بازدید 88820
با تحولات منطقه و جهان

ادعای رسانه آمریکایی درباره نحوه پاسخ ایران به اسرائیل/ گسترش درگیری ها و تنش در دریای سرخ/ آغاز اعزام نیروهای نظامی آلمان به لیتوانی/ حمله هوایی آمریکا و انگلیس به «الحدیده» یمن

ادعای رسانه آمریکایی درباره نحوه پاسخ ایران به اسرائیل، گسترش درگیری‌ها و تنش در دریای سرخ، آغاز اعزام نیرو‌های نظامی آلمان به لیتوانی، حمله هوایی آمریکا و انگلیس به «الحدیده» یمن و برنامه اتحادیه اروپا برای افزایش کشتی‌ها در دریای سرخ، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۳۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ 09 April 2024

ادعای رسانه آمریکایی درباره نحوه پاسخ ایران به اسرائیل/ گسترش درگیری ها و تنش در دریای سرخ/ آغاز اعزام نیروهای نظامی آلمان به لیتوانی/ حمله هوایی آمریکا و انگلیس به «الحدیده» یمن

الهام قرهی ـ بین الملل تابناک: ادعای رسانه آمریکایی درباره نحوه پاسخ ایران به اسرائیل، گسترش درگیری‌ها و تنش در دریای سرخ، آغاز اعزام نیرو‌های نظامی آلمان به لیتوانی، حمله هوایی آمریکا و انگلیس به «الحدیده» یمن و برنامه اتحادیه اروپا برای افزایش کشتی‌ها در دریای سرخ، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ادعای رسانه آمریکایی درباره نحوه پاسخ ایران به اسرائیل

 در ادامه گمانه زنی‌های رسانه‌های غربی در مورد نحوه واکنش تهران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از دو منبع آگاه مدعی شد که این حمله تلافی جویانه احتمالاً توسط نیروهای شبه‌نظامی منطقه انجام می‌شود.

تارنمای سی‌ان‌ان‌ امروز به نقل از این منابع مدعی شد که تهران نسبت به تشدید درگیری ها محتاط بوده و نمی خواهد بهانه ای به آمریکا یا متحدانش برای حمله مستقیم به ایران بدهد.

این گزارش در ادامه استناد به اظهارات منابع ناشناس افزود: البته دلایلی هم وجود دارد که ثابت کند ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی نیابتی آن بخواهند به نیروهای آمریکایی یا سایر دارایی‌ های آمریکا در منطقه حمله کنند. با این حال این منابع خاطرنشان کردند که ایران کنترل کاملی بر این نیروها نداشته و امکان حمله به دارایی های آمریکا را نمی توان کامل رد کرد.

 منابع آگاه به سی ‌ان ‌ان گفتند که بر اساس ارزیابی اطلاعاتی آمریکا، ایران از چندین گروه شبه‌ نظامی نیابتی خود خواسته در این هفته، همزمان و با استفاده از پهپاد و موشک، یک حمله‌ گسترده علیه اسرائیل انجام دهند. یکی از منابع سی ان ان مدعی شد که بحث بر این است که این حمله پس از ماه رمضان یا پیش از پایان آن انجام شود.

پیشتر شبکه ان بی سی نیز به نقل از مقام های آگاه آمریکایی گزارش داده بود که تهران به تلافی حمله هوایی به کنسولگری ایران در دمشق به اهداف اطلاعاتی یا نظامی داخل اسرائیل حمله خواهد کرد و واشنگتن نگران این موضوع است.

این شبکه آمریکایی به نقل از این مقام ها نوشت: پیش‌بینی می شود، هرگونه اقدام تلافی‌جویانه در داخل اسرائیل به جای اهداف غیرنظامی، بر اهداف نظامی یا اطلاعاتی متمرکز شود. آنها همچنین گفتند که واشنگتن بررسی گزینه هایی را برای نحوه پاسخگویی به انواع اقدام های تلافی جویانه ایران آغاز کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز چندی پیش به سی ان ان گفته بود که واشنگتن در حالت آماده باش بوده و به طور فعال برای یک حمله "مهم" که ممکن است ظرف این هفته توسط ایران انجام شود و دارایی های اسرائیل یا آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد، آماده می شود.

سی ان ان در آن گزارش نوشته بود که مقام های ارشد آمریکایی همچون همتایان اسرائیلی خود بر این باورند که حمله ایران "حتمی" است. واشنگتن و تل آویو به شدت در تلاشند برای پیامدهای این حمله آماده شوند زیرا پیش ‌بینی می ‌کنند که حمله ایران می ‌تواند به طرق مختلف رخ داده و علاوه بر اموال و دارایی ‌ها، نیروهای آمریکا و اسرائیل را نیز در خطر قرار دهد.

گسترش درگیری ها و تنش در دریای سرخ

با نزدیک شدن به عید فطر، نیروی دریایی یمن در روزهای گذشته اقدامات نظامی خود در دریای سرخ را گسترش داده است.

برخی منابع نظامی و دریانوردی به روزنامه «الاخبار» گفتند که این نیروها طی ساعات گذشته چندین عملیات علیه کشتی‌های نظامی آمریکا و انگلیس آغاز کرده و وارد درگیری‌های دریایی متعددی با آنها در جنوب دریای سرخ و در نزدیکی تنگه باب‌المندب شدند.

تا بامداد روز یکشنبه، تنش در سطوح بالایی ادامه داشت، به شکلی که برخی منابع محلی در «المخا» واقع در باب‌المندب در غرب تعز به الاخبار گفتند، صدای انفجارهای بزرگی را شنیدند که این حاکی از تداوم عملیات‌هاست.

در همین چارچوب اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که روز گذشته، یکی از کشتی‌های جنگی‌اش در دریای سرخ هدف حمله نیروهای صنعاء قرار گرفته است.

همچنین عملیات «اسپایدز» اتحادیه اروپا اعلام کرد، یک حمله موشکی از مناطق تحت کنترل انصارالله علیه ناوچه «هسن» آلمان انجام شد، این حمله به منزله تهدید مستقیمی برای این ناوچه و کشتی‌های اروپایی در دریای سرخ و دومین حمله علیه «هسن» ظرف یک ماه گذشته بود.

منابع دیگری گزارش دادند، عملیات «اسپایدز» موشک دومی را که علیه یک کشتی تجاری شلیک شده بود، رهگیری کرد و این حمله هیچ خساراتی در پی نداشت.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس پیشتر اعلام کرد، گزارشی دال بر وقوع حمله‌ای به یک کشتی تجاری در فاصله ۶۰ مایل دریایی جنوب غرب حدیده دریافت کرده است.

این سازمان گزارش داد که ناخدای کشتی اعلام کرده کشتی‌اش هدف دو موشک نیروی دریایی یمن قرار گرفته که با یکی از این موشک‌ها مقابله شده و دومی نیز در آب افتاده است.

این سومین عملیات از عصر جمعه محسوب می‌شود. فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بخشی از یگان نظامی‌اش در دریای سرخ هدف حملاتی از سوی نیروهای صنعاء قرار گرفته و نیروهای این فرماندهی، یک موشک بالستیک را که از مناطق تحت کنترل جنبش انصارالله شلیک شد، رهگیری کردند.

در همین رابطه، روزنامه «هلینگ شیپینگ نیوز» ویژه کشتیرانی جهانی نوشت، دستکاری در داده‌های سیستم «شناسایی خودکار» توسط  کشتی‌های تجاری هنگام عبورشان در دریای سرخ با هدف پنهان ماندن، بی‌فایده است و تلاش‌ها برای استتار، کشتی‌ها را به خطر انداخته و آنها را به اهداف جذاب‌تری برای حملات یمن تبدیل می‌کند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، در ۷۲ ساعت گذشته پنج عملیات علیه کشتی‌های تجاری انگلیس و رژیم صهیونیستی و ناوچه‌های آمریکایی انجام شد.

او اظهار کرد، این عملیات‌ها با چند موشک بالستیک و هدایت‌شونده علیه کشتی انگلیسی «هوپ‌آیلند» و تعدادی ناوچه آمریکایی در دریای سرخ و دو کشتی اسرائیلی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت بودند، یکی موسوم به «گریس» در اقیانوس هند و دیگری «جینا» در دریای عرب انجام شدند.

همزمان برخی منابع در صنعاء، ورود «جرج وایکوف» فرمانده نیروی دریایی آمریکا به ریاض و دیدارش با «فهد الغفیلی» رئیس ستاد کل نیروی دریایی عربستان را تایید کردند.

در حالی که رسانه‌های عربستانی اعلام کردند که این دیدار بر تقویت همکاری دریایی میان آمریکا و عربستان متمرکز بود، برخی دیپلمات‌های آگاه در گفت‌وگو با «الاخبار» تایید کردند که نیروی دریایی آمریکا به دنبال جلب پشتیبانی برای تداوم عملیات‌هایش در دریای سرخ است.

این منابع گزارش دادند، وایکوف به طرف سعودی ابلاغ کرد که در تامین بودجه این عملیات‌های پرهزینه با مشکل روبه‌رو شده و احتمالا این حضور نظامی را کاهش دهد که این امر موجب تقویت نفوذ انصارالله خواهد شد.

 با وجود اینکه آمریکا فوریه گذشته از تخصیص مبلغ دو میلیارد دلار به پشتیبانی از عملیات‌های فرماندهی مرکزی دریای سرخ خبر داد،ا افزایش هزینه‌های عملیات‌های دریایی حاکی از این است که با توجه به تداوم حملات با شدتی بیشتر از انتظار، مبالغ تعیین شده در بودجه دفاعی رو به اتمام است.

تداوم شکست ائتلاف «نگهبان رفاه» و افزایش روند حملات صنعاء به کشتی‌های ممنوعه به بیش از ۹۰ عملیات، موجب گسترش دامنه بحران اعتماد شرکت‌های بین‌المللی دریانوردی به مفید بودن عملیات‌های دریایی آمریکا در دریای سرخ شده و تعدادی از شرکت‌های مرتبط با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را بر آن داشته از عبور کشتی‌هایشان از این منطقه خودداری کنند.

در این چارچوب، شرکت کشتیرانی «Ocean Express Shipping» چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل تداوم حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، آمریکا و انگلیس در دریای سرخ، بهره‌برداری از خط کشتیرانی به سمت سواحل شرقی آمریکا را به تعویق انداخت.

این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد، «آغاز بهره‌برداری از خط ساحل شرقی ای‌سی‌۴ را تا زمانی که شرایط پایدار شود، به تعویق خواهیم انداخت؛ قرار بود این خط کشتیرانی اواسط ماه آوریل دوباره راه‌اندازی شود.»

به گزارش وب‌سایت آمریکایی «seatrademaritime»، این خط که آسیا و سواحل شرقی آمریکا را به هم متصل می‌کرد، در اواخر اکتبر گذشته به حالت تعلیق درآمد.

آغاز اعزام نیروهای نظامی آلمان به لیتوانی

وزارت دفاع آلمان روز دوشنبه از آغاز اعزام نیروهای نظامی این کشور به لیتوانی خبر داد.

وزارت دفاع آلمان ضمن اعلام خبر آغاز اعزام نیروهای نظامی به لیتوانی، این اقدام را گامی مهم ارزیابی کرده است؛ این اولین بار پس از جنگ جهانی دوم است که سربازان آلمانی به یک کشور خارجی اعزام می‌شوند.

امروز دوشنبه ۲۲ سرباز، اولین گردان اعزامی آلمان به لیتوانی بودند و قرار است نیروهای بیشتری بعد از ارزیابی شرایط، اعزام شوند.

در واکنش به تغییر وضعیت امنیتی در اروپا، دولت آلمان متعهد شد که یک واحد رزمی آماده و مستقل را در لیتوانی مستقر کند.

طبق برنامه‌ریزی برلین، قرار است تا سال ۲۰۲۷ نزدیک به ۴ هزار و ۸۰۰ سرباز به لیتوانی اعزام شوند.

روز پنجشنبه نیز «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان طرحی را برای سازماندهی مجدد نظامیان این کشور به عنوان بخشی از استراتژی جدید آلمان در واکنش به شرایط جنگی اروپا ارایه کرده بود.

پیستوریوس طی سخنانی، خطر حمله احتمالی روسیه را در آینده به یکی از کشورهای ناتو تکرار کرد.

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به «الحدیده» یمن

 هواپیماهای آمریکا و انگلیس روز (دوشنبه) مناطقی از استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

 هواپیماهای آمریکا و انگلیس عصر امروز طی یک حمله هوایی، شهرستان «الحوک» را استان الحدیده بمباران کردند.

بر پایه گزارش ها، در این حمله هوایی، یک کارگاه هدف حمله قرار گرفت.

روز یکشنبه سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی از عملیات‌ جدید علیه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی در آب‌های منطقه‌ای این کشور خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در حمایت از فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان پنج عملیات نظامی در مدت ۷۲ ساعت انجام دادند.

یحیی سریع تصریح کرد: نیروی دریایی یمن عملیاتی را با هدف قرار دادن کشتی انگلیسی (HOPE ISLAND) در دریای سرخ انجام داد.

این مقام یمنی افزود: نیروی دریایی یمن دو کشتی اسرائیلی را که عازم بنادر فلسطین اشغالی بودند، هدف قرار داد؛ اولین کشتی اسرائیلی (MSC GRACE F) در اقیانوس هند و دیگری (MSC GINA) در دریای عرب هدف قرار گرفته شدند.

وی ادامه داد: عملیات هدف گیری با تعدادی موشک بالستیک و بالدار انجام شد و به لطف خدا این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد: نیروی هوایی نیز دو عملیات نظامی را انجام و طی آنها تعدادی ناوچه نظامی آمریکایی در دریای سرخ را هدف قرار داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به جلوگیری از ناوبری اسرائیل در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه ادامه خواهیم داد.

برنامه اتحادیه اروپا برای افزایش کشتی‌ها در دریای سرخ

روزنامه «واشنگتن پست» روز دوشنبه به نقل از فرمانده ماموریت نیروی دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ خبر داد که این اتحادیه قصد دارد «به طور قابل توجهی» عملیات خود را گسترش و تعداد کشتی‌ها در دریای سرخ را افزایش دهد.

واسیلیوس گریپاریس فرمانده یونانی ماموریت نیروی دریایی اتحادیه اروپا اظهار داشت که این اتحادیه قصد دارد «به طور قابل توجهی وسعت این عملیات را گسترش دهد تا در برابر حملات احتمالی حوثی‌های یمن، بهتر دفاع کند.»

بر اساس این گزارش، درحالی که ۱۹ کشور از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در این عملیات شرکت دارند، تنها چهار کشتی جنگی در منطقه‌ای به اندازه دو برابر وسعت قلمرو این بلوک [اتحادیه اروپا] در حال گشت‌زنی هستند.

گریپاریس به خبرنگاران در بروکسل گفت: تنها یک بار عبور یکی از کشتی‌های ما بین دو مسافت طولانی‌تر به منطقه، ممکن است حدود ده روز طول بکشد و همچنین گذر از منطقه پرخطر در حدود دو روز طول می‌کشد.

وی مدعی شد که این منطقه پرخطر «در ماه‌های گذشته، شاهد حملات متعددی بوده است، از جمله حملات پیچیده که در آن از پهپادها و موشک‌های بالستیک استفاده شده است.»

ماموریت دریایی اتحادیه اروپا به نام «آسپیدس» ۳۰ بهمن‌ماه گذشته فعالیت خود را در دریای سرخ آغاز کرد. حوزه ماموریت آسپیدس در امتداد تنگه باب المندب، تنگه هرمز و همچنین آب‌های بین‌المللی در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب، خلیج‌فارس و دریای عمان تعریف و مقر آن در لاریسا، یونان عنوان شده است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز مدعی شد که ماموریت دریایی این اتحادیه طی دو ماه گذشته ۱۱ حمله ارتش یمن در دریای سرخ را دفع کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۶۹
«برخی منابع نظامی و دریانوردی به روزنامه «الاخبار» گفتند...»

وقتی راوی روزنامه الاخبار است آن هم از قول «برخی منابع نظامی و دریانوردی» تکلیف خبر معلوم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
تمام جنگ افروزی ها در خاورمیانه زیر سر روسیه خبیث است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
روسیه، چین و کره شمالی اردوگاه کشورهای خبیث دنیا را تشکیل می دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
حزب الله لبنان در این 6 ماه که از جنگ غزه می گذرد حتی یک خمپاره هم به سوی شهرهای مهم اسراییل شلیک نکرده است.
حسن نصرالله بهتر است دستور دهد که آن 150 هزار موشکی که در اختیار دارد، خنثی و مهماتش تخلیه شوند، چون ممکن است بر اثر فرسودگی و زنگ زدگی منفجر شده و به نیروهایش صدمه و آسیب برسانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
حوثی ها در یمن تا زمانی که پول و مهمات دریافت کنند، در خدمت هستند. به محض اینکه پول و مهمات به آنها نرسد، دست از جنگ کشیده و شاید هم در مقابل پیشنهادات اغوا کننده با 180 درجه چرخش، جای دشمن را با دوست تعویض کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
جنگ غزه، وزن محور مقاومت را آشکار کرد.

مرزهای ادعا و شعار با حقیت و توانایی برای

همه مردم دنیا آشکار شد.
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
کلا یه عده عاشق تنش هستن و بدون تنش امورشان نمیچرخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
ناشناس 15:48
فعلا همین حوثی ها با گرسنگی و کمترین امکانات بیشترین حمله ها را به اسراییل انجام داده اند و جنابعالی از زیر پتو در حال ...
در هیچ خبرگزاری مستقلی این در باره حمله به این یک کشتی انگلیسی و دو کشتی اسرائیلی و تعدادی ناوچه آمریکایی که هم دیروز خبرش همینجا منتشر شد و هم امروز، گزارشی وجود نداشت. موضوع این نیست که شلیکی انجام شده و اصابت نکرده. این بار گویا اصلاً شلیکی هم در کار نبوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
منظورت از مستقل خبرگزاری اربابته؟
ناشناس
| Canada |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
اون خبرگزاری های مستقل گذاشتن ۳۰ هزار زن و بچه در غزه قتل عام بشن ولی یک خبر درخور هم کار نکردند و چنان اخبار. پرت و پلای جاهای دیگه را میگن که گویی اساسا غزه ای وجود. نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
در اون خبرگزاری‌های مستقل شما، اسراییل و آمریکا نماد انسانیت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
منظورشون از خبرگزاری مستقل عنترنشنال و خبرنگار مستقل هم مسیح علینژاد که حتی اسمشون هم جعلی البته به هر حال اربابشون هستن
روز آخر ماه رمضان است ها. محض یادآوری به برادران ارزشی، که قبل از شروع ماه رمضان کامنت گذاشتند که طوفان رمضان اسرائیل را نابود خواهد کرد. خواستم بگویم هنوز چند ساعتی وقت دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
آفرین
ناشناس
| Canada |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
نابود کرده خبر نداری. این رژیم دیگه مشروعیت بین المللی نداره و جرم نسل کشی این جماعت محرزه. تنها دلیلی که دادگاه های بین المللی نمی تونن سران این رژیم را دستگیر و زندانی کنند حمایت رژیم شیطانی آمریکاست ولی این روند هم تا ابد. ادامه پیدا نمی کنه. مجرمان فراری هستند که به وقتش به دست عدالت سپرده خواهند شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
ناشناس از کانادا همون تنها دلیلی که گفتی کافیه واسه اینکه شماها کمی ساکت شین و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
شب دراز است و قلندر بیدار حالا که دیگه از اسرائیل چیزیش نمونده اما باش تا صبح دولتت بدمد کین همه از نتایج سحر است حالاااا منتظر باشید ببینید کی می‌خورید ولی حالش به اینه که شب و روز باید سگ لرز کنید ببینید بچه‌های مقاومت چه موقع مثل عذاب آسمانی نازل میشن رو سر اسرائیل و بعدش نوبت شما پاچه خوار های خائن است
خداشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
وزیر خارجه فرانسه پیشنهاد تحریم اسرائیل را مطرح کرد
مجمع عمومی سازمان ملل: جنگ غزه مایه ننگ بشریت است
--------------
نابود شد خبر نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
عجب طعنه ای زدی ! دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
تو بی ارزش حالا حالاها باید بسوزی از دست ارزشی های با،ارزش
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
آمریکا و اسرائیل حروم زاده های تاریخ هستند
امشب ساعت صفر جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
ایران در سوریه چه کار می کند؟
روسیه در سوریه چه کار می کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
16/12 با داعش آمریکایی میجنگند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
ایران ک روسیه به دعوت دولت قانونی سوریه آنجا هستند
آمریکا در سوریه چه میکند؟
شاهین
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
ایران و روسیه با درخواست دولت سوریه به طور قانونی در این کشور حضور دارن ،..
فهمیدی؟ قانونی ! تکرار کن
باید پرسید آمریکا در سوریه چه غلطی میکنه ..
فهمیدی ؟ غیرقانونی ! تکرار کن..
آیا واقعا اینقدر سخته فهمیدن این مطلب؟؟
ایراد نیروهای مقاومت این است که توانایی این عزیزان در حد انجام عملیات تاکتیکی است اما توانایی آمریکا و اسرائیل در حد عملیات راهبردی ست ، چه کسی فکر می کرد صهیونیست‌ها بتوانند تهدید حماس را خاموش کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
الان راهبرد آمریکا کوتاه اومدن و التماس به ایران است چون مثل چی چی مندند تو باتلاق فرسایشی مقاومت داداش سرنا رو از دهن گشادش نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
خاموش کردن؟ جدی میفرمایید؟ تازه شروع شده دشمنی واقعی مردم فلسطین با اسرائیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
مشخص اگر خاموش میشد که اسراییل این همه التماس حمله به رفح نداشت
مغز براندازان هم اکنون
یمنی هایی که به کشتی ها در دریای سرخ حمله میکنند، دزد دریایی هستن.

مغز براندازان شش ماه پیش
حماس که به اسراییل حمله کرد تروریست است.

مغز براندازان همچنین
اسراییل که ۳۵ هزار نفر رو در فلسطین و آمریکا که چند صد هزار نفر رو در عراق و افغانستان کشتن، جهان متمدن هستن. مسلمونی رو از اونا یاد بگیرین.

مغز براندازان در تمام طول عمر
دین من انسانیت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
متخصص مغز لطفا در مورد آقای صدیقی و پناهیان و فرزندان آقای مصدق و دلار ۶۴ هزار تومنی هم نظر بده
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
کی میری غزه برانداز ها رو شاد کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
دروغ می گویند که دین آنها انسانیت است
انسانیت در غزه زیر پا له شد اما هنوز دلشان با اسرائیل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
ناشناس۱۳:۰۵
چرا ماست و قیمه را با هم قاطی می کنی
حرفی برای گفتن نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
اسرائیل بارها داخل هم زده که یک موردش شما می گفتید صدای رعد برق بود - باز خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
متخصص مغز دمت گرم
دوستانی که تفکراتشان کشور را به این روز انداخته حالا متخصص مغز شده اند، لطفا در مورد داشته هایتان صحبت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
اشتباه نشه.
دوستانی که تفکراتشان کشور را به این روز انداخته حالا اپوزوسیون شده اند
ص د
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
علی برک طلاهاکشور را به ای وضع کشوندن حالا مدعی شدید
مسئله اینست، مشت به سندان کوفتن... که چه اتفاقی بیفتد!؟ مشتمان خرد شود...!؟ یا برایشان دردسر درست کنیم...!؟ و نهایتا" چه! ؟ حوصلشان که سر رفت با مشتی آهنین به حسابتان برسند...!؟ آخر این چه عقل معاشی است که خداوند به شماها نداده...!؟ ?
پاسخ ها
یعقوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
به این سادگیها نیست. فرضن یمنی های دمپایی پوش میدونن که امریکا تا چقدر پیش میره.میفهمن که امریکا توانایی شروع یک جنگ دیگه مثل عراق یا افغانستان رو نداره. و اساسن خود سیستم مدیریتی امریکا اجازه یک جنگ تمام عیار رو نمیده. اونها اقتصاد امریکا و دنیا رو دیگه به خطر نمی اندازن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
45 سال پیش امام خمینی فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند الآن بعد 45 سال تحریم و جنگ 8ساله و ترور و داعش و 700 تریلیون دلار خرج و... داره التماس می کند که جلوی بچه‌هات رو بگیر اونوقت میگی مست آهنین؟ خواب هم یه اندازه ای داره زخم بستر نگیری!
هیچ اتفاقی نمیفته .
دنیایی بدون آمریکا .دنیایی بدون مشکل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
شاید مشکلاتی باشه ولی خیلی بهتر میشه
ادعا:
هیچ خبری نیست
خدایا حالمان خیلی بد است خودت به فریاد مردمان این سرزمین برس
پاسخ ها
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
خداوند به تمام مردم دنیا عقل و هوش و استعداد و بازو و قدرت داده است

تا برای نجات و ابادانی کشور و زندگی خودشان تلاش کنند

با دعا و ناله و نفرین ، و بدون حرکت و تلاش و کوشش و فداکاری هیچ تغییری در هیچ کجا نمی‌شود

((از تو حرکت ،، از خدا برکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
ما انسان را در سختی آفریدیم
بعد از هر سختی آسانی است
نه اندهگین باشید و نه بترسید اگر ایمان دارید
اگر تقوا و ترس از خدا پیشه کنید خدا راه خروج از آنرا را نشان می دهد

این سخن کسی است که ما را خلق کرده است و به ما فرمان داده تا امیدوار و تلاش کنیم و سم نا امیدی را به دیگران تزریق نکنیم
شما تا دلار رو ۱۰۰هزار نکنید دست بردار نیستید ؟؟
ولله قسم اگه شهدا راضی باشند که ملت در رنج بدبختی باشند
کسانیکه راه شهادت رو انتخاب کردن با خدا معامله کردن
دوستان جنگ و جدل نکنین، اسرائیل تا سال 2027 رسما وجود داره دیگه....... خواب ببینید. در ذهن خود بسپارید. روزی یادآوری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
سایت کیه ؟؟
جملاتی که در مورد جوجه گفته شد که منتشر نکردید توهین نبود بلکه رمز حمله بود اگر متوجه می شدید
تمام جنگ افروزی ها در خاورمیانه زیر سر آمریکای جنایتکار است .
هنیه خوابه
جنگ شروع شده
لطفا تحلیل آبکی منتشر نکنید ایران مستقیما جواب می‌دهد و آمریکا می‌داند که نفعش در دخالت نکردن در این مورد است
اسقاطیل روی دور تند زوال و نابودی ????
آیا اسرائیل صحنه آزمایش موشک های ویرانگر ایران خواهد شد؟
آیا ادعای اینکه اسرائیل ۱۵ سال آینده را نخواهد دید واقعیت دارد و از چه منبعی آمده است؟
من احتمال می دهم قبل از انتقام ایران از اسرائیل صهیونیسم از هم بپاشد آنوقت تکلیف چیست؟
برادران فلسطینی ۹ تا نقطه مهم و استراتژیک در اسرائیل را به ما معرفی کنید تا موشک های خودمان را تست کنیم
یکی از آنها می تواند انبار بمب های اهدایی آمریکایی و جنگنده های آنها باشد. نقطه و مختصات دقیق آنها را برای ما ارسال کنید
خواهشن اگه میخواهید جنگ کنید اول بازار سرمایه رو تعطیل کنید یک ماه بعد آتش بازی کنید راستی ۵۰۰ میلیون ضرری تو این دوماه رو کی میده ؟؟
چرا برخی از کشورهای طرفدار فلسطین منتظر هستند تا سازمان ملل فلسطین را به عنوان یک کشور برسمیت بشناسد؟ اگر واقعا دنبال این موضوع را قبول دارند اجازه سفارت فلسطین در کشور خودشان بدهند و به جهان اعلان کنند که ما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می شناسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تشکیل کشور فلسطین حتمی است و اون روز باز چیز دیگه خواهید گفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار