بازدید 68154

کشتار دردناک توله خرس برای مصرف درمانی!

باور خرافی‌ که این سلاخی دردناک یکی از گونه‌های نادر و در خطر انقراض را رقم زده، درمان بیماری‌هایی چون بواسیر و رفع ضعف قوای مردانگی ‌است که حتی پیروی کنندگان از این نسخه شفابخش هم نمی‌دانند کاشف آن که بوده و بنیان آن کجا نهاده شده است!
کد خبر: ۴۰۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸ 08 June 2014
یک توله خرس قهوه‌ای در آذربایجان شرقی برای مصرف اجزای بدنش‌ به شکلی فجیع از پای در‌آمد.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که مرگ و میر گونه‌‌های مختلف جانوری کشور با دست درازی‌های متعدد شکارچیان و تفنگ به دستان و حوادثی که از دخل و تصرف در زیستگاه‌های جانوران، مثل عبور جاده از آنها، فزونی یافته و زنگ خطر انقراض برخی گونه‌‌ها را به صدا درآورده، همچنان یکی از دلایل مهم کشتار حیوانات در کشورمان، باورهای خرافاتی رایج میان مردم است.

از جمله این باورهای خرافی، کشتن و سلاخی حیوانات برای استفاده از بخشی از اندام‌های آنها و دوری جستن از طلسم، طلسم کردن دیگران و یا درمان برخی بیماری‌هاست که گاه دست به دست شهرت‌طلبی شکارچیان داده و انگیزه کشتار حیوانات حرام گوشت را تقویت می‌کند.

می‌شود حدس زد که وقتی سخن از خرافات به میان می‌آید، یعنی بر خلاف آنکه برای باورمندان به آن خرافه، همه چیز چون روز روشن به نظر می‌رسد و بی نیاز از تحقیق است، اثبات ادعای مطرح ‌‌ممکن نیست و گواهی در تقویت ظن آن هم وجود ندارد.

بدین ترتیب، شاید سال‌های سال حیوانی برای طبح بخشی از وجودش جهت شفا دادن دردی کشته شود، بی آنکه کسی از خود بپرسد این حقیقت علمی را چه کسی کشف کرده است؟!

کشتار دردناک توله خرس برای مصرف اجزای بدن + عکس

آن گونه که دیده‌بان حقوق حیوانات گزارش می‌دهد، توله خرس قهوه‌ای آذربایجان، طعمه هدفی اینچنین ‌شده است، چراکه تصویر و فیلم منتشره از آن حکایت از ذبح شدن آن پیش از سلاخی دارد؛ یعنی حیوان سربریده شده تا مصرف اجزای داخلی بدن آن برای شکارچی مقدور شود.

اما ماجرا هنگامی دردناک می‌شود که بدانیم باور خرافی‌ که این سلاخی دردناک، یکی از گونه‌های نادر و در خطر انقراض را رقم زده، درمان بیماری‌هایی چون بواسیر و رفع ضعف قوای مردانگی ‌است که حتی پیروی کنندگان از این نسخه شفابخش هم نمی‌دانند کاشف آن که بوده و بنیان آن کجا نهاده شده است!

بر پایه این گزارش، یابنده این خرس اعلام داشته که در مسیر کوه‌پیمایی با این صحنه روبه‌رو شده و فردی را دیده که مشغول کندن بخش‌هایی از پوست و بدن حیوان بوده؛ سخنانی که با برش‌های بدن حیوان در تصویر همخوانی و حکایت از آن دارد که غیر از کندن پوست، جدا کردن امعا و احشای حیوان نیز از جمله هدف‌های اصلی شکارچی بوده است.

بدین ترتیب، به نظر می‌رسد پایین بودن میزان جرایم کشتار حیات وحش از یک‌ سو و نا‌آگاهی افرادی که در نزدیکی زیستگاه حیات وحش هستند از دیگر سو، مسبب اصلی فجایعی از این دست است که چه بسا به دلیل پنهان کردن بقایای حیوان بخشی از آنها هرگز مکشوف نمی‌شوند.

شاید اگر مسئولان عزم خود را برای دایر کردن آموزش های درست یا ‌تمهیداتی چون گران کردن هزینه برای متخلفان از قوانین محیط زیستی و در نظر گرفتن جرایم سنگین برای کشتار حیات وحش جزم کنند، مجالی برای مقابله با فجایعی از این دست فراهم آید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۲۸
طوری نوشتی صحنه های دلخراش که انگار تا حالا سر بریدن گاو و گوسفند و سلاخی اونا رو ندیدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
این چه حرفیه؟ یعنی چون سلاخی گوسفند دیدیم باید سلاخی خرس عادی باشه؟ لابد سلاخی آدم هم برات عادیه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
من كشتار و سلاخي حيوانات حيات وحش را تاييد نمي كنم امابا حسن موافقم ، سلاخي حيواني مثل گاو با سلاخي حيواني مثا خرس چه تفاوتي دارد؟
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
در این که کشتن خرس کار غلطیه حرفی نیست اونم به این خاطر که در معرض انقراضه . صحبت بر سر صحنه دلخراش بود که من گفتم اصولا چه فرقی داره سلاخی گاو و خرس که یکی دلخراش باشه دیگری نه . اول به حرفی که زده میشه خوب دقت کنید بعد در مورد سلاخی انسان و .. نظر بدید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اگه گاو و گوسفند رو نكشن گوشن از كجت مياري بخوري؟ لابد زنده زنده مي خوري وسط خوردن هي نازش مي كني مي گي ببخشيد خوردمت!!!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اخه گوسفند و گاو جانور پرورشی هستن نه خرس یا موجودات وحشی
آرما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
حیوون حیوونه !! حالا هر چه باشه
اینجا ایران است . اینجا حق با کسی است که ........!
حماقت تا چقدر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
((درمان بیماری‌هایی چون بواسیر و رفع ضعف قوای مردانگی ‌است)) بیماریهای جالبی اون هم تو قرن 21 با این همه امکانات؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
خرافات پسندی هم به مشکلات حیات وحش افزوده شد!
من دلواپس شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
باش تا امورات تو هم بگذره
مطمین باشید که بزرگترین مشکل در آینده ایران مشکل محیط زیستشه
پاسخ ها
وجدان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
خب آره دیگه شکم گرسنه باعث میشه گوشت خرس بخورند
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اقای وجدان
شما ظاهرا هیچگونه اطلاعاتی در مورد محیط زیست ندارید
کلا خلاصه اش بخوام بگم اگه محیط زیست با این وضع پیش بره تا ده سال دیگه ایران غیر قابل برای تولیدات دامی و کشاورزی و باغی میشه
درکش خیلی سخت نیست فقط کافی ارتباط بین اجزا رو درک کنی
یک مثال ساده خشک شدن دریاچه ارومیه مساوی با از بین رفتن زمین های زراعی حداقل 4 استان به دلیل پرکنده شدن نمک های دریاچه و .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اگر می خواهیم همین شراط حداقلی محیط زیست مستدام باشد، بایستی تنوع زیستی و طبیعت را حفظ کنیم.
تابناک دستت درد نکنه که پیگیر این اخبار هستی لطفا همچنان که در پارگراف آخر اشاره کردید کاری کاری باید کرد که هزینه این جور کارها واسه شکارچی جماعت بره بالا اصلا هزینه باید برای شکارچی بودن بالا بره زندان جریمه های چند صد میلیونی و غیره ....
میزان فرهنگ یک جامعه را از نحوه برخورد آن جامعه با حیوانات می توان سنجید
لعنت خدا بر باعث و بانیش
بسیار متاثر شدم
تا وقتی که رسانه ای مثل تلویزیون به جای بالا بردن فرهنگ مردم برعکس عمل می کند این فجایع و خرافات ادامه دارد.
منم دلواپسم
متاسفم متاسفم متاسفم
خیلی دلخراش بود - بی رحمهای بی ................. !!!
اقای با هوش مگه شما از فروشگاه عروسک گاو میخری میدی دست بچه ات خرس موجودی که با انسانها یک نوع انس روحی داره و تو صف حیوانات شکم سیر کن و اجباری کش انسان نیستند بدیش اینه
منهم با صحنه ذبح گاو و گوسفند مشکل دارم و تا جای ممکن از این قضیه دوری میکنم
گزارش بسیار ناراحت کننده ای بود کشتن حیوانات که هیچ دفاعی در برابر انسانها ندارند نوعی جنایت میباشد . مدتها بود که چنین گزارشی از اذربایجان ندیده بودم و برایم تعجب اور بود . دیدن گرفتن جانداری که برای زندگیش و فرار از دست سلاخان تلاش میکند اثر بدی میگذارد . جان حیوانات در ایران با قیمت وزن گوسفند هم مقایسه نمیشود در حالیکه در کشورهای دیگر اسیب رساندن به محیط زیست و حیوانات ان تاوان سختی برای مجرم بدنبال دارد و سالها باید در زندان بماند .
من بابام مرغمونو مجبورن!بدون این که راضی باشه ها مجبور بود سر میبرید چون خیلی پیر بودن، من تا یه هفته باهاش قهر میکردم..... میگفتم سنگ دل میشی.....
ابنا چطوری با خرس اینکاری میکنن؟
دیگه بهانه ندارن بگن واسه غذا خودن لازم داریم و چی بخوریم و اینا.......
اینو جدن چطوری توجیه میکنن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان