بازدید 3859

تأیید خبر «تابناک» در جوابیه هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی

هیأت مدیره سازمان به دلایل پیش گفته تمایل دارد اظهارات منتسب به مدیرعامل محترم را اگر در جایی هم اظهار شده باشد،‌ اشتباه سهوی بداند و نه بیشتر، چرا که آقای دکتر ذبیحی خود از قدم اول تا به آخر در تهیه، تدوین و تصویب اساسنامه همراهی داشته/ تابناک:همان گونه که در پاسخ رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به خبر «تابناک» هم مشخص است، اصل خبر، یعنی نداشتن حکم انتصاب ذبیحی به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از سوی رئیس‌ شورای عالی تأمین اجتماعی تأیید شده است.
کد خبر: ۸۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۹ 30 January 2010
پيرو انتشار خبري در تابناك درباره سازمان تامين اجتماعي كشور، هيات مديره سازمان تامين اجتماعي توضيحاتي را براي سايت تابناك ارسال كرد كه در ادامه با توضحات تابناك آمده است.

به گزارش خبرنگار تابناك، در توضيحات ارسالي تامين اجتماعي كه تائيد خبر تابناك است آمده است:

مدیریت محترم سایت «تابناک»
سلام علیکم
با احترام، پیرو خبر منتشر شده در آن سایت به شماره 83312 و مطلب مندرج در آن به اطلاع می‌رساند که بر اساس اساسنامه فعلی سازمان که با رعایت قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی تهیه شده است، اعضای هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در جلسه شماره 1 مورخ 6/12/87 شورای عالی سازمان تأمین اجتماعی و با اکثرین ‌آرا انتخاب گردیدند.

هیأت مدیره سازمان نیز متعاقبا در اولین جلسه خود، نسبت به پیشنهاد مدیرعامل سازمان (آقای ذبیحی) اقدام و برابر اساسنامه پس از پیشنهاد موضوع، انتخاب ایشان توسط شورای عالی سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفت. انتخاب رئیس هیأت مدیره نیز بر اساس اساسنامه و با توافق اکثریت اعضای هیأت مدیره پس از گذشته چهل روز از شروع به کار هیأت مدیره صورت پذیرفته است. هیأت مدیره سازمان با توجه به حجم و گستردگی کار سازمان و توافق اعضار از ورود به هر گونه چالش و پاسخ به نوشته‌ها و مقالات و بحث‌های رسانه‌ای خودداری و فعالت خود را بر رفع مشکلات سازمان و بیمه‌شدگان قرار داده است و بر این عهد خود نیز پایدار مانده است. لازم به ذکر است که تصویب شورای سازمان شرط لازم و کافی جهت اعتباربخشی و شروع به کار هیأت مدیره و مدیرعامل بوده است.

هیأت مدیره سازمان به دلایل پیش گفته تمایل دارد اظهارات منتسب به مدیرعامل محترم را اگر در جایی هم اظهار شده باشد،‌ اشتباه سهوی بداند و نه بیشتر، چرا که آقای دکتر ذبیحی خود از قدم اول تا به آخر در تهیه، تدوین و تصویب اساسنامه همراهی داشته و بعید است شخص ایشان، تفویض اختیاری را که پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل و با امضای هیأت مدیره سازمان اخذ و سپس بر اساس اختیارات مندرج در اساسنامه در مورخ 31/6/88 توسط هیأت مدیره سازمان گرفته شده است را بر خلاف نص صریح اساسنامه به قبل از تعیین هیأت مدیره فعلی ارجاع داده باشد.

در خاتمه به اطلاع می‌رساند که ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، بر اصلاح بندهایی از اساسنامه فعلی تأکید داشته‌اند و نه ابطال آن که امیدواریم با توجه به نظرات موافق موجود در هیأت محترم دولت و مجلس هر چه سریعتر تفاهمی مثبت در مورد اصلاح این بندها صورت پذیرد.

توضیحات «تابناک»:
1 ـ همان گونه که در پاسخ رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به خبر «تابناک» هم مشخص است، اصل خبر، یعنی نداشتن حکم انتصاب ذبیحی به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از سوی رئیس‌ شورای عالی تأمین اجتماعی تأیید شده است.

بنا بر اساسنامه پیشین سازمان تأمین اجتماعی، پس از تصویب شورای عالی تأمین اجتماعی، حکم مدیر عامل این سازمان از سوی رئیس این شورا که وزیر رفاه بود صادر می‌شد، به گونه‌ای که مدیران پیشین سازمان تأمین اجتماعی مانند ضیائی و مددی، همگی به این گونه منصوب شده‌اند.
اگر حتی اساسنامه جدید سازمان تأمین اجتماعی را هم قانونی بدانیم، باز هم بر پایه این اساسنامه رئیس شورا، این شخص رئیس‌جمهور است که باید پس از تأیید شورای عالی، حکم آقای ذبیحی به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی را ابلاغ می‌‌کرد که تا کنون نه در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت و نه در سایت رسمی وزارت رفاه و نه در سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی،  حکم ذبیحی به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی منتشر نشده است و در جوابیه رئیس هیأت مدیره سازمان هم صحبت از تصویب شده نه صدور حکم؛ بنابراین، نتیجه می‌گیریم که مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی فاقد حکم است.

2ـ در جوابیه اشاره‌ای به استفاده از عنوان مشاور رئیس‌جمهور در سربرگ‌های اداره سازمان تأمین اجتماعی نشده است. ذبیحی از آغاز دولت نهم، مشاور منابع انسانی رئیس‌جمهور بوده و تا کنون نیز هست؛ اما ارتباطی بین مدیر عاملی سازمان تأمین اجتماعی و مشاورت رئیس‌جمهور در درج در سربرگ‌های اداری سازمان تأمین اجتماعی وجود ندارد، زیرا برای نمونه، آقای تمدن، علاوه بر سمت استانداری تهران، دارای حکم مشاورت اقتصادی رئیس جمهوری نیز هست؛ اما در سربرگ‌‌‌‌‌های استانداری تهران، از عنوان مشاورت استفاده نمی‌‌کرد و یا آقای بهبهانی، وزیر راه کنونی که در دولت نهم، معاون وزیر راه و مشاور حمل‌ونقل رئیس‌جمهور بود، در سربرگ‌های اداری وزارت راه، تنها از عنوان معاون وزیر راه استفاده می‌کرد كه البته بايد به مورد خود آقاي ذبيحي پاسخ دهند.

3 ـ رئیس‌ هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در جوابیه خود به مفاد اصلاحات مورد نظر رئیس مجلس درباره اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی اشاره‌‌ای نکرده است، در صورتی که بنا بر نظر رئیس مجلس، رئیس شورای عالی تأمین اجتماعی، بایستی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی باشد، نه رئیس‌ جمهور. در نتیجه، هیأت مدیره و مدیرعامل کنونی سازمان تأمین اجتماعی، فاقد اعتبار قانونی هستند؛ البته رئیس‌ مجلس بر این باور است که همه  صندوق‌های بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر و صندوق بیمه خدمات درمانی باید زیر نظر وزارت رفاه باشد؛ در نتیجه انتصاب آقای اجلالی به عنوان رئیس سازمان بازنشستگی کشوری از سوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی غیر قانونی است.

البته بنا بر قانون، اگر رئیس‌ مجلس مغایرت قانونی را تشخیص دهد و آن را به رئیس‌جمهور ابلاغ کند، این ابلاغ حکم قانون را دارد و اگر ابلاغ رئیس مجلس پس از ده روز از سوی رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ نشود، باز هم نظر رئیس مجلس قانونی است؛ بنابراین، نتیجه می‌گیریم، انتصاب اجلالی هم غیرقانونی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی