بازدید 1304

یک راهکار جالب برای کاهش اضطراب در کودکان

کد خبر: ۸۳۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 30 September 2018

یک روانشناس و مشاور کودک گفت: بازی درمانی والدین نسبت به بازی درمانی کودک محور در کاهش مشکلات درونی سازی شده و اضطراب کودکان اثربخش تر عمل می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدیه کرمی روانشناس و مشاور کودک اظهار کرد: روش بازی درمانی والدین به عنوان برنامه‌ای درمانی برای کودکان مبتلا به مشکلات هیجانی پایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در این روش بازی، درمانگر اصول بازی درمانی کودک محور را به والدین آموزش داده است، گفت: والدین باید این اصول را در جلسات بازی درمانی با کودک در منزل اجرا کنند.

کرمی عنوان کرد: با بهبود ارتباط والد – کودک و اصلاح برخی از روش‌های رفتاری والدین بسیاری از مشکلات درونی شده کودک بهبود می‌یابد و سعی بر آن است که با مشارکت والدین در جریان بازی درمانی بر مشکل طولانی مدت بودن روش بازی درمانی کودک محور (بازی کردن کودک به تنهایی) غلبه کرد.

وی با بیان اینکه بازی درمانی والدین در بهبود مشکلات درونی سازی شده کودکان، تقویت روابط والد –فرزندی و افزایش آگاهی والدین از امور والدگری تاثیرات گسترده‌ای دارد، افزود: بازی درمانی والدینی نسبت به بازی درمانی کودک محور در کاهش مشکلات درونی سازی شده و اضطراب کودکان اثربخش تر عمل می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل