بازدید 29301
«پنجمعه» با «تابناک»

فیلم: نوای شورانگیز حسین علیزاده را بشنوید

آهنگ روح بخش و جان افزای شورانگیز استاد حسین علیزاده و تمبک استاد پژمان حدادی را در اجرایشان در تبریز را بشنوید.
کد خبر: ۳۶۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷ 11 December 2013
در هفته‌ای که سپری شد، اتفاقات فراوانی در حوزه فرهنگ به وقوع پیوست که مرور سریع شان ارزشمند است اما ارزشمندتر از آن، نیم نگاهی است به برنامه‌های سینماهای ایران در این آخر هفته که می‌تواند آخر هفته تان را تحت تاثیر خود قرار دهد و بخشی از این ایام را با شرکت در این رویدادها به بهره برداری احسن برساند.

به گزارش «تابناک»، در هفته ای که گذشت اتفاقات فراوان در حوزه فرهنگ پرداخت که «تابناک» برخی از آنها را به صورت ویژه مورد توجه قرار داد. مهم ترین اتفاق که البته تلخ ترین اتفاق ماه های اخیر نیز بود، بی فرهنگی عده ای ایرانی و حملات و هتاکی ها به برخی از بازکینان فوتبال و یک مجری بود که عملاً هفته گذشته را تحت الشعاع خود قرار داد و خوشبختانه پیش از فرارسیدن این آخر هفته، مردم راهکار مناسبی را ارائه کردند که امیدواریم در برخورد با ناهنجاری‌های مجازی موثر واقع شود.


وقت تماشای «سر به مهر»


تازه ترین فیلمی که روی پرده آمده، «سر به مهر» است. هادی مقدم دوست «سر به مهر» را در سطح فیلم های دارای پیام دینی با کیفیت ساخته و انصافاً محور فیلم که پیرامون نماز خواندن است، گل درشت نشده است. البته در این زمینه نقش لیلا حاتمی غیرقابل انکار است و به خوبی توانسته فیلم را پیش برد و مخاطب را تا انتهای فیلم نگه می دارد. علاوه بر حاتمی، آرش مجیدی و خاطره اسدی نیز مکملش بوده اند که البته چهره های دیگری شاید بهتر می توانست به کمک حاتمی در مقابل دوربین بیایند. ضمن اینکه نقش نعمت الله به عنوان مشاور کارگردان این اثر تا حدودی در کلیت فیلم ملموس است.

در خلاصه داستان «سر به مهر» آمده است: «این فیلم داستان دختر تنها و خسته‌ای است که کمک‌های یک دوست باعث بهبود شرایطش می‌شود، اما این دختر برای معرفی این دوست به دیگران شهامت کافی ندارد.این فیلم داستان دختر تنها و خسته‌ای است که کمک‌های یک دوست باعث بهبود شرایطش می‌شود، اما این دختر برای معرفی این دوست به دیگران شهامت کافی ندارد.» اگر «تنهای تنهای تنها» ساخته ساخته احسان عبدی پور را دیده اید، «سر به مهر» پیشنهاد این هفته «تابناک» است. «خسته نباشید» نیز فیلم سومی است که پیشنهاد می کنیم، تماشایش را میان گزینه هایتان قرار دهید و قطعاً تماشایش وقت تلف کردن نیست.

فیلم: نوای شورانگیز حسین علیزاده را بشنوید

«جیب بر خیابان جنوبی» ساخته سیاوش اسعدی که کپی یک فیلم خارجی است، ابرهای ارغوانی فیلم متوسط سیامک شایقی که هانیه توسلی حتی به افتتاحیه اش نیز نرفت، «استرداد» ساخته گرانقیمت بنیاد سینمایی فارابی، «آزادراه» فیلم نزدیک به تله فیل م عباس رافعی، «بشارت یک شهروند هزاره سوم» نیز دیگر فیلم‌هایی است که در این ایام بر پرده است و می توانید از میان‌شان، آنچه دوست دارید تماشا کنید.


چند انتخاب میان بیست و اندی گالری


این آخر هفته نیز گالری‌ها، برنامه های متعددی دارند که برخی از آنها قابل تامل است. آثار تجسمی ندا ظرف‌ساز، در قالب مجموعه‌ای با عنوان «سیاه و سفید» در گالری محتشم گشایش می‌یابد. این نمایشگاه که شامل مدیوم‌های چیدمان، ویدئو آرت و فتوآرت است، از 18 تا 24 آذر ماه ادامه خواهد داشت. ندا ظرف ساز از شرکت‌کنندگان سخنران در سمپوزیوم دوسالانه عکس ایناگورال بالارت در ملبورن استرالیا در سال ۱۳۹۲ است. گالری محتشم در ارومیه، خیابان برق، بین فلکه خیرین و چهار راه عمار، واقع است.

گالری آن و بنیان آن هنر ایرانی، دو نمایشگاه از آثار حجمی و سرامیک عباس اکبری را افتتاح کرده‌اند. نمایشگاه اول، مجسمه‌هایی از چوب و برنز با عنوان «درجستجوی آرش، در جستجوی صلح» است. این مجسمه‌ها با رویکردی به بازنگری فهم اساطیر ایرانی و اختصاصا داستان حماسی آرش در فرهنگ ایرانی ساخته شده‌اند. بنیان آن هنری نیز سرامیک‌هایی از عباس اکبری که در حقیقت ظرف‌های کاربردی هستند را به نمایش گذاشته است. این ظرف‌ها با تکنیک‌های مختلف لعاب‌های احیایی اجرا شده‌اند.  این دو نمایشگاه از 15 تا 27 آذر ادامه دارند و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی ونک، خیابان سئول، شماره 40 مراجعه کنند.

گالری دی از عصر روز جمعه 22 آذرماه پذیرای نمایشگاهی از نقاشی‌های تازه «محمد مساوات» خواهد بود. این نمایشگاه تا 29 آذرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 15 تا 19 به گالری دی واقع در خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی پلاک 130 مراجعه کنند. 

تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی عکس‌های مهدی مقیم‌نژاد با عنوان «وساطت الهی» در گالری محسن گشایش یافته است. این نمایشگاه پنجمین و آخرین فصل پروژه‌ی «واقع‌نمایی‌ها» است که شامل 13 عکس با تکنیک فتومونتاژ و با ابعاد ۱۵۰×۱۰۰ سانتیمتر است. به گفته مقیم‌نژاد «وساطت الهی» همچون دیگر فصل‌های پروژه‌ی «واقع‌نمایی‌ها» مواجهه‌ای با تاریخ ایران و تأملی در معنای هویت است، این بار اما با نقش‌مایه‌هایی که به سهم خود بار اعتقادات و باورهای مذهبی ما را به دوش می‌کشند. نمایشگاه «وساطت الهی» از 15 تا 27 آذر ماه از ساعت 14 تا 21 در گالری محسن به نشانی اتوبان مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری محسن روزهای پنجشنبه تعطیل است.

گالری آریا روز پنج‌شنبه 21 آذرماه را برای تازه شدن انتخاب کرده است و عصر فردا دیوارهای این گالری در اختیار جدیدترین آثار بهزاد شیشه‌گران قرار خواهد گرفت. شیشه‌گران در این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی‌های مجسمه‌گونه خود را به نمایش خواهد گذاشت این نمایشگاه تا یکم دی‌ماه ادامه دارد. گالری آریا در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوچه زرین، پلاک 10 واقع است.

یک نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «استحاله اثر» در نگارخانه بن‌بست گشایش یافته است. در این نمایشگاه 62 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در ابعاد 50 در 70 و 35 در 45 با موضوع آزاد و با مضمون طبیعت، فتومونتاژ، مستند اجتماعی، خیابانی و ... از هنرمندان عکاسی همچون پدرام الوند، میلاد بحرینی، پیمان تاجیک، نرگس تنکبریس، سحر جودی، پریسا خوشراه، حسن شریفی، هلیا علی‌کاهی، مهدی کاویی، سید محمود نوربخش، عاطفه میر و سمانه یاری به نمایش گذاشته خواهد شد. نمایشگاه «استحاله اثر»‌ روز 18 آذر ماه ساعت 13 افتتاح خواهد شد و تا 25 آذر ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 11 تا 16 به نشانی میدان آزادی، انتهای خیابان استاد معین، نبش خیابان دستغیب، ساختمان شهید حیدری، نگارخانه بن‌بست مراجعه کنند. نگارخانه بن‌بست روزهای جمعه تعطیل است.

گالری آرته از روز جمعه 22 آذرماه میزبان نمایشگاهی از عکس‌های زیبا مغربی است. این نمایشگاه با عنوان «همه چیز روبراه است» گشایش خواهد یافت و تا 29 آذرماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. گالری آرته در بزرگراه کردستان پایین‌تر از همت بلوار علی خانی 20 متری گلستان، 12 متری دوم شماره 3 واقع است.

امیر سقراطی روز جمعه 22 آذرماه مجموعه تازه‌ای از نقاشی‌هایش را به گالری گلستان می‌برد. سقراطی هنرمندی است که به اعتقاد مدیر گالری گلستان در رنگ تخصص و تبحر بسیار دارد، کارهایش خیلی خوشرنگ و چشم‌نواز اند. او معتقد است که یک جور شادمانی و سرخوشی در کارهای امیر سقراطی دیده می‌شود که بسیار خوشایند است و در این روزگار دیدن هر آنچه که خوشایند است، مغتنم است. گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نمایشگاه نقاشی «1+9» رو جمعه 22 آذرماه در گالری فریا افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه که با نمایشگاه‌گردانی نوشین زرنانی همراه است آثار نقاشی هنرمندان جوانی چون؛ حسین چراغچی، بیتا درویش، مهرنوش رمضان‌نیا، رضا عنصری، بردیا اسماعیل‌لو، نسرین عیوضیان، عرفانه صمصام شریعت، ژینوس میثاقی، شقایق فریاد شیران و آزاده وزیری در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. گالری فریا در خیابان سهروردی، بالاتر از خیابان شهید مطهری، کوچه بیشه، پلاک نهم، طبقه نخست واقع است.

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «جسته و گریخته» در گالری فرامرزی افتتاح شده است. در این نمایشگاه عکس‌های انتخابی از مریم اسکوئی، آبنوس البرزی، مهتاب علیزاده و مریم نیازاده به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس‌ها مجموعه‌ای از عکس‌های دیجیتال و آنالوگ این هنرمندان هستند که از آرشیو به صورت منتخب برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده‌اند. نمایشگاه «جسته و گریخته» روز جمعه 15 آذر ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 27 آذر ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری فرامرزی واقع در ونک، خیابان خدامی (بیژن)، کوچه ارم، شماره ۶، طبقه سوم مراجعه کنند.

«نسل چهارم» عنوان نمایشگاهی از آثار نقاشی خط گروهی از هنرمندان جوان است که روز جمعه 22 آذرماه در گالری شکوه گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه 30 اثر نقاشی خط از شاگردان احمد آریامنش به نمایش درخواهد آمد. عباس سیف آبادی، سامان مومنی، سپیده اشرفی، سید فاطمه زمانی، علیرضا جوادی، محبوبه سادات نوابی، حامده مشیتی، حمیده احسانی، زهرا بهرامی، ملیحه سیف آبادی، هادی هنردوست، رضا خلیل آبادی و ناهید سلامی هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه ارائه می‌شود. این نمایشگاه تا 27 آذرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند به گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه،بلوار اندرزگو،خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیری نوری، پلاک 19 مراجعه کنند.

گالری سیحون از روز جمعه 22 آذرماه میزبان نقاشی‌های پرویز روزبه خواهد بود. نقاشی‌های این مجموعه با تکنیک اکرولیک روی بوم خلق شده‌اند. گالری سیحون در خیابان وزارا کوچه ششم واقع شده است.

نمایشگاهی از نقاشی‌های فرحناز جوادیان در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه 20 اثر در ابعاد مختلف و یک اثر بزرگ به نمایش گذاشته خواهد شد. در نمایشگاه تازه‌ی جوادیان، گل سوژه‌ی اصلی تابلوهاست و این هنرمند سعی کرده گل را از دریچه و زاویه‌ی متفاوتی به تصویر درآورد. گل‌ها در این آثار بعد مفهومی دارند و مخاطب را به تعمق وامی‌دارند.  این نمایشگاه روز جمعه 22 آذر ماه در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد و تا سی‌ام ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 19 به گالری مراجعه کنند. همچنین هفتمین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی نسرین حمزه‌پور در کافه گالری فرهنگسرای نیاوران افتتاح شده است. حمزه‌پور در این نمایشگاه 26 تابلوی نقاشی انتزاعی با تکنیک آکریلیک را به نمایش می‌گذارد. او در این آثار از فضای ذهنی‌اش بهره گرفته و طبیعت خواستگاه اصلی آثارش شده است. برخی از آثار این نمایشگاه برگرفته از خواب و رویاهای حمزه‌پور است و رنگ حرف اول را در این آثار می‌زند. بنیان اصلی این آثار بر مبنای رنگ، فرم و خطوط الهام گرفته از مینیاتور است.  این نمایشگاه از 20 آذر تا 10 دی ماه از ساعت 15 تا 22 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی خواهد بود. فرهنگسرای نیاوران در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران واقع است.

گالری سین از عصر جمعه 22 آذرماه پذیرای نمایشگاهی از نقاشی‌های نگار فدائی خواهد بود که با تکنیک اکرولیک روی بوم خلق شده است. این نمایشگاه تا یکم دی ماه ادامه خواهد داشت. گالری سین در شهرک غرب فاز 2 خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی کوچه 12 شماره 16 واقع شده است.

گالری لاله همچنان میزبان نمایشگاه بزرگی از آثار هنرمندان خودآموخته است که تا 3 دی ماه ادامه دارد. در این نمایشگاه آثار 17 هنرمند نقاش و حجم پرداز خودآموخته حسن حاظر مشار، مکرمه قنبری، داود کوچکی، سلیم کرمی، فیروزه یزدانی، علیخان عبداللهی، محمد خداشناس، جعفر خادم، زهرا سهرابی، ارسیا مقدم، محمود زاهدی، محمد آریایی، امیرغفوری، محمد باقر رضایی، محسن فرخ رخ و... در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. این مجموعه به کوشش مرتضی زاهدی هنرمند معاصر و پژوهشگر گردآوری شده است.

نمایشگاه آثار پرده‌های قلمکار اساتید قرن دوازدهم و سیزدهم ه.ق متعلق به خانواده جلالی، در موزه هنر و مردم افتتاح شده است. 65 اثر شامل مجموعه‌ای از پرده‌ها و رومیزی قلمکار مربوط به قرون 12 و 13 ه.ق به مدت دو هفته به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه ارزشمند که متعلق به خانواده جلالی است، 180 تا 240 سال قدمت دارد و برای اولین بار در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از 20 آذر تا 10 دی همه روزه (به جز روزهای دوشنبه و تعطیلات سوگواری) از ساعت 9 تا 17 به موزه هنر و مردم واقع در بخش شمالی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

آثار هنرمندان ایران و 70 کشور دنیا در سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا روی دیوار رفته است. سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت شامل 12 بخش نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط و نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی و همچنین پژوهش های تخصصی و همایش علمی است. در این جشنواره از میان 5550 اثر رسیده به دبیرخانه، 4000 اثر متعلق به هنرمندان داخلی و 1550 اثر متعلق به هنرمندان 77 کشور دنیاست و در مجموع 940 اثر منتخب از این هنرمندان در تمامی فضاهای بیرونی و درونی موسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش گذاشته شده است.

برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور پنج هنرمند خارجی از برنامه‌های جنبی جشنواره هنر مقاومت است. این کارگاه‌های آموزشی درطول برگزاری جشنواره توسط هنرمندان کشورهای روسیه،آمریکا،تاجیکستان، پاکستان و عمان در موسسه فرهنگی هنری صبا برپا خواهد شد. جشنواره هنر مقاومت تا 5 دی ماه پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری است. موسسه صبا وابسته به فرهنگستان هنر در خیابان ولیعصر نرسیده به خیابان طالقانی واقع است.

دومین نمایشگاه گروهی از آثار عکاسان «پایگاه عکس چیلیک» با نگاهی به ابعاد عرفانی و حماسی سوگواری در ماه محرم در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپاست. در این نمایشگاه که با همت عکاسان و حمایت رسانه عکاسی  پایگاه عکس چیلیک  برگزار شده، تعداد 72 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه 50 در 70 سانتیمتر از عکاسان پانزده استان کشور با مضامین عرفانی و حماسی و با نگاهی واقع گرا و انتزاعی به موضوع های مستند ارایه شده است.

این نمایشگاه تا یکم دی، همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 پذیرای دیدار عکاسان و علاقه‌مندان است. موزه هنرهای معاصر فلسطین در تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر میزبان این نمایشگاه است.

گالری ایده نیز تا 30 آذرماه میزبان نمایشگاه نقاشی امید فاضلی و آلما بهرامی خواهد بود. در این نمایشگاه 12 اثر نقاشی مفهومی از این دو هنرمند به نمایش در آمده است. همچنین روز جمعه 22 آذرماه نیز در کنار این نمایشگاه، نشست خط نقاشی با حضور نصرالله افجه‌ای و جلیل رسولی برگزار خواهد شد. گالری ایده واقع در خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، خیابان 18شماره 26 میزبان علاقه‌مندان است.

دومین نمایشگاه گروهی از آثار عکاسان "پایگاه عکس چیلیک" با نگاهی به ابعاد عرفانی و حماسی سوگواری در ماه محرم در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می‌شود. در این نمایشگاه که با همت عکاسان و حمایت رسانه عکاسی "پایگاه عکس چیلیک" (Chiilick.com) برگزار شده، تعداد 72 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه 50 در 70 سانتیمتر از عکاسان پانزده استان کشور با مضامین عرفانی و حماسی و با نگاهی واقع گرا و انتزاعی به موضوع های مستند ارایه شده است. این نمایشگاه از13 آذرماه تا یکم دی، همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 پذیرای دیدار عکاسان و علاقه‌مندان است. موزه هنرهای معاصر فلسطین در تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر میزبان این نمایشگاه است.

در گالری الهه نمایشگاهی از آثار حمزه فرهادی با عنوان «زیارت خانوادگی» برپاست که تا 26 آذرماه ادامه دارد. در این نمایشگاه فرهادی 15 اثر دیجیتال را که براساس عکس‌های خانوادگی‌اش از 100 سال اخیر، خلق کرده، به نمایش گذاشته است. در این عکس‌ها تاثیر نفت بر زندگی خانوادگی فرهادی مشهود است. گالری الهه در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام بن بست امینی شماره 3 واقع شده است.

گالری والی نیز همچنان تا 26 آذرماه میزبان نقاشی‌های روشنا رستمی خواهد بود. در این نمایشگاه رستمی 9 نقاشی با تکنیک اکرولیک روی بوم و ورقه طلا را به نمایش گذاشته است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه والی واقع در میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 مراجعه کنند.

سومین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های طاهره افضلی با عنوان «علیا مخدرات» در نگارخانه آتبین برپا خواهد شد. در این نمایشگاه 11 تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. موضوع نقاشی‌ها نگاهی به کارهای دوره قاجار به خصوص زنان این دوره است. نمایشگاه «علیا مخدرات»‌روز جمعه 15 آذر ماه در نگارخانه آتبین به نشانی خیابان ولی‌عصر، جنوب چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد،‌ شماره 42 گشایش می‌یابد و تا 26 آذر ادامه خواهد داشت.

تازه‌ترین نقاشی‌های رها محسنی کرمانشاهی در گالری ساربان گشایش می‌یابد. 28 تابلوی نقاشی با الهام از طبیعت و ترکیبی از انتزاع و رئال به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه روز جمعه 15 آذر ماه در گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 افتتاح شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یاد شده از ساعت 16 تا 20 به دیدن آثار این هنرمند بروند.

«بر بساطی که بساطی نیست» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های ایمان افسریان است که تا 29 آذرماه در گالری اثر برپاست. در این نمایشگاه هشت نقاشی رنگ و روغن که نتیجه سه سال فعالیت خلاقانه هنرمند است با موضوع همیشگی فضاهای خالی و اشیایی که مدت هاست مورد استفاده قرار نگرفته اند در معرض تماشا قرار دارد. گالری اثر در خیابان ایرانشهر، روبروی خانه هنرمندان، شماره 16 واقع شده است.

اینک آهنگ روح بخش و جان افزای شورانگیز استاد حسین علیزاده و تمبک استاد پژمان حدادی را در اجرایشان در تبریز را بشنوید.

دانلود


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
ای کاش یک بار دیگر استاد حسین علیزاده و استاد کیهان کلهر و استاد شجریان و همایون عزیز را در کنار هم ببینیم و طنین دلنشین صداها و نواها را با گوش جان بشنویم.
besiar dalnevaz mibashad
استاد علیزاده زمانی به اوج رسید که با شجریان همراهی کرد. کنسرت "همنوا با بم" که بصورت مشترک با شجریان و کیوان کلهر اجرا کرد بی نظیر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
استاد علیزاده خیلی وقت است که در اوج هستند، البته نمیشود ارزش همراهی ایشان با استاد شجریان و استاد کلهر را منکر شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اتفاقا بهترین آثار آقای علیزاده با آقای شجریان نیست همانطور که بهترین آثار آقای شجریان نیز با ایشون نیست .
نی نوا -شورانگیز- آوای مهر - سواران دشت امید - حصار و ... که بهترین آثار آقای علیزاده و حتی موسیقی ایرانی است آقای شجریان درآنها نقشی ندارند و از آن طرف هم بهترین کارهای آقای شجریان با مرحوم مشکاتیان خلق شده .
حميد
| France |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
با اينکه استاد شجريان را خيلي خيلي دوست دارم ولي اين عليزاده بود که شجريان را شجريان کرد. نه شجريان عليزاده را. شما که اصلا عليزاده را نميشناسيد اين حرف را ميزنيد.
در این قطعه ای که فیلمشو گذاشتید، ساز استاد علیزاده "شورانگیز" هستش نه "سه تار"
تابناک واقعا عالی بود چراازاین کلیپ ها بیشتر روی سایت خودتان نمیگذارید.
تابناک عزیز
هفته گذشته درخواستی داشتم مبنی بر پخش نواهای سنتی حداقل هفته ای یکبار .
از این که این درخواست مرا اجابت نمودید سپاسگزارم .
به امید تکرار چنین نواهای سنتی زیبا
با تشکر از اینکه ازموسیقی ناب ایرانی هم یادی کردید، نام آهنگی که گذاشته اید ترکمن است نه شورانگیز لطفا اصلاح فرمایید. متشکرم
خیلی زیبا بود
ممنون تابناک بسیارعالی بود
عالی بود دمت گرم تابناک
ای کاش همه چیز را به سیاست گره نمیزدند ومردم میتوانستند از هنر هنرمندان لذت ببرند.
خیلی زیبا بود.کار علیزاده که حرف نداره.ضرب اقای حدادی خصوصا با حفظ صدای سر ضربها یا تم وبا اون ریز ها وپلنگ های با صدای صاف و مشخص ،فوق العاده است.
استاى اين كارن ايشون از شما ممنونم
در این اجرا، استاد با ساز خود، شورانگیز، قطعه ای را اجرا کرده اند که تم اصلی آن برگرفته از قطعه ترکمن است. قطعه ترکمن از زیباترین ساخته های خود استاد است که سالها پیش در کنسرتی اجرا شد و در کاستی به همین نام انتشار یافت. در این بین همراهی تنبک استاد پژمان حدادی هم دیدنی و شنیدنی است. از هر دو متشکرم.
کار بسیار جالب و ارزنده ای است.
امّا نمیدانم چرا مرا به یاد کارهای سیتاریست های هند می اندازد، البته با ملودی های ظریف ایرانی.
لطفا برای مقایسه، به کارهای سیتاریست های هندی روی یوتیوب با دقت گوش فرادهید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار