بازدید 8991

واکنش وزارت خارجه انگلیس به بیانیه دولت آمریکا

کد خبر: ۷۶۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹ 13 January 2018

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در واکنش به بیانیه دولت آمریکا درباره برجام، این توافق را حائز اهمیت دانست و گفت: برجام دنیا را امن‌تر می‌سازد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس جمعه شب به خبرنگار ایرنا گفت: بیانیه کاخ سفید را مدنظر قراردادیم. در این رابطه با ایالات‌متحده و شرکای اروپایی‌مان گفت‌وگو خواهیم کرد و متعاقبا پاسخ خود را با جزئیات ارائه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: موضع انگلیس در قبال توافق هسته‌ای ایران مشخص است. ما آن را توافقی حساس که دنیا را امن می‌کند به‌حساب می‌آوریم.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون دو بار تعلیق تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران را امضا کرده است، بار دیگر به رغم ناخشنودی از توافق بین المللی هسته ای ایران (برجام)، تعلیق این تحریم ها را تمدید کرد. کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ برای آخرین بار تعلیق تحریم ها و تائید برجام را امضا کرد و در صورتی که اصلاحات مدنظر او در خصوص بند غروب، تشدید نظارت ها و الحاق مسائل موشکی به برجام لحاظ نشود، از این توافق خارج می شود.

همچنین وزارت خزانه داری آمریکا همزمان با این تصمیم ترامپ، در اقدامی ناعادلانه و خصومت آمیز 14 فرد و نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر و برنامه موشکی به فهرست تحریم های خود اضافه کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی که درمتن برجام به عنوان تنها مرجع صالح برای نظارت برعملکرد ایران شناسایی شده، تاکنون 9 بار پایبندی تهران به توافق هسته ای را تایید کرده است.

اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی بارها با موضع گیری دربرابر دولت آمریکا از لزوم حفظ برجام دفاع کرد و موگرینی تاکید کرده است که این اتحادیه در سال 2018 همچنان به تلاش خود برای اجرای برجام توسط همه طرف ها ادامه خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر