بازدید 6642
مرور روزنامه‌های امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

خودکشی پزشکان، بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی

روند رقابت بین سرقت از اماکن دولتی و خصوصی، سد طالبان بر مسیر «دوستی»، این دکان رانت و فساد را ببندید، تغییر نام استقلال خوب است یا بد؟ ترجیحات خطرناک ارزی، گرجستان «اوکراین قفقاز» می‌شود؟ دستگیری ۱۰۰۰ دانشجوی امریکایی در ۱۰ روز، پیشروی آرام روسیه در جبهه شرق و جزئیات کاهش ساعت کاری مخصوص کارگران، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۳۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۶ 30 April 2024

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که وضعیت نامناسب موجودی آب در سد‌های سه استان صنعتی، تحرکات تازه در قاهره برای برقراری آتش بس در غزه، معطلی ۱۴ ماهه لایحه امنیت شغلی کارگران و انتقاد رئیس قوه قضائیه از صدور برخی احکام در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


تیترخوانی به جای نگاه علمی!


روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان تیترخوانی به جای نگاه علمی! نوشت: یکی از عوارض منفی سرگرم شدن مسئولین دولتی و حکومتی به امور حاشیه‌ای و فعالیت‌های سیاسی جناحی و حزبی بدون تابلو اینست که به گزارش‌ها، مقالات، مصاحبه‌ها و حتی خبر‌های مراکز تحقیقاتی، رسانه‌ای و آماری توجه کافی نمی‌کنند و به تیترخوانی اکتفا و براساس همان چیزی که در تیتر‌ها می‌بینند قضاوت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند و عکس‌العمل نشان می‌دهند. نتیجه این می‌شود که هرگز هیچ مشکلی حل نمی‌شود و ابهامات و یا حتی سوء‌تفاهم‌ها باقی می‌مانند.


نمونه روشنی که اخیراً اتفاق افتاد، موردی است که مرکز پژوهش‌های مجلس تحت عنوان «باز هم تیترخوانی به جای نگاه علمی به یک گزارش» از آن خبر داده است. مرکز پژوهش‌های مجلس، در توضیح مطلبی درخصوص اظهارنظر‌ها نسبت به گزارش گردشگری این مرکز اعلام کرد این گزارش مربوط به فاصله زمانی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ و با لحاظ کردن شرایط کرونائی و مرتبط به عملکرد دولت‌های قبل و غیرمرتبط با عملکرد دولت فعلی بوده است.


جالب است که مسئولین مرتبط با موضوع بدون اینکه به جزئیات گزارش توجه کنند تا بفهمند که این گزارش درصدد ایراد وارد کردن به عملکرد آنان و دولت فعلی نیست در برابر آن موضع گرفتند درحالی که اگر متوجه محتوای گزارش می‌شدند از آن استقبال می‌کردند. همین واکنش باعث شد مرکز پژوهش‌ها در توضیح اقدام خود به مسئولین مربوطه گوشزد کند «حداقل انتظار می‌رفت مسئولان دولت قبل به این مساله واکنش نشان می‌دادند نه مسئولان دولت فعلی».


این واقعه نشان می‌دهد موضعگیری براساس تیترخوانی جای نگاه علمی را گرفته و در بالاترین سطوح کارگزاری و حکمرانی کشور توجهی به محتوای گزارش‌های تحقیقی صورت نمی‌گیرد. این وضعیت در زمینه‌های دیگر به ویژه اخبار، مصاحبه‌ها، اظهارنظر‌ها و گزارش‌های رسانه‌ای نیز وجود دارد و افرادی که در بخش‌های روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های دولتی و حکومتی فعالیت می‌کنند، موضعگیری منفی را بر بررسی علمی و تلاش برای تصحیح عملکرد‌ها و تبدیل کردن نقاط قوت به نقاط ضعف ترجیح می‌دهند. این نوع برخورد با تحقیقات، آمارها، گزارش‌ها و اظهارنظر‌های مراکز علمی، رسانه‌ها و صاحبنظران قطعاً به زیان دولت و کشور است، زیرا به جای رفع نواقص به استمرار عملکرد‌های منفی دامن زده می‌شود و اوضاع هرگز به طرف بهبود یافتن به پیش نمی‌رود.


اوج این رفتار غیرعلمی را می‌توان در پاسخ دادن دستگاه‌های دولتی به انتقاد‌های نمایندگان مجلس از عملکرد مسئولین اجرائی مشاهده کرد. طبق اصل ۸۴ قانون اساسی نمایندگان حق دارند در تمام امور کشور اظهارنظر کنند. علاوه بر این، حق تحقیق و تفحص هم دارند. اصل ۷۶ قانون اساسی می‌گوید: «مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد.» و اصل ۸۶ می‌گوید: «هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید.» در تمام چهار دهه گذشته این دو اصل اجرا شدند و نمایندگان مجلس درباره مسائل مختلف اظهارنظر کردند و معمولاً به نظرات آنان توجه نیز شد هرچند در مواردی بعضی دستگاه‌ها اِعمال این حق قانونی توسط نمایندگان را تاب نیاوردند و آن‌ها را تعقیب و یا از حقوقشان محرومشان کردند. متاسفانه این برخورد غیرقانونی در سال‌های اخیر تشدید و جوابیه دادن‌های پیاپی به سخنان میان دستور نمایندگان مجلس به یک رویه تبدیل شده است بطوری که وقتی روزنامه‌ها اقدام به انتشار اخبار مجلس می‌کنند در مواردی که خوشایند دولتمردان نیست بلافاصله جوابیه صادر می‌کنند و حتی روزنامه‌های منتشرکننده سخنان نمایندگان مجلس نیز به سیاه‌نمائی متهم می‌شوند!


کار دولتیان به معنای این است که اولاً نمایندگان مجلس از حق قانونی خود که قانون اساسی به آن‌ها داده استفاده نکند و ثانیاً روزنامه‌ها دچار خودسانسوری شوند و از چاپ انتقاد‌ها خودداری نمایند. روشن است که چنی توقعی با حقوق ملت و مصالح کشور در تضاد است و روزنامه‌نگار اگر این شغل را برای خدمت به مردم برگزیده باشد هرگز تسلیم چنین خواسته خلاف شرافت روزنامه‌نگاری نخواهد شد.
راه حل این مشکل، استمرار جدال نیست. دولتمردان باید کسانی را به مسئولیت‌های مرتبط با مجلس و اطلاع‌رسانی دولتی بگمارند که به اخبار و گزارش‌ها نگاه علمی داشته باشند. چنین افرادی می‌توانند از طریق تعامل قانونی با رسانه‌ها و انتقادکنندگان راه را برای تفاهم هموار کنند و با بهره‌گیری از انتقاد‌ها به تبدیل شدن نقاط ضعف دولت‌ها به نقاط قوت کمک نمایند.


خودکشی پزشکان، بهانه بیماران!


غلامرضا صادقیان طی یادداشتی در شماره امروز جوان با تیتر خودکشی پزشکان بهانه بیماران! نوشت: «خودکشی پزشکان» گزاره‌ای شده است که گاهی از آن برای هدفی غیرانسانی بهره می‌گیرند. در توضیح این ادعا می‌گویم که خودکشی پزشکان با خودکشی مهندسان یا با هر یک از مشاغل دیگر، یکسان است، هرچند همگی تلخ و نپذیرفتنی است، و خودکشی پزشکان لزوماً فاجعه‌بارتر از خودکشی دیگران نیست.

ممکن است ادعا شود خودکشی در دو استان مشخص که بالاترین نرخ خودکشی را دارند، با خودکشی پزشک تحصیلکرده که کشور برای او هزینه میلیاردی کرده و به او به‌شدت نیازمند است، قابل‌قیاس نیست. این حرف نیز اگرچه غیرانسانی است، اما به‌شرط پذیرش فرض آن، پزشکان تنها صنف تحصیلکرده‌ای نیستند که خودکشی می‌کنند، بسا موارد خودکشی دیگر در میان اقشار تحصیلکرده غیرپزشک دیده می‌شود. مضافاً این ادعا که «خودکشی پزشکان زیاد شده است» باید با عدد و رقم مشخص شود، نه با آنچه برخی فعالان اصلاح‌طلب هربار ادعا می‌کنند و نه با هیاهوی مشاور اجتماعی سازمان نظام پزشکی که صراحتاً با نتیجه‌گیری انتهای سخن خود نشان داده است از این هیاهو که هیچ مرجع رسمی آن را تأیید نکرده و آماری مقایسه‌ای از آن در دست نیست، دنبال چیز دیگری است!

این شخص به یک رسانه اصلاح‌طلب گفته است: «سرعت خودکشی در میان پزشکان و رزیدنت‌ها صعودی شده و احتمال دارد که به‌زودی نرخ خودکشی پزشکان در ایران از سایر کشور‌ها پیشی بگیرد. مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی خودکشی پزشکان، سختی‌کار، برخورد‌های خشن بیمار و خانواده بیمار و محیط پادگانی بیمارستان‌هاست. رزیدنت‌ها گاهی ۷۲ساعت نمی‌توانند بخوابند. از رزیدنت بیگاری می‌کشند و او هم هیچ راه فراری ندارد. ارتباط میان مردم و پزشکان نامناسب شده، هزینه‌های درمان بالا رفته است و بیمه‌ها هزینه را نمی‌پردازند و بیمار و پزشک رودرروی هم قرار می‌گیرند.»


این فاجعه‌ای بدتر از خودکشی است که برخی جملات را ردیف کنیم تا نتیجه بگیریم که مسئله خودکشی، به سختی‌کار و بحث مالی و دستمزد‌ها بازمی‌گردد؛ و سپس زمینه‌ای فراهم کنیم برای افزایش تعرفه‌ها و کاستن از آنچه «سختی کار» پزشکان می‌نامند. در این میان اتهام دیگری هم بزنیم که «مردم برخورد خشن با پزشک دارند»! واقعیتی که در جامعه شدیداً خلاف آن دیده می‌شود و هیچ صنفی محترم‌تر از پزشکان نیستند با آنکه برخورد برخی از آنان با بیمار، خشک و بی‌روح است. وارونه‌سازی واقعیت، کمکی به پزشکان نمی‌کند. باید یک نهاد نظارتی از چنین افرادی بخواهد آمار خود را در مقایسه با دیگر اقشار و مقایسه با کل و با بقیه کشور‌ها دقیق و مستند عرضه کنند. چیزی در دست ندارند، جز هیاهو و تولید محتوا برای کسی که از خودکشی پزشکان می‌رسد به تقبیح عنبر نسا!


وضعیت جامعه پزشکی ما نشان می‌دهد آنان نیز مانند صنوف دیگر، یک کلیت و اکثریت خوب و بلکه به نسبت دیگر صنوف، اکثریت مطلق خوب‌تری دارند. ولی یک پزشک بد نسبت به یک کارگر بد، صدای بدبودنش همه‌جا را پر می‌کند. اگر جامعه پزشکی نیز در تهذیب اخلاق کوشا نباشد، مانند بقیه، همان سرنوشت شوم بی‌اخلاقی را پیدا می‌کند و اینجا فریاد واپزشکا! واپزشکا! شعاری بیش نیست. 


در نیمه دوم دهه ۷۰، دو انترن جوان در بحبوحه گلدکوئست به کیهان آمدند، با وضعیتی پریشان و نگران! حرف‌شان دقیقاً این بود: «حالا که کسانی با گلدکوئست یک‌شبه میلیونر می‌شوند، چه انگیزه‌ای برای درس‌خواندن ما باقی می‌ماند»! مشخص است که این عبارات بی‌نیاز از هرگونه توضیح اضافی است. در همان سال‌ها یک شبکه مافیایی در وزارت بهداشت، ماجرای تقلب در آزمون دستیاری را بین سال‌های ۷۷ تا ۸۲ رقم زد. من در کیهان افشاگر این فساد بودم. پزشکانی که ۶۰ میلیون تومان پول آن زمان معادل ۳۰ میلیاردتومان پول اکنون را برای خرید کلید تقلب پرداختند و هرگز از دستیاری و بعد تخصص حذف نشدند و پروانه‌ای هم باطل نشد. این هم نمونه‌ای از نفوذ بی‌اخلاقی و فساد در هر صنفی است و اینجا صنف پزشک. هرچند همان زمان در کیهان نوشتم که بحث‌هایی از نفوذ سیاسی برای هدایت عده‌ای خاص به دوره تخصص پزشکی مطرح است. باز در همان حدود دو موضوع ورود خون‌های آلوده از فرانسه و خرید یک دستگاه پالایش خون آلوده را در کیهان افشا کردم که برای آن با شکایت وزارت بهداشت دولت اصلاحات ۱۱ بار به دادگاه رفتم، اما در نهایت بیماران هموفیلی و بازماندگان درگذشتگان، بر اثر آن افشاگری با پیروزی در دادگاه، دولت را مجبور به پرداخت بزرگ‌ترین خسارت تاریخ دولت‌های قبل و بعد از انقلاب به‌عنوان دیه بیماران کردند. میزان تکذیب و انکار وزارت بهداشت درباره این تخلفات نیز برگ زرین دیگری از وضعیت اقلیت فسادپذیر و فسادخوی هر جامعه‌ای دارد- و اینجا پزشکان!


اکنون سوار شدن روی ادعایی دیگر را شاهدیم: افزایش خودکشی پزشکان! اما مسموع نیست. پزشکان هم مشکل و سختی دارند مثل بقیه جامعه. مگر بقیه در حال خور و خواب و خستگی‌درکردن هستند؟! حتی خبر تازه که یک جمع ۲۵ نفری از پزشکان نیز مثل همه کسانی که مشروب تقلبی می‌خورند، مشروب تقلبی خوردند، نشان می‌دهد در شاخص‌های اجتماعی همه مثل هم هستند، یعنی همه‌چیز علی‌السویه است؛ و تعریف یک «تفاوت» با هدف خاص پذیرفتنی نیست.

نوبت «وعده صادق» اقتصادی


 مصطفی منتظر طی یادداشتی در شماره امروز خراسان نوشت: عملیات ترکیبی «وعده صادق» دارای ابعادی گسترده و چندلایه‌ای برای ایران، منطقه و جهان بوده است که متاسفانه مسئولان بخش‌های غیرنظامی به درستی از آن استفاده نمی‌کنند. طوفان الاقصی، اولین حمله به منطقی بود که کشور‌های عربی را وارد جریان عادی‌سازی با اسرائیل می‌کرد و یک ائتلاف عربی-عبری را برای جایگزینی آمریکا در منطقه می‌نشاند. یعنی آمریکا قصد داشت تا برای کم کردن حضور در خاورمیانه و تمرکز در شرق آسیا، قواعدی از یک جریان امنیتی و اقتصادی را پایه بنهد تا ایران و محور مقاومت خودبه‌خود حذف شوند. این منطق با توافق آبراهام شروع و با کریدور آیمک تداوم یافته بود. اما حالا این توافق، بخش بزرگی از معنای امنیتی خود را از دست داده است. مجموعه کشور‌های حاضر در آن با رهبری آمریکا با تمام توان نتوانستند در مقابل صرفا ۱۰۰ موشک بالستیک و ۴۰۰ پهپاد از منطقه کوچک سرزمین‌های اشغالی حفاظت کنند، پس بخش امنیتی در وعده صادق فروریخته است. اما مسئله این است که بخش اقتصادی آن به قوت خود باقی است. آنچه ایران باید انجام دهد، شکل‌دهی به یک پیوست اقتصادی برای وعده صادق در عرصه ایجابی است. یعنی ایران می‌تواند حفظ امنیت کشور‌های حاشیه خلیج فارس را تا حدی تضمین کند و در ازای آن، قرارداد‌های روی زمین و استراتژیکی با آن‌ها ببندد که تحقق آن برای هر دو طرف سودمند و ترک آن هم به شدت مضر است. قرارداد‌هایی که معنای همکاری استراتژیک را درون خود داشته باشد. 


یعنی علاوه بر بازی دوطرفه، متضمن یک معنای بزرگ‌تر در معامله با کشور‌های بزرگ و قدرتمند باشد. نکته این است که اگر از این ظرفیت استفاده نشود، طرف مقابل با اهرم اقتصادی و فشار عمومی به ایران، عملا آورده آن را محو کرده و دوباره دست خود را بالاتر از دست ایران قرار می‌دهد. یعنی آثار امنیتی به وجود آمده هم با تکانه‌های اقتصادی جامعه ایران، نابود خواهد شد. این عملیات می‌تواند در پرونده ایران-آمریکا هم تغییر جدی ایجاد کند. آمریکایی‌ها حالا می‌دانند که بدون خواست ایران، نمی‌توانند حضور خود در خاورمیانه را به سلامت کاهش دهند. پس باید امتیازی در ازای آن بدهند. 


این همان چیزی است که ایران باید آن را تعریف کند و نه اینکه آمریکایی‌ها تعریف کنند و ایران آن را جرح و تعدیل دهد. توافقی که در آن مسئله اصلی «رفع تحریم» نیست بلکه «انتفاع اقتصادی ایران» است؛ و البته تمام مسائل سیاست خارجی ایران و پرونده‌های آن را شامل نمی‌شود بلکه به عنوان بخشی از مسئله اقتصاد ایران مورد توجه واقع‌بینانه قرار می‌گیرد. همان گونه که از تلاش‌های حاج قاسم در بازکردن مسیر زمینی چابهار به سواحل مدیترانه به درستی استفاده نشد، این فرصت تاریخی هم در حال از دست رفتن است. راه‌حل، خروج از چارچوب‌های ذهنی برجام، مذاکره حقوقی برای رفع تحریم، رفع تنش، توافقی برای فروش نفت، اعتماد به همسایه بدون توجه به شرایط جهانی و... است که چندین بار تجربه شده و همگی شکست خورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۵
خواهشاً در مورد وعده صادق اقتصادی به هدف بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
مسؤولین یک زحمت بکشند
بخش املاک را از سایت دیوار و شیپور حذف کنند. آپارتمان متری 35 را 75 آگهی کردند. زنگ بزنی می گویند فروش رفته. الکی
دو ساعت نشده دوباره می زنند متری 80 میلیون. زنگ بزنی می گویند فروش رفته هنوز از رو دیوار بر نداشتیم.
هیچ نظارتی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
سرنخ اقدامات نظامی جای دیگریست این وسط دولت برای اقتصاد چه کرده است؟!
دولت رئیسی اواسط بهمن گذشته از افزایش ۲۷ درصدی حتمی حقوق بازنشستگان با کف

حداقلی ده میلیون تومان گفتند !!!!!!!!

و الان اردیبهشت ۱۴۰۳ به نیمه رسیده و هنوز وعده صادق ایشان را ندیدیم !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
بابا تو دیوار و شیپورچه خبره
چرا هرج ومرج قیمتی در مسکن آزاد است
اما
برای فروش شیر و ماست و تخم مرغ قیمت مصوب وجود دارد.
خلاصه کلام ، از نظر روزنامه جوان، اصلا اینکه چرا کسی خودکشی میکند مهم نیست ، بلکه اینکه ادعا شود در طبقه مشخصی زیاد شده است نپذیرفتنی است . خیلی خوب حرف شما ، اما چرا کار به خودکشی می کشد ؟ بخصوص در طبقه اجتماعی خاصی که شاید مشکلات اقتصادی کمتری داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
بایدبه حال فردای کشوری گریست که نخبگان آن ازشدت مشکلات اقتصادی واجتماعی دست بخودکشی بزنند مطمئن باشید آینده بسیار نامطلوبی درانتظار درمان آنکشوراست مردم تاجوان‌وسالمندمتوجه ارزش درمانگران نمیشوند ولی وقتی مسن شوند دردومرض سراغشان میآید وانوقت اگرپزشکی حاذق نباشد وداروودرمان درستی نباشد ارزوی مرگ خودشان رامیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
همیشه خود کشی در کشورها و قشر های مرفه یا بالا شهر تهران بیشتر است.
بالاترین نرخ خودکشی نیز مال کشورهای ژاپن و اسکاندیناوی است
متأسفانه پزشکان در کشور ما بشدت لوس و ننر بار آمده و با به راه انداختن هیاهو دنبال افزایش درآمد خود به هر قیمتی هستن. کدوم قشر راحت هستن که اینها باشن؟ بد نیست آمار اشتباهات پزشکی در ایران رو با بقیه کشورها مقایسه کنین تا به واقعیتی تلخ برسین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اشتباهات پزشکی همه جای دنیا هست در ایران دلیلش سهمیه و تقلب در کنکور است که صدای امثال شما درنمیاد
مقایسه با کشورهای دیگه نشون میده در هیچ مقطعی از پزشکی تا فوق تخصص سهمیه و تقلب ندارند و نشون میده 80درصد پزشکان ایرانی 900دلار حقوق میگیرند و در دنیا بین 10000 تا 40000دلار حقوق میگیرن یعنی ده تا چهل برابر یک پزشک در ایران برو یکم مطالعه کن بچه جان
نعیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
لعنت به کسی که مرگ هموطن یا در کل یک انسان براش مهم نیست.
و دلیل خودکشی را لوس و ننر بودن می دانند
خودکشی بسیار مهم است، چه پزشک چه مهندس یا کارگر و کارمند
باید ریشه این مشکل مهم اجتماعی را در همه زمینه ها برطرف کرد
در وعده صادق موشکی، آمریکا و متحدان اروپایی و عربش، با بهره گیری از داده‌های سامانه های پدافندی، ابعاد حمله را کنترل کردند. در واقع اگر اینها مداخله نمی کردند، با طراحی ای که آقایان کرده بودند احتمالاً دهها موشک به اسرائیل اصابت کرده بود و الان درگیر جنگ بودیم. این آمریکا بود که سطح پاسخ ایران را تعدیل کرد و اجازه تنبیه اسرائیل را داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
خب ایران هم از قبل میزان دخالت پدافند غربی ها را می دانست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اگر لوس و ننر هستند شما هم بفرما یک کم لوس و ننر
شو. مشکل در ایران اینه که هر کسی دانسته یا ندانسته می خواهد در مورد چیزی که هیچی هالیش نیست نظر بده.
از وزیر ورزش خواهش میکنیم ، حداقل چند دست کت و شلوار برای علیرضا دبیر بخرند

و او را مجبور کنند تا بپوشد و پاشنه کفشش را نخواباند و قیصری راه نرود !!!!

مدیریت فدراسیون و بردن جام های کشتی اش را نخواستیم و پیشکش

و فقط اوضاع لباس و طرز برخورد و ادبیاتش را درست کند و ما را بس
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
رفتار (کلامی و غیر کلامی) آدمها، برونداد وضعیت روانی آنها است.
نوبت «وعده صادق» اقتصادی ((((((((((( دیدن سراب چیز خوبی نیست !!!!!!!!!!!! معمولا انسانها در آخرین لحظات زندگی به دیدن سراب میرسند و لحظاتی را در خوشی تا پایان به سر میبرند)))))))))))
افزایش خودکشی و ناهنجاری های اجتماعی قابل کتمان نیست
"غلامرضا صادقیان طی یادداشتی در شماره امروز جوان با عنوان خودکشی پزشکان بهانه بیماران! "

احسنت . هزاران لایک
حق گفتی برادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
متنی غیر تخصصی و بدون هیچ تحلیل جامعه شناختی . مثل باقی تحلیل ها در زمینه های دیگر که نه تنها هیچ مشکلی رو حل نکرده وضعیت را هم بدتر میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
حق از دید شما .
بمانید و از آنچه که درست کرده اید لذت ببرید
اينهمه وزر و وكيل نتوانستن براي اقتصاد كاري كنند؟ وام با سود 20 درصد به بالا غلط اونم باز پس دادن كوتاه مدت . اين با دين ما منافاتي ندارد؟ بعد فقط گير دادين به روساي قبل ؟
یکی از مهمترین مشکلات مردم
مسکن است
این در حالی است که در فضای مجازی بازارسازی کاذب برای مسکن آزاد است.
چرا؟
حداقل کاری که دولت می تواند بکند
حذف بخش املاک از فضای مجازی است.
اسرار روزنامه جوان مبنی بر اینکه ما باید آنچه را که این آقا می بیند و می فهمد باور کنیم ، بسیار توهین کننده است .
آقای صادقیان فکر نمی کنی نگاهت ایراد دارد ؟ آیا وقت آن نرسیده واقع بینانه به قضایا نگاه کنی؟
تابناک میشه یک روز فقط یک روز مارو از مقالات سراسر علمی و با ارزش روزنامه جوان محروم کنی؟
صداوسیما ۴۷ درصد
نهاد ریاست جمهوری ۸۶ درصد
مجمع جهانی اهل بیت ۹۲ درصد
سازمان اداری و استخدامی ۱۳۰ درصد!!
مجمع جهانی تقریب ۱۳۳ درصد
سازمان تبلیغات ۱۷۸ درصد
اینهمه پیشرفت! مردم سفره های خودشان را می بینند خیال می کنند کشور رو به پیشرفت نیست.
پاسخ ها
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
یک زمانی قرار بود تا فقط با بودجه اوقاف ، کل کشور را بچرخانند !!!؟
و حتی حقوق کارمندان و بودجه عمرانی کشور را بپردازند!!؟؟

حالا ولی حتی برای خود اوقاف دارند بودجه دولتی می‌گیرند

و بعد ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر مطلق کشانده شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
سفره بی انتهایی پهن شده چه نتیجه ای دارد خدا می داند .
پزشکان باور دارند که نسلی برتر و ژنی بهترند. با این هیاهو دنبال افزایش درامدهای میلیاردیشان هستند. کدام بیمار جرئت دارد در بیمارستان یا مطب یک پزشک برخورد بد بکند. دست بیمار زیر ساطور پزشک است و برخی از انها به یماران نگاه محترم ای ندارند. در شرایط سخت اقتصادی همگی باید سختی را تجربه کنیم نه اینکه همه سختی بکشند و پزشک درامد نجومی خود را ادامه دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
کاملا درسته خودم مواحه شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
درست نیست. کدام درآمد میلیاردی؟
آیا دلیل عرق خوری پزشکان هم بیماران هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
خوشی زیاد و
بی هدفی
که با حماقت
همراه شود
فاجعه بار می آورد.
نمی دانم چرا روزنامه جوان اغلب مطالب را باندی و سیاسی تحلیل می کند خودکشی در هر قشری باید مورد توجه قرار گیرد و ریشه یابی شود اینکه از سر عقده به جناح مخالف حمله کنی چه مشکلی حل می شود .
پزشکان خودکشی نمی کنند این شما هستید که چیزی برای گفتن ندارید یک تیتر می زنید و به دنبال ان پزشکان را می کوبید همه پزشکان خوب دارند از کشور می روند دودش هم در چشم امسال تو که این سرصل را می زنی می رود همش پزشکان را بکوبید تا ببینیم چه بر سر این کشور می اورید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی