بازدید 9764
خبر عجیب استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مردم؛

کتاب سقوط پرواز تهران ـ یاسوج تدوین خواهد شد!

کتابی که قرار است مستندسازی هم شود و لابد اطلاعات جعبه سیاه پرواز هم در آن بیاید، اما تصمیم به تدوین آن پیش از پیدا شدن جعبه سیاه گرفته شده و تصمیم گیرنده نیز نه یک نویسنده یا مستند ساز، که جناب استاندار است. فردی که به نظر این روز‌ها باید با دغدغه‌های بزرگ‌تر و مهم‌تری دست و پنجه نرم کند نه تدوین کتاب!
کد خبر: ۷۷۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 26 February 2018
هشت روز از حادثه گذشته و هنوز پاسخ بسیاری از پرسش ها پیرامون سقوط پرواز ۳۷۰۴ یکشنبه گذشته تهران ـ یاسوج در ارتفاعات دنا زیر برف سنگین در ارتفاعات دنا مدفون است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خبری عجیب همگان را غافلگیر می‌کند!

به گزارش «تابناک»؛ علی‌محمد احمدی که ظهر امروز در نشست شورای اشتغال استان برای حضار سخنرانی می‌کرد، ضمن تسلیت دوباره این رویداد دردناک، از برنامه‌های توسعه‌ای فرودگاه یاسوج سخن به میان آورد و آن را بخشی از برنامه توسعه‌ای استان خواند که با هیچ حادثه‌ای متوقف نخواهد شد.

استاندار در ادامه برای آنکه ثابت کند عزم وی و همکارانش برای توسعه تا چه اندازه جدی ا‌ست، از مذاکره با دو ایرلاین برای انجام پرواز از/به یاسوج خبر داد و تأکید کرد که فرودگاه این شهر را تقویت و تجهیز خواهد کرد؛ فرودگاهی که به گفته وی «روی زمین مشکلی ندارد و قریب به ۳۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده» و تنها نیازمند توسعه سیستم ناوبری است.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که پس از سقوط هواپیمای ATR شرکت آسمان، نیرو‌های امدادی به همراه نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف چند روز را صرف یافتن محل حادثه و لاشه هواپیما کردند و تجسس برای یافتن پیکر جان باختگان و قطعات هواپیما از جمله جعبه سیاه آن هنوز به نیمه راه هم نرسیده است. زمانی که برای بیان طرح‌های توسعه‌ای، اگر نگوییم نامناسب است، چندان مناسب هم نیست.

 
کتاب سقوط پرواز تهران-یاسوج تدوین خواهد شد!

اما این همه حرف‌های عجیب امروز استاندار نیست و وی در ادامه از تدوین کتابی خاص به مناسبت حادثه دردناک اخیر سخن به میان آورد و در توضیح آن گفت: «کتاب سانحه هواپیمای تهران-یاسوج تدوین می‌شود و این کتاب حاوی تمام مراحل این حادثه غم‌انگیز از جمله نقاط قوت، ضعف‌ها و همچنین مهربانی‌های مردم استان خواهد بود و تمام مراحل این اتفاق نیز مستندسازی می‌شود.»

بله درست خوانده‌اید؛ تصمیم به تدوین کتابی در خصوص حادثه‌ای که هنوز پیکر‌های تکه تکه شده جان باختگانش در ارتفاعات دنا زیر انبوهی برف قرار دارد و خدا می‌داند آیا تجسس برای یافتن شان در روز‌های باقی مانده از سال راه به جایی خواهد برد یا باید ادامه تجسس به سال آینده، تغییر فصل، بهبود شرایط جوی و آب شدن برف‌ها موکول شود؟

کتابی که قرار است مستندسازی هم شود و لابد اطلاعات جعبه سیاه پرواز هم در آن بیاید، اما تصمیم به تدوین آن پیش از پیدا شدن جعبه سیاه گرفته شده و تصمیم گیرنده نیز نه یک نویسنده یا مستند ساز، که جناب استاندار است. فردی که به نظر این روز‌ها باید با دغدغه‌های بزرگ‌تر و مهم‌تری دست و پنجه نرم کند نه تدوین کتاب. کتابی که اگر قرار باشد روزی به رشته تحریر درآید، دور از انصاف و حتی اصول مستندسازی است که این تصمیم استاندار در بخش مربوط به نقاط ضعف این حادثه دردناک در آن نیاید!

اتفاقی عجیب، اما واقعی که اگر بشنویم مرز‌های کشورمان را در نوردیده و در زمره اخبار مورد توجه جهانیان قرار گرفته، جای تعجب نخواهد داشت؛ تدارک یک مسئول عالی رتبه برای تهیه و تدوین کتابی سفارشی که گویی قصد دارد اتفاقات عجیبی مانند پرواز یک هواپیما در شرایط بسیار بد جوی، از کار افتادن سیستم مکان‌یاب هواپیما (ELT)، پیدا نشدن لاشه آن تا دو روز و اتفاقات عجیب ریز و درشت دیگر را در کنار حس انسان دوستی اهالی پادنا در پذیرایی و پشتیبانی از امدادگران روایت کند و لابد با فروش آن در کتاب فروشی‌ها، عوایدی نیز داشته باشد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۰
نگران نباشید ! بنده هم کتابی در باب مدیران ناکارامد و مدیریت بی حساب و کتاب و اختلاس های کلان کشور تدوین خواهم کرد! همراه با مستند سازی !!
من نمی دونم استانداری توی این فاجعه چقدر مقصر هست، ولی بالاخره پول ها باید یه جایی هاپولی بشن، چه احتیاجی به خرید هواپیما و تجهیزات هوایی هست، اینا همش کالاهای لوکس هستن!!!
مدیران کشور بیشتر به فکر معروف شدن هستند تا مدیریت کشور استاندار بعنوان نماینده دولت باید به فکر کارهای اساسی باشند نه کارهای هییتی و بیمه ابوالفضلی
بنويس خطت خوب بشه .
حالا ایشان یه حرفی زده شما چرا از کاه کوه میسازید شما هم دیگه موضوع مهمتر برای پرداختن به آن نداشتید. کتاب بنویسه کجاش بده
به نظرم میاد که بهترین حرف ممکن بود
ما که در مملکتمون عادت کردیم به تجربه کردن تجربه ها قصدی برای اصلاح قوانین دستورالعاملها و.... نداریم
وقتی ارگانها فقط به فکر اسم و رسم پیدا کردن در یه حادثه به این بزرگی هستند
وقتی این حادثه تا ساعتها از طریق یه فرماندار پیگیری میشد
وقتی تا اوضاع بحرانی نشد هیچ یک از مسولین کشوری صندلی گرم تهران رو به سرمای کوهپایه ترجیح میدادن
باید یکی به فکر مجلد کردن بی تدبیری ها باشد
البته اگر قصد جناب استاندار ما این باشد که از همچنین دولتمردانی بعید میدونم شاید خوشخیالی ما مردم این استان باشد
چه زود قضاوت می کنید. زمانی می گفتید که چرا هیچ گاه محتویات جعبه ی سیاه را برای همگان بازگشایی نمی کنند ولی الان از در تعجب برآمده اید که این کتاب چقدر عجیب است! شما عجیب هستید جنابان خبرنگار که معلوم نیست چی می خواهید.
مدیرانی که فقط لقب مدیریت را به همراه عواید سرشارش یدک می کشند. اگرنه هیچ حرفی واقعا برای گفتن ندارند.
آقا خبر نداری تو همین مدت کوتاه تمام شاعران و نویسندگان و هنرمندان و آوازخوانان از کلاسیک تا تشمال محلی ... همه و همه چه مسابقه ای راه انداخته اند برای بازتاب این فاجعه. اصلا یه وضعی شده.
نویسنده محترم، قرار نیست این بنده خدا خودش تدوین کنه که. اتفاقا یک سناریوی تراژیک هست که شاید بشه فیلم تهیه کرد ودر اذهان عمومی بماند.مشابهش تو دنیا هست. ولی تلاششو بکنه اجساد عزیزان رو هم پیدا کنه
بي تدبيري و عدم تشخيص موقعيت ها از شاخص هاي مديران امروزي است . ظاهرا اين عزيزان در فضاي ديگري از فضاي واقعي جامعه تنفس ميكنند
گفت اگر این چاه برای ما آب ندارد برای شما که نان دارد !
اگر میشد به صورت شاهنامه مانند مینوشتید بهتر بود
بازار مکاره ایی شده بخدا
ایران مظلوم ، ایران بی پناه ، چقدر متاسفم برای کشورم
در حالی که پیگرهای عزیزان هموطنمان هنوز در ارتفاعات دنا پراکنده است و تیمهای زحمت کش امداد نتوانسته اند آنها را جمع آوری و به خانواده های معزای آنان تحویل دهند این آقا چگونه به خود اجازه می دهد همچین موضوعی را در چنین شرایط مطرح نماید؟
هیچ اشکالی ندارد که کتابی نوشته شود. ایشان که خودش نمی‌نویسد! صرفا یک ایده را بیان کردند.
بجای تدوین کتاب اجساد را زودتر به بازماندگان برگردانید آقای استاندار وظیف شناس
آقای احمدی نژاد این مدیریت را می گفت که 100 کشور دنبالش هستند تا از ایران یاد بگیرند.
این کتاب یک تاریخ طلایی از عملکرد مدیرانی ممتاز کشور و شخص ایشان خواهد شد. سقوط نزدیک یک فرودگاه بدون رادار،سه روز جستجو با چشمنان بسته، عدم نجات حتی یک نفر،گم کردن اجساد بازماندگان،استفاده از کوهنوردان معمولی بجای نیروی امداد و بازرس ایمنی،عدم جمع اوری اجساد طی یک هفته و ووووو.
کشور خوبی داریم. پر از بلایای طبیعی و غیر طبیعی ناشی از سو مدیریت نحبگان ژن خوب.
و مدیرانی که قرار بود مدیریت جهانی کنند. یک هفته است چلوکباب میخورند و جلسه برگزار میکنند و موز پوست میکنند و.... آنوقت این عملیات متحورانه خود را میخواهند کتاب کنند.مطمئنم اولین روزی که قرار بشه این کتاب بیرون باید کل کتابفروشی ها مث وقتی میشه که قراره نسخه جدبد هری پاتر بیاد بیرون.چه بزن و بکوبی بشه .....
درکجای این کره خاکی شما کشوری را سراغ دارید که مسئولین درجه بالای آن این سخنان بی حاصلی را بر زبان بیاورند؟
ایشان هنوز جعبه سیاه پیدا نشده و اطلاعات آن بررسی نشده صحبت از چاپ کتاب میکند!!
مگر اینکه این کتاب از قبل نوشته شده باشد!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل