بازدید 9590
وزیر آموزش و پرورش بار دیگر برای توضیح به مجلس خواهد رفت؛

تکذیب جان باختن یکی دیگر از مصدومان حادثه پیرانشهر

خضری می‌گوید: دقایقی پیش در تماسی که با مسئولان بیمارستان میزبان این دانش‌آموزان داشتم، وضعیت بیماران بدون تغییر اعلام شد؛ یعنی نه بهبودی دیده شده و نه وخامتی داشته است. اکنون سه تن از مصدومان به دلیل شدت سوختگی در ناحیه دستگاه تنفسی فوقانی، با دستگاه تنفس می‌کنند که امیدواریم در روزهای آینده شاهد بهبود در وضعیت ایشان و دیگر مصدومان باشیم.
کد خبر: ۲۹۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰ 10 December 2012
در شرایطی که تلخیِ حادثه ناگوار مصدوم شدن چند ده دانش‌آموز چهارم دبستانی در مدرسه شین‌آباد با انتشار خبر جان باختن یکی از مصدومان در واپسین ساعات روز گذشته فزونی یافته و داغ بسیاری را تازه کرد، امروز شایعه فوت یکی دیگر از دانش‌آموزان در فضای مجازی پیچید.

دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با تکذیب این شایعه به خبرنگار «تابناک» گفت: دقایقی پیش، در تماسی که با مسئولان بیمارستان میزبان این دانش‌آموزان داشتم، وضعیت بیماران بدون تغییر اعلام شد؛ یعنی نه بهبودی دیده شده و نه وخامتی رخ داده است. هم‌‌اکنون سه تن از مصدومان به دلیل شدت سوختگی در ناحیه دستگاه تنفسی فوقانی، با دستگاه تنفس می‌کنند که امیدواریم در روزهای آینده، شاهد بهبود در وضعیت ایشان و دیگر مصدومان باشیم.

وی با اشاره به توضیحات روز گذشته وزیر آموزش و پرورش درباره این حادثه گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ هزار کلاس درس بدون سیستم گرمایشی مرکزی در کشور هست که همگی به مانند مدرسه شین آباد، وضعیت نامطلوبی دارند؛ این زنگ خطری است که معتقدیم اگر پیشتر و با وقوع رویدادهای تلخ قبلی پیگیری می‌شد، شاید امروز شاهد این رویداد نبودیم. به این منظور برای پیگیری ماجرا در سطح ملی، طرح سؤال از وزیر آموزش و پرورش را با دوازده امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردیم که با قرار گرفتن در دستور کار طی روزهای آینده، وزیر موظف است برای پاسخ دهی در صحن مجلس حاضر شود.

خضری می‌افزاید: همزمان با طرح این پرسش ملی، طرح تحقیق و تفحص را هم در دستور کار داریم که تا کنون شماری از نمایندگان پای آن را امضا کرده‌اند و به محض آنکه آماده شود، تقدیم هیأت رئیسه مجلس خواهیم کرد تا به امید خدا، منجر به راهکاری شود که از وقوع این حوادث در آینده پیشگیری کند.

نماینده مجلس در کمیته‌ بررسی آتش‌سوزی دبستان پیرانشهر در پایان با اشاره به سخنان روز گذشته حاجی بابایی در مجلس درباره بهبودی مصدومان گفت: سوختن دستگاه تنفسی این دانش آموزان و آسیب‌های وارده به کل سیستم تنفسی، تشخیص میزان سوختگی و به دنبال آن، زمان لازم برای بهبودی این عزیزان را دشوار کرده است و هنوز نمی‌توان توصیف دقیقی از وضعیت این دانش‌آموزان داشت؛ بنابراین، این که وزیر از روی چه اطلاعاتی در مقابل نمایندگان از بهبود دانش آموزان سخن می‌گوید، بماند! اما بد نیست که انتقال مصدومان در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی را به وزیر یادآوری کنیم که اگر با همت همه مسئولان شهرستان و استان عملی نمی‌شد، بی‌گمان فاجعه رخ داده ابعاد گسترده‌تری می‌یافت.

گفتنی است، روز گذشته، رئیس مجلس در حکمی به سه تن از نمایندگان مأموریت داد تا به بررسی وضعیت درمانی دانش‌آموزان حادثه دیده دبستان پیرانشهر بپردازند؛ بر پایه این احکام، کمیته‌ای متشکل از رسول خضری، نماینده پیرانشهر، عابد فتاحی، نماینده ارومیه به سرپرستی شاهین محمدصادقی، عضو هیأت رئیسه مجلس و فوق تخصص جراحی پلاستیک، مأموریت یافتند تا برای بررسی وضعیت درمانی دانش‌آموزان حادثه دیده، روز سه‌شنبه هفته جاری (۲۱ آذر) به شهرهای تبریز و ارومیه سفر کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
کسی نگفته یکی دیگه فوت شده .
این خبر نیست . ضد خبره .

یکی فوت شده آموزش پرورش باید دیه بده . داره ماست مالیش میکنه .
چقد درد ناکه وقتی عزیزی رو از دست میدی ، آقای وزیر سیران از پیش ما رفت و عزیزان دیگه زیباییشون رو از دست دادن ، استیضاح آب رو به جوی برنمیگردونه ، پس تو رو خدا به جای صحبت از نوش داروها به فکر سیرانها و غنچه های دیگر این مردم بی توقع در سراسر ایران باشید ، تا دیگر اشک ایران برای غنچه های بیگناه ریخته نشود .
استعفا وزیر آموزش و برورش مشکلی حل نمی کند از این مدرسه که گذشت امیدوارم خداوند کمک کند که سوختگان عزیز سلامتی خودرا باز یابند از حالا به فکر مدارس دیگر باشند که این حادثه تلخ تکرار نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
عزیزم این وزیر اگه .... از حوادث قبلی درس می گرفت! استعفا مشکل رو شاید حل نکنه ولی نشون می ده که وزیر قصور خودش رو پذیرفته ولی عجبا که این صندلی وزارت خیلی شیرینه!
باز هم یک حادثه اتفاق افتاد و بیگناهی از دست رفت تا نمایندگان و مسولان به فکر رفع نقایص بیوفتند!!! در کل سیستم باحالی داریم!!
چه فرق میکند یکی یا چندتا این یک جنایات است
باید درسی به اینا داد که دیگه اینجور حوادث تکرار نشه
دیه و مجازات مقسرین کمترین کاری که میشه انجام داد
یه کودک معصوم دیروز فوت کرد کودکی در رو یا هایی زیبایی خویش عروسک هایش را ردیف میکرد کودکی با رنج و مشقت خانواده اش در یه کلا س درس می خواند ایا با دیه و پول می شود درد یه پدرو مادرش را التیام داد چقدر خوب در بین ما انسانیت مرده است چقدر سخت است سیران جان
بعضی از کودکان معصوم با این وضع زنده ماندنشان فلاکت بار است
دیگه جان باختن با نباختنش چه فرقی میکنه.در حقیقت زندگی همه این بچه ها رو ازشون گرفتن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر