بازدید 19370
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: به نوای گرم محمدمعتمدی دل بسپارید

بسیاری از گالری‌های پایتخت، میزبان برنامه‌هایی شدند که نسبتی با این روزها دارد و در کنار این برنامه‌های مناسبتی، رویدادهای دیگری نیز در جریان است که برای دیدن آنها در این آخر هفته و در گرمای کنونی هوا، نیاز به اندکی کوشش خواهید داشت.
کد خبر: ۴۱۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۴ 03 July 2014
در نخستین آخر هفته مصادف با ماه مبارک رمضان، بسیاری از گالری‌های پایتخت میزبان برنامه‌هایی شدند که نسبتی با این ایام دارد و در کنار این برنامه‌های مناسبتی، رویدادهای دیگری نیز در جریان است که برای دیدن آنها در این آخر هفته و در گرمای کنونی هوا، نیاز به اندکی کوشش خواهید داشت؛ پیش از هر گزینشی با «تابناک» همراه باشید و نوای گرم محمد معتمدی بر روی ملودی علی قمصری از مجموعه «برف خوانی» را بشنوید.

به گزارش «تابناک»، منوچهر معتبر، هنرمند پیشکسوت طراحی و نقاشی را به گالری آریانا برده است. این نمایشگاه که مروری بر آثار این هنرمند است، شامل هفتاد اثر نقاشی و طراحی اوست، چهار دهه آثار هنری او را به نمایش می‌گذارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند تا دوم مردادماه به گالری آریانا واقع در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهیدفیاضی)، شماره ٩ مراجعه کنند.

‌«آینه خانه» نام نمایشگاه نقاشی‌های سیما شاهمرادی است که تا هفدهم تیرماه در این گالری برپاست. گالری هما در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره ۸ واقع شده است.

سومین جشنواره پرتره سازی که جمعه ششم تیرماه در گالری شیرین گشایش یافت، تا ۲۷ تیرماه پذیرای علاقه‌مندان است. گالری شیرین در ولنجک خیابان ۱۸ پلاک ۹ ‌است.

امیرعلی جوادیان مجموعه‌ای از عکس‌های پروژه عکاسی خود با نام «حضور قرآن در زندگی» را به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در موزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته است. در این سی قطعه عکس، ارتباط قشرهای ‌مردمی با کتاب آسمانی قرآن به تصویر کشیده شده است.

این نمایشگاه از هشتم تا یازدهم‌ مرداد ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است. موزه جمعه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.

گالری احسان نمایشگاهی از آثار نقاشی و تصویرسازی هانیه ملکی را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه ۲۲ اثر تصویرسازی و ۱۰ تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف روی دیوار رفته‌اند. نمایشگاه «گوئل» از ششم تا هجدهم تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری احسان به نشانی خیابان اقدسیه، بلوار آجودانیه (شهید سباری)، خیابان ۱۴شرقی، شماره ۲۲ میزبان علاقه‌مندان به نقاشی و تصویرسازی است.

‌«طبیعت با جان» عنوان مجموعه‌ای از آثار آروین است که ششم تیرماه در گالری آتبین به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا هفدهم تیرماه در این گالری به نشانی خیابان ولی عصر، جنوب پارک وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ ادامه دارد.

نمایشگاه مشترکی از آثار سمانه رهبرنیا و محمد جعفر پاک روان با نام «فری گیت» در گالری آن رونمایی شده است. فیلترشکن موضوع آثار این دو هنرمند است که برای دیدن آثارشان علاقه‌مندان می‌توانند تا هجدهم تیرماه به گالری آن واقع در خیابان ونک، خیابان سئول، شماره ۴۴ مراجعه کنند.

گالری راه ابریشم در نخستین برنامه تابستانی خود، مجموعه‌ای از عکس‌های نمایشگاه‌های قبلی خود را به نمایش گذاشته است. به دلیل فرا رسیدن ماه رمضان و فصل خلوتی گالری‌ها، برگزیده‌ای از عکس‌های نمایشگاه‌های دو سه سال گذشته در این گالری روی دیوار رفته است. نمایشگاه گروهی عکس گالری راه ابریشم از ششم تیر تا چهاردهم مرداد در محل این گالری به نشانی خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳، واحد ۲ میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

مجید حسین‌زاده مجموعه‌ای از آثار نقاشی‌خط خود را در گالری لاله به نمایش گذاشته است. ۲۰ تابلوی این نمایشگاه به خط ثلث و به تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد روی بوم کار شده‌اند. این سری از آثار حسین‌زاده به سبک انتزاعی و به صورت ترکیب حروف هستند. نمایشگاه نقاشی‌خط این هنرمند از ششم تا هجدهم تیر ماه در گالری لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله برپاست.

قاسم حاجی‌زاده که هنرمند ایرانی مقیم فرانسه است، مجموعه‌ای از طراحی‌هایش را به گالری ماه برده است. او تاکنون چندین نمایشگاه در گالری ماه برپا کرده و این دومین نمایشگاه او در سال جاری است. گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ واقع شده است.

فرناز ذوالفقاری مجموعه‌ای از نقاشی‌های انتزاعی خود را در گالری الهه به نمایش گذاشته است. این هنرمند در سومین نمایشگاه انفرادی‌اش ۱۵ تابلوی نقاشی به سبک انتزاعی دارد. این نقاشی‌ها از بین ۱۰۰ تابلو انتخاب شده و آماده کردن آن‌ها یک پروسه چهار ساله بوده است. نمایشگاه این هنرمند روز جمعه ششم تیر ماه در گالری الهه به نشانی بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، بن‌بست امینی، شماره ۳ افتتاح شده و تا شانزدهم تیر میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

مراکز فرهنگی و هنری پایتخت در ماه مبارک رمضان میزبان نمایشگاه‌ها و رقابت‌های قرآن و حدیث با شعار «تهران، شهر مهربانی» هستند. برگزاری نمایشگاه نگارگری آیات قرآنی در «فرهنگسرای فردوس»، نمایشگاه کتاب «ضیافت نور» در فرهنگسرای کار، برپایی بازارچه خیریه با حضور زنان سرپرست خانوار در سالن متروی شهدا، نمایشگاه رمضان و نشست‌های قرآنی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه رمضان در فرهنگسرای خاتم (ص) از دیگر برنامه‌های فرهنگسراهای پایتخت است.

امید معصومی نمایشگاه آثارش را با نام «جاذبه» در گالری شماره یک اعتماد به نمایش گذاشته و گالری شماره ۲ اعتماد نیز پذیرای نمایشگاه آثار حمید نورکیهانی با نام «مثل هیچ کس» است. این نمایشگاه‌ها جمعه ششم تیرماه گشایش خواهد یافت و تا هفدهم تیرماه ادامه دارد. گالری اعتماد در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان دست راست پلاک ۴ پذیرای علاقه مندان است.

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان