بازدید 20500

بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص تصمیم دولت آمریکا درباره برجام

دولت آمریکا در دو سالی که از اجرای برجام می گذرد، همواره با بدعهدی ها، تعلل ها و سیاست های خصمانه خود، مفاد مختلفی از برجام را زیر پای گذارده است. سیاست یک سال گذشته آقای ترامپ و بیانیه امروز وی در تعارض صریح با بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام است و جمهوری اسلامی ایران این تخلف آشکار را به کمیسیون مشترک برجام گزارش و آن را پیگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۷۶۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 13 January 2018

وزارت امور خارجه در خصوص تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تمدید مجدد تعلیق تحریم‌های هسته‌ای مطابق برجام و اعمال برخی تحریم‌های جدید توسط دولت آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش «تابناک»، متن این بیانیه به شرح زیر است؛

روز جمعه مورخ 22 دی 1396 رئیس جمهور آمریکا، علیرغم تلاش یک ساله خود برای از بین بردن برجام، بار دیگر ناگزیر به تمدید اسقاطیه های الزامی در برجام شد. استحکام درونی برجام و حمایت بین المللی از این توافق، راه را بر تلاش های آقای ترامپ، رژیم صهیونیستی و اتحاد نامیمون تندروهای جنگ طلب برای لغو این توافق یا ایجاد تغییرات در آن بسته است.

با این حال، رئیس جمهور آمریکا بر اساس رویه یک ساله خود همچنان به اقدامات خصمانه علیه مردم ایران ادامه داده و تهدیداتی را تکرار می‌کند که بارها در اجرای آنها ناتوان مانده است و با ادامه روش یک سال گذشته خود همزمان با انجام اقدامات اجباری مندرج در برجام، و برای نشان دادن خصومت با مرم بزرگ ایران، از سر استیصال تعدادی از اتباع ایرانی و غیرایرانی را به بهانه های غیرقانونی، کهنه و مضحک در فهرست تحریم قرا‌‌‌‌‌ر داده است تا حداقل جبران بخشی از ناکامی های خود را کرده باشد.

جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن تهدیدات آمریکا و اضافه کردن افراد جدید به فهرست تحریم ها، نکات زیر را مورد تأکید قرار می دهد؛

1- جمهوری اسلامی ایران همراه با اعضای دیگر برجام و جامعه جهانی بارها تأکید کرده است که برجام یک سند معتبر بین المللی است و به هیچ عنوان قابل مذاکره مجدد نیست.

2- جمهوری اسلامی ایران صراحتا تأکید می کند که هیچ اقدامی فراتر از تعهدات خود در برجام را انجام نخواهد داد، هیچ تغییری در این توافق را نه اکنون و نه در آینده نخواهد پذیرفت، و اجازه نمی دهد هیچ ارتباطی بین برجام و هر موضوع دیگری برقرار شود.

3- دولت آمریکا، همچون سایر اعضای برجام موظف به اجرای تمامی تعهدات خود است و چنانچه به بهانه های واهی از تکالیف خود شانه خالی کند، باید مسئولیت عواقب آن را کامل پذیرا باشد.

4- دولت آمریکا در دو سالی که از اجرای برجام می گذرد، همواره با بدعهدی ها، تعلل ها و سیاست های خصمانه خود، مفاد مختلفی از برجام را زیر پای گذارده است. سیاست یک سال گذشته آقای ترامپ و بیانیه امروز وی در تعارض صریح با بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام است و جمهوری اسلامی ایران این تخلف آشکار را به کمیسیون مشترک برجام گزارش و آن را پیگیری خواهد کرد.

5- تصمیم رژیم آمریکا برای افزودن تعدادی از اتباع ایرانی و غیر ایرانی به فهرست خودساخته و غیرقانونی تحریمی آمریکا، فقط و فقط اثبات کننده استمرار خصومت هیأت حاکمه آمریکا علیه ملت بزرگ ایران است.

6- اقدام خصمانه و غیرقانونی رژیم ترامپ در قرار دادن نام حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در فهرست به اصطلاح تحریم های جدید آمریکا از تمامی خطوط قرمز رفتاری در جامعه بین المللی عبور کرده و اقدامی خلاف اصول آمره حقوق بین‌الملل و نقض تعهدات دوجانبه و بین المللی ایالات متحده است که حتما با واکنش جدی جمهوری اسلامی پاسخ داده خواهد شد و مسئولیت تمامی تبعات این اقدام خصمانه بعهده دولت ایالات متحده خواهد بود.

7- استناد به مفهوم والای حقوق بشر برای تحریم مقامات و شهرمندان ایران از سوی رژیمی که مهمترین متحدینش، بدترین ناقضان حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در تاریخ معاصرند، و از سوی فردی که آلوده به ذهنیت نژادپرستانه و بیگانه ستیزی بوده و عبارات کثیف نژادپرستانه اخیر او علیه ملت‌های مختلف انزجار جامعه بین المللی و مردم آمریکا را برانگیخته است و کسی که فروش میلیاردها دلار سلاح برای قتل عام انسان های بیگناه در خاورمیانه و ترویج خشونت و هرج و مرج را افتخار خود می داند، مایه وهن و بی آبرویی برای ملل متمدن و لکه ننگی برای زمامداری مدرن به شمار می آید.

8- دولت آمریکا که خود همواره طی دهه های گذشته و در حال حاضر سیاه ترین کارنامه را در جهان در سرکوب ملت های آزادیخواه و حمایت از رژیم های سرکوب گر، از جمله حمایت بی قید و شرط از نظام ستم شاهی و انجام کودتا علیه دولت دموکراتیک منتخب مردم ایران در گذشته و حمایت از دولتهای اشغالگر، متجاوز و سرکوبگر همچون رژیم صهیونیستی و اذناب منطقه ای اش از اراضی اشغالی فلسطینی تا بحرین و یمن دارد، از سویی با ریختن اشک تمساح در حرکتی مزورانه و با سر دادن شعارهای سراپا دروغ، مدعی حمایت از حقوق بشر مردم ایران می‌شود و از سویی دیگر با اعمال تحریم‌های ظالمانه، ممنوع ساختن ورود شهروندان ایرانی به آن کشور و دیگر رفتارهای توهین آمیز، ملت متمدن ایران را تروریست لقب می دهد.

9- اعمال تحریم های غیر قانونی، و اظهارات و تحرکات خصمانه دولت آمریکا علیه مسئولین و ملت رشید ایران که از ماهیت زیاده خواهی و خوی سلطه طلبی حاکمان آمریکا ناشی می‌شود، همواره و همیشه برای افکار عمومی و وجدان بیدار مردم ایران و جهان سیاستی شکست خورده و بی‌اعتبار تلقی شده است و دست یازیدن به چنین اقداماتی، ناشی از سرخوردگی این کشور از بیداری ملت فهیم ایران در مقابله با اقدامات مداخله جویانه و طراحی شده برای ایجاد اغتشاش و بحران در جمهوری اسلامی ایران طی دهه های گذشته و بخصوص در جریان وقایع اخیر است.

10- ایالات متحده باید بیاموزد که تمامی ارکان مقتدر نظام جمهوری اسلامی ایران که مستظهر به پشتیبانی قاطبه ملت همیشه سرفراز ایران هستند، با همدلی و وحدت کلمه، وقعی به این نوع سیاست‌ها و استانداردهای دوگانه و خصمانه علیه کشور خود نگذاشته و در زمان مقتضی پاسخ مناسبی به این گونه اقدامات خصومت آمیز آمریکا خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵۸
مرگ بر آمریکا
وزارت خارجه زده به سیبم آخر و خیلی عصبانیه.
کجايند دلواپسان تحريم که به اين توافق خرده مي گرفتند پس مشخص شد که برجام به نفع ايران بوده نه به نفع ديگران. لطفا اقرار کنند و به اعتراضات به حق ملت که به بيکاري، فساد، عضوفروشي و تن فروشي است برچسب دخالت بيگانگان نزنند و به ملت برسند چون ملت اجنبي نمي خواهند فقط مي خواهند فاسدان کنار بروند.
این بیانه ، یعنی حرف مفت ! آن زمان که مقام معظم رهبری تاکید داشتند ، متناسب با اقدامات آنها ، اقدام کنید ، و حضرات هول بودند . و بیش از حد انتظار عمل کردند . . عمل خبط خودرا فتوح الفتوح و معجزه قرن می نامیدند ، بایدفکر التماس آلان را می کردند !!!
به جای رجزخوانی.... فکر چاره باش
احسنت. این بیانیه یه تو دهنی بسیار زیبا، محکم و منطقی به آمریکای جنایتکار بود. اما درد ما یه چیز دیگه س:
آمریکا که چهل ساله به معنای واقعی هیچ غلطی نتونسته بکنه ولی متاسفانه ما خودمون به جون همدیگه افتادیم. جناح مخالف دولت تمام انرژی و توانشو گذاشته برای تضعیف دولت. حالا ببینید همین بیانیه به این صلابت و زیبایی رو چه ایرادایی از توش در میارن!
در حالیکه رهبر انقلاب و تمام مراجع عظام صراحتا تضعیف دولت رو منع کردن
البته ناگفته نمونه این ایراد دو طرفه س. زمانیکه دولت در اختیار اونا بود، همین داستان و همین جفا ها از طرف اصلاح طلبها به رقیب وارد بود
راهی که ترامپ برای ما میخواد، آخرش به عراق و لیبی منتهی میشه. چشمامون رو باز کنیم و عبرت بگیریم. به فکر بچه ها و نسل آینده باشیم.
کی این پاسخ ها انجام میشود؟چقدرباید این ذلت هارابپذیریم ؟
ایران بارهااعلام کرده که زیربارهیچ شرط یامحدودیتی نمیرود ودرموردمسایل موشکی مذاکره نخواهدکردحال بایددید به این موضع خودپایبندخواهدبودیابرای حفظ برجام بازهم کوتاه خواهدآمد
خلاصه حرفت چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين بيانيه فقط شعار است، انبوه بيكاران وگرسنگان درراهند شما شعار بدين
مرگ بر امریکا
رژیم امریکا؟؟!!!!جیگر دنیا داره رو انگشت همین امریکا میچرخه
مسولین هنوز نفهمیده اند که این سیاست چماق و هویج است که در حال اجرا شدن است. چقدر هم خوب جواب میگیره.
برخلاف نظرروحانی ازنتیجه برجام امت شریف ایران کوچکترین موضوعی باعث بهبود اقتصادی فلاکت بار80درصد ملت وبازنشستگان شود انجام نگرفت وفقط وضعیت وزرا ومقامات باگرفتن حقوقهای نجومی وچندبرابر بازنشستگان بسیارعالی شد لذا تاثیبری در زندگی اقشارآسیب پذیر نداشت
من جای دولت بودم در مقابل مهلت 4 ماهه ترامپ اعلام میکردم که این تصمیم شما مغایر با مفاد برجام استو شروط شما برای ما قابل قبول نیست و منتظرچهار ماه بعد نباشید تا 24 ساعت دیگر موضع خود را اعلام نمایید
شروط ترامپ نشان‌دهنده‌ی عزم او برای جنگ است. نگذارید مردم ایران نیز به سرنوشت مردم افغانستان و عراق دچار شوند.
خواستار آن هستم که در صورت خروج ترامپ از برجام این اقدامات صورت گیرد:
۱- اخراج تمام بازرسان آژانس از ایران
۲- تولید و آزمایش تسلیحات هسته‌ای
۳- تولید و آزمایش موشک‌های قاره پیما با قابلیت هدف قرار دادن تمام خاک آمریکا
۴- تولید پیشران هسته‌ای و تجهیز شناور‌های نظامیِ سطحی و زیر سطحی به آن
۵- اخراج آمریکا از عراق و سوریه و خلیج فارس
۶- اخلال در تجارتِ دریایی در خلیج فارس و باب‌المندب در صورت محتل شدن تجارتِ ایران
۷- فشار به کشور‌های منطقه جهت بیرون راندن کامل آمریکا از منطقه
نگویید چون سلاح هسته‌ای شرعاً حرام است، پس تولید نمی‌کنیم!
خوردن گوشت مردار هم حرام است، ولی در وقتِ اضطرار جایز می‌شود!
سلاح هسته‌ای ایران ابزاری دفاعی و بازدارنده خواهد بود.
اینهمه گزارش کردین نتیجه اش جی شد ؟ آخه آدم شکایت از کسی رو بخودش میبره ؟ ! اروبا داره موش وگربه بازی در میاره از یه طرف سرش تو آخور آمریکاست وعمرا ما رو بهش ترجیح بده از یه طرف هم نقش میانجی رو بازی میکنه (کمیسیون مشترک رسیدگی و...) فقط این وسط ما موندیم و دست خالی .... تا کی توی خواب خوش هستیم معلوم نیست !
آقا من نمیدونم . این اینقدر داره بدعهدی میکنه هنوز هم هیچ تاثیری تو روند زندگی مردم نداشته و هنوز مراودات بانکی حل نشده . چرا خارج نمیشن .
بیچاره بورس
"رئیس جمهور آمریکا بر اساس رویه یک ساله خود همچنان به اقدامات خصمانه علیه مردم ایران ادامه داده "
چرا مسئولین ما همواره سعی دارند مردم ایران را مقابل آمریکا قراردهند ؟در حالیکه دیده ها و شنیده ها از گفته های ترامپ حاکی از آن است که منظورش مستقیما مسولین است نه مردم ایران!تحریمها شامل مسئولین است و کجا گفته مثلا غذای مردم رو تحریم می کنم؟
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
بنده خدا! مردم افغانستان و عراق و سوریه هم تفکر امثال تو را داشتند که به ذلت رسیدن کمی تاریخ مداخلات آمریکا تو کشورهای جهان را در بعد جنگ دوم جهانی بخون سطح تحلیلت بره بالا.
این تاییدمشروط یعنی خروج آمریکا ازبرجام منتهی با تاخیرچهارماهه !!!
دموكراتيك ايرانو خوب آومدي واقعا
از مردم مایه نذار لطفا. به عنوان یه ایرانی با تصمیم آقای ترامپ موافقم. چون عواید برجام خرج مملکت نشده
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
مطمئنی ترامپ آقاست؟ الهی بگردم که چقدر شماها آغایید
با سلام؛ احتراما هر چند این مطلب جواب خوبی است ولی این یک بازی سیاسی درست مثل دوره قبلی ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که در هر دوره مذاکرات چه پیش می آید و عمر اندک ما تمام می شود ؛ لذا در این بازی سیاسی که به آن شاخ به شاخ شدن خودروها معروف است و طرف آمریکایی که قدرت و پول بیشتری دارد در برابر ایران نمی ترسد و به این بازی سیاسی ادامه می دهد تا ایران پا پس بکشد اما سیاست ایران باید این باشد که این ورق را رو کند تا آمریکایی بداند هر 90 روز نمی توانند با مردم ایران بازی کنند و ما از آنها نمی ترسیم با قدرت جواب اول و آخر را به آنها بدهیم و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل... بدرود.
بابا اینقدر خشن بیانیه ندین. میترسه امریکا ها!!! نگران نباشید. هیچ غلطی نمیتواند بکند. فقط هر سه ماه یکبار باید دست به دعا بشیم!!!!
عامل تحریم ما و همکاری کشورها با آمریکا خود ما هستیم نه قدرت آمریکا!! حذف دلار ، تحمیل مالیات دریایی تنگه هرمز به کشورهای تحریم کننده ، حذف کشور ثالث برای خرید محصولات تولیدی کشورهای تحریم کننده ، قطع فروش نفت خام به اوپک ،جلوگیری از کار شرکت های خارجی نفتی در کشور ، باعث میشه تمام کشورهای تحریم کننده بشدت متضرر شوند و آمریکا توان جبران خسارت تمام کشورها را نخواهد داشت و تحریم برای همیشه شکسته خواهد شد . تمام موارد فقط در زمان یک هفته نمود تاثیر خود را در جهان خواهد گداشت اگر کاسبان تحریم بگذارند
بسه شعار بسه....خسته مون کردید
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
شما که خارج کشوری نباید خسته بشی! غصه مردم ایران را نخور عزیز دل
ما ایرانی هستیم و از وطن فروشانی که سنگ سینه آمریکا و دیگران را بسینه میزنند بخود بیایند. که ما خودمان میتوانیم ایرانی آباد و سرافراز و قدرتمند داشته باشیم. انشاالله.
این ها همه ژست سیاسی است. یا باید دوباره پای میز مزاکره نشست و صحبت کرد و یا همه چیز تمام میشود.
ولی خوب است که پای میز مزاکره بنشینیم. حداقل دو تا فایده بزرگ برامون داره
1- همه جهان میبینن که مستقیم داریم با آمریکا مذاکره میکنیم و نشان دهنده خروج ایران از تنهایی بین المللی است
2- میتوان مستقیم با آمریکا نه تنها برجام و موشک سر همه چیز مذاکره کرد و یک بار برای همیشه مسایل را حداقل تا حدودی رفع و رجوع کرد. و میتوان با مذاکره زمان خرید تا ریس جمهور بعدی آمریکا که به احتمال قوی ترامپ نخواهد بود.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
با داشتن تفکراتی مانند شما که مشخصه تنها نگرانیت سفر خارجیه، باید فاتحه ملت را خوند. ضمناً مذاکره با ذ هست نه ز !!! کمی کتاب بخون
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

احتراما" نظر این حقیر این است که : وزیر امور خارجه ایران در اروپا با خانم موگرینی بیشتر در پشت دوربین ها فقط لبخند میزنند .و تا کنون چند صد میلیون دلار صرف وزارت امور خارجه شده و نتیجه را که ما همه داریم می بینیم .

شما( آقای ویلیان برز )که نماینده امریکا در کنفرانس گفتگوها در چند، سه یا 4 سال گذشته بود دیدید که چقدر خونسرد و با اعتماد بنفس در جلسه بود . .............
به نطر اینجانب باید جناب آقای کمال خرازی وزیر امور خرجه ایران میشدند چون ایشان توانایی لازم و متانت و خونسردی کامل را دارند ...........تا دشمن را عصبانی کنند..........یعنی از مقاوم بودنشان دشمن شکست میخورد ......یا لااقل اینطور به نظر میرسد ...........
نمیدانم چرا نمیفهمید یکی از بدترین درد های بشر خود فریبی است انکار است امریکا همیشه دشمن ایران و دوست منافع خود بوده او حتی دشمن پهلوی دوم هم بود ان ابله هم برای انها پادو بود الان هم اگر انها اعمال مهلک با ما نمیکنند برای منافعشان است خودشان خوب میدانند انها با ما دشمنند نه ما با انها انها رحمی ندارند دارند بدون نابودی مستقیم از هیچ نکته ای برای در هم شکستن استقلال ما فرو گذاری نمیکنند اگر بازی عمیق خوب روسیه نبود و چین مانند خوره ارام ارام جزام گونه اقتصاد انها را هدف نگرفته بود و اروپا منافقانه با انها عمل نمیکرد تاریخ ایران را پایان داده بود انها در این دوره 4 ساله ترامپ میخواهند با تهدید و هجوم کارشان را ارزان جلو ببرند اگر تمدید میکند به نفعش است انها دارند بشدت در عین نگهداری و فلج هسته ای ما را خفه کنند بهترین رهبران جهان در ان عمل میکردند نفت را نصف REAL TIMEقیمت بدهید به روسیه و چین وو اما با این رشوه فقط فن اوری و حداکثر کارخانه وارد کنید دقت کنید مانند نفت در برابر غذا نفت در مقابل دلار نه یوان نه روبل نه در مقابل افزایشتولید داخل 2- روابط پولی ساده بدون بانک های جهانی را تعریف کنید 3- فزیب محیط زیست و حتی درمان و مایحتاج را نخورید در مقابل هرچه وارد میشود تعرفه حداقل 50 در صدی بگذارید 4- جهد گونه مانند جهاد جلوی قاچاق سازمادهیشده را بگرید فقط نقاط مرزی فردی باشد فقط 5- در دانشگاه ها بودجه تحقیقات را بعنوان قرض الحسنه بدهید تولید و کار ملموسی که هزینه ها را کاهش دهد را بخواهید 6- بشدت فن اوری بمب هسته ای را بدون ازمایش در داخل از کره جذب کنید این بزرگترین رو دست به امریکا است به جای افزایش برد موشک به سادگی و دقت و ارزانی انها توجه کنید ما بشدت به موشک هاش دوش پرتاپ با برد 40 و ارتفاع 15 کیلومتر احتیاج داریم تا واحد های فرا دا از خود محافظت کنند مانند جنگنده های چند منظوره سامانه های موشکی در برد 500 کیلومتر که هم پرنده هم ناو و هم پادگان بزند میخواهید بگذریم میدانید چرا اینقدر مظتربند چون بساری از نهاد های نفوذی خود را در نظام نا کار امد میبینند در منطقه میبینند باید با ایران به منافع خود برسند دقت کنید مانند سوریه کهعملا ما بردیم اما عملا امریکا برد در کل درست است که منطقه را دارند اما منطقه ای ویران فقیر بمانند باید هزینه کنند بروند بدتر دشمنان انها میایند این شکستی عمیق برای امریکا است که بزرگترین دوستش اسرائیل به انها تحمیل کرده دقت کنید از هجوم امریکا برای استحکام یک روح مقاومت ملی دینی برای نو شدن نظام پاکسازی دین از حاشیه های ناهنجار کار جهادی استفاده کنید انها با عجله و ابلهی تمام کار های خود را سقط میکنند اد فقط در مورد افزایشقیمت انرژی و تقسیم پول در بین مردم و کاهش ان خیلی مستمر اما پلکانی هر 6 ماه 10الی 5 در صد اصلاح کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
خوب بود. نویسنده حرف های زیادی برا گفتن دارد!!!!!
بیانیه دونیمون پر شده :))
این اشتباه هست که فکر کنیم ترامپ دیوانه هست یعنی باور کنیم که مردم آمریکا به یک دیوانه و فرد نامتعادل رای دادند که سرنوشت 400میلیون آمریکایی در دستش باشد ؟ . پس حزبی که از ایشان طرفداری کرد چیکاره بود ؟ بنظرم هدف ترامپ از این کارها این هست .1با فشار سیاسی و گاهی تهدید بر علیه ایران بخواهد ایران دست به کارهایی خارج از توافق برجام بزند و بهانه خروجش را فراهم کند و سپس همان راهی را که کره شمالی چند سال پیش کرد آمریکا به کره شمالی تعهداتی داشت ولی عمل نکرد و کره شمالی با اخراج کارشناسان اتمی به کارش ادامه داد .2 مسله اسراییل برای آنها در خاورمیانه الویت اصلی هست نه اعراب . بنابراین تا تهدیدات ایران بر علیه اسراییل ادامه دارد سیاست ترامپ به همین منوال هست 3اقتصاد تمام کشورهای دنیا با داد و ستد هست برای مقابله با این تهدیدات با کشورهای همسایه ایران و مسلمان باید ارتباط را مستحکم کنیم و روابط اقتصادی و سیاسی با همسایگان را در اولویت اول قرار دهیم و سپس روابط بین قاره ای در اولویت دوم هست .
تا حالا که سر ایرانی ها تو برجام کلاه رفته
سخن رهبر را فراموش نکنیم که گفتند:
من میدانم که آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکره با او فایده ای برای مردم ما ندارد اما با چشم و گوش باز اگر میخواهید مذاکره کنید. از بابت تحریمها ممکن است مدتی بحث برداشتن را بکنند اما با بهانه های دیگر سخت تر از قبل آنها را برقرار میکنند.
حال پس از چند سال ممکنه دولت محترم بفرمایند چه نتیجه ملموسی برای کشور نصیب ما شده؟ آیا در سبد اقتصادی خانواده ها تاثیری داشته یا خیر؟
فروش نفت به روزی 500 هزار بشکه رسیده بود و وضع اقتصادی بهتر از الان بود که روزی 3 میلیون بشکه میفروشند!
واقعیتها را بگوییم تا دیر نشده.
احسنت به وزارت خارجه و وزیر عزیزمان جناب آقای دکتر ظریف
ایا واقعا مفاد برجام کاملا به نفع ما هست که نمی خواهیم در باره ان مذاکره مجدد انجام بدهیم؟
و ایا نمی توانیم با مذاکره مجدد امتیازات بهتری کسب کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
آیا می دانید که ترامپ یکی از متخصصان در امر قرارداداست.
یه زمانی تحریمها نعمت بود و میخواستند آنرا به فرصت تبدیل کنند ولی الان نقمت شده و ظالماتست.
دلیل این حرفهای کلیشه چند چیز است:
1- کاسبی از راه تحریم
2-افرادی که تشخیص نمیدن تحریم یعنی چه
3- بعضیها هم فکر میکنند دستیابی به تکنولوژی مثل علوم انسانی و یا حوزویست که هفته ای هزاران کتاب چاپ میکنند که اگر نکنند خیلی بنفع کشور و محیط زیست هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
ناشناس عزیز، من هم انسانی نخوندم، ولی کسانی که انسانی می خونند بر مهندسان و متخصصان و حتی نوابغ مدیریت می کنند.
همین نیمچه برجامم نبود الان داشتیم همدیگرو میخوردیم دست اورد برجام همین بود دیرتر به ادمخوری بیفتیم نکنه انتظار داشتید با برجام بشیم کره جنوبی
اول بيدار شويد بعد بيانيه بدهيد.
فقط باید تکیه بر منابع داخلی کرد . جلوی رانتها و مدیران فاسد را گرفت و با برنامه ریزی خوب پیشرفت کرد و به این صورت مرگ بر آمریکا گفت
آقای ظریف من با همه ی احترامی که واسه ی شما و کار هاتون قائلم اما معتقدم:

کسی که سواره پیکانه نمیتونه برای بنز رجز خوانی بکنه !
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اگر بنز خط بیفته صاحبش دق میکنه اما پیکان از اسمش معلومه ! پیکانه!!!
اگر جرات دارید اقدام عملی کنید
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
شما نگران نباش! وقت عمل معلوم میشه کی مرد میدانه. شما نسکافتو بخور
این سیاست قدرتهای جهان در راس آن امریکا است که در دوران مدت زمان برجام ،و تعیین و تثبیت وضعیت منطقهٔ خاورمیانه ،اینگونه با ایران رفتار کنند ،و منظور آنها از این رفتار ،این است که یا ایران به قاعدهٔ و عرف بین المللی تن میدهد ،وبه جامعهٔ جهانی می پیوندد ،ویا اینکه همینگوه رفتار میکند که بعد از ده ،یا بیست سال آینده ،به یک کشور عقب مانده ،وفقیر ،و بدون تأثیر در منطقه میگردد ،،قدرتهای جهانی ،به مرز و ملیت توجه نمیکنند ،همانگونه که در سال ۱۹۱۹ در بحبوهه جنگ اول جهانی ،قرار داد فوق محرمانهٔ ایجاد حکومت کمونیستی را در برلین امضا نمودند ،و لنین را با لکومتیو مخصوص راهی سنپرسبرگ کردند ،و حکومت کمونیستی را در شرق اروپا ،و بخشهایی از آسیا بنا نهادند ،و بعداز پایان مدت ۷۰ ساله چون نیاز جامعهٔ جهانی سیستم سرمایه داری را برآورد نکرد به آن پایان دادند ،آنها برنامه ریزی صد ساله میکنند ‌،اما در ایران ،از قبل تا کنون ،برنامه ای فقط برای مدت زمان حکومت ،یک فرد داشته ،که با کنار رفتن ،اوضاع بهم ریخته ،و همه چیز از نو شروع میشود ،
دلار ۴ تومن خداحافظ بای دلار ۵ تومن های های !!!!!!!!
زمانی حضرت اقا فرمودند دستهای چدنی زیر استین مخملی فرمودند تحریم ها همه باید یک جا برداشته شوند فرمودند که تولید داخل اقتصاد مقاومتی وفرمودند که اینها با اصل نظام مخالف هستند هسته ای حل شود میگن حقوق بش میگن موشک های ایران ولی کو گوش شنواااا
ملت متمدن٫ ملت فهیم٫ ملت رشید٫ ملت همیشه در صحنه ؟ عجب! جدی میفرمایید؟
امریکا مرتب به تعهد خود عمل نکند و شما هر چند وقت یک بار بیانیه صادر بکنید . بیانیه به چه دردی می خورد ؟ شما هم مثل انها اقدام بکنید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر