بازدید 48780

انگلیس سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که در پی کشتار کارکنان نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی از سوی رژیم صهیونیستی در غزه سفیر این رژیم را احضار کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴ 03 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، وزارت خارجه انگلیس از احضارکردن سفیر رژیم صهیونیستی در لندن خبر داد.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که این اقدام در پی کشتار نیروهای امدادی در نوار غزه انجام شده و دولت انگلیس کشتار ۷ تن از نیروهای امدادی در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی را قاطعانه محکوم کرده است.

از سوی دیگر «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده و تاکید نموده که کشتار نیروهای امدادی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

کامرون بدون اشاره به حمایت‌های همه جانبه انگلیس از رژیم صهیونیستی افزود: از اسرائیل خواستیم که تحقیقاتی فوری و شفاف را در خصوص حمله به نیروهای امدادی در غزه انجام بدهد.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس نیز بیان کرد که رژیم صهیونیستی باید توضیح بدهد که حادثه ناگواری که نیروهای امدادی در غزه به آن دچار شدند چگونه رخ داده است.

سوناک بدون اشاره به نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید گام‌هایی فوری را برای حمایت از کارکنان امدادی و تسهیل اقدامات انسان‌دوستانه آنان در غزه اتخاذ کند.

گفتنی است شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود علیه نیروهای امدادرسان خارجی در نوار غزه خودروی تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در این باریکه هدف قرار داد. این نهاد بین‌المللی مسؤولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را برعهده دارد.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که هدف قرار دادن این خودرو در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه دست کم ۷ قربانی بر جای گذاشته است. بر اساس گزارش رسانه‌های خبری ۶ تن از این قربانیان را نیروهای خارجی تشکیل می‌دهند. در همین راستا دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست تیم بین‌المللی امدادرسانی متشکل از نیروهای انگلیسی، لهستانی، استرالیایی و اتباع دیگر کشورها را در این باریکه هدف قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار