بازدید 16874

توضیحات فرودگاه مشهد درباره یک خبر

طبق قرارداد منعقده با شركتهاي هواپيمايي ، ميبايست شركت مربوطه در زمان لغو پرواز به مسافرين ارائه خدمات در محل و يا هتل نمايند كه در اين خصوص شركتهاي مربوطه در حد مقدورات انجام وظيفه نمودند و تعداد محدودي هم خدمات شايسته را ارائه ننمودند كه موارد ضعف ايشان به سازمان هواپيمائي كشوري منعكس گرديده و تذكرات لازم داده شده ...
کد خبر: ۳۷۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹ 04 February 2014
در پی درج خبری با عنوان «رها کردن مسافران در سرمای 15 درجه زیر صفر»، متولیان فرودگاه مشهد در نامه‌ای به امضای حسن جعفری، مدیر روابط عمومی این فرودگاه توضیحاتی ارائه کردند که وفق قانون عینا درج می‌شود.

طي ساليان اخير فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد به عنوان فرودگاه پايتخت معنوي ايران اسلامي، به بركت وجود مضجع نوراني حضرت ثامن الحجج (ع) با خيل مشتاقان زيارت بارگاه منور رضوي مواجه بوده كه بهمين علت طرح توسعه فرودگاه اعم از ترمينالهاي مسافري و سطوح پروازي با تلاش شبانه روزي در حال انجام است به گونه اي كه در حال حاضر ترمينال پروازهاي داخلي (36 هزار متر مربع) خارجي(21 هزار متربع) و زيارتي (10 هزار متر مربع) با بهترين امكانات جهت ارائه خدمات شايسته به زائرين و مجاورين بارگاه منور رضوي مجهز گرديده و سالانه بالغ بر هشت ميليون مسافر در سال از اين فرودگاه تردد مي كنند.

در جريان بارش نزولات آسماني و با پيش بيني مواقع بحران در مورخه مذكور جلسه اضطراري تشكيل و كليه عوامل و پرسنل فرودگاه جهت ارائه خدمات با مسافرين و پاكسازي سطوح پروازي، معابر و شريانهاي اصلي فرودگاه در حين بارش برف مشغول به عمليات برف روبي شدند و ليكن با توجه به برودت هوا و لغزندگي سطوح پروازي و شرايط جوي فرودگاههاي مبدأ و جهت جلوگيري از وقوع هر گونه سانحه اي تعداد 6 پرواز لغو گرديد و آخرين اطلاعات وضعيت پروازها به اطلاع مسافرين محترم از طريق سايت برنامه پروازي فرودگاه مشهد و همچنين پاسخگويي از طريق سامانه 199 و شركتهاي هواپيمائي انجام گرديد و خدمات اوليه جهت مسافرين محترمي كه در محل سالن فرودگاه حضور داشتند ارائه شد و در موضوع جابجايي مسافران به داخل شهر و مقاصد مربوطه با هماهنگي صورت گرفته با سازمان تاكسيراني تعداد 800 دستگاه تاكسي مشغول ارائه سرويس به مسافرين محترم شدند كه با توجه به ورود بيش از 80 سورتي پرواز در فاصله زماني 4 ساعت مسلماً ارائه سرويس به تمامي مسافرين محترم به صورت يخ زدگي سطوح شهري و كاهش سرعت تردد خودروها در سطح شهر ميسر نبوده ،به همين علت مسافرين محترم با مقداري تاخير راهي مقاصد خود شدند.

لازم به ذكر است طبق قرارداد منعقده با شركتهاي هواپيمايي ، ميبايست شركت مربوطه در زمان لغو پرواز به مسافرين ارائه خدمات در محل و يا هتل نمايند كه در اين خصوص شركتهاي مربوطه در حد مقدورات انجام وظيفه نمودند و تعداد محدودي هم خدمات شايسته را ارائه ننمودند كه موارد ضعف ايشان به سازمان هواپيمائي كشوري منعكس گرديده و تذكرات لازم داده شده همچنين كليه پرسنل فرودگاه از ساعات اوليه بارش برف با تلاش بي وقفه تلاش شايسته اي داشتند كه با مساعد شدن وضعيت ديد در ساعات اوليه صبح (ساعت 10 صبح يكشنبه) وضعيت پروازها به حالت عادي برگشته و همچنين سعي شد پروازهايي كه دچار كنسلي و يا تاخير شده بودند مجدداً انجام شود كه در چنين مواقعي از مسافرين محترم نيز انتظار مي رود قبل از حضور در فرودگاه آخرين وضعيت پروازها را جويا شوند تا دچار معطلي بي مورد نشده و با خادمين خود در فرودگاه مشهد همكاري لازم را داشته باشند. و در همين راستا علاوه بر انجام 250 پرواز برامه ای در روزهاي شنبه و يكشنبه تعداد 20 پرواز فوق العاده توسط شركتهاي هواپيمائي برقرار گرديد .

مطمئناً به وجود آمدن چنين شرايطي ناشي از بي تدبيري و يا بي توجهي خادمين شهروندان عزيز در مجموعه فرودگاه مشهد نبوده و مسافرين محترم مطلع باشند كه مجموعه مديريت و پرسنل فرودگاه همواره سعيشان بر ارائه خدمات شايسته و درخور شأن زائرين گرانقدر بوده و خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۳
من خود که از نزدیک شاهد بودم از خدمات پرسنل فرودگاه تقدیر میکنم ولی بعضی از شرکتها کم کاری نمودند که به فرودگاه ارتباطی ندارد ولی الحق فرودگاه از نظر گرمایشی و امکانات بهتر از فرودگاه مهرآباد است
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
تابلو نظردادی برادرچل.... کدام خدمات مردم از سرما و کمبود امکانات در فرودگاه گله داشتند نه از باطل شدن پروازها..بابا فرودگاه شما توالت به اندازه کافی نداره بعد میگید....کنتورکه نمیدازن کی به کی هرچی میتونی خالی ببند.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اصلا فرودگاه مهراباد سیستم گرمایشی داره؟؟؟؟
با سلام این فرودگاه همیشه نواقصی دا د که فکر نکنم هیچوقت اصلاح بشود من در سال هشتاد وپنچ ۷ ساعت با بچه کوچک‌در این فرودگاه حتی صندلی برای نشستن نداشتیم و در سرمای زمستان روی زمین نشسته بودیم
کافی بود رییس فرودگاه زنگ میزد تاکسی بیسم تقاضای کمک میکرد
این توضیحات آبکی برای خودتان خوبه همش هم دروغ است ما شاهد بلبشو در این به اصطلاح فرودگاه هستیم خودتان را گول بزنید!
....همه چيز خوبه اينجا هم گلستانه پس كي شاكيه!
شما به این میگید برف؟!!!! مشهد فقط سرد شد برفی در کار نبود . خدا نکنه برف بیاد !!! اگه بیاد چی میگید!!
حال ادم بهم ميخوره فقط توجيه بابا يه بار هم بگين ببخشيد!؟
همين اتفاق براي مسافران پرواز شماره ٦٨١ ايران اير روز دوشنبه ١٤ بهمن ماه از فرودگاه اصفهان به مقصد دوبي افتاد مسافران را از ساعت ٤ تا ٩ شب در فرودگاه نگه داشتند و بعدش أعلام كردند پرواز بعلت عدم ديد كافي انجام نميگيرد متاسفانه هيچ گونه تاكسي و وسيله نقليه ايي براي بازگشت مسافران نيز وجود نداشت و عملا تا ساعت ١٢ شب مسافران سرگردان بودند تا بستگانشان بيايند و انها را ببرند ، مسؤولين هم كه عين خيالشان نبود و پرواز جايگزين هم تا امروز ٤ شنبه نگذاشته اند ، وقت و كار مردم براي مسؤولين أصلا اهميت ندارد ، روحاني مچكريم
خدمتگزاری چنین مدعی ...!!!
سلام
من فقط به سیستم 199 که مخصوص اطلاعات پرواز است انتقاد شدید دارم
امروز 16 بهمن ماه قرار بود مسافران ما از جده ساعت 5:30 صبح به مشهد برسند و من از 5 این شماره را گرفتم و مرتب می گفت که منتظر بمانید و بعد از حدود نیم ساعت خانمی که صددرصد از خواب تازه بیدار شده بود جواب مرا داد
لطفا به همکارانتان بگویید که وظیفه آنها پاسخگویی در محل کار است و نه خواب
ممنونم
تشكرازپاسخگويي؛حتي اگربه وفق مرادنباشدقابل تقديراست انشاا...همه مسئولين نسبت به اعمال وگفتارشان پاسخگوشوند خصوصا مسئولين ارشد
اینهایی که گفتی....
1- اگه برف اونقدر زیاد بوده یعنی تمام 800 ماشین فرودگاه زنجیر بسته و اماده بودن
2-بقول خودت مسافرهایی که پروازشون کنسل شده رو بردن یا مسافرهایی که وارد مشهد شدن
3- کدوم شرکتها مسافرانشون رو به هتل بردن نام ببر
5- اسم مسافرهایی که به هتل رفتن رو بگو
6- .... ولی فقط اگه خدا قبول کنه یک پروازرو میتونین جایگزین کنین چون هواپیماها همیشه پر هستند
7- رها کردن مسافران چه ارتباطی به مساحت فرودگاه و تعداد پرسنل داره و این نشون دهنده اینه که هرچی گفتی دروغ بوده.....
چند سال پیش پرواز ما از مشهد به تهران به خاطر خرابی هواپیما (به گفته خلبان خرابی یک سوئیچ) 9 ساعت به تاخیر افتاد و منتظر شدند تا قطعه خراب با پروازهای بعدی از تهران برسد سپس پرواز کنسل شد اما هیچ خدماتی به ما ارائه نشد و تا صبح روی نیمکت ها خوابیدیم از آن سال تاکنون فرودگاه مشهد همین وضع را دارد این فرودگاه اصلا در شان مشهدالرضا نیست اما انصافا خدمات تاکسی های فرودگاه در روز خوب است اما در شب نمی دانم
چرا ما بلد نیستیم عذر خواهی کنیم کلی فلسفه بافی در اول نامه و با تدبیری همه مسئولین فرودگاه در آخر نامه دریغ از یک عذر خواهی بابا ....عذر خواهی میکنن تازه به رده سوم تشکیلات اجازه دادند نامه بنویسه و گزارش عملکرد بده که چقدر فضا درست کردیم و .. بابا یک کم منصف باشیم مردم را ببینید ای مسئولین عزیز تابناک بعید است اجازه بدهی اگه خواستی حذف کنی اون قسمت عذر خواهی را حذف نکن..
من خودم مشهد بودم و پرواز شنبه شب از مشهد به شیراز لغو شد و هیچگونه اطلاعی از قبل ندادن و حتی غذر خواهی هم نکردن و پرواز جایگزین هم نگذاشتن و ما دوباره رفتیم از یه شرکت هواپیمایی دیگه بلیط برا فردا گرفتیم
10 هزار تومن کرایه رفتن به فرودگاه دادیم و 10 هزار تومن دیگه هم موقع برگشت دادیم و تازه برا اقامت یه شب دیگه تو همون هتلی که کلی خواهش کردیم
جوابگوی این همه تحقر کیه و الان هم مینویسند که ما همه جور خدمات دادیم
تا کی دروغ؟
لطفا دروغ نگوئید بنده هم مسافر همان شرکت هواپیما بودم و هیچ نوع جلسه اضطراری تشکیل نشد همه شرکتها مسافران خود را تقریبا به تهران اعزام کردند اما شرکت اتا کلا پروازها را کنسل کرد و مجبور شدیم با قطار به تهران بیائیم .شنیدیم پرواز عمان یا بحرین را داشته است . راست نمی گوئید دروغ هم نگوئید.
همه چيزهايي كه گفته اند 100 درصد دروغ ميباشد، من خودم در 13 بهمن از مشهد به تهران پرواز داشتم، فرودگاه كلاً به هم ريخته بود و بي لياقتي مديرانش كاملاً مشهود بود، تنها شركتي تا حدودي برخورد مناسبتري با مسافران داشت شايد ....بود، .... 3 روز بود كه پروازهاي خود را لغو كرده بود و مردم روزها بود كه اسير شده بودند، داخل فرودگاه بسيار سرد بود و فقط اتاق مديران و پرسنل گرم بود، هيچ گونه خدماتي نمي دانند بلكه بسيار بد و زننده ما را از اتاقشان بيرون مي انداختند، من بليط ...داشتم و پس از ساعتها لرزيدن و سرگرداني در فرودگاه با فرزند نوزاد مجبور شدم مجددا پول بليط را به حساب شخصي يكي از كاركنان فرودگاه واريز كنم تا با شركت آتا به تهران بيام هرچند كار خودم صحيح نبود ولي چاره اي نداشتم، ودر كل همه چيزهايي كه فرودگاه مشهد گفته 100 درصد دروغ ميباشد، قربون امام رضا برم كه الان هم غريبه.
پس چرا اینقدر مشکل برای مسافرین محترم پیش آمده است ؟
و مشکل برای همیشه حل شد نقطه سر خط
lمتاسفانه مدیریت شهری مشهد ضعف های بسیاری دارد (اگرچه تعدادی معدود فداکار و پاسخگو وجود دارد) و از نام مشهد فقط پایتخت معنوی در حد اسم مانده است و آنچه که لایق زائران پایتخت معنوی است از طرف هیچ سازمانی -حتی آستان قدس - اقدامی درشآن انجام نمی شود
من که به عنوان یک مشهدی باید اذعان کنم که هیچگاه برخورد خوبی از بدو ورود تا خروج از این فرودگاه ،از کارکنان ندیده ام.البته این مشکل تقریبا در همه فرودگاهها است اما در مشهد به مراتب شدید تر به چشم می خورد.
کس نگوید که ماست من ترش است!
اگر سامانه پیامکی در فرودگاهها راه اندازی شود و وضعیت پروازها یی که لغو میشود به مسافرینی که بلیت گرفته اند اطلاع داده شود می تواند به کاهش سردرگمی مسافرین در چنین مواقعی کمک نماید.
یه بار که وارد پارگینگ این فرودگاه بشوید، در خصوص سوء مدیریت و .... مسوولان آن شکی برایتان باقی نمی ماند..
سلام
اصلا فرهنگ عذرخواهي در وجود مسولان كشور وجود نداره.
بابا يه عذرخواهي ميكردي و ميگفتي بضاعت ما همينه . ديگه اينقدر صغرا كبري نداشت كه...
الان از دیروز برنامه پرواز های فرودگاه مشهد به روز نشده و بدترین خدمات زمینی در فرودگاه مشهده. تمامی پروتزها فقط به خاطر خدمات بد زمینی مثل تحویل چمدانها تحویل سوخت و .... تاخیر داره و کسی هم پاسخگو نیست
من 3 سال تقریبا هر هفته به مشهد می رفتم کاملا دروغ می گه هر وقت مشکلی بوده اعتراض کردیم گفتن به ما ربطی نداره و یا گفتن که برید پلیس فرودگاه شکایت کنید تا رسیدگی شود. اینم یعنی ... هیچوقت رسیدگی نکردند
سلام .قریب 20 سال هست که بنا به موقعیت خانوادگی و کاری از فرودگاه مشهد(چه پرواز ورودی و چه پرواز خروجی به تهران و سایر نقاط دیگر) استفاده کرده ام و باید گفت که مشکل سرویس دهی و بی نظمی و ضعف مدیریت در آنجا ریشه ایست و ظاهرا هر چه هم انتقاد شود کمتر مورد توجه قرار میگیرد.!این را بدون تعارف باید گفت که مناسبات حاکم بر آنجا و مدیریت حاکم بر این فرودگاه و نبود ادمهای پاسخگو به مشکلات در طول این چندین سال هیچ شباهتی به فرودگاه ،انهم فرودگاهی مثل مشهد مقدس نداشته و بیشتر به مدیریت ترمینال مسافربری و گاراژهای دهه 30 و 40 شباهت دارد.
پایتخت معنوی کیلویی چنده ؟ کارت رو درست انجام بده آقا !
آقا این حرفا الکیه..بنده خودم در فرودگاه مشغولم..سالن خارجی که دروازه ورود مسافران به مشهد است و ازاهمیت بالایی برخوردار میباشد،افتضاحه است..از وضعیت نظافت سزویسهاتا سرمای سالن علی الخصوص قسمت ورودی.از موشهای دستشویی ها هم نگم بهتره که تابه امروز چندین مورد موشها به میان مسافران اومده و صدای جیغ مسافران را دیده ایم..وقس علی هذا.البته هیچ کدام از وعده های مدیران هم عملی نگردیده.از همه بدتر هم ایجاد کترینگ زیر سالن پروازهای خارجی است که از صبح بوی پیاز داغ و قرمه سبزی تمام سالن را برمیداره.
حرف زدن کاری نداره . لطفا" در عمل نشان دهید که به فکر مردم هستید .
یک ماه پیش با همسر بازدارم ده ساعت در این فرودگاه سرگردان ماندیم وهیچ کس جوابگوی ما نبود
آقا خیلی .... من حدود 20 ساعت تو فرودگاه معطل بودم تو کجا بودی که حالا سرو کله ات پیدا شد وقتی بعد از اینهمه وقفه تازه میای و بی تدبیری خودتو و همکاراتو توجیه می کنی معلومه که مسافرای بیچاره چی کشیدند مردم همه قضاوت کنید که ما چندین ساعت چی کشیدیم و هیچکس نبود پاسخگو باشه خیلی.... هستید که بجای عذرخواهی همه اش دروغ تحویل میدید اون شب همکارهای ..... و .... هم همه اش دروغ بار ما می کردند لطف کن بگو کدام شرکت مردم را جا و اسکان داد؟آقای شادکام و دوستانش با... به همه می گفتند برید هتل میشه بگید کی با پول کدام آژانس رفت هتل؟هواپیمایی ایرباس هم به مردم پتو و بالشت داد دیگه کدام شرکت گل به سر مردم زد؟شماها ...... را به کمالش رسوندید بجای پذیرش کم کاری و عذرخواهی توجیه میکنی که خدای نکرده .............................................. توجیه نکن نترس کسی تو -مسئولات و بقیه کارمندان را از سر جاشون تکون نمیده یعنی نمیتونه تکون بده آخه ...............................................
مثل اینکه بیشترین توسعه فرودگاه مشهد در توسعه وجذب روابط عمومی آن است و ظاهرا موفقیت آمیز بوده است . واقعا فرودگاه مشهد درشان مردم جهان سوم هم نیست . ومتاسفانه خدمات آن روز بروز بدتر مشود . من 20 سال ست که از این فرودگاه استفاده میکنم وهیچ وقت به این بدی نبوده است . کم مانده است که تبدیل به مرکز خزید شود فقط گاریهای دست فروشی کم دارد.
لطفا در مورد فرودگاه مهرآباد و امام هم گزارشی بنویسید. چرا باید با بارش 10 سانتی متر برف فرودگاه 5 ساعت بسته شود تا صدها مسافر سرگردان شود و کلیه پروازها در آن روز به تاخیر بیافتد؟؟؟ مگر پاک کردن برف را نمی توان از همان ساعات اولیه بارش انجام داد؟؟
همه مشکلات را به گردن شرکتهای هواپیمایی نیاندازیم بلکه مدیریت دولتی فرودگاهها هم افتضاح است...
چند سال پیش پرواز ما از مشهد به تهران به خاطر خرابی هواپیما (به گفته خلبان خرابی یک سوئیچ) 9 ساعت به تاخیر افتاد و منتظر شدند تا قطعه خراب با پروازهای بعدی از تهران برسد سپس پرواز کنسل شد اما هیچ خدماتی به ما ارائه نشد و تا صبح روی نیمکت ها خوابیدیم از آن سال تاکنون فرودگاه مشهد همین وضع را دارد این فرودگاه اصلا در شان مشهدالرضا نیست اما انصافا خدمات تاکسی های فرودگاه در روز خوب است اما در شب نمی دانم
قابل نوجه وزیر محترم و مسئولین هواپیمائی کشوری

خواهشمند است ده دقیقه وقت گذاشته و نظرات مردم را فقط بخوانید
من تقریبا نصف فرودگاه های ایران را رفته ام فکر می کنم فرودگاه مشهد یکی از بی نظم ترین فرودگاههای کشور باشد
از سایت محترم تابناک خواهشمندم نظرات مردم را برای وزیر محترم راه و شهرسازی ارسال نماید تا در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند
توقع عذرخواهی داشتیم نه توجیه .....
شب تا صبح بیدار بودیم سرما و گرسنگی کشیدیم آخر سر آقایون جلوی خودشون بلند می شن و کار خودشونو توجیه می کنند تا الان کجا بودی جعفری الان پیدا شدی بیدار شدی از مرخصی تشویقی اومدی؟
آقایون چرا از ما معترضان عکس گرفتید اگه ما را فرستادید هتل پس ما کجا بودیم اعتراض کنیم و برای چی ازمون عکس انداختید؟آقای جعفری جواب بده دوربین دست روابط عمومی است پس حتما با دستور خودت بوده می خواستی چیکار کنی ؟ یادته مرد اصفهانیه گفت اگه مردی حالا که ایستادم ازم عکس بگیر داشتی همه را می ترسوندی در حالیکه همه میدونستند حق با اونهاست و شما می خواستید ..... استفاده کنید و اونها را ..... خجالت داره
من شهروند مشهدی هستم و بارها در فرودگاه با مشکل تمام شدن تاکسی ها روبرو شده ام، این مشکل زمستان و تابستان ندارد و کلا وضعیت تاکسی ها در فرودگاه مشهد افتضاح است. اگر 4 تا پرواز هم زمان برسند، تاکسی ها تمام می شوند. توضیحات ارایه شده از سوی روابط عمومی بسیار .....است و در این جور موارد که احساسات جمعی از هموطنان جریحه دار شده، یک معذرت خواهی صمیمانه خیلی بهتر از توجیهات.... است
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی