بازدید 16496

روسیه دست آغشته به عسل ایران را گاز می‌گیرد

خبرگزاری CNBC گزارش داده است که ایالات متحده آمریکا می تواند از روسیه بخواهد تولید نفت را افزایش دهد تا همراه واشنگتن در جهت وضع تحریم های جدید علیه ایران از کمبود عرضه جهانی نفت جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۱۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 26 June 2018

روسیه دست آغشته به عسل ایران را گاز می گیردخبرگزاری CNBC گزارش داده است که ایالات متحده آمریکا می تواند از روسیه بخواهد تولید نفت را افزایش دهد تا همراه واشنگتن در جهت وضع تحریم های جدید علیه ایران از کمبود عرضه جهانی نفت جلوگیری کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، اوپک و متحدان غیر عضو موافقت کرده اند که با وجود مخالفت ایران روزانه یک میلیون بشکه در روز به بازار اضافه کنند. گزارش شده است که روسیه اصرار به افزایش تولید 1.5 میلیون بشکه نفت در روز را دارد. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، به CNBC گفت که میزان افزایش صورت گرفته در حال حاضر کافی است.

ریک پری، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که موافقت نامه "ممکن است کمی کمتر" از میزانی باشد که برای جلوگیری از کمبود برآمده از تحریم علیه سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک لازم است. مدیر اجرایی BP، باب دادلی در ماه می گفت که تحریم های علیه ایران می تواند باعث کمبود روزانه 1 میلیون بشکه نفت در بازار شود.

نواک، وزیر انرژی روسیه، در حال رفتن به واشنگتن برای شرکت در کنفرانس جهانی گاز است و در آنجا او با همتای آمریکایی خود دیدار خواهد کرد. بر اساس گزارش CNBC، تحلیلگران می گویند پری ممکن است از روسیه بخواهد تا برای مقابله با کمبود نفت بازار در صورت تحریم علیه ایران، تولید نفتش را افزایش دهد.

دو سال پیش، زمانی که اوپک، روسیه و دیگر تولید کنندگان تولید نفت را برای ایجاد تعادل در بازار ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دادند، مسکو موافقت کرد که تولید خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. معامله هفته گذشته دو سوم میزان کاهش یافته را به روسیه باز خواهد گرداند.

ایران با تصمیم بر افزایش تولید نفت مخالف بود، چراکه نمی تواند در زمان تحریم ها تولید خود را افزایش دهد. ایران به عنوان سومین تولید کننده ی بزرگ اوپک پیش از این اذعان کرده بود که با توجه به تحریم های آمریکا علیه این کشور با افزایش تولید نفت مخالف است زیرا در صورت کاهش عرضه ی نفت توسط این کشور به علت تحریم ها عملا امکان نفع بردن از سیاست افزایش تولید اوپک برای ایران وجود ندارد. این در حالی است که در نشست روز جمعه ایران با افزایش محدود تولید نفت موافقت کرد اما از اوپک خواست که در بیانیه ی پس از نشست این نهاد در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران موضع گیری کند.

پیش از این وزیر نفت ایران اذعان کرده بود کشورهایی که بیش از مقدار توافق شده بر اساس قرارداد کاهش تولید میزان تولید خود را کاهش داده بودند باید نسبت به حدنصاب های تعیین شده پایبند باشند و این بدان معناست که عربستان که بیش از حد مجاز تولید خود را کاهش داده بود می تواند به طور تدریجی بیشتر نفت تولید کند. بیژن زنگنه افزوده بود در صورتی که اوپک به طور عادی به توافق کاهش تولید پایبند بماند می توان تولید نفت را ۴۶۰،۰۰۰ بشکه در روز افزایش داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۲
تکیه بر روسیه تکیه بر حبابه.به دفعات در طول تاریخ ایران روسیه به ایران ضربه زده وامتیاز هم گرفته ولی باز هم فریبش رو میخوریم.
شما که اینقدر ضد روسی هستید دیگر کشورهای اوپک را هم از قلم جا انداختین!!!!!!
در روایات از دوران دفاع مقدس آمده که روسیه تامین کننده 80% سلاح و مهمات ارتش عراق بر ضد ایران در طول 8 سال بوده است
روسیه ما را الان مستعمره خودش میدونه
روسيه بيشترين خيانت را به ايران كرده
نه بابا چه حرفیه شما می زنی. روسیه ما رو خیلی دوست داره
و ما همچنان در توهم دوستی خاله خرسه هستیم
اصلا هم اینطور نیست!!!
هر بلایی سرمون بیاد ، حقمونه !
وقتی که تاریخ گذاشته ایران را مرور کنیم ر.وسیه هیچ وقت صادق نبوده و نخواهد بود واز پشت به ایران ایرانی خنجر زده
تازه متوجه شدید یا خودتان را گول میزدید ؟ روسیه سر هر کشور و ملتی بویژه ایران آمادگی معامله دارد از قبل هم داشته ، منتها بتوافق نمیرسیدند . !!!
چی می گید بابا؟؟! کمتر ناپخته سخن بگوئید..
خوب مثلا اگر روسیه جبران نفت را نکند؛ امارات و عربستان نمی کنند؟!!
اگر قرار باشد محدودیت در فروش نفت داشته باشیم همان بهتر که این کمبود را روسیه جبران کند تا کشورهای زالوصفتی همچون امارات و عربستان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار