بازدید 31758
کاش برای تکریم مسافران آیین نامه‌ای تدارک ببینیم؛

رها کردن مسافران در سرمای 15 درجه زیر صفر

آستانه تحمل افراد به شدت پایین آمده و هر از چندگاهی یکبار، از یک گوشه سالن سر و صدا و هیاهویی به گوش می‌رسد. البته همه این مشاجره ها مربوط به حاشیه است چراکه متن کار و جار و جنجال متاسفانه از گذشته‌های دور و دراز با هم عجین شده‌اند؛ کافی است یکبار صف انتظار خرید بلیت را تجربه کرده باشید تا ...
کد خبر: ۳۷۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱ 03 February 2014
اینکه تمامی پروازهای یک فرودگاه بر اثر بارش برف و بوران لغو شود، اتفاقی‌ست که به نظر گریزی از آن نداریم، اما اگر با لغو شدن پروازها، همه چیز به حال خود رها شده و مسافران سرگردان را به حال خود رها کنیم، ماجرا فرق خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که سرمای هوا موجب یخ زدن سطح باند و لغو پروازهای متعددی در روزهای گذشته شده، موجی از بی نظمی و نارضایتی فرودگاه های کشور را در برگرفته است؛ نارضایتی هایی که نه از لغو پرواز، که از مدیریت ضعیف مسئولان و عدم کنترل اوضاع نشات گرفته است.

در تازه ترین نمونه از این دست، پس از آنکه شب گذشته باند فرودگاه شهر زیارتی و پر رفت و آمد مشهد شرایط پرواز را از دست داد و پروازها یکی پس از دیگری لغو شدند، انبوه مسافران جامانده از سفر که قصد برگشت به شهر و اقامت اجباری داشتند، خود را در مقابل مشکلی عجیب یافتند که حل ناشدنی می‌نمود: فقدان تاکسی و دیگر وسایل حمل و نقل!

هفت پرواز لغو شده بود و جمعیت زیادی می‌بایست از فرودگاه خارج می‌شدند و طبیعی بود که تاکسی سرویسهای فرودگاه کفاف جمعیت را نداده و به چشم بر هم زدنی تمام شوند اما هیچ مسئولی یافت نمی‌شد تا شرایط را مدیریت کرده و اقدامی برای جایگزینی صورت دهد تا نهایتا تخلیه فرودگاه چندین ساعت به طول انجامیده و برخی مجبور شوند ساعت ها در سرمای 15 درجه زیر صفر، سوز و سرمای شبانه را تحمل کنند.

رها کردن مسافران در سرمای 15 درجه زیر صفر

صحبت نه از چرایی لغو پرواز است که مقوله‌ای فنی و در صلاحیت متخصصان امر است و نه از پذیرایی ساده و مرسومی که معمولا برای مسافران در صف انتظار پرواز در زمان تاخیر در نظر می‌گیرند اما اثری از آثار آن در فرودگاه مشهد نبوده، بلکه درباره بی تدبیری رخ داده است که نمی‌دانیم در شرایط بحرانی چه مشکلاتی می‌تواند به همراه داشته باشد.

این گزاره زمانی تقویت می‌شود که حرف‌های یکی از مسافران که در انتهای صف انتظار تاکسی مدت ها انتظار کشیده را بشنویم: با تاکسی بی سیم شهر تماس گرفتم تا شاید به این وسیله بتوانم به شهر برگردم و در پاسخ به درخواست تاکسی، گفتند که به فرودگاه تاکسی نمی‌فرستیم چون با ما برخورد می‌کنند.

از انحصار طلبی تاکسی‌های فرودگاهی که از قدیم رایج بوده و تلاشی برای شکستن آن صورت نمی‌گیرد که بگذریم، مشکلات فردای روز لغو پروازها در نوع خود قابل تر است؛ فرودگاهی مملو از مسافرانی که ساعتهای گذشته را در التهاب سپری کرده‌اند و اکنون نمی‌دانند آیا پرواز انجام خواهد شد یا خیر، آیا بلیت می‌توان یافت یا خیر و...؟

اینجاست که آستانه تحمل افراد به شدت پایین آمده و هر از چندگاهی یکبار، از یک گوشه سالن سر و صدا و هیاهویی به گوش می‌رسد. البته همه این مشاجره ها مربوط به حاشیه است چراکه متن کار و جار و جنجال متاسفانه از گذشته‌های دور و دراز با هم عجین شده‌اند؛ کافی است یکبار صف انتظار خرید بلیت در فرودگاه را تجربه کرده باشید تا دست تان بیاید از چه سخن می‌گوییم.

اکنون اگر بیاندیشیم که با حاکم بودن چنین جوی در شهر زائر پذیر و مملو از مسافری مثل مشهد، چه شرایطی در دیگر شهرهای کشورمان می‌تواند حاکم باشد، شاید بد نباشد که از مسئولان فرودگاه های کشور بخواهیم یک آیین نامه برای اداره چنین شرایطی تدارک دیده و برای اجرا، ابلاغ نمایند تا شاید در سایه این اقدام تکریم مسافران در فرودگاه‌ها کمی بهبود یافته و رتق و فتق امور در مواقعی مانند یخ بندان زمستان، مسئول پیدا کند!

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۸۷
متاسفانه فرودگاه مشهد یکی از ضعیف ترین خدمات رو در بین فرودگاههای کشور داره و این در شان شهر زیارتی و مهمی مثل مشهد نیست. مسئولان فکری کنند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
خیلی هم بدجنس هستند. یکبار ده دقیقه به پرواز مانده بود، دیگه به من کارت پرواز ندادند. باید صبحش میرفتم سرکار. اشکم دراومده بود. بلیط هم پیدا نمیشد. 90 تومن هم از دست دادم.
بعد که یک بنده خدای با پارتی یک بلیط دیگه از همون شرکت برای یک ساعت دیگه برام پیدا کرد، مسئول گیشه گفت، میومدید همین جا ما ردتون میکردیم!!
بعد گفت عمدا این کار رو کرده اند!
دیگه دوستشون ندارم :(
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
شما ظاهرا متوجه نشدی مطلب رو
در شرایط مذکور ممکنه توی هر فرودگاهی در جهان این اتفاق بیفته
کمی منطقی فکر کنیم دوستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
روحانی مچکریم
متاسفانه انسانیت در این مواقع بین برخی راننده های تاکسی رنگ میبازه و مبالغ کلانی رو در این مواقع درخواست می کنن.
کی جساب و کتاب وجود داشته که الان داشته باشه.
حالا کافیه یک پرواز توی ینگه دنیا لغو بشه. با چنان آب و تابی صدا و سیما موشکافی میکنه که آدم فکر میکنه ...
ما هم عيد كه رفته بوديم مشهد دو ساعت تو صف تاكسي بوديم خيلي بد بود حتي به دعوا و درگيري كشيد. بايد فكري براش بشه.
حالا اگر یک خودرو توی یک اتوبان در امریکا به علت بارش برف از جاده منحرف شده بود، صدا وسیما 600 بار از زوایای مختلف آن خودرو را نشان می داد. مملکت گل و بلبل که نیاز به پوشش خبری ندارد!
دمای منفی15 درجه پرواز را مختل می کند بعد ادعای حاکمیت جهان داریم.
کشورمان اگر در سیبری بود هم که همه تا حالا منجمد شده بودیم.
باید برای مدیرانی که توانایی انجام کاری را ندارند شرایطی ایجاد کرد تا لااقل مورد لعن و نفرین مردم قرار نگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
مدیریت فرودگاه مشهد یکی از ضعیفترین مدیریتهایی است که دیده ام .
ناشناس
| Kenya |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
بهترینش برکناری آنان است
در مشهد به هيچ تاكسي و خودرو شخصي اجازه كار در محدوده فرودگاه را نمي دهند و تاكسي هاي فرودگاه در اين خصوص انحصاري عمل ميكنند. دوستان مسولين چاره اي بانديشند
همه جای دنیا در صورت لغو پرواز هتل میدن تا پرواز بعدی اگر از یه تایمی بین دو پرواز فاصله باشه. فکر میکنم هتلهای هما هم برای همین ساختن. حالا نمیدونم و نمیفهمم که چرا اینجا وقتی پرواز کنسل شده هیچ اقدامی نکردن. یاد خودم افتادم سالها پیش داشتم از مشهد به تهران میومد با قطار که گفتن سیل بخشی از ریل رو خراب کرده و چهل ساعت (دقیقاً) در قطار ماندیم و هیچ وسیله ای برایمان جایگزین نکردن. برای انتقال مسافرین آن هم بعد از چهل ساعت انتظار در کوپه و گرسنگی کشیدن بالاخره چند دستگاه اتوبوس آمد که همزمان گفتن ریل درست شده و به راهمان ادامه دادیم. حالا اگر یک نفر پول اقامت یک شب بیشتر را همراه نداشته باشد باید چکار کند؟؟؟؟
7 پرواز 150 نفره هم که باشد کلا می شود 1000 نفر. ظاهرا امکانات هم هیچی نمی خواسته و فقط با 100 دستگاه اتوبوس و ون می شد مسافران را در شهر پراکنده نمود تا هرکدام خود به فکر خود باشند.
حالا شما تصور کنید اوضاع مدیریت بحران در زمانی که نه در تهران بلکه در یک شهر 200 هزار نفره زلزله آمده باشد!!!
يه سوال
واقعا کي ميخواهد اين مشکلات تمومي داشته باشه؟
متاسفانه مدیریت تمامی فرودگاههای کشور وضعیت بسیار ناخوشایندی دارند و اسف بار تر اینکه هیچ کس مسئولیت این افتضاحات رو قبول نمیکنه ... شنبه در ترمینال 5 فرودگاه مهرآباد بودم چاه تمامی توالتها بلا استثنا گرفته بود و کثافات به بیرون زده بود ... هفته قبل ترمینال 1 (قسمت حجاج) بودم تنها یک سرباز وظیفه حدودا 18 ساله برای هدایت مسافران به داخل وجود داشت که اونم الحمدلله نمی دونست باید چه کار کنه ... 20 روز پیش فرودگاه یزد بودم ساعت 8 صبح آنچنان بوی تعفن از قسمت دستشویی ها بیرون میزد که اصلا نمیشد نزدیکشون بری .... وضعیت فرودگاه امام و فرودگاه مهرآباد (ترمینال 2 و 4 و 6) هم که نیاز به گفتن ندارن ... با کمال شرمندگی وضع کیفی فرودگاههای ما در حد ترمینالهای درجه 3 کشور هندوستان (جایی مثل وادودارا) هستش ... جالبه که توریست هم دعوت میکنیم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
همش که گزارش چاه توالت شد...خوب اقا جان خونه برو دستشویی..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
برادر ایرانی ! توخود حدیث مفص بخوان از این مجمل
همون خوبه كه ما برف و سرما نداريم بايد امروز صبح كرج بوديد و ميديد كه چه خبره من كه از 5 و نيم صبح بيرون بودم با هواي -9 درجه زير صفر دريغ بود از يك ماشين شهرداري كه زمين مثل آينه مركز اين شهر به اصطلاح مركز استان البرز رو نمك بپاشه و مردم بيچاره ساعتها در ترافيك بودن و عذاب كشيدن حالا اينجاش جالبه : زنگ زدم به معاونت خدمات شهري وضعيت اسفناك رو ميگم طرف از پشت ميزش ميگه برفي نيومده بعدش هم ميگه روي برف كه شن و نمك نميزن آخه آسفالت رو خراب ميكنه !!!!!!! بهش ميگم خوب شما بگيد چي بايد بريزيد كه اين زمين آينه رو درست كنه گوشي رو ميزاره و جواب نميده ....... شرم باد به اين شهرداري بي مسئوليت كرج شر باد.........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
به جاش مسئولین خدمات شهری قم این بار عالی کار کردند. دمشون گرم
ضمن اینکه تایید میکنم که نمک اسفالت رو خراب میکنه. ولی سلامتی مردم مهم تره برادر من
نزدیک 3 هفته پیش که بازم برف آمده بود ، بنده 2 شب متوالی همین برنامه رو در فرودگاه کرمان داشتم. با این تفاوت که ساعت 2 نیمه شب بود و کلا هیچ تاکسی در شهر وجود نداشت. جالبش اینجاست که گفتن میخوان فرودگاه رو تعطیل کنند و مارو تقریبا از فرودگاه بیرون کردن توی هوای منفی 8 درجه. خیلی خوش گذشت. جاتون خالی
اگه تو امریکا یک پرواز لغو بشه صدا و سیمای ایران امریکا را بیچاره میکنه
به جرات میتونم بگم که فرودگاه مشهد بی نظم ترین و بی صاحب ترین فرودگاه کشوره. من حداقل سالی دو بار گذرم به این فرودگاه میفته و تا حالا نشده یک بار بدون مشکل از این فرودگاه پرواز کنم. یا پروازها رو اعلام نمیکنن یا ترتیب پروازها رو رعایت نمیکنن. پروازها از این فرودگاه همیشه با تاخیرهای چند ساعته همراهه و اکثر پرسنلش هم رفتارهای نادرست و توهین آمیزی با مسافرین دارن و هیچکس هم جوابگو نیست.
دو بار هم تا الان بار بعضی مسافران رو اشتباها با یه هواپیمای دیگه به شهرهای دیگه فرستادن. البته دو بار این بلا سر من اومده. حالا اینکه کلا چقدر این قضیه در سال تکرار میشه نمیدونم.
من از مشهد هستم و در هتل کار میکنم ساعت 20 دوازده بهمن مسافر از هتل که کار میکنم خارج شد و ساعت 22 پرواز داشت که کنسل شد بعد ساعت 1 بامداد مسافر برگشت که دیدم از سرما اشکشون در آمده بود 1 ساعت توی اون سرما منتظر تاکسی بودن و 1 ساعت هم توی فرودگاه معطل بودن باور کنید دیگه میخواستن جلوی من بزنن زیره گریه 15 درجه زیر صفر شوخی نیست واقعا دلم خیلی براشون سوخت
پاسخ ها
سب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
شما اگر راننده هتل هستی مسافرای هتل خودت رو برمی گردوندی بعد به فکر بقیه می شدی
حالا بريد ببينيند كه مديران هواپيمايي لايق چه حقوق هايي را دريافت ميكنند و كسي را تحويل نميگيرنند
پاسخ ها
ناشناسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
جالب تر از همش اینه که سبد کالا هم میگیره خخ
بنده خدا من حدودا يك ماه پيش به مدت 3شبانه روز در فرودگاه كرمان سرگردان بودم با 199تماس ميگرفتم ميگفتن پرواز داير است فرودگاه ميرسديم ميگفتن پرواز لغو شده بابت اين مدت 540هزار تومان پول هتل و رفت و آمد دادم.مدير فرودگاه كرمان ميگفت مسئول اسكان ما نيستيم حتي بوفه آنجا در اين مدت تعطيل بود.
واي راست ميگه اين دوستمون كرج داغون بود امروز صبح دريغ از كوچكترين خدمات شهرداري ..... تاسف بار بود ....
در فرودگاه اهواز هم همین مشکل هست. وقتی دو تا پرواز با هم می نشینن دیگه تاکسی در کار نیست. به خصوص از ساعت 11.30 شب به بعد
وقتي انتخاب مديران از روي شايسته سالار به تعبيراقايون باشد مديريت هم اينجوري ميشه
متاسفانه شهرداری مشهد فقط به فکر نصب المان در سطح شهر در ایام نوروز است و شما در جریان نیستید چه مبالغ میلیونی رد و بدل میشود برای یک سازه حلبی و واقعا پشت پرده اسفناکی دارد.من 2 سال در این شهر زندگی کردم و هیچ اقدام مناسبی از شهرداری ندیدم.دقیقا ایم مشکل توسط شهرداری قابل حل است.زمانی که با کوچکترین برف دوستانی تاکسیران ناز میکنند و ...
پاسخ ها
امید
| Australia |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
دوست عزیز بی انصافی نکن شهرداری مشهد درسالهای اخیر بیشترین جوایز داخلی وحتی بین المللی رادرزمینه های مختلف کسب کرده وشهرمشهد شیکتروبهترازگذشته شده مشهدیها3میلیون نفرن وقتی سالی 20میلیون زائرمحترم میان خدمات دهی به اینها خیلی سخته که به بهترین نحوانجام میشه..المانهاهم اگه بدبود شهرهای تهران واصفهان ودیگران ازمشهدتقلیدنمیکردن اینها همه درحالیه که شهرداری از قبل زائرین وتوریسم مذهبی چندان درآمدی کسب نمیکند.بدلیل بعضی ساختارها!!!!!!!!!!!!!
رضا از اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
در پاسخ به آقای امید که فرمودید شهرداری مشهد از بابت توریسم چندان درآمدی کسب نمی کند باید عرض کنم که بودجه شهرداری مشهد با جمعیت 3 میلیون در سال 92 معادل 9600 میلیارد تومان بوده در حالی که بودجه تهران با جمعیت 14 میلیون 10500 میلیارد تومان بوده. در مقایسه با سایر کلانشهرها هم که بودجه مثلا اصفهان 1400 میلیارد بوده و اهواز با احتساب سهم فروش نفت فقط 1250 میلیارد تومن. با این اوصاف و به نسبت درآمد میشه گفت شهرداری مشهد بدترین عملکرد رو بین کلانشهرهای کشور داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
هزارتامنفی به حامدمسایل راقاطی نکن بی نظمی فرودگاه چه ربطی به شهرداری داردخداحافظ ونگهدارمهندس پژمان باشه
نه بابا!
مشهد همه برف بود و سفید شده بود، سیاه نمایی نکنید!!!
این اتفاقات تو آمریکا و اروپا می افته!!! صدا و سیما که چیزی نگفت!
دو هفته پیش با مسافرتی با قطار به تبریز داشتم. بلیط برگشت ما از تبریز به تهران در تاریخ 1392/11/4 ساعت 18:25 دقیقه به سمت تهران بود. قطار راس ساعت از تبریز حرکت کرد و پس از حدود 2 ساعت حرکت در ایستگاه عجبشیر توقف کرد که متوجه شدیم قطار باری در مسیر عجبشیر تا میانه از خط خارج شده و باید صبر کنیم تا مشکل حل شود. در نهایت به جای ساعت 7 صبح ساعت 11:30 به ایستگاه تهران رسیدیم. اما در طول مسیر و هنگام صبح، رییس قطار به همراه مهمانداران تمام سعی خود را برای پذیرایی مسافران انجام دادند و اعلام کردند که به دلیل تاخیر نصف هزینه بلیط را می توانیم از آژانس ها مطالبه کنیم. که همینطور هم بود و نصف پول بلیط را هفته بعد از آژانس گرفتیم.
نکته مهم برای من که گاهی در فرودگاه تهران یا تبریز حتی تا 10 ساعت گرفتار تاخیر پرواز بدون حتی کوچکترین پذیرایی بودم این است که مسئولان هواپیمایی به خودشان حتی زحمت عذرخواهی را هم نمی دهند و پس از ساعت ها تاخیر در فرودگاه معمولا یا پیدایشان نمی کنی یا اینکه طلبکار هم هستند. حالا بماند که خسارت در هواپیمایی ما مانند یک لطیفه است.
در مجموع پرواز های داخلی نامنظم هستند و تاخیر های بدون دلیل دارند . شرکت های هواپیمایی هم نه تنها از دادن یک چای یا قهوه به مسافران بخت برگشه خودداری میکنند بلکه با لحن بی ادبانه ای با انها صحبت می کنند...
مدیریت هنر می خواد و وجدان.
یعنی یه نفر از آقایان از این که مشکل مردم رو تو اون وضعیت حل کنه و یه برنامه ریزی کنه که با پول جیب مردم! تعداد زیادی از رانندگان داخل شهر و صاحبان مینی بوس و ون به یه درآمدی برسند و بقیه هم راضی باشند هیچ احساس رضايتی عايدش نمی شده ؟!!!!!!!!!
من الان در یکی از سردترین شهرهای دنیا هستم با دمای 25 درجه زیر صفر و برف
ولی پروازها همگی به موقع انجام میشه و باندشون یخ نمیزنه . کسی میدونه چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
خوش بحالت که اونجایی.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
چون مسئولینش سرشون درد می کنه واسه کار!!!
برن خدا رو شكر كنن از فرودگاه بيرونشون نكردن. جهان سوم به چي مي گن پس
مسئولان مدیریت بحران بلد نیستند. حتی مدیریت این بحران کوچک را...
مدیریت فرودگاه مشهد فاجعه است. دقیقا مانند مهرآباد!!
پاسخ ها
طه یاسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
معلومه شما با مدیریت فرودگاه مشکل داری نه
همینه که هست .... نمیخوای ... برو جلو مردم رد شن
ضمن تشکر از بازتاب این موضوع در تابناک،متاسفانه این تاکسیهای فرودگاه مشهد در شرایط مناسب(جوّی،مناسبتی وزمانی)همانگونه که نوشته اید بشدت انحصارطلب هستند ولی در مواقعی که بحضورشان بیشتر نیاز است خوب یا حتی به قیمت سرویس دهی نمی کنند.کاش بودید امروز4صبح درقسمت پروازهای خارجی که وقتی2 ایرباس(ماهان از دبی +قطرایرویز از دوحه)همزمان نشستند وجداناً فقط 10 تا 12 تاکسی در قسمت خارجی بود و انبوه مسافران بیچاره ای که در سرما18-(سردترین شهر) در به در دنبال وسیله نقلیه بودند ضمن اینکه سالن مسافران ورودی خارجی هم کوچکه و جا برای ماندن داخل سالن هم نبود!!!وقتی وجدان کاری نباشه بهتر از این انتظار نمیره!!!
واقعا تاسف بار بود و مایه خجالت. جالبه مسافر من که از طریق قطر از شیکاگو آمریکا و از دل کولاک و یخبندان بیسابقه اونجا می اومد از امدادرسانیها و مدیریتی تعریف کرد که دستاوردش برای ما فقط خجالت بود و خجالت بود و خجالت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
كرمعلي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
شايد سر كار گذاشته شما رو، ميگي نميشه؟
راننده تاكسي ها و خودروهاي عبوري مخصوصا در زمانهاي شلوغي مشهد ، كوچكترين رحم و مروت ندارند و تا جايي كه ميتونند همه را نقره داغ ميكنند. اين بي انصافي است كه اين همه مهمان و زائر همه ساله وارد شهر مقدس مشهد ميشوند و ميلياردها تومن در اين شهر خرج ميكنند ولي دريغ از انصاف و عدالت و ترحم . البته منظورم همه نيستند ولي اغلب چندين باري كه ما رفتيم به زيارت همين بلا سرمون آمد. همشرياي عزيز مشهدي بدانند كه به لطف و كرم و بركت امام رضا عليه السلام كه مردم از هر گوشه ايران و دنيا به مشهد مي آيند اگر غير از اين بود كسي يك بار به مشهد مي اومد ديگه كلاش هم مي افتاد برنميگشت برش داره .
پاسخ ها
كرمعلي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
من نگرفتم شما همشهري هستي يا زائر، ميشه توضيح بدي لطفاً ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
داود راست میگه. آقای کرمعلی حالا یک کلمه همشهری که نوشته دلیل نقض حرفهاش نمیشه اما معلومه خودت مشهدی هستی
مدیریت فرودگاه مشهد فاجعه است
تازه اين خوب شه ! ما كه مجاور هستيم اگه جاي حرم باشيم ، آنچنان اين راننده تاكسي ها پوستتان را مي كنند كه ديگه هوس زيارت به سرتون نزند.
لطفا به این مسئله به طور ویژه بپردازید اینجانب یکی از همان مسافرهای بدون پرواز بودم بزرگترین مشکل خیلی ساده و پیش افتاده در یک فرودگاه بین اللمللی نبود دستشویی و توالت مناسب و به اندازه بود متاسفانه سرویس بهداشتی فرودگاه بسیار کم و نظافت آن در حد فاجعه بود و صف های طولانی برای دستشویی ضمنا دیدن منظرهای زشت خیلی از افراد که به ناچار در بیرون سالن انتظار خود را راحت می کردند . و شنیدن صدای گریه کودکانی که فقط می خواستند به دستشویی بروند بسیار ناراحت کننده بود خواهشا منعکس بفرمائید
یک مشکل ساده نرخ پارکنیگ فرودگاه مشهد را شهرداری و فرودگاه نتوانستند حل کنند بعد شما انتظار دارید مشکلات به این بزرگی را حل کنند!!!! فکر کنم برای حل مشکلات به بزرگی باید شرکتها خارجی بیایند . شما فکرش بکن چقدر برنامه ریزی برای میخواهد که چند دستگاه تاکسی بیشتر به فرودگاه بیاید یا دستشویی ها تمیز باشد شما اصلا این کارها سخت مدیران لایق ما نخواهید که در توانشان نیست !!!
من در سال 83 به مشهد رفتم و ساعت 11 شب به مشهد رسیدم یه بی حرمتی هایی از مردم و مغازه داران دیدم که فهمیدم اینجا جای ماندن نیست و با اتوبوس 11 صبح برگشتم
دلیل این رفتارهای زشت ازدحام زیاد در شهریست که مدیریت نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
چی مدیریت میشه! همه چی کنترل میشه فقط!
داداش صدتا اتوبوس نیاز نبود 25 تا اتوبوس برای 1000نفر کافی بود..
یا 76تا ون 13نفره
ما هم جزء مسافرانی بودیم که همین بلاها سرمان آمد و شب تا صبح در سرمای مثل سردخانه فرودگاه را به سر بردیم همه مسایل به یک طرف و رفتار بسیار زشت کارکنان فرودگاه را هم باید به آن اضافه کرد که فکر می کنند اگر مردم صبوری می کنند نشانه نفهمی و نادانی آنهاست اما خبر ندارند که صبر مردم حدی دارد و اگر کاسه صبر آنها لبریز شد ... از تمام مسافران خواهشمندم که به دفتر مقام معظم رهبری -دفتر ریاست جمهوری-کمیسیون اصل نود - نمایندگان مجلس -وزیر کشور و... نامه نوشته و متذکر شوند که متاسفانه مردم مشهد رسم اکرام از زایران را تا حد کمال بجا آوردند و به آنها یادآوری کنند که از مردم فقیر و بی بضاعت کربلا رسم میهمان داری بیاموزند که چگونه از زایراان امام حسین استقبال میکنند حال آنکه ما در فرودگاه مشهد نه تنها رها شدیم بلکه همه گونه دروغ،توهین و بی حرمتی را نیز دیدیم در پایان زنی از بحرین آب دهانش را در دفتر هواپیمایی آسمان پرت کرد بیرون و رفت!
وضعیت تاکسیرانی فرودگاه تهران نیز حدیثی شنیدنی است. به محض اینکه وارد سالن های ورود مسافران ( پروازهای ورودی ) می شوید ، دو خانم از کیوسک های تاکسیرانی و تاکسی سرویس در مسابقه ای تمام نشدنی دادمی زنند تا شمارا به تاکسی های خود جلب کنند و بلیطی را به شما بفروشند ، هیچ کاری هم ندارند که مسافر خسته است ، تاکسی می خواهد یا نمی خواهد ، به راه خود می رود و با آن ها کاری ندارد ، باید صدای گوشخراش آن ها را تا از سالن خارج می شوید بشنوید ، پس از خارج شدن از سالن تازه با هجوم راننده ها و فریاد آن ها مواجه می شوید البته علاوه بر راننده های دو گانه شرکت های فوق ، مسافرکش های شخصی هم حضور دارند و سعی در جلب مسافر که بسیار عذاب آور و ناراحت کننده است. بهدلیل سفرهای کاری فراوان فرودگاه های بسیاری را دیده ام ، درهیچ جا چنین آشفته بازاری حاکم نیست و برای پایتخت ایران و ام القرای اسلام واقعا زننده است.
من روز جمعه از مشهد بلیط داشتم که به تهران بیانم ساعت 23.59 اول گفتند 50 دقیقه تاخیر داره بعد از 50 دقیقه گفتند که 1 ساعت تاخیر داره همینطور هر از چند گاهی 50 دقیقه دیگه تاخیر اعلام کردند تا ساعت 4 صبح گفتند که کنسل شده من در فروگاه بی در و پکیر این شهر از سرما یخ زدم و دریغ از کسی که فقط بیاد و یک عذر خواهی ساده بکند مشکلات نبود کافی وسایل گرمایشی به شدت حس می شد و همینطور نبود وسیله نقلیه که از اون جهنم آدم بتونه فرار کنه.
بنظرم برخی از مسئولان-نه همه که اکثرا انسان های شریفی هستند- فرودگاه اگر می تونستتند همه مسافران رو به زور بیرون می کردند و الان می فهمم که در کشور ما بدلیل نبود رقبای خارجی شرکت های مسافر بری بصورت کاملا بس انصافانه ای به مسافران ظلم می کنند .در آخر هم با بلیط قطاری که گیر آوردم - که البته قطار هم بشدت سرد بود- موفق شدم به تهران برگردم

نتیجه ی اخلاقیی که تونستم از این سفرم بگیرم اینه که امیدوارم دیگه از هیچ کدوم وسایل نقلیه ی عمومی استفاده نکنم چون اگر استفاده کنم هوا کمتر آلوده میشه و برای سلامتی مفیده اما شخصا خودم بدلیل بی برنا مگی خواهم مرد پس اصلا پاکی هوا برام اهمیت نداره اگر قرار است من نباشم
ممنون
من تا الان چند بار از فرودگاه تهران استفاده کردم هیچ مشکلی وجود نداشته.
به مسول فرودگاه چه ربطی داره که هواپیما کنسل شده، همه که نباید یه دفعه از فرودگاه خارج بشن باید صبر کنند تا تاکسی خالی بشه
تقصیر ماست که همیشه و همه جا سکوت کرده ایم و این باعث شده که مسوولین فکر کنند با نفهم سروکار دارند اگر یاد بگیریم که حق و حقوق خودمان را بشناسیم و مطالبه کنیم دیگه کسی نمیتونه اینجوری رفتار کنه
ما را هم توی فرودگاه مشهد غریب کش کردند مثل اجدادشون که امام رضا را غریب گیر آوردند
خاک بر سر ما که با سکوتمون باعث شدیم هم پولمون را گرفتند هم توی سرمون می زنند و هیچی هم نمی گیم
کارمندان فرودگاه حقوقشون را از پول ما می گیرند و با این حال به خودشون اجازه میدن که هر جوری میخوان با ما رفتار کنند اگه یکی از اونها داره اینو میخونه فقط میگم خجالت بکشید مایه خفت و خجالت شهر مشهد هستید متاسفم براتون که فکر میکنید خیلی زرنگین اما به بدجنسی معروف بودین و هستین
امکانات فرودگاه مشهد از فرودگاه یاسوج هم کمتره اونوقت اسمش را گذاشتند بین المللی تو رو خدا این اسم را از روش بر دارین تا مایه خجالت نباشه
متاسفانه فرودگاه مشهد در حد یه فرودگاه داخلی درجه 3 هم نیست چه رسد به فرودگاه بین المللی
به قولی اگه با خر بخوای بری سفر امنیت و اعتبارش بیشتر از هواپیما...
همه اینها به کنار جنگ و جدل خلبان با برج مراقبت و لغو کردن پرواز به دلیل مجادله دیگه نگفتنیه آقای خلبان عشقش نمیکشه بپره دست مریضاد
من از مشهدی ها دل خوشی ندارم. دارن از امام رضا سواستفاده می کنن. گرانفروشی و...
جالب اینجاست که خبرنگارهای ما چنان با خوشحالی و حرص و ولع از لغو 2300 پرواز یکی از فرودگاههای امریکا میگن که هر کی ندونه فکر میکنه که چی کشف کردند حال آنکه یکی از اونها نیومد از وضعیت فرودگاه مشهد و لغو پروازها بخاطر بارش حدود 4 سانتیمتر برف گزارش تهیه کنه یا شاید براشون نفعی نداشته که بیایند فقط میگم دیگه با خوشحالی از لغو پروازهای امریکا و اروپا حرف نزنید آخه اونجا 2 متر برف میاد اونوقف پروازها لغو میشه اگه می نوشتید که بخاطر 4 سانت برف پروازها کنسل شده دنیا بهمون می خندید کاش می نوشتید که نه تنها پروازها بلکه کل سیستم حمل و نقل مختل میشه و هیچکس هم به داد مسافران در راه مانده نمی رسه آخه ما مسلمانیم و اینجوری رفتار می کنیم و مخصوصا شیعه هستیم و توی شهر مشهد هم این بلاها سرمون اومده جالبه یه کم از انسانیت توی کشورهای دیگه موقع بروز حادثه هم گزارش تهیه کنید
ما انسانیت رو فروختیم کاش اسم اون را به یدک نمی کشیدیم موقع بحران بدتر همه چیز را گرانتر و کمیاب تر میکنیم تا از صدقه سر گرفتاران جیبمون پرتر بشه در واقع راننده تاکسی فرودگاه و کارمندان بی تربیت از مسافران در سرما مانده درمانده ترند و به پول آنها از همه محتاجتر برای تمامی پرسنل فرودگاه مشهد متاسفم آرزو میکنم همیشه به پول در راه ماندگان محتاج باشند
اینهم یکی دیگر از خسارتهای انحصار طلبی .
شوفر تاکسیهای فرودگاه اگر ببینند یک راننده
شخصی توی حریمشان اومده شکمش را سفره می کنند!
یک سوال؟
خدای ناکرده اگر زلزله ای در تهران یا مشهد بشه به نظر شما کاربران مسعولین در اولین لحظه وقوع زلزله چکار میکنند؟
من هم یک مسافرم و از فرودگاه مشهد تردد می کنم فروذگاه مشهد از همه فرودگاههای ایران زیباتر است و در چند ساله اخیر ترقی بسیار است به خاطر لغو چند پرواز نگوییم مدیریت ضغیف است . مدیریت فرودگاه مشهد به نظر من بسیار هم قوی است.
دوستان عزیزی که از فرودگاههای خارجی با آب و تاب تعریف میکنید در جریان باشید در شرایط خاص جوی قبل از ورود به فرودگاه باید تماس گرفته و وضعیت پرواز را بپرسید این همه جا مرسومه اما ما معمولا این کار رو انجام نمیدیم!
پاسخ ها
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
نه که خیلی خوب جواب میدن اینجا
انقدر نق نزنید, حتما یه کاری کردیم که به این هه مسیبت در این کشور مبتلا شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
مصيبت درسته .
بله از ماست كه برماست
برای یک مسافر و کریم آقایی متاسفم که بجای همدردی با مسافران در سرما مانده آب به آسیاب مسئولین می ریزند و براشون آرزوی توفیق دستیابی به بلاهایی که سر مسافران آمده را می کنم
امیدوارم روزی برسه که بر سر تک تکت اونهایی که از این بی انصافها طرفداری می کنند بیاید تا اونوقت بفهمند بقیه مردم چی می کشند
اتفاقا فرودگاه مشهد یکی از تمیزترین و یکی از بانظم ترین فرودگاه ها تو ایرانه اما مشکل اینجاست که وقتی اینهمه جمعیت پروازشون لغو میشه و تاکسی های فرودگاه کشش این همه جمعیت رو نداره خود فرودگاه باید با تاکسی تلفنی های شهر هماهنگ میکرد برای بردن مسافران نه اینکه مثل روال معمولشون نگذارند تاکسی های غیر فرودگاهی وارد فرودگاه نشند.
آخه قربونت برم مسئول فقط بايد رياست كنه نه كار چون اذيت ميشه .....
بعد از شلوق شدن مشهد به خاطر زيارتي بودنش.مردمانش خيلي سود جو و نچسب شدن.من كه ديگه پامو اونجا نميزارم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست