بازدید 47656

تلاش شبکه‌ ماهواره‌ای جم برای رفع و رجوع اخراج بازیگران همزمان با بازگشتشان به ایران

در این رپرتاژ جای چند تن از بازیگرانی که به شبکه جم تی وی پیوسته‌اند خالی بود؛ چهره‌های غایبی که نخستین گروه جدا شده از این شبکه هستند و از میانشان تاکنون هرمز سیرتی به ایران بازگشته و شنیده‌های «تابناک»، حکایت از آن دارد که چهره‌های دیگری نیز از این طیف به ایران باز خواهند گشت.
کد خبر: ۶۳۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 18 October 2016
تلاش شبکه‌ ماهواره‌ای جم برای رفع و رجوع اخراج بازیگران همزمان با بازگشت‌شان به ایران
پس از انتشار نامه‌ای با امضای مدیر شبکه جم‌تی‌وی که بر اساس آن، با شماری از بازیگران و عوامل فنی ایرانی پیوسته به این شبکه قطع همکاری شده بود، این شبکه اقدام به پخش رپرتاژهایی برای پوشش این اتفاق کرده، ولی همزمان برخی بازیگران پیوسته به این شبکه که از همکاری با این شبکه پشیمان شده‌اند، به ایران بازگشته‌اند.
 
به گزارش «تابناک»؛ در روزهای اخیر، انتشار یک نامه با امضای مدیر شبکه «جم تی وی» خطاب به بازیگران و عوامل طرف قرارداد با این شبکه، مبنی بر عدم برخورداری این شبکه از ظرفیت مالی و تولیدی لازم برای استمرار خدمت گرفتن آنها و تأکید بر تسویه حساب در پایان قراردادشان با این شبکه، به منزله بسته شدن درها برای گروهی از بازیگران و عوامل تولید بود؛ واقعه‌ای که ضربه جبران ناپذیری به چهره‌های پیوسته به این شبکه ماهواره‌ای خواهد زد.
 
در متن این نامه که با امضای سعید کریمیان، مدیر مجموعه شبکه‌های «جم» توسط شماری از رسانه‌ها منتشر شده، بر این موضوع تأکید شده که نبود سناریو و ظرفیت تولید، آنها را وادار به قطع همکاری کرده است؛ بنابراین، در ماه‌های پیش روی، عوامل طرف قرارداد با این شبکه ماهواره‌ای یک به یک بیکار و آواره ترکیه خواهند شد؛ عواملی که درآمدهای کلانی نداشتند و همه امیدشان به قراردادهای بلندمدتی بود که در زمان آغاز همکاری با این شبکه، وعده‌اش را دریافت کرده بودند.
 
چکامه چمن ماه، صدف طاهریان، رابعه اسکویی، بهارک صالح نیا، پردیس افکاری و مانی کسراییان، رامسین کبریتی، بهناز سلیمانی و هرمز سیرتی در کنار مهدی مظلومی کارگردان تلویزیون و یکی-دو کارگردان نه چندان مطرح دیگر، عمده چهره‌هایی بودند که به شبکه جم پیوستند. در عین حال، خبر پیوستن عوامل فنی نظیر فیلمبردار، گریمور، تدوینگر و... به واسطه آنکه عمدتاً بر خلاف بازیگران چهره نشده‌اند، به گوش نمی‌رسد؛ اما همان گونه که «تابناک» پیش بینی کرده بود، این موج‌ها در حال بردن گروه وسیعی بود که تنها مهاجرت بازیگران نمود پررنگی می‌یابد.
 
پس از انتشار این نامه، گروهی در فضای مجازی نسبت به اصالت این نامه تشکیک کردند؛ اما واکنش شتاب‌زده شبکه «جم» نشان داد که نامه صحت دارد. جم‌تی وی در واکنش به رسانه‌ای شدن این نامه، اقدام به پخش ویدیویی تحت عنوان رپرتاژ نمود. در این رپرتاژ که اکنون در فضای مجازی نیز موجود است، با شماری از بازیگران نظیر بهارک صالح نیا، چکامه چمن ماه، مانی کسراییان، رامسین کبریتی و بهناز سلیمانی گفت‌وگو شده و درباره روند فعالیت‌هایشان در شبکه جم سخن به میان می‌آید و تلاش می‌شود، این موضوع رد شود.
 
با این حال در همین رپرتاژ، تلویحاً اصالت نامه تأیید می‌شود و بازیگران تأکید می‌کنند آنچه رخ داده، طبیعی است و در هر پروژه سینمایی، بازیگران به صورت قراردادی همکاری می‌کنند و سپس برای پروژه بعدی قرار می‌بندند. این در حالی است که رویه پیشین این شبکه عقد قرارداد بلندمدت و پرداخت حقوق ثابت به بازیگران بود و بسیاری از آنهایی که مهاجرت کردند به دلیل این ویژگی قرارداد به این شبکه پیوسته بودند و طبیعتاً تغییر اوضاع، شرایط مالی دشواری برای این بازیگران به وجود می‌آورد، به خصوص اگر برای چند ماه خبری از پروژه جدید نباشد.
 
در این رپرتاژ، جای چند تن از بازیگرانی که به شبکه جم تی وی پیوسته‌اند خالی بود؛ چهره‌های غایبی که نخستین گروه جدا شده از این شبکه هستند و از میا‌نشان تاکنون هرمز سیرتی به ایران بازگشته و شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که چهره‌های دیگری نیز از این طیف به ایران باز خواهند گشت.
 
ظاهراً جم‌تی وی به دنبال کشاندن چهره‌های مطرح‌تری نسبت به این بازیگران به این شبکه بوده که انتشار این نامه و وضعیت مبهم این شبکه، باعث نگرانی بازیگرانی شده که این شبکه به دنبال جذبشان بوده است. آنچه اکنون به عنوان رپرتاژ پخش می‌شود نیز بیش از آنکه جامعه هدفش، مخاطبان این شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان باشد، بازیگرانی است که این شبکه قصد جذبشان را داشته و اکنون نمی‌خواهند ریسک حضور در جم و از دست دادن امکان بازی در ایران را به جان بخرند.
 
پیش از این حجت الله ایوبی در پاسخ به این پرسش «تابناک» درباره تلاش برای حفظ امکان بازگشت بازیگرانی که به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پیوسته‌اند، گفته بود: با اینکه مناسبات خیلی از این هنرمندان با سینما چندان جدی نبود و به زحمت می توان آنها را سینمایی دانست؛ اما چون بر صندلی پدری نشسته ایم تلاش کردیم راه بازگشت به خانه پدری را باز نگه داریم. معتقدم ناامید کردن کسانی که به هر دلیلی رفته اند کمک به مخالفان نظام است.

رئیس سازمان سینمایی تأکید کرده بود: نظام اسلامی در اوج اقتدار باید حتی فرزندان خطاکار خود را نیز مورد ملاطفت قرار دهد. تماس هایی گرفته شد سازمان سینمایی با هماهنگی دستگاه های نظارتی و با برخورد خوب حراست سازمان کمک کرد، به بازگشت این هنرمندان به خانه پدری شان و شاید به همین دلیل موج بازگشتی به ظاهر در حال شکل گرفتن است که خبر خوبی است برای همه.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۴
امکان نداره که برگردند بخصوص خانمها.
خاک بر سر بی غیرتشون ...
شهید فهمیده، پروفسور حسابی، سردار سلیمانی ... کجا و ....
آخه مشکل شما چیه!!! شبکه جم که دیگه سیاسی نیست. از نظر اقتصادی هم که بیش از شبکه های داخلی داره به ما خدمت می کنه... فیلم های صدا و سیما که فساد زیرپوستی رو بدتر ترویج میده مثل شهرزاد و پریا و ... میدونید مشکل ما چیه؟!! حسادت چون خودمون داخل کشور بدبختیم می خواهیم همه همین جا بمونن مثل ما بدبخت بمیرن.
تابی جون خب برو با اونایی که برگشتند مصاحبه کن ببینیم تو راست میگی یا بازیگران و مدیران جم!
خانوم رابعه اسکوئی واقعا حیف بود... کاشکی برگردن همینجا بازی کنن
حالا تابناک تو چرا خوشحالی؟چی گیر تو میاد؟
دست از پا درازتر به این میگن :-))
به نظر من پس زدنشون اشتباهه .حتی امثال بهروز وثوقی .باید اینها را دوباره شانس داد تا ریوفت را بفهمند و همینطور باهاشون مصاحبه کرد و مستند ساخت و حتی فیلم تا درس بشه برا بقیه و روشنگری بشه وگرنه باید باز هم شاهد چنین اتفاقاتی باشیم .چون دیدند صنعت فیلم ایران در حال پیشرفته و مخاطب جلب کرده و شبکه های ماهواره ایشون بیکار شدند این توطیه را چیدند .باید زیرک باشیم .
برخی خیلی ارزان خودشان را می فروشند
شبکه جم موفق است و درآتیه نزدیک این شبکه سکولا ر اثری از صداوسیما برجا نخواهد گذاشت
یعنی میشه صدف طاهریان هم برگرده ؟
اومدنشون فاییده ای نداره. بازیگرانی که ایران هستن و دارن با شرایط سخت اینا کار میکنن هر روز به بهانه های مختلف ممنوع التصویر میشن دیگه وای به حال اونا که رفتن خارج و فیلم هم بازی کردن. مطمئننا در ایران دیگه براشون کار هنری نیست مگر شغل آزاد.
بايد ديد مشكل اين كه همه تمايل دارند از ايران خارج شوند در كجاست!!! اين هم كار امريكا و امپرياليسم جهاني هست يا شرايط داخل كشور به گونه اي است كه مردم در حال له شدن هستند
چرا دروغ مینویسی؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار