بازدید 1571

بایدن خواستار تحقیقات درباره کشتار امدادگران در غزه

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای خواستار تحقیقات سریع در مورد حادثه‌ مرگباری در غزه شد که به کشته شدن هفت عضو یک سازمان خیریه بشردوستانه از «آشپزخانه مرکزی جهانی» به دست صهیونیست‌ها منجر شد.
کد خبر: ۱۲۳۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷ 03 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، منابع رسانه‌ای روز سه‌شنبه از کشته شدن هفت تن از کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نوار غزه در حمله رژیم صهیونیستی خبر دادند. این سازمان امدادرسانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، اعلام کرد پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند. کشته‌شدگان از ملیت‌های مختلف از جمله آمریکا بودند.

در همین رابطه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد، گفت: «اسرائیل متعهد شده است که تحقیقات کاملی را در مورد علت هدف قرار گرفتن خودروهای امدادگران با حملات هوایی انجام دهد. این تحقیقات باید سریع باشد، باید پاسخگویی به همراه داشته باشد و یافته‌های آن باید علنی شود. غم‌انگیزتر اینکه، فقط همین یک مورد نبوده است. این درگیری یکی از بدترین درگیری‌های اخیر از نظر تعداد کشته‌شدگان امدادگر بوده است.»

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا افزود که رژیم صهیونیستی به اندازه کافی برای محافظت از غیرنظامیان کار انجام نداده است و ایالات متحده به تلاش‌های بشردوستانه خود در غزه ادامه خواهد داد و در عین حال از تل‌آویو می‌خواهد تا برای تسهیل کمک‌ها کار بیشتری انجام دهد.

در پی جنایت اشغالگران در حق کارمندان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه و ترور هفت تن از اعضای آن در بمباران ارتش رژیم صهیونیستی، هلال احمر فلسطین اعلام کرد کادر این سازمان اجساد کارکنان این نهاد خیریه را به منظور خارج کردنشان از گذرگاه رفح به بیمارستان ابویوسف النجار منتقل کردند.

تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲ هزار و ۹۱۶ شهید و ۷۵ هزار و ۴۹۴ مجروح رسیده است. طی این مدت، همچنین حدود ۲۰۰ امدادگر در جریان حملات صهیونیست‌ها در سراسر فلسطین کشته شده‌اند.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت هفت قربانی از نیروهای امدادگر «به تعداد بی‌سابقه‌ای از نیروهای بشردوستانه می‌پیوندند که در همین درگیری خاص کشته شده‌اند.» همچنین به گفته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حداقل ۱۹۶ امدادگر از جمله ۱۷۵ کارمند سازمان ملل، تاکنون در حملات صهیونیست‌ها کشته شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار