بازدید 15032
آخرین تحولات خاورمیانه؛

آغاز دوباره آشوب ها در بصره/ نشست شورای امنیت برای بررسی نتایج نشست سه‌جانبه تهران درباره ادلب سوریه/ورود جنگنده های اف-35 آمریکا به پایگاه هوایی بحرین/اختلاف شدید احزاب آلمانی درباره مشارکت در حمله نظامی به سوریه

نشست شورای امنیت برای بررسی نتایج نشست سه‌جانبه تهران درباره ادلب سوریه، به صفر رسیدن صادرات نفت ایران به کره جنوبی، ورود جنگنده های اف-35 آمریکا به پایگاه هوایی بحرین و اختلاف شدید احزاب آلمانی درباره مشارکت در حمله نظامی به سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آغاز دوباره آشوب ها در بصره نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۳۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 11 September 2018

نشست شورای امنیت برای بررسی نتایج نشست سه‌جانبه تهران درباره ادلب سوریه، به صفر رسیدن صادرات نفت ایران به کره جنوبی، ورود جنگنده های اف-35 آمریکا به پایگاه هوایی بحرین و اختلاف شدید احزاب آلمانی درباره مشارکت در حمله نظامی به سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آغاز دوباره آشوب ها در بصره نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس گزارش شبکه الفرات، صدها تظاهرات‌کننده روز گذشته به سمت ساختمان استانداری بصره حرکت کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی، تظاهرات کنندگانی را که در حال حرکت به سمت ساختمان دولتی هستند، همراهی و امنیت آنها را تأمین می‌کنند. این ساختمان در جریان حوادث اخیر به آتش کشیده شده بود.

خاطرنشان می‌شود، شهر بصره در ماه‌های اخیر شاهد تظاهرات در اعتراض به کمبود خدمات عمومی و در صدر آنها آب شرب و برق بوده است. به‌ گفته مقامات عراقی، گروهی عناصر خرابکار با نفوذ به درون تظاهرات مسالمت‌آمیز، آن را منحرف کرده به‌ خشونت کشاندند.

روز جمعه شانزدهم شهریور عناصر نفوذی و اغتشاشگر مورد حمایت آمریکا و عربستان با سوء استفاده از تظاهرات مردم بصره به مراکز و مقرهای حشد شعبی و کنسولگری ایران در بصره حمله کردند و این مراکز را به ‌آتش کشیدند که برخی شخصیت‌های مطرح عراقی از جمله المهندس از فرماندهان ارشد حشد شعبی و اعضای ائتلاف الفتح تأکید کردند کنسولگری آمریکا در پس این حملات و حوادث قرار داشته است.

نشست شورای امنیت برای بررسی نتایج نشست سه‌جانبه تهران درباره ادلب سوریه

دیپلمات ها روز دوشنبه اعلام کردند که روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی نتایج نشست تهران میان روسیه، ایران و ترکیه درباره سرنوشت استان ادلب سوریه شد.

انتظار می رود که این نشست ساعت 11 صبح روز سه شنبه به وقت نیویورک برگزار شود. این در حالی است که ارتش سوریه خود را برای حمله همه جانبه به آخرین پایگاه در اختیار افراد مسلح آماده می کند.

آغاز دوباره آشوب ها در بصره/ نشست شورای امنیت برای بررسی نتایج نشست سه‌جانبه تهران درباره ادلب سوریه/ورود جنگنده های اف-35 آمریکا به پایگاه هوایی بحرین/اختلاف شدید احزاب آلمانی درباره مشارکت در حمله نظامی به سوریه

رؤسای جمهور ترکیه، روسیه و ایران روز جمعه در راستای یافتن راهکاری برای بحران سوریه در تهران با یکدیگر دیدار کردند. در حالی که در این نشست بر این موضوع تأکید شد، هیچ راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد و خواستار پیشبرد روند سیاسی برای دستیابی به راهکار مذاکره شده بودند، ولی هیچ توافق آتش بسی حاصل نشد.

به صفر رسیدن صادرات نفت ایران به کره جنوبی

وابستگی سئول به واشنگتن باعث شده، کره جنوبی نتواند دستور ترامپ برای اتخاذ موضع سخت در قبال ایران را نادیده بگیرد و واردات نفت از ایران را پیش از پایان مذاکرات دولت‌ها کاهش داده است.

در حالی ‌که کره در ماه جولای روزانه ۱۹۴ هزار بشکه نفت از ایران خریده در ماه آگوست (ماه گذشته میلادی) هیچ نفتی از ایران وارده نکرده است، حال آنکه مشتریان بزرگ‌تر ایران چین و هند خرید نفت از ایران را کاهش داده‌اند، اما کره جنوبی یک گام جلوتر رفته و خرید نفت از ایران را پیش از اجرایی شدن تحریم‌ها در چهارم نوامبر متوقف کرده است.

ونگاین چین، تحلیلگر ارشد نفتی در سنگاپور گفت: «کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به دلایل بسیاری تبعیت می‌کند: امنیت ملی و تجارت چند مورد آن است... شرکت‌ها نمی‌خواهند در مورد نقض تحریم‌ها و واکنش آمریکا ریسک کنند. پالایشگاه‌های کره جنوبی مجبورند نفت ایران را جایگزین کنند.»

ورود جنگنده های اف-35 آمریکا به پایگاه هوایی بحرین

فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا (واقع در بحرین) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از ورود جنگنده‌ های اف-۳۵ به حوزه استحفاظی ناوگان پنجم استقبال کرده است.

در بیانیه صادره از سوی فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در این خصوص آمده است، جنگنده های مذکور سوار بر یک کشتی جنگی آمریکایی وارد این منطقه شده اند.

آغاز دوباره آشوب ها در بصره/ نشست شورای امنیت برای بررسی نتایج نشست سه‌جانبه تهران درباره ادلب سوریه/ورود جنگنده های اف-35 آمریکا به پایگاه هوایی بحرین/اختلاف شدید احزاب آلمانی درباره مشارکت در حمله نظامی به سوریه

این در حالی است که چندی پیش اعلام شد، نیروی دریایی آمریکا و انگلیس در حال اجرای تمرین‌ مین‌ روبی در آب‌ های منطقه به بهانه «حفظ آمادگی نظامی و مقابله با تهدید مین‌های دریایی» هستند.

اختلاف شدید احزاب آلمانی درباره مشارکت در حمله نظامی به سوریه

نشریه «بیلد» آلمان در گزارشی از تصمیمات وزارت دفاع آلمان برای مشارکت در حمله نظامی احتمالی علیه سوریه خبر داد.

به‌ نوشته این نشریه آلمانی «اورزولا فون در لاین»، وزیر دفاع آلمان این مسأله را مورد بررسی قرار می‌دهد که در صورت حملات شیمیایی در حمله دولت سوریه به ادلب ارتش آلمان چگونه می‌تواند اقدامات نظامی علیه ارتش دولت بشار اسد را در پیش گیرد.

دلیل این ارزیابی و تصمیم دولت آلمان درخواستی است، از طرف آمریکا به دفتر صدراعظم آلمان ارائه شده است. وزارت دفاع آلمان در یک هیأت کارشناسی اخیراً گزینه‌های مختلف را مورد بحث قرار داده است. این گزینه‌ها شامل پروازهای شناسایی و یک تجزیه و تحلیل آسیب‌ها بعد از یک حمله تا مشارکت در عملیات نظامی در سوریه است.

این تصمیم وزارت دفاع آلمان برای مشارکت در حمله نظامی علیه سوریه بحث‌های داغ و جنجال‌برانگیزی را بین سیاستمداران و مقامات دولت آلمان ایجاد کرده است.

«نوربرت روتگن»، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان از حزب دموکرات مسیحی اساساً خود را در این باره باز نشان داده و گفته است: این درست است که دولت آلمان با متحدان خود یک بازدارندگی نظامی و ممانعت نظامی از حملات شیمیایی دولت اسد را ارزیابی کند. آلمان باید همراه با آمریکا، انگلیس و فرانسه تمایل به این مسئله داشته باشد. چنین عملیاتی از نظر قوانین بین المللی مجاز بوده، چون به‌ منظور حمایت علیه جنایات جنگی گسترده دولت سوریه علیه مردم خود ضرورت دارد. روتگن همچنین از طرف برخی هم‌حزبی‌های خود از جمله «فولکر روهه»، وزیر دفاع اسبق آلمان حمایت دریافت کرده است.

روهه در این باره گفته است، اگر به‌زعم وی دیکتاتوری سوریه دوباره گازهای سمی علیه مردم خود استفاده کند، ارتش باید خود را در حملات هوایی به سوریه شرکت دهد.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در یک موضع‌گیری درباره عملیات نظامی احتمالی ارتش خود در سوریه گفت: طبیعتاً دولت آلمان در این باره با شرکا و متحدان خود در ارتباط است؛ بنابراین، با توجه به شرایط در ادلب ما نگرانی زیادی داریم که نمونه‌های وحشتناک در دیگر میدان‌های جنگی سوریه دوباره تکرار شود. در این باره ما هم با آمریکایی‌ها و هم با اروپاییان صحبت می‌کنیم.

وی در عین حال تأکید کرد، هیچ شرایطی وجود نداشته که در آن حالا تصمیمی در این باره گرفته شود.

از طرف دیگر، حزب سوسیال دموکرات آلمان هر گونه مشارکت نظامی در سوریه را رد کرده است. «آندره ناهلس»، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در اولین واکنش به گزارش‌ها در این باره هر گونه مشارکت ارتش آلمان در حمله نظامی به سوریه را رد کرد.
وی در یک بیانیه که امروز در برلین منتشر شده اظهار داشت: حزب سوسیال دموکرات نه در دولت و نه در پارلمان با مشارکت آلمان در جنگ سوریه موافقت نخواهد کرد. ما از هایکو ماس، وزیر امور خارجه (از حزب سوسیال دموکرات) در تلاش‌هایش برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در سوریه از طریق مذاکرات با ترکیه و روسیه حمایت می‌کنیم.

از طرفی دبیرکل حزب دموکرات مسیحی اقدام نظامی در سوریه را به ‌عنوان یک گزینه مطرح دانسته است. «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان به‌خلاف وی درباره چنین اقدامی واکنشی محتاطانه و همراه با تردید را نشان داده است. وی در این باره گفته است که "آندره ناهلس» طبیعتاً در این باره کاملاً حق دارد و البته دولت فدرال آلمان باید در این راستا طبق قانون اساسی و قوانین بین المللی حرکت کند.

حزب چپ آلمان هم خواستار جلسات ویژه کمیسیون‌های دفاعی و خارجی در پارلمان در این باره شده است. رئیس فراکسیون چپ‌ها در این باره گفته که مشارکت آلمان در سوریه و تشدید این جنگ آخرین گزینه برای کمک به مردم این منطقه است.

«توبیاس لیندنر»، از سیاستمداران امنیتی حزب سبز آلمان هم درخواست کرده است که اگر دولت یک چنین عملیاتی را تصمیم دارد، باید پیش از آن از پارلمان آلمان موافقت دریافت کرده و همچنین توضیح دهد، این عملیات چگونه با قوانین بین المللی سازگار است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۹
این آلمانی های به ظاهر متمدن، همون آلمانی های نازی زمان هیلتر هستند با همون تفکر هیتلری...چندین سال بمب شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند برای کشتار ملت ایران و عراق، حالا مدافع مردم سوریه شدن برای جلوگیری از حمله شیمیایی.
اسد بايد برود چرا كه صداي ملت خود را نشنيد و از انجام اصلاحات خودداري كرد
هواپیمای اف 35 برای ایران بسیار خطرناک است هر نقطه ایی را که بخواهند بدون دردسر مورد حمله قرار میدهد .
این عراقیها به جزاینکه نمک نشناسن خیلی نااگاه هستن به زودی دوباره کشورشونو تقدیم داعش میکنن
(( این در حالیست که چندی پیش اعلام شد که نیروی دریایی آمریکا و انگلیس در حال اجرای تمرین‌ مین‌ روبی در آب‌ های منطقه به بهانه «حفظ آمادگی نظامی و مقابله با تهدید مین‌های دریایی» هستند. ))
دیگه مین قدیمی شده از شماها بعیده!!! دفعه بعد جور دیگه جلوی ناوهاتون رو میگیریم جوری که عمرا فکرشو بکنین
آلمان هم مگه ارتش داره!!! اخرین جنگتون کی بوده؟ خیلی وقته زیر سلطه امریکا هستن و هر وقت دستور بده ارتششون از جاش تکون میخوره
"وابستگی سئول به واشنگتن باعث شده، کره جنوبی نتواند دستور ترامپ برای اتخاذ موضع سخت در قبال ایران را نادیده بگیرد"
قابل توجه غرب پرستان ن که تمام مشکلات رو به رابطه با آمریکا ربط میدن.
آخر و عاقبت کشوری که بخواد نوکری آمریکا رو بکنه همینه.
این غرب زده ها تا ما رو به آمریکا و اروپا ندن، بیخیال نمیشن. البته هیچ کاری نمیتونن بکنن ان شاءالله.:))
...وابستگی سئول به واشنگتن باعث شده، کره جنوبی نتواند دستور ترامپ برای اتخاذ موضع سخت در قبال ایران را نادیده بگیرد و واردات نفت از ایران را پیش از پایان مذاکرات دولت‌ها کاهش داده است.......


به صادرات دهها میلیارد دلاری کره جنوبی به آمریکا می گید وابستگی کره به آمریکا؟؟!!! سامسونگ به اندازه درآمد نفت ایران از بازار آمریکا درآمد داره مگه کره جنوبی نادانه بازار آمریکا را ول کنه بچسبه به واردات نفت از ایران؟
مردم عراق هم ازوضعیت وخیم اقتصادی صبرشان لبریز شده ودیگر تحمل ظلم وسشتم راندارند اعتراض به وضعیت فلاکت بارزندگی آشوب نیست اعتراض به وضعیت فلاکت بارفعلی است
چرا به هر کی که میخواد حقشو بگیره میگین اغتشاشگر تحت حمایت امریکا و اسراییل !!!
پنجاه درصد درآمد کره جنوبی از طریق فروش لوازم خانگی و خودرو و غیره از طریق بازار ایران تأمین می شود ولی همیشه در برقراری تحریمها پیشتازتر از امریکا بوده اند علتش هم ناکارامدی ما بوده که در زمان رفع تحریمها آنها را تنبیه نکرده ایم
باید نگران جنگ بود این هواپیماهای مدرن برای چه منظور به بحرین امده اند.
فکر کنم بصره بیشتر به خاطر اب اعتراض کرده و بیشتر هم از دست ایران ناراحت هستند چون ایران اب به انها نمیده .اصلا چرا باید به انها اب داد.
آرامش قبل از طوفان در سوریه ....

ایندفعه دیگه مثل قبل نخواهد بود ....
ما میدونیم و یقین داریم که امریکا و متحدانش در صدد تجزیه کشورها یه منطقه مانند سوریه عراق ایران ترکیه و در نهایت روسیه هست ولی هیچ موقه به فکر متحد شدن همگانی نشدیم و ضربه شدید به انها وارد نکردیم که حتی فکر این فعالیتهایه خرابکارانه را برای همیشه از سرشان بیرون کنند ولی برعکس امریکاییها خیلی راحت با دروغ افکار عمومی را بسیج میکنند و این نشانه یک ضعف بزرگ در منطقه هست یک دست در وضعیت حاضر صدا ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
احسنت
کاش حالا که خرید نفت کره جنوبی از ایران به صفر رسیده است هشتک #صفر-کره جنوبی را به صورت اجتماعی فعال می کردید تا بازار عظیم وسایل خانگی و ماشین و... کره جنوبی در ایران با همت مردم رو به افول بگذارد و انشاالله به صفر برسد. چرا کشوری مثل کره اصلا با این حجم بزرگ بازارش در ایران، بدون هیچ دغدغه ای حتی جلوتر از دیگران تحریم ما را شروع می کند ولی ما حتی از پخش کردن سریالهای کره ای هم دست بر نمی داریم.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
وقتی اقتصاد ضعیفی داری ، وقتی تولید داخل نداری ، وقتی بازار محدود می کنی به محصولات چند تا کشور خاص همین میشه که اونها واسط ناز کنن و تحریم کنن
چرا فکر می کنید کره و ژاپن و آلمان وابسته به آمریکا هستند ؟؟؟ الان قدرت اقتصادی به قدرت نظامی سرتره ، الان آلمان بخاطر قدرت اقتصادیش عضور شورای امنیت هست نه قدرت نظامیش ، اقتصادهای قوی هم نیازمند اتحاد با همدیگه دارند و مثلمن اتحاد با اقتصاد قوی آمریکا رو با اقتصاد ایران ترجیح میدن حالا بگو نوکر و وابسته آمریکا هستند هرکس هرچقدر هم قدرت نظامی داشته باشد توی قرن 21 کارایی زیادی نداره بیشتر دردسر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی