جمعی چند نفره حیوان نادری را که با زنجیر به دام انداخته‌اند، زیر ضربات سنگین و مرگبار خود قرار داده و به سگ‌ها فرمان دریدن می‌دهند و آنچنان خشونتی به کار می‌گیرند که صدای خودشان هم در می‌آید؛ هر چند تکرار چندباره جمله «نزنش گناه دارد»، با اجازه دادن به سگ‌ها برای گرفتن جان حیوان بی پناه همراه شده و کشتار در قالب نوعی حیوان آزاری متجلی می‌شود.
کد خبر: ۳۷۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰ 27 January 2014
چند تن با چوب و چماق و چنگک کشاورزی و همراهی چند سگ به جان حیوان گرفتار در تله افتاده‌اند و آنچنان بر سر و گردنش می‌کوبند که دیدن تصاویر رویداد، زجرآور است. اگر این توصیف برایتان کفایت کرد، لطفا فیلم پیوست به مطلب را نبینید، چراکه به شدت دردناک و دلخراش است.

به گزارش «تابناک»، در تازه‌ترین تصاویر منتشره از کشتار حیات وحش و در شرایطی که بی اخلاقی در پاسداشت میراث طبیعی کشور حتی به کشتار یگ گونه در خطر انقراض بیخ گوش ساختمان مرکزی سازمان محیط زیست هم رسیده، فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که واکنش‌های گوناگونی به همراه داشته است.


جمعی چند نفره حیوان نادری را که با زنجیر به دام انداخته‌اند، زیر ضربات سنگین و مرگبار خود قرار داده و به سگ‌ها فرمان دریدن می‌دهند و آنچنان خشونتی به کار می‌گیرند که صدای خودشان هم در می‌آید؛ هر چند تکرار چندباره جمله «نزنش گناه دارد»، با اجازه دادن به سگ‌ها برای گرفتن جان حیوان بی پناه همراه شده و کشتار در قالب نوعی حیوان آزاری متجلی می‌شود.

آن گونه که از لهجه افراد حاضر در فیلم پیداست، ظاهرا محل رویداد جایی در استان اصفهان است؛ فضایی بیابانی شبیه به مناطق حفاظت شده‌ متعددی که در این استان کشورمان واقع است و انواع گونه‌های بومی کشورمان را در خود جای داده، ولی به دلیل برخی باورهای نادرست و در سایه آموزش داده نشدن ارزش گنجینه واقع در منطقه، رویدادهایی از این دست در آن به چشم می‌خورد.

نه زمان حادثه معلوم است و نه انگیزه افراد از کشتن این گونه در خطر انقراض؛ اما ‌گویا جزئیات فیلم برای پیگیری ماجرا کمک بزرگی باشد؛ هرچند در ‌‌پایان نمی‌توان انتظار داشت که بازداشت این مجرمان و مجازات ایشان، مانع از شکل‌گیری اتفاقات مشابه باشد، مگر اینکه بر آموزش افراد پیرامون زیستگاه حیوان به انجام رسیده و عوامل بازدارنده‌ای مانند کنترل مناطق حفاظت شده و مجازات‌ها تشدید شود.


دانلود

گفتنی است، کفتار راه راه تنها عضو خانواده کفتارسانان در ایران است که جز در ناحیه خزری، در دیگر نقاط کشورمان می‌زیسته، ولی اکنون در بسیاری از مناطق منقرض شده و دردناک‌تر اینکه آماری از شمار بازماندگان و مناطق زیست آن‌ها در دست نیست.

تأکید بر نبود آمار (ولو تخمینی) از شمار این پستاندار نادر و در خطر انقراض شاید گویای همه چیز باشد؛ اما اگر بدانیم که این گوشتخوار استثنایی، به رغم حضور در رأس هرم غذایی، به جهت آنکه لاشه‌خواری می‌کند، در پاکسازی طبیعت نقش کارسازی داشته و مانع شیوع بیماری‌های مسری می‌شوند، درخواهیم یافت که حذف این گونه، سوای دردهای انقراض یک گونه، می‌تواند توازن و تعادل اکولوژیکی اکوسیستم را برهم بزند.

به عبارت بهتر، دیدن این گونه در هر منطقه‌‌‌ می‌تواند نوید آینده‌ای روشن برای همه گونه‌های جانوری موجود در آن منطقه و حتی اکوسیستم موجود در آنجا را داده و معرف بهبود روابط طعمه و طعمه‌خواری در اکوسیستم و به تعبیری برقراری نسبی توازن اکولوژیک در منطقه باشد.


کفتار راه راه شب زی است و کمتر در روز دیده می‌شود و بیشتر به صورت یک جفت نر و ماده زندگی‌ می‌کند و محل سکونتش، غار‌ها یا حفره‌های طبیعی و یا لانه سایر حیوانات است. این پستاندار اغلب از رو درو شدن با دیگر حیوانات گریزان است و حتی اگر توسط سگ‌های گله در تنگنا قرار گیرد، خود را به مردن می‌زند تا فرصتی برای فرار بیابد.

سوای ویژگی‌های عمومی کفتار‌ها، یال بلند کفتار راه راه از ویژگی‌های انحصاری آن است که برای ارتباط از آن بهره گرفته و در مواقع خطر، عاملی است که به کمک ترسناک‌تر کردن حیوان می‌آید اما همه این مکانیزم‌های طبیعی که تهدیدات را از کفتار در طبیعت دور کرده، در رویارویی با انسان سودی ندارد!

هیچ مستندی بر وقوع حمله این حیوان به انسان گزارش نشده؛ اما ظاهر ترسناک و عادت مردار خواری کفتار موجب شده که از قدیم، برخی کفتار را آفت بدانند. البته علاقه این گونه به صیفی‌جات هم در دشمنی کشاورزان با آن بی‌تأثیر نبوده تا در ‌‌نهایت عامل انسانی به واسطه طعمه‌گذاری مسموم، تصادفات جاده‌ای، شکار و تخریب غارهایی که کفتار در آن‌ها سکونت دارد، بزرگ‌ترین عامل تهدید کننده نسل این پستاندار نادر به شمار آید.

در این دو فرش که در موزه ملی فرش ایران نگهداری می‌شوند، کفتار در قامت اژدها تصویر شده؛ تصویری که هنوز در اذهان بسیاری پر رنگ است

جدای اینها، رواج رسوم نادرستی مانند "کله گرگی" در برخی مناطق و یا ‌باورهای خرافاتی مردمان برخی مناطق دیگر، مبنی بر اینکه آلت تناسلی کفتار ماده برای دارنده آن بخت و اقبال به همراه داشته و سبب خوش شانسی می‌شود، در رقم خوردن صحنه‌های دردناکی مانند آنچه در فیلم فوق دیده می‌شود، بی تأثیر نیست.

جدای از عامل انسانی، کمبود منابع غذایی و لاشه‌ها که به دلیل کمبود جمعیت و گاه انقراض گوشتخوارانی مانند شیر، ببر، پلنگ، یوز و گرگ رقم خورده، یکی دیگر از تهدیدکنندگان نسل کفتارهای بومی کشورمان به شمار می‌آید که ثابت می‌کند حال محیط زیست کشورمان خوب نیست.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴۶
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۶۷۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
سطح فرهنگ یک جامعه را از نوع رفتار با حیوانات میتوان فهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اروپا بودم داشتم توی خیابان ساندویچ میخوردم که یهو حدود 5-6 گنجشک و سینه سرخ اومدند نشستند روی دست من و بدون تعارف و رودربایسی شروع کردند به خوردن نان ساندویچ!!!! انگار اومدن خونه خاله مهمونی باور کنید از تعجب خشکم زده بود
اونوقت بود که فهمیدم اونجا چطور با حیوانات رفتار میکنند که اون زبون بسته ها به انسانها اعتماد دارند
بیچاره ها نمیدونستند من از ایران اومدم وگرنه از 100 متر امثال ما ایرانیها رد هم نمیشدند
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کفتار واقعی مشخص شد در فیلم...
تابناک ...
آرما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
متاسفانه سطح فرهنگ یک جامعه را از نوع رفتار با حیوانات هم نمیتوان فهمید !!!!!!
آیدین مظفری شاهدشهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این انسانها واقعا خودشون حیوون بودن
مهدی ودستان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این فیلم دهشتناک رو من پارسال تو یوتیوب دیدم متاسفانه و اشکم درومد..کاش دوباره نمیدیدم
ح . ن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
نباید حرکت غیر انسانی اندکی آدم معلوم الحال را به همه ایرانی ها تعمیم داد . همین اینکه ما متاثر از این واقعه شدیم یعنی مخالف این رفتار وحشیانه هستیم . در ضمن اگر خوردن برخی حیونات زنده زنده و آب پز شده در کشورهای متمدن را ببینید این گونه قضاوت نمی کنید .
هیچگاه و در هیچ شرایطی ایرانی بودن خود را زیر سوال نبرید و خود را کوچک نشمرید زیرا که انسان های خوب و بد همه جا حضور دارند مهم این است که من و تو خوب باشیم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ایشالا به حق ناله های همین حیون ، جلوی خانوادشون جون بدن .... ای کاش می شد از روی فیلم دستگیرشون کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا فرق این حیوان با اون انسانها چیه - چرا به خود اجازه میدهیم جان یک جاندار را به این راحتی بگیریم
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تا وقتیکه اینگونه اعمال حبس های طولانی و جریمه های مالی سنگین نداشته باشه اوضاع همینه که هست امیدوارم این بلایی که سر این موجود زیبا آوردند سر خودشان بیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تو فیلم وقتی از حال رفت میگفت بزنش تا به هوش بیاد! میخواست بیشترش زجرش بدن! زنده تکه تکش کردن! خدا لعنتشون کنه. ان شاالله که تمام افرادی که مخلوقات خدا رو مورد آزاد و اذیت قرار میدن خودشون به بدترین درد بمیرن. آمین یا رب العالمین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
شماها که زود جوگیر میشین وفتوا ازخودتان درمیکنید دلم میخواد تو بیابان با این حیوان روبه رو بشین بخدا صدپله بدتر میکنید یعنی اگرنکنید اوباشما میکنه
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تو که جو گیر نمیشی میدونی این کفتار راه راهه و بسیار ترسو مظلوم و از انسان میترسه این با اون کفتارهای خالدار آفریقایی زمین تا آسمون فرق داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اشتباه منفی دادم
آرمین
| United Kingdom |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حالم از این روانی ها به هم خورد.
اگه توی فیلم دقت کرده باشین سگ ها هم دلشون به حال کفتار بی دفاع سوخت و جلو نمی آمدن ولی بازم این حیونا اونو می زدن
ناشناس
| United States |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فقط باید بگویم متاسفم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
يكي از دوستان چندروز پيش يك گربه اي رو ديده بود كه فكش شكسته اون رو به دامپزشكي برده بود و با هزينه خودش درمانش كرده بود و يكي از همسايه ها هم توله گربه هاش رو كه شيرخواره بودند نگهداري ميكنه .اينطورنيست كه همه مردم رو با يك فيلم بخواهيم قضاوت كنيم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چه جانوان درنده و بی رحمی هستند اینها که کفتار را کشتند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حالا بگیم چرا پیشرفت نمی کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باز هم خرافات. باز هم...
تاسف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تاسف! تاسف! تاسف!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
وقتی فیلمو می دیدم خدا خدا می کردم که یکی از این حیون صفتا زودتر کارو تموم می کرد تا این زیون بسته اینقدر زجر نمی کشید و از دست این وحشیا راحت می شد
ارومیه
| - |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دستشون درد نکنه. من تو ماشین بودم یک کفتار می خواست بیاد تو ماشین من رو تیکه تیکه کنه. بس که این حیوان جسوره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
عزيزم اون اقتضاي طبيعتشه، اقتضاي طبيعت انسان چيه كه خدا بهش عقل داده؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
چند وقت پیش بود که با قلوه سنگ افتاده بودن به جون یه خری که داشت (مثل بچه آدم!!) غذاشو می خورد.آیا از خر هم یه تصویر اهریمنی و هیولا در فرهنگشون ساخته بودن؟؟؟؟؟؟؟؟
نه عزیزم مشکل ریشه ای تر از این حرفاست!!!!!
اینا شاید کلا اینجوری حال میکنن که یه کلیپی چیزی از خودشون بسازن و.....!!!!!!!
خدا آخر و عاقبت ماها رو بخیر کنه !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
واقعا" شرم آوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ایرانیها خیلی سریع قضاوت می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
خاک برسر ذات پست و بیعاطفه تون بشه. بی لیاقتها شمارو چه به استفاده از دوربین دیجیتال؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
پس کجایند این پرسنل جان بر کف خانم ابتکار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
لهجه شان مربوط به فریدن اصفهانه
داران یا دامنه یا روستاهای طراف
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
از ایرانی بودنم خجالت کشیدم
مجید صمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
به خدا نه اینا مسلمونند نه ایرانی چون اسلام به چننین کاری راضی نیست ویک فرد ایرانی چنین نمی کنه
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
داداش من محیط بانه . کارش بردن آدمای کله گنده و توصیه شده برای کشتن بز های کوه های اطراف قزوینه. هر وقت میره یه بز هم برای خودش میاره. خدایی عجب تحفه بهشتی هم هست این حیوان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
بازم بگم
ایران
| - |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
سال 94 من دارم این فیلم رو میبینم و در جواب ناشناس عزیز باید بگم ما ایرانی ها فقط تو تاریخ ادمهای خوبی هستیم ...
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ننگ انسان بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تابناک خواهش میکنم تایید کن..من واسم جای سواله که این متولیان سازمان محیط زیست کجان؟؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ناشناس عزیز و محترم! مگه متولیان محیط زیست غیر از من و شمایی هستن که داریم در همین محسط زیست زندگی میکنسم؟! دنبال کی یا چی میگردی؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این ... را باید جلوی خانوادشون مثل همین حیوان زبان بسته با چنگک و چوب و سگ بزنی و تیکه پاره کنی . خدا لعنت کنه هرچی آدم بی فرهنگ و بیشعور را
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
همین افراد هستن که سگهاشون رو میفروشن یه پراید یا پژو میخرن میان تو شهر آینه ماشین مارو میزنن بعد هم وایمیسن دعوا میکنن! ولی خداروشکر اونموقع دیگه سگهاشون رو فروختن و نمیتونن ماهارو تکه تکه کنن!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اوج احترام به محیط زیست و حق زندگی حیوانات رو در ماجرای ضامن آهو میشه دید....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من خودم تا حالا پنج شیش پرنده کشتم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ناشناسی که پرنده ها رو کشتی و راحت میای اینجا و با وقاحت تمام هم اعلامش میکنی، فکر میکنی خیلی باحالی و مثلا با این اعترافات مزخرفت باعث خنده و شادی دیگرون میشی؟ برو یک کم آدم شو.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
فقط اعدام با گرسنگی.حیف از غذا که گیر این جونورهای انسان نما بیاد.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دوستی که حکم اعدام فرمودند: عزیز دل این با کار آن ها تفاوتی نخواهد داشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
به راستی وحشی تر انسان پیدا میشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
وحشی تر از این انسان نماهای ایرانی؟؟؟
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فكر نميكنم همه انسانها مثل ما باشن. متاسفانه ما از نظر فرهنگي سقوط شديدي داشتيم.
مهدی ودستان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اره تمدن داریم فرهنگم داریم..اما مربوط به قرنهای گذشته و نه الان که کفتار میخوریم عینهو دراکولا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
امیدوارم خود اینها هم با تکه تکه شدن بمیرند ...
حمید 55
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
البته این چیزی که توی فیلم نشون میده به اینها نمیشه گفت انسان. از رفتارشون معلوم بود که از هر حیوون وحشی ، وحشی ترند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بابا این کفتارها که رفتگر طبیعتند اگه نباشن زندگیمونو گند و عفونت میگیره.
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
وحشي تر از وحوش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
چی میگی
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا جای تاسف داره .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
من که نتونستم فیلم رو ببینم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
لعن الله قوم الظالمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چیزی از قوم مغول البته در زمان چنگیز کم نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعاً آب نداریم وگرنه شناگرهای ماهری هستیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آخه نامردا چند نفر به یه نفر؟؟؟ چرا کسی یه کاری نمیکنه؟؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
باید بگی چند راس به یک نفر!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
در این فیلم جای انسان و حیوان با هم عوض شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
در این فیلم فقط ذات انسان وحیوان روشن شده. به خاطر توهین به حیوانات منفی دادم....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آموزش و خرافات کدومه روستاییان ما مردمی .... هستند چرا تعارف میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
نه اینکه خودت گل سرسبدی
روستایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
نخیر ! اتفاقا اگر گونه های حیوانی و آثار باستانی ما تاکنون باقی مانده است به لطف بی آزار بودن همین روستاییان طی قرنها بوده ! این بی فرهنگی مرض جدیدچندساله شایع شده در کل مرز و بوم کشورمان ایران! است. که باعث شده چیزی از فرهنگ ایرانی و انسانی باقی نماند! دیری نخواهد پایید که از دل این خاک هم همانند سوریه تکفیری بدمد.....
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فرهنگ به روستایی و شهری بودن نیست
میخوای روستایی رو نشونت بدم که از کل شهرستانت با فرهنگ تر باشن؟
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بيشتر اين مشكلات به اين خاطر هست كه روستائيها فرهنگ بسيار بسيار پاييني دارند و فقط به همون لحظه و لذت خودشون كه همراه با خشونت هم هست فكر ميكنند. وگرنه شهريها كه نه سگ دارند نه تفنگ برنو و ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
البته خيلي از رفتارها توي شهرها هم كم از كشتن كفتار نيست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
منظور از ..... چیه؟انگار شما ..... هستید که به جامعه زحمت کش روستاییان نوهین میکنید ندیدید چندی پیش یک روستایی که بسیاری از گوسفندانش توسط پلنگ دریده شده و با وجود اینکه مسلح بود اما حاضر به شلیک نشد ندیدی یا ....؟می خوام اینو بهت بفهمونم رفتار و اخلاق انسانها باهم متفاوت است چه شهری باشند و چه روستایی.
روح الله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
راست میگی روستاییان....هستند و شهری های با فرهنگ هستن که با قمه و قداره خود ادمها رو لت و پار میکنن مخصوصا اگر بفهمند تو دهاتی هستی زودتر دخلت رو میارن و جیبت و میزنن
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یادمون نره اونیکه تفنگ دستش بود و به پلنگی که گوسفندها شو میکشت شلیک نکرد یه روستایی بود ٫ فکر کنم تو لرستان بود نزدیک همین اصفهان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
.... بودن خوتو به روستایی ها نچسبون
یه انسان.توجه کن انسان!!
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دوست عزیز گل گفتی ما نمیگیم کل روستایی ها!!
اما تعداد زیادیشون اینگونه که در فیلم میبینید هستن من چندبار دیدم که الاغ رو با چک و مشت میزنن که به اصطلاححححححح خودشون ادب بشه واقعا از همه چیز عقب هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حیوان بی گناه و معصوم! چرا مراجع فتوا علیه جانیان طبیعت صادر نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
نظرات را جاهای دیگه میدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حضرت نوح (ع) از هر حیوان یک جفت در کشتی سوار کرد که نسل هیچ حیوانی منقرض مشود. این تاکید قرآن بر حفظ تنوع زیستی می تواند باشد. علاوه بر این همه موجودات آفریده و ساخته خداوند هستند و ما نباید ساخته های خدا را نابود کنیم.
علش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اسم بعضی موجودات ادمه اسم بعضی موجودات کفتار
خودتون قضاوت کنید ( ولی واقعا چه موجود قویه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کسی قدرت درک ضجه های این مخلوق خداوند را به غیر از خدا ندارد. خداوند خودش حساب و کتاب همه چیز را خواهد داد من از این بابت اصلا نگرانی ندارم و ایمان کامل هم دارم که چه روزخ قیامتی خواهیم داشت. خدایا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
از وقتی فیلمش رو دیدم دارم می لرزم. چه جوری می تونن این کار رو انجام بدن..یعنی به هیچوجه تو تخیلاتم هم نمی گنجه که چه جوری این کار رو می کنن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
سعی کن تصور نکنی. تصور این چیزا دردناکه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یکی نیس یه بار برای همیشه این قوانین مزخرف محیط ریستی رو عوض کنه!
کی قراره با این وحشی ها مبارزه کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خود ما
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدايا من از انسان بودن خودم شرمنده و دردمندم. خدايا شاهاد باش كه من و امثال من از اينها از اين شياطين انسان نما منزجريم. خدايا شاهد باش كه با قلبي پاره پاره، روحي دردمند، دستاني لرزان و چشماني اشك آلود و با روحي خسته و خجلت‌زده از خاموشي انسانيت مي‌نويسم. خدايا تو، فقط تو شاهد باش كه چگونه اين حيوان بي‌گناه، به وحشيانه‌ترين شكلي، كشته شده. خدايا . . . خداوندا . . . به چه كسي پناه ببريم، جز تو، از شر اين همه شقاوت و ظلالت و گمراهي.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یک سوال؟
در این ویدئو چند حیوان میبینید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بی شمار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حیف اسم حیوان که روی اینها گذاشته شود...
نظری
| Spain |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چهار پنج تا حیوان بی شرف، دو سگِ ترسو و یک کفتار با غیرت.
(بی شرف، فخش نیست، به معنی واقعی کلمه منظورم بود)
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
سلام
تمام اينايي كه در حال اين كار هستن هموطناي ما هستن.بايد بپذيريم فرهنگون همينه.يكي از اين كار خوشش نمياد تو رانندگي جبران ميكنه مثل دوتا 206 چند شب پيش اتوبان حكيم.يكي همين درنده خويي رو نسبت به همنوعش داره.بايد بپذيريم كه اين اشخاص خود ما هستيم نا از كرات ديگه.
پاسخ ها
آرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
مسئولین حتما باید برای کنترل خشم،مازوخیست و دگر آزاری تو ایران کلاس های متفاوت و رایگانی اجرا کنند، و حتی اجبار برای رفتن به این کلاس ها وجود داشته باشه.
منم حادثه حکیم رو شنیدم و واقعا ناراحت شدم،مخصوصا برای خانم باردار بی خبر از خشم این دو تا 206 ای لعنتی که فوت شد:(
سلام
|
Hungary
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
وای بر شما. وای بر شما.
آیا شما انسانید؟ انسان!!!
دیدن این تصاویر برای من که زجر آور بود.
خدا را دیگر بس است.
شما را چه شده؟ شما را چه شده که اینگونه بر آفریده ی خالق یکتا عرصه را تنگ کرده اید!!
امیدوارم این افراد تاوان این کارشان را بدهند.........
پاسخ ها
جام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خاطرت جمع . خواهند داد . هم در این دنیا و هم آن دنیا
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
جز خواستن لعنت بر این افراد چه چیز دیگری می توان خواست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
همين لعنت؟ كافيه؟ نه قنوني نه برخوردي نه پاسخگويي؟ هيچي؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدا لعنت کنه این انسان نما هارو .. محیط زیست کلاشو بزاره بالاتر
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
هیچ مستندی بر وقوع حمله این حیوان به انسان گزارش نشده. الان باز یک عده برای توجیه روحیه درنده خوشون توجیه می آورند و به دوستداران حیات وحش می گن که اگر شما با این حیوان روبرو می شدید و بهتون حمله می کرد، چه کار می کردید؟ در حالی که این حیوانات معمولا از انسان فرار می کنند.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بنده پنجاه سال دارم ولی تاکنون نشنیده ام کفتاری به انسانی حمله کند .
این ما انسانها هستیم که به آنها حمله می کنیم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
یه نظر که شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اون سگا چقدر ترسو بودن. وقتی کفتاره مرده تازه جرات کردن برن گازش بگیرن. اون سگا هم تربیت شده ی همون آدما هستند؛ ترسو و ذلیل!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
و ضعیف کش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کفتار آرواره فوق العاده قوی و دندونای تیزی داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کفتار نماد انگلیسیه.من اگر بودم کمکشون می کردم.دمشون گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
راست میگی اینا داشتن با انگلیس مبارزه می کردن...اصلا اشتباه شد..چطوره مدال شجاعت هم بشون بدیم ؟ آدم نیستی دیگه..من از طرف اون کفتار از شما و اون چند نفر معذرت خواهی می کنم..دفعه بعدی خبرت می کنن برای با کفتار یا انگلیس بجنگی...چماقت رو آماده کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
به کفتار توهین نکن
با این پیامت مشخصه نیت دیگه ای داری و خودت هم یکی از جیره خوارهای انگلیسی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
عزیزم نماد انگلیس روباه پیره! نه کفتار!
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من هم اگر اونجا بودم با شما که نماد شیطان هستید همان کارو می کردم که اونا با حیوان زبون بسته انجام دادن
اميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
جناب ناشناس
از هر دست بدي از همون دست ميگيري
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حالا گیریم که نماد انگلیس باشه ولی ما باید اینجوری با این حیوون بی زبون رفتار کنیم؟
واقعا که بعضیا چه افکاری دارن حتی در حد یه ماهی قرمز هم فکر نمیکنن.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ناشناس واقعا تو ابوجهل زمانه ای....
ناشناس
| United States |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما اگه زورت میرسه با همون انگلیس مبارزه کن کفتارهای بدبخت رو هم به حال به خود واگذار. بیچاره کفتار داره محیط زیست رو از آلودگی تمیز میکنه اونوقت شما چون به اشتباه فکر میکنی این تماد یه چیزیه که ظاهرا زورت بهش نمیرسه اینو میزنی! اونوقت شما خودت نماد چی هستی!؟!
میترا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
یعنی خدا از آغاز افرینش به فکر خلق نماد انگلیس بوده؟؟؟؟!!!!!
خیلی حرف احمقانه و خنده داری بود....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
واقعا خيلي از دنيا عقبي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما اين نمادها رو تعيين مي كني؟پس شما هم نماد.... هستي و هركي هرجا شما رو ديد بايد اينقدر كتك بزند كه بميري؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
من اگه بودم همین کارو با تو میکردم
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
یکم عاقل باش اون حیوون چه گناهی کرده؟!
خداوردیان
| United States |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دیر اطلاع رسانی کردی.
عباس از زاهدان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
شك دارم آدم باشي. اگر گير من بيفتي ريختتو عوض ميكنم عوضي.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
و شما نماد کم و کیف تحلیل و دور اندیشی مردمان روزگار ما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اگه یه روز بشینی پیشه یه روانپزشک و صادقانه باهاش حرف بزنی مشکلت حل میشه.
مجید
|
United Kingdom
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
به اون قرانی که میگین بهش اعتقاد دارین و به اون خدایی که اون بالا هست این کارا تقاص داره و بد جوری از دماغ این ادمامیاد بیرون
غزال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
وای وای خدا لعنتتون کنه :(( خدا سرتون بیاره بلایی که سر مخلوق بی زبون و بی گناهش آوردید!!!! کاش حیوان آزاری هم قصاص داشت!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این رو محض اطلاع عموم میگم در اسلام حیوان آزاریقصاص داره علاوه بر عذاب در اون دنیا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تو اون شلوغي اصلاً نميشه انسان و حيوان رو از هم تفكيك كرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باید مسببین این جنایت وحشیانه به سخت ترین شکل ممکن مجازات شوند. نام آنها از صدا و سیما پخش و در برنامه های پرمخاطب صدا و سیما نشان داده شوند. تنها راه پایان دادن به این خشونتها همین است. بردن آبروی نداشته این دیوسیرتان شیطان صفت!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
انشالله که تک و تنها بیفتن دست این حیوانها و اونها هم تیکه تیکش کنن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
هيچ حيووني اينقدر وحشي نيست كه آدميزاد رو تيكه تيكه كند تازه همه از آدم ميترسند بس كه وحشيه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حیف که این حیوان به انسان زنده حمله نمی کند و فقط مرده خوار است .
انشاءالله جنازه این اشخاص طعمه کفتارها شود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
چند وقت پیش تو روزنامه زنی رو دیدم که یه ببر بهش حمله کرده بود وقتی فریادهای زن رو شنیده بود ولش کرده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بايد به حال اين افراد انسان نما و وحشي تر از حيوان وحشي گريست كه شعور و بي رحمي آنها من را از بابت ديدن چنين صحنه اي ناراحت وبهت زده كرده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حالا بشینید پای اینترنت هی مثبت منفی بدید به خبر، بعد ذوق خودتون رو بکنید. تو رو خدا یکی به داد انسان و حیوان این مملکت برسه. خسته شدیم
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خشکم زد
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
با سلام اين فيلم حدود 6الي 7 ماه پيش در گوشيها ردو بدل شده ولي هيچ موجودي از انسان درنده تر نيست امد وارم به كسي بر نخوره
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
معلومه خدانشناس هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
پتانسیل جنایت رو در این انسان ها نشان میده مثل جنایتکاران موجود در سوریه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باید به مراجع تقلید اطلاع رسانی بشه تا در این خصوص فتوا بدن.
روحانی هایی که برای تبلیغ به روستاها میرن باید درباره این وحشی گری های موجود مردم رو آگاه کنن
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
شما فکر می کنید، فتوای مراجع تاثیری روی این حیوان صفت ها داره؟
ناشناس
| France |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
شما فکر میکنید کسی که اینگونه شکنجه وار میکشه اصلا میدونه مبحث تقلید چیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا که جای تأسف است. من تا امروز نمیدانستم در ایران هنوز کفتار زندگی می کند. چرا به دست خودمان این گنجینه ها را از بین می بریم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
البته آزار و کشتن حیوانات را توجیه نمی کنم
اما یک طرفه هم به قاضی نرویم. شاید کشاورز یا دامدار نبوده اید که بفهمید حاصل یک سال تلاش یک کشاورز یا دامدار یک شبه بوسیله گرگ یا کفتار به باد می رود. آیا سازمان محیط زیست یا هر سازمان دیگری حاضر به رفع خسارت کشاورزان در زمان مناسب هست؟ البته قوانینی وجود دارد ولی فرآیند تصمیم گیری و پرداخت چنان طولانی است که واقعا برای کشاورزان و دامداران بهتر است که مانع از رویداد خسارت شوند (که البته به نظر آنها پیشگیری از خسارت یعنی کشتن حیوان مهاجم)
آقای تابناک شما هم با گذاشتن این عکسها و گزارشها نمی توانید فرهنگ سازی کنید. لطفا بروید پیگیری کنید آیا محیط زیست یا هر جای دیگر آیا تا کنون جبران خسارتی کرده؟ آیا به کشاورزان اطلاع رسانی کرده که در صورتیکه خسارتی به آنها وارد شود چگونه می توانند پیگیری کنند.
نباید انتظار داشته باشیم آن آقای بنده خداییکه در دل روستا یا بیابان مشغول دامداری است از اینترنت چنین خبرهایی را بگیرد. یا اگر رمه اش مورد خمله قرار گرفت رمه اش را ول کند و یکی دو ماه از زندگی اش بزند که خسارت دو تا گو سفند را درافت کند و وقتی بر گردد به روستا ببیند گرگ یا ... بقیه رمه را هم خورده!!!!
طولانی شد. ببخشید
پاسخ ها
حسين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
هيچ توجيهي براي زجر كش كردن اين حيوان نيست دقت كنيد حيوان در بند شده
نظری
| Spain |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
طبیعت و خلقت را نشناختی عزیزم.
یعنی چی که خسارت دریافت کنند از سازمان محیط زیست یا هر جای دیگه؟
اگر رعد و برق یا سیل بیاد و محصول یا گوسفندی را بکشد باید از سازمان هواشناسی خسارت بگیرند؟
طبیعت کار دامداری و کشاورزی در صحرا همین است و جز مخاطرات کار مثل اینکه یکسال خشکسالی شه یا پر آبی... یک بار هم رمه را دزد ببرد یا گرگ بدرد...
اگر میگفتی باید گله و باغ را بیمه کنند منطقی تر بود.
ولی موضوع خسارت، هیچ ربطی به آزار و اذیت وکشتار حیوان ندارد.
اگر دزدی بیاید و گله شما را بکشد آیا محق هستید که او را بکشید؟؟؟ نه چون قتل است و امکان دارد مجازات شوید. اما برای حیوان ارزش قایل نیستید چون مجازاتی در پی ندارد.
فکر میکنی در طول سال چنددرصد از کل بز و گوسفندان کشور توسط کل حیوانات وحشی کشته میشوند. و چند درصد از کفتارها یا یوزها توسط انسان کشته شده اند؟ میفهمی چی میخواهم بگم. وقتی حیوانی در حال انقراض است یعنی چی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آقای محترم حرف رو اول پخته کن بعد ارایه بده! فقط اینها کشاورزن؟ اونی که در اثر سرما محصولش بر باد می ره چی؟ اونی که بر اثر بارون خسارت می بینه چی؟ باید بپذیریم که هر کاری مشکلات و آفت های خودش رو داره نباید با ایجاد یک مشکل به این شکل عکس العمل نشون بدیم.
iman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
لعنت به همه شما که راضی هستید واسه یه گوسفند با یه حیوونه در حال انقرض اینجوری کن
رضائی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
عزیز من کفتار گله رو از بین نمیبره فقط یکی میگیره میبره اون گرگه که همه گوسفندا رو میکشه یکی رو میخوره در ضمن متاسفانه دامدارای ما اقدام به تاسیس آغل با دیوارهای بلند یا فنس کشی نمیکنن یعنی هزینه نمیکنن و موقعی هم که برای چرا بیرون میرن باید از سگ های مخصوص گله برای فراری دادن درندگان استفاده بشه تو یه فیلم مستند خارجی دیدم که محیط زیست به گردن گرگای منطقه ردیاب وصل کرده بود و چوپان ها هم با گیرنده های رادیویی اونا رو ردیابی میکردن تا از خطر پیشگیری بشه یعنی همه چی اگه حرفه ای بشه و چوپون ما هم مجبور نباشه به نصف قیمت گوسفندشو به دلال بقروشه اونوقت اونم باید برا کارش هزینه میکنه و همه چی درست میشه الان چوپونای ما یه دوربین ساده هم ندارن ولی تو خیلی کشورای دیگه چوپونا همه تجهیزات و جیپ مجهز و خیلی چیزای دیگه دارن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
پس اگه سیل و طوفان بیاد همه پاشن برن سازمان هواشناسی رو اتیش بزنن یا به آسمون شلیک کنن که ابر ها رو بکشن..
ناشناس
| Australia |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آقای ناشناس احتمالا کشاورز صدمه دیده!
اگر هم فرض کنیم که این حیوان برای کشاورزی و انسان ضرر دارد و باید حتما از بین برود، باید اینجوری از بین بره، با یک گلوله نمیشه راحتش کرد؟ سمی چیزی نمیشه بهش داد؟
کشتن فجیع یک حیوان زبان بسته و فیلم گرفتن از این عمل، روش جدیدی برای مبارزه با آفت کشاورزیه؟ شاید هم باشه! مثلا فیلمش رو برای کفتارها و روباه ها و گرازها و بقیه حیوانات بذارن که دیگه به آدمها ضرر نزنن!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کار این آدمها را بنده قبول ندارم ولی مشکل ما اداره حفاظت محیط زیست است که در صورت خسارت به دامدار یا کشاورز هزینه آنرا نقدی در محل پرداخت کند تا دیگر چنین رویدادی صورت نگیرد و مردم با حیوانات محیط زیست خود صمیمی باشند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
با توجه به اینکه دامداران در مورد ارزش این گونه کفتار بی خبرند و فقط می خواهند از منافع خود حمایت کنند، می تواند طبیعی باشد.
از طرفی معمولا دامداران به سلاح یا وسیله ای که حیوان را سریع راحت کنند مجهز نیستند.
تنها راهش فرهنگ سازی است. آن کشاورز و دامدار چه می داند انقراض نسل یعنی چی؟
حتی من و شما هم اگر دوستی یا فامیلی در روستا داریم باید در این خصوص با آنها صحبت کنیم و فرهنگ سازی کنیم.
کم کاری همه ما خصوصا محیط زیست است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دوست عزیز گیرم حرف شما در خصوص دامدارها و کشاورزها درست حداقل این زبان بسته را با یک تیر خلاص می کردند و اینقدر زجرش نمی دادند
خداوردیان
| United States |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
از این به بعد با تغییرات آب و هوایی و خشکسالی که دامنگیر شده دیگه هیچ افتی باقی نمیمونه که به کشاورز دامدار صدمه بزنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
وای خدای من چه حیوان قشنگی
تا حالا ندیده بودم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حضرت علی(ع): خداوند کسی را حیوانی او را نفرین کند، لعنت می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
من چند وقته دارم به این موضوع فکر میکنم که چرا ما ایرانیها با سگ انقدر مشکل داریم.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعیت فرهنگی و سبک زندگی ما مردم ایران خوب نیست.
نحوه رانندگی ، برخورد با یک فوتبالیست مثل مسی ، میزان مصرف سوخت ، میزان اسراف در مهمانیها و . . .
واقعا از این بهتره ؟
چرا بدون کمترین احساس مسیولیت اجتماعی و فردی فکر می کنیم قومی هستیم که از آسمان نازل شدیم ؟
کمی به خودمان از زوایای دیگر نگاه کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
نمیدانم چه بگیم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
لعنت بر هر چه انسان بي صفت و بي وجود
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من نمی دانم چی بگم . فقط اشاره کنم که در اسلام برای احسان و کمک به جانداران و حیوانات در نزد بسیار اجر و ثواب دارد به اندازه ای که می توان ثواب کمک و غذا دادن به حیوانات را حتی برای گذشتگان هدیه کرد و در قبال بی توجهی به آنها باید حساب پس داد چه رسد به ظلم بر علیه آنها. چرا برخی به اصطلاح آدمها چنین می کنند نمی دانم؟.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حالا هی بگید ایران تمدن 7 هزار ساله ...!!!

آموزش و پرورش ، رسانه های عمومی و ... برای بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ مردم چه کرده اند که هر روز باید در گوشه ای شاهد اتفاقاتی نظیر این باشیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خودت داری میگی7000 ساله پیش!!!!
7000 سال پیش کجا و الان کجا!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
وای خدای من چه حیوان قشنگی
تا حالا ندیده بودم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این فیلم مربوط به دو سال قبل است و در یکی از روستاهای شهرستان خوانسار به نام روستای ویست اتفاق افتاده که در همان سال تمام تلاش دوست داران محیط زیست این شهرستان برای تنبیه این افراد و درست عبرت برای دیگران به نتیجه ای نرسید و همچنان حیات وحش این شهرستان در حال پاکسازی گونه های مختلف جانوری و گیاهی است
پاسخ ها
سليمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خواهشا مجددآ موضوع رو دوستان محيط زيست پيگيري حقوقي كنن.حداقل اين ادم نماهارو چند روزي بندازن توي قفسي كه فقط سگ اونجاست بذار عبرت بگيرين !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
فکر کردم میخوای اخرش بگی پی گیری نتیجه داده کلی خوشحال شدم.
یک بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اون افرادی که این کارهارو انجام میدن مصداق بارز اسفل السافلین هستند که ازحیوان پست تر هستند. خداوند این بلاهارو که سر این حیوان های زبان بسته می آورنددراین دنیا وآخرت نصیبشون کند انشاا....
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
عجب حیوون هایی بودن که اون زبان بسته رو اینطوری زدن :-(
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
سلام در یک روایتی از پیامبر (ص) وارد شده است که ایشان یک شتری را دید که صاحب اش بار حیوان را روی آن گذاشته ودنبال کار خود رفته است. پیامبر فرمود به این شخص بگوئید خود را به مخاصمه با اینشتر در روز قیامت آماده کند. یا در یک روایت دیگر آمده است که پیامبر فرمود شما حق ندارید حتی سگی گه همه را گاز می گیرد را مثله بکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا دلم آدم را بدرد می آورد این فقط کار یک مشت آدم پست و بدور از انسانیت که خودشان ارزش زنده مانده را ندارند واقعا شرم باد بر این آدمها که خودشان را مسلمان می دانند چقدر مشمئز کننده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
متاسفم برای خودمون که دم از فرهنگ میزنیم بعضی از انسانها چهره انسان دارن ما چقدر بد بختیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
با این افراد باید برخوردی مشایه بشه تا درد را با تمام وجود درک کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
در قیامت خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
متاسفانه کشتن کفتار و گرگ (کله گرگی) جزو سنتهای غلط روستائیان است که از سالیان دور اجرا می شود. این کشتار همیشه بوده منتها در ماههای اخیر که حساسیت مردمی و محیط زیست در مورد انقراض گونه های کمیاب افزایش یافته این گزارشات در سایتهای مردمی تر انعکاس می یابد. متاسفانه در دولت قبل حاکمیت سانسور بر درج اخبار به اندازه ای بود که چون سنت کله گرگی از سنتهای قدیمی روستائیان بود اجازه انعکاس اخبار مربوطه وجود نداشت چون این را به منزله احترام به سنتهای آنها قلمداد می کردند.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این که چیزی نیست چرا فیلم بلاهایی که سر مردم بدبخت سوریه داره مییاد رو نمیزارین تو سایتتون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این چه ربطی به اون داره اخه
چرا همه چیزو با هم قاطی میکنیییین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حتما تقصیر کفتاره بوده دیگه نه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آخه چه ربطي داره،هرچي جاي خود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
مگر من کهیه ایرانی هستم خوشبختم؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یعنی از انتفام خدا نمی ترسند ؟! مسلمانیم ما ؟! چه طوری بعدش می توانند نماز بخوانند و سر به سجده بگذارند ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
اون موقع شما باز هم این نظر را داشتید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فقط جرمش این بوده که کفتار بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
خیلی ها کفتار هستند اما بروز نمیدند جرمش این بوده که کفتار بودن خود را بروز داده
جمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تفوت زیادی با تکفیری های سعودی ندارند
پاسخ ها
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آفرین بر این نظر
مرحبا
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
عجب توهمییییییییییییییییییییییییی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
شما چطور میتونید این طور قضاوت کنید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مسئولین مقصرند
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مقصران اصلی تمام بی فرهنگی های جامعه ما اعم از : رانندگی،آۀودگی محیط زیست، عدم رعایت قوانین اجتماعی، عدم احترام به حقوق شهروندان و .... فقط و فقط 2 دستگاه متولی است
1. آموزش و پرورش
2.صدا و سیما
پاسخ ها
علی احمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خانواده و فرهنگ عمومی را هم اضافه بفرمایید
پارسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
پدر و مادر هم باید از بچگی خوراک آموزش و پرورش و صدا و سیما رو در این زمینه دریافت می کردند تا حالا این فرهنگ رو به بچه ها انتقال بدن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
شوخی نکن. مگه اروپاست
آرش
|
Netherlands
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
در هلند که من زندگی می کنم کبوترها از جلوی پای مردم فرار نمی کنند. اردکها و مرغابیها کنار بزرگراهها و جاده های باریک تخم می گذارند و جوجه دار می شوند. جالب آن است که این مردم و ماشینها هستند که نگران حیوانات هستند نه پرندگان و حیوانات. وقتی دیدم ملتی چنین با حیوانات رفتار می کند و به پرنده و چرنده و درنده احترام می گذارد که جانوران کمترین ترسی از آدمیان ندارند فهمیدم حقوق بشر به قیاس اولی در این کشور در بالاترین حد قرار دارد چرا که اگر ملتی به حیوان احترام می گذارد به بشر نیز بیشتر احترام می گذارد و در عمل هم این مورد را مشاهده کردم.
به نظر شما فرهنگ ایرانی دچار یک سقوط آزاد نشده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
از تو خودفروخته چیز دیگری انتظار نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
زیر سر آمریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدا نکشتت!
مردم از خنده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دمت گرم عجب تکه ای بود
حامي حيات وحش ايران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اولاً از سايت تابناك تشكرميكنم براي اين احساس مسئوليت در اطلاع رساني دوماً فيلمو تا آخرش نديدم . سوماً آهاي ...چوب به دست....دانستن ارزش اين حيوان را نداريد آيا وجدان و انسانيت هم نداريد؟ فرزند كوچولو نداريد؟ دوست داشتن را ميدانيد چيه؟ ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بیخود نبود که زمین با گریه وزاری از عزراییل درخواست میکرد از خاک من برای خلقت آدم نبر.موجودی که خلق میشود بعدا هرروز در روی زمین خون میریزد.این داستان را در سوره های قرآن می توانید ببینید.موجودی شریر و خون ریز بنام انسان.
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فیلم بسیار قدیمیه..اما دلیلی برای توجیه نیست..حرکت غیر انسانی..

متاسفم
مجيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
انسان ياد جمله اي از آرتور شوپنهاور فيلسوف آلماني مي افته که به زيبايي مي گويد « انسان وقتي از عقلش پيروي نمي کنه رفتارش به حيوانات شبيه مي شه ، ولي وقتي از عقلش پيروي مي کنه رفتارش از هر حيووني پست تر مي شود . »
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ظاهرا بيچاره كفتار اسم حيوان را يدك مي كشد و لاشه خوارترين . بد طينت ترين حيوان حيات وحش همينهايي هستند كه اينچنين بر سر اين حيوان بيچاره ريخته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اخه تا کی فقط تاسف؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
معلوم نیست این حیوون چقدربه اونا ضرر زده باشه کفتار خیلی پسته شما هم اگه دو سه تا گوسفند ازتون می کشت ازین بدتر سرش می اوردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یکم پیش خودت فکر کن زمین به این بزرگی خداوند این همه روزی گذاشته توش یعنی یه جا برای این کفتار نیست.ما ادمها با کمال بی شرمی فقط فکر منافع خودمونیم.
اگه به بچهای محیط زیست زنگ میزدن میگفتن اونا کار خودشونو بلد بودن دیگه.
iman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ادمای مث شمارو دوست دارم خفه کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
پست است كه زمين را از تجمع لاشه حيوانات مرده پاك مي كند و مانع شيوع بيماري مي شود. با خاصيت ترين حيوان است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اشتباه مثبت دادم!
art
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
احسان راست میگه ما همینیم و فقط در موقعیتهای خاص و به نوعی خاص بدترین عمل ممکن را انجام میدیم.ما بدجوری بی اخلاق بی دین بی کتاب و بی هویت شده ایم.
آريا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
متاسفانه عشاير و روستائيان بوسيله سگ و تفنگ و شكار حيوانات دارن حيات محيط زيست و بوسيله چراي گوسفند و بز كل محيط زيست و مراتع ايران و با كشت صيفي جات منابع آب زير زميني رو از بين ميبرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این ادم که هیچی تاسف بار دیگرانی هستن که پشت سر هم بهش مثبت داده ان نظر این اقا بسیار احمقانه است چطور تاییدش می کنین
خداوردیان
| United States |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
کجای این آدما شبیه عشایر بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا این مسولین بیدارن؟هر چیزی لیاقت میخواد! اون ... که این کارو کردن به نظر شما باید 5ملیون جریمه شن یا باید....؟خانم ابتکار لطفا یه ابتکار از خودت و سازمانت نشون بده
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
شماها که این همه دم از انسانیت و عدم وحشی گری زدید آیا وقتی همین حیوان وحشی یک یا چند تا از گوسفندان این روستائیان را پاره کند حاضر هستید مرهمی بر زخمهای کشاورز فقیر بگذارید و مثقالی کمک مالی به وی کنید؟

اگر حاضرید همین الان در روستاها از این گونه موارد بسیار است. دزد تمام ده تا گوسفند کشاورز را می برد. دیناری بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چه ربطی داره ؟ این حیوان به قول شما وحشی طبیعتش شکار کردن هست! تازه کفتار که لاشه خور هست بیشتر...یعنی شما میگی که کفتار و گرگ وپلنگ نون پنیر سبزی بخورن ؟؟؟
iman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ادمایکه مث شما ازش حرف زدنم ندارید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مثل اینه که بگی چون یکی از کوه افتاده باید کوه و منفجرش کنی یه ذره فکر کن بعد حرف بزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
پس تو هم كه گوسفند ها رو پرورش ميدي كه سرشونو ببري و كباب كني و كيف كني عبايد گوسفندها جمع شوند و با كتك تكه تكه ات كنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
کفتار مرده خواره،پس مطمئنا به گله اونها نزده بوده، در ضمن میدونید اگه حیات این حیوانات به پایان برسه به خاطر اثراتی که روی طبیعت داشتن کم کم روی سرسبزی و آب منطقه اثر گذاشته و اونوقت چوپان های محترم دیگه جایی برای چرانیدن گله هایشان نخواهند داشت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
من حاضرم.بگو هر کسی میخواد حیوونی رو بکشه قبلش به من خبر بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
هیچ تردیدی در وحشیانه بودن این کار نیست. اما تصور کنید یک کفتار بارها به احشام حمله کند و با سوراخ کردن گلوی همه، خونشان را بمکد و برود و شما نظاره گر مرگ کلیه دام و طیور (همه سرمایه خود) خود باشید. ما در شهرهای بزرگ، سرچهار راه بهم راه نمی دهیم، شارژ ساختمان را سعی می کنیم ندهیم، آنگاه در بیابان سرمایه مان در بیابان یکجا به یغما برود ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
...كفتار مرده خوار است نه زنده خوار كه بخواهد به احشام حمله كند
نظری
| Spain |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این حرف شما نه تنها دلیل خوبی نیست که عذر بدتر تز گناه است.
لطفا پاسخ داده شده به "ناشناس 12:25" را بخوان.
اگر کشاورزی شاهد سرما زدگی یا ریزش محصولات باغی خود باشد یا شاهد سوختن تمام مزرعه به علت آتش سوزی یا ... با ید چه کند، تمام ابرها را نابود کند! یا بیاید و درختان باغ شهر دیگری را با تبر قطع کند که چرا من محصولم را از دست دادم ولی شما در آسایش دارید کسب و کار میکنید...
قتل، قتل است چه به دلیل انتقام باشد یا نباشد.
در تمام دنیا کشاورزان با خطرات طبیعی و حمله حیوانات و ... روبرو هستند و این جز کار کشاورزی است.
ضمنا کفتار به احشام حمله نمیکند. به فرض هم که کرد. مگر در طول سال چند تا گوسفند را میخورد؛ از مجموع تمام گوسفندان. ولی اگر یکی از کفتارهای باقیمانده را کشتی یعنی چه؟؟
ما هنوز نفهمیدیم که حیوانات به سادگی نابود میشوند، بوفالو دیگر در دشتهای امریکا شمالی وجود ندارد، ببر مازندران دیگر نیست، ایران شیر ندارد... ولی روزگاری نه چندان دور همه اینها بودند، به سادگی از بین رفتند...
همچنین آن کفتار و حیوان درنده هم حق دارد برای زنده ماندن تلاش کند و روزیش شاید خوردن بزهای ما باشد. طبیعت او این است. آیا طبیعت انسان نیز همین است که دیدیم؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
از این به بعد بگیم کفتار و گرگ و پلنگ نون پنیر سبزی بخورن یا سالاد فصل که به کسی فشار نیاد که اینجوری بیفته به جون یه حیون ..اونم حیوونی که از یه طرف تو تله گیر کرده و از یک طرف در حال انقراض هست...
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
به امید خدا همونایی که با چوب به جون این حیوون بی زبون و بی دفاع افتادند بچه های تک تکشون سرطان بگیرنو جلو چشماشون هلاک بشن.مغز بچه هاشونو بذارن تو سینی بیارن خدمتشون
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آقا رضا با این ادبیات شما هم با آنها فرقی نداری
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آقا رضا چکار به بچه هاشون داری خدا نکنه
اینا خودشون باید آدم بشن و درس عبرت بگیرن و خودشون مجازات بشن نه بچه هاشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حالا بچه های اینا چه گناهی کردن !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آقا رضا مطمئن باش خداوند شديد الانتقام است و جنايت اين جلادان بي جواب نخواهد ماند. قطعا شما از شدت ناراحتي اين حرفها را زديد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
الان مثلا شما خيلي دل رحمي با اين ادبياتت.شما كه از اون ور بام افتادي.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
الهی آمین
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
و قال لهم رسول الله ناقه الله و سقیها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ديگه خداوكيلي "هر دم ازين باغ بري ميرسد"
تابناك تورو خدا اين رو حذف نكن اينجا ديگه جاشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من نمی دونم این همه آموزه د ینی چه زمانی به درد ما می خورد؟ آخه اینحیوان زبان بسته اگر یک مرغ ویا ... را بخورد آخه این جزو طبیعتشه اما توچی ای گناهکار ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چند تا کفتار تو فیلم دیدید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
عزیزم این کفتار با اون کفتار که تو فیلم های حیات وحش دیدی فرق میکنه
متن خبرو بخون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من یه حیوان بیگناه دیدم و چند تا از نسل بشر. توهین به حیوانات ممنوع...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من 5 تا دیدم و یک حیوان بی گناه در بند
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من پنج تا ابله(نه کفتار) دیدم که به موجود زنده رحم نکردند وتازه 3تا حیوانر ا هم به جان هم انداختند
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ادمي كه خودشو بزنه به نفهمي عافبتش همين ميشه كه ديدين متاسفانه مااكثرايرانيا خودمونو زديم به...
ناشناس
|
Romania
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فرهنگ برادر فرهنگ
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تو روستا ها اینترنت ندارند که این تصاویر رو ببینن و تحت تاثیر قرار بگیرن .محیط زیست باید به کمک تبلیغات در روستاها و صدا و سیما فرهنگ حمایت از حیوانات را آموزش بده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این حیوون نجسه اون حیوون کثیفه ......... این ....و عدم آموزش مهربانی با حیوانات در خانواده همه باعث شده که ایرانی جماعت حیوون ستیز و حیوون گریز بشه اصلا ایرانیا فکر می کنن حیوون یک موجود مازاد و بی مصرفه که خدا اضافه خلق کرده ........... خدایا مردیم از بی فرهنگی ......... خدایا مردیم از بی کلاسی........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باز جوگیر شدیم! ما که از موضوع اطلاع دقیق نداریم
اصلا تا حالا کفتار از نزدیک دیدید؟! اونم چند تا با هم دیگه ؟!
شاید کفتار اسیبی به آنها زده است یا میخواسته بزند، شاید به گله گوشفند حمله کرده و آنها برای دفاع از خود مجبور به کشتن حیوان شده اند، بعید میدانم این امر از روی تفنن یا تفریح بوده
البته به هیچ وجه منطورم حمایت از کشتار این حیوان زبان بسته و نادر نیست؛ بعضی موقع ها مسایل ربطی به فرهنک و ... نداره ؛ باید زیستگاه این حیوانات کنترل شده باشه و خیلی چیزای تخصصی دیگه مربوط به محیط زیست که متاسفانه در کشور ما جایگاهی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
شايد شايد شايد...اينقدر چرند نگو...اگر آسيب ديده بودند با يك گوله يا چند ضربه مي كشتندش نه اينكه 8 دقيقه با شكنجه حيوون را زجر كش كنند..
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دوست عزیز خواهشا به محتوای فیلم، خوب دقت کن
آیا بنظر شما این چنین شکنجه کردن حیوانات نشان از عملی چندش آور برای لذت بردن عده ای نادان ندارد این هم با این تعدد نفرات
کفتار نیز مانند سایر موجودات با حکمت آفریده شده و حتی اگر تعارضی بین انسان و حیوان پیش بیاید، انسانیت حکم می کند قبل هر عملی تفکر کنید
در ضمن جانوران متعددی هستند که بدلیل تعارض زیستگاهشان با محل زندگی انسان بناچار برخورد دارند و عمل هر کس را نباید بحساب تمام گونه ها گذاشت
اگر برفرض بگذاریم که مثلا حیوانی به دامشان حمله کرده و تله گذاشتند که حیوان را گیر اندازند، از کجا معلوم که همان کفتار بوده شاید یه کفتار دیگر بوده شاید اصلا کفتار نبوده
بهر حال چنین عملی ازدید شخص من وحشیانه بوده
کاش مطالعه ات را بیشتر می کردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بابا کفتار بدبخت که به یه دستش زنجیر بود یعنی تو تله افتاده بود...وگرنه که فرار می کرد بدبخت...چرا سعی می کنید کار اینا رو توجیه کنید..
iman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فقط میتونم بگم توهم تفکر اون وحشیارو داری
ناشناس
| United States |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کمی فکر کن نذار اکبند بمونه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
سلام مثل اینکه شما فیلم رو دقیق نگاه نکردید اگه یه بار دیگه بری ببینی می فهمی که حیوون آزاریه نه چیز دیگه (از حرفاشون تو فیلم معلومه)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حالا هرچي به قول شما شايدشايد......هيچ دليلي براي اين كار وجود ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
به نظرت حیوون میفهمه که داره تنبیه میشه؟بهتره زندانیش کنیم تا بهش بفهمونیم اینجا ایرانه
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دشت بي فرهنگي ما هرزه تموم علفهاش
والسلام
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تقصیر صدا و سیماست . چون مستند های جذابی واسه مردم جهت آشنایی با محیط پیرامونش نه پخش میکنه و نه دوست داره بسازه . ... مردم گناهی ندارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
تقصیر پدر و مادر ها هم هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدا لعنتشان كنه ، حيوان زبان بسته را چگونه كشتند ، خيلي خيلي دردناك بود ، حالم گرفته شد .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
با ارش از هلند موافق هستم من هم هلند زندگی می کنم می بینم که حیوانات رو چقدر مواظب هستند
بخصوص به گفته تابناک این گونه کمیاب .
این افراد باید زندانی و معالجه بشوند!!
تابناک شما هم خواهشا این فیلم رو ورشدار
چون فیلم نیاز به ترجمه نداره و هر کی ببیند در باره ما قضاوت می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یعنی مثلا کفتار تو خیابون ببینن با هم چاق سلامتی میکنن
بابا ولم کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کفتار میبینند چاق سلامتی نمیکنند. ولی زجر و عذابش هم نمی دهند. مثل این دیوانه ها.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ناشناس 13:19 یادآوری می کنم جای کفتار تو خیابون نیست تو بیابونه و این "انسانها" ی عاقل و فهیم (!) هستن که به محل زندگی همه جاندارای دیگه تجاوز می کنن و اونا رو تا زیستگاه طبیعیشون از بین می برن.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بابا ولش کن ناشناس رو
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
توی هلند کفتار نیست اما شغال و روباه فراوان است. توی هلند غاز و مرغابی و اردک و مرغهای دریایی به فراوانی در کنار مردم زندگی می کنند و کسی حتی به آنها اخم هم نمی کند. اگر کسی حتی یک گام به طرف این پرنده ها بدود از تعجب شاخ در می آورند. اینکه گفتم از نظر فرهنگی سقوط آزاد کرده ایم برای این است که کسی به راحتی نمی تواند این سخنان را باور کند. بهتر است یکی از خبرنگاران ایرانی موضوع احترام به حیوانات در هلند را پوشش خبری بدهد تا مردم شریف کشورمان باور کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقاي ناشناس 13:19، حالا مگه اين كفتار بدبخت اومده بوده تو خيابان و داشته با ادمها چاق سلامتي ميكرده يا ادمها رفتن تو محل زندگي اون؟؟
آراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
انسانیت، دوست داشتن دیگران، دوست داشتن طبیعت، حیات وحش و ... باید تویه کتابهای درسی تویه دبستان باشه و به بچه ها آموزش داد نه اینکه به بچه فقط بگیم به کامپیوتر بگو رایانه یا زبان فارسی شیرینتریه یا ایران آخره فرهنگه...
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
روح و قلب انسان به گریه افتاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بايد درس حقوق تو مدارس ما تدريس بشه .براي اكثر مسائل تو جامعه كه ميبينيم لازمه .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حیوان بی زبان .که یک پایش ذر تله گیر افتاده!5 حیوان وحشی و دوسگ چه مقاومتی با این ضربات داشت.هنوز بعد از نیم ساعت شوکه هستم ! ....خداوند خودش سزای این شیطان صفتان را بدهد.اگه صدا سیما باشه که نه شکلشون رو نشون میده نه اسم و فامیلشون رو.آخه همه جانیها رو اینطوری معرفی میکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باید برنامه های مستند حیات وحش در شبکه های تلویزیونی شهرستان ها بیشترین سهم را داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مستندهاي حيات وحش به دليل بالا بردن سطح آگاهي افراد يك عامل بازدارنده اي است بر تكرار اين اعمال وحشيانه. شهرستانهايي كه در روستاهايشان چنين اتفاقاتي مي افتد بايستي مستندهايي در مذمت اين كارها تهيه كرده و در معرض ديد مردم بگذارند.
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یمشت حیووون افتادن بجون مخلوق خدا ......به این میگن فرهنگ 2500 ساله اره ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
توهین به حیوانات ممنوع. یه مشت انسان...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
ببخشید ربطش نده به 2500 این به 1400 برمیگرده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چند روز پيش كه تالاب ها يخ زده بودن بچه هاي مناطق مختلف اذربايجان بخصوص "سولدوز"(شهرستان نقده) به جاهايي از حاشيه شهر ها دانه و خرده نان بردن ريختن كه پرنده هاي وحشي از گرسنگي تلف نشن!!
ولي از اينطرف هم وحشي گري بعضياحال آدمو بهم ميزنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
lمسئولین باید این افراد وحشی را محاکمه و به مردم معرفی کنند.
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حقشه اگه دامدار باشی وتمام دام هایت رو این حیوان بکشه از این بدتر می زنی
پاسخ ها
بی رحم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مسئله سر کشتن حیوون نیست . بحث سر زجریه که به این حیوون بدبخت میدن، لااقل فوری میکشتنش اینجوری زجر نمی کشید،
مرگ بر انسانی که هنوز آدم نشده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خودت حتما از جنس همون آدمهایی که حالا اینترنتی دستت افتاده. وای بر تو.
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دلسوز عزیز توجه داشته باش که تمامی موجودات بویژه انسان بیهوده و بی حکمت آفریده نشده اند و همه حق نفس کشیدن دارند مگر اینکه به این لطف و عنایت پروردگار ایمانی نداشته باشی
کاش قبل بیان چنین مطلبی خوب تفکر می کردی و کاش راجعبه این حیوان و رفتارش مطالعه می کردی و شرایط کنونی محیط زیست ایران را درک می کردی بعد قضاوت می کردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خوب لااقل با تفنگ می کشتند نه به این شکل
iman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باشه قبول اگه حقش بود انشالله اهش تورو هم بگیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
مگه از سر قصد و غرض(احتمالا مثل بعضي انسانها) و يا انقام به حيوانات حمله مي كند كه حقشه، اون حيوان هم روزي دارد و بايد روزيشو را با حمله به دست آورد نه مثل تويي كه گوسفند را جهت دلسوزي! پرورش نمي دهي بلكه نظر به گوشت اون داري.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
شما هم مثل آمریکا میخواهید حرف خودتون فقط درست باشه
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این حادثه در یکی از مناطق استان ما و یکی روستاهای شهر ما اراک رخ داد........آدم هایی که دارن این حیوون رو میزنن از اون رخحیوون وحشی تر هستن.....واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اشباح الرجال
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
پستی و رذالت در این اقدام وحشیانه موج میزند و احساسات انسان های فهیم را جریحه دار میکند , در نظر بگیرید صبوعانه تر و وحشیانه تر از این اتفاق , اوقاتی است که نظامیان اسراییلی و همینطور آمریکاییها با زدن دستبند و پابند به انسان ها ,سگهای آموزش دیده را به جان مردم بی دفاع در خیابانها و زندانهای مخوف و مخفی خود رها میکنند ودر بخشی دیگر تکفیری ها باحمایت آل سعود و آمریکا و اسراییل صبوعانه زنان و اطفال مردم بیگناه مسلمان و شیعه و مسیحی را مورد اذیت و آزار قرار داده و وحشیانه سر می برند و جنازه های آنها را قطعه قطعه کرده و در مقابل سگهای خود می اندازند و کسی نیست که از حقوق این انسانهای مظلوم دفاعی کند !!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اینها کثیف ترین موجودات روی زمین می باشند. سازمان محیط زیست چه می کند؟ باور کنید از انسان بودن خودم شرم دارم....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
با این افراد کار فرهنگی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
نرود میخ آهنین در سنگ.
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
همین افراد وارد شهر میشن و با همین فرهنگ ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آخ گفتی!!!
رضوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اين فيلم چندين سال پيش در گوشي هاي موبايل بود
باعث تاسف بسيار است .به كجا چنين شتابان گون از نسيم پرسيد
در انتها بايد به قول شاعر گفت . چو ازين كوير وحشت بسلامتي گذشتي
به شكوفه ها به باران برسان سلام ما را
جعفر
|
France
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا این افراد از سگ پس تر بودن مطمئن باشن تو همین دنیا عقوبت کار کثیف خود را خواهند دید انشاءالله من که سردرد گرفتم از تماشای این فیلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آقا جعفر لطفاً با مقایسه اینها با سگ به سگ توهین نکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
لطفا به سگ توهین نکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
جای انسان و حیوان بی دفاع عوض شده در این فیلم
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
...
خواهش میکنم این چند تا .... را پیدا کنید ببرید تیمارستان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بترسید از ظلم کردن به مخلوقات خدا
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
امیدوارم به جای انقراض نسل این حیوانات نسل این انسانا منقرض شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آمین
اسی
|
Canada
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تابناک ای کاش یه قسمتی میذاشتی که راحت بتونیم بهشون فهش بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فحش نه فهش!
ناشناس
| Philippines |
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
که چی بشه؟بافحش چی درست شده که این بشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ببينيد اين حيوانات انسان نما خويش به چه مرگي خواهند مرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
عزیزم به حیوان توهین نکن اینها شیطان دوپان
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ننگ بر این انسان ها.امیدوارم همین بلا سر خودشون و خونوادشون بیاد.بهزودی
محمدجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اینا دشمنان خدا و بشریتند
نابود باد انسان های نادان و بی خرد چه شهری و چه روستایی
حامي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اونوقت اسم كدوم يكي رو بايد وحشي گذاشت؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا" از خداي خودم خجالت كشيدم!!!!!! رذالت و پستي تا چه حد؟؟؟؟ طبيعت هيچ چيز را بي جواب نمي گذارد و امواج منفي ناله هاي حيوان معصوم دمار از روزگارش در خواهد آورد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چرا از تربیون های مهمی مثل نماز جمعه کسی راجع به محیط زیست حرفی نمیزنه؟ چرا صدا و سیما این حادثه اگر در فلان کشور بود روزی 25 بار پوشش میداد و تبلیغ منفی می کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خيلي حرفتان جاي تامل دارد! واقعا چرا؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بيچاره حيوون بي دفاع رو زجر كش كردند ...
واقعا خدا رو خوش نمي اد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دوستانی که از ضاربین دفاع میکنند خواهش میکنم فیلم را ببینند
با تشکر
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این فیلم مال خیلی وقت پیشه من اینو 7-8 ماه قبل دیده بودم واقعا آدم تاسف میخوره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا ناراحت شدم از این بی رحمی این حیوان صفتی
یک شکارچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
سلام' واقعا صحنه دردناکی است' اینجا فرق شکاری و یک قاتل یا شکارکش مشخص می شود' اول حیوانی چون پلنگ و کفتار که در حال انقراض هستند را باید کشت' اگر حیوانی موذی هم قرار بر کشته شدن باشد نباید حیوان را زجرکش کرد... کشتن حیوان چه برای دفع آفت باشدچه برای شکار چه برای ذبح و قصابی باید کمترین درد را داشته باشد' البته کشتن حیوانات در حال انقراض جنایت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یکی از دوستان خاطره ای از گذشته نقل می کرد که در بین راه مسافرتی، اتوبوس ما ایستاد و دیدم دو تا کودک مشغول آتش زدن یک کبوتمی گفت رند. وقتی اعتراض کردم دیدم پدرشان از پشت آنها درآمد و می خندید و با من هم دعوا کرد! گذشت و به راه افتادیم. دیدم ترافیک شده و یک ماشین آتش گرفته و واژگون شده. همان ماشین کسانی بود که آن بلا را سر کبوتر بیچاره آوردند. خدا جای حق نشسته.
یا سریع الاتنقام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
الهی که هر که با این حیون زبون بسته هر کاری کرده خدا همون بلا رو تو این دنیا سرش بیاره
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
قربون صبرت برم خدا.چه صبری داری پرورگار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
از روی نا آگاهی فکر میکنند ممکن است به زن و بچه شان حمله شود برای دفع خطر اینکار را میکنند باید به روستاییان عزیز مثل همان مورد پلنگ آگاهی داده شود آموزش و دادن آگاهی ما هر چی میخوریم از نا آگاهیمون هست توی سیاست توی کیاست علم تکنولوژی شهری و روستایی هم نداره مگه این اراذل و اوباش که جدیدا گرفته شده اند شهر نشین نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من تازه فهمیدم که چرا حیوانات در روز قیامت محشور میشوند.
اذا الوحوش حشرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بعد مدتها حرف تامل برانگیزی شنیدم !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
وقتی یه شیر یا پلنگ یا گرگ یه حیوون رو شکار میکنه،بلافاصله خفه اش میکنه تا حیوون به راحت ترین شکل ممکن بمیره تا زجر نکشه.اونم فقط زمانیکه برای ادامه حیات و سیر کردن توله هاش نیاز داره شکار میکنه.اما "انسان" فقط برای "تفریح" به وحشیانه ترین شکل ممکن انقدر حیوون رو زجر میده تا زبون بسته زجرکش بشه.واقعا چه میشه گفت...
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من آدم احساساتی ای نیستم، ولی به خدا گریه کردم. خودم رو یک لحظه به جای اون حیوان گذاشتم، احساس کردم که چقدر تنهام. لعنت خدا بر هر کسی که شرف ندارد....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من یه گربه زبون بسته مریض رو آوردم درمونش کردم و نگهش داشتم. حالا هر آدم به ظاهر متمدن به ظاهر درس خونده به ظاهر بافرهنگی که به ما می رسه می گه واه واه این چیه نگه داشتی! بندزش بیرون بره!!! دیگه چه توقعی از ما ملت می شه داشت؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مرگ بر انسان بي عاطفه !!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درود بر شما... متاسفانه جامعه ما دچار فقر فرهنگیه و این ماهایی که از اطرافیان خودمون باید شروع کنیم که کم کم جو عوض بشه.
یه دوستار محیط زیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اگه جاشون عوض میشد مطمئنم کفتاره اینقدر بی رحم نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
جنايت از اين بالا تر هم است ؟
معین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این مثلا ادم ها سگ ها را هم مثل خود وحشی و خونخوار کردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اين آقايون جون ميدن براي جنگيدن تن به تن بفرستيد با صهيونيستها بجنگند حسابي تيكه پارشون ميكنن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
نه جانم اینا برا یه حیوون دربند اینجوری شجاعن واسه اینجایی که شما گفتی از موش هم ترسوترن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اینا برای این کفتار بدبخت که به زنجیر گرفتار شده بود شجاع بودن و گرنه.......
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بخدا به حال این حیوان زبان بسته گریه کردم.آدم تعجب میکنه بین این همه حیوان یک آدم وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ناشناس عزیزی که درمان گربه مریضی را دنبال کردی شما به ندای وجدانت پاسخ دادی و مطمئن باش کسانی که از این کار شما انتقاد کرده اند بویی از انسانیت نبرده اند. دنیا آزمونی بزرگ است و عمل ما عکس العملی را در پی دارد.
فریبرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آرزوم اینه که اینایی که این کارو کردن یه روز همین بلا سر خودشون بیاد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دفع حیوانات وحشی با کشتن و بدتر از آن زجر کش کردن آنها، دو موضوع متفاوت است که هر کدام نشاندهندۀ سیرت انسانها است
پونه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
همه این اتفاقات ناشی ازنبودآگاهیست.خوب است دراین مناطق ازطریق تابلوهایی به مردم اطلاع رسانی شود.
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
وحشیا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بلایی مشابه سر خودشون و یا زن و بچشون خواهد آمد. ان شاء ا....
پیامبر (ص) میفرماید اگر یک حیوان موذی را هم میخواهید بکشید او را زجر کش نکنید.
لعنت خدا و رسولش بر این نابندگان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من حال کردم با این کشتار.کجاش بد بود یه حیوون کمتر به کجا برمیخوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
روانی
مسعود
| Australia |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بپا یوقت اوردوز نکنی از این حال کردن!!!!
iman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
به این میگن یه وحشی واقعی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
يك حيوان كمتر!!! اين حيوان بنا بر مصلحت خداوند خلق شده مطمئن باش سرنوشت بدي در همين دنيا در انتظار اين قاتلان از خدا بيخبر است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تو خدت حیوونی که این رفتار رو می پسندی. اگه خیلی حال می کنی و دوست داری پس بیا تجربه اش هم بکن اونجوری بهت خیلی بیشتر حال می ده من حاظرم همین کارو که اون دهاتی ها با اون حیوون کردن با خودت هم بکنم که بهت یه خورده حال بدم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
کشتن 1 از هزار شاید به جایی بر نخوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
صد تا هم کم بشه به جایی بر نمیخوره ای ول
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حالا ما آدما ی اعتراضی می کنیم ی حرفی میزنیم این زبون بسته ها کجا اعتراض کنن اینا چه گناهی کردن ...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اقلا این حیوون رو تو تابناک و یو تیوب میبینن من هر وقت به رییس اداره ام اعتراض می کنم اضافه کاریم قطع میشه و هیچ کجا هم مطرح نمیشه
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خود این حیوون با صید خودش اینکارو نمیکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باید برخورد مشابه بشه باهاشون. من خوذم حاضرم قصاص رو انجام بدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دمشون گرم من از كفتار خيلي متنفرم و ازش بدم مياد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مطمعن باش خیلی ها هم از تو متنفرند ولی پوستت را زنده زنده نمی کنند!!
iman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کفتارم از تو متنفره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ناشناس عزيز اگر خودت را جاي آن كفتار بگذاري از اين جمله خود پشيمان مي شوي!
رضا
| Switzerland |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
خداوند هم ازخلقت همچون شمایی درتعجب مونده
احتمالا پدرومادرت رو خفه نکرده بوده ؟یا جنایت دیگه ای درحق خانواده واقوامت؟
يك ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
ناشناس محترم شما خيلي سنگ دلي و از جنس همين آدمائي.
خودت را به يك روانشناس يا روانپزشك نشون بده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
دم تو هم گرم هموطن گرامی
علی
|
United States
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باید برای اینگونه افراد حبس و جریمه نقدی بسیار سنگین صادر کرد تا شاید ترس جریمه باعث کنترل خوی حیوانی این افراد شود
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
متاسفانه یه باور غلطی راجع به آلت تناسلی کفتار وجود داره به اسم طلسم کفتار که چیزی شبیه به مهره ماره و این باور غلط باعث این کار شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بله خرافات عامل بسياري از فجايع در اين جامعه است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
متاسفانه خرافات 350 برابر شده.
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چه قدر وحشی...معلوم نیست حیوونه چقدر قوی بوده که وقتی در حال جون دادنه حتی سگ هاهم ازش وحشت دارن ، حتما یه بلایی سر اینا آورده
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کفتار قویترین فک در بین حیوانات را داره که از فک شیر و ببر هم قویتره و بوسیله همین فک حتی استخوان لاشه را هم خرد کرده میخورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تابناک میخوای منتشر کن میخوای نکن

ولی برا من مث روز روشنه که این آدما تو قیامت با یه قیافه ای ظاهر میشن که حسرت داشتن قیافه این کفتارو میخورن
مسعود
|
Australia
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این انسان نماها که دارن اینجوری این حیوان زبان بسته را زجر کش میکنند همینطور هم در نزاع های دسته جمعی از خجالت هم در میان یعنی براشون فرفی نداره !!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
كار خوبي نكردن ولي بعيد ميدونم كه اينا قصد شكار داشتن
احتمالا كفتار حمله كرده باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا وحشیانه بود . اسم اینها انسان نیست بلکه از حیوان هم حیوان ترند
میهمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
همه حرفا رو مردم زدند...همین قدر آه و نفرین از ته دل پشت سر خودتون و خانواده هاتون نشون دهنده همه چیز هست...روزی که داری التماس میکنی و داغ عزیزات رو میبینی نگو چرا...واسه همین کارای شیطانیت هست مطمئن باش خیلی زود اون روز رو میبینی...اونوقت تو اون لحظه یاد ناله های این موجود زنددددده بیفت که چه جوری زجرکشش کردی...از هر دستی بدی از همون دست پس میگیری...خیلی زود
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ایکاش اینگونه افرادجانی را به دادگاه معرفی میکردند
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا دل انسان به درد ميآيد .خداوندا كمك كن دچار قساوت قلب نباشيم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
عیب نداره اون حیوون نادر کشتند،عوضش 2تا حیوون نادر کشف شدن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فقط اعدام
آرمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
لعنت خدا بر این آدمای روانی که صدای التماس ها و زجه ها کفتار بد بخت رو نمی شنیدن.
ناشناس
|
Seychelles
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
امیدوارم به روز همون حیون بیفتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدا را شکر که من فیلم را ندیدم.
انسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدا ایشاالله توی جهنم همین جوری زجرشون بده تا طعم زجر کشیدن یه جاندار به این شکل وحشیانه رو حس کنند
آرمین
|
United Kingdom
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حالم از این روانی ها به هم خورد.
اگه توی فیلم دقت کرده باشین سگ ها هم دلشون به حال کفتار بی دفاع سوخت و جلو نمی آمدن ولی بازم این حیونا اونو می زدن
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدا لعنتشون کنه
آرمین
|
United Kingdom
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تابناک اینو بذار تیتر خبر هات نذار بره پایین
ashkrooz
|
Australia
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من فقط یه سوال دارم اگر حتی این حیوان لایق مردن هم باشه با یک تیر می شه آن رو کش . اینجور سلاخی و زجر دادن یک حیوان چه معنی داره؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خیلی گناه داشت اشکم در اومد
سيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
كجايند حاميان محيط زيست؟
از ديدن اين صحنه ها دلم به درد آمد!
لطفا اين فيلم ها را پخش نكنيد.متشكرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
؟؟؟؟؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خداوکیلی فیلموندیدم گریم گرفت عکسش گویابود
كورش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا تو شوكم يعنى چى
ebrahim
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بعد از ديدن اين فيلم از خودم بدم اومد و حالم بد شد
مصلح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدا لعنتشون کنه!کفتار واقعی معلوم شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدا لعنتشون کنه من که همون ثانیه های اول فیل کلی متاثر شدم بقیه اش را نتونستم ببینم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدایا دونه دونه این ...را در همین دنیا خوار و ذلیل کن . اینقدر ذلیل و بیمار کن که بوی تعفنش همه جار را بگیره.
حسن
|
United States
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
باید برخورد قاطع بشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کشتن موجودی که به اذن خداوند مهربان بوجود آمده است قطعا مجازات سنگینی را در بر خواهد داشت . و قطعا بدانند خداوند بسیار سخت از آنها انتقام خواهد گرفت. خدایا فقط به زن و فرزندان آنان رحم کن.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خدای بزرگ من از تو بزرگوار معذرت
میخواهم بابت اینهمه بی محبتی به افریده هایت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کفتار ها رو باید کشت! خطرناکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تو از همه خطرناكتري نمي دونم واسه چي تا حالا زنده موندي؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مرحبا باید کشت باااااااید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این اعدام داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
نمیدونم چی بگم هیچ اسمی روی اینها نمیشه گذاشت
آریا
|
United States
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
در جواب دوستی که به هموطنای روستایی توهین کرد باید بگم که آقا به هموطنان روستایی توهین نکن.خوبه بگیم فرهنگ شهرشم دیدی؟ که یه آدم رو وسط کلی تماشاچی با چاقو سلاخی کرد و جون دادنشو تماشا کردن تو میدون کاج؟ یا اینهمه بلایا که در شهر داریم میبینیم هر روز.روستایی شهری نداره با سواد و بیسواد نداره مشکل اول دل سنگه دوم خرافات و جهل
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
می خواهم زنده بمانم!!!!!
آه همین حیوان تا آخر عمر همراشونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خیلی نامرد بودن خیلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
آه مظلوم دامنگیر است حتی اگر این مظلوم یک حیوان باشد.
در برابر حیوان هر آزار رساندنی به جز در مقام دفاع از خود ظلم است و گناه محسوب می شود.
همان حیوانی هم که به امر خدا کارد را بر گلوی خود قبول کرده تا روزی انسان باشد را نباید آزار داد و در کمال رافت و محبت و احترام باید سر برید،حیوان وحشی که جای خود دارد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
گمان نمی کنم این افراد بی رحم عاقبت به خیر شوند.
زورمند
|
-
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ازخودم بعنوان يك انسان بدم آمد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من جراعت نگاه کردن فیلم رو ندارم.خدا جای حق نشسته
علیرضا حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دلم به درد اومد. بیچاره پاش هم شکسته نمیتونه راه بره و فرار کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
یه پاش به یه زنجیر وصله. نمی تونه فرار کنه و گرنه که همون اول فرار می کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چه فایده فقط باید از دیدن این صحنه ها جوش بزنی و نفرینشون کنی این که فایده ای نداره این مسو لینن که باید با برخورد و جرایم بسیار سختر جلوی این بهتره بگم وحشی هارو بگیرن واز این حیوانات ومحیط زیست شون محافظت کنند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
سلام بر همه دوستان عزیزان لطف کنید مانند هنر پیشه های توی فیلم جو گیر نشین خیلی از دوستان همه ایران و روستاییان عزیز رو با الفاظ نا بجا یکی کردنو به توپ بستن عیب اصلی جو گیر شدنه
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
لعنت بر شرف آن جانوران انسان نما که این طور وحشیانه به جان این حیوان زبان بسته افتاده اند.
از این وحشیانه تر نمی شود. به این میگن اسفل السافلین
llll
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
امیدوارم بیفتن تو چرخ گوشت از اون طرف گوشت چرخ کرده در بیاد بدیم خونوادههاشون بخورن
ساروي
|
United States
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
كفتار در زبان تبري ميشه ورگ verg و نماد انسانهاي شجاع ميباشد در ضمن از نادان چنين بيش انتظار نيست !
پاسخ ها
عارف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ورگ در مازندرانی به گرگ می کن برادر نه به کفتار!!! مازندران هم اصلا کفتار نداره جانم!
شکنجه حیوان گناه بزرگیست. خدا ببخشدشون
پیل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
کفتار کجا و ورگ کجا . معلومه سوادت نم کشیده.
aria
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
متاسفم برای این انسان نماهای گرگ صفت!!!!
ناصر غدیری
|
United Kingdom
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
حتی اگه از آدمهایی که شکارچی هستند هم بپرسی میگن شکارچی شکارچی رو شکار نمیکنه چون اعتقاد دارن عمرشون رو با این کار کم میکنن.البته نه به خرافات به استناد به اون چیزی که در بین دوستان شکارچی خود دیدن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
به غیر از زشتی چیری ندیدم.
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا جای تاسف داره , اینا از کفتار بدترند
رضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
گاهی پیش میاد که اینقدر قلبتون مملو از محبته که میگید چطور میشه آدم شروع به لعنت فرستادن به دیگران کنه یا مثلا چرا در زیارت آشورا اینقدر لعنت فرستاده شده، شاید خود خدا ببخشه، چرا ما لعنت بفرستیم. اما وقتی امثال این قبیل اتفاقات رو تو اینجور فیلمها با چشمان خودمون میبینیم و لمس میکنیم، انگار که اگر تو هم لعنت نفرستی، تمام هستی یه عمل اینچنینی رو تقبیح میکنن و لعنت میکنند. و اتفاقا اگر لعنت نکنی میشی شریک ظلم؛ انگار با لعنت کردن ظالم، طرف ظالم رو گرفتی و مظلوم رو تنها گذاشتی...

الهم العن قوم الظالمین...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
عجب صبری خدا دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
تابناک عزیز اگر امکان دارد نظر علما و روحانیون عالیقدر را در مورد حفظ محیط زیست و حیوان آزاری و کشتار حیوانات بی گناه (که ظاهرا به شکل اپیدمی در آمده و مشکوک به سازمان یافته بودن میباشد) را جویا شوید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ای انسانهای نادان و خرافاتی . با مخلوق خدا چه کردید . شماها بد یمن هستید. ویران گرید. لعنت به شما .که این زبون بسته رو اینطوری کشتید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
شاید اون حیوون کمیاب در معرض انقراض مرد. ولی عوضش اون حیوونای دوپا اصلا قصد منقرض شدن ندارن. اگه میشد این دوتا رو جاشونو با هم عوض کرد خیلی از نگرانیها از بابت از بین رفتن اتواع در حال انقراض کمتر میشد . این دو پاهای خود برتربین{4-5 نفر حاضر در این فیلم} اگه جانی نیستن پس چی هستن؟ چی باعث شده نتونن جور دیگه ای فکر کنن؟
شرمسار اصفهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یاد آزاد مرد لر بخیر که پلنگ گله اش رو تار و مار کرد ولی بهش شلیک نکرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
همه اتفاقات اینچنینی ناشی از عدم آگاهی مردم است .متاسفانه بسیاری گونه های دیگر نیز با چنینی برخوردی مواجه هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
با دست انتقام طبیعت چه میکنید ؟
حالم خراب شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اینکه این حیوان باید کشته میشد شکی در آن نیست چون در جایی از فیلم شنیده میشه میگه که میخواستی ما رابگیری و نشون میده حیوان قصد جان انسان را داشته و چطور ما وقتی یه نفر قصد جان دیگری را میکنه و اسلحه دست میگیره محارب میخوانیم و اعدام میکنیم پس کشتن اون حیوان واجب بوده ولی روش کشتن اشتباه بوده و باید در کمتر از بیست ثانیه می کشتندش و زجر کش نمیکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما خودت را با حیوان مفایسه می کنی و قوانین بشری را در مورد حیوانات هم جای می دانی. اگر این طور است اگر سگی پای شما را گاز بگیرد شما هم باید او را قصاص کنید و پای او را گاز بگیرید!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به فتواي شما كه اينطور راسخ فرمان ميدي بايد اين حيوان را كشت؟؟؟بر فرض هم كه قصد حمله داشته حالا كه فرار كردن و جان به در بردن چرا بايد حيوان را كشت؟؟؟آقاي كارشناس.
محمد از شمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقای ناشناس اون حیونه نه انسان که با اراده قبلی بخواد کاری بکنه.حمله یه حیوان به موجودات دیگه یا انسان اقتضای طبیعتشه و غریزش بهش حکم میکنه.
واقعا درک این موضوع انقدر سخته که ازش ناتوانی و میگی باید میکشتنش؟
یادمه از یه شخصی که تو طبیعت وحش مورد حمله تمساح قرار گرفته بود و با یه معجزه نجات پیدا کرده بود مصاحبه کردن میگفت نه تنها ازش بدم نمیاد بلکه احترامم بهش بیشتر شده چون اون حیوون کاری رو کرد که غریزش بهش دستور میداد اونوقت ما میایم اظهارنظرهای آنچنانی میکنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
این صغرا و کبری ک نو چیدی باید تو رو اعدام کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
من همون ناشناس اول هستم که گفتم باید میکشتندش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
من سه چوپان هستم چوپانی که چندی پیش کفتار ها به گله گوسفندم حمله کردند و اگر با موتور فرار نکرده بودم و کمک نرسیده بود خودم هم الان زنده نبودم. من هم کشتن اون حیوان را تایید میکنم اما شیوه کشتن اشتباه بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
کفتار دشمن انسان هست و برای انسان هم خطرناک هست این را درک کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بله خوب من هم نظر ایشون را دارم باید کشته میشد
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
به خدا در حین رانندگی با سرعت بالا در وسط جاده، اگر حس کنم گنجشکی بر روی جاده قرار داره یا ممکنه با خودرو برخورد کنه هر کاری از دستم بربیاد انجام می دهم تا با اون زبان بسته برخورد نکنم
مگر ما مسلمان نیستیم مگر به خدا ایمان نداریم؟؟؟ انسانیتمان چه شد؟ اخلاقمان چه شد؟ مگر ضامن آهو را نمی شناسیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به خدا قسم موقع راه رفتن تا حد امكان زير پايم را مي پام تا مبادا مورچه اي زير پام له شود. اگر مورچه اي زير پام له بشه تا چند ساعت غصه مي خورم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
متاسفم برای این آدمهای حیوان صفت ونفهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
عمراً حیوون مثل اینا باشه.........شرف داره به این باصطلاح ادما.............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کفتار واقعی این وحشی های ادم نما هستند! حتی در بین وحوش هم کمتر درنده ای یافت میشود که صید خود را زجر کش کند! دستگاه قضائی باید همهء این آدم نما ها را اعدام نماید!
محمد مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فقط دعا می کنم اخلاقمون درست شه
بقیه کارها درست میشه
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
به خداوندی خدا قسم اگه این چند نفر بی صفتی که با این حیوون زبون بسته اینکارو کردن، رو میدیدم، بدنهای کثیفشونو تکه تکه می کردم...
وحید
|
United States
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
رفتارشون بی شرمانه ی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعا حیوون کیه؟!
نور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
وحشی های نامرد نامرد نامرد نامرد پست

اعصابمو خورد کردن این بی مروتا
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
واقعادلم برای این مخلوق خدا سوخت . خدایا هیچ حیوانی را اسیر دست چنین انسانهای جاهل و نادان نکن . این فیلم نشان دهنده جهل و نادانی انسانها.... متاسفم
شهرپاد
|
France
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
نا مرد مردم را خدا !نامرد مردم/بي درد مردم را خدا بي درد مردم
بميريم بهتر است تا چنين فجايعي را ببينيم
....
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
کفتار فقط وقتی که خیلی خیلی گرسنه باشه و روزهای متوالی چیزی برای خوردن پیدا نکرده باشه ممکنه که به انسان حمله کنه وگرنه در حالت عادی اصلا از انسان می ترسه و فرار می کنه. بعلاوه تعجب آوره که این کفتار تنها بوده چون معمولا آنها گله ای زندگی می کنند. این کفتار بیچاره معلومه که خیلی گرسته بوده و این ها به جای اینکه یه چیزی بیندازند جلویش که بخوره و وقتی سیر شد بره دنبال کارش او را اینطور وحشیانه شکنجه کرده و می کشند. کفتار علیرغم اینکه در ایران به عنوان حیوانی چندش آور و ترسناک شناخته میشه اما حیوانی بسیار مفیده برای پاکسازی طبیعت.
پاسخ ها
......
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
واقعا اعصابم خرد شد.
ارمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این ها رو باید حبس ابد داد نه بجرم زجر کش کردن کفتار بی دفاع بلکه بخاطر اینکه اینها بیمار روانی خطرناک هستند.
قفل و زنجیر به دستو پاشون و پوز بند به دهانشون باید زد.
many
|
Germany
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷