بازدید 50387
بسته خبری «تابناک»؛

بقایی پس از آزادی در کنار احمدی‌نژاد/ بهترین بنری كه در مترو تهران دیده شده است/ رادیوی فارسی زبان داعش/ مطهری تائید صلاحیت شد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «شایع‌ترین بیماری‌های ماموران پلیس»، «روایت جدید از نگاه امام (ره) به شریعتی»، «خودسرها را به خاطر عروسک‌ها ببخش»، «گوشت خوک سر سفره ایرانیان!» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 29 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


سخنان سیدحسن خمینی در واکنش به رد صلاحیتش

سید حسن خمینی ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران و گروهی از روحانیون در جماران، اظهار داشت: حضور اینجانب در انتخابات خبرگان بر حسب وظیفه و بنا به دغدغه ای بود که نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی وجود دارد. به گزارش جماران یادگار امام تصریح کرد: اینکه بعضی از حضرات آقایان محترم فقهای شورای نگهبان نتوانستند از شهادت علمای اعلام که بر بسیاری از ایشان سمت استادی دارند و اساتید معظم که قوام حوزه علمیه به آنهاست و از نوشته ها و کتاب های اینجانب، صلاحیت علمی را احراز کنند حداقل برای من و بسیاری دیگر جای تعجب دارد. سید حسن خمینی همچنین در مورد امکان اعتراض در مهلت قانونی اعلام شده، افزود: بر حسب قانون امکان اعتراض وجود دارد، ولی جداً معتقدم که در این میان نکته نامعلوم و مبهمی وجود ندارد و بنده هم فردی ناشناخته نیستم که اعضای محترم با بررسی مجدد بتوانند هویت و یا سندی را به دست آورند، لذا تلقی اینجانب آن نیست که شکایت مسیری جدید را بگشاید و لذا بر آن باورم که اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس ها و نوشته ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند؛ اما تنها با توجه به درخواست عمومی مردم و برخی بزرگان حوزه و سیاست به این امر اقدام می کنم.

روایت متفاوت امام جمعه کاشان از ماجرای معتمدآریا

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم(ع) این شهرستان با اشاره به حوادث روز یکشنبه هفته جاری گفت: براساس گزارشات رسیده اعلام شد که قرار است یک بازیگر زن در سینمای بهمن حضور پیدا کند، بعد از بررسی هایی که انجام شد اداره فرهنگ و ارشاد اعلام کرده بود کتبا که این برنامه مجاز نیست و نباید برگزار شود و خیال ما راحت شد و از نگرانی بیرون آمدیم. وی افزود: در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیز موضوع مطرح شد، مسؤولان قول دادند چنین برنامه ای برگزار نخواهد شد اما متأسفانه عصر روز یکشنبه گزارش شد این خانم وارد کاشان شده و در محل اجرای برنامه حضور یافته است و تعدادی از حزب اللهی ها و جوانان متدین و بانوان محجبه که رفته بودند تا شاهد و ناظر امور باشند نسبت به بانوان محجبه و حزب اللهی ها بی احترامی و هتک حرمت می شود و آنها را از صحنه و فضای سینما بیرون می کنند. شرایط بسیار تأثر آوری را منابع گزارشی اطلاع دادند و من خیلی متأثر شدم که چرا در شهر علم و ادب و فرهنگ و دین و شهادت کاشان بدون هماهنگی از تهران افرادی را برای برنامه هایی که در شأن شهر دارالمومنین کاشان نیست اعزام می کنند و من خیلی متأثر شدم. آیت الله نمازی گفت: ما روی حفظ اصول و آرمان ها و ارزشها محکم ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم کسی ارزش ها را که نتیجه و ثمره خون هزاران شهدا و جانبازان و ایثارگران و آزادگان است مورد هتک قرار بگیرد. سیاست و تدبیر من و مسؤولان شهرستان مختومه شدن پرونده است. نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: روز دوشنبه استاندار به کاشان آمدند و به ایشان گفتم این حرکات در کاشان برای ما قابل قبول نیست و من معترض هستم و به عنوان اعتراض می خواهم روز جمعه را روز عزای عمومی در کاشان اعلام کنم و مردم نیز اعتراض و راهپیمایی کنند. آیت الله نمازی گفت: ممکن است برخی ظاهر ماجرا را توجیه کنند اما عمق ماجرا تأسف بار است که من نمی خواهم اینجا در رابطه به پشت صحنه و پشت پرده مسائل وارد شوم و سیاست و تدبیر بنده و مسؤولان شهرستان و شورای تأمین شهرستان این است که این پرونده بسته و مختومه شود، اما یک حق الناسی در این ماجرا مورد تعرض واقع شده است و تعدادی از خانم ها به من و دادستان نامه نوشتند که به ما توهین و اهانت کردند و برخی از بچه حزب اللهی ها را بیرون انداختند که قابل قبول نیست.

گاف صداوسیما در مورد نحوه ی استقبال فرانسه از روحانی

مخالفان روحانی که در روزهای اخیر، به نحوه ی استقبال دولت فرانسه از رئیس جمهوری ایران انتقاد داشتند، بازهم مرتکب اشتباه شدند. به گزارش «انتخاب»، روحانی روز سه شنبه توسط لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه مورد استقبال گرفت و رئیس جمهور در آن مراسم سان نظامی دید. این امر موجب آن شد که برخی رسانه ها و در صدر آن صداوسیما با آب و تاب مدعی شوند که ایران تحقیر شده است. اما بررسی ها نشان می دهد که بر خلاف این جنجال های بی مورد، استقبال رسمی در فرانسه لزوما شامل همراهی رئیس جمهور فرانسه در مراسم سان دیدن مقامات دیگر کشور ها نیست. براساس این گزارش، استقبال رسمی و اصلی در فرانسه توسط رئیس جمهور در ورودی کاخ الیزه صورت می گیرد. سان دیدن نظامی یک سنت احترام برای مقامات کشورهای دیگر است.

کواکبیان: ساکت نمی‌نشینیم

مصطفی کواکبیان در چهاردهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با تاکید بر این‌که «رد صلاحیت‌ها نباید مانع از حضور در انتخابات شود» ادامه داد: ما سخن رهبری را دنبال می‌کنیم که فرمودند حتی مخالفان نظام در انتخابات شرکت کنند تا مشارکت حداکثری باشد. از این رو حتی اگر نتوانیم رده‌های اول‌مان را در لیست قراردهیم تا رده‌های چهارم و یا پنجم را در لیست قرار می‌دهیم و ساکت نمی‌نشینیم. به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد:‌ اگر می‌خواستیم خاموش بمانیم در طول این چند سال ساکت می‌ماندیم. امیدواریم تا 16 بهمن وضعیت بهتر شود و دوستان نیز قول‌هایی دادند. باز هم اگر وضعیت به همین منوال باشد لیست 290 نفره‌ای را برای سراسر کشور ارائه خواهیم داد. وی با بیان این‌که «ما برای اصلاح نابسامانی‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی و کارآمدی کشور تلاش می‌کنیم» گفت: با جودی که در پسا برجام باید وضعیت معیشتی بهبود یابد اما معتقدیم که شرایط فعلی ثمره‌ای است که از گذشته برای ما گذاشته‌اند. از این رو شاید به زودی پسابرجام جوابگوی بهبود شرایط نباشد، اما قطعا مجلس دهم می‌تواند ریل‌گذار خوبی برای بهبود شرایط باشد. چون همین مجلس قرار است در زمان برنامه ششم نظارت‌های کافی را اعمال کند. دبیرکل حزب مردم‌سالاری تاکید کرد:‌ اگر می‌خواهیم در سال 1404 کشور اول منطقه و کشور دهم جهان و سرآمد دنیا باشیم باید پای صندوق‌ها بیاییم. ما دنبال مجلسی بدون آلودگی هستیم. مجلس با آلودگی نمی‌تواند مقابل فساد بایستد. باید اکثریت مجلس طوری باشد که بفرموده‌ امام عصاره‌ فضایل ملت باشد. اگر نمی‌خواهید برخی پدیده‌ها تکرار شود پای صندوق‌های رای حاضر شوید. وی با انتقاد از رد صلاحیت‌ها گفت: تا زمانی که اکثریت نخواهند قانون اصلاح شود کاری پیش نمی‌رود.

بعضی از اعضای شورای نگهبان سال‌ها است که خودشان درس خارج هم ندارند

آیت‌الله سیدعباس حسینی قائم مقامی در پاسخ به این سوال که «بعضی از اعضای شورای نگهبان فعلی سال‌ها است که خودشان درس خارج هم ندارند.» به خبرآنلاین گفت: بله؛ بعضی از آن‌ها حتی یک برگه اثرفقهی هم ندارند؛بنابراین مهم اثبات اجتهاد است حالا از چه طریقی ؟ راهها متفاوت است.

اظهار عجز جنتی در برابر خودسرها

علی جنتی در پاسخ به این‌که با توجه به اتفاقات پیش آمده و اعتراض‌های صورت گرفته پس از حضور معتمدآریا در کاشان، سیاست و واکنش دولت نسبت به این موضوع چیست؟ بیان کرد: در این باره سیاست دولت مشخص است و از هنرمندان حمایت می‌کند، به ویژه خانم فاطمه معتمدآریا که یک هنرمند کاملا شناخته شده، خوش‌نام و برجسته در کشور است و قطعا آنچه پیش آمده را تایید نمی‌کنیم اما به هرحال همه چیز دست دولت نیست. به گزارش ایسنا, وی گفت: مجموعه امکانات و اختیاراتی که دولت دارد، محدود است و خودش ضوابط اجرایی ندارد تا مستقیما با این افراد برخورد کند. ما مسائلی از برخورد با هنرمندان و کنسرت‌هایی که برگزار می‌کنیم را شاهد هستیم تا برخورد با مراکز دیپلماتیک و آتش‌زدن سفارت عربستان که همه آن‌ها را محکوم کردند، اما با این حال عناصر خودسری بودند که اکنون هم بازداشت هستند.

رسم شده برخی حتی وقتی گل می خورند هم جشن می گیرند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تهیه لیست‌ها یک سال نشست داشتیم و کاری بسیار سخت را انجام دادیم و تلاش کردیم همه را مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت کسانی را انتخاب کنیم که مطیع ولایت و رهبری باشند. به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، در نشست بصیرتی در مسجد الرسول(ص) اصفهان افزوده: امروزه رسم شده است برخی حتی وقتی گل می‌خورند و می‌بازند نیز جشن می‌گیرند، برخی خرابکاری می‌کنند و برای خودشان جشن می‌گیرند و احساس می‌کنند که همه خوشحال هستند، این رفتارها همه حق الناس است و بسیار سخت است.

روایت آقای وزیر از پرستاران اسیر در دست تکفیری‌ها

وزیر بهداشت گفت: پرستارانی را داریم که در دست نیروهای تکفیری اسیرند و یا مجروح و شهید شدند. به گزارش میزان، سید حسن هاشمی، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، در سخنانی اظهار کرد : با توصیه های رهبر معظم انقلاب برای افزایش جمعیت در کشور و با تمهیدات دولت از جمله رایگان شدن هزینه های زایمان های طبیعی ، آمارها حاکی از بهبود روند افزایش جمعیت در کشور است. برای تقویت عدالت اجتماعی در بخش بهداشت و درمان ، 10 هزار پزشک متخصص و عمومی به سراسر کشور اعزام شده اند که سهم مناطق محرم از آن چهار هزار پزشک است. وی همچنین افزود: پرستارانی را داریم که در دست نیروهای تکفیری اسیرند و یا مجروح و شهید شدند.

شایع‌ترین بیماری‌های ماموران پلیس

معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا شایع‌ترین بیماری هایی را که ماموران پلیس به آنها مبتلا می‌شوند، تشریح کرد. به گزارش جام جم سرا ، سردار سید محمدرضا سیداحمدیان درباره شایع‌ترین بیماری هایی که ماموران پلیس را تهدید می‌کند، گفته: چند سال پیش در معاونت بهداد ناجا تحقیقاتی را انجام دادند که در آن شایع‌ترین بیماری هایی که پرسنل نیروی انتظامی را تهدید می‌کند پرداخته شد. بر اساس نتایج این طرح تحقیقاتی، سه بیماری با سهم تقریبا برابر جزو بیماری هایی هستند که بیشترین آسیب را به ماموران پلیس می‌رسانند. بیماری های عضلانی اسکلتی یکی از این بیماری ها است. این بیماری‌ها بیشتر به سبب ایستادن طولانی مدت یا ساعت‌ها کار مداوم در پشت میز رخ می‌دهد. بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های اعصاب و روان دو بیماری شایع دیگر ماموران پلیس هستند. این سه گروه بیماری جزو بیماری های شایع در ناجا هستند و در هر یگان مطابق با ماموریت‌هایی که دارند، رخ می‌دهد. نوع بیماری در هر یگان باتوجه به ماموریتی که دارند متفاوت است. به عنوان مثال در میان ماموران راهور بیماری های عضلانی اسکلتی شایع تر است چرا که این افراد مدت زیادی را سرپا می ایستند. اما در بخش هایی از پلیس که ماموریت‌های اطلاعاتی انجام می‌شود استرس بیشتر است از این رو در این یگان‌ها بیماری های اعصاب و روان نمود بیشتری دارد.

هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه مدرسین نیست

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: آقای هاشمی در لیست جامعه مدرسین نیست، اما حضورش در لیست جامعه روحانیت مورد تردید است. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در حاشیه مراسم بزرگداشت شیخ نمر در جمع خبرنگاران و در خصوص مشخص شدن لیست جامعتین گفت: لیست مجلس خبرگان تا حدود زیادی با هماهنگی جامعه مدرسین تدوین شده و بخش کمی از آن باقی مانده است. کمیته سیاسی جامعه روحانیت و همچنین جامعه مدرسین باید نشستی داشته باشند تا باقی‌مانده را نیز تکمیل کنند. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آقای هاشمی در لیست جامعه مدرسین نیست، اما حضورش در لیست جامعه روحانیت مورد تردید است. هنوز تصمیم نهایی در این ارتباط گرفته نشده است. معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد، اما تا این لحظه تصمیم نهایی گرفته نشده است.

اولین حضور بقایی در کنار احمدی‌نژاد پس از آزادی

مراسم پنجاه و یکمین سالگرد انقلاب فلسطین در ۱ ژانویه ۱۹۶۵، عصر چهارشنبه ۷ بهمن با حضور صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس، ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی، مسئولان وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، مطران خلیفه گری ارامنه در تهران، سفرای خارجی کشورهای عربی و اسلامی خاورمیانه و خاور دور و آمریکای لاتین و جمعی دیگر از فعالان ایرانی حوزه فلسطین در برج میلاد تهران برگزار شد.


آیت الله امجد خواستار ارائه دلایل رد صلاحیتش شد

آیت الله محمود امجد به تشریح عملکرد شورای نگهبان در امر بررسی صلاحیت کاندیداهای خبرگان پرداخت. به گزارش خبرآنلاین آیت الله محمود امجد در خصوص عملکرد شورای نگهبان در امر بررسی صلاحیت نامزدهای خبرگان در کانال تلگرامی خود، ابتدا نوشته: ماده 3 قانون انتخابات خبرگان، اشعار می دارد: خبرگان منتخب مردم بايد داراي شرايط زير باشند :الف - اشتهار به ديانت و وثوق و شايستگي اخلاقي ب - اجتهاد در حدي كه قدرت استنباط بعض مسائل فقهي را داشته باشد و بتواند ولی فقيه واجد شرايط رهبري ، را تشخيص دهد . ج - بينش سياسی و اجتماعی و آشنايی با مسائل روز .د - معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ايران .ﻫ - نداشتن سوابق سوء سياسی و اجتماعی؛ ازسوی دیگر، تبصره همین ماده ،تشخیص دارا بودن این شرایط را به عهده ی فقهای شورای نگهبان گذاشته است. والبته مطابق تبصره ی 4 از ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات خبرگان ،چنانچه فقیه یا فقیهانی از شورای نگهبان کاندید حوزه ی انتخابیه ای باشند،ازانجام امور نظارتی وتصمیم گیری در آن حوزه ممنوع خواهند بود. به این ترتیب مطابق قانون ،از مجموع شش فقیه شورای نگهبان،آقایان احمد جنتی،محمد یزدی و محمد رضا مدرسی یزدی از آن جاکه از حوزه ی انتخابیه ی تهران اقدام به نام نویسی نموده اند،نمی توانسته اند در انجام وظایف نظارتی مربوط به حوزه ی تهران دخالتی داشته باشند.

وی در پایان این مطلب نوشته: از آن جا که در چارچوب نظری اسلام و نیز در سیره ی عملی پیشوایان ما ،منصب بدون مسئولیت و فراتر نشسته از پاسخگویی به مردم،وجود ندارد و بخصوص که مطابق تبصره 1 از ماده 9 قانون انتخابات خبرگان ،«قانون نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي ›› مصوب 1359حاکم بر مجموعه ی اقدامات نظارتی شورا ی نگهبان در انتخابات خبرگان می باشد که شان شورای نگهبان در آن به عنوان یک ناظر عالی و یک مرجع بی طرف برای شکایات داوطلبین ،دیده شده است ؛مردم ایران حق دارند منتظر اعلام شفاف دلایل رد صلاحیت حضرت آیت الله امجد و مستندات تشخیصی سه فقیه محترمی باشند که قطعا و بنا به مراتب فوق می بایست ایشان را فاقد حداقل یکی از شرایط برشمرده در ماده 3 دانسته باشند.

هنر ایتالیا در معامله و تجارت با ایران

احترام اخیر ایتالیایی ها به روحانی در موزه ایتالیا از سوی دولت آن کشور نشان داد که اروپایی ها ایران را به عنوان یک دولت عادی که خواستار بهبود روابط با غرب است برسمیت شناخته اند و خواستار بهره مندی از فرصت های اقتصادی تجارت با آن کشور هستند. این همان دلیلی است که مخالفان توافق نگران آن بودند. به گزارش خرداد، "سوزان مالونی" پژوهشگر ارشد اندیشکده بروکینگز که تمرکز اصلی اش بر روی مسائل مرتبط با ایران است درباره موفقیت سفر روحانی می نویسد:"اگر می خواهید استدلال آن هایی که در داخل بدنه قانونگذاری و دستگاه های دولتی امریکا مخالف توافق هسته ای با ایران بودند و هم چنان مخالف این توافق در خاورمیانه را درک کنید کافیست که به عکس های "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران در جریان تور اروپایی اش در هفته جاری توجه نمایید. در سفر او به ایتالیا دولت ان کشور مجسمه های برهنه روم باستان را پوشاند ب خاطر این که احساس می کرد وجود آن ها می توان توهینی علیه یک مقام از حکومتی مذهبی و اسلامی قلمداد شود". مالونی در ادامه می افزاید:"جالب آن است که می بینیم رهبران ایتالیایی ارزش ها خود و میراث تاریخی شان به امید کسب برخی از مزیت های شرایط پسا تحریم درایران سریعا کنار گذاشتند این دقیقا همان چیزی است که مخالفان توافق هسته ای پیش بینی کرده بودند و امیدوار به عدم تحقق آن بودند. در اینجا بود که اروپا در حرکتی فرمانبردارانه از تهران گنجینه های دوران باستان خود را کنار گذاشت چرا که اکنون کسب و کار با ایران آن کشورها را با خطر مجازات های تحریمی مواجه نخواهد کرد".

ایده جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات تهران

جواد حق شناس عضو حزب اعتماد ملی در گفت و گو با نامه نیوز، در خصوص انتشار لیست نهایی اصلاح طلبان در 17 بهمن ماه بیان کرد: در تهران فقط 4 نفر از اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند. ما برای ارائه لیست انتخاباتی خود منتظر اعلام نتایج نهایی احراز صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان هستیم. اگر پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت شدگان جمعیت اصلاح طلبان برای ارائه لیست انتخاباتی به حد نصاب نرسد، این احتمال وجود دارد احزاب حامی دولت و اصلاح طلبان در قالب یک لیست در انتخابات حضور پیدا کنند و امیدوارم بتوانیم لیست واحدی را با حامیان دولت تشکیل دهیم که به دور از افراطی گری باشد.

چرا روحانی صبحانه فرانسوی را نپذیرفت؟

منابع رسانه ای غرب از جمله روزنامه ایندیپندنت، نوشتند: هیأت ایرانی، شرکت در صبحانه فرانسوی را نپذیرفت، زیرا آن را "سخیف" و دون شأن رئیس جمهور دانست. به گزارش العالم به نوشته ایندیپندنت، پس از عدم توافق بر سر محتوای میز شام در الیزه، فرانسوی ها پیشنهاد ضیافت صبحانه را مطرح کردند که از سوی ایرانی ها مورد پذیرش قرار نگرفت.

خودسرها را به خاطر عروسک‌ها ببخش

مرضیه برومند،‌ سرپرست خانه عروسک در نامه‌ای سرگشاده از فاطمه معتمدآریا خواست که رفتار ناپسند پیش آمده برای او در کاشان را ببخشد. این هنرمند در نامه‌ی کوتاه خود که آن را در اختیار ایسنا قرار داده، اظهار کرده است: خانم معتمدآریای عزیز، رفتار زشت و ناپسند عده‌ای در کاشان، که قطعا از روی ناآگاهی انجام شده، را به صفا و پاکی و بی‌گناهی عروسک‌هایی که دوست‌شان داری و دوستت دارند ببخش. بدون شک اینگونه حرکات و حادثه‌آفرینی‌ها نخواهد توانست تو را از ادامه مسیر پرفراز و نشیبی که همه اهل فرهنگ و هنر پیش‌رو دارند دلسرد کند. دوستت داریم. مرضیه برومند، سرپرست خانه عروسک

18 سال جاسوسی آمریکا و انگلیس از اسرائیل

"دایره نظامی سانسور اخبار رسانه‌ها" وابسته به رژیم صهیونیستی اجازه افشای اطلاعات جدیدی را داده است که نشان می‌دهد، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از عملیات‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران، سوریه و مقاومت در غزه جاسوسی می‌کردند. به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، بر اساس اطلاعات تازه منتشر شده، سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس با رمزگشایی از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) رژیم صهیونیستی اقدام به جاسوسی گسترده و "جنجالی" از این رژیم طی 18 سال گذشته کرده‌اند. این عملیات جاسوسی که از طریق یک پایگاه نظامی در قبرس صورت می‌گرفت، به واشنگتن و لندن امکان می‌داد که در جریان تمامی عملیات‌های احتمالی اسرائیل علیه ایران، سوریه و غزه قرار گیرند. به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت، اسناد و تصاویر مربوط به این عملیات‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس از اسرائیل توسط ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا که پس از فرار از این کشور اطلاعات محرمانه زیادی را فاش کرده، منتشر شده است. مطالب فاش شده شکست سنگینی برای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و باعث سرشکستی مقامات این سازمان شده است. این اسناد نشان می دهد که تمامی دستورات و اطلاعات رد و بدل شده میان پهپادهای صیهونیستی و پایگاه‌های هدایت آنها؛ اعم از دستورات مربوط به بمباران مواضع و حتی تصاویر ارسال شده به مراکز کنترل توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس رصد می‌شده است.

بهترین بنری كه تا به امروز در مترو تهران دیده شده

روز نو نوشته: شاید این بهترین بنری باشد که در متروی تهران نصب شده است.


مسیر هاشمی مورد حمایت غرب است!

نماینده تهران در مجلس با تشریح برنامه دولتی‌ها برای انتخابات آینده مجلس، گفت: مسیر آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات کاملا مورد حمایت غرب بوده و ناسازگاری آن با مکتب امام(ره) معلوم است. به گزارش فارس، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح جمعه طی سخنانی در نشست مشترک دبیران استانی و اعضای شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: تحلیل ما از شرایط پیش رو این است که تا زمان انتخابات ما با دو مولفه نمایش و گشایش مقطعی مواجه خواهیم بود، این سفرها، دید و بازدیدها و پروپاگاندا کردن آن بخش نمایش را به خودش اختصاص می‌دهد، ما با شرایطی مواجه خواهیم شد که صدق ادعای قبلی افق رفتن در مسیر مذاکرات و حل مشکلات را برای مردم روشن‌تر و کامشان را شیرین می‌کند.

روایت جدید از نگاه امام به شریعتی

پارسینه نوشته: سید محمود دعایی در ویژه نامه نودمین سال انتشار روزنامه اطلاعات، دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴شماره ۲۶۳۶۰ صفحه ۴۱-۳۷ در خصوص روابط امام خمینی و دکتر شریعتی گفت: خود امام مخالف مرحوم شریعتی به حساب نمی امدند و در عین حال سعی می کردند تحفظی داشته باشند، اما به عکس، مرحوم حاج اقا مصطفی تحت تاثیرالقائات محافل سنتی، برخورد متفاوتی داشتند و ما نگران بودیم. من در ان صحبت ها دیدم که این صبیه حضرت امام، خواهرحاج اقا مصطفی[همسرمرحوم اقای اعرابی]،متاسف بود که چرا داداش از مطالعات روز فاصله گرفته است و معلوماتش با روز نیست.

هیچ کس گزارش سفر به هند را ندید

جمیل علیزاده شایق با بیان اینکه داستان برنج‌های آلوده از اسفندماه سال ۹۲ آغاز شد، اظهارداشت: آن زمان اعلام کردند که ۵ برند سرشناس ایرانی آلوده هستند و سپس مشخص شد برنج‌های داخل آن کیسه ها محصول ایرانی نبودند و این مساله صحت نداشته است. دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه کمیسیون در دوران فعالیت خود دو اقدام مهم انجام داد، گفت: در آن دوران کشور هند به ما بدهکار بود و به دلیل تحریم‌ها نمی توانست پول مان را پس دهد در نتیجه مسئولان دو کشور توافق کردند که هند جای این بدهی به ایران کالا بدهد که برنج هم از جمله این کالاها بود؛ به همین دلیل وقتی بحث آلودگی مطرح شد، گفتند برنج هندی آلوده است، چون از جای دیگر برنجی وارد نمی شد. شایق افزود: بنابراین در کمیسیون تصمیم گرفته شد گروهی از اعضا به هند سفر و این موضوع را بررسی کنند که در این سفر تنها نماینده انجمن برنج حضور نداشت. به گزارش مهر، وی با بیان اینکه گروه مذکور به هند رفتند و دو هفته هم در این کشور ماندند، گفت: بنده مرتبا در جلسات کمیسیون از آنان می‌خواستم که گزارش این سفر را ارائه کنند اما تاکنون گزارش مذکور را کسی ندیده است. شایق با اشاره به اینکه آنان ادعا دارند که گزارش سفر را ارائه کرده اند، افزود: برخی از نمایندگان شمالی مجلس شورای اسلامی که از آنان سئوال شده، چنین گزارشی در صحن علنی مجلس ارائه شده است یا خیر؟ گفته اند هرگز چنین گزارشی ندیدیم. وی با بیان اینکه بالاخره کسی نفهمید گزارشی ارائه شد یا نه؟، افزود: بنابراین گزارشی که نشان می داد برنج‌های هندی آلوده است یا خیر مسکوت ماند.

اوباما هم به جنجال اسکار وارد شد

باراک اوباما برای نخستین‌بار درباره موضوع تنوع نژادی در اسکار سخن گفت و از هالیوود خواست تا این سوال را از خود بپرسد: «آیا به همه فرصتی برابر داده شده است؟» «خبرآنلاین» به نقل از گاردین نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا جنجال به‌پا شده درباره نامزدهای سفیدپوست اسکار را نمونه‌ای از موضوعی وسیع‌تر دانست و یادآور شد که صنعت فیلمسازی آمریکا با پشتیبانی از خلاقیت سیاه‌پوستان و دیگر اقلیت‌های نژادی می‌تواند سود زیادی نصیب خود کند. او که در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد، از کالیفرنیا به عنوان نمونه‌ای باورنکردنی از تنوع نژادی نام برد و این موضوع را نقطه قوت کالیفرنیا دانست.اوباما در ادامه گفت: «هنگامی که همه فرصت بیان داستان خود را بیابند، این موضوع به بهتر شدن هنر و صنعت سرگرمی منجر خواهد شد و در این صورت همه خود را بخشی از یک خانواده آمریکایی می‌بینند. بنابراین من فکر می‌کنم که کل صنعت سینما باید دنبال استعدادها بگردد و به همه افراد فرصت بروز بدهد. این کاری است که همه صنایع باید انجام دهند. به نظر من بحث اسکار تنها نمونه‌ای از یک موضوع وسیع‌تر است. آیا ما اطمینان داریم که به همه فرصتی برابر داده شده است؟»

تغییر مقررات روادید به نفع ایران،کاخ‌سفید بازخواست کاخ‌سفید شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پنج نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به وزیر امنیت داخلی آمریکا، دولت اوباما را درباره نحوه اجرای قانون جدید صدور روادید، بازخواست کرد. طبق این قانون، افرادی که به تازگی از ایران، سوریه, عراق و سودان دیدار کرده‌اند، برای ورود به آمریکا با مشکل مواجه خواهند شد. این قانون جدید مسافرانی را که از این چهار کشور از اول مارس 2011 دیدار کرده‌اند ملزم می‌کند برای سفر به آمریکا روادید کسب کنند.«کوین مک‌کارتی،» نماینده ارشد حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان و چهار نماینده دیگر مجلس نمایندگان در این نامه نوشتند: وزارت امنیت داخلی استثنائات فراوانی قایل شده است تا به برخی افراد اجازه دهد از اجرای این الزامات جدید طفره بروند.براساس قوانین موجود روادید در آمریکا، شهروندان 38 کشور که عمدتا در اروپا هستند می‌توانند بدون روادید به مدت 90 روز به آمریکا مسافرت کنند.براساس این نامه، وزارت امنیت داخلی آمریکا در اجرای این قانون برای کسانی که با مقاصد بشردوستانه، روزنامه‌نگاری یا «مقاصد مشروع مرتبط با تجارت» از این چهار کشور دیدار کرده‌اند استثنا قایل شده است.

گوشت «خوک» بر سر سفره ایرانیان!

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با تأکید بر اینکه بر واردات مواد اولیه غذایی هیچ نظارتی نمی‌شود، گفت: بعضاً منشأ نامشخص آنزیم‌ها و طعم‌دهنده‌ها حیوانات حرام‌گوشت مانند خوک است.به گزارش فارس، وی با بیان اینکه حوزه افزودنی‌های غذایی بسیار وسیع است و حدود 2 هزار افزودنی غذایی با منشأ نامشخص وارد کشور می‌شود، گفت: به‌طور مثال آنزیمی که در صنعت پنیرسازی استفاده می‌شود به‌عنوان یک میکروب باید در محیطی کشت شود که این محیط در عمده موارد محیط غیرحلال مانند خوک است؛ چراکه برای تولیدکنندگان مهم نیست این آنزیم در چه محیطی به‌عمل آمده و در طی آن، آنها عمل جداسازی را نیز انجام نمی‌دهند. کدخدایی در مورد واردات ژلاتین با منشأ خوک به کشور اشاره کرد و گفت: ژلاتین می‌تواند از بافت پیوندی مفاصل هر حیوانی به‌دست بیاید و از آنجا که خوک یک دامی است که در کشورهای غیرمسلمان برای تولید گوشت و محصولات آن به‌صورت عمده پرورش داده می‌شود، عمده ژلاتین نیز از خوک به‌دست می‌آید، البته تشخیص ژلاتین خوک از گاو کار آسانی است و آنچه سخت است شناسایی منشأ مواد اولیه غذایی است.

رادیوی فارسی زبان داعش

به گزارش صدا و سیما، گروه تکفیری داعش برنامه های رادیویی خود را در شرق افغانستان به زبان فارسی نیز پخش می کند. فعالان نهادهای اجتماعی در شرق افغانستان اعلام کردند: گروه تروریستی داعش علاوه بر زبان پشتو، پخش برنامه های رادیویی خود را به زبان فارسی نیز آغاز کرده است. رادیوی «صدای خلافت» که در استان ننگرهار افغانستان شنیده می شود، از آغاز تاکنون تبلیغات ضد دولتی پخش می کند و از جوانان می خواهد به صفوف این گروه بپیوندند.

مطهری تائید صلاحیت شد؟

علی مطهری می‌گوید: به صورت غیررسمی از تایید صلاحیتم اطلاع یافته‌ام. به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره احراز یا رد صلاحیتش برای نمایندگی مجلس دهم اظهارداشت: تایید صلاحیتم به طور رسمی به بنده اعلام نشده است اما به طور غیر رسمی از افراد نزدیک به شورای نگهبان اطلاع یافته ام که تایید صلاحیت شده ام.

پاسخ موسویان به نیکلاس برنز

سید حسین موسویان معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای امنیت ملی، عضو ارشد تیم هسته‌ای پیشین کشورمان در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز، به راهکارهای نیکلاس برنز برای گفتگو با ایران، پاسخ داده است: نیکلاس برنز معاون وزیر خارجه سابق امریکا در مقاله مننتشره مورخ 19 ژانویه مجله نیویورک تایمز تحت عنوان "با تهران صحبت کنید اما محکم و سخت"، از اوباما و جانشین آتی وی به عنوان رئیس جمهوری خواست یک موازنه در مورد ایران بیابد که در " حد فاصل همکاری در مورد مسائل هسته ای و بازدارندگی ایران از سیاستهای تجاوزکارانه" باشد. نتیجه این است که برای اطمینان از اینکه ایران به تعهداتش عمل خواهد کرد، بازگشت به استراتژی فشار است.توافق هسته ای حاصل تنها بدین خاطر حاصل شد که آمریکا رویکردی با محوریت تعامل، مصالحه و با رعایت احترام برگزید و نه سیاست زور و اجبار که طی سال ها فایده ای جز گسترش برنامه هسته ای ایران در برنداشت. ایران به لحن احترام آمیز پاسخ مثبت می دهد ولی در مواجهه با لحن تهدید یا فشار ، موضع تهاجمی و انعطاف ناپذیر می گیرد.تعامل با ایران یک شناسه ورود دارد که "دیپلماسی" است و یک "رمز عبور" دارد که "احترام" است. انتخاب این راهبرد کلید همکاری با ایران برای حل بحرانهای منطقه اعم از سوریه و یمن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر