معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف سرعت مجاز در جادههای کشور کاهش مییابد و بدین ترتیب سقف سرعت در آزادراهها 110 کیلومتر در ساعت و در بزرگراهها 100 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
به گزارش فارس، داوود کشاورزیان امروز در سمینار مجمع جهانی راه (پیارک)، اظهار داشت: طبق هماهنگی پلیس راه، سازمان راهداری و کمیسیون ایمنی راهها کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جادهها در دستور کار کمیسیون ایمنی راهها قرار گرفت که بزودی تصویب میشود
وی ادامه داد: بدین ترتیب سقف سرعت مجاز در آزادراهها از 120 کیلومتر بر ساعت به 110 کیلومتر بر ساعت، در بزرگراهها از 110 کیلومتر بر ساعت به 100 کیلومتر بر ساعت، در راههای اصلی از 95 کیلومتر بر ساعت به 85 کیلومتر بر ساعت و در راههای فرعی به 70 کیلومتر بر ساعت کاهش مییابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد و در کشور 215 هزار کیلومتر انواع راه غیر از خیابانهای درون شهری داریم.
کشاورزیان گفت: 130 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که 90 کیلومتر آن آسفالته است.
وی افزود: تاکنون 20 میلیون خودرو و 10 میلیون موتور سیکلت در کشور پلاک شده است و به دلیل پایین بودن نرخ سوخت، خودروهای فرسوده از ناوگان خارج نمیشوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: طی همکاری سازمان راهداری،کمیسیون ایمنی راهها و ارگانهای دستاندرکار جادهای نقشه راه ایمنی در حال تصویب در کمیسیون ایمنی راهها است که این با همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن و مجمع جهانی راه (پیارک) است.
وی با بیان اینکه میزان تلفات جادهای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چندانی نداشت، گفت: کاهش تلفات رانندگی به قسمت سخت خود رسیده است.
این مقدارجریمه کم است دنبال افزایش تعدادجریمه ها هستند در واقع عده ای تو مملکت ما نشسته اند وفکرمیکنند تا ببینند چه طوری میشه از مردم پول بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
پیشنهاد می کنم بروند از اصفهانی ها یاد بگیرند. در کمربندی اصفهان سرعت مجاز را 50 کیلومتر اعلام کرده اند و دوربین ها تند و تند مشغول کار هستند. بت=الاخره خرج و مخارج را باید تامین کنند و چه چیزی بهتر از اینکه سرعت مجاز را پایین اعلام کنند و از رانده ها خیلی شیک بگیرند.
بهتر است برای جلوگیری از کاهش تلفات زین پس در بزرگ راهها و آزاد راهها از دوچرخه استفاده شود و در شهرها استفاده از از دوچرخه ممنوع گردد ولی استفاده از انواع وسایل نقلیه بدون سقف سرعت ،آزاد می باشد
وقتي مسئولين قادر به رفع مشكل نيستند نبايد صورت مسئله را پاك كنند. با اين حساب بهتر است تصميم بگيريم كه با چارپايان رفت و آمد كنيم!
پيشنهاد ميشود به جاي اينكه قانون وضع كنند كه در كليه جادهها 10 كيلومتر از سرعت مجاز بكاهند به طور هوشمند بسته به ميزان ترافيك سقف حداكثر سرعت متغير باشد.
بجای استاندارد سازی جاده ها و فشار به خودرو سازها برای بالا بردن کیفیت خودرو و یا آموزش صحیح فرهنگ ترافیکی و رانندگی در شهر و جاده های بین شهری به بدترین روش ممکن صورت مساله را پاک می کنند.
شما عوارض واردات خودرو را حذف کنید ببینید نرخ تصادفات و تلفات با چه سرعتی کاهش میابد.
اصلا بیایید سقف سرعت را 50 کیلومتر درساعت بگذارید.این که زندگی امروزی سرعت و طمانینه را بر نمی تابد اصلا مهم نیست. اینکه خودروهای امروزی در سرعت 120 کیلومتر به راحتی و بدون مشکل حرکت میکنند اصلا مهم نیست. حتی بی احتیاطی و بی توجهی راننده های متخلف هم مهم نیست زیرا آنها در 10 کیلومتر سرعت کمتر باز کار خود را می کنند و به محدودیت سرعت توجه نمیکنند. مشکل را باید چندوجهی دید و با از زوایای مختلف حل کرد نه با کم کردن سرعت در آیین نامه رانندگی.