بازدید 5210
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

دنده عقب ۳۶۰ واحدی شاخص با فرمان خودرویی‌ها و پالایشی‌ها جنب پل حافظ

بازار سهام که در هفته گذشته با فعالیت در تنها سه روز کاری، چهره‌ای منفی داشت و افت نیم درصدی در مقیاس هفتگی به ثبت رسانده بود، امروز نیز تحت تاثیر منفی نمادهای معاملاتی تاپیکو، شتران، خودرو، فولاد، شبندر، خساپا و خپارس، افت 0.42 درصدی شاخص کل بورس را رقم زد.
کد خبر: ۷۳۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 07 October 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه پانزدهم مهرماه 96 با کاهش 360 واحدی به رقم 85 هزار و 69 واحد رسید. نماگر بورس، پس از رشد اندک 74 واحدب در پایان هفته گذشته، اولین روز هفته جاری را با افت 0.42 درصدی به پایان رساند و به کف کانال 85 هزار واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته شاهد روند نزولی تمامی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 116 واحدی به رقم 27 هزار و 486 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 174 واحدی، عدد 17 هزار و 595 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 131 واحدی به رقم 13 هزار و 311 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.66 درصد، 610 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 92 هزار و 47 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 263 واحد کاهش به رقم 58 هزار و 855 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با افت 725 واحد معادل 0.38 درصد همراه بود و عدد 189 هزار و 439 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی در ساعت 09:20 داشت و در سطح 85 هزار و 520 واحد قرار گرفت.

دنده عقب ۳۶۰ واحدی شاخص با فرمان خودرویی‌ها و پالایشی‌ها جنب پل حافظ
در معاملات امروز بازار سهام، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 59 واحد، نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 39 واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با 36 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 35 واحد، نماد شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس با 32 واحد، نماد شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان و نماد خساپا متعلق به سایپا با 28 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 27 واحد و نماد خپارس متعلق به پارس‌ خودرو با 18 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 56 واحد، نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 29 واحد و نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، 618 میلیون و 111 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 70 هزار و 36 نوبت معامله و به ارزش 189 میلیارد و 476 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: خدمات فنی فولاد یزد، قند ارومیه، سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان، نئوپان 22 بهمن، صنعتی و شیمیایی رنگین، حق‌تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، بیمه کارآفرین، اوراق مشارکت شهرداری قم، و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: گسترش صنایع پیام و اوراق اجاره تأمین سرمایه لوتوس پارسیان بودند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز شنبه گروه های خودرو، اطلاعات و ارتباطات و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سپنتا، پتروشیمی فارابی، موتورسازان تراکتورسازی ایران، کارخانجات داروپخش، معدنی دماوند، قند هکمتان و قند ثابت خراسان بود.

در مقابل نمادهای پمپ سازی ایران، قند شیرین خراسان، داده پردازی ایران، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، شیشه و گاز، دوده صنعتی پارس و سایپا دیزل با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق صکوک سایپا، سهام سازه پویش و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، حق تقدم توسعه معادن و فلزات، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 43 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت کارکنان نفت با معامله 196 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سقوط تاریخی بورس نزدیک است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار