میلی صفحه خبر لوگو بالا
شاتل صفحه خبر لوگو بالا
میلی صفحه خبر موبایل
تست و بررسی خودرو

آریزو ۸ پرو محصولی از مدیران خودرو پر رو !

آریزو ۸ پرو، سدان پرچم‌دار چری که توسط مدیران خودرو وارد ایران شده، در نگاه اول طراحی شیک، کابین پرامکانات و مشخصات فنی جذابش جلب توجه می‌کند. اما وقتی پشت فرمان می‌نشینید و تجربه واقعی رانندگی را لمس می‌کنید، متوجه می‌شوید که واقعیت کمی با تبلیغات فاصله دارد.
کد خبر: ۱۳۴۱۷۶۶
| |
1848 بازدید
|
۳

آریزو ۸ پرو محصولی از مدیران خودرو پر رو !

قطعا هر تبلیغی با واقعیت یک محصول تفاوت های دارد اما تفاوت ها در بعضی مواقع به خود محصول باز نمی گردد به  به عملکرد ضعیف و غیرمسئولانه واردکننده و در اینجا  یعنی مدیران خودرو، که تجربه مالکیت را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش تابناک؛موتور توربوشارژ ۲ لیتری خودرو اولین نکته‌ای است که تجربه رانندگی شخصی من را جلب کرد. شتاب اولیه و کشش خودرو در سربالایی‌ها و هنگام سبقت قابل قبول است و خودرو حتی با دو سرنشین و بار متوسط عملکرد مطمئنی دارد اینطور بگویم که شاید بتوانم به او اعتماد کنم و در پیست جاده ای برای یک درگ در سطح خودش با یک خودرو شبیه خودش پشتش بنشینم . اما وقتی به مسیرهای شهری و توقف و حرکت مداوم وارد می‌شوید، گیربکس دوکلاچه (DCT) مشکلاتش را نشان می‌دهد. در ترافیک و شرایط توقف و حرکت، تعویض دنده گاهی با مکث و لرزش کوتاه همراه است که تجربه رانندگی را کمی آزاردهنده می‌کند. این مشکل تنها نقص فنی نیست، بلکه نبود پشتیبانی مناسب و به‌روزرسانی نرم‌افزاری توسط مدیران خودرو باعث می‌شود که مشکل طولانی‌تر و قابل توجه شود.

 

مصرف سوخت یکی دیگر از نقاطی است که تجربه شخصی من را تحت تأثیر قرار داد. در رانندگی شهری، مصرف بین ۱۰ تا ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و در مسیرهای بین‌شهری و رانندگی سبک‌تر به حدود ۸ تا ۹ لیتر کاهش می‌یابد. با توجه به قیمت سوخت و هزینه نگهداری در ایران، این میزان مصرف قابل توجه است. حتی در شرایط رانندگی آرام، مصرف سوخت با تبلیغات رسمی همخوانی ندارد. یک مالک در مصاحبه‌ای به من گفت: «اگر رانندگی آرام داشته باشی، مصرف منطقی است، اما در ترافیک یا با شتاب ناگهانی، مصرف خیلی سریع بالا می‌رود.» این نقل قول دقیقاً بازتاب تجربه اکثر دارندگان ایرانی است و نشان می‌دهد که خودرو برای رانندگی واقعی اقتصادی نیست.

آریزو ۸ پرو محصولی از مدیران خودرو پر رو !

کیفیت کابین و امکانات داخلی خودرو نکته‌ای است که در نگاه اول تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد، اما تجربه رانندگی نشان می‌دهد که برخی نواقص آشکارند. سیستم چندرسانه‌ای گاهی کند عمل می‌کند و پاسخ لمسی با تاخیر همراه است. جنس پلاستیک برخی بخش‌ها، مانند داشبورد و درها، از کیفیت بالایی برخوردار نیست و حتی قطعات ساده برای جایگزینی نیاز به هفته‌ها انتظار دارند. اینجا است که ضعف و بی‌مسئولیتی مدیران خودرو بیش از پیش حس می‌شود. مالک دیگری در مصاحبه گفت: «سرویس معمولی انجام می‌شود، اما اگر قطعه‌ای خراب شود، مسئولان واردکننده کند عمل می‌کنند و گاهی حتی پاسخ مشخصی نمی‌دهند.» این موضوع به تنهایی می‌تواند تجربه مالکیت را تحت تأثیر قرار دهد و حس ناامنی و بی‌اعتمادی ایجاد کند.

 

در تجربه شخصی من، سیستم‌های کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط در مسیرهای صاف و بزرگراهی عملکرد قابل قبولی دارند، اما در پیچ‌های تند یا شرایط بارانی محدودیت‌هایی وجود دارد. خودرو هنوز نمی‌تواند به طور کامل سطح محافظت و پشتیبانی در شرایط غیرعادی ارائه دهد، و ضعف واردکننده در ارائه به‌روزرسانی‌ها یا آموزش کامل استفاده از سیستم‌ها، این محدودیت‌ها را دوچندان می‌کند.

هندلینگ و سواری خودرو نیز ترکیبی از راحتی و کنترل است. در جاده‌های صاف و بزرگراهی، خودرو سواری نرم و پایدار ارائه می‌دهد، اما در پیچ‌های تند، عملکرد آن بیشتر خانوادگی است تا اسپرت. تجربه شخصی من نشان داد که آریزو ۸ پرو برای رانندگی هیجانی و اسپرت طراحی نشده و تمرکز اصلی آن روی راحتی و استفاده خانوادگی است. این واقعیت با تبلیغات رسمی و تصاویر لوکس موجود در بازار ایران مغایرت دارد و برای خریدار ایرانی که انتظار یک سدان اسپرت و دقیق را دارد، ممکن است ناامیدکننده باشد.

آریزو ۸ پرو محصولی از مدیران خودرو پر رو !

یک نقطه ضعف دیگر که توسط اکثر مالک‌ها تأیید شد، کیفیت خدمات پس از فروش و دسترسی به قطعات است. تجربه شخصی من از مراجعه به نمایندگی‌ها نشان داد که برای سرویس‌های معمولی روند نسبتاً روان است، اما برای قطعات خاص یا مشکلات الکترونیکی، باید زمان زیادی منتظر بمانید. همین مسئله باعث می‌شود که حتی با عملکرد مناسب خودرو، تجربه مالکیت کامل و بدون دغدغه شکل نگیرد. مدیران خودرو به جای پیش‌بینی و حل مشکلات خدماتی، بیشتر در ژست‌های تبلیغاتی و فروش ظاهر شده‌اند و این ضعف تأثیر مستقیم روی رضایت مالک‌ها دارد.

ایمنی خودرو، نقطه دیگری است که تجربه شخصی من نشان داد در حد استانداردهای اولیه بزرگراه و جاده‌های معمولی مناسب است. ترمزها عملکرد قابل قبول دارند و سیستم‌های ADAS در مسیرهای ساده به خوبی عمل می‌کنند. اما در شرایط پیچیده یا غیرعادی، محدودیت‌هایی وجود دارد که مالک‌ها در مصاحبه‌های خود نیز تأکید کرده‌اند. این محدودیت‌ها وقتی با پاسخگویی ضعیف مدیران خودرو همراه شود، حس امنیت کامل را به راننده منتقل نمی‌کند.

آریزو ۸ پرو محصولی از مدیران خودرو پر رو !

 آریزو ۸ پرو خودرویی است با امکانات فنی و تجهیزات مدرن، اما نقاط ضعف جدی آن مثل گیربکس، مصرف سوخت بالا، کیفیت برخی قطعات داخلی و ضعف خدمات پس از فروش مدیران خودرو باعث شده که تجربه مالکیت کامل و بی‌دغدغه ایجاد نشود. این خودرو برای کسانی مناسب است که حاضرند با این نقاط ضعف کنار بیایند و بیشتر دنبال تجربه فناوری و امکانات لوکس هستند تا کارکرد عملی و اقتصادی کامل.

 آریزو ۸ پرو ترکیبی از نقاط قوت و ضعف است: موتور توربو قوی و کابین پرامکانات، در کنار گیربکس حساس، مصرف سوخت بالاتر از انتظار، محدودیت‌های سیستم‌های ایمنی و خدمات ضعیف واردکننده. تجربه شخصی من نشان داد که بدون توجه به عملکرد واقعی مدیران خودرو، حتی بهترین امکانات فنی هم نمی‌تواند رضایت کامل مالک را تضمین کند. دو نقل قول مالک‌ها و تجربه رانندگی شخصی، همگی نشان می‌دهد که مسئولیت‌ناپذیری واردکننده بزرگ‌ترین نقطه ضعف در تجربه مالکیت خودروهای وارداتی است.

 خرید آریزو ۸ پرو برای کسانی که به دنبال تجربه رانندگی لوکس و امکانات مدرن هستند، ممکن است جذاب باشد، اما برای کسانی که انتظار عملکرد کامل، خدمات سریع و دسترسی آسان به قطعات دارند، انتخابی پرچالش است. تجربه شخصی رانندگی، تست فنی واقعی و مصاحبه با مالک‌ها نشان می‌دهد که ضعف خدمات و پاسخگویی مدیران خودرو، بزرگ‌ترین مانع برای تجربه بی‌دغدغه و رضایت کامل در این خودرو است.

 

میلی صفحه خبر موبایل
اشتراک گذاری
برچسب ها
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
حتی یک عبارت تخصصی مبتنی بر آزمایش در متن نبود!
به گفته ی یکی در مصاحبه!
تجربه ی شخصی من!
عملکردش خوب نموبد!

باباجان! خیر سرت داری متن تخصصی می نویسی! لااقل یه سر به متون مشابه در مجلات تخصصی بینداز!
آباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
خودرو را ارزیابی نکرده.واردکننده را توضیح داده که بجاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
در تمام مجلات و نشریات معتبر ارزیابی اصلی و مهم بر اساس تجربه رانندگان انجام می شود در ضمن بیشتر خودروهای وارداتی و تولید و مونتاژ داخلی با نمونه اصلی که در مجلات تخصصی آزمایش و نظر سنجی می شوند بسیار متفاوت هستند
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران # تابناک ورزشی # جنگل الیت
نظرسنجی
از میان 5 بانک و موسسه مالی ناتراز کدامیک عملکرد بدتری دارند؟
الی گشت