ما از مسائل شرعی آگاهیم یکی از اولین حقوق و ملزم به پرداخت ترین آنها تحت هر شرایطی مهریه است که مبنا بر اعسار است و اگر باز هم توانایی پرداخت نداشته باشند که_ معمولا هم برای گریز از آن انواع وکلا راههای حقوقی خوبی به ایشان ارائه می کنند - به زندان نمی رود . و اگر عالمان شرع راههای خوبی برای مجرمان جهت گریز از زندان یافته اند حتما برای حقوق سلب شده از زنان هم راههای خیلی خوبی پیدا می کنند. و بهتر است اگر حقوقی گرفته میشود حقوق سلب شده ایشان نیز داده شود.
ما منکر وجود مشکلاتی در قوانین حاکم بر نظام خانواده نیستیم
اقای نقدی حواسش نیست زمانی که کورش بزرگ به کمک یهودیان آمد آخرین پیامبر اولعزم حضرت موسی (ع) بود و کورش با این عمل به نشر و بقای آخرین دین توحیدی در انزمان کمک کرد که درود خدا بروان او باد
هر وقت حرفی نداریم که بزنیم و نقطه مثبتی نداریم تنها راه برای اظهار وجود نفی دیگران است ، دوست عزیز یه پادشاهی که بیش از ۲۵۰۰ پیش مرده چه آسیبی به ما میزنه ، ببین شما چی داری اون رو بگو و از اون دفاع کن که نام‌شما هم در لیست خوب های تاریخ قرار بگیره
با روز بودن مبارزه نکن
چون خورشید هست
قوانین حاکم بر نظام خانواده همراه با مشکلات جدی است که متاسفانه آن را در آماربالای طلاق و دیگرناهنجاری های موجود می بینیم .
و بیشترین آسیب از این شرایط و قوانین متوجه بانوان است. متاسفانه تاکید فقط بر آموزش مهارتهای زندگی به زوجین است، که چندین مجموعه و نهاد از گذشته تا کنون سعی در آموزش این مسائل مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی داشته اند. از صداو سیما، مساجد، آموزش و پروش ، آموزشهای قبل از ازدواج و هزاران برنامه دیگر اما متاسفانه شرایط موجود و حاکم بر نظام خانواده و مشکلاتی که به همراه داشته است که علاوه بر نهادهای فرهنگی و اجتماعی و قانونی و ... حتی علمای شرع را نیز نگران کرده است. آمار بالای طلاق های رسمی به صورت کمی قابل بررسی و مشاهده است اما بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی ریشه در مسایل و مشکلات ناشی از شرایط حاکم بر نظام خانواده ها و موکدا آسیبهایی است که زنان می بینند. جامعه ما به دلیل مردسالاری مشکلات حقوقی برای ایشان را تا حدودی می پذیرد و از مهریه تا بقیه موارد با ایشان همراهی میشود اما مسائل مربوط به زنان تا حدود زیادی در جامعه تابو است و کسی به آنها نمی پردازد و حقوق سلب شده از ایشان و آسیبهایی که متوجه آنهاست بررسی نمی شود و واکنش علما و حتی نهادهای مربوط به زنان به دلیل فشارها را کمتر شاهد هستیم. اینکه مجددا حقی مثل مهریه که مطابق با همین قوانین حاوی مشکلات به ایشان داده شده نیز سلب شود مشکلات را صد چندان می کند و بهتر است در همه جهات علما و حقوقدانان پیش بروند و حقوق زنان را هم مطالبه کنند.
سردار عزیز شما بودید که می گفتید دلار باید بشود ۱۲۰۰۰ تومان ، خب حالا شد ، روزگار سیاه مردم را ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
. چه دلیلی دارد که هر کسی در هر موردی اظهار نظر کند؟
کوروش مربوط به تاریخ ۲۵۰۰ سال قبل است وانقدر شخصیت برجسته ای داشته که در گذر تاریخ گم نشده بلکه در مقایسه با شا هان بعدی درخشانتر شده انکارونپذیرفتن کوروش همانند انکار خورشید در روز است
جناب نقدی تحصیلاتشان چیست ومدرک تحصیلیشان را ازکجا اخذنموده اند?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
دوره ابتدایی نجف عراق و دیگر هیچ
البته امکان داره دو تا دکترای همینجوری هم بهشون داده باشند
هویت ایرانی هم ایرانی است هم اسلامی. هر کسی هویت ایرانی را مخدوش کند به فرهنگ و تمدن ایران اهانت کرده است. کورش بین مردم ایران نماد برابری و عدالت است. پس لوح گلی منشور حقوق بشر نماد چیه؟ لابد سردار نقدی میگن ساخته و پرداخته صهیونیست هاست؟ حداقل یه کمی برای فرهنگ ایرانی بودن خودمان احترام قائل باشیم. این اهانت سردار برای مردم ایران قابل قبول نبوده و ناراحت کننده است.
جناب آقای رئیسی .میشه بفرمایید ما درمورد کدام قسمت حقوق زنان مدعی هستیم که اروپا ازما عقب است ؟شایدمنظورتان حجاب اجباری است وگرنه ادعای دیگری نمی‌توانیم داشته باشیم .
یعنی صفویه هم از قماش پادشاهانی بوده اند که از مردم سلب آزادی کردند و مردم را زیر پا له کردند.
متاسفانه به دست خودمان آنچه را که داریم نابود میکنیم ولی وقتی اعراب نام خلیج فارس را «خلیج »میگویند بر افروخته میشویم.
آقای نقدی .دقیقا چه مشکلی با آرامش اعصاب مردم داری برادر. کوروش را که مربوط به هزارسال قبل از اسلام است می آوری وبا معیارهای انقلاب اسلامی می سنجی.
بنظرم یهود و اسرائئل با هم فرق دارن ،
یهودیان که دارای پیامبر هستند نباید به آنها توهین شود.
همانگونه که در اسلام و مسلمانان خوب و بد وجود دارد.
آقای نقدی واقعا متاسفم.....
گذشته و تاریخ ایران برای برخی اهمیت ندارد و حتی به دنبال انکار آن هم هستند.
از کوروش بعد از قرنها نام نیک باقی مونده. امیدوارم از بقیه هم نامی باقی بماند.
سلام عجیبه که تو این مملکت سال هاست فیلم های حاکمان محلی کره و چین وماچینو ...را به عنوان ازادی خواه و عدالت گستر و انسان دوست معرفی می کنند اونوقت همهی دنیا دارن به منشور کورش استناد می کنند .و یکی میگه اصلا نبوده !. اقایان اصلا مطالعه ندارند
آقای نقدی لطفا به نیاکان ملت ایران احترام بزارید. .
هر کس کورش را قبول نداشته باشد قرآن را قبول ندارد پس مسلمان نیست
آخر سوره کهف زندگانی کورش توضیح داده شده شما که تموم داستان‌های قرآن را می دانید مربوط به کدام شخص است چرا این را نمی دانید؟
خداييش كمي كتاب ناريخي بخونيد، ادميزاد هرچي بيشتر اطلاعات داشته باشه بهتره و حرفي كه ميزنه مستند تر،
کورش را کسانی می شناسند که نسل انها ایرانی است ،در ایران بزرگ شده اند ، وتاریخ ایران را می دانند .
حدیث حضرت محمد ص در مورد حضرت ذوالقرنین (کوروش بزرگ)

قال رسول الله .. فاوحی الی ملک من ملوک فارس یقال له کورس و کان مومنا ان سر الی بقایا بنی اسراییل حتی تستنقذهم ...
پیامبر اسلام گفت پس خداوند به پادشاهی از پادشاهان پارس به نام کورش که فردی مومن بود وحی کرد که به سوی بازماندگان بنی اسراییل برو و انان را نجات بده ...
محمد بن جریر طبری جامع البیان عن تاویل ای القران تحقیق دکتر عبدالله ترکی قاهره م ج 14 .. صفحه 458 ..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
میدانید رشته تحصیلی سردار نقدی چیست؟
یهود به گواه قرآن قوم برگزیده خدا بوده
يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ.47بقره
اسم حضرت موسی 129 باردر قرآن آمده..
آیا دوستی کوروش با یهود فقط جرمه؟؟؟؟؟
«به تو توصیه میکنم به طور منظم به درس‌آموزی از تاریخ و ادبیات در هر دو زبان [یونانی و لاتین] بپردازی. در یونانی اول از همه با" کوروش‌نامه" شروع کن.»
این جملات بخشی از نامه‌ای است که توماس جفرسون؛ نویسنده‌ی پیش‌نویس اعلامیه استقلال، از پدران بنیانگذار آمریکا و سومین رئیس‌جمهور این کشور، به نوه‌اش فرانسیس اپس در قریب به دویست سال پیش نوشته است.
کتابی که وی به خواندنش توصیه می‌کند، کوروش‌نامه یا «در باب پرورش کوروش» اثر گزنفون، تاریخ‌نگار یونانی قرن ۵ پیش‌ از میلاد است که وی در آن به زندگی کوروش دوم، بنیانگذار سلسله هخامنشی، می‌پردازد.
جفرسون در نامه‌ای دیگر به دوست ایتالیایی خود ،فیلیپ مازی، درخواست ترجمه‌ای تازه از آن کتاب به زبان ایتالیایی می‌کند. وجود دست‌کم‌ ۴ چاپ مختلف از کوروش‌نامه‌ در کتابخانه شخصی جفرسون به ثبت رسیده است و جفرسون در یکی از آن‌ها با خط خود دست به مقایسه ترجمه دو نسخه از کتاب زده است. اینکه چرا کوروش و کوروش‌نامه در جهان فکری توماس جفرسون برای تأسیس آمریکایی سکولار و دموکرات جایگاهی ویژه دارند به زمانه زندگی او و تلقی‌ او از نظام سیاسی ایده‌آل بازمی‌گردد
ای کاش یک تحلیل واقعی بدون حب وبغض از اوضاع داشتیم .تکلیفمان مشخص می شد. ووضعیتمان را طبق آن تنظیم می کردیم
کوروش بزرگ نه تنها افتخار ایرانیان بلکه افتخار بشریت است،منشور کوروش که پایه و اساس منشور ملل است دروغ نیست، شما حق ندارید افتخارات کشور مارا زیر سوال ببرید،همان خدایی که تاکنون یاد این بزرگمرد را باوجود تمامی کینه توزی ها در خاطر جهانیان عزیز داشته قطعا منبعد نیز عزیز خواهد داشت،صحبت های غیر منطقی شما برای تخریب چهره کوروش کبیر انهم بعداز هزاران سال،نشان از بزرگی و عظمت کوروش کبیر دارد،ازشما بخاطر انکه باعث شدید یاد بزرگترین پادشاه جهان دوباره زنده شود سپاسگزارم
کوروش به روشنی در تاریخ طبری، تاریخ ابن خلدون و...چند منبع بعد اسلام ذکر شده.
در تواریخ رومی یونانی هم به کرات.
در سنگ نوشته های خودمان هم به کرات.
چرا فقط ما لگد به تاریخ و ریشه خودمان میزنیم؟؟؟؟
ای کاش کوروش هم‌عراقی و عرب بود و اینقدر بهش بی احترامی نمیشد . یعنی باید ثابت شه که ایشان حتی یک پل یا جاده برای ایرانیان نساخته .حالا هر کی بود و هرچی بود ایرانی که بود . اگر به حسب حرف باشه میشه زیر بار خیلی از حرف های قرن ها پیش نرفت . چه لزومی داره که من در ۲۰۱۸ گفتمان هزاران سال پیش را قبول کنم منظورم این هست که گذشته را شما نمی تونی عوض کنی ولی آینده قابل تغییر هست . آیا هنوز افرادی از گذشته دعوا دارند از گذشته حسرت میخورند جنگ افراد گذشته را به حا و امروز ما مردم آوردند . حال و آینده آلان مردم هستاد میلیون را درک کن برادر .
اقای نقدی کوروش بوده و در قلب ها جا دارد حداقل ایرانی بوده و دلسوز ایران و ایرانی
با تشکر از سایت تابناک.
تابناک عزیز لطفا نظرات راهبردی منو انعکاس کن ممنونم.
چون آزادی بیان حق مسلم است. در غیر اینصورت همه گزینه ها روی میز نهارخوری دارم. ممکن است سایت رو تحریم کنم و دیگر کامنت نگذارم
کوروش بوده و خواهد بود .اقای نقدی نمیشه تمدن یک ملت را نادیده گرفت وان را بی هویت قلمداد کرد .درست یا غلط کوروش و داریوش و.... بوده اند و بر این سرزمین هم حکمفرمایی کرده اند .وجود انها هیچ مغایریتی با تمدن‌امروز ما ندارد.
کسی که درمورد تاریخ نظرمی دهدباید کارشناس تاریخ باشد.وسالهاتحقیق کند .ودارای کتب ومقاله معتبرباشد تادرمورد یک واقعه تاریخی نظرقابل اتکایی بدهد.اقای نقدی کداتحصیلات تاریخی ومقاله علمی درمورد تاریخ دارد که نظرمی دهند؟
طبق نظرات گهربار ایشون سنگ مقبره ها مصنوعیه و همین ۴۰ ۵۰ سال پیش بنا شده!!
من آقای نقدی رو به چالش شعر "تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد " دعوت میکنم!!
دو نفر ازدواج میکنن که شریک هم باشن تو همه موارد تو ایران وقتی ازدواج میکنن همش حساب کتاب میکنن سکه چنده تا بر اساس اون رفتار زنو شوهر با هم مشخص شه و هیچ شراکتی در کار نیست!!!!
آقا با ازدواج از همون اول زندگی خودشو بدهکار زن میکنه !!! انگار زن رو به قیمتی خریده باشه!!!
این چه رسم بی حساب کتابیه؟؟؟
عزیزان نظر نقدی در مورد کوروش کبیر را زیاد به دل نگیرید ،
چه به روز مردم امده که خرید گوشت برای آنها تبدیل به رؤیا وآرزوی دست نیافتنی شده.
باید به ایشان اموخت در زمان کوروش هنوز دین مسیحیت و اسلام وجود نداشته
به جناب آقای نقدی پیشنهاد می کنم لطف کنند و قبل از بیان هر سخنی کمی تاریخ بخوانند و سری هم به تخت جمشید بزنند. پهلوی کیست که کوروش بزرگ ساخته و پرداخته آنها باشد؟ با این‌که سخن به لطف آب است
کم گفتن هر سخن صواب است

آب ار چه همه زلال خیزد
از خوردن پر، ملال خیزد

کم گوی و گزیده گوی چون دُر
تا ز اندک تو جهان شود پر

لاف از سخن چو دُر توان زد
آن خشت بود که پر توان زد

یک دست گل دماغ‌پرور
از خرمن صد گیاه بهتر
روزی رسول اکرم بر جمعی از اصحاب خود وارد شد . آنان با گشاده روئی و حسن احترام، حضرت را سید ومولای خود خواندند. پیغمبر اکرم سخت خشمگین شد ، فرمود اینطور سخن نگویید و مرا سید و مولا نخوانید بلکه بگویید پیغمبر ما و فرستاده ی خدای ما ، سخن به راستی و حقیقت بگویید و در گفتار خود زیاده روی و غلونکنید که گرفتار ضلالت و گمراهی خواهید شد.

منبع : جعفر پات ص184
حضرت علی (ع) میفرمایند:
- هر آن علمی که مورد تأیید و امضاء عقل نباشد گمراهی و ضلالت است. غررالحکم ،ص546
- سزاوار است انسان عاقل رأی خردمندان را به رأی خود بیفزاید و دانش علماء را بر دانش خویش اضافه نماید. غررالحکم ،ص384
منشور حقوق بشر به نام کوروش است و این مایه ی افتخار من بعنوان یک ایرانی است.شنیدم اولین کتاب حقوق بشر را ب این منشور نسبت میدهند.شما میدانید ک کوروش مورد احترام و افتخار عده ای در ایران و سایر کشورها هست.توهین ب آن (صرف نظر از واقعیت داشتن یا نداشتنش)غیر اخلاقی ست.همانطور ک توهین ب امام حسین و رنجور کردن طرفداران ایشان غیراخلاقی بود.لطفا درک متقابل داشته باشید.اگر ما در مورد کوروش اشتباه میکنیم با دلیل و مدرک صحبت کنید ب او توهین نکنید لطفا
آقای نقدی با صحبتهایی ک هر از چند گاه میکنید نمک بر زخم ما میپاشید
دلار بالای 20 تومان است. هیچ جنسی .الالخصوص مسکن بالای دلار 20 تومانی است .دولت توسط شما خبررسانان با اسم دلال مردم را سرگرم کرده 25 سال مردم را به عقب برد .بخدا من و4 نفر دیگر کارگاه تراشکاری داریم هیچ چیز زیر دلار 20 تومانی نیست و همه ما بیکار شدهایم
نام کورش چند هزار سال است که باقی مانده چه بخواهیم و چه نخواهیم
جناب نقدی تاریخ بخوان
سعدیا مرد نکونام نمیر د هرگز
مرده آنست که نامش بنکویی نبرند
.ایران در شرایط فعلی نیاززبه افراد کاردان و دلسوز به وطن دارد تا چرخه اقتصادش را بدون فروش میعانات گازی و نفت و با تکیه بر سرمایه انسانی بگرداند
بطوریکه خیلی ها پاسخ داده اند:
مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.
فرهنگ چندین هزاره و شاید هم با پیدا کردن اشیاء تازه در زیر خاکهای شیراز، فرهنگی چندین ده هزاره قوم هایی که در این نقاط هندسی کره گیتی زندگی میکرده اند طبق نوشته ها و گفته ها، اشخاصی بوده اند که قرنها از تاریخ زمان خود جلوتر بوده اند.
حتی محمد پیام آور بدان اعتراف داشته و به همسایگی با ایرانیان افتخار داشته است.
کورش هر هنرمندی را که از رم و مصر و یا آسیا بکمک کارگران و هنرمندان ایرانی می آمدند حقوقی مانند ایرانیان میداد و زندگی روانی را هم برای آنان مهیا میکرد. این‌ها حتی در غرب بصورت مستند و یافته شده در آسیای میانه در موزه ها موجودند.(تحلیل تولیدی و فرهنگی)
اکنون هنر مندان ایرانی در خارجه بیشتر ارج و قرب دارند تا در ایران.
آقای رییسی امروز بدرستی گفته است، مقام زن اکنون در ایران خیلی بالاتر از هم جنسان خود در ام.آمریکا و در غرب هستند. این امری مسلم است و هر انسان بدون غرض هم بدان اذعان دارد حتی ایرانی که با ارقام و اسناد سروکار دارند پس از مدت کوتاهی از برتری مقام زن در ایران در مقایسه با کشورهای خارجی حتی اروپایی متقاعد می‌شوند که زمین تا آسمان در ایران پرارزش تر است.
منتها همین افراد در ابتداء‌ درباره اروپا کورهستند که دختران نابالغ آلبانیایی، اوکرایینی، بلغاری… حتی روسی در بُردل ها بمردان پولدار عرضه میشوند را ببینند، زیرا آنها بزبان دیگری سخن میگویند.!! چندی پیش شنیدم که در هتل های دوروبر نمایشگاه کلن دختران آلمانی بور از ۱۵ به بالا پلاسند و بدنبال خارجی هایی که در نمایشگاه شرکت میکنند هستند که توسط یک باند سرمایداری در آلمان هم از نظر فرهنگی و هم «توان خود عرضه کنی» سامانیابی میشوند.
حال شما آقای نقدی ثابت کنید که ارثیه فرهنگی را که ایرانیان باستان تا به امروز برایش زحمت کشیده‌اند و تحت نام سران قومشان ثبت گردیده است ارزشی ندارد و اسلام ستیزان مقیم اسراییل که بیش از ۷۵ درصد یهودی ها را در اسراییل تشکیل می دهند(انتخاب ناتانیاهو) آنرا علم میکنند.
در یک مورد بایستی به آقای نقدی حق داد زیرا در زمان شاه هم صهیونیست های هالیودی فیلمی در باره استا (ملکه ایرانی) ساختند و از کمک‌های شایان کورش و نجات یهودیان سخن راندند.
باوجودیکه واقعیت تاریخی داشت؛
در آنزمان مشکل به فهم آن بودیم که آن‌ها دستگاه شاهنشاهی ایران را نشانه رفته بودند تا قدرت غرب بدست شاهعنشاهان ایرانی را بر سر مردم ایران جاویدان کنند
سپیده
علامه طباطبایی معتقده ذوالقرنین ( که درقرآن به نیکی ازاونام برده شده ) همان کوروشه و نقدی می فرمایند کوروش ساخته پهلویه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
چراهمه صحبت منو نذاشتی و ناقص منتشرکردی ؟؟
کوروش وایران در قلب مردم ایران همیشه پایدار است ....
سردار یه حرفی بزن تا دوست داشته باشیم شما زحمت زیادی در جنگ کشیدی با کوروش خوب باش
اگر کوروش بزرگ وجود نداشته پس ذوالقرنین هم نادرست است؟؟؟؟؟؟
ایرانی با هویت تاریخیش ایران هست . اگر اینجور باشه پس اصلا دوره قاجار را کی دیده احمد شاه کی بود . خاشقچی را من و شما ندیدیم چون اگر اختراعت اینترنت نبود که میدانست ایشان را کی کشته ولی کشته شده کی گفته که در کارخانه ای کارگر ۹ ماه حقوق نگرفته . سیاست گاهی اگر عقل نتواند کنترلش کند انسان را بیچاره میکنه سیاست را باید با مطالعه ترقی داد اگر ایجور نباشه شخصیت انسان را سیاست درگرگون میکنه
تاریخ در مورد شما هم قضاوت خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
مقام و جایگاه کورش کبیر بسیار بالاست
آقای نقدی به تو دو گوش و یک زبان داده اند.
این همه توهین نسبت به تاریخ ایران برای چیه ؟

نکنه تحریم ها و گرانی هم تقصیر کوروشه ؟!
کوروش که نامش به عنوان ذوالقرنین در قران اومده ساخته ی کسی نیست.
کاربر محترم نعمت کیهان خواندی و نظرت این بود که در سالیان قبل از انقلاب فقر بود و پابرهنه زیاد بود . لباس نبود . موبایل نبود . مریضی بود و بیمارستان نبود . منظورت این هست که داری مقایسه میونی با وضعیت موجود یعنی داری میگی آلان نداریم . به همیم حرفت میشه گفت مثل سردار که اصلا تاریخ به ایشان مربوط نیست شما هم حرف زدی . کوروش از کجا میدانست که چند قرن بعد چی اتفاقی میفته . ۸۰ سال پیش وقتی راه اهن درست شد از کجا میشد فهمید که هیلتر دیوانه به چندین کشور حمله میکنه . پس چرا نمیگی آینده سوریه تا یکسال دیگر چی میشه . عراق چطور میشه کره شمالی چی اتفاقی میفته . تاریخ را باید تاریخ دان جواب بده . چرا بیخودی شلوغ گری و هوچی گرابی میکنید آخه به شما میگن ایرلنی یعنی ارزش کوروش از امامزاده شهرت که نمیدونی راست هست یا دروغ پس ما هم باور نکنیم . چرا زدید کل قایده بازی را خراب میکنید شما دارید با فرهنگ یک کشور میجنگید . خوب اگر کوروش ایرانی نبود برگرد تو کشور سرزمین عریبیت....
-خیلی بد است کسی که در رشته ای تخصص ندارد، در آن رشته اظهار نظر کند. خیلی دوست دارم بدانم که تحصیلات ایشان در چه رشته ای بوده است؟
پیوند مردم ایران با یهود چه اشکال دارد چون ما همین الان با یهودی های کشورمان برادرانه زندگی می کنیم
من امروز چند سایت دیگر را دیدم خیلی جالب هست در سایت داخلی دیگری نوشته آیا اصلا ایرانیها اصلا آریایی هستند یعنی بصورت هماهنگ به چند هویت ایرلنها حمله کرده اند اولی هویت تاریخی و دوم هویت ریشه ای مذهبی . من اینو از دست بدم که چی گیرم بیاد یعنی از اینکه دارم به چی میخوام برسم آیا دومی منو رستگار میکنه
سردار نقدی اول میگه کوروش بوده ولی با یهودیا خوب بوده
بعد دیگه میگه اصلا همچون پادشاهی وجود نداره!!!!!
بد نیست جناب آقای سردار نقدی کمی مطالعات تاریهخیشون رو افزایش بدن و تاریخ را بدون هیچ داوری مطالعه کنند تا بدونند کوروش ساخته دست کسی نیست بلکه حقیقت تاریخی هست.

ملتی که تاریخ نمیخوانند، میبایست همه چیزها را به دست خودشون تجربه کنند!!!!
عزیز جونم دل برادر تو که گناه نداری یک نفر دیگه ۱۵ سال پیش گفته بود که چند ستون مرده چه دلیلی داره که مردم انجا جمع بشن کمی سرچ کن با همین مضمون سخنرانیش برات پخش میشه . حالا که قایده شکست در دمکراسی را قبول نداری حداقل به تاریخ حمله نکن یعنی از مردم تقاص نگیر . خیلی راست میگی چند تا بیل مکانیکی بگیر غایله را تمام کن تا فرضیه آتش به اختیار کامل بشه . خودت را نشناختی بعد میخواد کوروش را بشناسه تو کوروش و دهریوش میشی . آنهم در آنزمان . اگه با تاریخ بجنگی تاریخ با تو و فرهنگ تو میجنگه .
یک سوم نظرات را غیر قابل انتشار اعلام کردید ،ولی بعضی لودگی را را قابل انتشار!!!
خسته نباشید دلاور ،خدا قوت پهلوان
پهلوي چه قدرتي داشته كه تونسته كوروش را بقول سردار عزيزمان نقدي واسه جهان بسازه ملتي كه مفاخر و بزرگانش را ارج ننهد امتيست گرسنه و فقير از نظر فرهنگي و اقتصادي هر چه ميگويم قدر فهم توست مردم اندر حسرت فهم درست
كوروش عددي نبوده !!!! آقاي نقدي بهتر است اول تاريخ را مطالعه كند بعد در مورد تاريخ ايران و بزرگانش اظهار نظر كند. شما ميداني كه نام كشور كروواسي برگرفته از نام كوروش است.پادشاهي كه به تاييد مورخين و جامعه شناسان ، پادشاهي كاردان،عادل،كشور گشا و انساندوست بوده كه مايه افتخار "ايرانيان" است....
۱-در کتاب انجیل مسیحیان که کتاب الهی است از سیروس (کوروش یا کیروس) به نیکی نام برده است، در ثانی مملکتی که در آن به نام ایران زندگی میکنیم و روی گنج قرار دارد و امروز افراد ثروتمند در کشور ما وجود دارند بدلیل بعضی از حاکمان با لیاقت و دور اندیش که امثال کوروش بزرگ بوده که مردم را صاحبان اصلی میدانستند.
۲-آقای نقدی لطفاً یک نگاهی هم در تاریخ به کشورهای انقلابی مثل شوروی سابق و چین کمونیست که خدا را هم قبول نداشتند و تحریم هم بودند بیندازید و فقط پیشرفتهای صنعتی آنها را بعد از چهل سال ببینید ،موفق باشید.
داشتن نماینده مسیحی ، یهودی و زرتشتی در مجلس نشان دهنده تاریخ گذشته ما است.
قبلش رو حرفات فکرکن
اینکه کوروش افسانه بوده یا واقعیت بهر حال جزیی از باور وتاریخ ایران میباشد ، و اگر شخصیتی در راس قدرت ایچنین اضهار نظر میکته ، فکر میکنم طرف صحبتش به ان دسته از قشری از جامعه تمامیت خواه هستکه من با شما هستم و کلا با شاه و تخت و تاریخش مخالف هستم. زیاد نارحت نشوید یکنوع لبیک به همفکرانش هست ،ولی در کل چنین اظهارتی دردی از مشکلات مردم و حل نمیکنه ،نمک رو زخم مردم نریزید. به عقاید، باور،فرهنگ و تاریخ ملل احترام بگذارید.
اقا از اين حرفا نزنيد
فردا تركيه يا اذيربايجان كوروش رو بنام خودشون ميزنند
ما ایرانی هستیم ولی الگوهای مذهبی ما عرب هستن در حالیکه ما قدیمی ترین مذهب را داشتیم
درودبرشماخوبان...بله درست است نام کوروش درقران بنام ذوالقرنین امده است مامسلمان هستیم وبه تاریخ وتمدن وفرهنگ ملی مذهبی خودافتخارمیکنیم هم امام حسین ع رادوست داریم وهم به کوروش کبیرویاهمان ذوالقرنینی که درقران به ان اشاره شده است رادوست داریم تردیدی نیست که کوروش پیامبرصلح وعدالت درجهان بوده است ومنشورحقوق بشر ان هم موجوداست وامام حسین (ع )هم سرورازادگی بوده است ودرراه مبارزه باظلم به شهادت رسیده است ماازاختلاف وتفرقه بیزاریم وازاتحادوهمدلی وبرادری استقبال میکنیم ....
خوب قبول اصلا قبل از اسلام ایران وجود نداشته و همه آن سلسله های پادشاهی را حذف کنید حالا بفرمایید با بی اصل و نسب کردن ایرانیان چه چیزی نصیبتون میشه جز خفت؟ دوست دارید ایرانیان را به عنوان یک قبیله عربی نزدیک به خاندان بنی هاشم معرفی کنید؟ این هم شدنی نیست چون خود اعراب همچین اجازه ای را به شما نمیدن
قرار نیست هر کسی هر حرفی زد,واکنش نشان داد...خیلیها باورهای متفاوتی دارند...سردار نقدی..., سفر رهبر در اویل انقلاب به تخت جمشید نشان از باور ایشان به این بزرگوار بود. اگر ایشان به گوروش بزرگ باور نداشتند به آنجا سفر نمیکردند.
"بزرگش" نخوانند اهل خِرَد که نام بزرگان به زشتی بَرَد
با سلام-بزرگان تاریخی ما برای همه ما ایرانیان مومن قابل احترام و تقدیس اند. درود بر روح بلند کوروش و داریوش بزرگ. ما الان داریم با رویکرد اسلامی -علوی راه انان را می رویم. و داریم بر سه قاره حاکم میشویم.ما بیادامپراطوری کوروش عدالت گستر را با ایدئولوژی اسلامی احیا کنیم و درو بر شهیدان دفاع مقدس و. و درود بر ارش. اریوبرزن.و غیره.
تابی جان هیچ دقت کردی که هروقت از صحبتهای سردار میذاری تعداد کامنتا سر بفلک میزنه؟
اینو میگن محبوبیت
صددرصد که کورش وجود داشته .اما چرا فقط کورش در زمان پهلوی زیاد برجسته شد چرا شاهان وطن پرست و کشور گشایی مثل شاه عباس صفوی با آن همه آبادانی و نادر شاه با این همه کشور گشایی بیشتر سرکوب شدن وحتی تا تونستن قاجار رو تکفیر کردن که هر کاری کردن بازم مردانه جنگیدن نه مثل رضا خان تن به تسلیم شده بدون مقاومت دادن.
شما متن خبر کوروش را حذف کرده‌اید؟. هر روز به بزرگی این ابرمرد تاریخ بیش‌تر پی‌می‌بریم
اقای لاریجانی شما لطف کنید در باره وضع گرانیها وتورم وحقوق 20درصدی سال اینده راهکار بدهید نه برای کشورهای دیگر دنبال راه کار باشید ؟/....
همه کشور ها واسه نداشته هاشون میجنگن ما داریم دستی دستی گوهر های ارزشمندرو زیرشون میزنیم که وجود نداشته اند.....!!!
برادر نقدی. بهتر است کمی مطالعه کنید. نگاهی به تفسیر المیزان بکنید. بد نیست کلمه ذوالقرنین را هم در تفسیر المیزان گوگل کنید
برخی امامزاده ها ساخت کیه ؟؟!!!!!!!!!!!
اقای نقدی چه کاریه به سمبل تاریخی و نماد افتخار یک کشور و نبش قبر مسئله تاریخی همانند وجود یا عدم کوروش کبیر ؟!! خوب بهتره شما هم بیوگرافی خودتون را دقیق و بدون سانسور بنویسید!!!
جالب اینجاست که کشورهای همسایه ما مثل ترکیه و آذربایجان و غیره با هیچ مدرک و دلیلی مفاخر ایران را برای خودشون به ثبت جهانی میرسونن اونوقت ما با این همه آثار و سنگ نوشته و اشیاء باستانی بجا مانده از مردمان گذشته میگیم اینها دروغ است و ساخته و پرداخته خیالات و توهمات خودمان است نمی‌دونم باید خندید یا گریست
سلام نمی دانم چرا برخی از افراد بدون مطالعه ودانش تاریخی در خصوص شخصیتهای تاریخی قضاوت می کنند؟
کتاب کوروش پادشاه باستانی از تورج دریایی رو بخونید و همچنین ایران ساسانی از ایشون رو. ایشون دیدگاه سیاسی نداره جه چپی چه راستی چه غیرء بلکه با شواهد باستان شناسی نوشته شده. منبع خوبیه به دور از غلو کردن که خیلی وقت اسیب ما هستش.
چنانچه انتقاد از پیشینیان برای سردارنقدی مهم و ضروری است شایسته است بر اساس اولویت انتقاد را از جهالت اعراب شروع کنند مثل شرک و بت پرستی،زنده به گور کردن دختران،آذیت و آزار پیامبرخدا، وحشی گری و برادرکشی،شرب و خمر،،برده داری و فروش زنان به عنوان کنیز و...
آره تخت جمشید رو همین جند سال بیش بعد انقلاب ساختن !
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر