بازدید 5578

همراه با اخبار هشتمین روز سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا

هفتمین روز سقوط پرواز هواپیمای شرکت آسمان در ارتفاعات دنا در حالی پایان یافت که از دزفول خبر می‌رسید یکی دیگر از پرنده‌های این شرکت نتوانسته فرود آید و بعد از چند بار دور زدن در آسمان فرودگاه و ارزیابی کردن شرایط بارانی فرودگاه، در مسیر بازگشت به تهران قرار گرفت و در مهرآباد به زمین نشست.
کد خبر: ۷۷۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 25 February 2018
یکشنبه گذشته بود که ابتدا خبر رسید پرواز تهران-یاسوج از رادار‌ها غیب شده و بعد خبر سقوطش منتشر شد. خبری که هنوز ادامه دارد و ظاهرا قرار نیست به این زودی‌ها پایان بیابد.

به گزارش «تابناک»، هفتمین روز سقوط پرواز هواپیمای شرکت آسمان در ارتفاعات دنا در حالی پایان یافت که از دزفول خبر می‌رسید یکی دیگر از پرنده‌های این شرکت نتوانسته فرود آید و بعد از چند بار دور زدن در آسمان فرودگاه و ارزیابی کردن شرایط بارانی فرودگاه، در مسیر بازگشت به تهران قرار گرفت و در مهرآباد به زمین نشست.

رویدادی که این سوال را به وجود می‌آورد که آیا وضعیت جوی مقصد پرواز پیش از انجام آن مشخص نبود؟ آیا این روال همیشگی در پروازهاست یا نه؟ در خصوص پرواز سقوط کرده به مقصد یاسوج در یکشنبه گذشته چه؛ آیا شرایط جوی مقصد ایجاب می‌کرد آن پرواز انجام نشود یا خیر؟!
 
اخبار روز نخست را اینجا بخوانید
 اخبار روز دوم را اینجا بخوانید
 اخبار روز سوم را اینجا بخوانید
 اخبار روز چهارم را اینجا بخوانید
 اخبار روز پنجم را اینجا بخوانید
 اخبار روز ششم را اینجا بخوانید
اخبار روز هفتم را اینجا بخوانید
 
کتاب سانحه هواپیمای تهران-یاسوج تدوین می‌شود!
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۹:۰۹

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در نشست شورای اشتغال استان سخن می‌گفت، در بخشی از سخنان خود به تدوین کتابی در خصوص حادثه دردناک اخیر اشاره کرد و در توضیح گفت: کتاب سانحه هواپیمای تهران - یاسوج تدوین می شود واین کتاب حاوی تمام مراحل این حادثه غم انگیز از جمله نقاط قوت، ضعف ها و همچنین مهربانی های مردم استان خواهد بود و تمام مراحل این اتفاق نیز مستندسازی می‌شود.

استقرار خودروی سیار هواشناسی در پادنا
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۷:۱۳

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، اظهار کرد: در حال حاضر برف و بوران در منطقه وجود دارد و باد شدید پدیده غالب است، هم چنین در کنار آنها غلظت ابر بسیار زیاد است، بنابراین امکان انجام عملیات نیست. در حال حاضر ۳۰ نفر کوهنورد زبده در منطقه پادنا مستقر هستند و زمانی که هوا بهبود پیدا کند سریع عملیات را شروع خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: هم چنین در طرف مقابل یعنی در سی سخت نیز نیروهای استان کهگیلویه و بویراحمد برای عملیات آماده هستند.

شیشه فروش گفت: در حال حاضر یک خودروی سیار هواشناسی برای پیش بینی بهتر هوا مستقر شده است. چراکه هوا باید هر لحظه پایش شود تا شرایط برای صعود آماده باشد. بارش برف در منطقه سقوط وجود داشته، اما اینکه چه میزان برف بر روی هواپیما و پیکرها نشسته کسی اطلاع ندارد.

فرودگاه یاسوج تقویت و تجهیز می‌شود
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۷:۰۸

به گزارش ایسنا، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویر احمد ظهر در نشست شورای اشتغال استان با اشاره به سانحه هوایی و ابراز همدردی با خانواده جانباختگان افزود: در سانحه هوایی جامعه علمی و همچنین بخش اقتصادی ما ضربه خورد.

وی با اشاره به شرایط فرودگاه یاسوج اظهارکرد: همه فرودگاه های ما شرایط خاص خود را دارند، اما باید امید خود را از دست ندهیم و ضمن تاثر عمیق، اقدامات توسعه ای بیشتر شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تقویت و تجهیز فرودگاه یاسوج خبر داد و خاطرنشان کرد: این فرودگاه روی زمین مشکلی ندارد قریب به ۳۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است و باید سیستم ناوبری نیز توسعه یابد. همچنین با دو ایرلاین صحبت هایی برای پرواز از فرودگاه یاسوج شده است .

وی ضمن تسلیت مجدد این سانحه ناگوار، ادامه داد: هیچ حادثه ای عزم ما را برای توسعه استان ضعیف نخواهد کرد.

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۱:۰۱

اعزام تیم ارتباطات رادیویی به استان کهگیلویه و بویراحمد جهت پوشش ارتباطات رادیویی منطقه سقوط هواپیما

همراه با اخبار هشتمین روز سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا

انتشار تصاویر اجساد جانباختگان پیگرد قانونی دارد
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۰:۵۸

پایگاه خبری پلیس کهگیلویه و بویراحمد در خبری اعلام کرده که انتشار تصاویر و فیلم‌ اجساد جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج برابر قانون جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

همه اجساد متلاشی شده‌اند
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش تسنیم، احمد شجاعی، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در حاشیه نشست رؤسای پزشکی قانونی کشورهای منطقه خاورمیانه که در سالن همایش دانشگاه الزهرا(س) تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات صورت‌گرفته در حادثه سقوط هواپیمای تهران ــ یاسوج گفت: به‌محض وقوع این حادثه دلخراش، از خانواده‌های مسافران این هواپیما خواستیم به پزشکی قانونی مراجعه کنند تا از آنها نمونه ژنتیکی اخذ شود که این کار انجام و نمونه‌ها در بانک اطلاعات ژنتیکی نگهداری شد.

معاون رییس قوه‌قضاییه با بیان اینکه باید از اجساد نیز نمونه‌برداری و نمونه‌ها با اطلاعات ژنتیکی خانواده‌ها تطبیق داده شود، افزود: متأسفانه اجساد قربانیان هواپیمای تهران ــ یاسوج سالم نماندند و قطعات باید شناسایی و تجمیع شوند و در پایان کار تطبیق نمونه‌ها انجام شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود 35 جسد به پزشکی قانونی تحویل داده شده است، بیان کرد: چطور امکان دارد در حادثه‌ای که جسد سالمی باقی نمانده و همه متلاشی شده‌اند، 35 جسد تحویل داده شده باشد؟! فعلاً فقط تعدادی قطعات از اجساد به ما داده‌اند که این قطعات شناسایی شده و هویتشان مشخص است، اما باید قطعات اجساد تجمیع شوند و بعد آن‌ها را تحویل دهیم.

توقف عملیات هشتمین روز جستجوی اجساد جانباختگان
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۰:۱۱

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از توقف عملیات جستجو و انتقال اجساد جانباختگان پرواز "تهران- یاسوج" در هشتمین روز خبر داد.

سید علی وفایی مقدم در گفت و گو با ایسنا افزود: بارش شدید باران در شهرستان بویراحمد و بارش برف در ارتفاعات دنا عملیات صعود کوهنوردان به محل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج را متوقف کرده است. با این شرایط جوی و با توجه به اینکه منطقه صعب العبور و سخت گذر است امکان صعود به محل حادثه وجود ندارد.

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۸:۰۰

سرهنگ سیروس امان الهی فرمانده تیپ ۶۵ نیروهای ویژه راهبردی ارتش در محل اعزام تیم های امداد و نجات کوهستان جهت جستجوی جعبه سیاه و پیکر های جانباختگان سقوط هواپیما.

همراه با اخبار هشتمین روز سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار