بازدید 50175

تصمیم شوک‌آور مجلسی‌ها در بحرانی‌ترین وضعیت زیست محیطی

در حالی که بحران‌های جدی محیط زیستی کشور را فرا گرفته و مشکلاتی همچون کاهش سطح آب‌ها، آلودگی هوا و شدت گرفتن پدیده ریزگرد‌ها، تغییرات اقلیمی و... نگرانی‌های جدی پدید آورده، توقع می‌رود ‌همه در راستای اقتدار بخشی به سازمان متولی این امر گام بردارند، نه آنکه جایگاه آن را پایین آوریم‌؛ هرگز دغدغه‌های‌ مردم‌ تا این اندازه مهجور نبوده است.
کد خبر: ۳۷۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵ 25 January 2014
هر چه از روزگار نامطلوب محیط زیست کشورمان می‌شنویم؛ از کشتار حیات‌وحش، از آلودگی هوا، از نابودی جنگل‌ها، خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها و... و هر چه عوامل متعددی همچون کمبود بودجه، بی‌مسئولیتی مسئولان، بی‌توجهی قانون‌گذاران، غفلت رسانه‌ها و ... را زمینه‌ساز رسیدن به این نقطه می‌دانیم، ظاهرا جای شکر دارد، چراکه در این وانفسا هستند مسئولانی که ‌هم و غمشان اهداف سیاسی است!

به گزارش «تابناک»، در روزگاری که اخبار ناامید و نگران کننده محیط زیستی شدت گرفته، خبر می‌رسد که طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی ـ که چهارشنبه، هجدهم دی‌ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده بود‌ ـ به امضای ۶۳ تن از نمایندگان مجلس رسیده و جدی‌تر از همیشه در حال پیگیری است.

ادغام این دو سازمان که به زعم نمایندگان پیشنهاد دهنده طرح، بر اساس «سنخیت وظایف سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی با محیط زیست» شکل گرفته و «ارتباط منابع طبیعی و یا جنگل‌هایی که با حیات وحش و شکاربانی و همچنین حفظ نباتات گیاهی موضوعیت کامل دارد و در یک راستاست» به عنوان شاهد آن آمده، زمانی عجیب می‌شود که بدانیم قرار است سازمان محیط زیست به رغم شمولیت بیشتر، ذیل سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی قرار گرفته و به زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بپیوندد.

به عبارت بهتر، قرار است سازمان محیط زیست که رئیس آن معاون رئیس جمهور به شمار می‌آید و اکنون تا این اندازه با مشکلات و معضلات دست به گریبان است، به معاونت یکی از وزرا تنزل پیدا کند، چراکه نمایندگان امضا کننده این طرح بر این باورند با این روش می‌توانند دولت را کوچک‌تر کرده و سازمان محیط زیست را به مراجع نظارتی پاسخگو کنند!

اما نخستین نتیجه‌ای که این اتفاق به ذهن ‌خواهد آورد، کاهش نفوذ سازمان محیط زیست بر نهادهای گوناگون است چراکه جایگاه معاونت رئیس جمهور به معاونت یکی از وزارت‌خانه‌ها تقلیل یافته و قدرت بالادستی سازمان در حفظ منافع زیست محیطی تا آنجا تحلیل می‌رود که اگر وزارت خانه‌ای با رأی ایشان مخالفت داشت و یا حتی اگر نگرش وزیر کشاورزی بر اولویت دادن سایر مسائل بر مسائل زیست محیطی قرار گرفت، سازمان محیط زیست هر چه دست و پا بزند به جایی نخواهد رسید.

از اثرات دیگری که تصویب و اجرای چنین ادغام و کوچک سازی‌‌ می‌تواند داشته باشد، لاغر شدن بودجه محیط زیستی و چه بسا صرف ‌آن در سایر معاونت‌های وزارت بالادستی سازمان ‌ که با توجه به وانفسای کنونی سازمان، به نوعی حکم زدن چوب حراج بر همه عرصه‌های تحت مدیریت آن خواهد بود.

محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش سازمان محیط زیست در این باره به «تابناک» گفت: این طرح اتفاقی غم‌انگیز و از نقاط تاریک مجلس شورای اسلامی است؛ هرچند امیدواریم رخ نداده و متوقف شود، چراکه در هیچ دوره‌ای از عمر مجلس شورای اسلامی، شمار اعضای فراکسیون محیط زیست سه رقمی نشده بوده، ولی در این دوره این اتفاق رخ داده است.

وی افزود: در حالی که بحران‌های جدی محیط زیستی کشور را فرا گرفته و مشکلاتی همچون کاهش سطح آب‌ها، آلودگی هوا و شدت گرفتن پدیده ریزگرد‌ها، تغییرات اقلیمی و... نگرانی‌های جدی پدید آورده، توقع می‌رود ‌همه در راستای اقتدار بخشی به سازمان متولی این امر گام بردارند، نه آنکه جایگاه آن را پایین آوریم‌؛ هرگز دغدغه‌های‌ مردم‌ تا این اندازه مهجور نبوده است.

درویش در ادامه گفت: در شرایطی که می‌بایست به دنبال تحکیم مواضع محیط زیستی باشیم و توجه کنیم که اصل پنجاه قانون اساسی کشورمان به صورت اصلی اختصاصی بر این مواضع تأکید دارد، بهتر است با افزایش بودجه به یاری سازمانی بیاییم که بستر تولید را حفظ می‌کند؛ سازمانی که در حال حاضر فقیر‌ترین در بین سازمان‌ها و حتی برخی معاونت‌های وزارت‌خانه‌هاست و مؤثر‌ترین پاسدار حفظ تولید هم به شمار می‌آید. اگر حال محیط زیست خوب باشد، حال همه خوب است؛ چه مردم، چه صنعت، تولید و... .

‌مدیرکل دفتر آموزش سازمان محیط زیست با اشاره به بودجه آموزشی این سازمان‌ گفت: در شرایطی که از کوچک شدن دولت دفاع می‌کنیم، باید بدانیم که برون سپاری امور راهکار اجرایی آن است که لازمه‌اش، توانمند کردن مردم و آموزش دادن به ایشان است. اکنون اگر بدانیم که کل بودجه ما برای آموزش به ۹۰۰ میلیون تومان نمی‌رسد که قرار است در سال آینده به ۵۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کند، چگونه باید توقع داشته باشیم بتوانیم امور را به مردم بسپاریم؟ فارغ از این آیا بستر را برای فعالیت سمن‌ها (NGO‌ها) فراهم آورده‌ایم یا هنوز با نگاه امنیتی به این ابزارهای مردمی می‌نگریم؟

اگر کمی به گلایه‌های این فعال محیط زیستی دقیق شویم، درخواهیم یافت که اگر ادغام محیط زیست و سازمان جنگ‌ها و قرار دادن محصول نهایی ذیل مجموعه یک وزارت خانه که خود باید در صدر پاسخگویان سازمان محیط زیست باشد (به جهت نوع بهره برداری از زمین‌ها، به کارگیری کودهای شیمیایی و موارد متعدد دیگر)، صرفا برای پاسخگو بودن آن به نهادهای نظارتی در حال انجام باشد، نتیجه نهایی ادغام، اتفاقی بسیار ناخوشایند خواهد بود که می‌تواند تبعات بسیار سنگینی‌ داشته باشد.

اگر به این موارد، سکوت ابهام برانگیز نمایندگان مجلس در مقابل معضلات زیست محیطی مانند آلودگی هوا را بیفزاییم و به یاد بیاوریم که به تصمیم امثال ایشان بود که سن معاینه فنی خودرو‌ها در وانفسای تنگی نفس شهرهای ریز و درشت به پنج سال افزایش یافته، چاره‌ای ‌نمی‌ماند، جز اینکه از مردم بخواهیم این طرح شوک آور را خوانده و نام‌ امضا کنندگان آن را خوب به یاد بسپارند:

مقدمه (دلایق توجیهی): در راستای کوچک سازی دولت و تکلیف برنامه پنجم و نظر به جوابگو بودن ریاست محیط زیست به مراجع نظارتی و با توجه به سنخیت وظایف سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی با محیط زیست از قبیل موضوع ارتباط منابع طبیعی و یا جنگل‌هایی که با حیات وحش و شکاربانی و همچنین حفظ نباتات گیاهی موضوعیت کامل دارد و در یک راستاست، می‌طلبد که مدیریتی واحد و یکپارچه برای آن تعریف کرد

عنوان طرح: ادغام سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی

ماده واحده: از تاریخ تصویب این قانون سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی ادغام شده و زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، کلیه وظایف، اختیارات، تکالیف، اماکن، امکانات و نیروی‌ انسانی سازمان محیط زیست در اختیار سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی قرار می‌گیرد..


برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناکرا از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱۵۰
انتشار یافته: ۱۰۰
بابا هر کس به خویش است حتی نمایندگان .
پاسخ ها
اسداله خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقايان قانون نويس :
سازماني كه قرار است شما با سازمان محيط زيست ادغامش كنيد !! نامش " سازمان جنگلها، مراتع و آبخيز داري كشور " است!!! نه سازمان جنگلها و منابع طبيعي !! در يك قانون يك " و " جابجا ميشود همه چيز به هم ميريزد آنگاه شما حتي نام صحييح سازمان را نميدانيد!! آيا ما بايد اين را دور انديشي شما حساب كنيم !!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
فکر کردین با کی‌ طرف هستین؟!!!
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اسامی 110 نفر امضا کننده mpt رو هم بذارین شاید لازم شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
نمايندكگان شمال كشور رو عشق است
انگار خيلي مشتاقن شمال رو شبيه جنوب كنن
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
می خواستین توی رای دادن بهشون بیشتر دقت کنین
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اشکال نداره انتخابات مجلس از شرمندگیشون درمیایم....
ناشناس
| Spain |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
لطفا لیست این نمایندگان را منتشر کنید تا برای دوره بعدی انتخابات مجلس بدانیم به چه کسانی رای ندهیم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
NPT درسته داداش نه mpt
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
سازماني كه نتيجه اقداماتش الودگي اب و هوا - انقراض جانوران و گياهان و از بين رفتن طبيعت كشور بوده بايد منحل بشه ادقام خوب نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
وزارت کشاورزی به اقتضای تعریفش محیط زیست را به شکل چوب و علفزار و چراگاه و کشتزار می بیند.
آقا به فکر خربزه باشید که هندونه آبه؛ همه چیمون حله فقط مشکل همین ادغامو داریم؟
شماها به فکر بیکاری جوانان،به فکر معیشت و سطح رفاه ملت،به فکر مشکل اعتیاد و ......باشید.
پاسخ ها
ایمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
هرچیزی سرجای خودش اخوی جواد. مشکل محیط زیست اگه مهمتر از چیزهایی که شما فرمودید نباشه، کم اهمیت تر هم نیست
دلاور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
سطح رفاه و معیشت بدرد کسی میخوره که فرهنگ استفاده ازشون را داشته باشه
وگرنه انسان میتونه حتی در نداری وبدبختی زنده بمونه
بی فرهنگی خودمونه که ما رو به همین جاها میرسونه
با این تیتر هم آنها هشیار نخواهند شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اونا خیلی وقته که خواب تشریف دارن
ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
کسی رو که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نه.
از کوزه همان برون تراود که در اوست
باز هم یک تصمیم غیر ..... امیدوارم نتونن این تصمیم رو عملی کنند
که چی بشه ؟
از این ادغام وانفصال های... وبدون کارشناسی زیاد انجام شده وهرگز نتیجه دلخواه بدست نیامده این هم یکی
وای بر ما
خوبه از نمایندگان تبریز کسی را نداریم .
هر نمایند ه ای هر چند مصونیت کاری داشته باشد ولی اگه تصمیمش اشتباه باشه وبه سلامت عموم ضربه بزنه باید محاکمه بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
تبریزیهای واقعی همیشه دنبال طزحهای پیشرو بوده اند نه پسرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
like
باعث تاسفه.همینجوریشم محیط زیست نمیتونه به این نابسامانی و کشت و کشتار وحوش خاتمه بده چه برسه به اینکه ادغامم بشه.
راستی تابی بعدازظهری یه خبر از کشتن و سربریدن کفتار گذاشتی هرچی میگردم دیگه پیداش نمیکنم؟
جمله علما رو دریاب : "سازمان محیط زیست را به مراجع نظارتی پاسخگو کنند!"
هرچی مشکله از طرف وزارت نیرو و کشاورزی و مسکن و راه و صنایع است اونوقت تنها سازمان نظارتی که محیط زیست است باید به کدام مراجع نظارتی پاسخگو باشد ؟
اصلا مراجع نظارتی کی ها هستند ؟ فقط افکار عمومی و ngo ها باقی مانده اند نه ... و نه ... و نه قوه ...
............
خجالت آورترین تصمیم برای فرار از مسئولیت
خوب كه چي؟
امیدوارم که این بار کوچک کردن دولت نشه مثل ادغام وزارت خونه ها و دو سال بعد مجددا بگن که تصمیم اشتباه بود و نباید ادغامی صورت می گرفت
سیاسی تر و غیر ... تر از این طرح نداریم.
آفرین! حال کردم که اسامی این اشخاص رو اعلام کردین! منتظر واکنش تند این .... نماینده‌ها هستم!!
میدونین علتش چیه؟چون رئیس سازمان محیط زیست خانم ابتکاره و ایشان از اصلاح طلبان معروفن.می خوان اینطوری زیر نظیر وزیر باشن ایشون و طبیعتا سوال و استیضاح از وزیر مربوطه در شش ماه اینده به خاطر خانم ابتکار
اینم از نماینده های ملت
دست گل شون درد نکنه
پاسخ ها
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
کدام دست گل شون؟
اتفاقا خيلي هم خوب هستش هر دو سازمان کارشون در يه راستا هستش تازه محيط زيست چه گلي بسر مردم ميزده که بعد از ادغام بخاد بزنه اون از درياچه اروميه که خشک شد اين از گردخاک هاي استانهاي غربي و هواي الوده تهران هم که جاي خود ....
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اخه مرد حسابی اخه تو اصلا میدونی قدرت این سازمان چقدره که این جوری صحبت میکنی این سازمان با این بودجه محدودش که نمیتونه بهتر ازین عمل کنه واقعا متاسفم واقعا
علی
| Switzerland |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
بنده کارمند سازمان جنگلها هستم ادغام در صورتی مفید و به فایده هستش
اولا بعضی از وظایف سازمان جنگلها که به عهده امور اراضی گذاشته شده از جمله واگذاری اراضی ملی که وظیفه حفاظت آن برعهد سازمان جنگلها و واگذاری آن بر عهده امور اراضی هستش به سازمان جنگلها برگرده تا واگذاریها به صورت اصولی انجام بگیرد و در آن تاثریرات زیست محیطی نیز لحاظ گردد که در حال حاضر اینگونه نیست
دوما در صورت ادغام ، یا به وزارتخانه مستقل تبدیل ( مثل قبل انقلاب ) و یا به صورت معاونتی زیر مجموعه ریاست جمهوری قرار بگیرد که در آن صورت مثمر ثمر خواهد بود و در غیر اینصورت چوب حراج زده خواهد شد به منابع طبیعی و محیط زیست کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اشتباهی مثبت دادم.
اسامی نمایندگان دریافت کننده کارت هدیه چی میشه؟
شهروز افخمی نماینده ملکان نیست.
این اسامی را باید وزارت اطلاعات و تاریخ به خاطر بسپارند تا اگر توانستند به موقع و اگر نتوانستند در آینده جلوی اینگونه طرح های کارشناسی درست نشده را بگیرند.
از ... بعیده . متاسفم برای رای که دادم
باز جای خوشوقتی است که از میان نمایندگان تهران فقط یک نفر دست به این اشتباه زده و ما تهرانیها کمتر خجل از این خطا میشویم
ادغام این دو سازمان اشکالی ندارد .اتفاقا ماموریتش هم هم عرض است .سوال من اینست وقتیکه جهاد سازندگی ووزارت کشاورزی ادغام کرده بودند اقایان فکر میکردند معجزه شده .بعد اگر میخواهید بدانید چه شد.نتیجه اینکه شرکتهای وابسته به وزارت کشاورزی مثل شرکت سهامی شیلات ایران که قبل از ادغام 23درصد ارز غیر نفتی دولت را تامین میکردحالا برای این شرکت گلریزان میکنند واز ردیف هزینه های انتقالی دولت ارتزاق میکند .وشاید به این میگویند ....ی
وای به حال منابع طبیعی و محیط زیست کشور که به دست وزارت جهاد کشاورزی می افتد. ای کاش نمایندگان محترم قبل از ارائه این طرح با دانشکده های منابع طبیعی مشورت می کردند تا بدین شکل به تخریب محیط زیست و منابع طبیعی کشور سرعت نمی بخشیدند که با نابودی منابع طبیعی نسل بشر نیز نابود خواهد شد!!!
استاد منابع طبیعی
سازمانی که در آلوده ترین کلانشهر جهان حتی یک دستگاه سنجش آلودگی نصب نکرده و حتی علت تنگی نفس یکباره هزاران نفر از مردم آنرا پنهان میکند همان بهتر که منحل شود.
عجب ! نمایندگان اقلیت های مذهبی ظاهرا نمیخوان از قافله عقب بمونن !
سلام،بالاخره نامی ازنمایندگان مشهد شنیدیم آن هم درحمایت ازچه طرح باارزشی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
ربطی به قومیت نداره
خیلی طرح خوبی است - شاید مشکل شما هم حل شود
الهی شکر این .... توشون نبود احتمالا خوابش برده
شک نکنین موضوع سیاسیه و هدفی جز سیاسی بازی ندارن
با کمال تاسف مسئله ادغام ممکن است تبعاتی داشته باشد اما مخالفت مدیرات این دو سازمان صرفا به خاطر کاهش اختیارات، قدرت و برخی منافع مالی است البته این موارد جدایی از پست های مدیریتی است که معمولا بین عده ای مشخص دست به دست می شود
به عنوان یک ... از شرکت نماینده شهرمان در این طرح عذرخواهی میکنم.
بجای اینکه یک فکر اساسی برای محیط زیست رو به زوال ایران بکنند ...
واقعا شرم آوره. خون باید گریست بحال ...
اين نمايندكان يقين داشته باشند با اين وضع محيط زيست و الودكي هوا كه هرروز صدها كشته ميدهد مهر اطميناني بر ناكارامدي ...................... كاهش الودكي هوا به عنوان اولين حق شهروندي مهمترين دغدغه شهروندان ميباشد و در حال حاضر خطر افرين ترين مساله سلامتي جسمي و روحي جامعه است و عدم رفع سريع ان علاوه بر تهديد بيشتر جان مردم بازي با ابروي نظام جمهوري اسلامي است.
بازم مثل همیشه نماینده شهر ما خوابه!!!!!
....
این یعنس چی که اسامی رو بخاطر بسپاریم؟
یعنی دور بعد بهشون رای ندیم؟
تهدید نمایندگان مجلس؟
ایجاد رعب و وحشت در دل برادر نماینده؟
خارج از شوخی مگر این طرح غیر از کوجکسازی دولت و کم کردن بودجه و کمتر کردن فشار بر مردم است؟
اقاي رحماندوست نماينده تهران شما كه مرك صدها نفر از همشهريهاي خود را هر روز ميبينيد واقعاً جهت رفع معضل الودكي هوا كار بيشتري از اين كارهاي .... از دستتان ساخته نبود؟؟؟!!!
خبر موثق دارم که یکی از بهانه های ارائه این طرح مخالفت خانم ابتکار با احداث جاده جنگل ابر بود.
ادغام دو سازمان خوب است ولی نه در سطح معاون وزیر بلکه همچنان باید به عنوان یک سازمان در جایگاه معاون ردیس جمهور غعالیت کند
این بندگان خدا یادشون رفته یه روزی باید پاسخگوی حق باشن
اینها نمایندگان مردمند یا ...
جای تاسف بسیار در این شرایط حساس ومشکلات عدیده ای که در زمینه محیط زیست وجود داردآقایان صورت مسئله را پاک میکنند ، این بود سوگندی که نمایندگان به هنگام تایید رای خودقرائت کردند، این تعامل با دولت بر خواسته از آراء مردم است ، دستتون دردنکنه چواب خدا را چه میدهید این چهار سال نمایندگی هم تمام می شود،سیاسی بازی نکنید به دادمردم برسید که خوشنودی خدا در آن است .
آخی بنده خدا خانوم ابتکار تازه به یه نون و نوایی رسیده بود این مجلسیا نذاشتن اب خوش از گلوش پایین بره
بازم خبر خنثی واکنش جنجالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
جالب هم اینه که هیچ جزئیاتی از دلایل و ضرورت ها مطرح نشده ولی چه راحت این همه رگ گردن متورم شده!
سازمان حفاظت از محیط زیست باید مستقل بمونه و وزارتخانه ها باید خودشان را با این سازمان هماهنگ کنند. در غیر اینصورت خیانت به کشور و تمامی مردم است.
چندنکته دراین باره قابل تامل است
اول اینکه مجلس چقدرازدغدغه های جدی مدیریتی نظام فاصله داردمشکلات جدی زیست محیطی منابع آب واموری ازاین دست باوجود این معاونت به اینجارسیده تضعیف وتقلیل آن کاررابه کجا میبرد2-لابی ... ها درمجلس چها که نمیکند3-دونماینده خوزستان یعنی مسجدسلیمان واهواز ....
از تابناک تشکر می کنیم که اسامی نمایندگان را اعلام کرده. اگر اسامی نمایندگانی که مدام از وزرا سوال می کنند و طرح استیضاح می دهند را هم اعلام کنید مردم تکلیف خودشان را با این نماینده نمایان در انتخابات بعدی مجلس روشن می کنند.
جای اینکه وزارت خونش کنن تو این وضعیت خراب دارن اینکارو میکنن! همه چیمون کوچیک شده بود همینو کم داشتیم؟!
انشا ا... مردم در دور بعد انتخابات مجلس از خجالت این دوستان در میان!
خدا کنه زودتر این دوره مجلس تموم بشه
جالبه كه بيشترين تعداد نماينده شهرستانها مربوط به رشت هست با 3 نماينده و از نظر استاني هم تعداد نمايندگان استان گيلان بيشتر هست عجيبه!!
مردم در حوزه های انتخاباتی این حضرات باید حساب کشی کنند که اینطور بیراهه نروند
کل مملکت گرفتار سیاسی کاری شده. از قضیه خیابان جمهوری تا کشته شدن گوزن پارک پردیسان و ... همه افتادن به جون هم تا اثبات به بی کفایتی رقیب کنند. خدا به داد مردم بیچاره کنه.
یکی نیست ... بگه بابا بین محیط زیست و منابع طبیعی تفاوت از زمین تا آسمان است
با سلام
من صاحب نظر نیستم و در ارتباط با خوبی یا بدی طرح حق نظر دادن ندارم . ولی اینو خوب میدونم این تصمیم حق دستگاه اجرایی است و طبیعتا" باید حاصل یک مطالعه جامع باشه و برای این کار نیاز به وقت و اخذ نظر خبرگان ضروری است ، نمیدونم چرا مسئولین و سیاسیون این مملکت فکر میکنند نارسایی های فرهنگی و اجتماعی و بوم زیستی را با حذف افراد و تغییر ساختار دستگاه ها برطرف کرد و با امریه مشکل رو حل کرد .
آیا بهتر نیست در حال حاضر بر روی بودجه و مسائل معیشتی مردم ، تامین اجتماعی و پوشش بیمه و درمان ، بلاتکلیفی قوانین اجرا نشده و از همه مهمتر اشتغال جوانان این مرز و بوم تمرکز شود .
انشا ا....
سلام
لطفا به شهرهایی که این نمایندگان محترم به ان تعلق دارند نگاهی اجمالی بنمایید عمدتا ضعف سازمان محیط زیست در این شهرها یعنی دست اندازی راحتر به محیط زیست و زمینهای مرغوب توسط ... هیچگاه قدرت پول را دست کم نگیرید انتخاب مجدد هزینه دارد.
تابناک شما که اسامی را نوشتید کاش وابستگی سیاسی آنه را هم مسخص میکردید
جالبه نماینده های گیلان و مازندران همه امضا کردند
فاتحه سازمان محیط زیست هم خونده شد!!
چون هر دستگاهی که زیر مجموعه وزرات جهاد کشاورزی قرار گرفت فاتحش خونده شد. مثل دامپزشکی و ...
رحمت الله نوروزی، اِ اِ اووومم بعدی یادم رفت. باور کنید سخته همه رو حفظ کنیم. حالا چرا باید حفظ کنیم؟ میشه بگید.
واقعا تصمیم درستی است (ادغام سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری و سازمان امور اراضی و سازمان محیط زیست)ولی بشوند یک وزارت مستقل نه زیر نطر جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی هم فقط به امر کشاورزی بپردازد.
البته با مدیریت جهادی همه چی حله
کجای دنیا نظارت وکنترل را به عهده مصرف کننده می گذارند! این درست مثل این میماند که تهیه و نظارت قوانین استاندارد را در اختیار کارخانه های تولید کننده قرار دهند! وزارت کشاورزی مصرف کننده و کاربر محیط زیست و منابع طبیعی است، نظارت را نمی توان به خودش سپرد. این طرح همان خیانتی را به دنبال دارد که طرح خاک داشت و خوشبختانه آن طرح با تلاش کارشناسان و دفتر رهبری فعلن متوف شد.
تابناک شیر مادرت حلالت اگه رسانه ها با این اقدامات آقایون رو تحت فشار بزارن دیگه جرات نمیکنن هرکاری دلشون خواست بکنن. واسه نماینده های شمالی خصوصا بابلیا متاسفم نشون دادن چیزایی که پشت سرشون میگن درسته
دوستان سوتفاهم نشه من چون نمیتونم به کامنتا پاسخ بدم اینجا مینویسم. نوشته م تو کامنت بالایی کامل نیومده نمیدونم چرا؟
من خودم عاشق حیات وحشم
در ادامش میخواستم بگم که این کار غلطیه که مجلسیا دارن انجام میدن چون همینجوریشم محیط زیست نمیتونه وظیفشو بخوبی انجام بده چه برسه به اینکه با یه سازمان دیگه ادغام بشه. تابی لطفا منتشر کن
به نظر من كه يك كارشناس ارشد كشاورزي مي باشم و صد افسوس كه در تخصص خود كار نمي كنم، نه تنها سازمان محيط زيست و سازمان جنگلها، بلكه هر چيزي كه به منابع طبيعي مربوط مي باشد مانند سازمان آب بايد در زير مجموعه وزارت كشاورزي قرار گيرد تا با تصميمات واحد موجب حفظ و حراست از منابع طبيعي مانند گونه هاي گياهي و جانوري، خاك، آب و غيره گردد منابع طبيعي چيزي نيست كه هر سازماني متولي قسمتي از كارها بوده و اعمال سياست كند ادغام اين گونه سازمانها و وزارت خانه موجب تقويت بدنه كارشناسي سيستم شده و در جهت حفظ منابع طبيعي خواهد بود كه البته بايد در شرايطي اين كار انجام شود بايد در طول مدت حداقل سه ساله اين ادغام انجام پذيرد تا بتدريج تجارب سازمان هاي ذيربط به وزارتخانه انتقال يابد ولي متاسفانه در ادغام هاي انجام شده در ساير إدارات مشاهده شده كه كه يك شبه اين كار انجام مي شود و تمام تجارب و زحمات كارشناسان بخاطر تعويض شرح وظايف آنها از بين مي ورد كه اين همان سوئ تدبير و مديريت است و در گزارش هم اگر توجه فرماىىد موضوع نگراني از مديريت پس از ادغام است.
به جز تاسف چیزی برای گفتن نداریم . واقع بینی و دور اندیشی و چاره جویی نمایندگان محترم را ملت ببینند . و خودشان قضاوت کنند . این مرکز پژوهش ها چکار مبکنه اصلا راجع به این موضوع مرکز پژوهش های مجلس کاری کرده یا نه؟ بهرحال این ازون طرح های خیلی کارشناسی نشده است . امیدواریم که این موضوع منتفی بشود . حداقل محیط زیست را با منابع طبیعی ادغام میکردند خیلی بهتر بود نه با وزارت جهاد کشاورزی .
بنظر میرسد رفتار و طرهای یک عده از نمایندگان مجلس بر اساس منافع سیاسی است و پشتوانه کارشناسی و مردمی ندارد و تشکیلات کشوری را با افراد موافق یا مخالف خود سازمان میدهند که اینکار برای مردم هزینه های بایی دارد و نوعی خیانت در رسالت امانتداری و نمایندگی است .
تابناک جان دست گلت درد نكند ازاينكه اسامی امضاء كنندگان طرح را منتشركرديد بخدا من به عنوان يك گيلانی گيلان كه پرچمدار فرهنگ و دانش است ؛خيلی خجالت كشيدم كه چرا نمايندگان فرهنگی ترين استان ايران بيشترين امضاء كنندگان اين طرح تيرخلاص زن به محيط زيست را تشكيل ميدهند ! اگر شكري وجعفرزاده وبعضی ديگر امضاكردند ازآنها انتظاری جزاين نيست اما آقایان تامينی ؛ لاهوتی ؛ نعيمی ؛رهبری شما چرا ؟ هيچ فكرنكرديدنماينده مردم چه شهرهایی هستيد و مردمش چقدربه محيط زيست اهميت ميدهند ؟ نه اينكه مردم رودباريا تالش وديگرشهرستان هابه محيط زيست اهميت نميدهند نه اين نيست ؛من ازنماينده شان گلايه نكردم چون به آنها اميدي نيست بيشک محيط زيست برای تمام گيلانيان مهم است ولی من ازشكری وحكيمی گلايه نكردم چون ازآنها انتظاری جزاين نميرفت اما از بعضی ازنمايند گان گيلان مثل تاميني لاهوتی رهبری بعنوان ليدر؛ انتظاراتی داریم ؛همينجا به عنوان يك گيلانی ازتمام نمايندگان امضا كننده خواهش و درخواست داريم امضاخودشان را پس بگيرند ؛اگرپس نگيرندمطمئن باشند درانتخابات بعدی متضرر خواهندشد اسم شكری را ازالان در مجلس بعدی نخواهيد منتظر كمپين محيط زيستی ماهوادران شناخته شده محيط زيست ماسال وشاندرمن كه شهرت جهانی داريم باشيد باورنداريد به تاريخچه مبارزات محيط زيستی ما مراجعه كنيد 
نکته جالب را در اسامی ببینید اکثرا از خطه شمال هستند یعنی جایی که دغدغه نیودن آب و هوای پاک و ... ندارند و بقیه هم شهرستانی هستند. اینکه می گویند باند بازی یعنی همین حالا یک باند از رییس سازمان محیط زیست بدش می آید کل سازمان را از بین می برند. فکر نمی کنند تا همین دیروز دست خئشان بود و چه بلایی بر سر محیط زیست اوردند. مهم نیست صندلی رو بچسب گور پدر محیط زیست هم شده. صندلی رو بچسب ........................................................
عالیه
کار درست همینه
سازمانی که قدرت نداره بهتره بره زیر نظر یک وزارتخانه
بابا یه باری ریاست جمهوری رو هم بیارید زیر مجموعه جهاد کشاورزی خیالمونو راحت کنید...!!!
حالا یه اقازاده ای این پیشنهاد(ادغام)رو داده،دلشو نشکنید ،طفلی گناه داره
به نظر من همه چیزها رو ادغام کنند همه چیز درست میشه .
از کوزه همان تراود که دراوست !!!
احتراما از امضا کنندگان این طرح سئوال فرمایند که معنی سازمان حفاظت از میحط زیست یعنی چه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم