بازدید 6694

چرا عراقیها درپی محاکمه و اخراج منافقینند؟

در واقع حافظه تاریخی مردم عراق درباره گروهک منافقین یادآور انواع جنایت‌های این گروهک در این کشور و کشتار وسیع شیعیان و کردها از جمله در سرکوب وحشیانه مردم استان‌های میانی و جنوبی در انتفاضه شعبانیه و کشتار افراد در قیام انفال در سال 1991 است که با لشکرهای نظامی گروهک منافقین صورت گرفت.
کد خبر: ۱۴۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰ 20 February 2011
به رغم تلاشهای گروهک تروریستی منافقین برای ماندن در عراق و حفظ پادگان اشرف و همچنین با وجود حمایت آشکار غرب از این گروهک، افکار عمومی مردم عراق همچنان بر اخراج اعضای منافقین و محاکمه سرکردگانش تاکید می کنند.

به گزارش مهر، پایگاه اینترنتی انجمن دفاع از قربانیان ترور خاورمیانه در تحلیلی درباره دلایل انزجار عراقی ها از گروهک تروریستی منافقین و درخواست آنها برای خروج این گروهک از کشور نوشت: به رغم تلاشهای گسترده فرقه تروریستی منافقین در طول سال‌های اخیر که با هدف ماندن درعراق و حفظ پادگان اشرف صورت گرفته تا بدین طریق هویت فرقه ای خود را حفظ کنند و همچنین به رغم حمایتهایی که از سوی کشورهای غربی و مقامات سیاسی و حمایت مادی و معنوی بازماندگان بعثی از این گروهک تروریستی صورت گرفته، افکار عمومی مردم عراق همچنان بر اخراج این فرقه تروریستی و محاکمه سرکردگانش تاکید می کنند.

در واقع حافظه تاریخی مردم عراق درباره گروهک منافقین یادآور انواع جنایت‌های این گروهک در این کشور و کشتار وسیع شیعیان و کردها از جمله در سرکوب وحشیانه مردم استان‌های میانی و جنوبی در انتفاضه شعبانیه و کشتار افراد در قیام انفال در سال 1991 است که با لشکرهای نظامی گروهک منافقین صورت گرفت.

در این راستا بسیاری از خسارت دیدگان با توجه به اسناد و مدارک بسیاری که بر نقش داشتن این فرقه تروریستی در جنایت علیه مردم عراق صورت گرفته است، خواهان احقاق حقوق خود هستند. علاوه بر این بسیاری از بازماندگان عراقی محاکمه سرکردگان این گروهک تروریستی را خواهان هستند. این گروه هم کنون نیز نقش فعالی در پشتیبانی از سازمانهای تروریستی از جمله سازمان تروریستی القاعده در استان دیاله ایفا می کنند.

همپیمانی این فرقه تروریستی با "صدام حسین"، در جایی که تمامی حامیان رژیم بعث مغضوب مردم بوده و بعد از سرنگونی رژیم دیکتاتوری صدام و اینکه همچنان این همپیمان صدام به عنوان سازمان تروریستی که حامی تمام عیار حکومت صدام به شمار می‌ رفت و در اقدامات سرکوبگرانه صدام علیه مردم عراق شرکت داشته موجب شده تا مردم عراق روز به روز با تاکید بیشتری خواهان اخراج منافقین از عراق باشند.

همکاری گروهک تروریستی منافقین در کشتار مردم عراق، وجود خبرهایی دال بر همکاری و آموزش گروههای تروریستی توسط منافقین، احساس عدم امنیت به واسطه حضور این گروهک که کماکان نیز مسلح بوده همچنان موجب شده تا عراقیها فریاد محاکمه و اخراج منافقین را سر دهند.

بنا به این دلایل فرقه منافقین با این سابقه عملکرد و هویت فرقه ایش، که رسما و قانونا نیز به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده در نگاه مردم به عنوان بزرگترین جنایتکار قلمداد شده است. بنابراین عراقی ها کاملا حق دارند تا اخراج فوری و محاکمه سرکردگان این فرقه تروریستی را خواستار باشند.

این خواسته عمومی در قانون اساسی عراق بر محکومیت هر گونه حمایت از تروریسم تاکید کرد و در حکم برخی از دادگاههای این کشور مبنی بر محکومیت منافقین و مجرم شناختن آنها و حکم به اخراج این گروهک از عراق و محکومیت سران آنها نمود بارزی یافته است. از این رو تجمعات اعتراض آمیز مردم که خواهان اخراج منافقین و محاکمه سرکردگان آن بوده، در واقع  امری قانونی و خواستی مردمی است و به عنوان یکی از مطالبات به حق و قانونی مردم عراق تلقی می شود و تحقق آن امری ضروری است.

یادآور می شود پادگان اشرف در زمان صدام به زور از کشاورزان گرفته شده و تبدیل به پادگان نظامی شده و بعدها این پادگان به دلیل خوش خدمتی های گروهک منافقین در اختیار آنها قرار گرفته است و بخشی از معترضین در کنار مطالبات دیگر خواهان باز پس گیری این پایگاه هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار