بازدید 5415
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سقوط آزاد شاخص کل بورس به کانال ۸۴ هزار واحد/ نگاه سهامداران به آینده برجام

بازار سهام دومین روز از سومین هفته پاییز را با افت چشمگیر 504 واحدی به پایان رساند. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت 360 واحدی بودیم. به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان اعلام موضع رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد پایبندی ایران به برجام در یکشنبه هفته آینده (۲۳ مهر ماه) شاهد احتیاط همراه با عقب‌نشینی سهامداران باشیم. این نوع نگرانی‌ها در مقاطع مختلفی در بازار سهام کشور تجربه شده است.
کد خبر: ۷۳۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 08 October 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه شانزدهم مهرماه 96 با کاهش 504 واحدی به رقم 84 هزار و 564 واحد رسید. نماگر بورس، پس از افت ابتدای هفته، با کاهش 0.59 درصدی به کانال پایین تر سقوط کرد و تمامی شاخص های منتخب بازار سرمایه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته بازهم شاهد روند نزولی تمامی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 163 واحدی به رقم 27 هزار و 323 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 267 واحدی، عدد 17 هزار و 328 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 202 واحدی به رقم 13 هزار و 109 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.93 درصد، 857 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 91 هزار و 189 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 557 واحد کاهش به رقم 58 هزار و 298 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با افت 34 واحد معادل 0.02 درصد همراه بود و عدد 189 هزار و 404 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی در ساعت 09:05 داشت و در سطح 85 هزار و 306 واحد قرار گرفت.

سقوط آزاد شاخص کل بورس به کانال 84 هزار واحد/ نگاه سهامداران به آینده برجام
در بازار سرمایه امروز، نماد خساپا (سایپا) با 39 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 37 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 36 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 33 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 29 واحد و نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 26 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند. این در حالی است که روز گذشته نیز نمادهای شتران، شبندر، فولاد، خساپا و خودرو بیشترین تاثیر منفی را در ثبت شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 170 واحد، نماد بفجر (پتروشيمي فجر) با 26 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 12 واحد و نماد پترول (گروه پتروشيمي س. ايرانيان) با 11 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر بورس داشتند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، عبارتند از: بیمه رازی، لبنیات کالبر، پتروشیمی کازرون، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و اوراق گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران.

معامله‌گران بورس امروز، 836 میلیون و 795 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 66 هزار و 194 نوبت معامله و به ارزش 232 میلیارد و 970 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

همچنین بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، صدرنشینی بازار امروز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معدنی دماوند، قند شیرین خراسان، سپنتا، قند پیرانشهر، قند ثابت خراسان، پتروشیمی فجر و آهنگری تراکتورسازی ایران بود.

در مقابل نمادهای حمل و نقل پتروشیمی، فروسیلیس ایران، بین المللی محصولات پارس، آبسال، تولید محور خودرو، نیرو ترانس و پارس سرام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سرمایه گذاران بورسی برای خروج از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام چدن سازان، اوراق صکوک سایپا، سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین عرضه و سنگین ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 57 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک سایپا با معامله 502 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
بوی خبرهای بد به مشام میرسد . کار ایران هر روز مشکل تر میشود و مردم باید آماده بدبختی بیشتر باشند.
شاخص واقعی الان باید 30000 باشد نه 84000 چون تمام سهام از 50 تا 80 درصد نزول کردن ولی شاخص با بلوکزنی و شرکتهای شاخص ساز مثل پتروشیمی فارس هر روز مثبت نگه داشته شده.
این تازه اول کار است بزودی شاهدسقوط تاریخی بورس خواهیم بود باعرض تسلیت به روزنامه دنیای اقتصاد !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم