بازدید 114948
گزارش کامل «تابناک» از بررسی CFT در مجلس؛

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) را به عنوان اولین دستور مورد بررسی قرار دادند و در نهایت این لایحه با 143 رأی موافق 120 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 270 نماینده حاضر به تصویب رسید.
کد خبر: ۸۴۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 07 October 2018

تفکیک وزارت خانه‌ها در اوضاع کنونی ممکن نیست/ دولت تکلیف خود را با وزارتخانه‌های بی وزیر روشن کندبررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم( CFT )که پیش از این به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده بود، امروز دوباره در مجلس مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

در بررسی کنوانسیون، دو مخالف و دو موافق هر کدام، ۱۵ دقیقه صحبت کردند و بعد از آن ۱۵ دقیقه زمان ارائه گزارش کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت و در نهایت هم محمد جواد ظریف  ۱۵ دقیقه از این لایحه دفاع کرد.

 موافقان و مخالفان این لایحه عبارتند بودند از: محمد دهقان و سیدحسین نقوی حسینی نمایندگان طرقبه و ورامین به عنوان مخالف و بهروز نعمتی و محمد فیضی نمایندگان تهران و اردبیل نیز به عنوان موافقان هر کدام به مدت 15 دقیقه نطق خود را ایراد کردند.

در نهایت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم با 143 رأی موافق 120 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 270 نماینده حاضر به تصویب رسید و مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

مجلس با لایحه CFT موافقت کرد
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۰:۵۲

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس مطرح شد و نمایندگان با 143 رای موافق 120 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 270 نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

در جلسه علنی صبح امروز دو نماینده در موافقت و دو نماینده در مخالفت با این لایحه صحبت کردند. مجلس همچنین پیش از جلسه علنی در نشست دو ساعته غیرعلنی این لایحه را مورد بررسی قرار داده بود.

شروط کمیسیون امنیت ملی مجلس برای پیوستن ایران به CFT
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۰:۴۵

علی نجفی خشرودی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در توضیح دلایل موافقت کمیسیون با کلیات لایحه CFT، گفت: از نظر دولت ایران مبارزات مشروع مردمی علیه سلطه کشورها بیگانه در راستای حق تعیین سرنوشت به رسمیت شناخته شده و در چارچوب اعمال تروریستی مندرج در ماده دو کنوانسیون نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تبیین شروط مصوب کمیسیون متبوعش برای پیوستن جمهوری اسلامی ایران برای به کنوانسیون CFT، گفت: براساس این شروط دولت جمهوری اسلامی ایران مجاز است احراز صلاحیت ماده ۷ کنوانسیون را به امین اسناد اعلام کند و هرگونه تغییر در صلاحیت‌های یاد شده با تایید قوه قضاییه مورد اقدام قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دولت می تواند در موارد موردی ارجاع به داوری بین المللی را با رعایت مقررات داخلی انجام دهد. الحاق ایران به پیوستن این کنوانسیون به معنای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس ادامه داد: لایحه الحاق دولت به کنوانسیون مبارزه با تروریسم دو بار در تاریخ‌های ۲۹ مرداد و ۳ مهر سال جاری به کمیسیون امنیت ارجاع داده شد. از موافقان و مخالفان تشکر می‌کنم. این مسئله به صورت مفصل در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز نیز جلسه مبسوطی داشتیم و همه همکاران نظراتشان را بیان کردند.

نجفی خشرودی با بیان اینکه به جز دو سه کشور همه کشورهای جهان به این کنوانسیون ملحق شده‌اند، گفت: ابعاد این مسئله از منظر حقوق بین‌الملل و استناد به محتوای جزییات کنوانسیون، از نظر شرایط بین‌المللی و از منظر اقتصاد سیاسی به این مسئله رسیدگی شد. جلسه غیرعلنی درخواستی از کمیسیون شد. چون تعداد قابل توجهی از همکاران درخوست کردند این جلسه در صحن علنی برگزار شد. در همه این جلسات چند مسئله روشن شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خاراجی ادامه داد: حق شرط را می‌توانیم به این کنوانسیون تحمیل کنیم. هیچ تعهدی خلاف منافع و امنیت میل ایران سپرده نمی‌شود، هیچ اطلاعاتی در اختیار بیگانگان قرار نخواهد گرفت. در جنگ اقتصادی باید از همه فرصتها و امکانات و تدابیر بین‌المللی در این جنگ استفاده کنیم. برخی منتقدان با موضوع خروج آمریکا از برجام مرتبط دانستند در حالی که هیچ ارتباطی بین اینها نیست. عدم پیوستن به این کنوانسیون محدودیت‌های بین‌المللی جدیدی را برای ایران به دنبال دارد.

وی افزود: علاوه بر جلسات متعدد کمیسیون،‌ با روسای همه اتاق بازرگانی به عنوان متولیان بخش خصوصی، با روسای بانکهای دولتی و خصوصی نیز جلسه داشتیم و همه آنان نپیوستن ایران به کنوانسیون را دارای مشکلات عدیده ای برای نظام بانکی و بخش تجارت کشور دانستند.

نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: موارد متعدد این کنوانسیون به ساز و کارهای داخلی کشورهای متقاضی عضویت اشاره کرده که به قوانین و محاکم داخلی ارجاع می‌شود. در ماده ۲۷ کنوانسیون ترتیبات خروج مشخص شده است و هرگاه شرایط این کنوانسیون را مخالف منالفع کشور بدانیم می‌توانیم از آن خارج شویم. دیوان بین‌المللی دادگستری نیز می‌تواند مرجع رسیدگی به شکایات کشورهای عضو این کنوانسیون رسیدگی کند.

محمد جواد ظریف در صحن علنی مجلس شورای اسلامی:
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۰:۳۵

 وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی:
 محمد جواد ظریف در جلسه‌ی علنی امروز یکشنبه مجلس در دفاع از لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) گفت:ما توانسته ایم همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان فرمودند با شکست دادن تحریم ها آمریکا را شکست بدهیم. 
وزیر امور خارجه افزود: ما بارها با مقاومت مردم و با تدبیر، آمریکایی ها را شکست دادیم، این بار هم با درایت و با همراهی و همدلی آمریکا را شکست خواهیم داد. تحریم های آمریکا علیه مردم بزرگ ایران حتما شکست خواهند خورد.
وی تصریح کرد: شکست تحریم ها نیازمند همراهی و همدلی همه مردم و نیازمند رعایت مصالح ملی خارج از نگرانی های جناحی است.
ظریف اضافه کرد: در دو هفته گذشته انزوای ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد به نمایش گذاشته شد، رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی نتوانست جامعه بین المللی را علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج کند، رییس جمهوری آمریکا با سو استفاده از ریاستش بر شورای امنیت که تمام شد نه تنها نتوانست شورای امنیت را به ابزاری برای اعمال فشارعلیه ایران تبدیل کند بلکه جلسه شورای امنیت تبدیل به یک جلسه محاکمه سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا شد.
رییس دستگاه دیپلماسی افزود: اینها همه از برکات درایت مردم، درایت مقام معظم رهبری تصمیم مجلس شورای اسلامی و پیگری برجام بود.
وی یادآورشد: برجام توانست سیاست های آمریکا را در دنیا منزوی کند. برجام توانست حقانیت مردم ایران را به دنیا نشان دهد، برجام توانست رژیم جنایتکار صهیونیستی و نتانیاهو را در دنیا رسوا کند، در حدی که اتهامات وی در جلسات مختلف به استهزا کشیده شد.
ظریف گفت: اینها همه از توفیقات مردم بزرگ ایران، از توفیقات شما نمایندگان محترم مجلس برای رسیدگی به خواست های مردم است.
وزیر امور خارجه ادامه داد: امروز مجلس در برابر تصمیم تاریخی قرا رفته است ما با برجام توانسیم یک رشته از بهانه های آمریکا و صهیونیستها را از آنها بیریم. برجام اگر به نفع ایران نبود آمریکا از ان خارج نمی شد و نتانیاهو از روز اول اعلام نمی کرد یک تنه و تنها در برار برجام ایستاده ایم.
وی تصریح کرد برجام توفیق این ملت بود توفیق ملت را تبدیل به ضعف ملت نکنیم لوایحی که برابر مجلس قرار گرفته و مجلس با درایت تصویب کرده امروز هم در برابر وجدان عمومی بر اساس مصالح مجلس تصمیم خواهد گرفت بهانه های بعدی را از امریکا می گیرد.

 

اختلال در جلسه مجلس توسط ذوالنوری
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۰:۳۴

نماینده کمیسیون امنیت ملی در حال قرائت گزارش این کمیسیون بود که ذوالنور با رفتن به سمت تریبون می گفت بایستی نظرات مخالفین هم در گزارش می آمد که لاریجانی گفت: این مصوبه کمیسیون است نه نظر شخصی.
ذوالنور هم چنان به فریادهای خود ادامه داد و گفت: دروغ است.

پاسخ رهبری به نامه لاریجانی درباره‌ لوایح FATF
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۰:۱۸

مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه‌ رئیس مجلس درباره‌ی بررسی کنوانسیون‌های مرتبط با FATF اعلام کردند که با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارند.

 علی لاریجانی در جلسه امروز یک شنبه مجلس در پاسخ به اخطار نقوی حسینی نماینده ورامین متن نامه‌ای را که به مقام معظم رهبری درباره‌ی لایحه FATF فرستاده بود را به شرح زیر قرائت کرد.

«جناب آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحنیت

در پی استفسار تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت و عدم مخالفت مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) با بررسی لوایح چهارگانه به کنوانسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی به دنبال فرمایشات معظم له در دیدار نمایندگان، مقام معظم رهبری فرمودند: آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفته‌ام مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود و نه کنوانسیون خاص.

لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم. تا مسیر قانونی خود را طی کند. تدبیر فوق قبلا در زمان استفسار به طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده بود.»

رئیس مجلس در پایان قرائت این نامه گفت که آقای حجازی این نامه را ابلاغ کرده است.

لاریجانی در پاسخ به تذکر پژمانفر
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۰:۱۷

لاریجانی در پاسخ به تذکر پژمانفر : من کی تهدید کردم ؛ تهدید اس ام اس‌هایی هست که از بیرون می زنند و فکر می‌کنند مجلس با این اس ام اس‌ها می‌ترسد!

رهبری مخالف بررسی لوایح 4 گانه FATF نیستند
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۰:۰۲

رییس مجلس:
▫️من از رهبری درباره بررسی لوایح سوال کردم و ایشان نظرشان را گفتند و من هم برایتان خواندم. در این نامه آمده است:

▫️نسبت به موافقت و عدم موافقت درباره لوایح 4 گانه به دنبال فرمایشات معظم له آمده است که ایشان با بررسی این لایحه مخالفتی ندراند تا مسیر قانونی خود را طی کند

فیضی، نماینده موافق CFT:
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۹:۵۰

 هیچکس سخنگوی رهبری نیست در مجلس شورای اسلامی

محمد فیضی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه CFT، در واکنش به داد و فریاد محمد دهقان هنگام نطق موافق اول، گفت: مجلس در جلسه علنی و غیرعلنی تا این لحظه با آرامش جلسه داشته اما عده‌ای در صحن علنی و در فضای مجازی با دروغ پردازی علیه موافقان و قرار دادن موافقان در صف یزیدیان و قرار دادن مخالفان در صف حسینیان این آرامش را به هم می‌ریزند.

وی با اشاره‌ای سر بسته به نامه مقام معظم رهبری به رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: لاریجانی محتوای نامه حضرت آقا را در جلسه غیرعلنی مطرح کردند. ایشان در این جلسه گفتند که موضوع این نامه مربوط به همه کنوانسیون‌ها بود و محدود به CFT نبود.

فیضی ادامه داد: چرا به مردم دروغ می‌گویید و موافقان کلیات این لایحه را متهم به دروغ‌پردازی و آنان را تهدید می‌کنید؟ این چه اخلاقی است؟ همه کشورهای جهان قوانین‌شان را با استانداردها و قوانین بین‌المللی مطابقت می‌دهند به جز ایران و کره شمالی. اجرای استانداردهای بین‌المللی نیازمند تصویب قوانین منطبق با استانداردهای بانکی است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: مخالفان عزیز توجه کنید، در شرایط سختی قرار داریم و چرا می‌خواهید شرایط کشور را سخت‌تر کنید؟ بانک‌های ایرانی اگر استاندارد CFT را رعایت کنند بانک‌های طرف مقابل با بانک‌های خارجی این استانداردهای را رعایت می‌کنند و خودمان با دست خودمان کانال‌های مالی کشور را مسدود می‌کنیم.

وی ادامه داد: FATF یعنی رعایت حداقل‌های مبارزه با تروریسم. این استانداردها دولتی نیست بلکه بنگاهی است که دولت‌های کشورها نمی‌توانند در آن هیچ دخالتی داشته باشند حالا اگر ما به این استانداردها بی‌توجه باشیم نمی‌توانیم با نظامات بانکی جهان ارتباط عالی داشته باشیم. پذیرش شروط FATF یعنی پذیرش استانداردهای جهانی برای مقابله با تروریسم.

فیضی متذکر شد: پیامدهای FATF برای جامعه تشریح نشده است. به مردم نگفتیم اگر به FATF نپیوندیم روابط بانکهای جهان حتی بانکهای هند، چین، روسیه، سوریه و ترکیه با بانک‌های ایران دچار مشکل م‌ ‌شود و دانشجو و تاجر برای افتتاح حساب در بانک‌های خارجی مجبور به راستی‌آزمایی فرد متقاضی می‌شود که مشکلات عدیده‌ای برای ایرانیان خارج از کشور به وجود می‌آید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس پرسید: چرا به مردم نگفتیم بسته شدن کانال‌های بانکی موجب مختل شدن مناسبات اقتصادی ایران با سایر کشورهای جهان می‌شود؟ به مردم بگوییم موانع تبادلات بانکی به ویژه در بخش حمل و نقل آسیب‌زاست. رانندگان کامیون‌های ایرانی برای حمل و نقل با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شوند. به مردم بگوییم که با نپیوستن به FATF ایران حتی نمی‌توان حق عضویت خود را به مراکز بین‌المللی و منطقه‌ای پرداخت کند.

وی یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی مجلس ۶ شرط برای پیوستن به FATF به تصویب رساند. دوستان در این کمیسیون زحمات زیادی برای تدوین این شروط کشیدند.

فیضی ادامه داد: اگر ضوابط FATF و CFT برای مبارزه با تروریسم را نپذیریم یعنی مبارزات مشروع مردمی در دفاع از حقوق خود را زیر سوال برده‌ایم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: روند الحاق و خروج از کنوانسیون پیش‌بینی شده است. اگر ایران تحت فشار قرار گیرد ترتیبات آن در کمیسیون امنیت ملی مجلس مشخص شده است، مخالفان چرا نگرانید؟ اگر شروط ما را نپذیرند، مخالفان محترم! به FATF و CFT نمی‌پیوندیم. نباید در داخل کشور و در خارج از کشور، دوقطبی ایجاد کنیم. راه عزت ملت ایران، استقلال سرزمین از مسیر معیشت ملت عبور می‌کند. هدف CFT  و FATF کمک به نهضت های آزادی بخش نیست بلکه استانداردهای مبارزه با پولشویی و تروریسم وارد مصادیق نمی شود. کشورها خودشان فهرست سازمانهای تروریستی را مشخص می کنند. لبنان مشکلی در اجرای این استانداردها نداشته است. چرا می‌خواهید با دست خودتان برای کشور مشکل ایجاد کنید؟ اگر مشکلی بود تا الان حتما برای لبنان به وجود آمده بود.

وی تاکید کرد: برای انتقال پول نفت به داخل کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

فیضی با بیان اینکه اولین قربانی تروریسم هستیم، گفت: ملت شریف ایران، کشوری هستیم که بیشترین هزینه و شهید را در مواجهه با تروریسم داد و هزاران شهید را در راه دفاع از خاک کشور اهدا کرد. نزدیک به ۱۷ هزار نفر از هموطنان کشورمان توسط عناصری به شهادت رسیدند که تا دو سه سال قبل از سوی آمریکا تروریسم شناخته می‌شدند. تروریست‌ها رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، دکتر بهشتی و مطهری و ۷۲ نفر از منتخبان ملت را به خاک و خون کشیدند.  حضور نیافتن ما در سازمانهای بین الملل از جمله FATF و CFT جارو زدن راه برای عربستان، صهیونیست‌ها و سلطه‌طلبان جهانی است. البته ما با پیوستن به FATF و CFT به دهان این کشورها و نهادها می‌زنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: نحوه مراودات بانکی را با پیوستن به FATF حل کنیم. با عقلانیت از فشارهای اقتصادی بر مردم بکاهیم و راه بهانه‌جویی بر دشمنان ملت را ببندیم.

نقوی حسینی، مخالف CFT:
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۹:۴۶

امروز چه مشکلی داریم که با پیوستن به FATF بخواهیم آن را حل کنیم؟

سید حسین نقوی حسینی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان مخالفت با لایحه پیوستن ایران به کنواسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در آستانه تصمیم مهمی است که مربوط به منافع ملی کشور، سرنوشت جمهوری اسلامی ایران و راهبردهای آینده کشور است. بحث‌های روزها و ماه‌های گذشته نشان می‌دهد موضوع مهمی مطرح است، اما رهبری مختصات آن را فرمودند در اتاق فکر استکبار جهانی پخت می‌شود و نمی‌دانیم سرو تهش دست چه کسی است. حالا مجلس شورای اسلامی باید تصمیم بگیرد که عضو آن شود یا نه؟

وی با اشاره به حضور وزیر خارجه و تیم دیپلماسی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما مباحث را منطقی و آرام می‌گوییم بحث منافع ملی مطرح است و دعوای جناحی نداریم و آرزویمان هم موفقیت دولت است، اما به سوالات پاسخ دهید تا فریبکاری نشود و بحث‌های گذشته تکرار نشود. ما از عضویت در کنوانسیون چه می‌خواهیم و چه مشکلی با آن حل می‌شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: موسسات مالی و پولی قبلی با ما کار نکردند و نمی‌کنند ما راه‌های زیادی برای حل این مشکل رفتیم اما مشکل حل نشد. چرا مردم را می‌ترسانید و می‌گویید که اگر عضو کنوانسیون نشویم پروژه‌هایشان در شهرستان اجرا نمی‌شود، کالاهای اساسی نمی‌آید و مردم گرسنه می‌مانند. چرا دروغ می‌گویید روراست باشید. پشت همین میکروفن گفتند برجام تصویب شود آب آشامیدنی، اشتغال و مشکل مالی و پولی و گرفتاری حل می‌شود، اما گرفتاری‌ها همه از برجام است.

نقوی حسینی در ادامه گفت: مگر همین برجام ۲۰ دقیقه‌ای در مجلس شورای اسلامی تصویب نشد؟.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در میان نطق وی در واکنش به اظهارات نقوی حسینی گفت: این حرف خلاف است ما چهار ساعت در جلسه‌ای موضوع را بررسی کردیم و سپس آن را تصویب کردیم چرا خلاف می‌گویید.

نقوی حسینی ادامه داد: این چه مدیریتی در مجلس شورای اسلامی است. حضرت آقا در ملاقاتی که نمایندگان خدمت‌شان رسیدند صریح حرف‌شان را گفتند مگر این حرف تفسیر می‌خواهد مگر کنوانسیون دیگری مطرح بود؟ صریح و روشن گفتند کنوانسیون‌هایی که در اتاق فکر استکبار پخت و پز می‌شود و معلوم نیست سرو تهش دست چه کسی است را تصویب نکنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به لاریجانی ادامه داد: شما که در سه هفته گذشته جلساتی تشکیل دادید که FATF تشکیل شود چرا جلسه نگذاشتید که بگویید که این مطالبه آقا از نمایندگان ملت است چه کاری کنیم که تصویب نشود چه‌طور روسای کمیسیون ها را دعوت می‌کنید که باید FATF تصویب شود. اخطار من اصل ۱۱۰ قانون اساسی است. فراکسیون نمایندگان ولایی در جلسه دعوتی آقای لاریجانی شرکت نکرد چون می‌دانست دلیل‌اش چیست.

وی همچنین خطاب به وزیر خارجه گفت: ما برجام را تصویب کردیم و برای آن شرط هم گذاشتیم. چه دستاوردی برای ملت داشت؟ مشکل مالی و پولی ما حل نشد. اقای طیب‌نیا در سال ۱۳۹۴ شروط fatf را امضاء کرد، مجلس شورای اسلامی، پالرمو و پولشویی و قانون مبارزه با تروریسم را تصویب کرد اما چه چیزی کف دست شما گذاشتند؟ چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ این‌که کشورها از ما نفت نمی‌خرند مشکل FATF است، چرا با مردم روراست نیستید؟

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی همچنین اضافه کرد: رییس جمهور یک سطر به مجلس شورای اسلامی تعهد دهد که مشکلات با FATF حل می‌شود و اگر حل نشد ایشان را استیضاح کنیم و عدم کفایت سیاسی‌شان را به رای بگذاریم در این صورت ما به این لایحه رای می‌دهیم. ما FATF را پذیرفته‌ایم و به ۴۰ توصیه عمل می‌کنیم اما چه کاری برایمان کردند چرا فریب می‌خورید مگر دیپلمات نیستید مگر به شما نگفتند اول برجام بعد FATF بعد موشکی بعد حقوق بشر.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من منافع ملی کشور و دیپلماسی را می‌فهمم. ما زیر و بم اینها را بررسی کردیم. اگر خطری نداشت دولت برای چه حق شرط گذاشت و اعلامیه‌ تفسیری نوشت آن اعلامیه به استناد بندهای کنوانسیون قابل عمل نیست. من اینها را خوانده‌ام، کار کرده‌ام و می‌فهمم.

نقوی حسینی در پایان گفت: ما جمهوری اسلامی ایران هستیم نه سوریه و عراق. برژینسکی می‌گفت اگر ایران می‌خواهد مشکل‌اش با آمریکا حل شود باید سرجای خود برگردد و نظام بین‌الملل را بپذیرد. این کنوانسیون‌ها به معنی برگشت به قبل است.

حاشیه بررسی لایحه CFT در مجلس
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۹:۳۱

دهقان نماینده طرقبه قصد ممانعت از ادامه سخنرانی بهروز نعمتی را دارد

دهقان به نام بردن از وی در نطق نعمتی اعتراض دارد

نعمتی در پاسخ به وی گفت: شما سخنانی گفتید که حق نبود

بگومگوی نقوی حسینی و لاریجانی

▫️نقوی حسینی: شما در 20 دقیقه برجام را تصویب کردید

▫️لاریجانی: نخیر 20 دقیقه نبود 4 جلسه برگزار شد، خلاف نگویید

بهروز نعمتی نماینده موافق CFT
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۹:۲۴

ما چه کمکی به تروریسم می کنیم که نگران لو رفتن آن هستیم ؟

بهروز نعمتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای السلامی در موافقت با کلیات لایحه CFT، گفت: برادران و خواهران منافع ملی ایجاب می‌کند به دست دشمن بهانه ندهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امروز همه دشمنان در پی گرفتن بهانه از ما هستند. آمریکا و صهیونیست‌ها در پی نپیوستن ایران به CFT هستند. چرا کاری که باید در دولت‌های نهم و دهم با وجود پرداخت هزینه‌ها انجام می‌دادیم انجام ندادیم و به این کنوانسیون نپیوستیم؟ ما عضویت را نپذیرفته‌ایم؛ این یعنی هیچ یک از الزامات چهل و یک‌گانه را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: دوستان، شرایط فعلی کشور را ملاحظه کنید. امروز به رییس کل بانک مرکزی و سایر مقامات کشور گفته می‌شود که اگر به CFT نپیوندید نمی‌توانیم حتی یک سنت به شما پرداخت کنیم.

سخنگوی هیات رییسه مجلس مطرح کرد: از وقتی که بحث CFT مطرح شده است از مراجع تقلید خرج کردند. شما هر چه از مراجع بپرسید آنان پاسخ شما را می‌دهد. عده‌ای دنبال القاء اهداف خود به مراجع عظام تقلید هستند.

نعمتی ادامه داد: برخی دوستان می‌گویند اطلاعات کشور لو می‌رود. چه اطلاعاتی لو می‌رود؟ مگر یک دینار به تروریست‌ها تا امروز کمک کرده‌ایم؟ چهار گروه تروریستی القاعده، طالبان، داعش و جبهه النصره از سوی سازمان ملل به صورت رسمی شناخته شده است بقیه سازمان‌های تروریستی احتمالات شماست.

وی افزود: در تبصره لایحه آمده اگر از لیست تحریم‌ها خارج شویم دولت مکلف به خروج از CFT این یعنی نباید به تروریستها کمک مالی شود اما ممکن است یک کشور مثل کانادا بر ما حق تحفظ بگذارد. چه کسی می‌خواهد برای ما این حق را بگذارد و چه کسی می‌خواهد به آن رسیدگی کند؟ حق تحفظ مسئله‌ای بین دو کشور است؟ و هیچ دادگاهی برای رسیدگی به آن وجود ندارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس پرسید: چرا با عدم پذیرش CFT برای دیگران حق ایجاد کنیم؟ بیش از ۶۶ کشور عضو CFT برای پیوستن برای آن شرط گذاشتند، این مسئله کاملا طبیعی است و ما هم نباید برای آنان حق ایجاد کنیم.

سخنگوی هیات رییسه مجلس تصریح کرد: شماهایی که می‌گویید از قبل برجام ضرر کردیم، حداقل نفع برجام این بود که همه کشورهایی که بر علیه ایران موضع گرفته بودند امروز در کنار ما هستند. کشورهای اروپایی با ما همراه شدند. چهار قطعنامه سنگین بر علیه ما تصویب شد و امروز برای ایران بلااثر است. انصاف خوب چیزی است. در حال حاضر نمی‌توانستیم حتی با کوچکترین کشورها مذاکره داشته باشیم اما در نیویورک کشورهای بزرگی با رییس جمهورمان هم نفس شدند. به جز ایران فقط کشور کره شمالی است که در لیست سیاه قرار دارد.

نعمتی خاطرنشان کرد: تا الان چه کسی شنیده که خلاف نظراتش مجبور به همکاری با CFT برای دادن اطلاعات سری کشور است؟ این اشتباه بزرگی است که برخی مخالفان مطرح می‌کنند. حق شرط حق حاکمیتی هر کشوری است. حقوق شرط ما تا زمانی که قانون اساسی رعایت نشود مورد اعتراض ما خواهد بود. مذاکره کنندگان کشور باید در مذاکراتشان به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: بند ۲۴ کنوانسیون بند حل و فصل اعتراضات است که بند بسیار مهمی است. هر مرجعی نمی‌تواند به اختلافات دو کشور عضو CFT دخالت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کنوانسیون ابزار مناسبی برای پیگیری و مبارزه باتروریسم است. ما که از ابتدای انقلاب تا امروز دهها هزار شهید تروریسم تقدیم کرده‌ایم. چرا حالا حق خود در استفاده از مزیت‌های CFT در این زمینه را از دست بدهیم. امروز همه نمایندگان مسؤول هستند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خطاب به دهقان، گفت: حل بسیاری از مشکلات امروز کشور در گرو حل CFT است. چرا به مردم راست نمی‌گویید؟ نمی‌توانیم پول نفتی را که در بازارهای جهانی می‌فروشیم به داخل کشور منتقل کنیم. شما اینجا مطالبی را به این دولت منتسب کردید که حق آن نبود. بحث شما منجر به خروج بابک زنجانی‌ها از زیر پله‌ها برای انتقال پول به داخل کشور می‌شود. نپیوستن به CFT یعنی انتقال میلیاردها دلار پول کشور از طریق بابک زنجانی‌ها.

این سخنان نعمتی، اعتراض شدید دهقان را در پی داشت و لاریجانی نیز خطاب به نعمتی از وی خواست اسمی از کسی نبرد تا مجلس به تنش کشیده نشود.

وی در پایان گفت: از همه نمایندگان می‌خواهم محکم  با کلیات لایحه موافقت کنید.

حضور وزرای خارجه و اطلاعات برای بررسی لایحه CFT
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۷

سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و رحمت الله اکرمی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 مهرماه) به منظور بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در صحن علنی مجلس حاضر شدند.

حاشیه بررسی لایحه cft در مجلس
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۲

درحالیکه صحن علنی مجلس برای بررسی CFT شروع شده و مخالفان تصویب آن در حال نطق هستند، نمایندگان مخالف تصویب این لایحه پلاکاردهایی در دست دارند که روی آن نوشته شده: «به کنوانسیون استثماری رای نمی‌دهیم». حسینعلی شهریاری، نصرالله پژمانفر و ناصر موسوی لارگانی جزء این نمایندگان هستند

محمد دهقان، نماینده مخالفت تصویب CFT در مجلس
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۹:۰۷

علت دلار 19 هزار تومانی اجرای الزمات FATF توسط دولت بود

محمد دهقان به عنوان اولین مخالف کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT در جلسه علنی امروز (یکشنبه) گفت: آیا در شرایط جنگی باید شاگرد خوب باشیم یا خیر. از اول انقلاب در زمان جنگ و تحریم برای ما مشکلاتی به وجود آوردند. ما در سال‌های ۹۰ و ۹۱ هم تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا و شورای امنیت بودیم.

وی افزود: می‌گویند که لایحه CFT را لبنان هم پذیرفته است. حرف ما این است هزاران حزب الله و غیر حزب الله فدای جمهوری اسلامی ایران. تا جمهوری اسلامی نباشد حزب الله هم نیست. آنها ایران را هدف قرار دادند تا کشور را در تنگنای اقتصادی قرار دهند. همانطور که در دو سال گذشته هم با ساده اندیشی آقایان همین کار را کرده و کشور را در تنگنا قرار دادند. آنها شاگرد خوبی برای کلاس بودند اما از آن طرف کشور دچار بحران از نظر اقتصادی شد.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: چرا سوال نمی‌کنید چطور دلار به ۱۹ هزار تومان رسید و یکشنبه گذشته ۱۲ هزار تومان شد. علت آن است که آقایان الزامات FATF را اجرا کردند. دلار از ۳۵۰۰ تومان به ۱۹ هزار تومان رسید. دلیل آنکه دلار از این میزان به ۱۳ هزار تومان رسید هم آن بود که شورای هماهنگی سران قوا واردات دلار را آغاز کرد. این باعث شد که دلال‌ها دلارهایی که خریده بودند را در بازار عرضه کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: از طرف دیگر به محض اجرای الزامات FATF بخشی از کسانی که در تحریم هستند با مشکل مواجه می‌شوند به طوریکه برخی از بانک‌ها به آنها اعلام کرده که حساب‌هایشان را ببندند. دو نفر از کسانی که توسط آمریکا تحریم شدند پیش من آمدند و گفتند که یک بانک در داخل از کشور به آنها اعلام کرده که حسابشان را ببندند وگرنه آن بانک مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرد. این دستورالعمل نیز از سوی یکی از بانک‌ها صادر شده مبنی بر اینکه کسانی که توسط آمریکایی‌ها تحریم شدند نمی‌توانند در بانک‌های داخلی حساب داشته و کار کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگی باید ریسک کرد و تحریم‌ها را دور زد، گفت: آقایان دو سال برجام را اجرا کرده و اقتصاد را قفل کردند. اکنون موضوع کنوانسیون‌ها را مطرح می‌کنند مطمئن باشید دو سال دیگر هم اینجا می‌آیند و صحبت از الحاق به نهاد بین‌المللی جدیدی را مطرح می‌کنند که اگر ما آن را تصویب نکنیم اقتصاد درست نمی‌شود.

این نماینده اصولگرا گفت: آقایان برای ما یکسری الزام در FATF تحمیل کردند ما صراحتا می‌پرسیم که اگر این موارد را اجرا کنیم از لیست سیاه خارج می‌شویم؟ حرف ما این است که آقایان با افراد قدرتمند دیپلماسی را دنبال کنند و همه موضوعات را به یک نفر نسپارند بلایی که برجام سر ما آورد را اینبار نیاورید، به جای آن سطح مذاکرات را بالاتر برده و فردی قوی تر در مذاکرات بگذارید.

دهقان تاکید کرد: موضوع روشن است ما در زمانی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب کردیم بعد در FATF گفتند که این تبصره را حذف کنید. تبصره آن بود که سازمان‌های آزادی بخش و گروه‌هایی که علیه اشغال خارجی مبارزه می‌کنند از این قانون مستثنی هستند.

وی ادامه داد: شورای امنیت هر برنامه جعلی را می‌آورد ما به آن ملحق می‌شویم آیا آنها باید برای ما تروریسم را تعریف کنند؟ همه می‌دانند عربستان حامی تروریسم است و داعش با پول عربستان درست شده است. اما کسی سوال می‌کند که چرا عربستان می‌خواهد عضو ناظر FATF شود. آقای لاریجانی گفته که اگر زودتر تصویب نکنید عربستان و اسرائیل عضو دائم شده و دیگر ما از لیست سیاه خارج نمی‌شویم اما چرا کسی علیه عربستان بیانیه نمی‌دهد. تردیدی نداریم عربستان حامی تروریسم است.

نمایندگان با رای علنی مخالفت کردند
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۸:۵۹

نمایندگان مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه) وارد بررسی لایحه CFT شدند، بعد از آنکه اسامی موافقان و مخالفان کلیات این لایحه اعلام شد احمد امیرآبادی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت که دو نامه با ۱۷ و ۴۰ امضا به هیات رسیده تا براساس مواد ۱۲۴ و ۱۳۰ آیین نامه، رای گیری درباره این لایحه به صورت علنی باشد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: طبق این مواد رای گیری با ورقه و آشکار انجام می‌شود.

نمایندگان با ۱۱۷ رای موافق، ۱۱۱ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در مجلس مخالفت کردند که رای گیری به صورت علنی باشد.

رای گیری به صورت علنی و آشکار بدین صورت است که نمایندگان باید در برگه رای با قید اسم خود رای موافق و یا مخالفاشان نسبت به این لایحه را اعلام کنند.

تجمع جمعی از مخالفان CFT مقابل مجلس
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۸:۵۸

جمعی از مخالفان تصویب لایحه CFT مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

این تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی شعارهایی همچون "نه به خود تحریمی"، "برجام نمی‌خواهیم"، "FATF خیانت است به ملت" اعتراض خود را به تصویب لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) اعلام کردند.

قرار است امروز مجلس وارد بررسی لایحه CFT شود و از ابتدای صبح امروز (یکشنبه) نیز جلسه کمیسیون امنیت ملی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی CFT تشکیل شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۴
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۴۳۷
مقام معظم رهبری :

. . .
در ماجرای FATF متاسفانه در رعایت مبانی و سیاست‌های کلی انقلاب اسلامی کوتاهی صورت گرفته بود که رهبر حکیم انقلاب در دیدار 30 خرداد 97 به آن‌ اشاره کردند. مقام معظم رهبری 30 خرداد در دیدار رئیس، نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی پیرامون نوع مواجهه مجلس با کنوانسیون‌های بین‌المللی فرمودند: «این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله‌رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته‌اند شما چطور آن را رد می‌کنید؟»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دولت و اعتدالیون می خواهند با این بازیها حواس مردم را پرت کنند.
اون وعده های قبلی چی شد؟
گلابی های برجام چی شد؟
چه تضمینی است این کنوانسیون ورود چمدانی دلار را هم توسط صرافی ها محدود نکند؟!
و ورود کالاهای تحریمی را از راههای دیگر؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
تصویب شد
ببدبخت شدیم رفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
رفتيم زير سلطه استعمار استقلالمان رفت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
تمام کاسبان تحریم از شنیدن تصویب لایحه ناراحت شدند . قیمت ارز هم ناگهان در بازار کاهش یافت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
با سلام . با تصویب CETمنبعد به خروج ارز چمدانی به خارج پایان داد می شود . و گردش مالی در کشور به شفافیت کامل می رسد
ناشناس
| Australia |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چرا اییینقدر در موضع ضعف قرار داریم؟؟ اینه عزت و قدرت؟
۱۵۰ کشور اوکی هستن و ما نیستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
با سلام . با تصویب CETمنبعد به خروج ارز چمدانی به خارج پایان داد می شود . و گردش مالی در کشور به شفافیت کامل می رسد
وطن پرست
| Germany |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مخالفان تصویب این لایحه ها اشخاص شناسنامه داری هستند در مجلس که ثابت کرده اند مشکلاتی که از ناحیه عدم تصویب و پیوستن ایران به این لایحه ها برای کشور و مردم خواهد داشت زره ای نگران نیستن و فقط به هدف خود فکر می کنند که منافع فردم ایران در آن نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خخخخ مرحله دوم بستن دست و پای شما تمامیت خواهان اجرا شد

راستی تابی چرا مثبت و منفیا رو برداشتی سکته میزدید میدید چقد نظر مردم با شماها تفاوت داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
عالیجنابان تندرو اگر برجام نبود که نشان بر تعقل و گفتگوست و اگر بنابر متد شما تندروها پیش می‌رفتیم الان ما منزوی بودیم نه آمریکا کلا تندروی یعنی عمل بدون تعقل و الان بیشتر مردم در بدبختی فرو میرفتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دلواپسان داخلی تسلیت تسلیت. متاسفانه دیگر نمی توانید زیر زیرکی ثروت این مملکت را برای فرزندانتان به خارج از کشور انتقال دهید. به محض انتقال دلارهای نفتی، آمریکا مچ شما را خواهد گرفت و آنرا به اطلاع همه مردم ایران و جهان خواهد رساند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
بلایی که سه سال قبل سر پاکستان اومد
چرا نمایندگان مجلس ما از تاریخ درس نمی گیرن؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
کاهش نرخ دلار را تبریک میگم.با از بین رفتن نصف ونیمه برجام راه باقیمونده در صورت تصویب نشدن این لایحه شکار همدیگه و خوردن گوشت خودمون بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
نرخ دلار افزایش می یابد چون راه های دور زدن تحریم بسته می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
نقوی حسینی در پایان گفت: ما جمهوری اسلامی ایران هستیم نه سوریه و عراق. برژینسکی می‌گفت اگر ایران می‌خواهد مشکل‌اش با آمریکا حل شود باید سرجای خود برگردد و نظام بین‌الملل را بپذیرد. این کنوانسیون‌ها به معنی برگشت به قبل است.
بله آقای نقوی. مردم خواهان پذیرش نظام بین الملل
هستند
چرا باید در یک جزیره جدا از دنیا زندگی کنیم؟
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
همانند برجام, گرچه این معاهده هم هزینه زیادی بر ما تحمیل خواهد کرد ولی ارزش افزایش تجربه و آگاهی ملت ایران را دارد. خدا می داند تا کی باید هزینه بدهیم تا روشن شویم. عیب نداره برید جلو تا به چشم خودتون ببینید که این هم , سرابی بیش نیس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
آمریکا و عربستان اجازه خروج ایران از لیست سیاه رو نمیدن و اگر یکی از اعضا با ورود ایران مخالفت کنه ایران نمیتونه وارد بشه. ولی از طرفی چون ما معاهده رو امضا کردیم نمیتونیم تحریم ها رو دور بزنیم و با دست خودمون خودمونو بیچاره میکنیم. دلار شاید دوباره بالای بیت هزار بره. البته الان به دلیل اینکه بازار اثراتش رو درک نکرده و دلارهای خانگی از زیر بالش ها خارج شده فعلا افزایش دلار خودشو نشون نمیده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
در پاسخ به کسی که گفته 150 کشور توکی هستند فقط 37 کشور عضو این کنوانسون هستند و اسراببل و عربستان هم عضو ناظر!!!!
وزیر راه هم این آمار را داده بود!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
اصلاح طلبان سینه چاک fatf شفافیت ، حاضر نیستند رایشان در مجلس شفاف باشد !!
چون تابع پدرخوانده های بیرونی هستند و گاهی اوقات این تبعیت با منافع مردم در تعارض است.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
پس شورای نگهبان و رد صلاحیت چه می شود؟
مخالف وطن فروشی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اینها موافق عدم شفافیت رأی، عدم شفافیت قرار دادها، عدم شفافیت حقوقها برای ملت ایران هستند.
اما می خواهند برای مستکبرین مسلط بر این کنوانسیون اینها آشکار باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اینان می خواهند دست و پای نظام را در پوست گردو بگذارند تا مجبور به تسلیم در برابر غرب گردد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
:اردوغان گفت:
تا زنده ام به این موسسات مالی بین المللی نمی پیوندم و به فرماین آنان عمل نخواهم کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
با سلام . با تصویب CETمنبعد به خروج ارز چمدانی به خارج پایان داد می شود . و گردش مالی در کشور به شفافیت کامل می رسد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
در جایی که تندروها پیامک تهدید آمیز میفرستن چه جای شفافیت رای هستش اگر در مملکت قانون حاکم بود باید همه تندروها بازداشت میشدن که حتی تحمل قبول رای اکثریت رو هم ندارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دلواپسان داخلی تسلیت تسلیت. متاسفانه دیگر نمی توانید زیر زیرکی ثروت این مملکت را برای فرزندانتان به خارج از کشور انتقال دهید. به محض انتقال دلارهای نفتی، آمریکا مچ شما را خواهد گرفت و آنرا به اطلاع همه مردم ایران و جهان خواهد رساند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
لابد از پرده نشینان پشت ارسال پیامکهای تهدید امیز میترسند مگه شماها جایی برای شفافیت و ازادی بیان باقی گزاشتید
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
حالا ما مردم اجازه داریم شفاف تجمع کنیم و از اقدام مجلس حمایت کنیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
نه موافقانش میدونستند اف ای تی اف چیه نه مخالفانش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چون مخالفان این لایحه و منظق آنان را می شناسند از ترس جانشان حاضر به شفافیت نیستند
علی رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
شما حاضرید خانواده خودتان گرویی FATFمخالفت عجیب با قانون مبارزه با پول شویی قرار دهید؟ در این صورت حرفتان را
می پذیرم .
الان هم خیلی هایتان برای گذاشتن همین کامنتها حقوق می گیرید.
آخرش که تصویب میکنید این بازیها برا چیه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
من میگم تصویب نمیکنن
اگه هم بکنن مراجع بدی رد میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
من فکر میکنم آخر سر بعد از رد شورای نگهبان و ارجاع به مجمع تشخیص رد خواهد شد.
حمیدرضا
| Netherlands |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
همون
مهدی
| Germany |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اینبار با کلک بجایی نمی رسیم ،باید با جامعه جهانی شفاف بر خور د کرد.
با رجزخوانی هم کار بدتر میشود
ناشناس
| - |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
تصویب بشه یا نشه برای من یک لا قبا تفاوتی نمی کند نگرانیش مال آنهایی که چمدان چمدان پول از این مملکت خارج و یا به آن وارد می کنند و میلیارد
میلیارد پول مردم را میخورند
در آیه ۸۵ سوره یونس به مطلوبیت درخواست از خداوند، برای نجات از ستمگران اشاره شده است:
«فقالوا علی الله توکلنا ربنا لا تجعلنا فتنة للقوم الظــلمین؛ [۱] پس گفتند بر خدا توکل کردیم پروردگارا ما را برای قوم ستمگر (وسیله) آزمایش قرار مده.»
(امام باقر و امام صادق (علیهما السلام) در مورد آیه یاد شده فرموده‌اند: «پروردگارا، گروه ستمگران را بر ما مسلط مکن که ما را وسیله آزمایش آنان قرار دهی. [۲] ؛
دعای اکثریت مردم ایران هم اکنون برای رهایی از گروه تمامیت خواه دلواپس
پاسخ ها
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مثل عمروعاص خوب بلد هستید آیات قرآن رابه نفع خودتفسیر کنید ستمگر ما هستیم یادول غربی مامیخواهیم سلطه پیدا کنیم یا آنان که میخواهند شما رامثل گاو بدوشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دلواپس نباش شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اینم تو تلگرام بوده؟ یا خودت تنهایی گفتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دلواپسی ما صد شرف دارد به بی عرضگی شماها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
با سلام . با تصویب CETمنبعد به خروج ارز چمدانی به خارج پایان داد می شود . و گردش مالی در کشور به شفافیت کامل می رسد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اگر دلواپسان نبودند....................................
از ۴۱ الزام اف ای تی اف ، دولت ۴۰ مورد ان را بدون اجازه مجلس و تحت عنوان داوطلبانه در ۲ سال گذشته اجرا کرد، نتیجه شد دلار ۱۹ هزارتومانی و سکه ۵ میلیونی!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مطمئن هستید دوستان شما در افزایش قیمت دلار و سکه دخالت نداشتند؟
اگر جواب شما منفی است، پس بگذارید مسائل مالی شفاف شود. از چه نگران هستید؟تا معلوم شود پشت این اختلاس ها چه کسانی هستند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چه ربطی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
استاد ناشناس میشه لطف کنید، توضیح بفرمائید که چه ارتباطی داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اف ای تی اف چه ربطی به دلار داره عزیزم
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
من واقعا متوجه نمیشم چرا عده ای مخالفن... مگه ما از سازمانهای تروریستی حمایت میکنیم که مخالفشن؟ ما خودمون قربانی تروریسم هستیم.. یا خدای ناکرده دلارهای ناشی از فروش مواد مخدر رو جابجا میکنیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اول اینکه مشکل در تعریف تروریست هست. دوم این که در شرابط تحریم نباید اطلاعات اقتصادی را به دشمن داد. این یعنی راه دور زدن تحریم را هم برای خودمون بسته ایم
علی رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دلیلش هزینه های عجیب در یمن سوریه و عراق ، است .
دلیلش حقوق بگیرانی هستند که کار مفیدی نمی کنند
دلیلش فرصت سوزی حکومت ایرا در ایجاد چرخه های درست تولید از مواد خام تا بازار مصرف است
دلیلش سوزاندن برجام است.
دلیلش مبارزه با پول شویی نیست.
عاشقان عمو سام: کنم هر شب دعایی کز دلم بیرون رود مهرش / ولی آهسته می گویم خدایا بی ثمر باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دلواپسان داخلی تسلیت تسلیت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
میدونم کجاتون میسوزه عزیزان تندرو !!! بقول رییس محبوبتون آب رو بریز اونجا که میسوزه
حمید کلباسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
حیف که سوختگی شما با آب ریختن تموم نمیشه
سلام من موندم که میان تجمع میکنن چه قدرتی پشتشونه بخدا اگه من اعتراض ب چیزی کنم حتما دادگاهی میشم اگه قرار است یه مشت ادم چن ده نفری جلوی رای ازاد محلس رو بگیرن و حرف اونا ب کرسی بشینه ب نظر من بهتره رفراندوم برگزار بشه شاید حق با اونا باشه شاید نباشه چرا بعضی ها خودشون رو عقل کل میدونن من که علم اف ای تی اف رو ندارم اظهار نظر نمیکنم شما چرا فک میکنید همه چیز دان هستید ای تبلیغات تلویزیون و روزنامه هم مشخص نکرد اخرش اف ای تی اف خوبه یا بد هر کدوم یه چیز میگن ادم میمونه کدومش حقیقت داره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مشکل تعریف واژه تروریسم هست که مال ما با مال اونها متفاوت و ما کسایی که اونا را تروریست میدونن تروریست نمیدونیم مثل حزب الله لبنان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
عموجان به قول خودت از این مصوبه هیچی نمیدانی پس چیزی نمیدانی یا برو مطالعه کن ببین چه معایبی وچه محاسنی دارد یا اینکه بگیرر بخواب.و به آنهای که میدانند معایب ان چیست اعتراض نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
علم برجام هم نداشتیم ولی نتیجه افتضاح آن را میبینیم. عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود. ولی آقای ظریف و اصلاح طلبها از یک سوراخ بارها و بارها گزیده می شوند.
خنده دار
| France |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
خنده داره که اون شعار دهندگان جلوی مجلس با گوشی آیفون آمریکایی سلفی میگرفتن!!!و جالبه که ایسنا با یکیشون مصاحبه کرد یارو اصلا نمیدونست قضیه چیه،گفت نمیدونم اف ای تی اف چیه!
مجلس باید به FATF رای بدهد عده ی زیادی از مردم با فلاکت زندگی می کنند ضمنا گرانی دلار مربوط به چیز دیگری ایست
پاسخ ها
دارابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دقیقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اگر کار درستی است چرا موافقان این کنوانسیون حلضر نیستند شفاف رأی خودشان را به صندوق بیاندازند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
براساس کدام سند یا تحلیل این حرف را می زنید
اگر اوضاع به مراتب بدتر تر شد چکار خواهید کرد؟
با تحریم های بدتر چه خواهید کرد؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
با سلام . با تصویب CETمنبعد به خروج ارز چمدانی به خارج پایان داد می شود . و گردش مالی در کشور به شفافیت کامل می رسد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اخه اف ای تی اف چه ربطی به اشتغال زایی داره
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ممنون از مشارکت مسولانه! ناشناس 11:31
لا اقل متن رو تغییر بدید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
برجام را هم به همبن بهانه تصویب کردید ولی چه شد؟؟؟
... چقدر ما خوبيم ... خيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلي!
مخالفان بیشتر از موافقها هستند.
خود من موافق بودم و هستم ولی وقتی میبینم کشوری مثل پاکستان بعد از تصویب fatf و ورود به اون رفته توی لیست خاکستریش مطمئنم ما هم با پذیرش و ورودمون چیزی بهتر از پاکستان نصیبمون نمیشه
ولی ایا توی لیست خاکستری بودنش هم خوب یا نه را نمیدونم که متاسفانه چیزی دستگیرم نشد
کسی میدونه در پاسخ به این کامنت توضیح بده لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
شاکری گفت اگر در لیست معلق بمانیم مشکلی ندارد و لی اگر بخواهیم همه این ها را قبول کنیم خود تحریمی صورت گرفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
داداش ما می تونستیم تصویب نکنیم و در لیست خاکستری بمونیم. برای اینکه اگه تصویب نمی کردیم برای رفتن به لیست سیاه باید اجماع وجود می داشت. کافی بود یک کشور به نفع ما رای
بده. بعد از تصویب هم از لیست
خاکستری خارج نمی شیم چون باز هم اجماع لازم داره کافیه یک کشور مثل عربستان یا آمریکا بر علیه ما رای بده..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ناشناس 11.30
خوب سوال من هم همین
وقتی قرار از لیست سیاه بریم توی خاکستری چه فایده ای داره؟؟
لطفا هر کس اطلاعات دقیقتری داره جواب بده
با برجام کشور را سکته دادند و با FATF میخواهند کشور را فلج کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
شما خوبی!
ناشناس
| Australia |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
حتما تروریسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
با سلام . با تصویب CETمنبعد به خروج ارز چمدانی به خارج پایان داد می شود . و گردش مالی در کشور به شفافیت کامل می رسد
مهدی
| Germany |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
متاسفانه اینها درمان است.
حمیدرضا
| Netherlands |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چی میگی !؟ حالت خوبه!؟ عزیز برو یه کم راجع به موضوع مطالعه کن بعد از این اظهار نظرها بکن
مجبورید و تصویب میشود
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسنت
عجب شعبده بازي ميكنين.گروهي در بيرون مخالف.گروهي داخل مخالف.پيامك تهديد!!!!!!!اخرش تصويب ميشه مثل شعبده بازي تصويب برجام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چون هنوز عقلانیت حاکم هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
عقلانیت را در برجام دیدیم .
نیجه اش چه شد ؟
برام جالبه که نود درصد نمیدونن اصلا چی هست،فقط یه عده گفتن مخالفیم اونام دیدن کلاس داره گفتن مخالفیم.به والله نمیدونن چیه،وگرنه سمه ۵میلیونی و... چه ربطی داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خخخخخخ.احسنت به شخصه حتی نمیدونم چی هست این
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
تو که می دونی بگو چیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
کلا یه مشت ملت بی سواد دارای مدرک تحصیلی تولید کردید که عصبانی بی اخلاق هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
موافقم
مگر این عزیزان چقدر پول با عرق جبین پس انداز کرده اند که نگران بسته شدن حسابهایشان هستند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خا ک واقعا کشوری که غربی هارا بیشتر از مردمش قبول داره
مجلس دستشونه دولت دستشونه بانک مرکزی دستشونه بعد دم از شفافیت مالی میزنن برای از بین رفتن فساد!!!! واقعا از اون 24 میلیون نفری که به اینا رای دادن نمیگذرم که همونا باعث شدن به این بدبختی الان برسیم خدا همتونو لعنت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
محمد
تو با این اسم الان حداقل 10 ساله که نظرات مشابه می دی و از اون احمدی نژادی ها هستی! خدا خودت رو لعنت کنه!
مردم از محمود و تو و... که این همه سال گذشته هنوز اثرات کارهاش پاک نشده نمی گذرن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
آفرین
تازه از شفافیت آراء و حقوقها هم می ترسند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
صراحتا از دختر مظلوم وزیر دفاع می کردند و 24 میلیون رای مردم را گرفتند. این مردم هیچ حقی ندارند از فساد ناراضی باشند چون خودشان رای دادند.
حمیدرضا
| Netherlands |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
به رئیسی رای میدادن همش درست بود الآن
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
یک سئوال دوست عزیز صرفنظر از اینکه لعنت کردی من و امثال من رو سئوالی دارم آیا هم طیفی شما که در انتخابات رای نیاوردن از نظر مالی سلامت هستن؟
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چرا ؟چون نظرمون مخالف نظر شماست؟مگه شما معیار حقی؟ما رای دادیم رهبری هم تنفیذ کرد
تابناک جان . الان موافقان هم در برابر مجلس تجمع کرده اند .چرا فقط از مخالفان مینویسی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
فک کنم تابناک هم مخالف بوده
عدم تصویب FATF مستقیماٌ خیانت به منافع ملی بوده و بهای سنگینی برای نظام خواهد داشت
پاسخ ها
امیر
| United Kingdom |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
صد درصد برای نظام بهای سنگینی خواهد داشت شاید برای مردم نداشته باشه البته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چهل سال نبودیم چی شد ولی مطمئن باشه خیانت شکل دادید مرد باش به فرزندانت بگو من موافق بودیم
فقط اونجاش جالبه که لبنان عضوشه و ما به خاطر لبنان نیستیم
اگر تصویب نشه بهترین بهانه برای مخالفان میشه
یعنی خشمی ایجاد میشه که تا اخر خواهد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
.....عزیزم ما به خاطر حزب الله لبنان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
با سلام . با تصویب CETمنبعد به خروج ارز چمدانی به خارج پایان داد می شود . و گردش مالی در کشور به شفافیت کامل می رسد
عجب داستانیه توی این مملکت هر کی فقط منافع خودش رو میبینه!
گویا ماجرای صندوق کمیته امداد را فراموش کرده اید
اگر تصویب نشه چون گفتن به خاطر لبنانه مردم تحمل نخواهند کرد واقعا این نماینده ها تو سویسن؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
لبنان کیه اینهمه توی عراق و سوریه جنگیدیم آخرش عراق وقتی ایران تحریم شد رفت توی بغل عربستان سعودی
تصویب کنن دیگه ملت ایران هزینه لبنان را نمیده، راحت
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ببینید نصرالله چه کار می کنه اینقدر پشتش گرم بود به پول ملت ایران
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
نصر الله هزینه نظامی ایارن یک صدم کرده فکر کن عراق قبل اینکه داعش بره عراق جلوش تو سوریه می گرفت ده میلیارد دلار هزینه میکرد الان باسیصد میلیارد هزینه کنه البته شماها کلا گوشنمیدد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
بحث حزب الله رو مطرح کردند که امثال شما رو فریب بدن. وگرنه اصلا هدف چیز دیگه ای هست. همین صرافی ها هم از کار خواهند افتاد ولی شماها باز میگید مگر رئیس جمهور و مجلس کاره ای هستند؟ اینا تدارکاتچی اند.
به قول عباس عبدی پول های اختلاس و قاچاق مخدر و سهم تروریستها را نمیشه با چمدون جابچا کرد
مطمئن باش عربستان و اسرائیل عضو نمیشن همتنطور که اسرائیل عضو NPT نشده و از همه موارد هسته ای حتی بمب اتم استفاده میکنه ولی ما از انرژی صلح آمیز آن نیز نمیتوانیم استفاده کنیم ،FATF هم همینه ، چون ابزار دست آمریکاست هرکس را بخواد به سازمان ملل میگه این گروه یا این کشور تروریسته اونم میگه چشم ولی کشورهای تروریستی چون آمریکا ،اسرائیل، عربستان،و حتی اروپا مستثنا هستند چون اونا تروریست را تعریف میکنن و همیشه از نظر اونا کسی که از خودش در مقابل زورگویی،کشتار و غارتگری اونا مقاومت کنه تروریسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اتفاقا عربستان و اسرائیل اعضای ناظر هستند. اینا به همراه انونی تعیین می کنند که کی در لیست سیاه باشه کی نباشه. بشینید تا عربستان و اسرائیل رای مثبت بدن که ایران فعالیت های تروریستی نمی کنه. مملکت رو بدبخت کردن رفت.
به نظر من تصویب مصوبه مزبور به نفع ایران بوده و موجب می شود نگرش دنیا نسبت به ایران بهتر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
"مگر آبروی آمریکا در سطح جهان به آمریکا اجازه می دهد که از قطعنامه شورای امنیت خارج شود؟" بخشی از سخنان گهربار پرزیدنت روحانی در حمایت از برجام.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مثل برجامتون خخخخخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ترامپ عوضی هست
و حتی دوستان سنتی آمریکا رو هم متعجب کرده
و آمریکا رو بی آبرو
حالا اون مشکل روانی از نوع پارانوئید داره
به ما چه به روحانی چه؟
ما دیوانه نیستم چرا خودمون رو تحریم کنیم
که البته خدا شکر اینطور نشد.
شما مگه قراره چی رو تصویب کنین که می ترسین رای هاتون شفاف باشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
شفافیت رای به جای خودش... مهمتر شفافیت فیش حقوقی اقایونه.. تو همه پست های دولتی... اون از اف ای تی اف براشون خطرناکتره
ایکاش نمایندگان شجاعت رای علنی با ثبت نام داشتند.تا در هر حالت در تاریخ کشورمان به یادگار بماند که چه کسی تصمیم درست وفقط درجهت منافع کشور گرفته.وچه کسی در این هیاهو فقط دنبال منافع شخصی وگروهی است.تا در بیخبری مردم مقصر نتواند حاشا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
که بزنین توی سرشان
هنوز رای نداده تهدید میکردید
یه کم منطقی باشید البته اگر منافعی ندارید
fatf تصویب میشه و ان شاء الله مشکلات عامه مردم حل میشه! کسانی هم که اهل قاچاق، اختلاس و حمل پول با گونی هستن، ان شاء الله نابود میشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
شتر در خواب بیند پنبه دانه
دارابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
عضویت تو آزانس بین المللی هم الزامی نبود
اما تصویب شد
الان هم هرچی میکشیم از همون مصوبه بود
MRV
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ناشناس 10:6 احسنت به حول قوه الهی نابود میشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
عامل بدبختی این ملت همین امثال شما هستند که به این نمایندگان رای داده اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خودت نابود شی نازی فاشیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خداروشکر تصویب شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
میگم نازی فاشیست جز فحش نیست از نظر تابناک
آرزوی مرگ برای مفسرین کرد بیچاره
بهش فحش دادن
خوب پس شما طرفدار فساد هستی که ناراحت شدی و فحش دادی
معنی فاشیست همینه که تحمل نظر مخالف نداره
اگر FATF شفافیت را دنبال می‌کند و به زعم نمایندگان برای کشور مفید است پس نمایندگان چرا از شفافیت در آرای خود واهمه دارند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چون شورای نگهبان داریم و نظارت استصوابی
N.shm
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ی دلیلش هم می تونه پیامک های تهدید امیزی باشه که به نمایندگان دادن
با تصویب این لایحه راه بخور بخورهای خیلی ها بسته می شود!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دقیقا مثل برجام که با دلار ۱۴۰۰۰ تومنی و رکود راه بخور بخور خیلی ها بسته شده.
شاخص کل بورس درمدت یکساعت بیش از۶۰۰۰ واحد سقوط کرد از اواخر هفته پیش تاکنون درحدود بیست هزارواحدازشاخص کل کاهش یافته حباب بزرگ بورس باشدت درحال تخلیه ایت همه فروشنده شده اند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دلم خنک شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ناشناس 13:50 کاش ما هم مثل شما دلار می خریدیم. اشتباه کردیم دلواپس تولید ملی بودیم. ما دلواپسا همیشه اشتباه می کنیم.
یک مشت خودجوش نمی دانند که با لغو این تعهد در دامی که مخالفین برایتان چیده اند گرفتار خواهید شد خروج از این معاهده فقط برای خلافکارها امنیت بوجود می اورد مردم مشکلی با ان ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
موافقم
مخالفان تصویب faft همانهایی هستند که سفارتخانه آتش زدند و از آزادی کامل جهت برگزاری تجمع برخوردارند. اگه به موافقان مجوز بدهند خواهند دید که اکثریت قاطع مردم با آن موافقند. وقتی ما خودمان در داخل مشکلات داریم کمک به حزب الله لبنان اولویت نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
آخه کشورهای ناظر که باید تایید کنند ایران دیگه به حزب الله کمک نمی کنه، عربستان، اندونزی و اسرائیل هستند.
نکته دیگه اینکه اگه تمام نیروهای نظامی داخل کشور از سپاه و ارتش گرفته تا نیروی انتظامی و حتی بسیج رو هم تروریست در نظر گرفتند، بعدش چی میشه؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ناشناس 11:05. اگر تروریست در نظر گرفتن اونوقت نظر ملت شرطه اگر تایید کنن اینا هم باید منحل بشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ناشناس 12:54، واقعا نمی فهمی یا داری ادا در میاری؟ اون موقع کی از مرزها مراقبت کنه؟ امنیت مملکت هم از بین خواهد رفت. خدایا خودت ظهور کن. با کیا شدیم 80 میلیون!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
احسن
بهترین راه برای برون رفت از اصلاح FATF مشورت گرفتن از مشاوران و شخص امام خامنه ای است بشدت نگران ایران بعد از این نابغه سیاسی و رهبر مذهبی هستم خداوند طول عمر ایشان را فزون و مخالفانش را هدایت و کینه توزانش را به درک واصل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
با سلام . با تصویب CETمنبعد به خروج ارز چمدانی به خارج پایان داد می شود . و گردش مالی در کشور به شفافیت کامل می رسد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
نانت بد جور گیره خدا کمکت کنه انشالاه مشکلت حل بش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
موافقم ایشان واقعا رهبر بی نظیری هستند.
اینها میخواهند همه چیز را گردن رهبری بیندازند. دیگه رهبری با چه زبانی بگه که fatf به صلاح مملکت نیست؟
البته نمایندگانی که حتی نمی توانند اسم این لایحه را درست تلفظ کنند مشخصه که برای تصویب آن از بیرون دستور گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اتفاقاً عکس نظر جنابعالی، رهبری با تصویب این قانون موافقن.
مخالفان fatf در نظر داشته باشند در صورت عدم تصویب دیگر نمی توانند به دولت اعتراضی داشته باشند روابط بانکی کشور با جهان از این که هست بد تر خواهد شد شده ایم مصداق شعر سعدی
یکی بر سر شاخ بن می برید
این اقدام خواست آمریکا و اسراییل و عربستان است و بهانه خوبی برای دشمنان کشور
این تصمیم گیریهای متناقض کشور رابفنا خواهد داد قدری به منا فع ملی بیندیشد اگر ایرانی هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
درود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
باسواد باشناسنامه عزیز10.31!!!اگه ذهنوالزایمریتون یاری کنه قرار بود با برجام هم کلیه تحریم ها برداشته شه اما تحریمها که چند برابر شد هیچ دلار هم تا20هزار رفت بالا
که حالا زحمت کشیدن یه ذره اوردنش پایین .تنها نتیجه برجام همون فرمایش رهبری شد که کفتن خسارت محض.شما که انقدر قیافه می گیری که اگه اجرا نشه فلا ن میشه اول سیب و گلابی های برجامه تو جمع کن بعد از
غیره نطق کن. cft و
اون تابناک بیچاره هم فکر کرده که این خبرش میشه جولانگاه هوادارای غربرگراها و لیبرالهای وطن فروش در حمایت از این طرح اما مثل اینکه تیرش به سنگ خورده چون مردم با تظراتشون این مسئله رو به اثبات رسوندنن که حاضر نیستن کلاهی که غربگراها تو برجام سر کشور گذاشتن دوباره تکرارشه
تصویب میشه چون میدونن اگه تصویب نکنن جیزمیشن
کاش برای معاهده خزر هم اینجوری سینه چاک می کردین. FATF که مبارزه با پولشویی هست و به نفع کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
داداش اسمش را زیبا انتخاب کرده اند وگرنه واقعیتش چیز دیگه است. می خوان اطلاعات مالیت رو داشته باشن تا جلوی دور زدن تحریمها را بتونن بگیرن.
از موقعی که یادم هست که پرداختی کارمندان با هم مغایرت دارد
دوستان من با من از پشت صندلی های یک کلاس پشت میز رفتند
شاید شرایط شغلی من استرس و مسوولیت بیشتری هم داشته باشد
تو مملکتی که حقوق بجای شایستگی و میزان کار بر حسب اعتبار دستگاه پرداخت می شود CFT هم هیچ کاری نمی کند
حرفم با اقای ظریف است
اقای ظریف مخالفت ویا عصبانیت دولت های غربی بخصوص رژیم جعلی اسرائیل بخاطر این است که انها میگویند اکنون که ایران از ضعف حاضر به مذاکره شده چرا امتیاز بیشتر از این نگیریم والااز همین برجام فعالیت های هسته مارا نابود کردند شما هم میدانی اگر بنا بود این امتیازها را با امریکا میدادیم 10سال قبل از این میتوانستیم همین برجام را عملیاتی کنیم
پاسخ ها
ایرانی
| Switzerland |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
تو مطمئنی یا از توهماتی هست که تو ذهنت مرورش میکنی و یا به خوردت دادن بی طرف بشین واقعیات جهان رو مرور کن تحلیل کن بعد وارد گود شو
ایرانی
| Switzerland |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مگه همون بیش از 10 سال پیش امتیازات بیشتر نداده بودیم چی شد گذاشتن چرخ سانتریفیوژامون بچرخه الان چی ؟؟؟ به اندازه نیازمون داره میچرخه حرفهایی که مصرف خارجی داره رو ول کن ببین چقدر اورانیوم در دسترس داریم و برنامه چیه بعد ببین کمه این تعداد سانتریفیوژ یا کافیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
تو که اسمت ایرانی واقیعت جهانی با خدواند قابل تعریف نه بابا بمب افکن ب 2
تمام اختلاف بر سر تعریف تروریسم و گروهای تروریستی است .
ما به خاطر کمک و حمایت از حرب الله و جنبشهای مردم فلسطین نباید FATF را قبول کنیم و خودمان را به دام بیندازیم .
چون دز آن صورت باید مطابق قوانین آن عمل کنیم و نمیتوانیم به حمایت و کمک خود ادامه دهیم و عین کوتاه آمدن از اصول انقلاب و آرمانها و ارزشهایی است که این همه خون برایش داده ایم. نمایندگان به عاقبت کار خود و روز محشر هم فکر کنند.
پاسخ ها
پرویز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چیکارکردی میخوای دستت رونشه راستش روبگوباهات کاری نداریم ...الکیم پای خدارانکش وسط انهایی که تصویب کردن پیش خداودرروزمحشرسربلندهستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
گلم شما دنبال آرمان هستید.ما جوونا نان ومشکن وشغل میخواییم.اینها رو برای ما تامین کن بعد برو با اضافیش به آرمانهات برس.عربستان یا امارات که به قول شما برده امریکان اول نون مردمشون را دادند بعد رفتند سلاح خریدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
داداش مشکل اصلی وقتی به وجود میاد که طرف مقابل با داشتن اطلاعات صرافیها ، کسانی که در خارج از کشور با صرافیهای ما کار می کنند و با دور زدن
تحریمها دلار وارد کشور می کنند را شناسایی می کنند و جلوشون را می گیرند. ملت هم دلش رو خوش کرده به لفظ مبارزه با پولشویی
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
شما خیلی نگرانی برو تو فلسطین زندگی کن و آرمان ها تو از جیب خودت خرج کن!
ایرانی
| Switzerland |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ما مخالف کمک به مظلومان جهان نیستیم ولی چند تا شرط وجود داره اولین و مهمترینش تو این ضرب المثل برگرفته از احادیث هست رو میگم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام.
تمام اختلاف بر سر تعریف تروریسم و گروهای تروریستی است .
ما به خاطر کمک و حمایت از حرب الله و جنبشهای مردم فلسطین نباید FATF را قبول کنیم و خودمان را به دام بیندازیم .
چون دز آن صورت باید مطابق قوانین آن عمل کنیم و نمیتوانیم به حمایت و کمک خود ادامه دهیم و عین کوتاه آمدن از اصول انقلاب و آرمانها و ارزشهایی است که این همه خون برایش داده ایم. نمایندگان به عاقبت کار خود و روز محشر هم فکر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
شما اگه توان دارید اول نون مردم خودمون رو تامین کنید بقیه پیشکش
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
حالا حمایت نکینم کوتاه بیاییم چطور میشه این همه خودمون بدبختی گرفتاری داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
صحرای محشر وضعیت مردم عادی در ایران نیست نمایندگان به فکر خدمت به مردم باشند تا روز محشر و آخرت خودشان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
جوانان تحصیل کرده بیکار خودمون چه گناهی کردند؟
به فکر ما نیستید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
کی میگه ما به خاطر لبنان وفلسطین خون دادیم ما به خاطر وطنمان خون دادیم و خواهیم داد
باتوجه به اینکه کشور لبنان عضو fatf است چنانچه از طرق بانکی پولی هم برای حزب الله فرستاده شود و ما هم عضو نباشیم و گزارش هم نکنیم دولت لبنان چون عضویت را پذیرفته مجبور است این نقل و انتقال پول را گزارش کند بنابر این فرقی نمی کند پس عدم عضویت مشکلات کشور را در زمینه بانکی بسیار سخت تر خواهد کرد البته بنظر من مخالفان عضویت هدفهای دیگری دارند فرا تر از حزب الله و حماس اینها بهانه است
برخی دنبال آنارشیسم اقتصادی هستند و دنبال اینکه هر کاری دلشان خواست انجام دهند کسی هم مزاحمشان نباشد
"تحنیت"!! یا "تهنیت" کدام صحیح است؟
متاسفم که تصویب شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
منم برای تو و امثال تو متاسفم
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
هیهات من الذله !!!!!
پرویز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
بدبخت شدی رفت دیگه نمیتونی پول بشوری
ناشناس
| United States |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
شرم برسازشکار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
یک دلیل قانع کننده بیار که مخالفی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خداروشکر تصویب شد
ناشناس
| United States |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
فقط داریم امتیازمیدیم بدون هیچ دستاورد قابل اعتنایی واقعاتاسف برانگیزه
تبریک به عقلانیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
قبلا حجم عقل این عقلانیت معلوم شده.
کسانی که مصر بر تصویب FATFهستند حتما ریگی در کفششان هست دانسته ویا ندانسته میخواهند با تصویب نیات پلید دشمنان ارکان نظام را متزلزل کنند. معایب FATFده ها برابر نسبت به محسنات آن است واز کجا معلوم دشمنان اجازه آن محسنات جزء ای را هم به ایران بدهند. دشمنان با توجه به اینکه در قرار داد برجام تعهد بین المللی دادند . به تعهد قانونی خود عمل نکردند ونمیکنند و حیاتی ترین نیاز مردم را از قبیل دارو وغیره تحریم میکنند آن موقع به FATFپایبند میشوند.این یک خیال خام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
برادر فقط ما و کره شمالی عضو این معاهده نیستیم. حتی سوریه و لبنان که ما نگران کم به اونها هستیم عضو هستند.
N.shm
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دشمن واقعی همون کسایی هستن که دزدی و اختلاس می کنن
ناشناس
| Ukraine |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
کلا 38 کشور عضو هستن تو ویکی پدیا و سایت خودش دیدم قابل توجه آقایی که میگه همه عضوشن. پیشنهاد عضویت اتحادیه اروپا رو به ما ندادن که انقدر خوشحالید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ناشناس ساعت 11 اطلاعات اشتباه بهتون داده اند. اف ای تی اف فقط 37 عضو داره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ناشناس 11:00 معلومه تو همان کانال تلگرامی عضو هستی که آخوندی هم عضوش بوده. آخه این جمله رو ایشون هم فرموده بودند. خخخخ
لااقل یه سرچ میکردی بعد نظر میدادی.
هوررررررررررررررررررررررررررررررررررررا
مرسی از تصویب لایحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
امثال شما فقط بلدید هورا بکشید از پیامدهای آن غافلید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
هوراااااااااااااا، مبارکه
خخخخخخ
تا حالا که میگفتن نمیکنین....پس چرا کردن....
مجلس متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
احساسات و هیجانات کاذب همچون زمان تصویب برجام و افسوس و زاری بعد از آن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
فقط اگه بعدش اومدی گفتی این چه وضع مماکته و چرا هیچی درست نیست همین جمله "مجلس مچکریم "رو برات پست میکنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چند ماه دیگه خودت می نویسی مجلس تدارکاتچیه.
وقتی با قرار دادی وارد میشوید که از نظر شکلی و ماهوی و مفاد آن مخالف هستید و مفاد آنرا با رویکرد سیاسی و دینی و انقلابی در تعارص میبینید چرا وارد شدید . چرا تصویبش کردید . من باور کن خوسبین نیستم . سرنوشتی بدتر از برجام پیدا خواهد کرد . چرا چون اینجا بحث شفافیت پولی و مالی همه افراد حقوقی و حقیقی و بانک ها و مسولین هست . یعنی تمام کشورها باید بدانند که در هر کشوری و هر بنگاهی و مسول کشوری چقدر درآمد دارد چگونه خرج میکند . با کدام کشور و شرکت معامله دارد آیا شدنی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
ریگی به کفش نباشه که مشکلی نیست
At
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مجبورند تصویب کنند، اگر دولت رییسی هم بود مجبور بودید تصویب کنید، مگر این که تصمیم داشتید اقتصاد مردم رو یکجا به فنا بدین. مردم ما نان خوردن میخواهند، این را بفهمید، شما کاسه داغ تر از اش هستید
از نمایندگان متشکریم تصویب این قانون در سطح بین الملل برای کشور ما امتیاز بزرگی است ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خواب دیدی خیر باشه دادا
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دولت می تواند در موارد موردی ارجاع به داوری بین المللی را با رعایت مقررات داخلی انجام دهد.
می دونی بند بالا یعنی چی؟
یعنی با توجه به اینکه سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات و قوه قضاییه ایران در لیست تروریسم هستند بانک مرکزی برای واریز حقوق اینها باید از لاهه مجوز بگیره و در صورت مخالفت لاهه این سازمان ها حقوق دریافت نمی کنند و خالی از نیرو میشن. و هر کی می دونه در این صورت هیچ نیروی نظامی برای کشور نمی مونه و داعش و طالبان و هر کسی دیگه می تونه با یه کلت ایران رو تسخیر کنه!!!
واقعا این جای خوشحالی داره؟؟؟
تصویب شد. تبریک به مردم ایران. احسنت به مجلس و دولت
منافقان اکنون سر کار هستند خدا خودش رحم کنه
آینده مشخص خواهد کرد که تصویب آن غیر از بیچارگی چیزی برای ما به ارمغان نخواهد آورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اشکال نداره ما دوست داریم بیچاره بشیم به شما ربطی نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
با توجه به اینکه نمایندگان موافق پیوستن به معاهده شفافیت مالی... با شفافیت آرای نمایندگان مخالفت نمودند، خوب است نمایندگان مخالف این کنوانسیون ننگین، اسامی خود را طی بیانیه ای اعلام نمایند تا موافقان لایحه خودبخود شناسایی شده و برای محاکمه در افکار عمومی برای امروز و فردا و دهه آینده مهیا گشته و بعدا که آثار شوم این الحاق نمایان شد به دروغ خود را مخالف آن معرفی نکنند...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اتفاقا کار بدی نیست چون کسایی که معرفی میکنید قطعا در انتخابات بعدی بخاطر عقلانیت در لیست مردم خواهند بود!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
تو تنهایی بیچاره نمیشه
مارم بدبختی کردید
من
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
واقعا پیشنهاد خوبی است تا موافقان این معاهده نتوانند از بار مسئولیت پیامدهای شوم این الحاق خود را نجات دهند.
تبریک به خاطر تصویب عاقلانه ... چه عجب تندروها نتوانستند جلوی تصویب این قانون رو بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دولت می تواند در موارد موردی ارجاع به داوری بین المللی را با رعایت مقررات داخلی انجام دهد.
می دونی بند بالا یعنی چی؟
یعنی با توجه به اینکه سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات و قوه قضاییه ایران در لیست تروریسم هستند بانک مرکزی برای واریز حقوق اینها باید از لاهه مجوز بگیره و در صورت مخالفت لاهه این سازمان ها حقوق دریافت نمی کنند و خالی از نیرو میشن. و هر احمقی می دونه در این صورت هیچ نیروی نظامی برای کشور نمی مونه و داعش و طالبان و هر کسی دیگه می تونه با یه کلت ایران رو تسخیر کنه!!!
واقعا این جای خوشحالی داره؟؟؟
هیهات من الذله !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
خدایی این نماینده هایی که رای ممتنع میدن به چی فکر میکنند.پول میگیرن که هیچ نظری ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
همینا بگو
مثلا میخوان مدیون نشن
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اینا هیچ نظری ندارن و شاید اصلا نمیدونن جلسه امروز راجع به چی بوده
یک گام عقلانی دیگر برای اصلاح ساختار و اداره سلامت کشور برداشته شد. الحمد لله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
این چه تفکریه که داریم چرا فکر می کنیم تمام مشکلات ریز و درشت با برجام، fATF، ... به یکباره و معجزه وار درست می شه، اینا قدمای ابتدایی یه مسیر طولانیه مثل پدر و مادری که فکر می کنن حالا که بچه دار شدن دیگه همه چی تمومه نه تازه همه چی شروعه.. انقدر استدلالهای مخالفان کلی و فضاییه که اگه واقعا نقدی باشه(تکنیکی و تخصصی) که باید براش راه حل پیدا کرد دیده نمی شه
لیست امیده دیگه
خدا را شکر مردم یک بار دیگر پیروز شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
حالا چه جوری به حزب الله، حشد الشعبی، حماس و ... کمک کنیم؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خیالت راحت ما همه چی رو دور می زنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
حالا چطوری تحریمها را دور زده دلار وارد کشور کنیم؟ اونا که با اطلاعاتی که بهشون می دیم جلومون را می گیرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
این که غصه نداره یه شرکت تو کشورهای حاشیه خلیج فارس ثبت میکنی از اونجا کالا رواز کمپانی میخری میفرستی به مقصد افغانستان یا پاکستان از اونجا قاچاق میکنی داخل. برای ارسال پول هم خدا . برکت بده به ارز های دیجیتال غیر قابل ردگیری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
مخلفان وموافقان کی بودند
خوشحالم که این مجلس اسیر هوچی گری ها و تهدید های بیرونی نشد و آنچه به صلاح کشور و مردم بود رو تصویب کرد. به اینا میگن نمایندگان مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
وقتی یه روز صبح بیدار شدی دیدی دلار شده 40000 تومن نگی کار علم الهدی بوده. این کامنتت یادت باشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
۱۱:۲۵ ناشناس عزیز
امروز اگر تصویب نمیشد به یکباره دلار دوبرابر میشد قیمتش و سود کلانی به جیب امثال شما میرفت و ضربه سهمگینی به اقتصاد کشور وارد میشد و تا یکماه دیگه تمامی کالاها دچار تورم روزانه ده ها درصدی میشد تا جاییکه وارد رکود تورمی میشدیم و اقتصاد ایران فرومیپاشید .و عملا ایران از بین میرفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چرا نگیم کار علم الهدی بوده؟مگه قراره ایشون منبعد بازنشسته بشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
اگر به ملت مان اعتماد داریم و برای امرار معاش آبرو مندانه ملت در ظاهر هم کوتاه بیاییم نباخته ایم و نمی بازیم، خدا بزرگ است و عزت و بزرگی نزد اوست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
مسئولین محترم!!!! تا وقتی مردم له و نابود بشن کاری ندارن...... اما اگر ببینن سر سوزنی موقعیت خودشون داره به خطر میفته...حاضرن هر کاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بکنن عزیزان!!!!! و به هرچی رای بدن!!!!
خدایا شکرت که نماینده ها تصویبش کردن بد از این ها اخبار بد امروز واقعا دل ملت شاد شد به همه مردم ایران تبریک میگم اللهم لك الشکر
چی شد؟؟؟؟؟ متحول شدن بزرگواران؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
دمتان گرم
مخالفین عزیز همون سرمنشاء خاوری ها و بابک زنجانی ها و عزیزیانها بودند و هستند . اینا دلشون برای مردم لبنان و فلسطین و یمن و ایران نسخوته اینا واسه حسابهای بانکی اونور آبشون و شریانهای دایر واریز پولشون به اون حسابها نگرانند . نگرانی که بچه ده ساله این کشور هم ازش مطلعه .
نوع مخالفتهاشون رو ببینید فقط کلی گویی بدون ذکر یک دلیل عقل پسند و فقط پای رهبری رو کشیدن وسط و بس .
بابا آقایون محترم شما حرکاتتون تابلو و اهدافتون مشخص و نیتتون برای ملت دهان بسته روشن است بیخود حنجره پاره نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
احسنت
خوب حالا میره شورای نگهبان اونا ردش میکنن مثل سایر موارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
مردم هم بازیچه مسئولین محترررررررررررررررررررررررررررررررررم شدن موش آزمایشگاهی!!!!!!!!!!!!!!!! و مسئولین بزرگوارررررررررررررررررررررررر هر کاری میخوان میکنن....
یه روز میگن تاییده....یه روز میگن نیست....یه روز میگن بجنگیم....یه روز میگن نجنگیم........ یه روز میگن...... فرداش میگن..........!!!
خدا شکر

واقعا خداشکر میدونید چند تا دلال ارز منتظر بودن تصویب نشه ودلار ببرن بالای سیتومن
میدونید چقدر مخالف میخواستن اینو دیت مایه قرار بدن خداشکر
کاربر محمد . خوب برادر تو بگو سی اف تی و اع ای تی اف چی هست . خوب تو برای من بیسواد توضیح بده .شفافیت مالی هست و چگونگی خرج آن در داخل و خارج از کشور هست اگر غیر از این بیشتر میدانی لطفا توضییح بده
اونایی که جلوی مجلس تجمع کردند و کیهانیها و رجا نیوز و.... آب بریزند اونجایی که می سوزد
خدا رو شکر. به نظر میریه هنوز عقلانیت و دلسوزی برای مردم وجود داره و تا دیکتاتوری فاصله داریم. دوستان از رای اکثریت ناراحت نشید. اگر نماینده ها نظرشونو آزادانه بیان کنند یعنی مردمسالاری رعایت شده.
حتی اگر کل دنیا مخالف تامین مالی برای برخی گروههای خاص است باید کمی به فکر فرو رفت. اگر دموکراسی خوب اسن، در مقیاس بین المللی هم خوب است
اگر بد است پس دیکتاتوری را حاکم کنید. یا نظر اکثریت قابل قبول است یا نیست. نمیشه گزینشی برخورد کرد. نمیشه بگیم بعضی جاها نظر مردم و نماینده ها حجته اما بعضی جاها نه. اگر نظر مردم را قبول ندارید سیستم دموکراسی را جمع کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
ذوقزدگان برجام و اف اب تی اف لطفا خیلی ذوقزده نشوید این طرح بایدبه تایید شورای نگهبان هم برسد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
امیدوارم شورای نگهبان آن را رد کند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
شورای نگهبان هم رد کنه، تشخیص مصلحت تصویبش میکنه! دلتو صابون نزن بیخود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
شورای نگهبان اشتباه برجام بی فرجام را مرتکب نشود لطفا
هموطنان گرامی . مطمن باشید اگر سی اف تی محاسن مالی و اقتصادی نداشت مثل سند ۲۰۳۰ با سه سوت توجه بفرمایید با سه شماره در کمسیون ها ردش میکردند . زیاد جوش نزنید لابد دیدند محاسنش بیشتر از معایبش هست . بجای جوش زدن چند تا سایت تخصصی در این مورد را مطالعه کنی بیشتر دستگیرت میشود
ٱمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
اینها همش سرگرمی برای پرت کردن حواس مردم از افتضاحات یکسال اخیر اصولگرا و اصلاح طلب یک روحند در دو بدن
خوب شد دیگه پول ایران به خارج نمیره
به نظر من چون با تعداد رای ضعیفی تصویب شده رد آن برای شورای نگهبان هزینه نداره و مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد حداقل تو این شرایط نباید این امتیاز به موسسات بین المللی زیر نظر دشمنان ما داده شود و..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
با سلام . با تصویب CETمنبعد به خروج ارز چمدانی به خارج پایان داد می شود . و گردش مالی در کشور به شفافیت کامل می رسد
هر چی دارین بیارین مجلس
شده کارخونه تصویب
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
تو خوبی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
FATF فرضا اگر خوبی هم داشته باشد ، اما سپاه و ارتش نباید ذره ای زیر بار مفاد آن بروند و باید مستقل بمانند حتی اگر خواستند دوباره تحریم کنند؛ امنیت کشور را نمیشود با هیچ چیزی عوض کرد؛ FATF بماند برای دولتی ها و شفافیتهای پولی و مالی
نمی دانم منطق مخالفین تصویب چی هست؟ می گویند اگر تصویب کنیم همه مشکلات حل نمی شود! خوب این چه استدلالی هست. اگر مرد هستند دلیل واقعی مخالفتشان را بگویند. نمی گویند و نیازی هم به گفتن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
مگه تصویب شد الکی میکن تصویب نشد دایی من نماینده مجلس هست گفت تصویب نشد مردم الکی میکن
درود بر مجلسیان دلیر و مردمی
بايد ديد مخالفان تصويب چه ضرري مي خورن که انقدر دارن پرپر مي زنن. خدا رو شکر که لااقل يه بار با جامعه جهاني همراه شديم. همين الان ببينيد با تصويب اين لايحه وضعيت دلالان دلار چي شده همه واسه فروش مراجعه کردن. خدا لعنت کنه همه کساني رو که به هر نحوي به اين مردم ضرر مي رسونن و خدا رحمت کنه همه خادماي مردم رو که خودشون رو سپر بلا مي کنن و تصميمات درست براي اين کشور مي گيرن.
خدا را شکر. امیدوارم رانت خواران، قاچاقچیان و آقازاده ها از حالا به بعد حساب کار دستشان بیاید.
مگر ما در رابطه با تفکر و منافع کشور عزیزمان که منافع آحاد جامعه خواهد بود شک و تردید داریم ، مگر نمایندگان تصمیم گیرنده وکلای ما نیستند ؟ پس هر آنچه که در مجلس ما مصوب میشود ، چون خرد جمعی است مسلما در جهت منافع اکثریت مردم خواهد بود .
اگر ما یکی از اعضای سازمان ملل هست ، بپذیربم که لازمه به ثمر رسیدن و نتیجه دادن تلاشهایمان تعامل با جامعه جهانی است ، البته کشورهایی نیز در رسیدن به این هدف سنگ اندازی میکنند .
شاید کلمه دهکده جهانی را شنیده آید ، حالا ما را در دهکده راه میدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
تصویب fatf هم نتوانست جلوی سقوط سهمگین بورس رابگیرد شاخص کل تااین لحظه (ساعت ۱۲ بکشنبه ۱۵ مهر)فقط دریک روزحدود هشت هزارواحدسقوط کرده و درمجموع ظرف تنهاسه روز ۲۰ هزار واحدسقوط کرده حباب بزرگ بورس درحال تخلیه است همه فروشنده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دوران رشدهای بی دلیل ۵-۶هزارواحدی گذشت حالا هرچی خوردن بایدپس بدن !!!
رای ممتنع یعنی چی ؟!
یعنی این به اصطلاح نماینده رفته ، حقوق جند ده میلیونی می گیره از امکانات عمومی استفاده شخصی می کنه ، بعد برایش هیچ چیز مهم نیست
لطفا رای گیری شفاف باشد تا این فرصت طلبان شناسایی شوند
دیگه انشاللههه نتونن پول مردم ایران را بدن لبنان و سوریه و عراق و یمن که تهش هم جز ضرر و انگ تروریست بودن برای مردم هیچی نداره
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
بله درسته دیگه به اونها نمیدیم همینجا توی کشور خودمون با داعش و تروریستها می جنگیم و هزینش هم میدیم چقدر هم اشتغال ایجاد میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
چرا مثبت و منفي برداشته شده ؟
مخالفان طرح ،نگران پولشویی خود ونهادها تحت امر عده ای خاص هستند
ای خدا چی بگم از این نماینده های کشورمون که در واقع نماینده غرب بیش تر یرازندشونه.آقایون محترم چه طور می خواهیم با گروهی در رابطه با تروریسم همکاری کنیم که تعریفشون از تروریسم با ما فرق داره.اونا مب گن سما ،حزب اله و... تروریستید ما می گیم صهیونیستا و....
یکی بیاد این تناقض فاحش رو حل کنه.این که دیگه سواد چندانی نمی خواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
بچه ها متشکریم!
دقيقا مردم را با مردم درگير كردند و مقابل هم قرار دادند. دشمن هر قدر تلاش و هزينه مي كرد به اين اهداف نمي رسيد!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
خیلی زودتر از اینها باید تصویب می شد.
احسنت
عزیزان چه تصویب بشه چه نشه چه خیری برا ما مردم عادی داره زیاد به خودتون سخت نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
الان شوراي نگهبان دقيقا به دنبال اسامي كساني است كه راي دادند!!!!!!!!!!
لطفا مثبت ومنفی به نظرات رو برگردونین تا مشخص بشه اکثریت مردم چه نظری دارن
درود بر نمایندگان مجلس
امروز ملت حامیان فساد و تروریسم رو شناخت
با تصویب این لایحه دیگر یه راحتی میتوانیم با روسیه ارتباط بانکی و اقتصادی داشته باشیم
اما در کل پیوستن به این معاهدات خوب نیست
تابناک جان نکنه پیامک های تهدیدآمیز خودجوش برای شما هم ارسال شده که گزینه مثبت و منفی دادن به نظرات رو حذف کردین؟ نترس خب... بگووو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
اقای تابناک لطفا مثبت ومنفی تظرات را سانسور نکنید بگذارید مردم گرایش خودرا اظهار کنند شما چرا ؟؟؟؟؟!!!!!
خدا را هزاران مرتبه شكر
زندگي شايد كمي آسانتر شود
قشنگ کار اینجاست که نماینده ها رای دادن شورای نگهبان رد کنه، آخ این صحنه برا ملت خیلی جذابه، قشنگ روحیشون به فنا میره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خیالتان راحت قبلا توافق شورای نگبان گرفته شده
همه دزدی ها با ساک نبود با بانک بود ایا خاوری پولها را با ساک به خارج فرستاد؟؟؟؟؟

تصویب این قانون برعلیه دزدهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
نکته این است که خود دزدها این قانون را طراحی کرده اند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
این یک روی سکه است . دشمنا که دلشون به حال ما نسوخته که جلوی دزدی ها رو بگیرند ... اونا با گرفتن امضا از خودمون علیه خودمون اقدام می کنند . چون سپاه و حزب الله و یمن ... در تعریف اونا یعنی تروریست
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
الان وقته صحبت از شخص نیست مشکل طرفه مقابله که تعریفش از تروریسم با ما فرق داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
آقایونی که موافق پیوستن ایران به این کنوانسیون بودید. اگه مشکلی برای این کشور و این انقلاب وجود بیاد تک تک شما باید پاسخ بدید حتی اگه رنگ عوض کنید و بازی کی بود کی بود من نبودم راه بندازین
استدلال اقای ظریف برای تصویب FATF جالب بود .ایشان فرمودند بخاطر گرفتن بهانه از امریکا باید این تصویب بشه .حتما بهانه بعدی امریکا توان دفاعی مملکت و موشک های ایران است و با یدموشک ها راهم جمع کنیم .خدا را شکر که قوای نظامی ایران زیر نظر رهبری است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
همه اش فیلمه
اگه فایده ای نداشته باشه ضرری هم نداره. فوقش مثل ترامپ ازش خارج میشیم! ولی نکته جالبش این هست که مشخص شد 143 نماینده به فکر مردمی هستند که بهشان رای دادن و 120 نماینده به نمایندگی از حزب الله در مورد مردم تصمیم میگیرن.آیا چنین نماینده گانی باز هم رای خواهند آورد؟؟؟؟!
دولت محترم امیدواریم این قانون هم مثل برجامت کلک نباشد
برادرها لطفا با مساله علمی برخورد شود این کنواسیون ابتدا باید دقیق مطالعه کارشناسی و مورد بحث قرار گیرد اکثر شمایی که موافق و مخالف هستید نه از محتویات این کنواسیون و نه از برجام خبر دارید و گفتن من مخالفم یا موافقم بئون علم و اطلاع واقعا اجحاف به این ملت بزرگ است پس کسی اظهار نظر کنه که از کلیات اگاهی داشته و با علم و اگاهی حرف بزنه خیلی از مسئولین هم از مفاد اینها اگاهی ندارند و با توجه به باند بازی های چپ وراستی تصمیم میگیریم هر کاری امریکاییان کردند ما هم تقلید میکنیم بع پرچم امریکا رو اتیش می زنیم اونا دمکرات و جمهوری خواه دارن ماهم اصولگرا و اصلاح طلب اخه رنگ تاکسیا مونم رفتیم زرد کردیم بیایید عاقلانه حرف بزنید و نه از روی احساسات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
ما هم به غربی ها اعتماد نداریم وهم به دزدهای داخلی
با قوانین مصوب داخلی توسط مجلس جلوی دزدهای داخلی گرفته میشه
با حذف بندهای مسئله دار FATA هم جلوی نفوذغربی ها ودستیابی آنان به اطلاعات کشورمان گرفته میشه .
حرف حساب ...
بایداسامی نمایندگان موافق لایحه برای جلوگیری ازورودشان به مجلس بعدی منتشربشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
به شرطی که اسامی مخالفان هم مشخص بشه
شفافیت مالی برای بیگانگان اری!
شفافیت رای برای خودمان نه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
حالا که تصویب شد آن حقوق دان باید هم دروس سیاسی . بین المللی حتی زبان بین المللی و حقوق بین المللی را خوانده باشد . در صورتی تلفز این کلمه چقدر برای خیلی افراد سخت هست . غلط املای را جدی نگیر
قيمت دلار و سكه در آستانه سقوط مي باشد ......تبريك به ملت شريف ايران و تسليت به دلالان دلار و سكه و قاچاقچيان
پاسخ ها
علی
| Czech Republic |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
تسلیت به دولت دلال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
اینهایی که تجمع کردند مخالف ارزان شدن دلار بودند یا FATF جواب من اولیه چون یک قشر خاص تو تصاویر دیده میشه که اتوبوسی پیاده شده اند دم مجلی
خدایا شکر، امیدوارم شورای نگهبان با سعه صدر این را تایید کنه.
با سلام .بیشترین بهره را از تصویب CET نمایندگان خواهند برد که چون می توانند فرزندانشان رابرای تحصیل بخارج بفرستند . و خودشان برای گردش و تفریح بخارج می روند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
اقایان دهقان و نقوی حسینی چرا از شفافیت در انتقال پول به اشخاص و احزاب در خارج و داخل جلوگیری می کنید اگر ریگی در کفش ندارید چرا اینهمه حرص می خورید و نمی گذارید این لایحه تصویب شود ایا دوست دارید سرنوشت ما مثل سرنوشت کره شمالی شود؟ 200کشور دنیا این الحاقیه را پذیرفته اند ایا انها همه طرفدار اسراییل و امریکا و ال سعود هستند ؟ کمی منصف باشید و اینقدر چوب لالی چرخ دولت و مجلس نگذارید .شما دایه از مادر مهربانتر شده اید ؟نکند شما هم مثل اقای ولایتی که اعتقاد داشت ما مردم ایران مثل مردم یمن باید نان خشک بخوریم و پابرهنه با یک لنگ به جنگ امریکا وال سعود برویم هستید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دوست عزیز تا کی یه عده منفعت طلب در داخل و خارج باید تحت جملات به ظاهر زیبا و پوشش قشنگ سرمون رو ببرن
جالبه بعضی از نمایندگانی که اشراف به اوضاع سیاسی و اقتصادی و قوانین بین الملل دارن مجلس رای ممتنع میدن..برای اونها مشخص نیست بنفع مملکته یا به ضرر...بعد شماها بجان هم افتادید.........همش احتمالات و خیالات خودتان است....هرکس مطابق با داشته هاش قضاوت میکنه..............من میگم مهم مردم هستند....نه فلان ارگان یا شخص یا نهاد که وضعیتش ناجور نشه........
آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
تمام دزدان از شفافیت میترسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
حالا معلوم شد چرا دولت نمی گذاشت قیمت دلار و سکه کاهش یابد , بایستی نمایندگان مجلس به بهانه قیمت دلار CFT را تصویب می کردند
این لایجه تصویب شد، اما به راحتی توسط دوستان دور زده میشه و دنیا رو میذارن سرکار. مثل معاهده مودت بین ایران و امریکا که به راحتی 40 سال گفتید مرگ بر امریکا :))
دریغ از فهمیدن درد مردم...
همش خودخواهی و خودرایی...
کاش نمایندگان مجلس کمی حال این مردم بی نوا رو درک می کردند...
کاش مردم موقع انتخاب یک نماینده دقت بیشتری کنند..
و کاش میشد ایران بجای دشمنی با همه دنیا، مثل سیره بزرگان دوستی و مدارا میکرد. ما تو دنیا شدیم مثل کسی که با همه همسایه ها (همه کشورهای دنیا) مشکل داره و فکر میکنه همه کاراش درسته
مردم دلیری که همش دم از آزادی و شرف و غرور و امنیت و ... می زنن تو همین چند ماه اخیر ثابت کردند از بدترین مردم جهان هم بدترن از وضع خرید و فروش دلار تا احتکار مواد غذایی و ماشین و ... واقعا برای همه متاسفم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
البته، انسانهاي شريف نيز كم نداريم
ايكاش ، شرافت قابل اندازه گيري بود!
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
به نظر من الان از خودمون انتقاد نکنیم وقته انتقاد از خودمون نیست
معضلات اف ای تی اف رو ببینیم
حمید رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
به نظر من اگه این اتفاق خوب بود که هیچ وگرنه مردم در انتخاب نماینده ها دقت بیشتری کنند
Asd
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
برای خودت متاسف باش .افکار امثال تو باعث شده زحمت یک عمر بازنشسته ها و کارمندان ایران دود بشه . ازادی و شرف و غرور و ..... تو فقط برای اون دنیا خوبه.گ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
پیروزی شعور بر شعار
بدی اف ای تی اف اینه که تعریف تروریسم رو کی تعیین می کنه آمریکاو اسراییل یا قوانین بین المللی و گرنه پولشویی مطمئنا خوب نیس
1- يعني شوراي نگهبان تاييد مي کنه؟؟ بعيد ميدونم
2- آقا خواهشا يکي اين سوال منو جواب بده چطور اين اعتراضات خودجوش رو جلوش رو نميگيرن و مجوز نميخواد اما تا گروهي براي احقاق حقشون جمع مي شن دستگير ميشن و نياز به مجوز دارن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
آفرین به سوال۲
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
شورا تایید میکنه چون از قبل معلومه.
این افراد هم خودجوش هستند نه مثل ما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
معلوم نیست مخالفان cft از چی میترسن..یه جور خودکشی میکنن آدم فکر میکنه دارن ازحفظ منابع مالی خودشون دفاع میکنن..حالا اگه میدونستن تصویب نمیشه و دلار گرونتر میشه خوشحال میشدن
این که اقای ظریف می گه تحریم ربطی به ای اف تی اف نداره این خودش جای تامل داره من که به خدا نمی دونم چی بگم
ان شا الله با عضويت ايران در ان و مداخله و بررسي اقدامات مالي امريكا و .... جلوي گردش مالي تروريسم بين المللي غرب گرفته بشه
یکشنبه سیاه !!!
اگر طلا که پاکه چه منتش به خاکه. اینهائی که جلوی مجلس تجمع کردند کی هستند؟ تروریستند که فکر میکنند نونشون آجر شده؟
چرا برخی نمیخواهند بپذیرند که ایران کره شمالی نیست .... ما خواهان همکاری با دنیا هستیم .... FATF زبان جدید و پیشرفته ی مبادلات مالی خواهد بود، اگر ما این زبان را فرا نگیریم و استفاده نکنیم در آینده آنها ما را نخواهند فهمید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چقدر راحت میشه شما رو گول زد؟!
FATF زبان جدید و پیشرفته ی مبادلات مالی خواهد بود، اگر ما این زبان را فرا نگیریم و استفاده نکنیم در آینده آنها ما را نخواهند فهمید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
سلام.دوستان با این کار حداقل کمتر شاهد پولشویی و اختلاص خواهیم بودسرمایه ها دزدیده نمیشه
ما اگر از دشمن خودمون هم حرف منطقی بشنویم بایدقبول کنیم
بسیار عالی بود
امیدوارم درنهایت این طرح ها به نفع مردم و برای توسعه وآبادانی ایذان باشه
شهدا به خدا شرمنده ایم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
کاش برای همه چی شرمنده شهدا بودید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
شهدا به خدا شرمنده ایم !
فریادمان به هیچ جا نرسید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
کسانیکه در این دنیا زندگی میکنند حق تعیین سر نوشت خود را دارند .ی کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
عزیزم شما بخاطر این همه فساد اخلاقی و مالی و پارتی بازی و ژن برتر هم میگی شهدا شرمنده ایم. یا فقط برای شفاف سازی نکردن میگی. ما نخایم به سوریه لبنان یمن و عراق کمک بشه باید کیا ببینیم.همین عزیزان جوون های مملکت و پرپر کردن اما حالا شدیم برادر.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
برای خودت شرمنده باش بااین تفکرت
جامی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
از گشنگی مردم شرمنده نیستی...از پراید ۴۰ میلیونی...از حقوق های ۱۰۰ میلیونی..
مرگ بر منافق خود فروخته غرب زده
آه از این همه بی تدبیری
همه سرکاریم
چیز خوبی هست همان بهتر که تصویب شود، حداقلش اینکه شفافیت مالی باید ایجاد بشه، مسیر پول ها باید مشخص باشه تا هر کسی به راحی بخور بخور و پولشویی نکنه ...
ایران قوانین رو تصویب می‌کنه ولی در صحنه عمل اتفاقات دیگه‌ای می‌افته.نباید زیاد خوشبین بود.اراده‌ای جدی برای اصلاح دیده نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مردم اين يكى جاسوس اسرائيل است.
نمایندگان ......متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
سوال؟ چرا مخالفان این لایحه فقط کلی گویی میکنند؟ این حرفهای کلیشه ای را همه از حفظیم. باید دلیل و برهان بیاورند.
مقاومت شدید برخی گروه ها در مقابل تصویب CFT ، نشون میده که وضعیت نابسامان اقتصادی، مشکلات دانشجویان و بازرگانان در انتقال ارز، زیان های شدید ناشی از عدم شفافیت مالی، تورم ناشی از افزایش نرخ ارز و ... هیچ کدوم به اندازه مطامع ایشان اهمیت نداره. آیا این ننگینه یا تصویب FATF؟
این لایحه بالاخره تصویب میشد چون راهی غیر از آن نبود اما این شلوغ کاری ومخالفای خوانی‌ها یه کم ابرو برای پارلمان خنثی ایران خرید جا دارد از عناصر خودجوش هم تشکر ویژه شود و البته پاداش واضافه کار هم که ردیفه
چرا نظر من رو منتشر نکردی؟ چه مشکلی داشت؟
مهم اینه که برا مردم و مملکت فایده داشته باشه .من اصلا نمی دونم این قضیه چی هست پس اظهار نظری در موردش نمی کنم حتما نماینده ها خوب اونو خوندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مشکلت همینه که فکر میکنی نماینده ها خوب خوندنش!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مشکل تو چیه علامه دهر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
تصمیم گرفته شده بود که تصویب بشه و شد بقیه اش هم دیگه ژست دموکراتیک بودن تصویب این قضیه است!!!
حجم کامنت ها و اظهارنظرها در فضای مجازی و واقعی نشانه خوبی از مهارت دولت و مجلس در اجرای هنر سیاه بازی است. نام این تئاتر ««اف ای تی اف»». بشتابید ملت. محل فروش بلیط و اجرا : صحن مجلس.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
یعنی چی!؟ یعنی همه ملت سر کارند!!؟؟؟؟؟
بعد از تصویب fatf بازهم قیمت ارز بالاتر خواهد رفت و این لایحه هم مثل برجام کارآمدی نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
وای به حال دولتی که به جای نگاه به داخل و جوانان دائم دنبال معاهدات دست و پاگیر با کشورهای استعمارگره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
مثلا ما جوان های بیچاره برای مبادله بانکی چه کاری از دستمون بر میاد؟ میخواهید با چمدون پول برای شما جا به جا کنیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
انگار خیلی خوشت میاد مردم مدام اخبار اختلاس بشنوند!!!!
خدا رو شکر که یکبار دیگه نقشه تندروها و دلواپس ها نقش بر آب شد
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
مثلا این کند روها چه گلی به سراین مملکت زده اند.غیر ازخواری بدبختی ودلار20000تومانی ،گرانی 1000درصدوخیلی خفت های دیگر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
مبارکه. :)
کامنت ها رو که بخونید متوجه میشید که مخالفان این لایجه هیچ درک و اطلاعی از مفاد این لایحه ندارن

صرفا یه عده (که همه میدونیم چه کسانی هستند) تو گوش مردم خواندن این لایحه بد و استعماری است

درصورتی که این لایحه فقط شفافیت مالی است و کشور رو از لیست سیاه تحریم های سازمان های مالی خارج میکنه و منافع دزدان ملت رو به خطر می اندازد
این لایحه به ضرر کسانی هست که اموال شما رو بالا میکشن و در کشورهای دیگر خرج میکنند و الان منافعشون به خطر افتاده تا جایی که نمایندگان یک کشور هشتاد میلیونی رو تهدید میکنند

لطفا کمی مطالعه کنید در مورد این لایحه و بعد مخالفت کنید

چرا مردم باید سمت گرگ هایی باشن که در لباس میش فرو رفتن
دلواپسم چی کارکنم دست خودم نیست.
خدارو شکر
مبارک باشه
به مردم ايران ونمايندگان فهيم تبريك وبه دلالان تحريم ودلاروارزوسكه تسليت ميگويم وبه ديگرمقامات دلسوزملت ايران عرض ميكنم ازاين دست آوردحمايت ومانع بهانه جويي امريكا واذنابش درمنطقه شده ومملكت راازركودبوجودآمده باهمكاري همديگرنجات دهند
باسلام. کار تابناک در حذف کردن امکان رای مثبت و منفی یک گام به سمت عقب هست. خواهش میکنم به روال سابق برگردید. چرا مخفی کاری؟!
پس چطوری نظراتو لایک یا دیسلایک کنیم ؟ تابی از تو بعیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
همه رهبران اسراییل نظامی وجلادوقاتل مردم بیگناه فلسطینند اینها بناست که ناظر ما باشند!!! تازه مگه داعش. طالبان بن لادن ابوبکربغدادی. ..... دست پرورده خودشون نیستن!!!
بعد از 40- سال داريم بسمت عقلانيت پيش ميرويم
به نظرم تا کشورای فقیر عربی مثل لبنان عراق فلسطین هستن ما پیشرفتی نداریم
عضویت در این کنوانسیون چیز خاصی نیست. کشورهای حامی گروههای تروریستی و قاچاقچیان بین المللی به راحتی با استفاده از ارزهای مجازی مثل بیت کوین نظام بانکی بین المللی رو دور میزنن و معاملات تجاری و کار انتقال پول رو برای جابچایی سلاح و مواد مخدر انجام میدن و یه علامت موفق باشی هم به FATF نشون میدن. :)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
تعداد اعضای اف ای تی اف : 37 کشور
اعضای ناظر بر اف ای تی اف : اسرائیل، عربستان و اندونزی.
منبع : fatf-gafi
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
قاچاقچی های مواد مخدر الان عزادار شدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
تعریف انها با تعریف ایران از تروریسم متفاوت است CFTیا مبارزه مالی با تروریسم باعث خواهد شد بسیاری از هزینه های ایران در خارج از تور توسط این سیستم بلوکه شود و دوباره ایران باید برای ازاد کردن پولهای بلوکه خود مذاکره کند و cft به حسابها و دریافت ها و هزینه های ایران در خارج از کشور دسترسی پیدا خواهد کردتصویب cftنه بر روی قیمت دلار تاثیر مثبت خواهد گذاشت و نه از تحریم خواهد کاست فقط امتیازی است از جانب دولت اقای روحانی تا شاید بتواند دوباره با امریکا مذاکره کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
كارى را كه اروپا وعده داده است جهت حفظ برجام انجام ميدهد به معنى جنگ با امريكا است نمى تواند ونمى خواهد انرا انجام دهد اصلاح طلبان خوش خيال ونمايندگان دلباخته وعده هاى اروپائيان لا يحه تامين ٠٠٠را تصويب نمودند به اين اميد كه دروغى به اين بزرگى راست از اب درايد به زودى رو سياهى براى ذغال باقى خواهد ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
کلی از شرکت های زیر ساخت دانش بنیان تو لیست تحریم وزرات خزانه داری امیکا هستند با تصویت fateخودتون فکر کنید. میشه بدتر از این با شفافیت کامل برای کشورهای دیگه مثل امیکا دست امیکا برای تحریم شرکت های غیر نظامی به بهونه های مختلف راحت باز میشه من اصلا متوجه نیستم چرا این طرح تصویب شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
احسن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی