بازدید 33912
بسته خبری «تابناک»؛

پشت پرده اهدای مدال به احمدی‌نژاد/ طلبه‌ها روز آخر یاد اجتهاد روحانی افتادند/ ایران بخشی از عراق بوده/ هدیه به جنتی برای مطالعه با خانواده!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « چه کسانی به فاطمه معتمد‌ آریا حمله کردند؟»، «توهین به شورای نگهبان یعنی فساد فی‌الارض!»، « رشوه هفتصد میلیون دلاری فساد نبود!»؛ « دیوار مهربانی به پاکستان رسید» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 26 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


رشوه هفتصد میلیون دلاری فساد نبود!

دادستان مالزی واریز چند صد میلیون دلار توسط عربستان سعودی به حساب نخست وزیر این کشور را مصداق فساد مالی ندانسته است. به گزارش بی‌بی‌سی روز سه شنبه، ۶ بهمن (۲۶ ژانویه)، دادستان کل مالزی با صدور اطلاعیه‌ای، نجیب رزاق، نخست وزیر را از هرگونه تخلف یا فساد مالی در ارتباط با دریافت ۶۸۱ میلیون دلار از خانواده سلطنتی سعودی مبرا دانست و اعلام نظر کرد که در این زمینه، جرم قابل پیگرد واقع نشده است. این مبلغ به حساب شخصی آقای نجیب واریز شده بود و احزاب مخالف دولت طی ماه‌های اخیر، خواسته بودند دادستانی این کشور دلیل پرداخت این مبلغ و محل مورد نظر برای استفاده آن را مورد بررسی قرار دهد. آنان تاکید داشتند که برای اطمینان از صحت این تحقیقات، استعفای نخست وزیر لازم است. آقای رزاق این درخواست را رد کرده بود. در پی صدور اطلاعیه دادستانی، این احزاب گفتند که شخص دادستان اخیرا از سوی نخست وزیر به این سمت منصوب شده و به همین دلیل، نمی‌توان نظر حقوقی او را بیطرف و برای رسیدگی به دریافت پول توسط نخست وزیر دارای صلاحیت دانست.

سرنوشتتان از سرنوشت فتنه‌گران هم بدتر خواهد بود

49 دفتر انجمن اسلامی عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در بخشی از بیانیه‌ خود که باشگاه خبرنگاران آن را منتشر کرده، در حمایت از تصمیمات شورای نگهبان نوشته‌اند: ما انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور ضمن حمایت قاطعانه از شورای نگهبان و فصل‌الخطاب دانستن تصمیمات قانونی این شورا، به همگان فرمایشات امام‌خمینی(ره) پیرامون جایگاه شورای نگهبان را یادآور شده و حمله‌کنندگان به این شورا هشدار می‌دهیم که بهانه به دست دشمن ندهند، در غیر این صورت سرنوشتی بهتر از فتنه‌گران سال 88 نخواهند داشت.


شرط صفار هرندی برای حضور افراد در مجلس

به گزارش تسنیم، محمد حسین صفار هرندی در همایش تحلیلی تبلیغی روحانیون استان ایلام گفته: زمام امور مجلس در هیچ زمانی نباید به دست افرادی بیفتد که از انقلاب و امام(ره) درک مناسب و صحیحی ندارند زیرا در هیچ کجای دنیا نیز این امر وجود ندارد که جایگاه‌های مهم تصمیم‌گیری را به دست افراد ضد حکومت یا ملت بسپارند.


توهین به شورای نگهبان یعنی فساد فی‌الارض!

سید حمید روحانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه قانون مداری، با خودخواهی،شهرت طلبی و جاه طلبی مغایرت دارد، گفته: کسانی که به دنبال حکومت جاودانه هستند سعی می کنند با قانون مداری و نهادهایی که مصالح کشور و نظام را در نظر می گیرند سر ناسازگاری داشته باشند. این افراد به قانون توجهی نداشته و سعی می کنند آن را کنار گذاشته و به مقاصد جاه طلبانه خود را به برسند. امام خمینی (ره) با همین آگاهی فرمودند کسانی که به کار شورای نگهبان اهانت می کنند مفسد فی الارض هستند در هر مقامی که باشند. افرادی که در اینگونه موارد با قانون سر جنگ داشته و به نهادهای قانونی مقابله می کنند پیرو اسلام نبوده و به دنبال هوای نفسانی خود برای منافع شخصی و منافع استکبار جهانی هستند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی و سیاست این گونه افراد را سیاست عدم سازش عنوان کرد و گفته: همانگونه که آمریکا با ملت ایران، انقلاب و قانون اساسی ایران سر ناسازگاری دارد و نهادهای انقلابی را تضعیف می کند این افراد نیز دنباله رو آمریکا هستند. دولت شیخ حسن روحانی نیز سیاست آمریکا را که هدف آن آزیر سئوال بردن شورای نگهبان و نهادهای قانونی ایران است را دنبال می کند.

متنی که دولت به مجلس داده، مضحک است

محمد سلیمانی نماینده تهران در مجلس در یادداشتی که دولت بهار منتشر کرده، نوشته: برخی تاکید می‌کردند دولت علاقه ای ندارد که برنامه ششم را مجلس نهم تصویب کند و دولت در نظر دارد، برنامه پنجم توسعه به مدت یک سال تمدید کند. اخیراً بارها مسئولین دولتی علت تأخیر را یک مسأله سیاسی عنوان کردند و رئیس محترم جمهور در نطق خود بر آن صحه گذاشت. یعنی چهار ماه همه را سر کار گذاشتند و گفتند این امر سیاسی برجام است. لایحه ای یه نام احکام مورد نیاز برنامه توسعه، در ٣١ ماده در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۴ همزمان با لایحه بودجه، به مجلس ارایه شد، که اصولاً هیچ تناسبی با خصوصیات و مؤلفه های برنامه ندارد. قاعدتاً بخش زیادی از برنامه باید اصلاح ساختارهایی باشد که مشکل زا بوده اند. اما باید انتظار داشت که بسیاری از مشکلات کماکان باقی بماند، مانع شود و اجازه ندهد که توسعه اتفاق بیافتد. برنامه‌ ششم باید حلقه اتصال اسناد بالادستی و حوزه‌ های دیگر باشد. سیاست‌های کلی قبل از تدوین برنامه ابلاغ ‌شده؛ اما در لایحه توجه چندانی به آنها نشده است. نمایندگان دولت در کمیسیونها صراحتاً اعلام کردند که دولت خودش سند برنامه را نوشته و به تصویب هیأت وزیران رسانده و برای اجرای آن سند احکامی لازم دارد که در ۳۱ ماده لایحه دولت آورده است. بنابراین واضح است که دولت نمی خواهد برنامه ششم را به مجلس دهد. وی پس از مرور متن ارائه شده از سوی دولت به مجلس نوشته: واقعاً باید به دولت برای سرِ کار گذاشتن مردم و مجلس باریکلا گفت. انسان جز نام مضحک نام دیگری بر آن نمی تواند بگذارد و این لایحه صرفاً به درد دیپلماسی خنده و لبخند می خورد.


هیچ یک از زنان کاندیدای خبرگان تایید نشد

زنان ثبت نام کننده برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان از سوی هیات نظارت تایید نشدند. به گزارش انصاف نیوز، ۱۶ زن برای کاندیداتوری ثبت نام کردن بودند که تعدادی انصراف دادند، ۸ نفر به آزمون در آزمون دعوت نشدند، دو نفر به آزمون دعوت شدند اما شرکت نکردند و باقی نیز تایید نشدند. سمیه طهماسبی، زهرا شجاعی، اشرف بروجردی، رخساره سراهی، عصمت سوادی و اعظم طالقانی از جمله ی زنان ثبت نام کرده هستند.


آمار احمدی‌نژادی اشتغال در دولت روحانی

احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نشست خبری با عنوان بحران و رکود اقتصادی در خبرگزاری فارس، در مورد اعلام ایجاد 900 هزار شغل، گفته: این دولت برخی اقدامات دولت گذشته را انجام می‌دهد. وزیر کار بیاید و بگوید که 900هزار شغل در چه مدتی ایجاد شده و به این رقم تردید است، در حالی که در سال‌های برنامه چهارم در بهترین حالت 750هزار شغل ایجاد شد. دولت خالص افزایش فرصتهای شغلی را اعلام کند.


جلسه شورای نگهبان با نمایندگان رد صلاحیت شده

جلسه شورای نگهبان با نمایندگان رد صلاحیت شده هم اکنون در بهارستان در حال برگزاری است. به گزارش کانال تلگرامی روزنامه ایران جلسه رایزنی حقوقدانان شورای نگهبان با نمایندگان رد صلاحیت شده عصر سه شنبه در مجلس در حال برگزاری است. در ادامه رایزنی علی لاریجانی رییس مجلس برای رفع مشکل پنجاه نماینده رد صلاحیت شده در هیات های نظارت دو عضو حقوقدان شورای نگهبان ساعتی پیش در جمع نمایندگان مذکور حضور پیدا کردند.


چه کسانی به فاطمه معتمد‌ آریا حمله کردند؟

به دنبال حمله چند روز گذشته عوامل خودسربه جلسه نقد و بررسی فیلم «یحیی سکوت نکرد» در شهر کاشان و ایجاد رعب و وحشت، کارگردان این فیلم، توضیحاتی درباره این حادثه ارائه داد. به گزارش خبرآنلاین، کاوه ابراهیم‌پور، کارگردان فیلم، حضور این افراد را عجیب و غیرقابل باور دانسته و گفته: جلسات نقد و بررسی فیلم خیلی روان و استاندارد در همه جای ایران برگزار می‌شود. وقتی عوامل فیلم برای یک جلسه نقد و بررسی دعوت می شوند، در جلسه شرکت می‌کنند و این یک روند معمول است. چنین اتفاقی برای فیلمی که از وزارت ارشاد مجوز ساخت و نمایش دارد و در سینماها در حال اکران است، منطقی نیست. کارگردان «یحیی سکوت نکرد» جلسه نقد و بررسی این فیلم را در قالب سلسله نشست‌ها و نقد بررسی‌های فیلم‌های گروه هنر و تجربه عنوان کرد و گفت: این جلسه هم مثل خیلی از جلسات گروه هنر و تجربه بود. خانم معتمدآریا هم مشکلی ندارند و در سینمای ایران در حال فعالیت هستند. واقعا دلیل این حمله برای من مشخص نیست. ابراهیم‌پور درباره تصمیمش برای شکایت از عناصر خودسر گفت: از چه کسی باید شکایت کنیم؟ این افراد معلوم نیست چه کسانی هستند و به هیچ ارگان رسمی و دولتی هم وابسته نیستند. نیروی انتظامی بود که ما را از دست این افراد نجات داد و اگر نیروی انتظامی نبود معلوم نیست چه بلایی سر ما می‌آمد. من به شخصه شکایت نمی‌کنم. بعید می‌دانم خانم معتمد آریا هم قصد شکایت داشته باشند، باید از خودشان بپرسید.


دیوار مهربانی به پاکستان رسید



مرگ عضو قدیمی مجاهدین خلق

به گزارش پارسینه، تراب حق شناس از اعضای اولیه سازمان مجاهدین خلق که بعدها در تغییر ایدئولوژیک این سازمان به مارکسیسم نقش داشت، امروز در فرانسه درگذشته است. وی در سال 54 به بخش مارکسیستی سازمان پیوست ولی بعدا با انشعاب از این بخش شاخه” پیکار در راه آزادی طبقه کارگر" را تاسیس کرد و در سال 1360 از ایران متواری و در اروپا با پوران بازرگان از اعضای سازمان و بیوه محمد حنیف نژاد ازدواج کرد.


طلبه‌هایی که روز آخر یاد اجتهاد روحانی افتادند

جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در نامه‌ای به فقهای شورای‌نگهبان خواستار بررسی اجتهاد حسن روحانی شد. در بخشی از این نامه که رجانیوز آن را منتشر کرده، آمده است که علیرغم اینکه حضور در دوره‌های قبلی مجلس خبرگان به معنای تایید اجتهاد افراد است، اما ممکن است «با مرور زمان به علل مختلفی نظیر دوری از فضای درس و بحث، تغییر نگرش در افکار و... ملکه اجتهاد زائل شده يا تضعيف گردد». از سوی دیگر در «سوابق سياسي و اجرايي ايشان منصبي كه لازمه آن اجتهاد باشد موجود نيست» و در سابقه علمی‌اش هم «هیچ گونه تأییدیه‌ای دال بر اجتهاد» وجود ندارد. همچنین «کرسی درس و بحث یا تالیفی فقهی و اصولی از ایشان که مورد بررسی اهل خبره قرار گیرد» هم وجود ندارد. جمعیت طلاب انقلاب اسلامی با توجه به این مسائل از فقهای شورای‌نگهبان درخواست‌کرده‌اندبا بررسی مجدد «وجود شرط اجتهاد در ایشان مجدداً احراز شود.»


افشای پشت پرده اهدال مدال اجباری به احمدی نژاد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پشت پرده اهدای مدال حمید سوریان به محمود احمدی نژاد را افشا کرد. حمید سوریان در سال ۸۸ و سه ماه پس از انتخابات مدال طلای جهانی خود را به محمود احمدی‌نژاد تقدیم کرد. سوریان ۵ سال بعد و در برنامه زنده "بعضیا" در شبکه ۳ سیما اظهار کرد که آن اتفاق (تقدیم مدالش به احمدی‌نژاد) تصمیم خودش نبوده و گفت آن اتفاق او را قوی‌تر کرده. او همچنین گفت از این پس قبل از حضور در هر برنامه‌ای در مورد آن کسب اطلاع می‌کند.اکنون محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پشت پرده این اتفاق را افشا کرده است. وی در مصاحبه ای که با فارس انجام داده در این خصوص گفت: سوریان به من زنگ زد و گفت که از او دعوت کرده اند به دیدار احمدی نژاد برود. اصلا خبر نداشت که چه اتفاقی قرار است رخ دهد و اصلا مدالی نبرده بود که اهدا کند. وی ادامه داد: همانجا تصمیم گرفته اند که او مدالش را تقدیم کنند. کاغذی دستش دادند و وقتی خواند فهمید که باید مدالش را تقدیم کند!


بازگشت سیدحسن با حکم حکومتی به مصلحت نیست

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به خبر رد صلاحیت سید حسن خمینی، گفت:‌ به نظر من به مصلحت نیست ایشان با حکم حکومتی به انتخابات برگردد به دلیل اینکه به هر صورت این‌گونه القا می‌شود که ایشان به دلیل انتساب به حضرت امام، از فرصت ویژه‌ای برخوردار شده که دیگران نداشتند و این مسئله برای شأن ایشان خوب نیست. امیر محبیان فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با رویداد۲۴، در مورد رد صلاحیت سید حسن خمینی گفت:‌ با توجه به اینکه ایشان در امتحان شرکت نکردند، محتمل بود که در زمره قبول‌شدگان نباشند.این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در مورد احتمال گرفتن حکم حکومتی برای بازگشت سید حسن اظهار داشت: حتی اگر فرض بر این باشد که ایشان با حکم حکومتی به عرصه انتخابات بازگردد، به نظر من به مصلحت نیست که این کار را بکند به دلیل اینکه به هر صورت این‌گونه القا می‌شود که ایشان به دلیل انتساب به حضرت امام، از فرصت ویژه‌ای برخوردار شده که دیگران نداشتند و این مسئله برای شأن ایشان خوب نیست.محبیان در ادامه به جایگاه مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: من معتقدم که بحث خبرگان نباید به عنوان بحث جناحی مطرح شود که فکر کنند مسئله‌ای مربوط به اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان است، به نظر من مسئله خبرگان، مسئله مهم کشوری یعنی پیرامون بحث رهبری است و باید فراتر از بحث جناح‌ها دیده شود.


تعقيب قضايي داوطلبان سابقه دار در انتخابات

معاون سياسي - امنيتي دادستان کل کشور، نام نويسي محکومان سابقه دار در انتخابات را جرم و قابل تعقيب قضايي دانست. به گزارش آریا مرتضي بختياري افزود: افراد داراي سابقه محکوميت که در انتخابات نام نويسي کرده اند ، هزينه رد صلاحيت ها را در جامعه سنگين و اذهان عمومي را مشوش مي کنند ؛ اگر مراجع مسئول از نظر قانوني سرنخ هايي بيابند و دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي هم مستندسازي کنند قطعاً اقدام اين افراد قابل تعقيب قضايي است.وي تصريح کرد: اگر برخي افراد با اين نيت که مي دانند رد صلاحيت مي شوند اما براي ايجاد زمينه موج آفريني ، تشنج و تکدر خاطر مردم و تشويش اذهان عمومي داوطلب شده باشند جرم و قابل تعقيب است.

افراد داراي سابقه محکوميت که در انتخابات نام نويسي کرده اند ، هزينه رد صلاحيت ها را در جامعه سنگين و اذهان عمومي را مشوش مي کنند. معاون دادستان کل کشور گفت : درباره تک تک افراد داراي سوء سابقه چهار قاضي تعيين کرده ايم تا پاسخهايي که مي آيد دوباره به دقت بررسي کنيد تا حقي ضايع نشود و اگر تشابه اسمي نيز وجود داشته باشد بررسي کنيد. ممکن است بگوييم تعداد افراد داراي محکوميت کم است و از قانون اطلاعي ندارند اما وقتي تعدادشان از 50 تا 500 نفر يا بيشتر افزايش مي يابد نمي شود در اين باره ساده انديشي کرد و گفت از قانون اطلاعي نداشتند.


واکنش اینستاگرامی سید حسن به نتایج بررسی صلاحیت

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود در ذیل عکس «پست اینستاگرام سید احمد خمینی» نوشت: «فعلا همین. در یکی دو روز آینده در این باره سخن خواهم گفت...خاک پای مردم ایران هستم»


هدیه کتاب به جنتی برای مطالعه با خانواده!

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام با اهدای کتاب «با موش‌ها» به علی جنتی، اعتراض خود را نسبت به چاپ این کتاب و کتاب‌های مشابه در زمان تصدی او بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

در متن نامه ارسالی به همراه کتاب آمده:کتابی که به پیوست ارسال شده است در زمان تصدی شما بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است. بدینوسیله از شما درخواست می شود در صورت امکان این کتاب را که در سالیان اخیر بارها شاهد نمونه های مشابه آن بوده‌ایم به همراه خانواده محترم مطالعه نمایید. لازم به ذکر است با وجود جمع شدن این کتاب در زمان نمایشگاه کتاب، هم اکنون می توان آن‌ را به سادگی در بازار یافت.


واکنش حجت‌الاسلام صدیقی به رد صلاحیتش

کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران و از اساتید اخلاق حوزه در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان، با توصیه به رعایت کردن قانون توسط کسانی که نتوانسته‌اند احراز صلاحیت‌‌ شوند، گفت: این افراد اگر مؤمن هستند بگویند "الهی رِضاً بِرضِائکَ" زیرا این عدم‌احراز صلاحیت به‌معنی این نیست که آنها، آدم‌های بدی بوده‌اند. فقط این افراد برای اعضای شورای نگهبان شناخته نشده‌اند چراکه آنها کسانی را تأیید صلاحیت می‌کنند که بشناسند.


نحوه ثبت نام از داوطلبان مدافع حرم

سردار محسن کاظمینی در گفت‌وگو با «دفاع پرس» درباره اعزام رزمندگان کشورمان به سوریه به‌منظور انجام فعالیت‌های مستشاری، اظهار کرد: حضور ما در سوریه، حضوری برای دفاع از اسلام ناب است. علاوه بر این چون انقلاب اسلامی در آن سوی مرزها دچار هجمه استکبار و صهیونیست‌ها شده، وظیفه خود می‌دانیم که در آنجا بنا به درخواست دولت این کشور برای فعالیت‌های مستشاری حضور داشته باشیم. سردار کاظمینی همچنین به موضوع نحوه اعزام مدافعین حرم اشاره و تصریح کرد: نواحی بسیج تهران بزرگ، ثبت نام داوطلبان برای انجام فعالیت‌های مستشاری در سوریه را انجام می‌دهند اما از میان افرادی که آموزش می‌بینند، فقط تعداد اندکی به این کشور اعزام می‌شوند که این اشتیاق هم نشان‌دهنده آمادگی عاشقان به ولایت و انقلاب اسلامی است.


پاسخ تند دبیر انجمن قندوشکر به مایلی‌کهن!

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر نسبت به حرف‌های دیروز محمد مایلی‌کهن واکنش نشان داد. بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در گفت‌وگو با «ایلنا» اظهار کرد: قبل از هر چیز باید بگویم نه تنها من به عنوان دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر بلکه همه مردم به فوتبال علاقه‌مند هستیم. اتفاقا مردم فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند و می‌دانند که چه افرادی باعث شده‌اند فوتبال ما همیشه درگیر مسایل حاشیه‌ای باشد. وی ادامه داد: برخی افراد با اظهارنظرها و رفتارهای عجیبشان بارها فوتبال ما را تضعیف کرده‌اند. اینها موانع اصلی پیشرفت و توسعه فوتبال ما هستند. افرادی که هنوز با ذهنیت‌های سنتی می‌خواهند فوتبال مدرن را اداره کنند و چون سواد فوتبال مدرن را ندارند خواسته یا ناخواسته با همه وارد دعوا می‌شوند. به همه توهین می‌کنند و نمی‌خواهند بپذیرند که طرز فکرشان علی‌اصغری است. دانایی تاکید کرد: آقای مایلی‌کهن و دوستانشان چه گلی به سر فوتبال این مملکت زدند که حالا با ادبیاتی که همه از ایشان سراغ داریم می‌خواهند در کارخانه قند و شکر کار کنند؟ حتی اگر مثال هم زده باشند این مثال به همه ما برمی‌خورد. چون اتفاقا اینجا یک جای بسیار تخصصی است و افراد رانده‌شده از جاهای دیگر قرار نیست در کارخانه قند و شکر کار کنند. وی ادامه داد: مایلی‌کهن سال‌ها مدعی این است که هیچ کس بیشتر از او فوتبال را نمی‌فهمد و ورزش را نمی‌شناسد. اگر به زبان نیاورده باشد که اتفاقا به زبان هم آورده‌ است، دست کم عملکرد و واکنش‌هایشان نشان داده که چقدر در حوزه فوتبال خود را متخصص می‌دانند.


برای برجام فقط به دولت باید تبریک گفت

به گزارش ایسنا، کمال‌الدین سجادی صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات خبرگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به دلایل فراوان اهمیت دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی در حال حاضر بیش از گذشته است و باید در این رابطه توجه بیشتری را نسبت به گذشته نشان دهیم. سجادی ادامه داد: مساله برجام و نتایج مربوط به آن به هیچ جریان حزبی مربوط نمی‌شود و با تلاش‌های دولت، تیم مذاکره کننده هسته‌ای و اشراف رهبری مرتبط است و در این زمینه باید تنها به دولت تبریک گفت و نباید جریانی در ‌آستانه انتخابات آن را به نام خود مصادره کند.


عده‌ای به اشتباه خود را حزب اللهی می‌دانند

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: «اصول گرایی» یعنی جریانی که از جنبه فکری، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، طبق مبانی دین عمل کند و خود را در مقابل مردم، خدا و انبیاء الهی مسئول ببیند. به گزارش ایسنا، تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تاکید بر اینکه عده‌ای به اشتباه خود را حزب اللهی می دانند، گفت: بسیاری از اختلافاتی که منجر به برخوردهای جدی می شود نیز معلول همین امر است که ما اشتباه می کنیم و حزب اللهی نیستیم.


ایران قبلا بخشی از عراق بوده!؟

معاون رئیس پلیس دبی با طرح ادعاهای مضحک درباره تاریخ ایران، مدعی شد ایران در گذشته بخشی از خاک عراق بوده است.به گزارش «شفاف»، ، ضاحی خلفان، معاون رئیس پلیس دبی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی «توییتر» بار دیگر در سخن پراکنی های خود علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: نفت اهواز ثروت عربی است که فارس ها (ایرانی ها) بر آن تسلط یافته اند. وی در ادعای مضحک دیگری نوشت: نیمی از اراضی امروز فارس (ایران) در زمان امپراتوری بابل متعلق به عراق بود که قرن ها پیش از امپراتوری ایران وجود داشت. تمجیدکنندگان از ایران از تاریخ آن و این که عراق به آن تمدن آموخت بی اطلاع هستند.


آنهایی که جرات حرف زدن ندارند به مجلس نروند

سید مهدی طباطبایی در گفت و گو با جماران، در خصوص لزوم رعایت اخلاق و پرهیز از تخریب رقیب در انتخابات اسفند ماه، افزود:هیچ کسی حق ندارد به بهانه رقابت انتخاباتی شخصیت کسی دیگری را مورد تخریب قرار دهد. این موضوع به هیچ عنوان در مبانی دینی و اخلاقی ما پذیرفته شده نیست.نماینده مردم تهران در مجلس هفتم تصریح کرد: اصولا باید کاندیداهایی وارد مجلس شوند که می فهمند و جرات اظهار نظر دارند. آنهایی که می دانند جرات حرف زدن ندارند به مجلس نروند بهتر است. وی در عین حال یادآوری کرد: البته بعضا عده ای وقیح در برخی جاها مثل مجلس جلو می افتند و آدام ناچار می شود که چیزی نگوید. این درست است، ولی همه موارد که چنین نیست.


پاسخ على مطهرى به کیهان

علی مطهری در سایت شخصی خود جوابیه ای به روزنامه کیهان منتشر کرد: با سلام، در شماره یکشنبه ۴/۱۱/۹۴ آن روزنامه، صفحه ۲، بخش خبر ویژه، این جمله از قول من نقل شده بود که «نباید از این ترسید که مجلسی بر ضد نظام تشکیل شود» و چنین القاء شده بود که مقصود من این است که تشکیل مجلسی بر ضد نظام امری مستحسن و نیکوست و نباید از آن ترسید، در حالی که اگر نویسنده "خبر ویژه” به خود زحمت می داد و جملات قبل از این جمله را می خواند و از هول حمله به اینجانب در دیگ بی انصافی و توهین نمی افتاد، مقصود را که بسیار روشن است در می یافت. هرکس ذره ای انصاف و به قول خود نویسنده «خبر ویژه» ذره ای شعور داشته باشد می فهمد که مقصود این است که مردم هرگز به چنین مجلسی رأی نخواهند داد، بنابراین ترس از تشکیل چنین مجلسی و به دنبال آن سخت گیری در بررسی صلاحیت ها ضرورتی ندارد. از نویسنده این ستون می خواهم زمانی که دست به قلم می برد ببیند برای خدا می خواهد بنویسد یا برای هواهای نفسانی خود، اگر اولی است بنویسد و الا دست نگه دارد که به قول معصوم حرمت آبروی مومن از حرمت کعبه بالاتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل