بازدید 14395
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت خبر داد:

فرستادن پنج مصدوم دیگر به تبریز؛ هنوز سه دانش‌آموز با دستگاه نفس می‌کشند

در شرایطی که مسئولان آموزش و پروش، شمار مناسب دانش‌آموزان در هر کلاس را نزدیک ۲۵ تن می‌دانند، کلاس این دانش‌آموزان به گواه لیست معلم از ۳۶ دانش آموز تشکیل شده بوده و افزون بر آن، افرادی که از بخاری نفتی استفاده می‌کرده‌اند، از کمترین اصول ایمنی آگاهی نداشته‌اند تا مجموعه این عوامل، سبب بروز واقعه‌ای تلخ شود که آثار آن تا مدت‌های طولانی خواهد ماند.
کد خبر: ۲۸۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱ 06 December 2012
«در شین آباد یک مدرسه دیگر هم هست که به رغم فاصله بیشتر با شهر به نسبت مدرسه «انقلاب اسلامی»، از سیستم گرمایشی پکیج بهره می‌برد و بخاری‌های نفتی از کلاس‌های آن برچیده شده است؛ این موضوع علامت سؤال بزرگی در ذهنمان ایجاد کرده که به دنبال پاسخ آن هستیم».

به گزارش «تابناک»، دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر انتقال پنج دانش‌آموز مجروح آتش سوزی مدرسه به تبریز، می‌گوید: این مصدومان از ناحیه دستگاه تنفس فوقانی دچار آسیب شده‌اند که این موضوع تنفس را برایشان دشوار کرده است. البته در سوختگی‌هایی از این دست، معمولا گرمای شدید به ریه نیز آسیب وارد می‌کند و ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. برای همین، بهتر دانستیم پنج دانش آموز دیگر را هم به بیمارستان مجهزتری در تبریز ببریم و اگر ضرورت داشته باشد، انتقال مجروحان به تهران را هم در دستور کار خواهیم آورد.

وی با اشاره به وضعیت دیگر مجروحان گفت: متأسفانه هنوز سه تن از دانش‌آموزان از بحران نگذشته‌اند و هنوز به کمک دستگاه تنفس کرده و در شرایط نگهداری ویژه هستند که امیدواریم با دعای خیر مردم به زودی از این مرحله گذر کرده و شرایط بهتری پیدا کنند؛ البته در چنین سوختگی‌هایی باید دست کم سه، چهار روز برای معلوم شدن پیش آگاهی‌ها و تثبیت وضعیت صبر کرد.

خضری با اشاره به بازدید از مدرسه با همراهی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس، گفت: امروز صبح در محل حادثه حضور یافتیم و با دانش آموزان، معلم کلاس مجاور، خدمه و دیگر شاهدان صحبت کردیم. گویا، ماجرا این گونه رخ داده که پس از خاموش شدن بخاری برای بار دوم، معلم یکی از دانش آموزان را برای فراخواندن مستخدم مدرسه می‌فرستد که اقدام برای روشن کردن بخاری منجر به آتش گرفتن آن شده و سرانجام این فاجعه رقم می‌خورد؛ یعنی اگر معلم در‌‌‌ همان آغاز کار، دانش آموزان را از کلاس بیرون می‌برد یا خدمتکار با کمترین اصول ایمنی آشنایی می‌داشت، ماجرا این گونه پیش نمی‌رفت.



وی می‌افزاید: این همه ماجرا نیست، چراکه هنوز نمی‌دانیم چگونه مدرسه‌ای که هر چهار سوی آن گازکشی شده و در شهری قرار دارد که بیش از ده سال است از نعمت گاز بهره‌مند شده، هنوز از بخاری نفتی برای گرمایش شش ماه از سال بهره می‌برد؟ یعنی دو سوم سال که مدارس باز هستند، بخاری نفتی خطرناکی در کلاس است که حتی از دید کاهش در مصرف و صرفه‌جویی نیز استفاده از آن به صرفه نیست.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در ادامه به شمار بسیار دانش‌آموزان آسیب دیده اشاره کرد و گفت: در شرایطی که مسئولان آموزش پرورش از نرم ۲۵.‌۵ نفر برای هر کلاس سخن می‌گویند، در بازدید از این مدرسه و با دیدن دفتر حضور و غیاب، دریافته‌ایم که این کلاس با ۳۶ دانش‌آموز برگزار می‌شده است؛ اینجا باید از مسئولان پرسید که آیا سختی‌های نجات این ممیزان دانش آموزانی که ترسیده‌اند و احتمالا هدایتشان برای فرار از مهلکه دشوار‌تر بوده، نمی‌تواند عامل این فرجام دردناک باشد یا خیر؟

خضری با اشاره به بهره‌مند بودن مدرسه دیگری که در منطقه هست،‌ ولی به رغم فاصله بیشتر با شهر، از پکیج برخوردار بوده و بخاری‌های نفتی از آن رخت بربسته، فرسودگی مدرسه «انقلاب اسلامی» و کمبود کمترین امکانات در آن را پرسش‌برانگیز دانسته و می‌گوید: معنی عدالت در آموزش چیست؟ مگر نه این که مناطق مرزی سپر دفاعی کشور بوده و چون در معرض تهاجم فرهنگی دشمنان هستند، رسیدگی به آن‌ها از اولویت بیشتری برخوردار است؛ پس چگونه است، در مناطقی مانند پیرانشهر که نیمی از سال سرد بوده و استفاده از وسایل گرمایشی ضرورت دارد با چنین فاجعه‌ای روبه‌رو می‌شویم؟ آیا همین موضوع برای پاسخگویی مسئولان کافی نیست؟

وی با اشاره به هزینه‌های درمان این دانش‌آموزان گفت: هزینه‌های درمان را آموزش و پرورش تقبل کرده که البته با توجه به جراحت پدید آمده و زمانگیر بودن درمان و نیاز به جراحی‌های ترمیمی متعدد، از آغاز نگرانی ما این بوده که با پایان یافتن عمر دولت، پیگیری مراحل درمانی این دانش آموزان چگونه خواهد بود، چراکه قطعا خانواده این عزیزان قادر به تأمین هزینه‌های آتی درمان نخواهند بود.



خضری که در کسوت پزشک به مجلس راه یافته و نماینده مردم شده است، می‌گوید: مجروحان بیمه دانش‌آموزای هستند که نمی‌دانیم تا چه سقفی از هزینه را پوشش می‌دهد؛ اگر از آن سقف کفاف نکرد، باید دولت دیگر هزینه‌ها را پوشش بدهد. البته دکتر هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کل کشور هم در منطقه حضور یافته و پس از عیادت از مجروحان در بیمارستان ارومیه، اعلام آمادگی کرده که سازمان متبوعش، همه دانش آموزان آسیب دیده را در پوشش خود گیرد.

خضری در پاسخ به پرسشی که آیا هنوز بر سر مواضع روز گذشته خود مبنی بر استعفای وزیر هستید، گفت: به نظر ما استعفا کمترین عذرخواهی و ابراز همدردی با مردم می‌تواند باشد و افزون بر آن، لازم است با مقصران برخورد شود تا به امید خدا دیگر شاهد تکرار چنین رخدادهای تلخی نباشیم. به نظر بنده، طرح سوال و راهکار تحقیق و تفحص ابزارهای کارآمدتری به نسبت استیضاح وزیر هستند و به این دلیل، طرح سؤال کرده‌ام؛ اما در عین حال تأکید می‌کنم که وزیر باید به حرمت مردم بزرگ ایران، با کمترین عذرخواهی، استعفا دهد.

وی در پایان از همه مسئولان استانی، نمایندگان استان، نهادهای انتظامی و نظامی و حتی نمایندگان تبریز که همکاری تنگاتنگی داشته‌اند، تشکر کرده و ابراز امیدواری می‌کند که وضعیت بحرانی سه دانش‌آموز دیگر هم با دعای خیر مردم بگذرد و بهبود نسبی حاصل شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲۷
خیلی عجیبه تو این مملکت هیچ وقت مدیرها مقصر نیستند باز گیر دادن به معلم و خدمت کار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
پس خلبان چی؟؟ من مطمئنم اگر تحقیق کنن "خلبان" هم مقصره!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
چرا امروز تو تلوزیون هیچ خبری از این حادثه نبود؟بود؟
نماينده محترم پيرانشهر خود پاسخ دهند چرا اگر چنين اتفاقي نمي افتاد هرگز اين سوال ها و چراها را نمي پرسيدند؟
وزرای ما و استعفا !!!؟؟
همیشه در آتش سوزی مدارس ٰ،خسارات به دانش آموزان دختر بیشتر از پسران است. بر همین اساس باید تعداد داانش آموزان دختر در کلاس استاندارد باشد. نیز البسه دخترانه بسرعت دچار حریق می شود. در مدرسه ابتدایی دخترانه شهید پاکیده املش بالغ بر 35 دانش آموز وجود دارد. با توجه به فرسوده بودن مدارس شهرستان املش ، ریاست محترم آموزش و پرورش استان گیلان لازم است در این خصوص سریعا اقدام عاجل بعمل بیاورد.
جالب که دیشب تو اخبار گفتن که حال همشون خوبه و کسی وضعیت وخیمی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
اینقدر تو این مسائل تلفات دادیم که سوختگی متوسط تا شدید صورت و بدن که آینده این بچه هارو خراب میکنه اصلا چیز مهمی برای مسئولین جساب نمیشه از نظر اونها حتما باید تلفات باشه تا توجهی بشه.
تورو خدا بسه دیگه :(((
اینها گلن که دارن پرپر میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
بخدا اگه یک مسئول خودشو جای این پدر و مادرها میگذاشت تا آخر عمر از عذاب وجدان خوابش نمیبرد
آقاي نماينده:
نوش دارو پس از مرگ سهراب
استعفای این وزیر ... را به رای عمومی بگذارید لطفا".
معلم مقصر اصلی است، اصلا به مقصری بهتر از او نمیتوان پیدا کرد.
نه تنها این بلکه تمام مدارس مشکل دارند زیر ساختها را باید بوجود اورد (چون زیر ساختی وجود نداره) نه اینکه انتظارات بیجا از معلمین داشته باشند رکسی هم که مقصر باشد و شرم داشته باشد باید خودش برود لطفا
مدرسه ما از مدارس نسبتا خوب اما کلاس ها ظرفیت بالایی ندارند با این وجود مرتب افرادی از نور چشمی ها با داشتن معرفی نامه به مدرسه می آیند ومدیر هم با قرار گرفتن در معذوریت آنها را ثبت نام می کند به طوری که مجبور شده اند یک انباری 12متری را هم کلاس کنند با 20 نفر شاگرد !
2 سئوال مهم 1-گفته شده که این دبستان مجوز تخریب داشته! چرا تاحالا تخریب نشده است؟؟؟؟!!!2- یکی از مسئولین گفته لوله کشی گاز واستفاده از بخاری گازی به دلیل مسائل ایمنی ممنوع است؟؟!!ایشان نمی دانم اطلاع ندارند که هم اکنون اکثر مدارس به خصوص راهنمایی ودبستانها با بخاری گازی درزمستان کلاسها را گرم می کنند، مگر ایشان اطلاع ندارند؟؟؟؟!!!!!
آقاي وزير

اگر براي فرزند خودتان در مدرسه چنين اتفاقي مي افتد به وزير آموزش چه مي گفتيد ؟
حداقل انتظارتان از ايشان چه بود ؟
در ايران افزايش قيمت سوخت و مصرف گاز را با اروپا مقايسه مي كنند .آيا مسوليت پذيري مقامات در خصوص رير مجموعه شان را نبايد به عهده بگيرند و خود شرافت مندانه استعفاء دهند . البته اگر براي مردم ارزش قائل هستند .
دانش آموزان و دانشجویان ایران سرمایه های
ملی این مرز و بوم هستند که باید با همه توان
در حفظ آنها کوشا بود .
اگر فرزند وزیر و یا یک مقام بلند پایه جزو این
نوجوانان به مسلخ رفته بود باز هم قضیه را با
یک پیام تسلیت کذایی فیصله می دادند ؟
آنچه بر خود نمی پسندی بر دیگران هم نپسند
استعفا برای چی؟!!!!!! چه ملت قدر ناشناس و بی مروتی هستید شما!!!!!! بعد از این همه خدمت اینه برخوردتون با مسولین زحمتکش و دلسوز.....!!!!!! جناب وزیر من از طرف همه از شما عذر خواهی می کنم... شما به بزرگواری خودتان ببخشید...جان این دانش اموزان و انهایی که تا به حال کشته شده اند و انهایی که شاید کشته شوند و اصلا همه ی دانش اموزان این مرز و بوم فدای یک پایه ی صندلی ریاست شما..... یک هفته.... فقط یک هفته صبر کنید .... ابها از اسیاب خواهد افتاد و همه چیز به خوبی و خوشی همچون همیشه فراموش خواهد شد.... انشا ا...!!!
به خدا قسم آموزش و پرورش دارد فرو می رود دلسوزان بداد آن برسید . مدارس ما هم فقیر شده اند هم ذلیل . فقیر اینکه هیچ بودجه ای برای اداره مدارس ندارند . ذلیل اینکه باید برای کمک دست جلوی دانش آموزان و دیگران دراز کرد.
همه اینها درست چرا کپسول کار نکرده ایراد از مدیره که فکر کرده کپسول حتما یه چیز غیر ضروریه
استعفای کدام وزیر ؟ نه که بقیه نخبه هستند؟ اقتصادش خوبه یا صنعت و تجارت یا آموزش عالی؟
سمیرا اسماعیلی، یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده به خبرنگار فارس می‌گوید: ساعت 8 صبح بخاری نفتی کلاس‌مان آتش گرفت و وقتی معلم‌ ما رفت تا کمک بیاورد، درِ کلاس بسته شد و ما در میان آتش گرفتار شدیم.

وی ادامه می‌دهد: ما فریاد می‌زدیم و کمک می‌خواستیم تا نجاتمان دهند.

افسانه دانش‌آموز دیگری که نمی‌تواند به خوبی صحبت کند، می‌گوید: درِ کلاس، دستگیره نداشت و ما نمی‌دانستیم چه کار کنیم.

وی می‌افزاید: به کمک مردم و معلم‌مان بعد از مدتی از پنجره بیرون آمدیم.
من که می گویم این وزارت خانه را هم تحویل آقای نیکزاد دهید تا چرخه کامل شود انوقت سمت ایشان میشود:وزی راه و شهرسازی و ارتباطات و پرورش
بهترین کار ممکن برکناری وزیر است تا ......
این لینک رو هم ببینید تا بدونید چه خبر بوده
http://nasrnews.ir/news-16184.html
جناب نماینده شما خودت هم مقصری که تا حالا به اوضاع مدارس شهرت رسیدگی ونظارت نداشتی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان