بازدید 26040
پیمانه اقتصادی

از «سرکشی دلار به مرز 3700» تا «روستایی که به محض ورود پول، ویلا و ماشین به شما می‌دهد!»

این پیمانه موضوعاتی همچون شنبه روز آرام بورس تهران، کاهش بیش از 13 هزار تومانی سکه در بازار، احتمال توافق اوپکی‌ها بر سر فریز نفتی، دلار، یورو و درهم با کاهش قیمت به تعطیلی رفتند، اروگوئه 60 هزار تن برنج به ایران فروخت، صادرات آلبالو به آلمان، افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران، آهن گران شد و بازار آرام مواد پروتئینی در آستانه اربعین را در بر دارد.
کد خبر: ۶۴۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 20 November 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از رخدادها و مطالب مهم و با اهمیت روز پیرامون موضوعاتی همچون، تغییرات شاخص‌های بورس و تحلیل  بازار سرمایه، روند قیمت گذاری دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در بازار آزاد ارز و قیمت سکه و طلا را گردآوری می‌کنیم. همچنین نگاهی به بازارهای جهانی فلزات گرانبها و معاملات نفت خام داریم و در ادامه، خبرها و موضوعات مهم داخلی و خارجی حوزه اقتصاد را پوشش می‌دهیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون شنبه روز آرام بورس تهران، کاهش بیش از 13 هزار تومانی سکه در بازار، احتمال توافق اوپکی‌ها بر سر فریز نفتی، دلار، یورو و درهم با کاهش قیمت به تعطیلی رفتند، اروگوئه 60 هزار تن برنج به ایران فروخت، افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران، آهن گران شد و بازار آرام مواد پروتئینی در آستانه اربعین را در بر دارد.


شنبه روز آرام بورس تهران

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 29 آبان 95، شاخص بازار اول با 82.71  واحد افزایش به رقم 56119.90 واحد و شاخص بازار دوم برخلاف شاخص بازار اول, با کاهش 407.36 واحدی به رقم 169609.70 واحد رسید. شاخص قیمت بورس (وزنی-ارزشی) نیز در روز جاری با 3.61 واحد افزایش به رقم 27977.20 واحد رسید. شاخص کل بورس در اولین  روز کاری در هفته جاری با افزایش 10.23 واحدی به رقم 79278.60 واحد رسید و شاخص کل فرابورس با افزایش 1.20 واحد به رقم 833 واحد رسید. ارزش کل معاملات در بازار بورس، 1494 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس، 881 میلیارد ریال بود.


کاهش بیش از 13 هزار تومانی سکه در بازار

در بازار روز شنبه، هر سکه تمام طرح قدیم با کاهش 10 هزار تومان به رقم 1 میلیون و 85 هزار تومان رسید. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی با کاهش 13 هزار و 100 تومان به قیمت 1 میلیون و 100 هزار و 300 تومان فروخته شد. و هر نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی به تریبت با قیمت های 554 هزار تومان و 294 هزار تومان معامله شدند که به ترتیب با کاهش قیمت 7 و 1 هزار تومان همراه بودند.

بازار جهانی اونس طلا و نقره

در پایان هفته معاملات جهانی فلزات گران بها، هر اونس طلا با کاهش 1 دلار و 3 سنت به رقم 1208 دلار و 4 سنت رسید. همچنین هر اونس نقره نیز با قیمت 16 دلار و 65 سنت فروخته شد که این رقم با کاهش 6 سنت همراه بود.

افزایش اندک قیمت نفت برنت و پایه آمریکا در بازار

در بازار جهانی انرژی، هر بشکه نفت خام برنت با افزایش 1 سنت به رقم 46 دلار و 89 سنت رسید. همچنین هر بشکه نفت خام پایه آمریکا با قیمت 45 دلار و 69 سنت فروخته شد که نسبت به آخرین قیمت، 1 سنت افزایش داشت. 

احتمال توافق اوپکی‌ها بر سر فریز نفتی

وزیر نفت که روز شنبه در حاشیه دیدار با «محمد سانوسی بارکیندو» دبیرکل اوپک در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تحولات پیش روی بازار نفت را مثبت پیش بینی کرد و اظهار داشت: نگاه مثبتی به تحولات آینده دارم و فکر می کنم در آینده وضع بهتری خواهیم داشت. به گزارش مهر، بیژن زنگنه از نفت بشکه‌ای ۵۵ تا ۶۰ دلار به عنوان قیمت عادلانه نفت نام برد و گفت: احتمال این که در نشست نوامبر وزیران نفت و انرژی اوپک به توافق برسند زیاد است.

دلار، یورو و درهم با کاهش قیمت به تعطیلی رفتند

در پایان معاملات روز شنبه 29 آبان ماه، قیمت هر دلار آمریکا با کاهش 127 ریال به قیمت 36 هزار و 738 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو نیز با کاهش 6 ریال به رقم 39 هزار و 635 ریال رسید و هر درهم امارات با قیمت 10 هزار و 69 ریال فروخته شد که نسبت به روز پنج شنبه گذشته، 4 ریال ارزان تر بود.


سرکشی دلار به مرز 3700

در آخرین روز هفته گذشته، قیمت دلار به‌صورت مقطعی از مرز 3 هزار و 700 تومان عبور کرد؛ ولی در نهایت در انتهای کانال 3 هزار و 600 تومان به کار خود پایان داد. روز پنج‌شنبه، شاخص ارزی با 7 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 698 تومان رسید، حال آنکه در اواسط روز تا قیمت 3 هزار و 705 تومان نیز بالا رفته بود. قیمت ثبت‌شده روز پنج‌شنبه، بیشترین نرخ فروش دلار از اواسط دی ماه 94 بود و رشد هفتگی این ارز را به 1/ 1 درصد رساند. به گفته فعالان، آخرین تقاضاهای ارزی زائران عتبات عالیات در کنار رشد نرخ حواله درهم و افزایش تحرکات معامله‌گران ارزی از مهم‌ترین عواملی بودند که منجر به افزایش قیمت دلار شدند. با وجود روند افزایشی دلار در آبان‌ماه، برخی فعالان اعتقاد دارند که از هفته جاری روند قیمت معکوس خواهد شد. به گزارش دنیای اقتصاد، به باور این عده، خروج تقاضای زائران اربعین موجب خواهد شد که قیمت دلار افزایش بیشتری را تجربه نکند. با این حال، عده دیگری معتقدند، به‌طور سنتی در آخرین ماه پاییز، تقاضای تجاری افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه دلار توانایی رشد بیشتر قیمت را خواهد داشت.

شرکت چینی متهم به نقض تحریم‌های ایران بار دیگر از آمریکا مهلت گرفت

رویترز اعلام کرد:شرکت چینی زدتی‌ایی که پیش از این به علت نقض تحریم‌های ایران، با شدیدترین محدودیت‌های صادراتی مواجه شد، بار دیگر تا 27 فوریه از آمریکا مهلت گرفت. به نقل از فارس، در صورت اعمال ممنوعیت معامله بازارهای قطعات و شرکت‌های نرم افزاری آمریکا با این شرکت چینی، بیشتر شبکه تجهیزات و تولیدکننده تلفن‌های هوشمند چین از این بازار محروم می‌شوند. زدتی‌ایی اعلام کرد به همکاری با وزارتخانه‌های مرتبط آمریکا برای رسیدن به یک راه‌حل نهایی در این موضوع ادامه می‌دهد و دقیقا قوانین مرتبط آمریکا را رعایت می‌کند.

اروگوئه 60 هزار تن برنج به ایران فروخت

معاونت اطلاع رسانی نهادی ریاست جمهوری اروگوئه روز شنبه اعلام کرد این کشور 60 هزار تن برنج را به ایران به عنوان بخشی از یک مناقصه منحصر به فرد فروخت. به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، این منبع اشاره کرد که برنج فروخته شده در دو مرحله 30 هزار تنی‌ به ایران ارسال خواهدشد. معاونت اطلاع رسانی ریاست جمهوری به نقل از معاون انجمن برنج کاران اروگوئه گفت: برنج فروخته شده به ایران به ازای هر تن برنج 454 دلار آمریکا است که با تمام فرایند تولید برنج نرخی مناسب است.

صادرات آلبالو به آلمان !

طبق آمار گمرک در 7 ماه منتهی به مهر ماه سال جاری بیش از 700  تن آلبالوترش از کشور صادر شده است. ارزش دلاری این میزان صادرات 1,282,945 و ارزش ریالی آن 39,516,909,805 بوده است. بر اساس این گزارش صادرات این محصول به کشورهای ، آلمان ، انگلستان ، آذربایجان ،بحرین ، روسیه ، ترکمنستان و امارت بوده است.

افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران ابلاغ شد

با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون‌ کار از ابتدای مهر ماه سال 1395 مبلغ چهارصد هزار ریال تعیین شد.
آهن گران شد

محمد آزاد با اشاره به افزایش 35 تا 40 دلاری هر تن آهن در بازارهای جهانی، اظهارداشت: این امر باعث شده تا قیمت آهن در بازارداخلی هم با رشد روبه رو شود به نحوی که قیمت هر کیلو آهن 80 تا 100 تومان افزایش پیدا کرده است. به نقل از تسنیم، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه علت افزایش قیمت آهن در بازارهای جهانی را باید افزایش قیمت 25 دلاری در زغال سنگ و 22 دلاری در سنگ آهن دانست، افزود: در حال حاضر کشور چین هم متأثر از این موضوع قیمت‌ها را تا 25 دلاری افزایش داده است.

سنگ‌آهن رکورد قیمت را شکست

بعداز نزدیک به پنج سال رکود سنگ آهن به روزهای اوج خود نزدیک می شود و در سه روز اخیر بالانربن قیمت خود در سال جاری را به ثبت رساند. به گزارش ایسنا، آمارهای جهانی نشان می دهد که قیمت کنسانتره سنگ آهن ۶۶ عیار و فوب بندرعباس در هفته جاری با ۷۴ دلار به پایان رساند. این در حالی است که پیش از این بالاترین قیمتی که در سال جاری از این محصول معدنی ثبت شد، ۶۶ دلار بوده است.

بازار آرام مواد پروتئینی در آستانه اربعین

در آستانه اربعین حسینی، ثبات نسبی بر بازار محصولات پروتئینی حاکم است و قیمت‌ها تغییر چندانی نسبت به روزهای گذشته نداشته است. در همین راستا، قیمت گوشت گوسفندی که چندماه با نوسانات زیادی همراه بود و افزایش چشمگیری پیدا کرد، طی هفته‌های اخیر به ثبات رسیده است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در همین زمینه به خبرنگار مهر گفت: مدتی است که قیمت این نوع گوشت در بازار به ثبات رسیده و درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌دار بین ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان و عرضه به مشتری بین ۳۵ تا ۳۶ هزارتومان است.

روستایی که به محض ورود پول، ویلا و ماشین به شما می‌دهد!

به نقل از دیلی میل، آسمان‌خراش 72 طبقه، تاکسی هوایی و مجموعه‌ای از ویلاهای لوکس، بخشی از نشانه‌های تجمل و رفاه در روستای هواکسی در استان جیانگسو چین است. این آسمان‌خراش که 328 متر طول دارد، 4 متر از برج ایفل (با ارتفاع 324 متر)، 9 متر از ساختمان کرایسلر در نیویورک (319 متر) و 18 متر از برج شارد در مرکز لندن بلندتر است. شمار ساکنان این منطقه که لقب ثروتمندترین روستای چین را از آن خود کرده به 2000 نفر می‌رسد. تمامی ساکنان این روستا مالک بیش از یک میلیون یوان (143000 دلار/116000 پوند استرلینگ) هستند و به هر خانواده به محض ورود به این روستا، یک خودرو و یک ویلا از سوی مقامات داده می‌شود. اما مشکل اینجاست که به محض ترک روستا، تمامی این دارایی‌ها را از دست خواهید داد.



روستای هواکسی از ثروت فراوانی برخوردار است. این روستا در سال 2003 و هنگامی که حجم اقتصاد سالانه‌اش به 100 میلیارد دلار رسید، تیتر اول تمامی روزنامه‌های چین را از آن خود کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، یک سال پیش، روستای هواکسی اعلام کرد متوسط دستمزد سالیانه‌ ساکنانش به 122600 یوان می‌رسد که تقریبا معادل 40 برابر متوسط درآمد مزارع چین است. همچنین این روستا برای نشان دادن قوت اقتصادی خود، سال 2011، 3 میلیارد یوان برای ساخت آسمان خراش 72 طبقه خود اعطا کرد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
ما هم روستا داریم چین هم دارد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
ما فعلاً باید به فکر دیگران (فلسطینیان، یمنی ها،نیجریه هاوووو) باشیم .انشاءالله بعد از رفع مشکل همه مردم دنیا شاید سری هم به مردم بیچاره کشور خودمان بزنیم. صبر کنید که خداوند صابران را دوست دارد
سفارت چین کجاست؟ !!!
خوش به حال کارگران عزیز که حق مسکنشون زیاد شده. این همه خوشبختی!!!؟
این دولت تو همین دوره 4 ساله فیمت دلار رو به 4000 تومن بر می گردونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
هیچوقت 4 هزار تومن نبوده. حتی سه هزار و ششصد و هفتصد هم فقط چند روزی بود و بیشتر سروصدا بود و معاملاتی هم روش انجام نشده بود. اولین باره که معاملات واقعی رو سه و هفتصد انجام میشه.
قیمت هر کیلو البالو میشود 56543 ریال این قیمت از قیمت ان در ایران هم پائین تر است تازه هزینه های حمل کسر نشده است
آن هم مبلغ 20هزار تومان معادل 200000 ریال باید برای هزینه کرد آن مدیر برنامه استخدام کنند
حسن آقا سلام علیکم.قیمت دلار شما را هم داریم می بینیم
متاسفانه در مملکت ما کسانی هستند که به این نتیجه رسیده اند که بقایشان با استفاده از عناصر فقر، نادانی، عقب ماندگی و خرافات تضمین میشود. و انسانهای دانشمند، آگاه، قوی و مصمم و دارای اعتماد به نفس برایشان خطر محسوب میشود.
اروگوئه 60 هزار تن برنج به ایران فروخت
نکته ای که در مورد این خبر مهمه اینه که سود خالص شرکت خصوصی که این قرارداد رو بسته حداقل 100میلیارد تومان است.
اینطوری بعضی ها پولدار میشن
قیمت هر تن برنج در دبی یا هند حدود 700 تا 800 دلار است.
دولت خیلی برنامه ریزی شده و بصورت خزنده و تدریجی داره ارزش برابری ریال ایران رو نسبت به دلار کاهش میده . تنها کسی که از این موضوع سود میبره دولته که منابع ارزیش رو با رکورد شکنی در فروش نفت افزایش داده و بوی استقراض خارجیش هم کم کم داره بلند میشه . این تدارک و آماده شدن برای ایجاد رونق کاذب در بازار برای ماههای منتهی به انتخاباته. رونقی که پیامدش بعد از انتخابات میتونه مرگ اقتصادی کشور باشه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست