بازدید 6333
به رغم ادعاهای مدیرعامل تأمین اجتماعی

بحران مالي در ثروتمندترين سازمان كشور!

این کسری بودجه هنگفت سازمان تأمین اجتماعی، در حالی است که این سازمان که حدود 40 درصد جمعیت کل کشور را تحت پوشش خود دارد، مالک بزرگترین و ثروتمندترین شرکت سرمایه‌گذاری کشور (شستا) است و علاوه بر فعالیت‌های متعدد اقتصادی، از امتیازهای ویژه در زمینه کشتیرانی و راهسازی و نفت و ...بهره‌مند است. البته 80 درصد شرکت‌های زیرمجموعه شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی کشور) خود نیز با مشکلات شدید مالی و بدهکاری‌ها متعدد بانكی روبه‌رو هستند.
کد خبر: ۸۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۵ 31 January 2010
سرویس اجتماعی ـ به رغم ادعاهای مدیرعامل تأمین اجتماعی، مبنی بر اوضاع عادی و خوب سازمان تأمین اجتماعی، اطلاعات خبرنگار ما، از بحرانی بودن وضعیت بزرگترین و ثروتمندترین سازمان کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، ذبیحی که روز گذشته در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها، مسئولان و نمایندگان مجلس را به پیگیری حقوقی و شکایت تهدید کرده، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، درخواست کمک مالی و فوری برای ثروتمندترین سازمان کشور به دلیل اوضاع بحرانی کرده است.

بنا بر این گزارش، ذبیحی که این روزها، همه انتقادها به شیوه مدیریت ناکارآمد خود را علت ارتباط دوستانه‌اش با دولت می‌داند، به خاطر مشکلات گوناگون، نتوانسته است برای این سازمان عریض و طویل تأمین اجتماعی ـ که بر سر ریاست آن میان مجلس، وزارت رفاه، هیأت مدیره تأمین اجتماعی، شورای عالی رفاه و خود مدیر عامل کنونی آن، نزاع و دعواست ـ آینده‌ای روشن تدوین کند که البته با توجه به درگیری‌ها و حواشی‌های متعدد و تیغ نظارت مجلس و ...امری بدیهی است.

سازمان تأمین اجتماعی که سالانه 51787 میلیارد ریال کسری داشته، امسال نیز با کسری بودجه حدود 25 هزار میلیاردی روبه‌روست و با نزدیک شدن به پایان سال و واریز حقوق و عیدی افراد تحت پوشش خود، قطعا مردم، بیمه‌شدگان و بازنشستگان نیز با مشکلات عدیده روبه‌رو خواهند شد.

این کسری بودجه هنگفت سازمان تأمین اجتماعی، در حالی است که این سازمان که حدود 40 درصد جمعیت کل کشور را تحت پوشش خود دارد، مالک بزرگترین و ثروتمندترین شرکت سرمایه‌گذاری کشور (شستا) است و علاوه بر فعالیت‌های متعدد اقتصادی، از امتیازهای ویژه در زمینه کشتیرانی و راهسازی و نفت و ...بهره‌مند است که البته همه امتیازهای ویژه قانونی است؛ اما نکته جالب توجه اینجاست که این شرکت، همه سود به دست آمده خود را در راستای چاق شدن خود شرکت هزینه کرده و هیچ منابعی را به تأمین اجتماعی و سهامداران منتقل نمی‌کند!

البته ناگفته نماند که 80 درصد شرکت‌های زیرمجموعه شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی کشور) خود نیز با مشکلات شدید مالی و بدهکاری‌ها متعدد بانكی روبه‌رو هستند.

حال با توجه به مطالب بالا، تلاش ذبیحی در خوب و مناسب نشان دادن اوضاع سازمان تحت مدیریت خود، جای بسی پرسش دارد؟! این که چگونه ممکن است، سازمانی با این همه سرمایه و امتیاز ویژه و ...با چنین مشکلات شدید مالی روبه‌رو بوده و در تأمین نیاز امروز خود درمانده باشد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
واقعا احسنت به این مدیریت
قضیه خیلی ساده است.برای مثال سوابق کاری مدیر عامل های شستا بررسی شود که چقدر تخصص در این حوزه دارند.به نظر من تعداد مدیرانی که شایستگی احراز این پست کلیدی را دارند از تعداد انگشتان یک دست کمتر است.
بعنوان یکی از کارکنان سازمان هنوز با گذشت 11 ماه از سال افزایش حقوق سالیانه را دریافت ننموده ایم
چقدر پول گرفتید برای آقای محصولی خبر بزنید
والا من قبلاً هم توو همین سایت در مورد آقای ذبیحی نظر دادم که منعکس نکردید. مطمئن باشید با مدیریت ایشان تا چند وقت دیگر سازمان تامین اجتماعی ورشکست می شود. ایشان مشاور رئیس جمهور هستند و به همین دلیل هم انگار کسی قدرت ندارد برکنارشان کند
با وجود اين افتضاحات چرا نمايندگان محترم مجلس ا قاي رييس جمهور را براي پاسخ گويي فرا نمي خوانند
این وضعیت سازمان مربوط به امروز نیست .. این وضعیت اسفبار از زمان بعد از ستاری فر در دولت اصلاحات اغاز شد و دیگر هم قابل جبران نیست
من کارمند تامین اجتماعی هستم. هنوز حقوق سال 1387 میگیریم. خواهش میکنم این را هم منتقل کنید شاید آقایان که درامد ها را صرف عدالت محوری میکنند به فکر ماهم باشند.
همین جوری بدون افزایش حقوق کارکنان این سازمان چندبرابرارگانهای دیگر حقوق میگیرند حال اگر حقوق انها افزایش یابد دیگر پولی برای مستمری بگیران بدبخت نمی ماند لطفا رحم کنید
باسلام
تا زمانيكه دولت به تامين اجتماعي بدهكار باشد چگونه ميتواندبه آن دستور بدهد يا درمقابل بي قانوني سازمان به ايستد براي نمونه ماده 103 قانون خدمات كشوري در مورد عدم كسر بيمه از اضافه كاري كاركنان دولت فقط به دستگاههاي اجراييديگر ابلاغ شده وفقط براي آنها لازم الاجراميباشدولي تامين اجتماعي معتقد است اين ماده قانوني براي تامين اجتماعي نيست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست