بازدید 28085
«پنجمعه» با «تابناک»

فیلم: نوای «خزان» حسین علیزاده را بشنوید و تماشا کنید

در دومین هفته مهرماه و با فعالیت دوباره مراکز آموزش عالی، برنامه‌های فرهنگی نیز گسترش نسبی به لحاظ کمی و کیفی یافته و این رویدادها در طول آخر هفته پیش رویتان به طور گسترده‌ای در جریان است اما مهم ترین اتفاق همچنان پاییز است و چه صدایی به قدر نوای ساز حسین علیزاده، «خزان» را زییا به تصویر می‌کشد؟
کد خبر: ۳۴۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸ 02 October 2013
در دومین هفته مهرماه و با فعالیت دوباره مراکز آموزش عالی، برنامه‌های فرهنگی نیز گسترش نسبی به لحاظ کمی و کیفی یافته و این رویدادها در طول آخر هفته پیش رویتان به طور گسترده‌ای در جریان است اما مهم ترین اتفاق همچنان پاییز است و چه صدایی به قدر نوای ساز حسین علیزاده، «خزان» را زیبا به تصویر می‌کشد؟

به گزارش «تابناک»، در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات فراوانی در حوزه فرهنگ بودیم؛ اتفاقی که شاید پرمخاطب ترین آنها انتخاب «گذشته» اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران به اسکار 2014 بود تا ایرانی‌ها یک بار دیگر امیدوار به برنده شدن این جایزه شوند، هرچند «گذشته» مسیر بسیار دشوارتری نسبت به «جدایی نادر از سیمین» برای دستیابی به این جایزه دارد.

از خبرهای خوب اینکه بسیاری از فیلم‌ها مهیای حضور در جشنواره شده‌اند و برخی فیلم سازان که در چند اخیر قید فیلم سازی را زده بودند، نیز دست به کار ساخته آثار بلند سینمایی شده اند و در همین راستا، فیلم سینمایی "50 قدم آخر" به کارگردانی کیومرث پوراحمد امروز 10 مهرماه در کاشان کلید می‌خورد و بابک حمیدیان بازیگر اصلی آن جمعه این هفته در کاشان جلوی دوربین می‌رود.

فیلم جدید کیومرث پوراحمد که پیش از این با نام های "ایرانی" و "شناسایی" معرفی شده بود، بر اساس ایده ای از حبیب احمدزاده مقابل دوربین می‌رود و داستان آن درباره سرگذشت یکی از نیروهای اطلاعات و عملیات لشگر زرهی نجف اشرف در عملیات والفجر 4 است. این اولین همکاری کیومرث پوراحمد با بابک حمیدیان است. حمیدیان پیش از این در دو فیلم دفاع مقدسی "چ" و "طبل بزرگ زیر پای چپ" ایفای نقش کرده بود.


بازگشت فرامرز قریبیان

این هفته شاهد اکران فیلم «گناهکاران» خواهیم بود؛ اثری که در آن فرامرز قریبیان علاوه بر بازی، در مقام کارگردان نیز حضور دارد. داستان فيلم درباره دختري است كه در زندگي خود با آدم هاي مختلفي برخورد مي كند و هر يك از اين آدم ها برداشت خاص خود را نسبت به او دارند.

در تازه ترین ساخته قریبیان که بر اساس سناریویی از سام قریبیان فرزندش مقابل دوربین رفته، علاوه بر قریبیان، همایون ارشادی، هومن برق نورد، کوروش تهامی، رامبد جوان، سیاوش چراغی پور، ملکه رنجبر، امید روحانی، رضا رویگری، محمد ساره بان، قطب الدین صادقی، شقایق فراهانی، محمد متوسلانی و نسرین مقانلو نیز در آن نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم به نوعی برش‌هایی از فیلم‌های اکشن است که در قالبی متفاوت به تصویر کشیده شده و رامبد جوان نیز در قالب این اثر به نقش آفرینی متفاوت می‌پردازد که برایتان جذاب خواهد بود.

علاوه بر این فیلم، «دربند»، «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» ساخته پوران درخشنده که به واسطه محتوایش جزو آثار به شدت مورد توجه قرار گرفته توسط افکارعمومی است، «پل چوبی» ساخته نه چندان شاخص مهدی کرم پور که بیشتر به واسطه توقیفش در گیشه می‌فروشد، «دهلیز» اثر بهروز شعیبی که با انفجار تبلیغاتی (!) فروش نسبتی داشته، «به خاطر پونه» ساخته علیرضا داوودنژاد که مطابق با انتظارات در گیشه صاحب توفیقی نشده و «به خاطر پونه» ساخته هاتف علیمردانی که بعید است بیش از هزینه تولیدش در گیشه بلیت بفروشد، فیلم‌های روی پرده جدی هستند که می‌توانید بلیتش را در این آخر هفته تهیه کنید و تجربه یک سینما رفتن را به خود و همراه تان هدیه دهید.


آخر هفته شلوغ در گالری ها

مؤسسه فرهنگی و هنری صبا از عصر روز گذشته به استقبال نمایشگاهی از آثار هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی رفته است.

گالری‌های مؤسسه صبا پذیرای آثار ششمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان است که این آثار در 9 رشته مختلف در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا برپا شده است و 36 هنرمند، کار داوری آثار این جشنواره را در رشته‌های مختلف بر عهده داشته‌اند. این آثار در رشته‌های نقاشی،‌نقاشی خط، تصویرسازی، طراحی، حجم، کاریکاتور، پوستر، فتوآرت و ویدئوآرت به نمایش درآمده است.

«سال 2» عنوان نمایشگاهی است که روز 14 مهرماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه دومین دوره خود را پشت سر می‌گذراند و شامل آثار هنرمندان فعال در طول سال 91 است که آثارشان را در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند.

در دومین نمایشگاه سالانه نقاشی و مجسمه خانه هنرمندان ایران تعداد 66 نقاش و 9 مجسمه ساز آثار خود را در معرض فروش قرار داده اند که از جمله آنها می توان به ارسیا مقدم،  الناز فرج الهی،  الهام پارسیان،  امید شایان،  امیر دستمردی،  امین اقایی،  اوژن شیراوژن، بهنام کامرانی،  بیژن اخگر،  پیام مفیدی،  تبسم تهم،  تهمینه طاهباز،  جواد مدرسی،  حامد صحیحی، حسین چراغچی،  حسین سلطانی،  رضا هدایت، رضا بهاروند،  رضا مرادی،  رضا نصرتی،  زرتشت رحیمی، زهراشفیع،  زهرا مرصوص،  سلمان متین فر،  سمیرا نوپرست،  سولماز نباتی،  سینا قاسمی،  شانتیا ذاکرعاملی،  شهره مهران،  شهلا احمدی مقدم،  شیما اسفندیاری ،  طاهر پورحیدری،  عادل حسینی نیک،  عادل یونسی،  عسل فلاح،  علی شایسته،  علیرضا چلیپا،  عیسی جباری، فرزین راه نشین، فرشته ستایش،  فرشید شیوا،  کیانوش تنها،  گلنار طبیب زاده،  مجتبی تاجیک،  مجید فتحی زاده ،  محسن قنداق ساز،  محمد مهدی طباطبایی،  محمد کیوان،  محمد حمزه،  مریم ابتکار،  میریام کوییل،  مصطفی چوبتراش،  معصومه بختیاری،  معصومه مظفری،  منصور رفیعی، مهدی صبورمنش،  مهدی محسنی،  مهسا کریمی،  میریام کوییل، نزار موسوی نیا،  نفیسه عمران، ، نسرین برکت، نگار اورنگ،  نیلوفر کاسبی،  وحید جعفرنژاد،  یاسمن صفا، حسن رازقندی،  ازم طباطبایی ، راحله نوراور،  سارا راه انجام،  سپهر بختیارى، علیرضا معصومی، مریم خسروانی و قدرت الله عاقلی اشاره کرد. نمایشگاه «سال 2» 14 مهرماه ساعت 17 در گالری‌های خانه هنرمندان گشایش خواهد یافت و تا 28 مهر از ساعت 13 تا 20 ادامه دارد.

همچنین گالری لاله از روز 12 مهرماه پذیرای دومین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان نقاش ایران است. در این نمایشگاه 270 اثر نقاشی، طراحی، فتوآرت و چاپ دستی متعلق به 112 هنرمند منتخب از 7 دهه به نمایش درخواهد آمد. حداقل قیمت فروش آثار در این نمایشگاه 150 هزار تومان و حداکثر قیمت آثار ارائه شده در این نمایشگاه نیز 600 هزار تومان اعلام شده است.

گردآوری و انتخاب آثار این نمایشگاه نیز با مشارکت 40 هنرمند شاخص و پیشکسوت شکل گرفت و در گام بعدی هریک از هنرمندان منتخب نگارخانه به معرفی یک هنرمند فعال جوان پرداختند. بخشی از آثار هنرمندان جوان نیز با بررسی روند هنری آنها در سایر گالری‌ها انتخاب شده اند.

در این نمایشگاه که ساعت 16 روز جمعه 12 مهر ماه افتتاح می‌شود، آثار  هنرمندانی چون حسین محجوبی، رضا بانگیز، صادق تبریزی، محمد ابراهیم جعفری، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، مینا نوری، ثمیلا امیر ابراهیمی، فرشته غازی راد، بهزاد شیشه گران، حمید پازوکی، نیلوفر قادری نژاد، آنه محمد تاتاری، معصومه مظفری، رضا خدادادی، احمد وکیلی، جمشید حقیقت شناس، رزیتا شرف جهان، مینا غازیانی، همایون ثابتی مطلق، رضا هدایت، رضا افسری، بهنام کامرانی، داریوش حسینی، احمد مرشدلو، وحید چمانی، علیرضا آدم بکان، نگار فرجیانی، مرتضی زاهدی، حامد صحیحی و سمیرا اسکندرفر ارائه خواهد شد.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله واقع است. موزه هنرهای دینی امام علی (ع) طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته میزبان دو نمایشگاه خوشنویسی و آثار گرافیکی خواهد بود. این موزه روز پنج‌شنبه پذیرای نمایشگاهی از آثار خوشنویسی «خدیجه فلاحی» خواهد بود که مجموعه‌ای از آثارش را به خط ثلث به نمایش خواهد گذاشت. فلاحی در این نمایشگاه 104 اثر خوشنویسی به خط ثلث که هر کدام به نام یکی از سوره‌های قرآن کریم مزین شده است،‌پیش روی علاقه‌مندان به خوشنویسی می گذارد.

این نمایشگاه خوشنویسی روز پنج‌شنبه 11 مهرماه با حضور هنرمندان خوشنویس و مسئولان فرهنگی و هنری کشور در موزه امام علی(ع) گشایش خواهد یافت و در حاشیه آن نیز از کتاب آثار خوشنویسی «خدیجه فلاحی» با عنوان «آیات روشن» که از سوی انتشارات آبان منتشر شده است،‌ رونمایی خواهد شد.

همچنین روز جمعه 12 مهرماه نمایشگاه دیگری با عنوان «الف» شامل آثار گرافیکی هنرجویان مدرسه ویژه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه که به آثار طراحی قلم فارسی هنرجویان مدرسه ویژه اختصاص دارد، به یادبود مرتضی ممیز هنرمند فقید و تأثیرگذار گرافیک ایران و با هدیه به محمد احصایی دیگر طراح گرافیک پیشکسوت ایران برپا می‌شود.

این رویداد حاصل پنج سال تلاش مستمر با هدایت دامون خانجانزاده است که روز 12 مهر ماه از ساعت 17 در موزه‌ هنرهای دینی امام علی به نمایش گذاشته خواهد شد و تا 22 مهرماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از این دو نمایشگاه به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در تهران، خیابان ولی عصر (عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

گالری اثر عصر جمعه 12 مهرماه تازه‌ترین مجموعه حجم‌های محمد حسین عماد را به نمایش می‌گذارد. «سایه روشن» عنوان این نمایشگاه است که در آن 6 اثر با تکنیک منحصر به فرد پلی کربنات، آلومینیوم و نور ارائه شده است. آثار این نمایشگاه بازتاب دهنده دغدغه همیشگی هنرمند در زمینه سبکی (کم وزنی) هستند که این بار مولفه روشنایی و تاریکی را نیز به این کانسپت اضافه کرده است؛ حجم تازه «عماد» فرمی آشنا اما متریالی نو دارند که برای مخاطب مفاهیم دو گانه‌ای را پدید می‌آورد.

نمایشگاه مجسمه‌های محمد حسین عماد عصر جمعه 12 مهرماه ساعت 16در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبروی خانه هنرمندان، شماره 16 گشایش خواهد یافت و علاقه‌مندان می توانند تا 12 آبان از این آثار دیدن کنند. پنجمین نمایشگاه کلکسیون پاییزه، شامل منتخبی از آثار هنرمندان سه نسل معاصر ایران  12 مهرماه در گالری شمس گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه که روز جمعه، 12 مهرماه 1392 ساعت 16 تا 20 در محل گالری شمس گشایش خواهد یافت منتخبی است از آثار:  فرامرز پیلارام، احمد اسفندیاری، حسین کاظمی، هانیبال الخاص، عربعلی شروه، حسین زنده رودی، نصراله افجه ای، صادق تبریزی، ناصر اویسی، ابوالقاسم سعیدی، پروانه اعتمادی، مسعود عربشاهی، منوچهر نیازی، رضا درخشانی، جلال شباهنگی، آرمان استپانیان، بهمن بروجنی، هراج کاراپتیان، هاکوپیان، علی جمشیدی، جمشید حقیقت شناس، منصور رفیعی، فرامرز مختارپور، محمدعلی سجادی، حمیده رضوی، علی ترقی جاه، امیر رحیمی، علیرضا سعادتمند، گلناز حسن زاده، سعید رضوانیان، فرزانه رادمهر، هدی فیاضی، حامد قصری و کیوان مکری.

کلکسیون پاییزه گالری شمس تا 10 آبان ماه 92 همه روزه به استثناء پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 جهت بازدید عموم دایر خواهد بود. گالری شمس در خیابان فرمانیه،‌خیابان سعیدی (مهماندوست)، کوچه مهمانکده، شماره 12 واقع شده است.

گالری ماه‌مهر عصر روز جمعه 12 مهرماه میزبان نمایشگاهی از آثار پرویز تناولی است که مجسمه‌های کوچک دیده نشده‌اش را به همراه رونمایی از کتاب تازه‌اش به نمایش می گذارد. همزمان با افتتاح این نمایشگاه، کتاب تازه او با نام «تاریخ مجسمه‌سازی در ایران» که توسط «نشر نظر» منتشر شده است، رونمایی می شود که در این مراسم علیرضا سمیع آذر و محمودرضا بهمن پور مدیر نشرنظر سخنرانی می کنند.

نمایشگاه مجسمه‌های کوچک پرویز تناولی به مدت یک ماه در گالری ماه مهر واقع در بلوار آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 دایر خواهد بود.

عصر جمعه ،12 مهر ماه نمایشگاهی از جدیدترین آثار «ناصر افشاری (پویش )  در گالری دو فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. پویش در این نمایشگاه 40 قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید که در یک سال اخیر ثبت شده‌اند را در ابعاد 100 در 70 به معرض تماشا می گذارد.

هنرمند در خلق این آثار فضای آبستره و آبستره اکسپرسیونیستی را به نمایش می گذارد که در میان این تصاویر اشکال ،چهره ها و فیگورهایی انعکاس پیدا می کند. نمایشگاه عکس‌های ناصر افشاری (پویش ) تا تاریخ 21 مهر ماه در گالری دو فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه‌مندان می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل 14 تا 19 از این آثار دیدن کنند.

عزیز ساعتی عکاس و فیلمبردار شناخته ‌شده سینما، تازه‌ترین آثارش را با عنوان «تاریخ یا افسانه» در گالری آریا روی دیوار برده است. عزیز ساعتی در طول یک سال و نیم اخیر سه نمایشگاه از آثارش  برپا کرده است و اکنون چهارمین نمایشگاه آثارش را پیش روی علاقه مندان گذاشته است.

«با حاتمی در طهران»، «با بیضایی در طهران»، «با کیمیایی در تهران» عناوین سه نمایشگاه مختلف عکس‌های اوست که به ترتیب در اردیبهشت ٩١، دی­ماه ٩١ و فروردین ٩٢ به نمایش درآمد. نمایشگاه آثار عزیز ساعتی با عنوان «تاریخ یا افسانه» تا 15 مهرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه ساعت 10 تا 20 به گالری آریا واقع در بالاتر از سه راه دکتر بهشتی (عباس آباد)،‌ کوی زرین،‌پلاک 10 مراجعه کنند.

نمایشگاهی گروهی از آثار هشت هنرمند جنبش سقاخانه در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست. در این نمایشگاه بیش از 95 اثر از 8 هنرمند مکتب سقاخانه از جمله منصور قندریز،‌ حسین زنده‌رودی، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی، پرویز تناولی، ناصر اویسی، ژازه طباطبایی و صادق تبریزی روی دیوار رفته است. نمایشگاه مروری بر آثار جنبش سقاخانه در موزه هنرهای معاصر تهران تا 21 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

موزه‌ عکسخانه‌ شهر میزبان نمایشگاه عکس غلامرضا نصراصفهانی با عنوان «قاب‌ها و خاطره‌ها» است. این نمایشگاه مجموع 23 قطعه عکس از پرتره‌ کودکان دوران قاجار است که روی این عکس‌ها با استفاده از بافت فلزات، تکنیک جدیدی اجرا شده و به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 27 مهر ماه در موزه‌ عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز ادامه دارد.

این خبر تکمیل می‌شود

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۴
good
سلام
از شما تشكر مي كنم كه هر از چند گاهي با گذاشتن موسيقي بر روي سايت باعث ميشود كه لااقل توجه به موسيقي را توسط شما باور كنيم.
ممنون
ممنون
استاد علیزاده، قطعه خزان را به استاد ارشد تهماسبی تقدیم کرده اند(به نقل است کتاب دوم قطعات استاد علیزاده). انشالله سایه هر دو استاد سالیان زیاد بر فرهنگ و هنر ایران باشد.
استاد عليزاده نابغه و استاد بي بديل موسيقي ايراني در دوره معاصر است. همه كارهاي ايشان شاهكار است. كمال يافتگي و زيبايي اعجازگونه در قطعات، همراه با سازبندي دقيق و قوي، سبب طراوت و تازگي آثار ايشان شده است. سايه ايشان بر سر اهالي فرهنگ و هنر اين مرز آسماني، مستدام.
قطعه فوق العاده اي بود كه همان كاست شورانگيز ميباشد كه باخوانندگي استاد شهرام ناظري اجراگرديد.
چقدر دلم برای حال هوای موسیقی سنتی ایران در دهه 50 و 60 تنگ شده امروزه کمتر شاهد چنین آثار کامل و یگانه ای حتی از طرف این اساتید هستیم بد نیست بدانید آلبوم شور انگیز که شامل این قطعه هم میشود بعنوان بهترین اثر در 10 سال بعد از انقلاب انتخاب شد و مسلما در کنار البوم بیداد استاد مشکاتیان بعنوان متر ومعیارو شاخص اثر بی بدیل قرار میگیرد
از اینکه فیلم ارکستر را به نمایش گذاشتید نهایت تشکررادارم. امیدوارم تحریم نشان دادن ساز برداشته شود و شاهد پخش اینگونه فیلمها از سیما باشیم.
سلام لطفا ادرس صفحه سایت که همه این موسیقی ها رو بشه یکجا دریافت کرد معرفی کنین
خشک سیم وخشک چوب و خشک پوست
از کجا می آید این آوای دوست
مولوی
تابناک عزيزم متشکرم
ممنون تابناک
اما این اجرا یک ورسیون دیگه داره. اینجا یک سوتی از طریق کمانچه داده میشود. که لاجرم خزان با اجرای شهرام ناظری مجددا اجرا میشه. اینجا یه جایی کمانچه ناگهان میاد وسط و نوازنده سریع متوجه میشه. عکس العمل استاد علیزاده هم گویای همین نکته بود. اما در هر حال بسیار زیباست
اين قطعه قسمتي از كاست شورانگيز 23سال است وچه شور و چه ترك ان بسيار بسيار زيبا است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی