بازدید 344573
بازنشر

ایران چگونه تنگه هرمز را خواهد بست +تصاویر

کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت مسدود شدن این آبراه حیاتی، بازار نفت دنیا با کمبود 16.5 تا 20 میلیون بشکه‌ای مواجه خواهد شد که در این صورت بهای هر بشکه نفت به حدود 2.5 برابر میزان فعلی یعنی به 250 دلار خواهد رسید.
کد خبر: ۲۱۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 29 April 2019

موشک‌های کروز، بالستیک و هوا به سطح گوشه‌ای از سامانه‌های تهاجمی نیروهای مسلح ایران هستند که می‌توانند بسته ماندن تنگه هرمز را تا هر زمان که کشورمان نیاز بداند، تامین کنند. قایق‌های تندروی ایران نیز مکملی خواهند بود تا مهمترین شاهراه انرژی جهان، هیچگاه بدون اراده جمهوری اسلامی، روی آرامش را نبیند.

به گزارش مشرق، برای کسانی که نقش دریا را در کنترل جهان به خوبی درک می‌کنند، اهمیت تنگه‌های راهبردی (استراتژیک) نیز شناخته شده است. یک دریانورد کارکشته انگلیسی سالها پیش از کشف نفت و در روزگاری که خورشید در سرزمین‌های بریتانیای کبیر غروب نمی‌کرد، گفته است کشوری که دریاهای جهان را کنترل کند، دنیا را و کشوری که تنگه‌های مهم را در اختیار داشته باشد کل آبهای دنیا را تحت سیطره خواهد داشت.

امروزه با تبدیل نفت به یکی از حیاتی ترین کالاهای مورد نیاز بشر مدرن و اقتصاد دنیا، مناطق نفت خیز جهان در کانون توجه قدرت‌های بزرگ هستند. مهمترین منبع تأمین انرژی جهان خاورمیانه و خلیج فارس است که تنها دروازه ورودی و خروجی آن تنگه بسیار بسیار مهم هرمز است.

در پی مطرح شدن امکان تحریم نفت ایران توسط کشورهای تحریم کننده ایران، مقامات کشورمان نیز مجدداً توانایی خود در مسدود کردن تنگه هرمز را گوشزد کردند لذا در این گزارش به بررسی توانمندی‌های کشورمان در اجرای این عملیات می‌پردازیم.

بنابر آمارهای منتشره حدود 40 درصد نفت دنیا و عمده نفت 8 کشور صادر کننده حاشیه خلیج فارس از این آبراه راهبردی صادر می‌شود. به عنوان مثال بیش از 88 درصد نفت عربستان سعودی، 98 درصد نفت عراق، 99 درصد نفت امارات متحده عربی و 100 درصد نفت كشورهای كویت و قطر و در مجموع به طور متوسط 97 درصد نفت این کشورها از تنگه هرمز عبور می‌كند. همچنین 50 درصد سایر مبادلات کالای این کشورها نیز از تنگه هرمز عبور می‌کند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت مسدود شدن این آبراه حیاتی، بازار نفت دنیا با کمبود 16.5 تا 20 میلیون بشکه‌ای مواجه خواهد شد که در این صورت بهای هر بشکه نفت به حدود 2.5 برابر میزان فعلی یعنی به 250 دلار خواهد رسید.

مسیرهای جایگزین زمینی که شامل خط لوله شرق به غرب عربستان در صورت آمادگی برای کارکرد با بیشترین ظرفیت کمتر از نیمی از این مقدار را پوشش خواهد داد اما با فرض تأمین تمام نفت از طریق زمینی هزینه‌های احداث خطوط لوله، پمپاژ نفت و نگهداری و تأمین امنیت این مسیرها صرف نظر از زمان طولانی مورد نیاز (و تأمین نیاز بازار از ذخایر کشورهایی چون آمریکا) باز هم انسداد تنگه هرمز باعث افزایش چشمگیر قیمت نفت آن هم در دوره بحران اقتصادی کشورهای غربی خواهد شد.

همچنین عمده تدارکات نظامی برای این کشورها نیز از طریق خلیج فارس تأمین می‌شود که هر چند آبهای غرب عربستان  سواحل یمن و شرق عمان نیز می‌تواند جایگزین بنادر این دریا شود اما هزینه، توان لجستیک زمینی و مجموع زمان مورد نیاز برای تأمین این تدارکات نیز قابل توجه است.

با توجه به موارد گفته شده که تنها بخشی از مهمترین آثار بسته شدن مسیر تنگه هرمز به روی کشتی‌های عبوری است، در صورت تشخیص ایجاد خطر امنیتی توسط کشتی‌های عبوری، ایران می‌تواند به این شناورها اجازه عبور از آبهای تنگه هرمز که عمدتاً جزو آبهای سرزمینی ایران محسوب می‌شود را ندهد.

تنگه هرمز حداقل 110 کیلومتر طول داشته (با توجه به تعریف منابع مختلف) و عرض آن در نواحی مختلف حدود 35 در جنوب جزیره لارک تا کمتر از 60 کیلومتر در سایر نواحی متغیر است. آبهای قبل و بعد از این تنگه نیز عرضی کمتر از 100 کیلومتر در حدفاصل جنوب غربی جزیره قشم تا سواحل غرب کنگان دارند.
 
عمق این آب راه در نقاط مختلف از 35 تا حدود کمتر از 100 متر متفاوت بوده و از اینرو تنها بخشی از آن با عرض کم در حد چند کیلومتر است بنابراین کشتی‌های عبوری به خصوص ابرتانکرهای نفتکش، ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌های بزرگ برای عبور از این آبراه با محدودیت‌های زیادی رو به رو هستند.

قایق‌های تندرو

استفاده از قایق‌های تندرو توسط ایران برای اعمال فشار بر دشمن ریشه در ساله‌ای جنگ تحمیلی دارد. در گزارش‌های مربوط به قایق‌های تندرو، سیر تاریخی این راهبرد و تأثیرات آن و همچنین معرفی خصوصیات نمونه‌های اصلی این شناورها ذکر شده است که در انتهای گزارش لینک‌های مربوطه ارائه می‌شود اما به طور مختصر باید گفت امروزه قایق‌های تندروی ایرانی که بسیار سریعتر و مجهزتر از نمونه‌های سابق خود در سالهای دفاع مقدس هستند به طور مؤثرتری توانایی رویایی با شناورهای رزمی پیشرفته دشمنان را دارند چه رسد به کشتی‌های ترابری.

 

این شناورها با تجهیز به رادارهای دریایی، سامانه‌های الکترونیکی پیشرفته ارتباطی، موشک‌های کروز کوتاه برد با برد 25 کیلومتر و میانبرد ضدکشتی، اژدرهای کالیبر متوسط و بزرگ و مین‌های دریایی در کنار تسلیحات سنتی خود یعنی تیربارهای نیمه سنگین، راکت انداز و موشک‌های دوش پرتاب سطح به هوا توانایی انسداد کوتاه و بلند مدت این تنگه از یک سو و مقابله با ناوگان دریایی دشمن که برای بازکردن مسیر تلاش خواهد کرد را در کنار آن دارند.
 
این شناورها ضمن برخورداری از سرعت بالا و تجهیزات پیش گفته، از قدرت مانور و پایداری مناسب برخوردار بوده و توانایی اجرای عملیات در شب به کمک تجهیزات مربوطه و در آب و هوای نامساعد را بارها در رزمایش‌های کوچک و بزرگ سالهای اخیر نشان داده‌اند. این شناورها حتی در آبهای اقیانوس هند نیز برای حمایت از شناورهای مورد تهدید از سوی ناوگان دشمن و اقدام به متوقف کردن زیردریایی کشورهای فرامنطقه‌ای که قصد عبور از تنگه هرمز را داشتند در کارنامه موفق سالهای اخیر خود دارند. علاوه بر تجهیز نیروهای مسلح به سریعترین قایق تندروی جهان، قایق‌های تندروی بدون سرنشین نیز برای اجرای مأموریت‌های لازمه توسعه داده شده‌اند.

مین‌های دریایی ایران انواع مختلفی دارد که شامل نمونه‌های مغروق و نمونه‌های کنترل از راه دور هستند. این سلاح می‌تواند توسط قایق‌ها و زیردریایی‌های ایرانی در نقاط مختلف تنگه هرمز و آبهای اطراف آن کار گذاشته شده و در صورت لزوم بکار گیری شود.
 
زیردریایی

با تجهیز نیروی دریایی ایران به زیردریایی این نیرو به قدرتی فراتر از نیروهای دریایی کشورهای منطقه تبدیل شد. زیرسطحی‌های ایرانی توانایی بکارگیری اژدر، مین و موشک را دارند و می‌توانند روزها و هفته‌ها زیر آب باقی مانده و آماده اجرای مأموریت باشند.
 
به جز زیردریایی روسی کیلو بقیه این وسائل که شامل نمونه‌های نهنگ، غدیر و فاتح هستند از ابتدا با در نظر داشتن شرایط دریاهای اطراف ایران به خصوص خلیج فارس طراحی شده‌اند و توانایی‌های ویژه‌ای از جمله قابلیت قرارگیری در بستر دریا و اختفا از دید سامانه‌های مختلف راداری و سوناری دشمن را دارند.
 
این زیردریایی‌ها که تعداد آنها بیش از 20 فروند تخمین زده می‌شود نیز ضمن توانایی مسدود کردن تنگه هرمز توانایی رویایی با ناوگان سطحی و زیرسطحی دشمن را دارند. زیردریایی‌های کیلو توان حمل 24 مین یا 18 اژدر بزرگ و زیردریایی‌های فاتح نیز توان حمل 12 اژدر ویا 8 مین را دارند. همچنین در رسانه‌های دنیا اخباری از تجهیز کیلوهای ایرانی اژدر موشکی حوت (که سرعتی چهار برابر اژدرهای معمولی دارد) منتشر شده است که مسئولان کشورمان این اخبار را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند.

 

زیردریایی غدیر نیز می‌تواند در اجرای این عملیات به ایفای نقش بپردازد. هر دو مؤلفه کمیت و کیفیت (فناوری و تسلیحات) این زیردریایی‌ها برای اجرای موفق این عملیات کاملاً کافی است.

زیرسطحی‌های کوچک یک یا چند نفره معروف به زیردریایی‌های مرطوب که برای عملیات‌های تکاوری، مین گذاری و حتی شلیک اژدر در دنیا استفاده می‌شوند نیز در زمره تجهیزات نیروهای دریایی کشورمان برای اجرای عملیات مسدود کردن تنگه هرمز هستند که می‌توانند در نواحی کم عرض و کم عمق به خوبی ایفای نقش کنند.
 
ناوهای جنگی

ناوهای جنگی ایران شامل کلاس‌های مختلف ناوچه (شناور موشک انداز سریع)، ناو و ناوشکن(ناو محافظ) است. این شناورهای قابلیت شلیک چهار موشک دوربرد ضد کشتی نور با برد 120 تا 170 کیلومتر و قادر با برد بیش از 200 کیلومتر را دارند. توپ‌های 114 و 76 میلیمتری این ناوها نیز از برد و قدرت کافی برای تهدید کشتی‌های مختلف برخوردار هستند و وجود توانایی ضدزیردریایی نیز در ناوها با بهره گیری برای ایجاد اهرم فشار و همکاری با سایر نیروها در مسدود کردن تنگه هرمز کاملاً کارامد است.

 
ناوچه‌های موشک انداز سپاه پاسداران


موشک‌های کروز ضد کشتی

نیروی موشکی کشورمان را در مسئله اخیر دو بخش موشک‌های سطح به سطح کروز ضد کشتی پرتاب شوند از ساحل و موشک‌های بالستیک تفکیک می‌کنیم.

در زمینه موشک‌های کروز، تنوع زیادی در برد و قدرت تخریب مشاهده می‌شود. پرتابگرهای ساحلی موشک‌های کوتاه برد کوثر، دوربرد نور و قادر تاکنون رونمایی شده و پرتابگر سه فروندی قارعه هم ممکن است مربوط به موشک میانبرد نصر-1 باشد. این پرتابگرها خوداتکا هستند یعنی در صورت استقرار در نزدیکی سواحل بدون نیاز به سامانه‌های جانبی و وابستگی به واحدهای هوایی و دریایی می‌توانند کار کشف، شناسایی و حمله به اهداف دریایی را به انجام برسانند.

 
پرتابگر خوداتکای موشک‌های کروز

 
این سامانه‌ها می‌توانند با استقرار و اختفا در عمق70 تا 150 کیلومتری خاک ایران و حتی از استان کرمان بخش اصلی تنگه هرمز را تحت پوشش قرار دهند(البته در اینصورت برای اصابت به یک هدف خاص بایستی مختصات اولیه هدف و دستورات اصلاحی به موشک منتقل شود). این سامانه‌ها در تعداد زیاد در اختیار نیروهای مسلح کشورمان قرار داشته و آماده عملیات هستند.

موشک‌های بالستیک

این پدیده که مدت زیادی از معرفی آن به دنیا نمی‌گذرد ابتدا در کشور چین معرفی شد. سپس ایران نیز توانایی خود را در انهدام کشتی‌ها با موشک بالستیک نشان داده و اخیراً نیز روسها ادعا کرده‌اند که می‌توانند از موشک‌های بالستیک خود علیه اهداف دریایی استفاده کنند.

سه نوع موشک بالستیک ضدکشتی تاکنون در ایران معرفی شده که به ترتیب زمانی موشک خلیج فارس، موشک تندر و موشک سجیل هستند. موشک خلیج فارس با برد 300 کیلومتر و یک کلاهک 650 کیلوگرمی، تجسم نابودی ناوهای دشمن است و با بهره گیری از پیشران سوخت جامد و سامانه‌های هدفگیری و هدایت پیشرفته در مدت کمتر بسیار کوتاهی در حد چند دقیقه آماده پرتاب شده و با سرعت 3 ماخ در مدت کوتاهی با زاویه زیاد(بیش از 45 درجه نسبت به افق) و از بالا به کشتی دشمن اصابت می‌کند.
 
پرتابگر سه فروندی این موشک حجم آتش مناسبی در همان شلیک اول از نقطه پرتاب و پیش از اطلاع دشمن از محل فراهم نموده و تأثیر عملیاتی موشک را بالا و تأثیر اقدامات متقابل دشمن را کاهش می‌دهد. با توجه به تصاویر منتشره از این موشک نوع هدایت آن یکی از روش‌های الکترواپتیکی است که کارایی آن را از نظر تأثیرات جنگ الکترونیک دشمن تضمین می‌کند. سرعت بسیار زیاد در هنگام اصابت، زاویه زیاد و حمله از بالا نقاط مثبت عملکرد این موشک است که در صورت جداشونده بودن کلاهک آن می‌توان احتمال مورد اصابت قرار گرفتن آن از سوی دشمن را در حد صفر دانست.

 
لانچر سه موشکه خلیج فارس


به گزارش مشرق، موشک تندر که برد آن توسط کارشناسان بین 150 تا 250 کیلومتر تخمین زده می‌شود به عنوان یک موشک کوتاه برد(در کلاس بالستیک) در کنار موشک خلیج فارس و به صورت ترکیبی با آن عمل کرده و با توجه به تصاویر سامانه هدفگیری و هدایت آن باید یکی از انوع راداری باشد. عملکرد ترکیبی این دو موشک می‌تواند احتمال اصابت به هدف را بسیار بالا ببرد. از نظر تأثیرات سامانه جنگ الکترونیکی باید ذکر کرد تاکنون موشک‌هایی در دنیا ساخته شده‌اند که در صورت اقدام به جنگ الکترونیک از سوی هدف با آشیانه یابی منبع اخلال به سمت آن رفته و در نتیجه احتمال اصابت به هدف افزایش می‌یابد.

این موشک با توجه به برد مناسب خود برای پوشش دادن تنگه هرمز از عمق خاک ایران توامند هستند. موشک خلیج فارس با توجه به برد مناسب خود، می‌تواند از نواحی غربی استان سیستان و بلوچستان، مرکز استان کرمان و نواحی شرقی و جنوبی استان فارس تمام تنگه هرمز را زیر پوشش خود داشته باشد.

 
موشک ضد کشتی تندر


اما شاید مخوف ترین سلاح ضدکشتی ایران موشک دوربرد سجیل باشد. تاکنون تصور می‌شد سجیل تنها به صورت زمین به زمین قابل استفاده است اما اعلام اخیر نیروهای مسلح در رسانه ملی نشان دهنده قابلیت استفاده از آن برای انهدام اهداف دریایی است. هر چند نوع سامانه هدفگیری و هدایت این نوع از سجیل مشخص نیست اما دقت بسیار بالایی در اصابت به هدف از پیش تعیین شده را از خود نشان داده است. این موشک ضمن توانایی رسیدن به برد 2000 کیلومتر با توجه به دستیابی به سرعت‌های 8 تا 12 ماخ(بیش از 2700 تا کمتر از 4100 متر بر ثانیه) تنها انرژی جنبشی کلاهک آن برای نابودی هدف کافی است اما سرجنگی حداقل 500 کیلوگرمی آن نیز به نیست و نابود شدن هدف کمک می‌کند.
 
به کمک این موشک می‌توان حتی از سواحل شمال کشور یا حتی دورترین نقطه شمال غربی کشور تا بعد از تنگه هرمز را زیر پوشش داشت. این موشک دو مرحله‌ای بوده و با بر خورداری از سوخت جامد و رها کردن مرحله اول پس از اتمام کار شتاب بالایی داشته و استفاده از برخی روشهای کاهش بازتاب راداری کار کشف و ردیابی آن را از سوی دشمن در فاز ابتدایی پرواز دشوار نموده و در فاز نهایی نیز با توجه به اینکه از تصاویر، جداشونده بودن کلاهک این موشک محرز است و سرعت بسیار بالای این موشک، احتمال مورد اصابت قرار گرفتن آن توسط پدافند دشمن حتی کمتر از موشک خلیج فارس است.

علت اشاره به استفاده از عمق خاک برای پرتاب موشک‌ها این است که در صورت پراکنده شدن پرتابگرها در فضای بیشتر بدیهی است کار دشمن برای شناسایی مکان آنها دشوارتر، ابزارهای او برای آسیب رسانی به آنها محدودتر و فرصت این سامانه‌ها برای جابجایی و اختفای مجدد بیشتر می‌شود هر چند که در مورد موشک‌های کم سرعت تر، فرصت دشمن برای کشف آنها بیشتر می‌شود که البته با استفاده از ویژگی‌های مناطق جغرافیایی و ترکیب استفاده از این سلاح‌ها در مناطق دور و نزدیک از ساحل با توجه ماهیت و تعدد اهداف و وضعیت وسائل شناسایی دشمن می‌تواند کارایی این سلاح‌ها را حفظ نماید.

البته باید دقت داشت با توجه موفقیت اخیر نیروهای مسلح کشور در کنترل و به زمین نشاندن یکی از آخرین و پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین درخدمت دشمن، ادوات دشمن برای نگاه به عمق خاک ایران به ماهواره‌های جاسوسی وبرخی اداوات جاسوسی الکترونیک محدود می‌شود که اساساً محدودیت‌های این ماهواره‌ها باعث توسعه سایر وسائل شناسایی شده است و تجهیزات زمینی و هوایی جاسوسی الکترونیک ناچارند در فاصله امنی از مرزهای ایران مستقر باشند که کارایی آنها را در هشدار زودهنگام کاهش می‌دهد.

جنگنده بمب افکن ها

هواپیماهای رزمی نیروهای مسلح کشورمان قابلیت تجهیز به چند نوع موشک هوا به سطح با قابلیت به کارگیری علیه اهداف دریایی را دارد. این موشک‌ها شامل موشک‌های هوا به سطح هدایت اپتیکی، لیزری و راداری هستند.
 
موشک‌های نور و قادر قابلیت هواپرتاب داشته و در کنار موشک‌های سی-801کی و سی-802 به عنوان اصلی ترین سلاح‌های ضدکشتی هواپرتاب محسوب می‌شوند. همچنین از نظر فنی امکان به کارگیری موشک‌های کوثر و نصر نیز ممکن است. جنگنده بمب افکن‌های نهاجا به طور عمده توان حمل تا 5 موشک از این انواع را دارند.

موشک‌های هدایت تلویزیونی ماوریک با وجود محدودیت برد همچنان برای ضربه زدن به برخی اهداف مناسب هستند. بمب‌های اپتیکی قاصد1و2 نیز با برد 30 تا 50 و در آینده نزدیک قاصد3 با برد بیش از 100 کیلومتر به عنوان سلاح‌های دورایستا و قدرتمند برای انهدام اهداف دریایی کارآمد هستند.

موشک‌های هدایت لیزری و اپتیکی کی-اچ-25 و 29 روسی نیز که قابلیت به کارگیری در هواپیماهای سوخو-24 و همچنین سوخو-25 و میگ-29(در صورت ارتقاء) را دارند به عنوان سلاح‌هایی با برد 10 تا 30 کیلومتر و قدرت تخریب متوسط قابل بکارگیری هستند.

همچنین موشک‌های دوربرد، بسیار سریع و ضد رادار کی-اچ-58 هواپیمای سوخو-24 نیز می‌تواند برای حمله به ناوهای دشمن در راستای عملیات انسداد تنگه هرمز به خوبی ایفای نقش کند.

با توجه به تنوع برد و قابلیت تخریب این بمب‌ها و موشک‌ها با توجه به وضعیت منطقه درگیری میتوان از این سلاح‌ها استفاده نمود. مثلاً برای درگیری با ناوشکن‌های موشک انداز دشمن، استفاده از تسلیحات دورایستا لازم است و برای متوقف کردن یک کشتی بزرگ استفاده از یک بمب سنگین.

بالگردها

بالگردهای مخلتفی در مأموریت‌های نظامی دریایی در کشورمان استفاده می‌شوند اما با توجه به وضعیت تهدیدات، بالگردهای شاهد-285 با قابلیت تجهیز به موشک‌های کروز ضدکشتی کوثر و بالگردهای میل-171 با توانایی شلیک موشک‌های دوربرد نور و احتمالاً قادر، می‌توانند از نواحی مختلفی به پرواز درآمده و به طور مؤثری برای ناوگان تجاری و نظامی دشمن تهدید ایجاد نمایند.

 
بالگرد شاهد 285 با موشک ضدشناور

 
همچنین بالگردهای تهاجمی کبری نیز در رزمایش‌های قبلی در عرصه دریا نیز به اجرای مأموریت پرداختند. برخی از این بالگردها در جنگ تحمیلی به موشک ماوریک مجهز شده بودند و امروزه نیز قابلیت تجهیز به برخی از موشک‌های ضدکشتی را در صورت ارتقاء دارند.

قایق‌های پرنده

تاکنون یک نمونه قایق پرنده در کشور عملیاتی شده است. این وسائل که در واقع نسل جدید هواپیماهای آب نشین هستند در زمره هواگردهای اثرسطحی قرار گرفته و توانایی تجهیز به موشک‌های ضدکشتی را دارند.

 

با توجه به توانایی برخواستن از روی آب، سرعت مناسب و سطح مقطع راداری کم، این قایق‌ها می‌توانند در صورت وجود پوشش هوایی مناسب از نقاط مختلفی در سواحل کشور برخواسته و فشار مضاعفی بر ناوگان دشمن وارد کنند.

هواپیماهای بدون سرنشین

هواپیماهای بدون سرنشین رزمی که امروزه جایگاه خوبی در ارتش‌های پیشرفته دنیا دارند در ایران از ابتدا برای مأموریت‌های ضدکشتی نیز درنظر گرفته شده‌اند. جت بمب افکن کرار، قابلیت حمل چهار موشک کوثر را دارد که با توجه به سرعت بالای خود می‌توان انرژی ذخیره موشک را بالاتر برده و آن را به برد بیشتری برساند.
 
این پرنده بردی در حدود 1000 کیلومتر داشته و می‌تواند با بهره گیری از پرتابگر راکتی از هر نقطه‌ای مأموریت خود را آغاز کرده و با رسیدن به برد مناسب اقدام به شلیک موشک‌های خود نماید. هواپیماهای کرار با اتکا به کمیت می‌توانند ده‌ها موشک را به سمت یک ناوگروه دشمن شلیک کنند که قطعاً توان پدافندی این ناوها را مغلوب خواهد نمود.

 

البته باید گفت در کرار تا حدودی از روش‌های در دسترس پنهانکاری(رادارگریزی) مربوط به جنس مواد تشکیل دهنده استفاده شده تا این پرنده‌ها بتوانند خود را به فاصله نزدیک ناوهای دشمن برسانند. اما با این وجود استفاده از موشک‌هایی با برد بیشتر مانند نصر-1 کارایی این پهپاد را در چنین عملیاتی بیشتر می‌کند.

توپخانه و سامانه‌های راکتی

فرماندهان نظامی کشور تاکنون چندین بار از افزایش برد توپ‌های کالیبر بالای کشور صحبت کرده و در مواردی نیز به استفاده از گلوله‌های هدایت شونده به خصوص علیه اهداف دریایی اشاره نموده‌اند. با توجه به اعلام در اختیار بودن گلوله‌های کراسنوپل، ممکن است همین نوع گلوله یکی از انواع مهمات هوشمند و هدایت شونده مورد اشاره باشد. بنابر اعلام فرماندهان نظامی کشور هم اکنون گلوله‌های هوشمندی در اختیار نیروهای مسلح است که با آنها می‌شود حتی خودروهای در حال حرکت را مورد اصابت قرار داد.

 

بدیهی است چنین مهماتی علیه اهداف دریایی نیز قابل استفاده هستند. برد گلوله‌های توپخانه کشور امروز به بیش از 40 کیلومتر رسیده است که برای آسیب زدن و یا انهدام کشتی‌های دشمن با توجه به تدابیر تاکتیکی لازمه دارای قدرت تخریب مناسب و قابل استفاده هستند.

همچنین از بکارگیری موفق راکت اندازهای فجر-3 و 5 علیه اهداف دریایی در رزمایش‌های گذشته خبر داده شده است. البته از تجهیز این راکت‌ها به سامانه هدفگیری و یا هدایت خاص یا بکارگیری تحت راهکنش(تاکتیک) بخصوصی برای تأثیر گذاری اطلاعی در دست نیست.

هر چند در این گزارش بنا بر بررسی منفرد توانایی هر دسته از تجهیزات در عملیات انسداد تنگه راهبردی هرمز بود، اما ناگفته پیداست که استفاده ترکیبی از این توانایی‌ها به خصوص با در نظر گرفتن شرایط گوناگون مثلاً میزان حضور نیروهای نظامی مختلف دشمن منجر به هم افزایی قدرت کشور خواهد شد.
 
به عنوان مثال استفاده مؤثر از توان پدافند هوایی برای کمتر کردن برتری هوایی دشمن و باز کردن فضا برای حضور هواگردهای خودی یکی از این موارد است؛ یا استفاده از زیردریایی‌ها در صورت بروز شرایط برتری هوایی دشمن تأثیر مهمی در انسداد طولانی مدت تنگه هرمز خواهد داشت.

تمام آب‌های اطراف کشور در سطح و زیرسطح به طور دائم زیر نظر سامانه‌های شناسایی کشور از جمله هواپیماهای گشت دریایی و هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه‌های نظارتی زیرآبی است و اهداف ردگیری شده دسته بندی شده و سیر حرکتی آنها و حتی ارتباطات آنها ثبت شده و تحت سامانه رصد دائم اهداف دریایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جمهوری اسلامی ایران هرگز تمایل به برهم زدن ثبات منطقه و جهان نداشته و تنها در صورت اقدام علیه منافع ملی خود، پاسخ متقابل داده است. در زمینه نظامی نیز تأکید رهبر معظم انقلاب همواره بر عدم شروع درگیری نظامی اما پاسخ کوبنده در صورت بروز حماقت از سوی دشمن بوده است. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در عرصه غیرنظامی مانند جنگ سایبری و یا فشارهای اقتصادی از جمله بستن تنگه هرمز و قطع بخش عظیم شریان انرژی به مدت نامحدود، پیش دستی نکند. در واقع ممکن است در صورت وضع تحریم‌های بیشتر به خصوص در خصوص صادرات نفتی کشور، ایران نیز مانع از خروج نفت از آبهای سرزمینی خود شود.

در خصوص برنامه و یا شاید شایعه احداث یک آبراه از خاک امارت متحده عربی برای جایگزینی اضطراری با تنگه هرمز نیز باید گفت صرف نظر از زمان و هزینه لازم برای اجرای چنین پروژه‌ای و کارایی این آبراه در قیاس با تنگه هرمز و در صورت دوام آوردن اقتصاد کشورهای غربی تا آن موقع، تمام خاک امارات زیر برد موشک‌های ایرانی است چه رسد به دهانه‌های این کانال که می‌تواند به راحتی توسط انواع ادوات مورد اشاره در این گزارش ناأمن شود.
 
هرچند در نهایت، ایمان و روحیه شهادت طلبی جوانان ایرانی، جرات را آنچنان از دشمنان خواهد گرفت که نیازی به آزمایش عملی این تجهیزات نباشد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۸۱۶
دمشون گرم
ترکوندن.
پاسخ ها
س.احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
ضمن تشکر ، فکر میکنم به همه این ها ایمان و اراده جوانان جان بر کف رو هم باید اضافه کرد، همون چیزی که در لبنان در مقابل رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی مقاومت کرد و اون رو به زانو در آورد، درسته که تو جنگ حلوا خیر نمیکنن و قطعا ما هم آسیب جدی میبینم و حداقل از این لحاظ به هیچ وجه مایل به بروز جنگ نیستیم، اما دست و پا بسته هم نیستیم و چنان جوابی به دشمن میدیم که دیگه هوس نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
امیدوارم هیچوقت همچین اتفاقی نیفتد و احتیاج به این جنگ افزارها نباشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
نه بابا بیشتره همین الان شنیدم آمریکا و انگلیس با همدیگه سکته کردن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
الان برای چی منفی میزنید؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
منفی ها یعنی خودباخته ها هم تابناک می خونن
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
نصر من الله و فتح قریب
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
واقعا از تابناک بعید بود . بستن تنگه هرمز نیاز به این همه موشک و .... ندارد .
1- به صورت دیپلماتیک به همه کشتی های عبوری گفته می شود برای عبور باید این ضوابط رو رعایت کنند و وقتی انجام نشد کشتی عبوری توقیف می شود و نیازی هم به این همه موشک اندازی ندارد .
2-با توجه به عمق دریا در تنگه هرمز و نوع نفتکشهایی که باید عبور کنند اگر فقط 2 فروند نفتکش متوسط در عرض تنگه هرمز غرق شود هیچ نفتکش و ناو بزرگ دیگری امکان عبور نخواهد داشت و درآوردن آن 2 نفتکش اولیه حداقل3-4 ماه زمان می برد .
توجه داشته باشید که هزینه غرق نمودن 2 نفتکش ایرانی در تنگه هرمز از پرتاب این همه موشک و بمب کمتر است و تلفات انسانی هم ندارد .
حتی اگر اعلام شود 1 نفتکش متوسط به طور اتفاقی در تنگه هرمز غرق شده مثل یک جاده دو طرفه که حالا یک لاین آن بسته شده باشد ترافیکی از نفتکشها ایجاد می شود که قیمت نفت 70 یا 80 دلار بالا می رود و این همه موشک و کشتی و بمب هم نمی خواهد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
خاک تو سر هر کی منفی بزنه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
می دونی یاد چی افتادم؟ دکتر استرانج لاو !
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
آقای فرهاد شما چجوری محاسبه ميکنی؟
rasti
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
اینهایی که منفی میدن جزو منافقین داخلی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
فرهادجان از نظر سومت (غرق اتفاقی نفتکش) خیلی خوشم اومد ... به این میگن تدبیر با کمترین هزینه ..... احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
اگر ایران می تونست که تنگه هرمز رو ببنده توی زمان جنگ با عراق می بست که بزرگترین آرزوی ایران در زمان جنگ بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
مشت ما خداست،پشت ما خداست.
خدایی که طبس را بر هواپیما ها بست.زمانی که همه خواب بودند.پس خلیج فارس را در زمان بیداری ما راحتر خواهد بست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
جمعیت منفی زن پس از مدتی که خبری ازشون نبود دوباره به شدت فعال شدن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
آقای فرهاد خان! وقتی تنگه رو ببندی ، آمریکا مستقییم وارد جنگ با ما میشه و همینطور کل دنیا هم از آمریکا پشتیبانی میکنه ( چون به نفت نیاز داره) و همینطور باید خسارت غیر جنگی ( بعد اقتصادی ) بعد از شکایت دیگر کشورها رو هم بدیم. اون وقت میبینی که هزینش از موشک بیشتر بوده یا کمتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
اينجا تابناكه يا تسنيم؟ تابي جون خوب حرفه اي فيلتر مي كنيا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
فعلا مملکت رو جمع کنن و ته قیمت ها رو ببندن تنگه هرمز پیشکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
بسم الله. انجام بدین تا نتیجه رو ببینید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
فرهاد عزیز! تنگه هرمز اونقدر هم که فکر میکنی تنگ نیست و هفتاد کیلومتر عرض داره و با غرق شدن دو تا کشتی راه بسته نمیشه. کانال سوئز یا کانال پاناما که عوارض میگیرن ساخته دست انسان هست و عرض خیلی کمی در حد صد متر دارن. از آبراه بین المللی کسی نمیتونه عوارض بگیره ضمن اینکه کشورهای اون سمت تنگه مثل امارات هم به اندازه ما اشراف و حق استفاده تا حد تعیین شده در کنوانسیون دریاها رو دارن و قسمت میانی تنگه بین همه کشورهای جهان مشاع هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
زنده بادغیرت و شهامت
مرگ برضعف وتسلیم والتماس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
پیش بسوی جنگ... چی بهتر از جنگ برای مقامات کشور؟!!!ا
اکبر
| France |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
آمریکا هم میشینه نگاه میکنه
سهند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
عمق متوسط خلیج فارس ۳۰ الی ۳۵ متر میباشد که عمیق ترین نقطه آن در تنگه هرمز واقع شده و بالغ بر ۹۰ متر است که در سمت دریای عمان عمق تنگه افزایش پیدا می کند.با توجه به عمق تنگه و امکان بستن تنگه بعنوان یک تاکتیک، جالب است به این نکته اشاره شود که علیرغم مطرح شدن برخی احتمالات مبنی بر غرق کردن شناورها برای مسدود کردن تنگه(در صورت حمله نظامی به ایران)، مسدودسازی به این روش عملا امکان پذیر نیست. چون با توجه به طول ۲۶.۵ مایلی تنگه و همچنین با توجه به اینکه بزرگترین نفتکش های موجود ۳۵۰ متر طول و نهایتا ۴۰ متر ارتفاع دارند،برای انجام این کار باید بالغ بر ۱۰۰ نفتکش غول پیکر در تنگه غرق شود که عملا ممکن نیست. تنگه هرمز در واقع بوسیله تاکتیک های نظامی و دفاعی بسته می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
دروردبه شرف وشجاعت سردارقاسمی سازش ناپذیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بر خلاف ما
اونا خیلی دوست ندارن که عکسهای موشکهای خوشه ای اتمی خودشونو که از زیر دریایی های مستقر در مدیترانه پرتاب میشه ، چاپ کنند و تبلیغ کنند !!!
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
برخی مثبتها فقط به عقیده اصلی مربوط نیست به پاسخها هم بر می گردد . تابناک چرا لایک رو از پاسخها برداشتی !
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
کار انقدرها پیچیده نیست. کافیست از کانالهای غیر رسمی به اعراب منطقه گفته شود که بدون هیچ محدودیتی هدف قرار خواهند گرفت. بذای قطع صادرات هم بهتر است تاسیسات تولید هدف قرار بگیرد که ضمن کاهش ریسک درگیری بین المللی می تواند به صورت انتخابی کشورهای معاند را هدف قرار دهد و کشورهای دوست یا بیطرف را از گزند دور نگه دارد. برای هشدار جدی هم شاید کافی باشد که وزارت امور خارجه ضرب الاعجلی را برای خروج همه ایرانیان مقیم امارات و سایر کشورهایی که می توانند هدف ایران باشند به صورت رسمی اعلام کند.
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
موشک های دشمن با بمب های اتمی و هیدروژنی رو چکار کنیم آیا؟؟؟!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
آقای ترامپ : ایران مهد دلیران است این را در ۸ سال جنگ نشان دادیم و یک وجب از خاک ایران را واگذار نکردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
دولت روحانی توان بستن تنگه هرمز را ندارد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
یک سری اومدن زیر نظر اقا محسن منفی دادن و اعتراض کردن!
اولا این منفی نشانه ضعف قدرتیمون نیست بلکه تنفر مردم از جنگه!
خیلیا یادشون نمیاد زمانی جنگ ایران و عراق شد تا سال ۶۵ مردم تصور قهرمانانه ازش داشتن و همه برای رفتن به جنگ سر و دست میشکستن اما یک دوره ای تموم شد مردم فهمیدن جنگ چیزی جز شهید شدن نداره !
حالا الان خدا به خیر کنه...
با سلام و احترام
ضمن تشکر از مسئولین محترم سایت تابناک در ارائه توانهای نظامی ایران در قبال تهدیدات دشمنان خارجی، ذکر این نکات خارج از لطف نیست که ایران نیز یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و بیشتر صادرات نفت خود را از این تنگه عبور می دهد و اقلام مورد نیاز خود را نیز تا حدود زیادی از این آبراه تأمین می کند، نکته دوم اینکه این آبراه یک آبراه بین المللی بوده و قسمت اعظم آن خارج از محدوده دریایی ایران است و بستن تنگه مستلزم حمله به کشور عمان خواهد بود که در آن صورت ایران به عنوان کشور متجاوز شناخته خواهد شد.
بهتر است بجای کوبیدن بر طبل جنگی که آمریکاییان خواهان آن هستند راهکاری دیپلماتیک برای وقایع بیاندیشیم، و بر سر منافع ملی وارد قماری خطرناک به اسم جنگ نشویم.پیروز و سربلند باد ایران
پاسخ ها
حميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
به اين ميگن انسان عاقل ، آفرين
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
دانشجوی عزیر این طرح فرضی برای زمانی است که قصد داشتند نفت ایران را نخرند و در ضمن جلو خریدن نفت ایران توسط دیگران را هم بگیرند . بپذیریم که در طول تاریخ هر وقت دفاع کردیم ، باختیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
ناز نفست . البته در ایران هم خیلیها هستند که از جنگ بدشان نمیاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
بستن تنگه هرمز ، اعلام جنگ به همه دنیا سات!
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
دانشجوی عزیز.ما هم از اولش که جنگ نمی کنیم.هر وقت مذاکره رو گذاشتن کنار ما هم می زنیم توی دهنشون برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
علیکم السلام
ما بر طبل جنگ نمیکوبیم. ما به گوش جهانیان میرسانیم جنگ طلبی علیه ایران عواقب بسیار سنگینی درپی خواهد داشت. هیچ عقل سلیمی موافق ساکت نشستن در مقابل تهدیدات قلدران عالم نیست.
راهکارهای دیپلماتیک در مقابل رفتارهای دیپلماتیک، تهدیدات نظامی در مقابل تهدیدات نظامی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
ضمن عرض احترام به جنابعالی باید بگم بر خلاف ظاهر نوشتتون اصلا در جریان ریز قضایا نیستید اول اینکه که آن قسمت هایی که از تنگه هرمز که نامش قعر المندب است و قابل کشتیرانی توسط کشتی های نفت کش و ناوهای سنگین و ... است کاملا در ابهای دریایی ایران است و لذا بستن تنگه هرمز به صورت استراتزیک اصلا نیاز برای حمله به کشور عمان ندارد. ثانیا موقعی از این حربه استفاده می شود که صادرات نفت ایران با مشکل به خورد و لذا ما خود نیازی در ان موقع به استفاده از ان نداریم و ثالثا وقتی این گونه اقتصاد ایران توسط قدرتهایی که به هیچ صراطی مستقیم نیستند تهدید می شود باید بدانند که برای ایران تمام گزینه ها روی میز است زیرا تنها راه به مسیر منطقی برگرداندن این ها تهدید است.
ناشناس
| Kenya |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
باسلام
کسی نمیخواد بر طبل جنگ بکوبه فقط به عنوان یک راهکار مطرح شد که اگر ایران تهدید شود و مورد تجاوز قرار گیرد میتواند از بستن تنگه استفاده کند و طرح این موضوع بیش از اجراش اهمیت داره و نوعی پیشگیری از جنگه/
ضمنا وقتی جنگ بشه همه کشورهایی که به آمریکا کمک میکنند دشمن بحساب میان از جمله عمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
در مقابل تهدیدات باید هشدار داد که ما هم چه توانائی هائی داریم و این به معنای تحریک دشمن نیست به هر حال کسی که قصد تعرض دارد باید بداند که صاحبخانه بیدار و هشیار است مگر اینکه شما نظر دیگری داشته باشید که امیدوارم اینگونه نباشد که معتقد به تسلیم شدن در برابر زیاده طلبی های دشمنان این اب و خاک باشید اما در مورد کشور عمان دوست عزیز بهتر است که کمی هم از مطالب جغرافیائی اطلاع داشته باشید که عبارت از این است که قسمت شمالی که به سمت ایران است عمیقتر بوده و قابلیت کشتیرانی بیشتری را دارد و احتیاجی به درگیری با کشور عمان هم نیست و در ضمن در رابطه باصادرات ما ....خوب وقتی دشمن بخواهد حمله کند دیگر صادراتی تیست که بخواهیم انجام بدهیم پس یا همه میخوریم یا هیچ کس .
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
ایران به هیچ کشوری در هیچ شرایطی حمله نمی کند اگر هم اقدام به بستن تنگه هرمز کند لازم نیست به کشوری مثل عمان حمله کند، اگر شما به دریا و کشتی های غول پیکر کمی آشنا باشید می بینید که با کمی درگیری در وسط تنگه عملا هیچکدام قادر به حرکت نخواهند بود.
هادي از اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
اگر سر به سر تن به كشتن دهيم
از آن به كه كشور به دشمن دهيم .

پس تنگه ي هرمز بين المللي شد حالا ؟
حرفي نيست . ما فقط اجازه نمي ديم كسي از آب هاي ما رد بشه . حرفي هست ؟ برن از آب هاي ديگه رد بشن .
ديگه صبر هم يه حدي داره . اون آمريكاي بي شرف تا مي تونسته داره فشار مي ياره ما نبايد يه جواب كوچيك بديم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
متن شما کاملن قابل تامل است. اما یک نکته را اطلاع ندارید. در تنگه هرمز تنها بخش سمت کشور ایران عمق کافی برای عبور نفتکشها و کشتی های بزرگ را دارا میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
بنده هم موافقم .
يك زد و خورد و درگيري محدود با امريكا و حتي اسرائيل كه به احتمال زياد با پيروزي (عدم شكست)ايران خاتمه يابد قابل تحمل است .
اما گسترش آن (توسط خودمان)و بر انگيختن دشمني اتحاديه عرب و ناتو عليه خودمان را به صلاح نمي دانم ، ضمنا ناوگان دريايي پرسابقه دشمن هم همه اين چيزهايي كه شما گفتيد را مي داند و حتما برنامه اي براي آن تدارك ديده .
محاصره كل سرزمين ايران و تجاوز از چهار جهت به كشور و بمباران سرزمين ايران براي مجبور كردن نيروهاي ما در باز كردن تنگه و همچنين با ادامه جنگ ، رخ دادن آنجه كه بر سر ژاپن آمد (و مجبور به تسليم شد)از اتفاقاتي است كه بي گمان از فرداي بستم تنگه هرمز خواهد افتاد
پوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
نظرت رو پسندیدم چون تا حدودی حساب شده بود. اما....
اما بیایید نگاهی به تاریخچه ی 8 سال دفاع مقدس بیندازیم.
(اضافه کنم که در صورت تجاوز به هر کشور طبق قوانین الهی و البته بین المللی همان کشور حق دفاع از خود و استفاده از آخرین تکنولوژِی روز را دارد.)
یکی از راهکار های بسیار مهم و اعلام شده توسط رزمندگان اسلام راهکار مقابله به مثل است. یعنی یا ما امنیت داریم یا هیچ کس در جهان امنیت نخواهد داشت..... نفت،یا برای همه یا برای هیچکس....
پس کشور مدافع که ما باشیم باید از هر ترفندی برای دفاع از خود استفاده کنیم...
به امید بیداری تمام ملت های دنیا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
اول این که مخلص شما هم هستیم، ما هم جنگ رو دوست نداریم ولی فقط یه چند تا چیزی که به ذهنم رسید رو میگم:
* ایران بر خلاف اکثر کشور های منطقه بندر های خاج از این محدوده رو هم داره
* اتفاقا تا اونجایی که من میدونم بخش زیادی از تنگه هرمز سهم ایرانه، بعدشم زمانی که امریکا همراه رفقای عربش حمله کنه دیگه اینکار به منزله ی مهاجم بودن ما شناخته نمیشه.
* ما این کارا بر طبل جنگ نمیکوبیم، اینکارم مثل مانور نظامی باعث جلوگیری از جنگ میشه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
جان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
موافق
اما لازم هست که توانایی های دفاعی به گوش دوست و دشمن برسد تا دوست و خوشحال و دشمن و ... شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
قسمت اعظم تنگه هرمز سهم ایران است نه سهم عمان. میخوای مخالفت کنی خب مخالفت کن اما درست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
با آقايوني هستم كه جواب دادن. شماها خيلي دلتون خوشه.
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
سلام به همه دوستان
کی گفته ما اهل جنگیم؟؟؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
نترس بابا اگه جرات حمله داشتن تا حالا اومده بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
سلام.چقدر پسر شجاع داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
برایم سوالی پیش اومده و اون اینکه اگر کشتی های بزرگ فقط از آبهای ایران میتونن رد شن پس ناوهای بزرگ هواپیما بر امریکایی از کجا وارد خلیج فارس میسن؟ از ایران!؟؟
ممنون میشم اگر توضیح بدین.
مرگ بر امریکا
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
تنگه رو باخيلى امكانات كمترهم ميشه بست ولى فكرعواقب بعديش رو كردين؟
تمامى زيرساخت هاى كشور نابودخواهدشد...
من فكرنمى كنم تنگه رو ببندن، منتظر مينهاى سرگردان دريايى درتنگه باب المندب ودرياى سرخ هستم واولين تانكرى كه بره هوا...
بعدم كى بود كى بود من نبودم ! حوثى بود! نه بابا طوسى بود....خلاصه ديوارحاشابلنده
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
داستان اون بنده خدایئ که می‌خواست خودش را با روسری خودش خفه کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
قسمت قابل کشتیرانی تنگه هرمز حدفاصل جزایر لارک و هرمز هست که کاملا در اختیار ایران است. این فاصله بسیار کم است و اگر دو ناو جنگی در این فاصله مستقر کنیم تنگه به راحتی بسته می شود.
پاسخ به هادي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
معلومه گوشت برات مي آرن مي خوري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
دوست عزیز، اختیار «باز» یا«بستن» تنگه ی هرمز در شرایط جنگی به طور صد در صد در اختیار ایران است ضمن اینکه مالکیت بیش از 90 درصد خلیج فارس متعلق به ایران می باشد
بدون شک ایران قدرتمندترین کشور در منطقه می باشد و کل دنیا نیز به این موضوع پی برده است . درود بر ایران و ایرانی و درود بر سربازان وطن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
ما بدبخت بیچاره ها جلوی توپ و تانک و موشک این همه دشمن
مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
انشاالله قدرتمندتر هم می شویم. البته با کار و تلاش بیشتر.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
واقعاً به حال کسانی که منفی می دهند باید تاسف خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
چرا يه عده منفي دادن معني نداره مگه چي گفته
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
دارم فکر میکنم که این 400 نفری که منفی زدن کجایی هستن.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
از نظر اقتصادی صفر هستیم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
صدام در 8 ساعت کویت را تصرف کرد و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
ایرانی بدبخت نیست تویه اوسکول بدبختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
با بستن تنگه هرمز،درسته که به طرف مقابل ضربه میزنیم اما واردات کالا ومواد غذائی هم به کشور قطع میشود.بنابراین مسئولین محترم اول فکر کنند وبعد حرف بزنند.هرچند خودشون بی دردند واگه تقی به توقی بخوره ددددد....
اینها وسیله اند و برگ پیروز ایران خداوند عزیز و قادر و جوانان شیفته شهادت این مملکت اسلامی ست که خواب را از چشم شیاطین انس و جن می رباید آمریکا هم عقل داشته باشد غلط صدام را تکرار نمی کند که ایران آن ایران قدیم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
بارک الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
اره بخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
آفرین.
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
هر چند همان ايران قديم هم در برابر دنيا 8 سال جنگيد و شكست نخورد
ناشناس
| China |
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
ای منفی زن بسوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
مثبت زن ها! فراموش نکنیم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
این ناشناس "ای منفی زن بسوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووز"
چینی دراومد. نسخه روسی اش کی میاد. تابناک که فیلتر نیست !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
حاجی ما فقط می خواستیم بگیم رو ما حساب نکنید، حالا چرا آتشمون میزنی؟
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
اون که البته ولی همین وسیله هام در برابر تجهیزات مقابل امریکایی اسباب بازی بیش نیست :D
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
وای خدا چقدر منفی زن کافر لا مذهب مقهور آمریکا داریم
حیف خون که در راه همچین آدمهایی نثار میشه
همشونو باید ریخت تو دریا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
علت منفی زدن اینه که اگر آمریکا مقابل ایران نایسته ایران و نظام نیر چون فقط دنبال یک سیاست هستند (یعنی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل) در نتیجه ایران چون کسی مزاحمش نیست به اسرائیل حمله می‌کنه سپس به عربستان و احتمال حمله به اروپا را نیز خواهد نمود درنتیجه ایران همیشه در جنگ خواهد بود که ایران و جوانان شیفته شهادت توان آن را در برابر این همه کشور و این همه تحریم نخواهند داشت با تعصب نمیشه تصمیم گرفت چون عاقبت برای ایران گران تمام خوهد شد
انشاا... متخصصین بتوانند روزی توانمندی ساخت شناورهای سطحی و زیرسطحی بزرگتر و استراتژیک و همینطور پرنده های جنگی پیشرفته رو داشته باشند تا در جهت صلح و ثبات کشور و منطقه از آنها استفاده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
هعن
saeid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
ماهم امیدواریم ایران از کشورهای صنعتی بزرگ دنیا باشد
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین ............................. منفی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟، یه عده یه چیزیشون میشه من مییییدونم
.........
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
لطف خداوند شده ما را نصیب....
یا حسیـــــــــــــن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
واقعا جاي تاسف داره كه به آيه قرآن راي منفي مي دهند. خداوند همه را به راه راست هدايت فرمايد.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
منفی زن های کافر لا مذهب برید بمیرید
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
شور حسینی نگیردت، شروع جنگ شاید با شما باشه ولی پایانش معلوم نمیشه
امریکا هیج غلطی نمی تواند کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
همینطوره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
نه بابا؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
لعنت بر این امتیازهای منفی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
میزان رای ملت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
ازین بدتر؟
اقتصادمنو تعطیل کرد
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
دلت به همین جمله خوش باشه
فقط حرفید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
همین هیچ علطی تا الان که کمر اقتصاد ایرانو شکونده ودولت مردای ما باید بدوند تو بین کشورای اروپایی تا بتونند لغو تحریم کنند التماس تفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
دلار 14500
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
درسته
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
عزیزم دلار چنده؟آفرین برو مشقاتو بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مرگ بر گروه بی بی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
به اقتصاد رجوع کن و بعد شعار بده برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اره بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
فعلا که ارزش پول رو رسونده به یک سوم و قیمت اجناس رو به سه برابر
سلام بر این همه اقتدار ملی. درود بر رزمندگان سپاه و ارتش این دلاوران و این شیر بیشه گان که خواب را از چشم دشمن گرفته اند
دشمن بداند این فقط توان نظامی رونمائی شده است وآنچه که فعلا رونمائی نشده چیه؟از همه بالا ایمان وغیرت ایرانی است که هیچ قدرتی مقابل آن نمی تواند بایستد.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
کشوری که اقتصاد خوبی داشته باشد ، از پس جنگ هم برمیاد
با این اوصاف کشور ما یک اقتصاد مریض دارید با شروع یک جنگ تا عمرم داریم باید خرابه ای مثل ، ایران را کنیم آباد
و اعدو لهم ماستطعتم من قوه
پاسخ ها
ن.ش.ل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
خيلي بي شعور تشريف داريد كه به آيات الهي منفي مي ديد مرگ بر منافق و وطن فروش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
بیا مملکته داریم؟؟؟ این همه آدم به آیه قرآن منفی دادن
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
کافر ملحد ملعون آیه قران را چرا منفی میدی آخه
لعنتییییییییییییییییی
ب اديدن تصاوير احساس غرور نمودم (پاينده ايران)
پاسخ ها
س.احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
تا الان 64 نفر از دیدن تصاویر هواپیمای شکار شده احساس غرور نکردن و در واقع احساس شرم کردن . از نظر اونه اگه هواپیمای دشمن میومدو کاراشو میکردو ساااالم میرفت جای غرور داشت. خوب وطن فروشی راههای مختلفی داره یکیشم اینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
خداییش رایت میگه منم احساس غرور می کنم
مايه افتخار است
پاسخ ها
س. احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
نییییییییییییست؟؟؟؟؟؟؟ منفی ده رو میگم، یعنی اگه نمیتونستن بشوننش مایه افتخار بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا که
آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
پاسخ ها
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
این منفی ها مشکوکه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
من فکر می کردم توی دریا دیواری سیم خارداری چیزی میکشند تا ببندند !!
اين است اقتدار ملي

چشم دشمنان كور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
آخ آخ کور شدم
درود بر کسانی که در این زمینه برای حفظ کشورمان و مردمان کشورمان تلاش میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
اینایی که منفی دادن میگن چی از کشور دفاع نکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
الان چه موجوداتی به این نظر رای منفی دادن؟؟
جانم فدای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
انگار یه عده فقط میان نظر منفی میدن بدون این که نظر رو بخونن. خب این کجاش منفی داره آخه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
میبینم که باز منفی زنها اومدن ))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
الان اینا که منفی دادن حالشون خوبه؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
خوب تویی که منفی میدی یعنی ایرانی نیستی؟؟
خوب اصلا غلط میکنی نظر میدی اگه ایرانی نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
خاک بر سرت که منفی دادی وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
چو ایران مباشد تن من مباد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مزودرای فارسی نویس عربستان و اسرائیل تو اینجور کامنت ها با منفی زدن خودشون رو نشون میدن
واقعا عالي بوداحساس ارامش وغرور دارم
((فان ان حزب الله هم الغالبون))
دست مریزاد
بی شک کوچکترین جنبنده ای از دید سپاهیان و ارتشیان غیور پنهان نمانده و به امر ولی امر مسلمین یکایک ان ها را نابود میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
قیافه آقای ولایتی سر صلح با صدام را یادم نمی ره!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ملعون کافر عوضی آیه قران را چرا منفی میدی خرفت
يادمون نره انچه ما را در دفاع مقدي به پيروزي رساند سلاحههاي رنگارنگ نبود بلكه ايمان افراد مومن بخدا و توكل به وحدانيت او بود نه چيز ديگر غرور ما را نگيرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
بهر آزادی قدس از کربلا باید گذشت
ماهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
مرحبا دقیقا
و این همون چیزیه که تو مسولین اختلاسگر و فربه الان عمرا پیدا نمیشه.
خيلي جالب و جامع بود
ممنون
درود به غیرتتان که خواب رااز چشم دشمن ربودید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
افرین
اینها همه کشکه, تو جنگ با عراق مگه ما چقدر سلاح داشتیم . سلاح اصلی پشتوانه مردمیه . اگه تونستید اونو درست کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
کشک تویی و وطن فروش های بی ریشه مثل تو مه سرتون رو مثل دراز گوش کردین تو برف .
moosa
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
اشتباهاً مثبت دادم
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
اون موقع هم جنابعالی مثل موش به سوراخ اجنبی ها فرار کردی! همین الآن هم تا پای جونمون از ذره ذره خاک میهن عزیزمون دفاع خواهیم کرد! به عشق سه تن: خدا و ناموس و وطن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
پشتوانه مردمی ام هست الحمدلله.به کوری چشم منافقین
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
پشتوانه مردمی که مشکل نداره.مسئله اصلی در حال حاضر توان نظامی ایران هست.پیامبر هم فرمودند تا میتوانید تجهیزات جنگی فراهم کنید.یعنی این قسمت هم بسیار اهمیت داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
افرین واقعا این نکته بزرگیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
اون که درسته
اگه جنگ بشه تعداد رزمنده های ما چندین برابر جتگ عراق خواهد بود
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
درود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
میبینم که خیلی بهت فشار اومده .
نکنه 9 دی یادت رفته؟؟؟؟؟؟
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
میبینم خیلی بهت فشار اومده.
اونم درسته.
بسوزد هر آنکه نتوان دید.
9 دی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
درسته ایمان اصله اما ابزار دفاعی کشک نیست..ما زمان جنگ دست خالی هم نبودیم.با قاشق و چنگال که نمیجنگیدیم برادر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
کاری نداره . یک روزه نفری ده کیلو گوشت و ده کیلو مرغ و ده کیلو حبوبات و ده کیلو رب و ده کیلو ماکارانی و ده کیلو برنج و ده کیلو روغن میدهند . مردم با سر میایند
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
موافقم هموطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
کککک
احسنت بر دلاور مردان ایران زمین
آن زمانی که این تجهیزات را هم نداشتیم آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند چه برسد به جمهوری اسلامی امروز.
پاسخ ها
سید خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
متاسفانه امروز مردم را ندارند به تعداد منفیها توجه کن تقریبا" نیمی از مردم مخالف سرسخت حتی رزمندگان ایران زمین شده اند
دستان پر توان دلاور مردان کشورم را میبوسم

خداوند یار و نگهدار همه شما عزیزان باشد

انشا ا...
توسعه اقتصادي و ديپلماسي فعال وقوي وپشتوانه مردمي از تمام اين سلاحها قويترعمل ميكند و احدي هم كشته نمي شود و مملكت ايران نيز از خرابي نجات پيدا ميكند
اگر اشتباه ميكنم تذكر دهيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
اینها هم باید باشه ولی سلاح خود عامل خیلی مهمی است بخصوص که خودمان تولید کننده اش باشیم. بهرحال تولید این سلاحها خودش مردم را خوشحال و بیشتر به نظام علاقمند میکند. جلوی باجگیری قدرتها را خواهد گرفت و در آینده با احترام و قدرتی که داریم حق ما در دنیا بیشتر خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
اتفاقا بهترین نظر رو شما تا حالا دادید . کیف کردم
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
پشتوانه مردمی که شکر خدا بیش از پیش نیز هست. عزیز من آمریکا و سگ دست نشانده اش فقط خواستار نابودی ایران هستن و .... در مورد مذاکره و دیپلماسی و ... فقط یک فریبه! به کوری چشم دشمنان، امپراطوری ایران بزرگ رو خواهیم ساخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
آخه چرافکرمیکنین این سلاحها رو ما ساختیم؟
مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
حرف شما درست ، ولی توسعه باید همه جانبه و با توجه به نیازها و تهدیدات باشد. مثلاً هیچ عالمی به واسطه علم زیادش نمی تواند ادعا کند که به ویتامین c احتیاج ندارد.
یحیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
دیپلماسی بدون قدرت نظامی موفقیت بسیار ناچزی خواهد داشت ، آنهم برای کشوری که شعار نه شرفی و نه غربی از دکترین دپبلماسی آن می باشد
مشت محکم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
در این مجامع بین المللی که تعاریف دقیقاً معکوس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
حرفتون درسته اما نباید به این معنا باشه که ما دنبال تسلیحات نظامی نریم
ناشناس
| France |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
صرفا داشتن دیپلماسی فعال بدون داشتن سلاح، نباید چیز ارزشمندی باشه. چرا که کشورهایی هستن که همه چیزو میتونن وتو کنن تا به خواسته هاشون برسن. حالا چه با جنگ یا غیر جنگ. در این صورت ما به راحتی طعمه این چنین کشورهایی میشیم.
کاش یکمی واقع گرا باشین اولا جنگ هیج مشکلی حل نمی کند در ثانی ایران با کدام همسایه مشکلی ندارد ترکیه که تهدید میکنیم امارات بحرین و قطر که جای خود دارد افغانستان و اذربایجان که اصلا حرفشان نباید زد
به جای تنش زدایی بر طبل جنگ می کوبیم یادمان باشد دشمن اصلی در حال حاضر اسرائیل است نباید در چند جبهه بجنگیم
و این که بقیه کشور ها دست خالی که نیستن اگر گلوگاه انهارا ببندیم از صادرات نفت ما هم خبری نیست
فقط ايمان واقعي در دل مردم يك كشور باعث پيروزي مي شود اگر مردم پشت مسئولين هستند ما قطعا پيروز خواهيم بود و اگر نيستند پس حرف از جنگ نزنيد.
و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه
توسعه اقتصادي و ديپلماسي فعال وقوي وپشتوانه مردمي از تمام اين سلاحها قويترعمل ميكند و احدي هم كشته نمي شود و مملكت ايران نيز از خرابي نجات پيدا ميكند
اگر اشتباه ميكنم تذكر دهيد
اين مطالب براي هر فردي كه خون ايراني تو بدنش باشه غرورافرينه فارغ از اينكه فكرش يا ديدگاه سياسي يا حتي دينش با بقيه متفاوت باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
تویی که منفی میدی اگه احساس غرور نمیکنی برو بمیر
شاید با دیپلماسی بتونیم به جایی برسیم اما با این سلاح ها نه !
ضمن تشکر از سایت وزین تابناک به جهت افزایش حس اطمینان و غرور ملی ، باید گفت که به گواهی تاریخ ایران و ایرانی هیچ گاه جنگ طلب نبوده و نیست اما آنچه باعث شده تا این کشور تا به این حد به ارتقا توان دفاعی خود اهتمام ورزد تهدیدات همیشگی دشمنان و تخقیر غرور ملی این مردمان در ادوار تاریخ می باشد.
هنوز راه درازی تا اقتدار شایسته این ملت در پیش داریم که به مدد خداوند و مدیریت صحیح قادریم به آن قله های افتخار نیز دست پیدا کنیم.
ایرانی باهوش و با استعداد است و اگر به او بها داده شود و درست مدیریت شود قادر است مجد و شکوه را به این مرز و بوم بازگرداند.
همه ایرانی ها ایران را دوست دارند و حتی اگر آن عده ای هم که خود را مخالف نظام می دانند ، درست توجیه شوند و یا کمی به خواسته های البته قانونی آنها توجه شود ، حاضرند جان خود را برای دفاع از جان و مال و ناموس این مملکت فدا کنند.
چه زیباست حس اتحاد ملی در سایه غرور ملی...
آقا فقط يك سئوال ....البته با تشكر از همه دوستاني كه با احساس تمام شرف و غيرت خودشون رو نشون دادند .... آقا ...شما با همسايه تون دعوا داريد ، كوچه رو مي بندين ؟ !....يا توي خيا بون به همه فحش ميدين ؟....
آیا اگر نفت ایران را نخرند به نظر شما کار درستی است بستن تنگه هرمز؟
با این همه امکانات و تجهیزات پیشرفته که داریم اگر ساکت بشینیم و خویشتن داری کنیم به شهدا خیانت کردیم
اینا حرفه اگر راست میگی ببندش
همانطور كه رهبر عزيزمان فرموده مظهر قدرت ما شهدا هستند . حتما دنيا هم ميداند اين قدرتي است كه هيچ كشوري بجز ما نداشته و ندارد .
پاسخ ها
محمد
| Pakistan |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
پس لشگر کشی های نادر شاه و قتل غارت های دیگر شاهان ایرانی چی بود چرا از یک زاویه نگاه می کنی!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عزیزان هموطن نشان دادن توان نظامی دلیل بر جنگ طلبی نیست بلکه گام بزرگی برای پیشگیری از تعرض استکبار است.
درود بر ایران اسلامی
دشمن هم کاملا دست خالی است مگه نه؟
انشاء ا...كه جنگ شروع نشود.
به قول اون خانم توی اون سریاله.... واقعا؟؟؟؟؟؟
اينقدر جنگ جنگ نكنين
دم همه ارتش و سپاهیها گرم
اين حرفها يعني جنگ
الان زمان جنگ نفر نیست
جنگ با ایران هزینه ی هنگفتی برای دشمنان دارد در صورتی که کا جنگ را شروع نکنیم.
ما جنگ طلب نیستیم، اما ما را از جنگ هراسی نیست.
با سلام
در اواخر جنگ آنقدر غرور ما را فراگرفته بود که با وجود داشتن تجارب و تجهیزات و امکانات بهتر از اول جنگ دیگر از فتح المبین ها خبری نبود و جام زهر را نوشیدیم
آقا تو رو خدا این تسلیهاتو لو ندین بگذارید به موقعش در صورت نیاز دشمن رو باهاش غافلگیر کنیم
بحمدالله مردم با نطام و انقلاب و رهبری هستند
من میگم با این همه سلاح بریم آمریکا رو بگیریم بشه مستعمره ایران چه حالی میده
اما یادمون نره که امریکا یک ابر قدرت فوق تصور می باشد که در آن واحد بیشتر از یک فکر بزرگ عمل میکند.
لطفآ به بودجه نظامي 660ميليارددلاري آمريكاي جنايت كارهم اشاره كنيددرحالي كه درآمدساليانه نفتي ايران 72ميليارددلاراست
ایکاش به خاطر رد شدن امن در حال حاضر نفتکشها از هر کدوم مبلغی رو طلب می کردیم این حق طبیعی ماست
در این صورت آمریکا با تمام قدرت حمله خواهد والبته تمام جهان به ایران حمله خواهند
يك سوال خارج از مسايل جنگي
تا كجاي اين ابراه از نظر حقوقي متعلق به كشور ما ميباشد؟
شب دراز است و قلندر بیدار.
هيچكس را ياراي مقابله با ايران نيست .زنده باد ايران مهد تمدن
تو زمان جنگ ایران به نیروی ایمان و مردمش تکیه داشت .
توان نظامي بالا باعث افتخار است
توان الكترونيكي و جنگ سايبري ما دست كمي ازين سلاحها نداره
کل حذبا لدیهیم بما فرحون
نباید به دشمن اجازه داد تا پشت دروازه های شهر بیاید.به فکر بستن تنگه های دورتر باید بود (بسفر -داردانل -باب المندب- سوئز -جبل الطارق و...)
پیش به سوی امپراطوری بزرگ ایران. زنده باد ایران و ایرانی.
پیش به سوی امپراطوری بزرگ ایران. زنده باد ایران و ایرانی.
پیش به سوی امپراطوری بزرگ ایران. زنده باد ایران و ایرانی.
با سلام و تشکر از اطلاعات جالبی که ارائه نمودید.
توانایی هم وطنان عزیز نیروهای مسلح در بدست آوردن این فن آوری ها باعث افتخار هر ایرانی وطن پرستی می باشد
البته الان ما داریم یه چیزای میسازیم و باید ببینیم در عمل درست کار میکند
در طول سال هاي اخير بويژه پس از وقوع چند جنگ در منطقه از جمله حمله عراق به ايران ، حمله عراق به كويت، حمله آمريكا به عراق، جنگ افغانستان و درگيري ها و نزاع هاي داخلي در پاكستان باعث شدن كه منطقه خليج فارس يك منطقه انبار مهمات و مملو از تجهيزات پيشرفته جنگي شود. منطقه اي كه مي تواند بخاطر شرائط اقليمي بهشت ساكنين منطقه و حتي گردشگران شود همواره بايد منتظر جنگي ناخواسته و تهاجمي ديگر باشد
به به !! به به !!! هوس کردم یک جنگ با آمریکا داشته باشیم .
با سلام لازم میدانم به دوستان عزیز بگویم که امارات متحده عربی به زودی بک لوله نفت به انسوی تنگه هرمز را راه اندازی میکند به منظور انتقال نفت ودیگر کشورهای عربی نیازی به انتقال نفت از تنگه هرمز ندارند متشکرم.
کشور ایران نیاز به تدبیر داره
علی ایحال ضعیف شمردن دشمن و غره شدن به تسلیحات موجود و امثالهم که ممکن است منجر به خطای محاسباتی شود از بزرگترین اشتباهات تاریخی است که بارها تکرار شده است.
بستن تنگه هرمز دردسرش برا خودمون هم هست
من فکر می کنم گفتن اینا به صلاح امنیت ملی نیست لازم نیست دشمن بدونه ما چی داریم ممکنه از داشته ها سو استفاده بشه و تغییر تاکتیک بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
باید بخشی از تجهیزات مخفی بمونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
گاهی لازمه به دشمن نشون دادهد بشه تا دشمن خیال واهی نکنه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اتفاقا با بیان یک سری از داشته ها که قطعا خود دشمنها هم رصد می کنند و بیان برخی طرح های پیش فرض و نه طرح واقعی، میتونه پیشگیری کنه از گستاخ شدن بیش از حد آمریکا و نخاله های اطرافش
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اون پدر سوخته ها همه جا جاسوس دارن
همین نماینده های سازمان های بین المللی همشون جاسوسن
یه نفر سوخته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
نه که انها نمیدونند ما چی داریم . چیزی که هست ما هستیم که نمیدونیم انها جدیدا" چی دارند و میخوان رو این ملت آزمایش کنند . یه گلوله از جانب هر کسی تو خلیج همیشه فارس شلیک شود کل جهان درگیر این موضوع خواهد شد و کشور عزیز ما سرزمین سوخته
در کنار این تسلیحات ، پیشرفت و اقتدار و مهم تر از آن ها ، غیرت و خون ایرانی هست که تو رگ هر ایرانی وطن پرستی هست و نیز قدرت ایمان جوونای مسلمون ایرانیه!!!
با این وجود و در کنار این پشتوانه ها ، کسی جرات تعرض نخواهد داشت...
آمریکا با در اختیار داشتن بزرگترین تجهیزات نظامی هیچ غلطی نمیتواند بکند.
دوست عزیزمان خیلی زیبا گفت، اینها همه وسیله اند و اصل ایمان به خداست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
خدا خودش در قران گفته که برای جنگ بهترین ادوات رو داشته باشید...
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
به نظرتون اتحاد شوروی مقابل آلمان نازی با اتکا به اصل ایمان به خدا پیروز شد؟
فکر میکنید توان نظامی ایران به همین جا ختم میشه ! ؟؟؟ همیشه برگ های برنده ای هست که در زمان خودش رو میشه ! پس منتظر بقیه این برگ های برنده باشید !

زنده باد ایران و ایرانی
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
بله اما ممکنه دشمن به جای برگ برنده درخت برنده داشته باشه . قطعا توان نظامی خیلی از کشور ها بیشتر از ماست
این همه منفی دادن به نظرات تصدیق و حمایت و ابراز غرور ملی فقط کار صهیونیستها و ایادی خود فروخته استکبار و خائنین به ملت است !!! اینطور نیست ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
اینها سه دسته هستند:
1.اونایی که برخلاف مومنین طبیعتا از جنگ "ترس" دارند.(که از اینا زمان حمله صدام هم زیاد بودن)
2.اونایی که خودی هستند و به موقعش در جهاد کم نمیذارن ولی یه طورایی میخوان "قهر و مخالفتشونو" با بعضی از سیاست های نظام نشون بدن
3.عوامل "موساد و سیا" و امثالهم که ذاتا ایرانی نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
عزيزم تابناك اجازه نميده نظرات مختلف منتشر بشه و شما هم با نظراتي غير نظر خودت آشنا بشي
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
والا به خدا
لامذهبای ملعون به آیه قران منفی میدن عوضی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
دقیقا نشون میده این سایت بازدیده کننده از طرف منافقین و مجاهدین هم زیاد داره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
صهیونیستها می خواهند ما را مانند صدام به تله بکشانند انان می خواهند ما را جنگ طلب و ناامن کننده منطقه نشان دهند و دنیا را علیه ما بسیج کنند نشان داده چهره ای جنگ طلب و خشن و نا امن کننده از ایران خدمت به صهیونیست هاست هر کس ایران و نظام را دوست دارد باید طرفدار آرامش و باشد و از ایران چهره ای خوب نشان دهد
سید خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اینطور باشه یا نه اقایون بعد از امام کاری کردند که 90 درصد مردم ناراضی هستند شدید خدا خودش بخیر بگذراند فقط همین
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
نه مخالفان شما و همپالگیهاتون هستن
ما شا الله
تا کور شود هر انکه نتوان دید
به ایرانی بودنم وتمام ایرانی ها افتخارمی کنم که علیرغم این همه قدرت همواره بدنبال صلح بودیم وخصلت جنگ طلبی نداشته ایم به امیدظهورامام زمان (عج)
پاسخ ها
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
خیلی دوست دارم یه گوشمالی به وهابیون بی شرف بدیم... ازهیچ دشمنی به اندازه این کثافتامتنفر نیستم..
همه ملت ما به ایمان و وطنمان افتخار میکنیم و بر ان می بالیم
جمهموری اسلامی ایران نیازی به موشک و بمب اتمی ندارد
چون اراده مردم ما از بمب اتمی و موشک قویتره امریکا و همکاران جنایتکارشان مخصوصا روباه پیر و بقیه انها بداند چیزی که تا کنون نتوانسته به نظام اسیب بزند بخاطر ولایت و ارادت مردم به ولایت است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
به موشک نیاز داره برای دفاع از جان و مال ما...
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اگه تو هلند هستی از اونجا شعار نده اگه نیستی واقعا در عجبم که از طرز فکر الان مردم بی خبری
نصرمن الله و فتح قریب

دست مریزاد.خسته نباشند رزمندگان اسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
لعنتی ملعون به آیه قران چرا منفی میدی آخه
قدرت وایمان بسیجان بالا ترازاین موشکها وزیر دریاییهاست هشت سال دفاع مقدس نشان دادند بسیجیان آماده اند امریکا واسرائیل هیچ غلطی نمی کنند
پاسخ ها
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
کدوم بسیجی غواصان زیر اب وخاک رفته یا امثال خاوریها که نشان بسیج گرفتن هم زیرابی رفتن هم از خاک رفتند
تنگه هرمز مال ماست ! بخشی از وطنمونه ! نگاه به الانش نکنید هر وقت این جوانای مملکت اراده کنن نفس دنیا قطع میشه
این ها جزافتخارات ملی است و دشمنان علی الخصوص اسراییل و امریکا بدانند که این هنر جوانان این مملکت است و گفته امام (ره) که فرمودند جنگ نعمت است این است که اکنون کسی جرات فضولی ندارد
شکی نیست که ما توان انجام اینکار را داریم. امریکا و کشورهای وارد کننده نفت هم به این موضوع واقفند. ولی خوب است ما هم متوجه باشیم که ذخایر استراتژیک کشورهای وارد کننده حدود 4.1 میلیارد بشکه بشکه است. یعنی معادل 90 روز کل واردات نفتی آنها و معادل 150 روز واردات آنها از خلیج فارس.
بنده یکی از کارشناسان صنعت دفاعی هستم و با دیدن این گزارش احساس غرور ملی می کنم.
درست است که رشادت و شهادت طلبی تاکنون باعث حفظ این مملکت شده است، اما ایادی استکبار بدانند که ما در زمینه تجهیزات نظامی یک کشور جهان سومی نیستیم و بسیاری از تجهیزات نظامی ما در فاز تحقیقاتی است که همپای تجهیزات نظامی روز دنیا است. اگر آنها تجهیزات نظامی خود را در عراق و افغانستان و جنوب لبنان و فلسطین تست کرده اند، ما هم قادریم تجهیزات بروز خودمان را در تقابل با آنها تست کنیم....
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
انشا ا.. جنگ بشه و شما رو تو جبهه ببینم.
چند قلم از سلاحهای استراتژیک از یاد رفته است :
1- حمایتها و هدایتهای مولایمان امام زمان (عج)
2- غیرت و رشادت مردان این مرز و بوم
3- امیران و فرماندهان کارکشته و تجربه دیده در 8 سال دفاع مقدس
4- شیر زنان ایرانی که شیران کنام ایران را پروریده اند .
همانا حزب خداوند همیشه فاتح و غالب است .
پاسخ ها
ساجدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
رهبر عزيز و مقتدر و با تدبير مون بياري خدا اين 4تا رو دو هم حول محور ولايت جمع ميكنه
خدايا خدايا تا انقلاب مهدي از نهضت خميني محافظت بفرما خامنه اي رهبر بلطف خود نگه دار از عمر ما بكاه و بر عمر رهبر افزا
مرگ بر آمريكا . اگه بخواد دست درازي كنه از بازو دستش رو قطع مي كنيم .
یکی پیدا بشه یه اینفوگرافی توپ از نقشه عمومی منطقه خلیج فارس و برد انواع سلاحهای ایران طراحی کنه بزاره تو اینترنت که دوست و دشمن با یه نگاه حساب همه چی دستشون بیاد.
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
اونایی که باید بدونن میدونن و از همه ما آگاه تر هستند نسبت به این مسئله اما نکته دیگه اینه که اطلاعات طبقه بندی شده نظامی رو نمیشه فاش کرد و در همین حد بدونین که برد موشکی ایران قادر هست سانتیمتر به سانتیمتر اسرائیل رو مورد هدف قرار بده.بیشتر از این هم تا بحال فاش نشده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
مي دوني اصلا اينفوگرافي چيه؟ اينم كه تابي گذاشته اينفوگرافي نيست!
قدرت اصلی هر کشور مردم آن هستند . از سلامت و عزت و معیشت و حقوق ملت غافل نباشیم تا همیشه مقتدر و پیروز باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
موافقم اگر پیشرفته ترین از نظر نظامی باشیم ولی پشتوانه مردمی نباشد نقش بر اب است. جنگ ما باهمه دنیا در 59 تا 67 باقدرت ایمان مردم پیروز شد.
بلوچ
| - |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
مرزداران بلوچ آماده نبرد با دشمن هستند
با سلام امیدوارم شاهد رانده شدن نیروهای استعمارگر غربی از سرزمینهای اسلامی باشیم. لطفا این قدر از توان نظامی حرف نزنید. ما در هشت سال جنگ که اینها را نداشتیم و حتی سیم خاردار هم نمی توانستیم بخریم توانایی فرهنگ شهادت را اثبات کردیم. دشمن به دنبال جنگ نرم است آدرس را اشتباه نشان میدهد و شما هم شاید نا خواسته بر طبل جنگ میکوبید. لیبی نمونه خوبی در این زمینه است. بفکر اعتقادات و ایمان مردم باشید که سرمایه های انقلاب هستند.
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
رهبر انقلاب هم چندین بار جنگ نرم رو متذکر شده اند اما شما هم بهتر هست کمی تفکراتت رو عوض کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
هردو لازمند برادر
پاينده باد ايران درود بر سربازان امام زمان ( عج) آفرين بر غيرت شما رزمندگان
انشالله استكبارجهاني هرچه زودتر حماقت تهاجم نطامي را انجام دهد تا در ميدان رزم و عمل قدرت اسلام را نشانشان دهيم...يك ناو آمريكايي از خليج فارس سالم بيرون نخواهد رفت....يا حسين
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
انشا ا.. تو جبهه میبینمتون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
با بودن امثال شما ایران هیچ وقت روی آرامش رو نمی بینه
با ایران زنده ایم وبا ایران خواهیم مرد درود خدا بردلاور مردان ارتشی وسپاهی
قایقامون بنزین دارن 000
ديگه بسه
8 سال از دنيا ما را عقب انداختين
ا یرانی قدرتشو بدون سلاح نشون داده وای بحال با سلاح
نام خلیج فارس در نقش نیست!
این همه سلاح نیاز ندارد فقط شایعه به آب انداختن ده مین دریائی در هر روز را عنوان کنید آنوقت تنگه بسته میشود با زدن یک خمپاره 120 در هر ساعت هم میتواند تنگه را ببندد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
لایک
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
آیا جنابعالی میدونید که برد خمپاره ۱۲۰ حداکثر ۶ کیلومتر هست ولی عرض تنگه هرمز ۷۰ کیلومتر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
چرا شایعه کنند مین دریایی درآب انداختند. من پیشنهاد میکنم به واقع مینها را در دریا رها کنید بلکه یکدونه اش بخوره به ناوهای آمریکایی. مگرمنتظر اون لحظه باشکوه نیستید، ؟؟ بعدش هم هرچی شد شد. شماها که رفاه و آسایش مردم براتون مهم نیست ، مذاکره با آمریکا را هم ذلت معنی میکنید.پس یدفه کار را یه سره کنید.بخدا خسته شدیم از این وضعیت.
تورو خدا این فدر بر طبل جنگ نکوبید.
بابا این که خیلی کم عرض بود با خاکم میشه بستش چهار تا بیل خاک میریزیم به جای اینهمه فکر جنگ و دعوا باید یک کوچولو هم فکر خوب بکنیم راه و گشاد کنیم کشتیها راحت تر رد بشن هنر راه و بستن نیست باز گذاشتنش امنیتش ارزش داره ما با این ابزار باید راه باز کنیم نه اینکه ببندیم
نصر من الله و فتح قریب
با كوچكترين تحرك بايد درس خوبى داد به كشورهايى كه پايگاه به آمريكاييها دادن يا در زمان جنگ به صدام كمك مى كردن
****ايده كم هزينه****
علاوه بر ايمان و ابزاري كه بيان شد
درصورت اضطرار باغرق كردن يك كشتي نفتكش در تنگه باتوجه به عمق كم و باريكي قسمت قابل استقاده نزديك به 3 ماه زمان ميبرد تا تنگه باز شود
ضمن اينكه ما از درياي عمان به آبهاي آزاد راه داريم
وبا وجود خط لوله سراسري امكان روشهاي جايگزين حمل به آن طرف تنگه راداريم
ماجنگ طلب نيستيم و از مبارزه هم ترسي نداريم
خداوند به شما كمك كند
خسته باشيد
ما در راهی افتاده ایم که امریکا و اسرائیل می خواهند و آن آغاز جنگ توسط ایران است
بهتر است یک تحلیلی از توان نظامی آمریکا هم قرار میدادید تا بتوان تحلیلی قیاسی از توان طرفین داشته باشیم.
نظرتون چیه؟
جواب های هوه جواب سلام علیکه .جواب موشک موشکه .پس دشمن را باید با دشمنی بهش نگاه کرد .خدا به ایرانی وسربازان جان برکفش عزت بده که دشمنش همیشه خوار وذلیل بشه .ماکه صدام را با همه دنیای پشت سرش دیدیم عاقبتش به کجا رسید .قذافی را با خاندانش .مبارک را باقفسش .پس برای امریکا فقط با موشک ومرگ حرف میزنیم .چون خدارا داریم .تنگه هرمز هم وسیله است .اصلش ایمان به خدا وهمت ایرانی موجب خفت امریکا ست .
سلام
زماني را يادآور كه بيگانگان براحتي توانستند سرزمين اندلس و تنگه جبل الطارق را از دست مسلمين بدرآورند.
به نظر مي رسد چنانچه بنده و شايد جنابعالي و ديگران در ميدان تعليم و تعلم ، در ميدان حفظ شئونات الهي و اسلامي و در ميدان امر به معروف و نهي از منكر قصور و كوتاهي نمائيم،
بعيداست داشتن توان نظامي بالا بدون نيروي متخصص معتقد و متعهد كارسازباشد.پيشنهاد اين است كه من نوعي به فكر اصلاح امورخودافتم سپس تعميم دهم.خدايا لحظه و كمتراز آني مارابه خود وامگذارو ماراازانواع دسايس و خطوات شياطين محافظت بفرما.آمين يارب العالمين
توسعه دیپلماسی فعال توان علمی باوجود گرگهای وحشی در کمین مابدون داشتن ایمان.شجاعت.غیرت.ودرکنار همه اینها سلاح نظامی.مقدور نیست برای امنیت هزینه کنید
تسلیحات جنگی جای خودش رو داره و قابل اهمیت هستش اما از همه مهمتر ایمان به خداوند است . دشمنان ما همچنان میکوشند تا این ایمان قلبی رو از جوانان ما با مسائل اجتماعی و... رو بگیرن . ما باید هوشیار باشیم که فقط برای مسئله تسلیحاتی اتکا نکنیم بلکه مهم تر از تسلیحات ایمان به خداوند است . همانند 8 سال دفاع مقدر که ما با 40 کشور دنیا جنگیدیم . تنها سلاح ما ایمان به خداوند بود . به گفته شهید همت چه در جنگ کشته شویم چه جنگ را ببازیم پیروزیم .
یا علی مدد
پاسخ ها
ali
| France |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
از توان و امکانات جدیدورزمی آمریکا هم بگویید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
دقیقا درسته. و ما برای این برای قدرت دفاعی خودمون هزینه می کنیم تا مثل دوران جنگ نیازمند سیم خاردار نباشیم و حتی اون رو هم برای ما تحریم کنند.
من به ایرانی بودن خود افتخار میکنم و می کوشم برای سر بلندی کشورم...
سلام

دست کم گرفتن ابرقدرت اشتباه محض است !!
واقعا خظ وافري بردم
امریکا در عرض 2 روز تمام اینها را نابود میکند
درود بر ايرانيان و متخصصان سخت كوش اين مرزو بوم كه همواره در تلاشند تا اين كشور را از وابستگي بيگانگان آزاد كنند ضمناً عكسهاي موشكها كه نشان از قدرت و عظمت كشور را به اثبات ميرسان تشكر هر چند كه به فرمايش امام عزيز ره هر ايراني توان مقابله با تمام قدرتهاي كاذب دنيا را دارد
با نظر اقای عباس موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
عباس! کجایی؟ بیا یه مثبت هم اینجا داری.
خدا قوت مرزبانان ایران زمین اسلامی.
کاش دشمن عاقل بود و ما را وادار نمی کرد این همه برای دفاع از خود هزینه کنیم .ولی چه باید کرد که دشمنان از ایران مستقل و اسلامی و آباد واهمه دارند .برادران و خواهران ایرانی مطمئن باشید که حق پیروز است و ما برحقیم
یدالله فوق ایدیهم
زنده باد سربازان ايراني.پيروزي از آن ماست.
بابا والله به لله گره ای که می شه با دست باز کرد چرا بای با دندان بازش کرد
امریکا طبلی است تو خالی اگر می توانست مطمئن باشید لحظه ای برای جنگ با ایران درنگ نمی کرد. همین مردمی که به ظاهر ساکت و سرگرم زندگی روزمره خود هستند اگر کشورشان مورد تاخت و تاز اجانب قرار گیرد با فرمان مقام معظم رهبری بر دشمن هجوم می برند و روز روشن را به چشم کورشان تاریک می کنند . ایران گلستانی است شامل فارس، لر، کرد، ترک، بلوچ؛ گیلک، مازنی و سایر گل های خوشبوی دیگری پس درورد بر ایرانی غیرتمند ،درود بر ایرانی آزاده وشهادت طلب که شهادت را ازمولایش امام حسین(ع) آموخته ، درود بر ایرانی شجاع و با ایمان که شجاعت را از مولایش علی آموخته ،درود بر ایرانی آریائی که دلیری را از آرش کمانگیر به ارث برده است درود برایرانی سربلند که خاک وطنش را گورستان سربازان مهاجم مبکند.وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
فعلا که یه میله توپر بوده
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ولي فكر كنم اكثر مردم مثل شما فكر نميكنند از منفي ها هم معلومه! ميتوني تو خيابان هم نظرسنجي كني!
چون خدا با مااست پس پيروزي هم با مااست من هم درود وسلام مي فرستم خدمت كليه بزرگوارني كه قلبشان براي سربلندي نظام مقدس اسلامي مي تپد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
مطمینی خدا با ماست؟
خیلی باحالن این هموطنهای من که با دیدن این موشکها کلی ذوق مرگ شدند
هرچندتحمیل هشت سال جنگ به ایران جوانان عزیزی راازماگرفت ولی این تجربه بزرگ راداشت که همواره بایدمجهزبودکه اعتمادی به قدرتهای شرق وغرب هیچوقت وجودندارد.مابه این اقتدارمی بالیم واین ناشی ازایمان ملت ایران به ایزدیکتااست.
جای خالی قیمت جنگ افزارها. توضیح نداده اید که شلیک هرپرتابه برای ما چقدر خرج دربردارد و در کل بستن تنگه چقدر هزینه دارد و چه میزان آن از جیب ما خواهد رفت
ای کاش هرچه زودتر این اتفاق می افتاد
باعث افتخارة
كمي به فكر مردم باشيم
دیدن این عکسها کافی است تا حتی خیال حمله هم نکنند.
قدرت ما در همدلي و اتحاد ماست .دشمن انرا هدف گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
چرا ما همیشه دشمن داریم ؟؟؟؟؟؟
زنده باد غیور مردان ایران زمین
دست علی همراهتون-همیشه موفق و پیروز باشید.
یادتون نره که بستن تنگه یعنی بستن راه نفت خودمان.
در جواب ناشناس ساعت 04/13 مورخ 90/9/24 : مثل اینکه پشتوانه مردمی 9 دی را فراموش کرده اید ! چقدر غفلت ؟!
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
چقدر زیاد
بسه بابا...
باید بیشتر به عمق حمله توجه شود
هر چی میزاریم که سانسور میکنید.قبلی ها رو که نذاشتید.حالا میدونم اینو میزارید
حال کردم ایران ابرقدرت منطقه و جهان میشود انشاالله
آنچه بیان شده بخش ناچیزی از توانمدی ج.ا.ایران می باشد
جنگ نیاز به اقتصاد وتولید قوی داره ضمنا جنگ ما عقیدتی هست
سلام من دوست دارم كشورم به هيچ شغالي باج ندهد اما شغالها موذي هستند وبايد مراقب باشيم ما كه جنگ طلب نيستيم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
????
با دوستان مروت
با دشمنان مدارا...
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرفست:
1- با دوستان مروت
2- با دشمنان مدارا...
very very good
بر طبق قرارداد بین ایران و عمان مسئولیت حفظ امنیت تنگه هرمز بر عهده ایران قرار گرفته
سلام.
این نشون میده که ایران به خود باوری و ایمان واقعی نسبت به خودش رسیده.

و این خودباوری و ایمان هستنش که عامل پیروزیه.
شرف وغیرت ایرانی بار دیگراثبات شد. درود بر شرف و غیرتتان.دست مولا علی به همراهتان ای دلاوران سپاه وارتش.
قابل توجه اعراب واربابانشان
کاش به جای اینهمه جنگ طلبی یه کم هم به فکر صلح و پیشرفت و زندگی بودیم !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
با دشمن اسلام صلح معنا ندارد وطن فروش
من واقعاٌ دوستدار ایران و ایرانیانم.... به معنی واقعی کلمه...
هرکس بخواهدبه کشور ما چپ نگاه کن جوابش خواهیم داد اینها فقط گوشی از توان ماست
امام (ره) فرمودند جنگ برای ما یک نعمت بود واقعاً حالا می فهمیم .
يعنی ميخوايد با عربستان و عراق و بحرين و قطر و امارات و عمان هم وارد جنگ بشيد؟
عالی بود آفرین
همه دوستان توجه کنید که منابع زمین یه روزی تمام میشود کما اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته منابع رو به کاستی نهاده
بستن تنگه هرمز و جنگ طلبي ايران در وضعيت كنوني،‌ مصداق كسي است حاضر است تمام استخوانهايش در يك درگيري خرد شود،‌ اما بتواند در حين در گيري چند مشت به طرف ديگر در گير بزند.
ای بابا شما فکر کردین امریکا تنهاست ناتو کشورهای عربی همین عراق عربستان افغاننستان ترکیه راه های رسیدن دوشمن به خاک هستند
فکر میکنم تا حدود زیادی به امریکا و اعوان و انصار جیره خوارش شیرفهم شده باشه که وقتی آر.کیو170 را همین شیربچه های ایرانی به زیر میکشند، تقابل با او و نوکرانش در زمین و دریا مثل نوشیدن یک استکان آب است.
درودبرایران وایرانی
آمریکا جای خود دارد روسیه هم هیچ غلطی نمی تواند بکند
با دشمني كه زباني جز تهديد ندارد فقط با تهديد مي توان حرف زد
البته مهمتر از همه اینها ما خدا را داریم.
زنده باد ایران زنده باد ایرانی
این همه آمادگی و پیشرفت همه و همه برای دفاع می باشند و نه جنگ
دعا میکنیم هر زودتر امام عصر ظهور کند
فكر نون مردم باشيد تا به فكر بلف زدن
زنده باد ايران و ايراني ؛ دم بچه هاي ارتش و سپاه گرم . به اميد پيروزي
مهمترین سلاح ما در برابر زورگویان فقط و فقط ایمان است ...
لایک
دعا کنیم جنگ نشه جدای از پیروزی و شکست و بسیاری مسائل حماسی نسلی تلف خواهد شد و سالها عقب خواهیم افتاد. و این همان چیزی است که دیگران می خواهند
ضمن تقدير از دلاورمردان ايران اما خودمون رو گول نزنيم انروزي كه تنگه بسته بشه تمام جهان با روبرو خواهند شدو اين شياطين بزرگ حتي از بمب اتم هم عليه كشور ما استفادهخواهند كرد
بهتره زیاد جو گیر نشده و سری هم به کتاب Jens بزنیم
انا لله و انا الیه راجعون
حالا که دارن از آبراه ایران رد میشن ایران یک حق ترانزیت برقرار کنه و از هر کشتی که رد میشه مبلغی دریافت کنه این هم حقه هم قانونیه هم نیاز به جنگ نداره هم پول کلانی میشه هم میتونه دائمی باشه.
احسند و صد بارك الله بر شما ياران اقا امام زمان . تاكور شود هرانكه بتواند ديد اين همه قدرت و اقتدار را.
از غواصان و دریادلان با ایمان بسیجی پیرو ولایت اطلاعی ندادید که یکی از تاکتیکهای موثر نبرد دریایی ایران اسلامی هستند
یادش در زمان ما با یک اسلحه کلاش تنگه را میبستیم حالا اینهمه زلمبو زیمبو راه انداختیم .
مردم ما كه هر جا رو نگاه مي كني يا دارن همديگر را مي چاپن يا سر هم كلاه ميذارن حالا توي اين پيام ها چه قدر ميهن پرست و چه قدر رشيد ظاهر شدن..
کسی که حرف حساب حالیش نباشه و بخواد زور بگه باید زد تو دهنش زد تا دیگه از این غلطها نکنه ما همانطور که 8 سال با دست خالی جنگیدیم اگر نیاز بشه باز هم می جنگیم ولی این بار دست پر و راحت تر و زور گویان حواسشون باشه که ایران دیگه اون ایران سال 57 نیست !
لاحول ولا قوت الابا الله
اگه امريكا جرات داشت تا حالا صد بار حمله كرده بود . اين جو تبليغاتي براي اينه كه ذهن ما را مشغول نگه دارن تا كارنكنيم و عقب بمونيم بعد ازچندين سال فاصلمون با دنيا زياد بشه و از داخل خرد بشيم.
در مقابل هر متجاوزري ، خارج از توانمندي هاي نظامي ، مگر غيرت و وطن پرستي مردان و زنان ايران زمين ته كشيده است ؟؟؟
واعتصمو به حبل الله
خیلی عالی بود واقعا غرور دست میدهد
شما که جنگ ندیدید شعار ندهید
پيشنهاد ميشود از هم اكنون با اعلام عدم تامين امنيت كشتي هاي عبوري توسط ايران،منطقه ماهانه بصورت كنتورات به دزدان دريايي سومالي اجاره داده شود تا 2 منفعت داشته باشيم:
1-سود بسيار از اجاره
2-كاهش هزينه ها از بابت عدم تامين امنيت
3-درخواست كشورها براي پرداخت عوارض خروجي در قبال تامين امنيت سواحل
4-پيشگيري از تبعات جنگ و حمله به كشور
با تمام اين اوصاف تمام دنيا دريكطرف ما هم يك طرف خاوند عقل سليم به سران ما عطا فرمايد
دست مریزاد به بر بچه ای ایرونی.حالا هرکی میتونه بیاد با ایران کل کل کنه. ایران ایران دهه 60 نیستش ایران ایران دهه پیشرفته.
برای مقابله با هرگونه تهدیدات خارجی مهمترین عامل وجود اتحاد داخلی است ! داریم؟!!!
ای که فرصتها رفت و در خوابی
مگر این چند روز دریابی
تابناک جان بطور خلاصه کل وضعیت دفاعیمونو که لو دادی
بسم الله الرحمن الرحیم
واعدوا لهم ما سطتعتم من قوه
سلام
شايد اينها همه آنچيزي نباشد كه ما داريم اما يقينا همينها هم اگر به ديد و شنود مقرضان و دشمنان برسد قطعا در تصميماتي كه در خصوص تحريم نفتي ايران تلاش مي كنند تجديد نظر خواهند كرد قابل توجه كساني هم باشد كه از ايران باستان و جمهوري ايراني و ..
ما تير غيب داريم به وقتش رو ميكنيم سايت هاي زير زميني چاهبهار تمام اقيانوس هند رو پوشش ميده احتياچي به بستن تنگه هرمز نيست تمام .
باید حواسمان باشد توی تله نیفتیم غرب بویزه انگلیس از این ادعاها اسثقبال هم میکنند
مثل اينكه قراره اين دفعه امريكا و روسيه در ايران با هم بجنگند .
همه اینا قبول. تازه کم گفتید چون هنوز چیزای دیگری هم هست. ولیکن جنگ خانمان سوز است و همه جنگهای جهان باخت - باخت است.
همه ایرانی ها از پیشرفت های نظامی خوشحال و مفتخرند ولی اگر درصد ناچیزی از اینهمه پول و انرژی را صرف حل مشکلات اقتصادی و خصوصا" بیکاری میلیونها جوان شایسته این مملکت می کردید و مثل 153 کشور جهان عضو سازمان تجارت جهانی می شدیم نیازی به این ریسک ها نبود و با اینهمه ثروت خدادادی اتوماتیک ابر قدرت می شدیم!
تابناک جان ای کاش یه لیست هم از تجهیزات طرف مقابل می انداختی تا حداقل خودمان مقایسه کنیم که تجهیزات چه کسی برتر است
با سلام،بابا کم بگیدعمق،عمق.میبینیدکشتی هایی درست کردن که توعمق کم هم تونستن برن ها!از این آمریکای لعنتی هر کاری بگید برمیاد.
با سلام
درود و سلام بر مرزداران ام القرای جهان اسلام
ما به دنبال فتح باب شهادتیم، حال در سنگر جنگ نرم یا جنگ سخت
حسبنا الله و نعم الوکیل
نميدانم دوستان عزيزي كه اين همه رجز خوانده اند به جنگ الكترونيكي نيز فكركرده اند
ما كه ولايت فقيه داريم از هيچ دشمني ترس نداريم
فقط و فقط ایمان به خداوند و وحدت همه مردم ومسئولین ،ما را از گزند تمام بلاهای دشمنان حفظ میکند. البته مسئولین ، اختلاسهای بزرگ و کوچک را برای مردم بازگو کنند و عدالت را برقرار کنند تا مردم جانفشانی 8سال دفاع مقدس را داشته باشند.
تحلیل خوبی بود و لی بهتر است درباره امکانات طرف مقابل هم تحلیلی داشته باشید.
از سایت تابناک تشکر میکنم
نمایش جالب و غرورآفرینی بود
آخ که من چه حسرتي مي خورم که آن روزي که ناو آمريکايي به هواپيماي مسافربري ايران حمله کرد اگر اين سلاح ها را داشتيم اونها حتي جرات اين حمله را هم نداشتند ولي اگر هم حمله مي کردند الان ناو وينسنس قعر آبهاي خليج فارس بود
سلام
اونوقت اگه ايجوري بشه! ناتو و امريكاييها از اين سلاحها ندارن! واي ميستن تماشا ميكنن! يا يه جنگ اتفاق ميافته!
فان ان حزب الله هم الغالبون
انشاللاه پیروزی با ماست
نون كيلويي چند؟
امریکا و اسرائیل جایه خود، ولی خدایش روسیه و چین دست کمی از اونا ندارن.کاش می شد واسه بقا آنقدر منت این دو کشور رو هم نکشیم.
زنده با ایران و ارتش ایران
هیچ کاری صورت نخواهد گرفت و هخیچ جنگی هم انجام نخواهد شد
جنگ کی شروع میشه؟
فرض کنیم ایران با امریکا و اسرائیل وارد جنگ بشه، کجای اسلام به ما اجازه میده در صورت جنگ با این دو کشور حق بقیه کشورها در استفاده از این تنگه رو بگبریم؟
من نمیدونم این همه منفی برا چیه؟؟؟
اونایی که نظر مخالف به صحبت های دوستانمون میدن منظورشون چیه ؟ من که نفهمیدم یعنی چی ؟ اسم خودتون رو گذاشتین ایرانی و ایران دوست و اینطوری به استکبار خوش خدمتی می کنید !!!
حماسه 9 دی 88 یادتون رفته یا یادتون هست ؟
ایه قران هرچه درتوان دارید
برای ترساندن دشمنان خود و خداوند متعال جمع کنید.خدا قوت جندالله
سلام ودرود برامام ره وهمه شهدا وجانبازان ورزمندگان دفاع مقدس ،كه اگر با خون خود از اين مرز بوم دفاع نمي كردند وبا ترفند ها وسلاحهاي دشمن آشنا نمي شدند تا به امروز هيچ كس به اين تجارب و حتي به فكر مقابله ويا خنثي كردن سلاح هاي مخرب دشمن بر نمي آمد.
ممنون از تحقیق کاملتون اضافه بفرمایید جوانان مشتاق شهادت ایرانی و مسلمانان تشنه نبرد با امریکا در کشورهای اسلامی ونیروی قدس سپاه
اونایی که نظر مخالف به صحبت های دوستانمون میدن منظورشون چیه ؟ من که نفهمیدم یعنی چی ؟ اسم خودتون رو گذاشتین ایرانی و ایران دوست و اینطوری به استکبار خوش خدمتی می کنید !!!
حماسه 9 دی 88 یادتون رفته یا یادتون هست ؟
آنچه كه شما فرموديد انگشت كوچيكه توان نظامي آمريكا هم نيست..دعا ميكنم جنگ نشه...ام يجيب .....
سلام خدمت دوستان
یعنی ما اینقدر کوچک شده ایم که برای بستن تنگه ای که تماما توی خاک ایرانه و تماما توی تیررس پدافند خودیه باید همچین تسلیحاتی رو بکار ببریم؟
آیا این چنگ و دندان نشان دادن نشانه ضعف نیست؟
در جواب آن شخص که نوشته خدا با ماست: خدا با همه انسانها است .
باسلام وخسته نباشیدباهمین کارتون نشون دادیدکه ایران هم ابرقدرته گرفتن هواپیمای جاسوسیه امریکادست مریزادچون همه کشورهای اجنبی تنشون به لرزه افتاده نیازی به بستن تنگه هرمزنیست پیروزباشید
ایول
این سلاح ها خوبند اما بهترین سلاح پیشرفت اقتصادی - صنعتی و کشاورزیه چون ما همش تو جنگیم
گزارش خیلی عالی بود اگه ممکنه درباره
امکانات دریائی ناتو و امریکا هم مطالبی نوشته شود
ما در دنیا اول می شیم ،با تمرین وپشتکار
جک می دونید چیه؟
شما بستيدو اونها هم ميشنن نگاه ميكنن
من که اگه جنگ بشه نمی رم بجنگم شما خودتون برید
؟؟؟؟
ایا کشورهای منطقه فاقد هرگونه سلاح هستند؟
چرا سعی نکنیم با همه کشورهای دنیا دوست باشیم . چرا مثل هند مالزی تایوان ( کشورهای پیشرفته پیشکش ) با همه دنیا رابطه خوب و حسنه نداریم . چرا باید فقط از جنگ درگیری حرف بزنید .
همه این ها که گفتید درست ولی قول میدم 48 ساعت به 72 ساعت نرسیده قیمت سوراخ برای خیلی ها میلیمتری 100 میلیون میشه میگی نه ؟ حالا
کسائی که دارند امتیاز منفی میدهند متوجه هستند یک دسته خودفروش بیگانه پرست هستند آدم حسابی تو از اینکه عذت ملی و مذهبیت را به رخ بکشی ناراحتی یا ازجنگی که هنوز هیچ خبری نیست میترسی
لطفا نظر دهندگان بنويسند كه سن شان چقدر است احتمالا روي سفره هاي گرم داريد غذا مي خوريد و قيمت نان و تخم مرغ نمي دانيد چند است
نصرمن الله و فتح قریب. شادی روح امام و شهدا صلوات. خدا را شکر
جمهوری اسلامی ایران: برای حل سردردهای امریکا ، گزینه نظامی نیز روی میز است
وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُمْ وَ آخَرينَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْ‏ءٍ في‏ سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ
ما شايد مشكل داخلي داشته باشيم شايد به خيلي مسائل معترض باشيم كه هستيم اما بخداي لاشريك حضور هيچ بيگانه اي را تحمل نمي كنيم و با قاطعيت مي گويم شايد پس از حمله آمريكا از ايران ويرانه اي بماند اما براي آمريكا و اسراييل و همه بدخواهان آخرالزمان را خواهيم ساخت
بنام دوست که هرچه داریم از اوست
ازرانی باتمدن است و جنگ طلب نیست من دلم میخواهد روزی را ببینیم که به خودباوری برسیم و یک قدرت اساسی در جهان شویم و میشویم
توانایی در بستن تنگه هرمز توسط ایران بر کسی پوشیده نیست و کاملاً امکان پذیر است
خوب است که تابناک به سبک دولت از طرح مسدود ساختن تنگه هرمز رونمایی کرده. نتایج و عواقب این نوع رونمایی از طرح هم مانند سایر رونمایی های کاغذی بروی کاغذ خواهد ماند
درود بر شما فرزندان امام حسین
دوستان وطن فروش (خسته نباشید)
منفی دادن چیزی رو تغییر نمیده ، خودتون رو خسته نکنید.
خوب میشید :)
مثل بچه ها شده ایم . خوب آنقدر هم از این چیزهای خوشمزه که بهترشو دارند ، قشنگترشو دارند عزیز دل برادر
چرا جنگ؟!!! حالا گیریم که 10000 تا موشک هم زدیم آمریکا و اسراییل و اروپا. 10 میلیون نفر هم از اونارو کشتیم فرستادیم جهنم! بعدش بهمون مدال میدن؟!
دوستان عزیز اگر قرار باشد این عمل صادرات نفت کشورهای مسلمان که هم مرز هم هستیم متوقف کند پس عملا با این کشورها هم وارد جنگ می شوئم
اینها همه از برکات رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری است
بسمه تعالی:
به جای بسته شدن تنگه هرمز، تنگه فقر و بی عدالتی باید بسته بشه
درود بر این همه قدرت درود براین اقتدار دروبر ایران ادم با دیدن این عکسها و خواندن این مطالب احساس غرور میکند باید گفت مرگ برا امریکا و انگلیس
ببینم این جنگ هم تحمیلیه؟
ما تا بزرگ بسیجی دنیا حضرت ایت الله امام خامنه ای را داریم امریکا در مقابل ما زانو خواهد زد
با سلام درسته این غربی ها خیلی تلاش میکن تمهیدات کاملی در مقابله با این توان گفته شده به کار ببندن ولی!
بعد حتما دنیا هم می شینه نگاه می کنه فقط!!!
با گوشت یخی و منجمد کیلویی 10000 تومن نیازی به جنگ مستقیم نیست . تازه با بستن تنگه هرمز اونا هم بیکار واینمیسن یه کمی منطقی باشیم جریان دفاع مقدس هم فرق داشت در آن موقع جوان هایی بودن که به جای شعار عمل می کردن.
نمی دونم که آیا راه مسالمت آمیز و یک ترفند سیاسی وجود ندارد که ما دم از جنگ کردن نزنیم؟
دو صد گفته چون نيم كردار نيست امريكا جرات حمله به ايران راندارد اين بركت خون شهداست بايد مراقب اختلافات داخلي بود
جانم فدای ایران
انقدر باید مسلح شویم که غرب وامریکا مثل بید از اسم ایران به خود به لزند
13تا چیز میز لازم نیست

.
13تا چیز میز لازم نیست

.
ایران باید این کار را انجام بده تا تا حال این عربها سر جاشون بیاد
قدرت اصلی هر کشوری مردم آن هستند
من بمیرم اما نمیرد خاک من
سلام بابا ایول از اینکه یک ایرانی هستم احساس غرور میکنم
واقعا آدم احساس غرور می کند
نه تنها تا آخرين نفس بلكه تا آخرين نفر ايستاده ايم و امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند. به ياري خدا و باهم دلي مردم و بدون كمك دولت ماپيروزيم
آفرین واقعا خوب بود
همون طور که ایت الله خامنه ای گفت امریکا کوچک ترین غلطی بکن ما از درون او را نابود میکنیم...این کم حرفی نیست...دیدن این تصاویر هم کم حرفی نیست....از کجا رسیدیم به کجا و به امید روزی که امریکا جلوی نژاد اریایی زانو بزند
زمانی توی جنگ جهانی کشورها داشتن از گرسنگی می مردند آمریکا گندم مازاد خودش رو می ریخت توی آب
آمریکا فکر کرد هر غلطی می خواد میتونه بکنه
ميبينم كه همه نظر هارو فيلتر كرديد
با درود امکانات امریکا رو نباید دست کم گرفت دوما مردم امریکا در دسترس حمله نیستند ولی مردم ما چرا سوم همین عربستان سعودی و کشورهای اطراف ایران همگی با امریکا هستند یعنی ما در محاصره هستیم امریکا میخواست ایران را محاصره کند با بهانه صدام و تالبان حال میبینیم که مردم ما شدیدا آسیب میبینند مگر اینکه دولت همه را متعجب کند و سلاحهایی را رو کند که ما بتانیم برتری یابیم و اینکه اصلا مانمیتوانیم این نتگه را ببندیم چون کشتیهای سبک فقط از قسمت ما عبور میکند ولی باید ببینیم که چه بکنیم اگر نفت ما تحریم شود کشور زیر بار فشار له میشود و ما باید همچین قدرتی را داشته باشیم تا جلو این تحریمها را بگیریم وگرنه از این بدتر سر ما خواهد آمد
درود بر دریا نبردان ایران ما که با طوفانهای غول آسا دل دشمن را به لرزه در می آورند.
ای کاش اکثر مردم یه خورده به مغز خودشان فشار می آوردند و یه خورده فکر می کردند اتگه ما تنگه هرمز را ببندیم اون وقت اولا نفت خودمان را کجا بفروشیم تا بتوانیم خرج این همه مهمات کنیم ثانیا مگه الکیه
قضاوت با عقل خودتون..!
مابيرو ولايتيم وشهادت نيز افتخارماست
ایران قدرتمند ترین کشور منطقه نیست بلکه به لطف خدا قدرتمندترین قدرت جهان است نه فقط به خاطر تسلیهاتش بلکه به خاطر ایمان و فرهنگ تمدن ف الهی مردمانش
سلام خدمت دوستان عزیز درود به ایرانو ایرانی
دوستان عزیز فقط میتونم دعا که کنم که خداکنه گفته هاتون درست از آب دربیاد وگرنه که ...............................خدا اون روزو نیاره
من بعنوان یک ایرانی افتخار میکنم که تمام کشورهادست بدست هم دادند تابتوان مارا به زمین بزنند ولی نمیتواند
و این قدرت را از آقا امام زمان، و رهبر کبیر امام خمینی داریم
اگه یکی از 100 موشکی که ایران به سمت تل آویو شلیک می کند به تل آویو برخورد کنه ، روی زمین دیگه جایی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت و همه صهیونیست های ترسو به کشورهای اروپایی و آمریکا فرار می کنند ...
مردم کشور ما مردمی با غیرت اند . این خود یک هشدار برای کشور های منطقه محسوب می شود .
و ما تجربه 8 سال جنگ را داریم و این خود برای ما امتیاز محسوب می شود .
ی(یا علی مدد )
ما مردم ايران دشمنان ايران را نابود كرده و خون خود را به خاك ايران مي ريزيم
مثل اینکه دوستان باسواد ما فرصت مطالعه وقایع مهم تاریخی را ندارند.
ایران بزرگتر از این حرفاست
اگر فرمان دهد رهبر، بتازیم
اگر او خواهد از ما، سر ببازیم
من فکر میکم این بخشی از تجیزات ایران باشد
معلوم شد که ما هم می توانیم
ضمن تشکر ، فکر میکنم به همه این ها ایمان و اراده جوانان جان بر کف رو هم باید اضافه کرد
بهترین کاری بود که میتوانست دس امرکا را از پشت ببندد
سلام به هم وطنای گلم. دقت کردین تو هر نظری که اسمی تز امریکا برده شده تعداد منفی ها خیلی زیاده که خب دیگه اینم معلومه کار کیه پس همه با هم میگیم،مرگ بر امریکا،(حالا منفی بده تا جونت بالا بیاد)
سال 57 تا68 که ایران نمیتونست سیم خاردار بسازه نتونستن غلطی کنن حالا که جای خود داره
کارت ردیفه دمت گرم گوربابای امریکا
تازنده ایم ازنظام جمهوری اسلامی ایران عزیزحمایت میکنیم انشاءالله
مرگ بر انگلیس
درود بر حافظان وطن.غیورمردان ارتش وسپاه.مرگ بر دشمنان ایران.ما می توانیم.درود برایران وایرانی
امریکا واسراییل هیچ غلتی نمی توانند بکنند
من توی مساعل سیاسی نیستم ولی با امریکا نمیشه کل کل کرد مردم ایران امریکا اگه بخواد بلایی که سر هیروشیمای زابن اورد یادتونه ؟
base dige ,
بابا دمه همتون گ________________رم؟
ايران پيروز است.براي هميشه
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل ... واقعائ کارتون شاهکاره درسته تحریممون کردن ولی بازم شماها هستین که شب روز دارین سیستم جنگی کشور مارو اپدیت می کنید دمتون گرم ایشاا.. خدا ازتون راضی باشه
میگویند یه ذره شاخ بهتر از یک متر دم است .
در صورتی که نتوانیم از خودمان دفاع کنیم امریکا که سهل است مطمئن باشید کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس هم برای ما دم تکان خواهند داد.
کل مساحت قطر چقدر است که شبانه روز علیه سوریه که یک کشور عربی است .توطئه سیاسی ،نظامی واقتصادی میکند.
به امریکا بگویید همه گزینه های ملت زنده و بزرگ ایران روی میز است .
افرین به ایران وایرانی
دمت گرم داشی
دلیر مردان خدا خدا قوت یادگاران 8 سال دفاع مقدس خدا قوت.. ارزومان بسر رسید..یا علی..باز هم ثابت خواهیم کرد؟؟؟؟ فرج نزدیک است ...ملت ایران..وحدت وحدت.کرد . لر. بلوچ.اتحاد .وحدت..داشته باشم هیچ کشوری جرات هیچ کاریندارند..؟
رهبر کبیر انقلاب جانم به فدایت ،ماشاءلله به این همه اقتدار زنده باشید . چشم دشمنان انقلاب کور باشد .
درورد خدا بر نائب امام زمان حضرت آیت الله خامنه ای ،خسته نباشید رزمندگان اسلام ، کور باد چشم دشمنانتان ،
سلام من فکر میکنم که ما دیگه اون پشنوانه مردمی که در زمان نفاع مقدس داشتیم نداریم لذا اگه خبری بشه مملکت از داخل منفجر میشه. دشمن هم اینو خوب میدونه!
اوهو 1اسم قشنگییی بزارید روی موشک ها ولی خداییی جالب بود
درود بر سپاه و ارتش که باعث ترس دشمنان و ارامش مردم شدند دمتون گرم واقعا احساس غرور کردم
بسم الله القاهر الجبار:
و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة
افرين برشما اي دليلر مردان ايران افتخار مي كنيم كه ايراني هستيم جانم فداي رهبر
بجای بستن تنگه هرمز بفکر بازار پرتلاتم باشید
والا چی بگم به نظرتون حرفی واسه گفتن مونده
بایدازتلاش کلیه نیروهای مسلح تشکرکردزیرامایعه افتخاراست
همش همینا را دارید پس زود بری جنگ
امریکاهیچ غلظی نمیکند
دوستی بی بهانه بهتر از دشمنی بی جهت است
ما مردم ایران تا اخرین قطره خون از خاک و وطنمان دفاع میکنیم . و به کشورهای غربی خواهیم فهماند که ایران تا ابد جاویدان خواهد ماند
اما...........
قطره قطره خونم فدای یه سانت خاک کشورم وطنم ایرانم زنده باد ایران
به امید اینکه روزی ایرانی مقتدر داشته باشیم
درود بر رزمندگان اسلام
پس چرا یه سلاح قدرتمندتر (جوانهای ایرانی)نگفتید؟
از آنجا که باز نگهداشتن تنگه هرمز هزینه هنگفتی برای جمهوری اسلامی ایران دارد لذا لازم است از تمام کشتیهای
عبوری عوارض گذر دریافت گردد. واز تضیع حقوق

ملت ایران جلوگیری بعمل ایده
سلام. جانم فدای رهبر که همچین نیروهای نظامی خوبی تربیت کرده
ما جنگ طلب نیستیم ولی امریکا باید بداند با کشوری قدرتمند وبا ایمان مانند ایران وجوانان با غیرت طرف است که حاظرند جانشان را برای رهبرشان وناموسشان فدا کنند
خداقوت با ایمان خالص وتوکل به خداوند فرمایشات بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران را تکرار میکنیم ومیگوئیم امریکا هیچ قلطی نمیتواند بکند در ضمن از دوستان تقاضادارم برای ظهور فرزند فاطمه دعاکنید
زنده باد اسلام وايران
ما تا اخر ایستادیم
من احساس قوي بودن دارم
غیرت وایمان ایرانی وناموس پرستی ایرانیان بزرگترین سلاحی است که داریم نباید با مکاری دشمنان از دستش بدهیم با نوای کاروان تن هر موجود زنده ای را میلرزاند
همون طور که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه و به عینه دیدیم همونطوره که امام گفته حالا هم به همه دنیا میگم گنده لاطتون نتونست کاری بکنه شمام خودتون رو خسته نکنین و پا روی دم شیر نذارین
سلام
انشالا بخوره تو سر بدخوهان ایران. مخصوصا وهابیهای سعودی و همکاراشون
یعنی اونها همه شون دست وپاشون بسته بابا عمر مفید یک هواپیما ی جنگی 10 ساله در صورتی که هواپیماهای ما الان عمرشون بالای 40 ساله پیش خودتون چه فکر کردین
مرگ بر امریگا
سروجانم فدای ایران عزیز قربون همه مرزبانان میهن عزیزمان ایران بشم
دمتون گرم خدا خوتشون بده
خاک پای هر چی تعصبیه میهنیه
یا علی
درود
Lik
زنده باد ایران و ایرانی
پاسخ ها
علی محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
اگر علم در ثریا باشد ایرانیان برآن دست خواهند یافت.
درود بر ارتش و سپاه قدرتمند کشورم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ایران ایران ایران رگبار مسلسل ها
ایران ایران ایران
سه تا کشترا سوراخ کنید در تنگه دوم زدن با تو پخانه تنگه را سوم قایقها که درونش تی ان تی باشد از راه دور منفجر شود هر وسیله را تبدیل به وسیله نطامی تبدیل کردن لنجها پر از تی انتی انفجار از راه دور تراده پی ام پی را کاتو شا سوارش کنید با قایق بردن وسط اب و شلیک کردن
جانم موتوریه موشکه که داخل یه قایق معمولی کار یه ناو شکن پیشرفته رو می کنه و نا ودشمنو می فرستم رو هوا انشا الله!
زنده باد رهبر عزیز میهن جمهوری اسلامی
ما ایرانیان گوش به فرمان رهبریم
از هیچ‌قدرتی به عشق رهبر نمیهراسیم
با سلام امریکا انقده از مردم ایران میترسه که جرات حمله به ایرانو نداره در ضمن اگه یه ذره جرات کنه بلای عراق رو سرش میاریم مگه اون موقع این سلاح ها رو داشتیم اونا از قدرت و غیرت ایرانی چیزی نمیدونن
نفتکشهای قدیمی را دهتای انرا اتش بزنن تنکه بسته میشه مین دریایی توپخانه ها هواپیماهای جنگده میتوانن تنگه راببنده ایرا ن کشیهای نفتکشو اتیش بزنه هزهر متر یک نفتکش سپاه کشتی بسازه با یدک کش بره دهتا در تنگه اتیش بزنه مین دریایی تا میتواننن تولید کنن
دیدین نحریم کردن و دوستان
یعنی توهمی ترین و بچگانه ترین تحلیل عمرم رو دیدم
جالبرتش اینه یه عده هم بدون مطالعه هورا میکشن
افرین بر غرور جوانان ما زنده باد ایران زنده باد ایران زنده باد ایران واقعا آرامش گرفتم
سلام هموطن . کسی دوست نداره جنگ بشه . ولی وقتی یک دنیا دشمن داریم و همه با ما سر جنگ دارن ما که نمیتونیم بیکار بنشینیم . ما هستیم..... ایران هم هست ....
اقا همه ان هرفایی که میزنین درست.اصلا ما به کل دنیا نفت میفروشیم.
شتر در خواب بيند ...........
جنگی درکارنخواهدبودولی بااین حرفهای نسنجیده دولتمردان ما این فکرتوکشورهای دیگه راه افتاده که ایران وایرانی جنگ طلب هستن وفقط بازور وقلدری میخوان منافع کشورروتامین کنن.همین الان هم خیلیاکه دوست بودن علیه ماشدن
این چیزها را که می نویسید اسراییل وامریکا می خوانند ودیگر عقب نشینی می کنند .لطفا ننوسید تا ببینیم که می خواهند چه غلطی کنند.ایران تنها کشور مستقل جهان است.که فقط از خودش دستور می گیرد.
چراهمه نظرات رونمیزاری. تبعیض قایل نشو
بستن تنگه هرمز اگر در حد حرف هم باقی بماند تاثیرگذاره... نیازی به جنگ هم نیست.کافی است ایران در منطقه آبهای سرزمینی خودش رزمایش برگزار کنه
چو ایران نباشد تن من نباد.به قول رهبر فقید ایران عزیز امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.درود بر رزمندگان جان برکف
باسلام
خوانندگان اين مقاله خواهشا" جوگير نشويد....
به نظر من هر اتفاقی ممکنه بیفته سیاست و جنگ یه چیزه دیگست
به جای این کارا و جنگ با دنیا دوست باشید که الان من جوان نه کار دارم نه زندگی نه آب واسه خوردن نه برق مملکت با همین کار ها چهل سال رفته رو به تباهی
من نظرم اینه ک بجای این حرفا اول بیایین ایمانمون رو قوی کنیم
درود بر ایران.
تاریخ بخوانیم
مین ریزی

غرق نمودن تعمدی کشتی های فرسوده جهت انسداد تنگه هرمز
یا سلام مدیریت محترم سایت تابناک : ایران هیچوقت جنگ طلب نبوده و نخواهد بود. اما باید همیشه
مراقب تهدیدات دشمن بود. مانند 8 سال جنگ تحمیلی نشود. ایران باید قدرت خود را به ابر قدرتها نشان
دهد. منتها همیشه دنبال صلح و دوستی بوده . اما زیر بار حرف زور نخواهیم رفت.
ئلی نمیتوان به غرب اعتماد کرد.
توکلت بر خدا باشه..
همه ی ما راحت می خوابیم خاطرمان جمع است این دشمن است خواب اشفته دارد چون سپاهی قدرتمند ومقتدر درکمین اوست
مرگ بر امریکای جنایتکار
امریکا هیچ غلطی نمیکند
کلوخ انداز راپاداش سنگ است...
تنگه هرمز به طور مساوی متعلق به ایران و عمان هست
بیشتر رفت آمد کشتی ها در قسمت عمان صورت می گیرد
بر طبق قوانین بین الملل تنگه هرمز همانند آبهای آزاد هست
نه ایران نه عمان حق بستن آن را ندارند
باسلام شعارما بستن تنگه ی هرمز. عاقلانه ترین روش مقابله اس. با این کار ما خواهید دید که چگونه همدستان ترامپ اورا ترک خواهند کرد.ترامپ نادانو جوگیر اس هیچ وقت موفق نخواهدشد.عاقبت او مانند مرغی سرکنده ایست که توعروسی سرش بریداند!!!
چوایران نباشد تن من مباد الله اکبر
دو راه بیشتر نداریم یا تنگه هرمز را ببندیم یا فرار رو به جلو بکنیم انقلاب صنعتی بزرگی بکنیم مردم را به اینده امیدوار کنیم رو پای خودمان باستیم هر دوره یک حکومت عوض نکنیم بازیچه کشورها بزرگ نباشیم اینده مدرن خوب تو هر وضعیتی باشیم مردم رو مایوس نمیکنه زنده باد ایران
درجواب دوستی که می گوید مذاکره دپلماتیک کنیم باید گفت برجام محصول مذاکره بود جز فقر تحریم چه نتیجه ای داشت آ زمودن اروپا احمقانه ترین تصمیم است باید عملا برای منافع ملی تلاش کنیم.
قدرت ایران درحال حاضردراوج جوانیست ومانبایید درحال حاضرکه ازقدرت ونیروی جوان برخورداریم زیربارزوروسلطه برویم .
من خاک زیر پای همه غزیزانیکه به هر نحوی در خا تلاش و سازندگی کشورمان هستن خوشحالم از اقتدار ایرانم مرگ بر امریکا دشمن اسلام و بشریت
عظمت انسان در فکر اومعلوم میشود.
وطنم دوستت دارم...
چرا همه شدید تیوری سین وکارشناس نظامی ،،از این ور تورم کمر شکن مردم ایران را به ستوه اورده ، انوقت شما کار بران نظر جنگ وجنگیدن را توسعه میدهید
ظاهرا توهم دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
نه بابا
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
خیر برادر یا خواهر گرامی ! شاید شما بگویید که مدت 8 سال جنگ با عراق حتی یک روز هم صادرات نفت از ایران و عراق قطع نشد ! این که سهل است در هنگام جنگ خود عراق که اشغال شد هم صادرات نفت قطع نشد . بله درست است کسانی که بازار نفت جهانی را دارند نمیگذارند از این اتفاقات بیافتند ولی نه هنگامی که قرار است نفت بشود 120 دلار اتفاقا دنبال همین هستند چون اینها یک مدت نفت را قیمت می دهند 30 دلار ! در ان زمان نه روسیه تحریم است نه ایران نه ونزوئلا بعد باید نفت بشود 120 دلار که در ان سالها باید یک جنگی چیزی باشد که یک عده نتوانند ان قیمت بفروشند مثل ایران و روسیه و ونزوئلا که تحریم شوند . قیمت نفت در این مدت مثلا متوسط می شود 70 دلار که برای مافیای نفت جهانی می صرفد ! در ان مدت پدر کشورهای مصرف کننده رقیب مثل چین و اروپا گائیده می شود که بی خیال اصلا هدف همین است
من فقط موندم با اینهمه تجهیزات و قدرت چطوری هنوز گلستانو آب برده؟؟؟
با شلیک یک گلوله و سقوط بورس پوشالی و تورم چند هزار درصدی همه چیز ساقط می شود ساده هستید آنها هم می خواهند با شروع جنگ و فلج کردن اقتصاد به هدف خو برسند
واقعا جراتشو دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
فوقش یه عاشورا دیگه ساخته میشه
دنیا و لذتاش هم باشه واسه شما ترسوها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
به موقعش بله
خوبم جرات داریم
ببینیم اونها هم جرات دارن؟؟ یا شما؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
سوال بزرگ همین هست واما بعد از بستن چند روزه بسته میمانه چه مقدار مهمات رو سرمون میریزن چقدر از تاسیسات زیر بنایی کشور نابود میشه تجربه ما مصر و کانال سوئز می شه یا تجربه ژاپن خوبه به بعدش هم فکر بشه دفاع با اقدام تحریک آمیز فرق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
آره . مگه نمیدونستی
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
شما ممکنه جراتشو نداشته باشد ولی طبیعتا حتی یک حیوان مثل گربه هم اگر جایی گیر بیافتند مثل شیر به ادم حمله می کند ! اگه مجبور شویم باید جراتش را داشته باشیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ببخشید شما واقعا ایرانی هستید شک دارم شاید افغانی باشی یا از خود عربها
ظاهرا زیادی کتاب های تخیلی می خوانید من هم می خوانم به خصوص سری هری پاتر را
ممنون از شما و همه دیگران! بعد از این مطلب شما همه چیز ارزان شده الان مرغ سر کوچه کیلویی دو هزار تومن میدن، گوشت شده کیلویی 15 هزارتومان، بیکاری از بین رفته و تمام کارگرای مشغول بکار شدند، آمریکا طی چند ساعت گذشته چندین بار به صورت رسمی غلط کردم رو امضا و در دفتر خانه اسناد رسمی علی آباد کتول ثبت کرده، دلار کف خیابون ریخته، حتی یک مفت خور پیدا نمی شه و مهم تر از همه تمام روحانیون لاغر شدند و اختلاس تمام شده، بیکاری از بین رفته و کلا همه چیز کویته
این گزارش در چه تاریخی تنظیم شده ؟ 1398 ؟ پس چرا نظرات مربوط به سالهای 1390 و 1395و .... است ؟
یعنی ما ازسال 90 تا بحال پیشرفتمون در سامانه های جنگی ثابت مونده ؟ یا این که مقاله چیز دیگری بوده و....در ضمن امتیازات منفی به نظرات داره مثل قیمتها ؟؟؟؟؟؟؟ بالا میره .....
سردار علایی رئیس سابق نیروی دریایی سپاه و هواپیمایی آسمان بوده است و در پاسخ این داستان سرایی گفته ما می توانیم خیلی سریع تنگه هرمز را ببندیم و امریکا هم می تواند خیلی سریع آن را باز کند همین قدر سخن کفایت است.ظاهرا داریم می رسیم به زمان تفکیک فرایند شعار دهی از واقعیت گرایی که بسیار مبارک است.
تاریخ تکرار می شود
بستن تنگه هرمز بايستي آخرين گزينه ما باشه در رويارويي با آمريكا. هر چقدر هم توان نظامي بالايي داشته باشيم، كه قطعاً همينطور هستش، بستن تنگه هرمز مسلماً اجماع جهاني رو بر عليه ايران به همراه خواهد داشت حتي نظر منفي چين و روسيه رو. لذا پيروزي در جنگي كه همه بر عليه ما باشند غير ممكن يا اقلاً سخت و پر هزينه خواهد بود. البته نبايد در شرايط كنوني به هيچ وجه مقابل قلدري آمريكا سر تسليم فرود بياريم چون الان آمريكا نه تنها خواهان از بين بردن نظام ما بلكه عزم اين رو داره كه كشور رو به نابودي و فنا بكشه. به نظر ميرسه راه حلهايي كم هزينه تر و عقلاني تر از رويارويي نظامي ما با آمريكا وجود داشته باشه و قطعاً پاسخ مناسبي از سوي دولتمردان ما به اقدامات سفيهانه آمريكا داده خواهد شد.
فکر نکنیم با چند تا موشکی که داریم میشود برگ برنده !!!!!
این موشکها در مقابل کشورهایی چون عربستان افغانستان و یا ازبکستان شاید کارساز باشد اما واقعیت چیز دیگر است.
با بمب های الکترومغناطیس باید چکار کرد؟
خیانتهای داخلی چطور؟
دشمنان قسم خورده؟ جدایی طلب ها و صدها مشکل دیگر قد علم می کنند
آفرين كه همه رو لو دادي

فقط جاشونو و ساعت حمله رو هم اگه بگي ممنونت ميشم!!!!
تنگه هرمز یک آبراه بین المللی هست, قبل از این که رگ گردنتون بزنه بیرون این رو بفمید که ما فقط در آبهای سرزمینی خودمون که ۲۰ کیلومتر هست حق مالکیت دارین الباقی مال عمان و ۳ کیلومتر هم آب بین المللی هست در اون دو محدوده ما کوچکترین حقی نداریم. بستن تنگه هرمز با زور نظامی یک دنیا رو در برابر ما قرار میده. این دیگه جنگ با عراق اونم در دهه ۸۰ میلادی نیست!
اونهایی که میگن تنگه هرمز رو ببندیم ایشالا مسیولیت صحبت هاشون رو شخصا قبول میکنن و از مردم ایران خرج نکنن!
اونا هم تیر کمون و منجنیق دارند
نفت ایران بخاط تحریم باید قیمت کمتر به فروش برسه و هر روز تهدید به تحریف نفتی میکنند واقعا اگه می تونند تنگه هرمز ببندند چرا این کارو نمی کنند سنگ بزرگ نشانه نزدن است.
همه معادله ها بدون در نظر نگرفتن جو داخل و بی تدبیری محکومه، برگ برنده ما قدرت و سرمایه مردمی هست که از دستش دادیم جوانان ما قبلا بع دلیل ایمان به ارزش ها و امید به گستراندن عدالت شهید شدن دشمن واقعی ما خودمان هستیم
فقط احساسی عمل نکنید..
بیشتر به فکر مردم و کشور باشید
تنگه هرمزیک یک آبراهه بین المللیه
هیچکس اجازه بازوبستنشو نداره که
تاحالا فکرکردین که چرا دیگه کسی طرفدارمانیست
حتی کشورهایی که۴۰ سال خوراندیمشون
و اونا هم بیکار نشستن که شما ببندین!
لابد آمریکا هم دست و پا بسته میشینه نگاه میکنه!!!!!!!
فقط حرف دریغ از عمل
واقعا" تو چه فکری هستید خواب می بینید مگه شدنی اصلا" این حرفهای خنده دار خیلیها می خواستن خیلی کارا کنن کجا هستند الان درس بگیریم دنیا دنیای تعامله نه جنگ
قدرت ایران را با آب و تاب نوشتید. ولی از قدرت آنها چیزی نگفتید. آنها همینطور نشسته اند و ما را نگاه میکنند؟ واقعا فکر میکنید که در برابر بسته شدن تنگه هرمز قادر به اقدامی نیستند؟
دقیقا اسرائیل و امریکا میخواد جمهوری اسلامی رو به جایی بکشونه که اولین اقدام از سمت ایران شناخته بشه
و بعدش با کلی تبلیغات یک اجماعی از چندین کشور بر علیه ایران تشکیل بده که اهای کشور های جهان، ایران نمیزاره نفت شما صادر بشه و ... و برای ایران دشمنان زیادی ایجاد کنه
با توجه به موارد بالا و با توجه به اقتصاد فعلی ایران، امکان شورش های کوچک داخلی نیز وجود دارد و قیمت های ارز و ... چندین برابر خواهد شد که مردم ایران چندین و. چندین برابر فقیرتر خواهند شد و تعدادی از اینان از شدت فشار قفر امکان دارد شورش های شدیدی بکنند
و از اونور با توجه به وضع داخلی و اقتصاد داغون ایران، امکان داره امریکا برای باز کردن تنگه هرمز بدون هیچ نگرانی دست به اقدام نظامی بزنه چون میدونه ایران با این وضع اقتصادی و نارضایتی داخلی، توان جنگ تمام عیار و یا طولانی مدت رو نداره

مسئولان ایران به جای ساختن این همه موشک بهتر بود اندازه ی یک دهم آن به اقتصاد و مردمش رسیدگی میکرد
الان یه دخترو پسر یه رقض معمولی بکنن کمتر از 24 ساعت از هر سوراخی پیداش میکنن انگار جنایت کردن
ولی کسی که داره در قفر زندگی میکنن و گوشه کنار جاده شده پر از معتاد و ... انگار نه انگار
با تشکر
باید حتما بسمت ساخت زیر دریایی اتمی هم برویم.
متوجه هستید که بستن تنگه هرمز یعنی ریختن تمامی کشورهای دنیا به سر ما . هنوز بسته نشده تمامی همسایه های ما کمر به دشمنی ما بستن
کمی فکر کردن و احساسی برخورد نکردن خیلی بهتر از به کشته دادن جوانان این مملکت و ویرانی ایران است .
بنظر من بهترین کار این است که ایران با کشورهای همسایه به هر طریق ممکن اختلافاتش را حل کند تا بدنبال راه هائی باشد که دشمن پیش پای ما میگذارد
فیلم جنگی هالیوودی زیاد نگاه کردی؟؟؟
بستن تنگه هرمز یعنی اعلان جنگ به تمام دنیا
خیال راحت عملیات طوفان صحرا این دفعه با مشارکت تمام کشور ها منجمله روسیه و ... بر علیه ایران اجرا خواهد شد
واقع بین باشیم لطفاً
با سلام و خسته نباشید؛ تمامی این تحلیل ها یک ضعف بزرگ دارد . مثل رزمایش های ما که نیروی دشمنی وجود ندارد شما در تمامی این تحلیل عکس العمل دشما را نادیده گرفته اید. این گونه تحلیل ها یعنی هیچ.... خدا نکند کار به رویایی و زور آزمایی مستقیم برسد تا ببینیم کی درست گفته است. خدا نکند....
جامعه بین الملل هم مثل بوق وایمیسن شما کشتی هاشون رو موشک بارون کنید !!!!
فقط امیدوارم اینگونه صحبت ها فقط برای خوراک سازی مردم باشه و فرماندهان اینقدر ساده انگارانه به مساله نپردازند .
تصاویر بسیار ضعیف بود مشکل تون چیه ما الان پیشرفت ترین پهپاد داریم اون هواپیما پرند نسخه یک نسخه سه خیلی پیشرفت است چرا نشون نمیدید واقعا چیه از تضعیف کشور لذت می برید یا سوادر سانه ندارید
آمریکا چند هزار کلاهک هسته ای نساخته که بشینه نگاشون کنه و یک کشور جهان سومی بیاد تنگه هرمز را ببنده و قیمت نفت را چند برابر کنه
این نوع گزارشها فقط مصرف داخلی دارد. وگرنه همه می دانند که توان نظامی امریکا بسیار فراتر از این حرفهاست.
اصل ماجرا اصلا" چیست؟
اگر حمله آمریکا به عراق رو فراموش کردید توصیه میکنم یکبار دیگه برید فیلم های جنگ و اخبار و وقایع اون زمان رو ببینید

و اگر نتیجه نداد حتما جنگ رو آغاز کنید !!!
بستن تنگه هرمز ازطریق نظامی دنیا را بر علیه ما متحد میکنه .ما باید در یک حرکت جهادی انقدر شناور تولید کنیم واز نیروهای شهادت طلب و با ایمان بسیجی بخواهیم بدون تجهیزات جنگی در اعتراض به تحریم ها از ورود و خروج کشتیها جلوگیری کنند.قبل از این کار باید به تمامی رسانه های جهان اطلاع رسانی شود .دولت و مردم هم پشتبانی کنند اینطوری صدای اعتراض ما به جهانیان خواهد رسید
ببخشید میشه بگید ایران چند ساعت میتونه تنگه رو بسته نگه داره؟
جانم فدای وطن اماتا گفتگو چرا جنگ ؟جنگ بشه همه چیز داغون وادمها کشته بشن بعد گفتگو خوب اولش گفتگو
با سلام.
آمریکا در طی سالیان متمادی نشان داده که برای پیروزی در جنگ هیچ خط قرمزی ندارد. مخصوصا هرگاه درگیر جنگی فرسایشی یا پرهزینه شود بدترین تصمیم ها را می گیرد مانند بمباران هیروشیما و هواپیمای مسافربری ایران. برای هر نقشه ای برای جنگ باید این را مد نظر قرار داد که مثلا آمریکا ممکن است مراکز پرجمعیت و یا جاهای عجیب دیگری را مورد بمباران قرار دهد. باید برای بازداشتن آمریکا از چنین تصمیمی یک استراتژی مناسب اتخاذ کرد. به عنوان مثال از قبل اعلام شود که در صورت هر حرکت خلافی، ایران مقابله به مثل خواهد کرد و پاسخی کوبنده تر خواهد داد. آمریکا همیشه دوست دارد به عنوان یک دیوانه در جنگ شناخته شود. باید جلوی این دیوانه بازی را از قبل گرفت.
چقدر سیاستمدار...تنگه هرمز هم ببندید..اخرین برگ رو هم بازی کنید..و نتیجه اش رو هم ببینید....
یعنی اگر ایران تنگه را ببنده که الابته اینکاررا نخواهد کرد قیمت نفت میشه 250 دلار و کشورهای عربی و صادرکننده ها نفع میبرند. اگر هم نبنده قیمت نفت 60 دلاره و غرب و چین و تولیدکننده ها نفعشو میبرن
در هر صورت ما .....
چرا اقدام نمی کنیم؟
دیگه باید چه کار کنن که ما هم اقدامی بکنیم
دارن ما رو به تله میکشونن اگه طرفدار ایرانید اگه طرفدار نظام و انقلاب هستید این دام آمریکا عربستان و اسرائیل رو درک کنید و نگذارید سرنوشتی مانند عراق داشته باشیم آنان دنبال توجیه اشغالگری خود هستند فعلا بهانه ای ندارند ولی کوچکترین حرکت ما رای ستن تنگه هرمز این توجیه رو هب دست اونا میده .
همش خوب و عالی ولی خداییش سوار آون قایق پرنده نشین! لامصب از پراید خطرناکتره!
با پرت کردَن چندتا موشک که تنگۀ هرمز بسته نمیشه.از طرفی بخشی از تنگۀ هرمز در محدودۀ آبهای عمان هست و تجاوز کشتی های ایرانی به آبهای عمان،همۀ کشورهای منطقه را برعلیه ایران بسیج میکند
فقط کوتاه نیایید خواهشا به حرفتون عمل کنید اگه نفت ایران تحریم شد حتما تنگه هرمز رو ببندین تا امریکا بفهمه ایران به وعده هاش عمل میکنه
لطفا احساساتی نشوید
لطفا احساساتی نشوید چیزهایی که نشان دادید میتونه عربستان یا کویت رو بترسونه مطمئن باشید مال 60 سال پیش آمریکاست
غرور ایرانیمون جای خود اما نباید بیگدار به آب زد. ایرانی غیور باید باهوش هم باشه و به تله نیفته
مطمِئنا به همون روش که برجام رو اتیش زدیم تنگه رو هم می بندیم .
البته با این پروپاگاندا موافقم چون نفت رو گرون می کنه و کشورها به امریکا فشار میارن
کسایی که با دیدن این جنگ افزارها کف کردن بدونن که ارتش امریکا هزار برابر اونو تو زرادخونه هاش داره.پس جو گیر نشید شعار بدید.تنها مزیت ما اینه که اونا باید با نیرویه زمینی تو خاک ما بجنگن.دوم اینکه ما هم ادمایه خودمونو داریم تو منطقه وحتی امریکا که سر فرصت کارشنو بلدن.در کل جنگ نشه خیلی بهتره
ببندید .......
احساسات تنها چیزی است که یک سیاست مدار ندارد ، سیاست مدار واقعی هیچ وقت روی کاغذ بازی نمی کند ، چین با توچه به قدرت اتمی و حق ناتو و حرف اول اقتصاد با در نظر گرفتن تمام جوانب واردات نقت را لغو کرد .
حتی اگر ایران تنگه هرمز را مسدود کند بدون شک دشمن فرضی هم بی کار نخواهد نشست ،حتی یک تیر به سمت ایران اقتصاد ایران را 20 سال عقب خواهد برد ، اگر جنگی صورت گیرد هیچ ناو امریکایی در خلیج فارس نخواهد ماند تمام ناوها به اقیانوس هند منتقل میشوند و این موشک کروز می باشد که شلیک میشود مطمن باشید سیاست بهتر از جنگ خواهد بود نیروگاه بوشهر ، پالایشگاهای جنوب همه اقتصاد ایران است نباید احساسی برخورد شود شاید برای مردم عادی خوب باشد ولی برای سیاستمدارها اصلا قصه خوبی نیست
فرودگاه بغداد ظرف مدت یک ربع توسط اسلحه های ماکروویو تسخیر شد .
از کشور حمایت کنیم و سعی کنیم تا حد ممکن سایه جنگ از سر ایران دوربشه
چرا اینهمه کشور در دنیا مشکلات ما را ندارند ما می خواهیم به چی برسیم ؟ و به چی رسیدیم ؟
توهم نیست بزرگترین موهبت اقلیمیست که خداوند به ما داده که اگر از آن هم اکنون استفاده کنیم ت ام. که عددی نیست دنیا در مقابل عظمت ایران زانو خواهند زد
این خبر برو دوره محموده

الان وضع فرق کرده

برجام امضا کردیم

امریکا توامندتر از همیشه اماده مقابله با ماست
امریکا و حمله نیش زنبور
هیچ تجاوزی مثل نیست که یک ملت را حبث نموده و انها را از معیشتش باز دارند

کاری که امریکا این روزها در صدد اینه که معیشت یک ملت را بهم بریزه (چرا دلار گرون شد ) و این قلدرباجگیر محل ، فقط وقتی کنار میره ببینه بد جای دست گذاشته


چطوره یک میدان نفتی کوچک کوچولو را با خاک یکسان کنیم تا بدانند

اگر جنگی تمام عیار شروع بشه دیگر نفتی و میدانی نفتی نخواهد بود که از آن نفتی صادر شود
ما هم اسیب می بینیم ولی شما هم ( کشورهای عربستان و ... )دیگر هیچ چیزی نخواهید داشت نه کشور نه نفت
دنیا هم بدانه انفعال در این مورد و کناره گرفتن از کارزار ایران و امریکا ، یعنی گرونی شدید نفت و هزینه اقتصادی و منجر به تقابل با تصمیمات امریکا بشود
چون حمله محدود کوبنده( نیش زنبور) و شدید خواهد بود امکان اجماع را مثل ماجرای جنگ نفت کم خواهد کرد
ترامپ کمی بیشتر در این مورد تامل خواهد نمود و با خوی کاسب مسلکی می داند جنگ یعنی خرج دلارهای بیشتر برای امریکا
یادمان نرود هرچه می گذره با توجه به نابسامانی های داخلی که تلمبار ناکارمدی مدیریتی و سبک زندگی نادرست قدرت ما را در واکنش سریع و مقتضی به تحلیل می بره
داداش دم دستته اول یکیش رو بزن تو ایرانخودرو یکیش هم تو سایپا
بنام خدا
بنا داشتم مثل همیشه پیامهای دیگران رو بخونم و نظری ندم اما وقتی مطالب مطرح شده رو خوندم !.....
حضرات کارشناس!! نمیدونم چند نفرتون سربازی رفتین و اسلحه به دست گرفتین؟!! چند نفرتون تا بحال با گلوله مشقی شلیک کردین؟! گلوله جنگی پیشکش!!!!...چند نفرتون پوتین در دوره اموزشی به پوست پاتون چسبیده؟!
نمیخام بترسونمتون،اما واقع گرایی به معنای بزدلی نیست. فاصله بین شجاعت و حماقت بیشتر از چند کلمه نیست.
با این ادوات و ابزاز فوق پیشرفته!! جنگی ، فقط میشه کف دریا رو کمی گل آلوده کرد!!!! ادواتی که تکنولوژی و تاریخ مصرفش به دوره جنگ دوم جهانی بر میگرده!!!
والسلام
با دریافت عوارض سنگین خصوصا از عربستان و امارات باید آنها را فلج کرد
و کشورهای دیگر هم نظاره نخواهند کرد.
از شرق و غرب همه علیه شما خواهند شد.
بستن تنگه یعنی اعلان جنگ به کل دنیا.
ممکنه بتوانید ببندید اما بعدش گیر می افتید و نمی توانید قسر در برید.
تنگه هرمز یک ابراهه بین المللی است. بستن ان یعنی جنگ با دنیا.
ممکنه بتوانید چند ساعت ببندینش اما خیلی سریع همه کشورها دست به دست هم داده و بازش خواهند کرد.
اما بدانید اگر این کار را بکنید ایران را محو خواهند کرد.
دقیقا امریکا و شرکای او همین را می خواد که ایران اینکار را بکنه تا بتوانند بدون هیچ درنگی اون کاری را که باید بکنند را انجام بدهند. بستن تنگه هرمز اخرین اشتباه ایران خواهد بود وسلام.
از تکنولوژی پلاسما چیزی نگفتید
با تشکر از زحمت کشان عرصه علم وصنعت،جهاد وشهادت کسانی که پس از 8 سال دفاع مقدس مقابل دشمنان تابن دندان مصلح ودول بی بصیرتی که کول وعده های مکارانه دشمنان انسانیت راخورند وبا ایران عزیز جنگ را تحمیل کردند ودر نهایت ازملت با ایمان وشجاع ایران حتی بادست خالی از تسلیهات مدرن شکست خوردند.سپاس بخاطر تلاشهای بی وقفه ومسؤلانه شما در جهت تقویت بنیه دفاعی و باز دارنده ملی شایسته ایران خسته نباشید که دل شیر دلان ایرانی را قوی تر از قبل کردید .پاینده وسربلند باد اسلام عزیز وایران عزیز
یک حکومت قبل از توان نظامی باید ببینه چقدر پشتوانه مردمی واقتصادی داره کشورهای مخالف اینقدر که از یاس و.خستگی ملت سود میبرن از سلاحهای جنگی ضربه نمیخورند. جنگ با عراق نمادی از اتحاد ملی بود نه ماشینهای جنگی
مطمئنا کارشناسان و صاحبنظران نظامی در زمان تصمیم گیری به همه پارامترها و توانمندی طرفین دعوا را مورد بررسی قرار خواهند داد. دشمن هم دست و پا بسته نیست.
همه پیشرفت کردن جز شفر
اون وقت اونا هم نگاه میکند؟ تو یه نصف روز کل عسلویه بمباران میکنن.
چهل ساز هزینه ساخت به باد میره هیچی. صادرات نفت هم ازاد بشه دیگه فایده نداره.
به اون اضافه کنید سایر دکل های نفتی و ...
تو رو خدا زودتر ببندید این تنگه رو به تنگ آمدیم هر چه زودتر کار را یکسره کنید جهانیان ببینند رهایی ما را از دست این آمریکای جهان جان ببخشید جهان خوار بله !
آخه تنگه هرمز قسمت کوچکیش مال ایرانه،حتا چین و روسیه و بقیه کشور‌های غیر متخاصم با ایران نفتشون از این منطقه عبور میکنه،شما یعنی با ۴ تا موشک و زیر دریایی به جنگ دنیا میرید؟
منم خیلی دوست دارم ایران جوابشونو به سخت ترین وجه بده ولی ...
دوروزتنگه روببندیم به پامون می افتن بی صبرانه منتظربستنش هستیم اونم به دست دلاوران سپاهی
تبدیل ایران به کره شمالی هیچ هنری نمی خواهد.تبدیل ایران به کره جنوبی ژاپن وآلمان هنرمی خواهد
اینا همش روی کاغذه در عمل هیچه
برید قيمتهارو کنترل کنید ببینید مردم از این وضع راضيند بعد دنبال این حرفها باشید
بابا در مورد باز کردن تتگه بانک مرکزی صحبت کنید که دلار نره رو 15 تومن
از اینکه امریکا و دوستان عربشان دارن به ما فشار میارن خب همه می دونن که پشت سر این همه تحریم ها اسرائیل و عربستان و امارات و بحرین اردن و دیگر همسایگان ما امریکا رو تحریک می کنن . حرفم اینه جنگ اقتصادی الان واقعا داره به مردم فشار میاره همه چیز گرون شده توانایی خرید هیچ چیزی رو نداریم و فردا هم نفت هم نفروشیم کار از اینم بدتر خواهد شد در این شرایط باید جواب امریکا رو داد
مگه قایق پرواز میکنه؟؟
به نظر من هر جنگی را باید ما شروع نکنیم ! دین هم این را نهی کرده است . ولی اگر یکبار فقط یکبار انها تفتکشهای ما را در ابهای بین المللی به بهانه تحریم امریکا متوقف کنند یا پرس و جو کنند که این محموله از کجا اومده به کجا میره باید یک هیاهویی تو دنیا راه بیاندازیم که همه کر بشوند بعد بگوییم حالا که جلو صادرات نفت ما را می گیرند که این تحریم یک جانبه است و تحریم سازمان ملل نیست که مشروعیت داشته باشد انوقت ما هم مثلا اعلام میکنیم به هیچ کشتی برای مدت یک ماه اجازه عبور از ابهای ایران را نمی دهیم ! هر کس هم تخطی کند با ما طرف است ! این را هم باید بلند بگوییم به طوری که همه بشنوند ! وگرنه همینطوری بدون اقدام انها ما اقدام کنیم انها قطعنامه صادر می کنند ! یعنی ایران یک جوری بده می شود . توجه کنید که تحریمهای امریکا شامل شرکتها و کشورها می شود جلو کشتی ما را نگرفته بگوید این کجا میره کجا میاد ! به اون مربوط نیست ! همچنان که ما با توپ و تانک جلو کسی را نمی گیریم بلکه می گوییم در مقابل گرفتن جلو کشتی نفتکش ما ! ایران هم مجبور است تلافی کرده و جلو کشتی های نفتکش که از ابهای ایران عبور می کنند را میگیرد ! اصلا هم نباید تعلل کرد یعنی با اولین مورد باید عکس العمل نشان داد !
کاش به جای انتشار چنین مقاله ای راهکاری در جهت برون رفت از بحران فعلی که گریبان کشور و هم میهنان عزیزمان را گرفته ارایه میشد.
با وقوع جنگ شکی نیست که بازنده اصلی مردم ایران می باشند و از ایران جز ویرانه ای باقی نخواهد ماند.
پیشنهاد اینکه ایران به صورت قانونی حق مسدود کردن آبهای سرزمینی تنگه هرمز و عدم اجازه عبور به کشورهایی که دشمنی علنی با منافع و اقتصاد ایران در پیش گرفتند را دارد ، با این روش به صورت قانونی بخش عمده ای از تنگه را می‌تواند با اجازه عبور گزینشی کنترل کند ، در ضمن به این روش بدون ایجاد تنش نصف راه رفته میشه ، اشراف به نصف دیگر با ایجاد پایگاههای دریایی آسان‌تر خواهد بود و از همه مهمتر پیام جدیت و بازدارندگی ایران بصورت کاملا قانونی مخابره میشه ،
من به ایرانی بودنم افتخارم میکنم که دارای چنین قدرت دفاعی قوی هستیم خداوند به تمام کسانی .که کشورمان را به چنین توانمندی قوی نظامی رساندندجزای خیردهد چون واقعا در زمان جنگ چنین تکنولوژی های نداشتیم مخصوصا شهید همیشه جاوید طهرانی مقدم
سلام
تابناک جون الکی میگی اصلا لازم نیست ایران تنگه هرمز ببنده و بنا به وصیت امام علی ع ما تو سرزمین خودمون نمی جنگیم و جنگ میبریم دور دست ها
به حاج قاسم سلیمانی بگو خودم و بچه های عموم سید محمد و بچه های عموم عقیل
به شرطی که با ما کنار بیایی چنون سر گذر دو نبش یقه امریکایی ها و انگلیسی ها بگیریم که کیف کنی ما با این پدر کشتگی و عمو کشتگی داریم عموم سید محمد عبدالله حسن نور حدود صد سال پیش همین نامردا کشتن
پس خداوند میفرماید ( وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً فَلا یسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً)
این حکم خداوند بعدش مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَى فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ ﴿۷﴾
بنده خدا همه نفت کش ها که نفت حمل میکنند فی حمل میکنند و فی متعلق به رسول الله و باز ماندگانش هست و ما بچه سید ها بزودی سهم خودمون از این تانکر های غول پیکر میگیریم خوب حالا منتظر باشید که ما منتظر یک اشاره هستیم
ما منتظر یک اشاره حضرت آقا سید علی خامنه ای هستیم که جهت حفاظت از اموال سادات ( فی) دستور آتش به اختیار بده
اونوقت نمیگذاریم اموالی که خداوند به جدمان عنایت کرده و متعلق به سادات هست تو دست شکم گنده ها باشد
ما در این سر زمین (ایران) نمیجگیم از جزیره سقطری تا بنادر جیبوتی و اریتره متعلق به قبایل آل اسحاق و آل دارود هست که که فاطمی و علوی عقیلی و هاشمی هستند
با سلام

اول اینکه واقعا مایع مباحات هست این دستاوردها. انسان به خود می بالد. باید این کارها در همین زمان صلح انجام بشه تا اگر خدایی نکرده جنگ شد آمادگی کامل وجود داشته باشه. چون اینها یک شبه به دست نمیاد.

دوم اینکه مطمئن مطمئن باشید جنگ نمیشه. سود در چنگ و دندون نشون دادن هست. روسیه به جز سلاح و نفت چیزی برای فروش نداره. آمریکا خیلی از درآمدش برای فروش اسلحه به این کشورهای کوچیک عربی هست که مثلا در برابر ایران از خودشون دفاع کنن. حالا با چه نیروی انسانی، بنده نمیدونم.

سوم اینکه همین قدر که در تصاویر و خبر نشون داده شده ، هنوز چیزهای مخفی و به قول معروف سکرت وجود داره و شیوه ساخت و سازهای نظامی پنهانکاری هست. مثلا احتمال خیلی زیاد ابداع و تولید این لوازمات به 20 سال پیش بر می گرده و الان رونمایی و خبرهای فراوانی درباره اونا وجود دارد.



به امید اونروز و موفقیت کشورم
بدرود
ببندین بره دیگه
از امکانات نظامی ما برای بستن تنگه ی هرمز گفتید اما از امکانات سایرین برای بازکردن تنگه ی هرمز صحبتی نکردید؟
اشتباه محضه چون دقیقا همون چیزی هست که اونا میخوان.
بهترین راه حل مسئله از طریق دیپلماتیک است. بحران بین ایران و آمریکا راه حل نظامی ندارد.
مانند اینست که بگوییم از فردا پیکان با بنز با هم مسابقه دارند
احتمال دارد که پیکان به بنز بکوبد و تا حدی هم خراش بر روی آن یجاد کند ولی در نهایت خودش از هم در میرود.
سرنوشت کشورهای مشابه کل کل کننده با آمریکا را مشاهده کنید شاید متنبه گردید
توهم داريد! عمرا نميتونيد يك ابراه بين المللي را ببنديد! مگر اينكه با تمام دنيا بخواهيد دربي افتيد!
كي گفته همه تنگه جزو آبهاي ايرانه!؟؟ چرا دروغ ميگيد!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
آخرش همونطور که دریای خزر و دو دستی تقدیم روسها و رفیقاشون کردن ، خلیج فارسم با تنگه هرمز دو دستی تقدیم عربا و آمریکائیها می کنن . ما مرده شما زنده اگر ایرانی گذاشتن سالم بمونه
همانطور که سردار علایی، فرمانده اسبق نیروی دریایی سپاه گفتند، ایران می تواند تنگه هرمز را ببندد، و آمریکا هم می تواند آن را باز کند. سؤال این است که هزینه بستن چند روزه تنگه هرمز برای ایران چه خواهد بود. بزرگترین بنادر بازرگانی ایران (بندر عباس و بندر امام) داخل تنگه هرمز است و بستن این آبراه به معنای بریدن شریان حیاتی بازرگانی خودمان. بعلاوه، آیا تصور می شود که درگیری نظامی بر سر باز نگه داشتن تنگه هرمز بر روی دریاها محدود خواهد شد، و آمریکا تمام بنادر، اسکله ها، راه ها، پلها، پالایشگاه ها و پایگاه های نظامی که نیروی های دریای ایران را حمایت می کنند را هدف قرار نمی دهد؟ چرا راجع به کاری که اولاً هرگز انجام نخواهد شد و اگر هم بشود فاجعه بار خواهد بود اینقدر حرف می زنید؟
اینطوریا هم نیست.مثل بستن بقالی مش غلام نیست.حتی یک هفته نمیتوانید تنگه هرمز را ببندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تو غصه نخور
هرکسی میتونه یکماه حداقل به تلویزیونهای داخلی و خارجی نگاه کنه اگر توانست اسمی از کشورهای اسکاندیناویایی را بشنود امکان ندارد چون مردم حق خود را میدانند و سرشان گرم زندگی و لذت بردن از آن است ولی هر شب تلویزیون را ببینی خبری ناامیدکننده از ایران یا افغانستان یا عراق خواهید شنید.جالب اینجاست آن کشورهای اسکاندیناوی منابعی طبیعی مثل ما ندارند بغیر مغز و آینده نگری و آرامش طلبی.
به نظر من از هر کشتی عبوری از تنگه عوارض دلاری بگیرن.اینجوری نه جنگ لازمه ونه بستن تنگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
بهترین و هوشمندانه ترین کار، گرفتن شمش های طلا به عنوان عوارض عبور از تنگه هرمز هست. این طرح رو مسئولان نفوذی چندین ساله مسکوت گذاشتن.
خیلی جالبه که عزیزان رگ گردنشون زده بیرون برای منافع ملی!نمی دونم چرا سهم ما از دریای مازندران که کاهش پیدا کرد کسی روسیه و جمهوریهای سابق اتحاد شوروی رو به مبارزه نطلبید؟بله ما قدرت نظامی خوبی داریم ولی به نظرتون یه گنجشک ما بره بالای دیوار گنجشکهای اونها هوس نمی کنن بیان اینور؟ما 8 سال با ارتش عراق جنگیدیم آخرش هم هر دو کشور گفتن ما پیروز شدیم!کاری ندارم ما از راه کربلا نرفتیم قدس ولی مطمئن باشید اونها متظر نمیشن ما بریم وسط دریا نفتکش غرق کنیم اونها دستشون بمونه تو پوست گردو.یه عزیزی جنگ محدود رو خوب دونسته ولی گسترش اون رو نه،همین جنگ محدود ایران و عراق در نقاط مرزی از قبل از انقلاب به جنگ 8 ساله انجامید.کمی تفکر بد نیست مهمترین چیز اینه که منافع ملیمون رو حفظ کنیم بعضی مواقع باید نیروی نظامی رو به رخ کشید مثل عراق ولی جلوی آمریکا نمی دونم کدوم سلاح رو داریم که اونها ندارن؟
به نظرم باید در مرحله اول آمریکا را تحریم کنیم و اعلام کنیم به نفتکشهایی که به مقصد آمریکا هستند اجازه بارگیری و خروج از خلیج فارس را نمی دهیم و در صورت تخلف در مرحله بعد کشتی مزبور توقیف شود تا کشتی خود حاضر به بردن نفت برای آمریکا نشوند . این یعنی مقابله به مثل نه اینکه خود را وارد جنگ با همه دنیا بکنیم .
آمریکا نمیزاره ما نفت بفروشیم.. ما تنگه رو ببندیم که کشورهای همسایه هم نتونن بفروشن..جالبه. قیمت نفت بره بالا و آمریکا ذخایر نفتشو به قیمت طلا به اروپا بفروشه... عجب سیاستی داره ترامپ.
باسلام

به نظرم هیچ ضرورتی ندارد دراین شرایط اسرار نظامی و اطلاعات امکانات و تجهیزات دفاعی و تهاجمی کشور به سمع ونظر دشمنان رسانده شود.

کاری که ستون پنجم هردشمنی با کلی سختی و مشقت مامور به انجام آن میشود به همین راحتی و مفت دراختیارش قرار داده شد.


چرا ؟!!!!!!
باسلام مجدد

تقریبا همه کامنت ها و اظهار نظر ها مربوط به سال 1390 می باشد یعنی این گزارش مربوط به 7 الی هشت سال پیش هست .

سوالی قبلی پررنگ تر مطرح میشود افشای اطلاعات با چه هدف و منظوری صورت می گیرد ؟!!!!
واقعاً برخی ادعاهایتان و ادوات نمایش داده شده بیشتر شبیه به جوک هستند. مثلاً قایق پرنده که به رغم داشتن پروانه آن را رادارگریز می خوانید و سرعت آن حتی به 200 کیلومتر در ساعت هم نمیرسد و توانایی حمل سلاحی را هم ندارد، در برابر ناوهای رقیب چه می تواند بکند؟ یا بالگرد 285 که در واقع یک بالگرد غیر نظامی سبک Bell 206 است که بدنه ای غلط انداز روی آن نصب شده است واقعاً چه توانایی رزمی دارد؟ شعاع عملیاتی پهپاد کرار هم عمراً 1000 کیلومتر باشد. فقط تصور کنید سوخت مورد نیاز موتور جت این پرنده برای 1000 کیلومتر در کجای آن جا داده می شود؟
این ادعاهای واهی فقط برای مصرف داخلی است چون آمریکایی ها فقط از ظاهر این ادوات به واقعیات ادعاهای شما پی می برند.
سنگ بزرگ علامت نزدنه با یکصدم این ادوات هم میشه تنگه رو بست با اینهمه تحقیر و توهین چرا دست دست میکنید
از خود تعریف کردن,یا بزرگنمایی کردن,زیاد کار جالبی نیست..ای کاش با توانایهای دشمن هم مقایسه میکردید...بخصوص برای مردم ما که در مورد جنگ مدرن اطلاعات ضعیفی دارند..!
برای بستن تنگه‌لازم نیست اینهمه مهمات خرج کنیم ولی در نظر بگیرید کشورهای‌دیگه در واکنش همون ابتدا تنگه رو باز نمیکنند بلکه یک تهاجم همه جانبه به کشور میکنند و تمام مراکز فرماندهی نظامی ما هدف مشروع تلقی خواهد شد و بعید میدونم توانایی مقاومت در برابر یک ائتلاف عظی بین المللی رو داشته باشیم. باور و خوش باوری خیلی فرق دارند و خواهشا با خوش باوری مملکت رو به فنا ندید.
یعنی بقیه کشورها از اطلاعاتی که در این متن در مورد توان نظامی ایران ارایه شد بیخبرند؟ همین اشتباه را صدام حسین هم مرتکب شد و به توان نیروی هوایی خود مغرور شد. اما در جنگ با آمریکا حتی فرصت یک مقابله هوایی را هم پیدا نکرد. ضمن اینکه تنگه هرمز یک آبراه بین المللی است و بستن آن اعلام جنگ به دنیا به حساب می آید. این دقیقا همان کاریست که آمریکا میخواهد تا ایران انجام دهد. بهتر است به جای این حرف ها قدری بیشتر بیندیشیم.
با سلام . دوستان تا حالا فکر کردید طبق قران مجید نباید روی کمک خداوند و نیروهای غیبی به ایران حمایت کرد ؟ چون ما در حال جنگ با خداییم . بانکها ربا خوارن . ما هم که سود سپرده میگیریم پس کلا ما در حال جنگ با خداییم و احتمالا خدا با ما نیست با عربستانه . هر چند ما شیعه ایم . نمیدونم شاید هم من اشتباه میکنم . کسی میتونه جواب بده؟؟ واقعا سوال چندین ساله بزرگی واسه منه .ممنون
اگه ترامپ بخواد مثل هطتلر عمل کنه ، مثلا سازمان ملل جلوش وا میسته یا روسیه و چین ؟؟؟
میتونه به ازای هر روز بسته بودن تنگه هرمز ، ۵۰۰ تا موشک بزنه تهران ، روز سوم تهران میشه زمین فوتبال ..
همه جنگها مثل جنگ با عراق احمقانه و بچه گانه و فرسایشی نیستند ...
در جنگ واقعی در این قرن ، اگه از بمب اتمی و به تعداد فراوان استفاده نشه ، مطمئن باشین جنگی اتفاق نیوفتاده ..
در جنگ دوم جهانی در ۷۰ سال پیش نزدیک به ۴۰ میلیون کشته شدند ، با یه نسبت به تعداد ۴۰۰ میلیون کشته در جنگهای این دوره می رسیم ...
جنگ اتمی در این وسعت ، نعمت بزرگی است برای کره زمین .
چون وقت حجامت زمین فرا رسیده ...
امان از بی سوادی، ما حق داریم بر آبهای خودمون تسلط داشته باشیم، تنگه نیاز نیست بسته بشه فقط ما به هیچ کشتی حق عبور از آبهای خودمون رو نمیدیم، از آبهای عمان عبور کنن، اولین کشتی که توجه نکنه به این قانون و مورد هدف قرار بگیره بقیه از جاشون تکون نمیخورن، اما این ریس جمهور اونی رو که باید نداره برای این کار، این کاره نیست.
مطالعه تاریخ چه بسا مانع تکرار وقایع جانسوز و خانمانسوز گردد.

اگر دوستان حال داشتند بوند تاریخ ژاپن چندماه قبل از حمله به پرهاربر را بخونند.
تابناک برات واقعا متاسفام که تیغ سانسور رو اینطور به کار می بری و اصول اولیه ژورنالیستی رو زیر سوال می بری،هرکسی حتی مخالف حکومت هم حق داره نظراتش رو آزادانه بیان کنه ولی متاسفانه شما سانسور می کنین
بنظرم اگه کوچکترین عقب نشینی کنیم نه تنها بهانه به دشمن میدیم که دوباره جلو بیان بلکه عزت ایرانی بودنمونو زیر سوال میبریم
اگه عقب نشینی کنیم بعداز نفت نوبت اکسیژن تنفسی هستش
ما جان دربرابر خداوند داریم حالا هرجور باشه پس بهتره در راه وطن باشه پس بعضی ها موج منفی ندن هرچند زمان جنگ با عراق هم بیشتر رزمنده ها از خانوادهای قشر ضعیف بودن الان هم همینجوریه خوشی برای پولدارها البته جسارت نشه همشون نه رفتن به جنگ قشر سوم وکم توان
بستن تنگه فایده نداره. الان فقط با امریکا مشکل داریم با بستن تنگه سازمان ملل و اتحادیه اروپا و همه کشورها علیه ما خواهند شد و ممکن است جنگ آغاز بشود که جنگ جز ویرانی چیزی ندارد. جنگی که شرکت کنندگان آن ایران و عربستان و امارات و قظر و بحرین به نیابت از امریکا به جنگ با ایران می آیند آمریکا هم بیرون گود روی تخت سلطنت نشسته و منتظر نتیجه و قلع و قمع شدن کشورها خواهد شد.
خداوندا این دیار و مردمش رو از شر نادان و خائن در امان بدار
افتخار می کنم به این همه اقتدار نظامی . درود بر پاسداران این مرز و بوم .
عنوانی که تابناک انتخاب کرده (ایران چگونه تنگه ی هرمز راخواهدبست؟)جواب کوتاه ،مختصر،مفید، =(به همون راحتی که این عنوانو چاپ کردی).
سوال
امکان بسته شدن تنگه هرمز وجود ندارد!
سنگ بزرگ نشانه نزدنه
خدا سایه شوم جنگ رو از سر مملکتمون دور کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
پاینده باد ایران پیروز باد ایران
ایران میتونه با انجام چند مانور نظامی تنگه هرمز رو محدود کنه - کم کردن عرض تنگه برای عبور - و با این کار در حمل و نقل نفت کش ها اختلال و ترافیک سنگین ایجاد کنه و قیمت نفت رو به شدت بالا ببره و ضربه بزرگی به اقتصاد جهانی بزنه بدون اینکه حتی بخواد تنگه رو ببنده و بهانه جنگ و رویارویی نظامی به دست امریکا بده.
تابناک جان سیب که نیست گازش بگیری...با اقتصاد دنیا سرو کار داره...ولی اگه مجبور بشیم چاره بر چیه
برای من سواله یه سریا بعد از اینهمه سال هنوز نفهمیدن ما برنده جنگ قبلی نبودیم اصلا مگه جنگ برنده داره اصلا فهمیدید چرا جنگ شروع شد؟ عمرا اگر فهمیده باشید خداوند عالم شماها رو افرید اکبند اکبند موندید میخواید اکبندم تحویل خودش بدید واقعا تسلیت میگم این اقایونی که بعد از 40 سال هنوز فکر میکنن ما پیروز جنگ بودیم و سایرین که به دنبال جنگ هستند امیدوارم کمی دوگوله رو به کار بندازید... هر چند الان که نفهمیدید بعدشم فکر نمیکنم بتونید متوجه بشید ..
نویسنده محترم تابناک کاش قبل انتشار این مطلب یه خورده حقوق بین الملل و دانش نظامی مطالعه میکردین.
دوستان .یادتان باشه که ماهشت سال مقابل دنیا ایسادیم .چی به ما می دادن حتی سیم خاردار هم نمی دادن .حالا بهتر می توانیم برای همیشه خود را ثابت کنیم.اگه جنگ بشه ولی نمی شه اینها مخان دولت های بی شعور منطقه و عرب را بدوشن واسلحه بفروشن.
سلام
من با افتخار افسر ارتش هستم و خواستم اینو بگم که نه تنها هیچ ترسی از هیچ جنگی نداریم بلکه مشتاق جنگ و یک ضربه سنگین به کشورهای عربی به خصوص عربستان هستیم.
بستن تنگه توسط ایران اوج بی خردی و بازی کردن در زمین ترامپ است.اتفاقا اسراییل انگلیس امریکا عربستان همه و همه منتطر همین اقدام ما هستند.بستن تنگه مساوی است با اجماع جهانی در حمله به ایران برای کمک به مردم دنیا . در قرن بیست و یکم باید عاقلانه رفتار کرد و بیخودی به ابرقدرتهای جهان چنگ و دندان نشان نداد
چرا کامنت های سال ۱۳۹۰ رو گذاشتید پای این خبر؟
هیچ تنگه بستنی در کار نخواهد بود، نه توانش رو دارید نه اراده‌ش رو. همه‌ی این تبلیغات مصرف داخلی داره. والسلام. :)
فعلا که عراق سوریه رااز دست امریکا اسراییل در اورد وداعش را از بین برد
خدا قوت
احساس غرور و سربلندی دارم که قدرت ایران اسلامی در همه متصرفات داریوش بزرگ باویژگیهای حقانیت و عدالت و انسانیت و درستی و راستی و خیرخواهی گسترده شده....در جنگلی که آدمخواران آمریکایی حکومت دارند راهی جز مسلح شدن و پایداری و مقاومت نیست....درود بر سپاه و ارتش و بسیج
این تابناک ذاتا" طرفذار جنگه .شوروی هم قدرت نظامی دوم جهان بود چرا از هم پاشید؟ بقول امروزی ها التماس تفکر
سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: می‌توانیم از نفتکش‌هایی که نفت عربستان و امارات را حمل می‌کنند در تنگه هرمز بازرسی کنیم.

آقای صدرالحسینی،
لطفاً آتش‌افروزی نکنید، ما فقط حق داریم نفتکش‌ها را هنگام ورودشان به خلیج فارس بازرسی کنیم، بازرسی نفتکش‌های حامل نفت که از خلیج فارس خارج می شوند وظیفه همسایه‌مان عمان است.
کسانی که منفی زده اند به احتمال زیاد در خارج از کشور زندگی میکنند. جای آنها همانجاست. عرق ملی ندارند. کاش بعضی سلبریتی ها رو هم با خودشون ببرن. نون مملکت رو میخورن و نمکدون میشکنن. نمک نشناس ها. منافقین تحمل پیشرفت ایران عزیزو ندارن. ما با تحریم های بدتر از این ایستادگی خواهیم کرد. هر کس این کشور رو دوست نداره میتونه بره. چرا مونده من نمیدونم.
پیشنهاد من اینست ؛ به نظر بنده می توانید با اجرای مانور هر روزه تنگه هرمز را عملا غیر فعال و پرهزینه کنید... تا دمار از دشمنان ج ا.ا. درآید....
وقتی نظرات مخالفو چاپ نمیکنین پ الکی قسمت نظر و دیدگاه نزارین ....قرار نیس ک همه ازتدن تعریف و تمجید کنن
با درست کردن دیواری به ضخامت نیم متر و به طول 20 کیلو متر ضمن بستن تنگه خلیج فارس هم به دریاچه تبدیل می شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار