بازدید 22964
۶
در استقبال از اجرای تازه در خاک ایران

فیلم: با شور نوای محمدمعتمدی و ساز حسین علیزاه همراه شوید

نامزد سه باره جوایز «گرمی» برای آلبوم‌های «فریاد»، «بی تو به سر نمی‌شود» و «به تماشای آب‌های سپید»، این آخر هفته با گروه هم آوایان که محمد معتمدی خواننده اش محسوب می‌شود و راحله برگزری، صبا حسینی و پوريا اخواص همراهی‌اش می‌کنند، در سالن اصلی برج میلاد اجرا خواهد داشت...
کد خبر: ۳۸۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰ 06 March 2014
استاد حسین علیزاده از برجسته ترین مفاخر در قید حیات موسیقی اصیل ایران زمین، شامگاه این آخر هفته و نخستین شامگاه هفته آینده با گروه هم آوایان که حنجره محمد معتمدی را با خود به همراه دارد، بر روی صحنه خواهد رفت تا پس از کنسرت‌های تحسین شده هم آوایان در دیگر نقاط جهان، پایتخت نشینان کشورمان نیز میزبان این اتفاق بزرگ باشند.

به گزارش «تابناک»، «تار» و «سه تار» در دستانش مکتب‌خانه‌ای می‌شود، «سلانه» در دستانش حیات می‌یابد، «تنبور» و «عود» حسرت می‌کشد که بیشتر در میانه دستانش باشد و «شورانگیز» که خالقش همو است، چه جان‌ها که نوازش نداده است. این حسین علیزاده است، آهنگ ساز، ردیف دان و از سرآمدان موسیقی سنتی ایران که چون او را در محافل جهانی نظاره می‌کنیم، بر خود فخر می‌فروشیم که هنوز سفیرانی از این مرز و بوم هستند که ریشه‌های عمیق تاریخ ایران را برای جهانیان دیدنی و شنیدنی کنند.

آنچه باعث شده این مو جوگندمی شصت و دو ساله امروز در اوج باشد، نیم قرن تجربه درخشان و موفق در عرصه موسیقی سنتی و عدم حراس از تجربیات تازه در این عرصه و دید فراخ و جهانی به موسیقی ایرانی بوده که منجر به بروز خلاقیت‌های منحصر به فردی در دستاوردهای موسیقیایی این چهره برجسته شده است. علیزاده را نه به واسطه چیره دستی در نواختن سازها، بلکه به دلیل توانمندی در زدن طرح‌های تازه در موسیقی ایران، باید ستود.

فیلم: با شور نوای محمدمعتمدی و ساز حسین علیزاه همراه شوید

او بی‌شک یکی از موسیقی دانان معاصری است که پویایی موسیقی ایران اعتقاد راسخ داشته و در همین راستا هر روزی، نوایی تازه را در چهارچوب سنت‌های اصیل موسیقایی کشورمان از او می‌شنویم که با نواهای بزرگان موسیقی همراه شده است؛ یک روز محمدرضا شجریان، روز دیگر با شهرام ناظری و این روزها محمد معتمدی چهره جوانی که ترکیب صدای شش دانگش با نوای سازهای استاد حسین علیزاده، دستاوردی جادویی را نصیب گوش‌های حساس می‌سازد.

نامزد سه باره جوایز «گرمی» برای آلبوم‌های «فریاد»، «بی تو به سر نمی‌شود» و «به تماشای آب‌های سپید»، این آخر هفته با گروه هم آوایان که محمد معتمدی خواننده اش محسوب می‌شود و راحله برگزری، صبا حسینی و پوريا اخواص همراهی‌اش می‌کنند، در سالن اصلی برج میلاد اجرا خواهد داشت؛ اجرایی که پیش از این در دیگر کشورهای جهان برگزار شده و با استقبال جهانی مواجه شده و حال قرار است در پایتخت کشورمان برگزار شود.

حسين عليزاده در این اجرا تار و شورانگيز می‌نوازد و پژمان حدادی نوازنده برجسته کشورمان با تمبك و سازهاي كوبه‌ای همراهی خواهد کرد. سيامك جهانگيری، نى نوازی خواهد کرد، كمانچه در دستان سينا جهان‌آبادی با نغمه عود نگار بوبان و قانون پريچهر خواجه ترکیب خواهد شد و در کنار این نواهای مرکب، وحيد اسدالهي سازهای ناغارا و گاوال، سياوش برهانى ساز بم‌تار، رادمان توكلي تار و محمد انشائي قيچک خواهد نواخت.

حال در استقبال از این اجرای تازه هم آوایان در خاک وطن که با اقبال اهالی موسیقی همراه شده، دعوت تان می‌کنیم، گوشه‌ای از اجراهای پیشین این گروه را تماشا کنید و با شور نوای محمدمعتمدی و ساز حسین علیزاه همراه شوید.


دانلود


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
احسنت به تابناک تابان . و بر قرار باد این استعدادهای بر تلاش عرصه موسیقی ارزشی ایرانی. به قول معروف لب مریزاد.دست مریزاد.
خیلی عالیه
واقعا ممنون
میشه لینک دانلودش رو هم بذارین؟
وای تابی جون چه حالی کردم
کاش بیشتر میذاشتی
به هر حال دمت گرم
بسیارزیباولی متاسفانه باپخش ناقص
بسیار بسیار عالی بود
یکی از حسرت هایی که موسیقی ایران هیچگاه آن را فراموشس نمی کند قطع همکاری استاد شجریان و حسین علیزاده است. واقعا دوره ی چند ساله ی همکاری این دو چه آثاری را خلق کرد: زمستان است. بی تو بسر نمی شود. فریاد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی