بازدید 12701

چگونه فیلم‌های جم‌تی وی از کف خیابان‌های تهران سر درآورد؟

پخش همان فیلم‌های تولید شده با بازیگران ایرانیِ مهاجر ـ که فاقد مجوز قانونی است ـ سومین اقدام شبکه جم تی وی علیه سینمای ایران در یک سال و اندی اخیر است. اقدام سوم می‌تواند منجر به حواشی شود که امنیت تولید و عرضه محصولات در شبکه نمایش خانگی را به شدت به خطر بیندازد و از این منظر باید به سرعت با آن برخورد کرد.
کد خبر: ۶۲۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 06 September 2016
چگونه فیلم‌های جم‌تی وی از کف خیابان‌های تهران سر درآورد؟
پخش شماری از فیلم‌های متعلق به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در سطح شهرها، این نگرانی را در پی داشته که پس از ضربه این شبکه‌ها به گروهی از تهیه کنندگان و سینماگران ایران، اکنون قرار است ضربه بعدی به شبکه به شدت ضعیف نمایش خانگی وارد آید و سینمای ایران این بار از این ناحیه تضعیف شود.
 
به گزارش «تابناک»، در روزهای اخیر، جزئیاتی از فروشِ داخلی برخی از فیلم‌های تولید شده در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نظیر «اتوپیا» و «سیندخت» به همراه تصاویر بسته بندی این فیلم‌ها در فضای مجازی منتشر شد و نگرانی‌های تازه‌ای را در میان فعالان حوزه سینما برانگیخت؛ نگرانی‌هایی که برگرفته از تبعات وقایع پیشین رقم خورده توسط جم‌تی‌وی برای سینمای ایران است.
 
این فیلم‌ها که عمدتاً از طریق شبکه جم‌تی‌وی پخش شده و بازیگران اصلی‌اش، شماری از بازیگرانِ ترک وطن کرده نظیر چکامه چمن ماه است، با بسته بندی‌ شبیه فیلم‌های سینمایی مجاز و قیمت چهار هزار تومان عرضه شده و برخی عرضه کنندگان که احتمالاً در جریان جزئیات این ماجرا نبوده‌اند، این فیلم‌ها را به فروش رسانده‌اند. نکته قابل تأمل اینکه در بسته بندی این فیلم‌ها آرم و نام شبکه جم‌تی وی نیز درج شده است!
 
چگونه فیلم‌های جم‌تی وی از کف خیابان‌های تهران سر درآورد؟ 
جذب شماری از بازیگران توسط جم‌تی‌وی با وعده‌های مالی و ساخت فیلم‌ها و سریال‌های با کیفیت پایین برای نمایش در این شبکه ماهواره‌ای، نخستین اقدام این شبکه ماهواره‌ای علیه سینمای ایران بود. در دومین گام، اصرار این شبکه بر پخش تیزر فیلم‌های سینمایی، منجر به ایجاد حواشی و تنش‌هایی شد که تبعاتش هنوز گریبان سینمای ایران را گرفته است.
 
حال پخش همان فیلم‌های تولید شده با بازیگران ایرانیِ مهاجر ـ که فاقد مجوز قانونی است ـ سومین اقدام شبکه جم تی وی علیه سینمای ایران در یک سال و اندی اخیر است. اقدام سوم می‌تواند منجر به حواشی شود که امنیت تولید و عرضه محصولات در شبکه نمایش خانگی را به شدت به خطر بیندازد و از این منظر باید به سرعت با آن برخورد کرد.
 
شواهد چنین متبادر می‌سازد که مجموعه اقدامات شبکه جم علیه سینمای ایران، کاملاً هدفمند و هدایت شده، بدنه سینمای کشورمان را هدف قرار داده و جم‌تی‌وی ابزاری برای به خطر انداختن امنیت اقتصادی و روانی سینمای ایران شده است. مجموعه اقدامات جم‌تی‌وی مشخصاً کارکرد اعتمادزایی در بدنه سینمای کشورمان دارد که در بلندمدت تبعات وسیع و غیرمترقبه‌ای می‌تواند داشته باشد.
 
از این حیث انتظار می‌رود، نهادهای مسئول اجازه دستیابی جم‌تی‌وی به اهدافش که به نظر می‌رسد، ضربه زدن به بنیان‌های کنونی سینمای ایران از طریق ایجاد اخلال در روند عرضه و نمایش فیلم‌های سینمایی و سلب اعتماد متولیان بالادستی از سینماگران است، ندهند و سینمای ایران بتواند همچنان کارکرد مؤثر خود را داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار