بازدید 2040

تعلیق روابط امارات با اسرائیل تکذیب شد

امارات متحده عربی همکاری دیپلماتیک خود با اسرائیل را در پی کشته شدن هفت کارمند امداد بشردوستانه در غزه متوقف کرد.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲ 05 April 2024

به گزارش­ «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از وبگاه خبری آی ۲۴ نیوز، امارات متحده عربی از تعلیق هماهنگی دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی در پی کشته شدن هفت کارگر بشردوستانه آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه خبر داد.

این تصمیم را منابع رسمی برای آی ۲۴ نیوز تایید کردند که نشان دهنده بحران بین دو کشور است.

وزارت امور خارجه امارات مراتب خشم و ناراحتی خود را از این حادثه به امیر هایِک سفیر اسرائیل ابراز کرده است.

تلاش‌ها برای رسیدگی به این بحران با تماس تلفنی کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، با همتای اماراتی خود، عبدالله بن زاید در جریان است.

علاوه بر این، یاکوف بلیتشتاین، مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل، در تلاش برای یافتن راه حلی، با سفیر امارات، محمد محمود الخواجه دیدار کرد.

سفیر الخواجه وضعیت کنونی را تاریک ترین روز در روابط بین دو کشور توصیف کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تعلیق روابط بین اسرائیل و امارات را تکذیب کردند

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند تا این لحظه هیچ بیانیه‌ای درباره تعلیق روابط بین اسرائیل و امارات منتشر نشده است.

رسانه‌های اسرائیلی افزودند: منابع دیپلماتیک آگاه می‌گویند خبر‌ها درباره تعلیق روابط دیپلماتیک بین امارات و اسرائیل، دروغ است.

حضور سفیر امارات در ضیافت افطار با رئیس رژیم صهیونیستی

با وجود تداوم جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در باریکه غزه و نسل کشی این رژیم، محمد آل خاجه سفیر امارات در سرزمین‌های اشغالی در ضیافت افطاری با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی حضور یافت.

به گزارش العالم، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی آل خاجه را در کنار هرتزوگ بر سر سفره افطار نشان می‌دهد. این اقدام سفیر امارات با انتقاد و موج محکومیت کاربران و فعالان حامی ملت فلسطین روبروشده است.

سفیر امارات در سرزمین‌های اشغالی از زمان تعیین خود به این سمت بار‌ها جنجال آفرین شده و به علت استقبال از شخصیت‌های تندرو صهیونیست و یهودی و حضور مکرر در کنار مسئولان رژیم صهیونیستی مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است.

آل خاجه اخیرا با حاخام شالوم کوهین سرکرده حزب تندروی شاس برای گرفتن عکس یادگاری و گرفتن هدیه و جلب حمایت دیدار کرده بود.

امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۲۰ توافقنامه سازش وعادی سازی روابط را زیر نظر دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا کردند و سپس مغرب و سودان و بحرین به آن ملحق شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست