بازدید 11339

۵۱ روز تا انتخابات؛ از «زمزمه‌های لیست اختصاصی رائفی پور» تا «ادعای ردصلاحیت یک کاندیدا به علت عکس یادگاری با مولاوردی»

این روزها شاهد واکنش افراد رد صلاحیت شده و اعتراض آنان به هیئت‌های نظارت هستیم. همچنین برخی از تشکل‌های اصولگرا با اعلام موجودیت به دنبال این هستند که سهمی از سبد رای این جناح را به خود اختصاص دهند. ضمن اینکه در مورد طیف بندی افراد تایید صلاحیت شده اطلاعات جدیدی منتشر شده است که در این مطلب مروری بر همه آن‌ها خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶ 09 January 2024

 

۵۱ روز تا انتخابات؛ از «زمزمه‌های لیست اختصاصی رائفی پور» تا «ادعای ردصلاحیت یک کاندیدا به علت عکس یادگاری با مولاوردی»

تابناک _ در 51 روز مانده به انتخابات بیشتر شاهد واکنش افراد رد صلاحیت شده و اعتراض آنان به هیئت های نظارت هستیم . همچنین برخی از تشکلهای اصولگرا با اعلام موجودیت به دنبال این هستند که سهمی از سبد رای این جناح را به خود اختصاص دهند.ضمن اینکه در مورد طیف بندی افراد تایید صلاحیت شده اطلاعات جدیدی منتشر شده است که در این مطلب مروری بر همه آنها خواهیم داشت.

 

بستر تبلیغات نامزدهای انتخابات در پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد شد
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشست بررسی فرآیند حقوقی و اجرای قانون جدید انتخابات که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: ما ۳۴ هزار صندق در کل کشور داریم که بستر انتخابات الکترونیکی نیز در کل کشور فراهم شده و امکان آن نیز وجود دارد، منتظر تایید شورای نگهبان هستیم اگر این اتفاق بیفتد رأی دادن و شمارش آرا با دستگاه صورت می‌گیرد؛ قانون هم این اجازه را داده است.وی افزود: در این دوره وزارت ارتباطات در تأمین زیرساخت‌های لازم در حال کمک و یاری است و پنج پیام‌رسان گپ، سروش، بله و ایتا و آی گپ موظف شدند در هر حوزه انتخابیه یک بستر مجازی برای تبلیغات نامزدها شکل بدهند، این هم شکل گرفته و قرار شده در زمان خودش نامزدها در آنجا تبلیغات داشته باشند.سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت کشور موظف شده یک سامانه ای طراحی کند که همه صفحات مجازی رسمی نامزدها در آنجا نمایان باشد و این هم اتفاق خواهد افتاد و کارهای آن در حال نهایی شدن است.

 

کدام استان‌ها بیشترین و کمترین رقابت نامزدها را دارند؟
با بررسی آمار داوطلبان تایید صلاحیت شده در استان‌هایی که مرکز  آنها از کلان شهرهای کشور محسوب می شود، مشخص شده است که تاکنون بیشترین رقابت در استان البرز شکل گرفته است. در این استان هر کرسی، ۱۲۳ رقیب دارد. کمترین رقابت هم در استان های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی است که هر ۲۳ نفر برای یک کرسی رقابت می‌کنند. بیشترین رقابت به ترتیب در استان البرز، تهران، قم، فارس، خوزستان، کرمانشاه، خراسان رضوی، و اصفهان است.

 

رائفی‌پور لیست انتخاباتی می‌دهد؟
صابرین نیوز مدعی شده که محمدرضا غلامرضا معاون سابق وزیر کشور، علی اکبر رائفی پور و یک شخص دیگر برای انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، لیست مشترک صادر خواهند کرد.اگرچه وزن این لیست و میزان اثرگذاری آن بر روند وحدت و فعالیت های انتخاباتی اصولگرایان جای بحث دارد.

 

تفکیکی از اقشار مختلف
بر اساس آن‌چه شورای نگهبان اعلام کرده است؛  تعداد بالایی از زنان برای رقابت در راهیابی به مجلس دوازدهم تایید شده‌اند.وضعیت اقشار  مختلف تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس دوازدهم بر اساس آن‌چه اعلام شده به این شرح است:

 - بیش از ۸۰۰ نفر از اساتید دانشگاه

- بیش از ۱۵۰ نفر از پزشکان

- بیش از هزار و  ۲۰۰ نفر از فرهنگیان

- بیش از ۲۰۰ نفر از وکلا

 - بیش از سه برابر کرسی‌های مجلس از بانوان

-  بیش از ۴۰۰ نفر از دهه هفتادی‌ها

- بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از دهه شصتی‌ها

 

رحیمی جهان‌آبادی: ردصلاحیتم ارتباطی با انتقاد از دولت ندارد
جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در فضای مجازی درباره علت رد صلاحیتش نوشت: رد صلاحیت بنده به دلیل برخی مواضع در ایام اغتشاشات و مسائل سیاسی کشور و برخی دیدگاه ها و عملکرد بنده بوده است.نماینده مردم تربت جام در مجلس تصریح کرد: رد صلاحیتم هیچ ارتباطی به انتقادم از دولت ندارد و روابط بنده با دولت آقای رئیسی همیشه خوب بوده و قدردان زحمات دولت در منطقه آزاد دوغارون و خط انتقال گاز و دهها خدمت دیگر دولت هستم.

 

جبهه مردمی ایران قوی به زودی اعلام موجودیت می‌کند
جبهه «مردمی ایران قوی» که قرار است در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای فعالیت کند به زودی در یک نشست خبری اعلام موجودیت می‌کند.«علیرضا افشار» رئیس شورای هماهنگی و «محمد ناظمی اردکانی» دبیرکل این تشکل تازه تاسیس هستند.در نشست خبری که هفته آینده برگزار می‌شود رسما فعالیت این تشکل در صحنه سیاسی و انتخابات اعلام می‌شود.

 

امروز؛ آخرین فرصت اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها
پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم؛ بر اساس قانون ۳ روز مهلت اعتراض وجود داشته است؛ که از یکشنبه این هفته آغاز شده و امروز - سه‌شنبه - آخرین مهلت است.

 

ردصلاحیت کاندیدای انتخابات مجلس به اتهام عکس یادگاری با معاون حسن روحانی!
شهیندخت مولاوردی خبر داد که یکی از ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس به دلیل داشتن عکس یادگاری با او ردصلاحیت شده است.به نوشته اعتماد ،مولاوردی خبر داد که در یکی از استان‌ها، از جمله دلایل و مدارک عدم تایید صلاحیت یک خانم‌ چادری که فرزند شهید هم هست، «داشتن عکس با مولاوردی» ذکر می‌شود! که نمونه‌های مشابه آن را در دوره انتخابات قبل هم سراغ دارم؛ ردصلاحیت چندین مدیرکل و مشاور محجبه امور زنان دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها به دلیل همکاری با معاونت امور زنان دولت روحانی! که جزو وظایف ذاتی‌شان بوده، از آن جمله است.

 

شعار و راهبرد انتخاباتی یک تشکل سیاسی اعلام شد
شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای، «مجلس قوی با پیشرفت، بصیرت، مقاومت» را شعار و راهبرد این تشکل در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی در اصلاعیه‌ای ضمن دعوت از فعالان سیاسی و احزاب همسو به این تشکل سیاسی جهت حضور و نقش آفرینی در آوردگاه ۱۱ اسفند ماه اعلام کرد: از احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های انقلابی که از لحاظ گفتمانی خود را همسو با مرامنامه‌ی شریان می‌دانند، دعوت می کنیم به این جبهه بپیوندند تا با شعار و راهبرد تشکیل «مجلس قوی با پیشرفت، بصیرت، مقاومت» و تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، انرژی و نگاه جوانان و پویایی و تدبیر مجربان در خانه ملت تبلور پیدا کند، مسیر تحول هموارتر شده و متناسب با اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، شرایط به نفع مردم تغییر کند.



«بادامچیان» رئیس ستاد انتخابات خبرگان در جامعه مدرسین شد
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در حکمی «اسدالله بادامچیان» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را به عنوان رئیس ستاد مرکزی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری منصوب کرد.

 

ردصلاحیت گسترده تصادفی نیست
جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرآنلاین مدعی شده است که رد صلاحیت‌های گسترده نشان داد که یک مهندسی انتخاباتی در پشت صحنه و به صورتی هدفمند احزاب را سیبل خودش کرده و عملاً یک دیکتاتوری سیاسی را برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری دارد اجرا می‌کند. گویا به نظر می‌رسد که پیام رهبری کاملاً از چشم نهادهای اجرایی و نظارتی مغفول مانده و فراموش شده است.

اینکه چند نفر مثل آقای پزشکیان یا آقای علی مطهری یا آقای نوری قزلجه تایید می‌شوند و در کنارش قربانگاه عظیمی از کاندیداهای احزاب را شاهد هستیم، نشان می‌دهد که یک دیکتاتوری سیاسی در رد صلاحیت‌ها قابل مشاهده است.

آمارهایی که الان وجود دارد حاکی از یک رویه نکوهیده در امر سیاسی و کاملاً غیراخلاقی است. من رسماً به عنوان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه هشدار می‌دهم که وضعیت کنونی رد صلاحیت‌ها در وهله اول موجب دلسردی مردم و در وهله دوم ناتوانی پرشور احزاب در انتخابات خواهد شد.الان برای ما روشن شده که افزایش صددرصدی تعداد داوطلبان انتخابات مجلس تصادفی نبوده و مضافاً به اینکه تعداد گسترده ردصلاحیت‌ها هم تصادفی به نظر نمی‌رسد.

 

ائتلاف «جامعتین» برای انتخابات خبرگان به روایت ابراهیمی 
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان کاملا با هم هماهنگ هستند و لیست مشترک خواهند داد.حسین ابراهیمی درباره رایزنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان به ایرنا گفت: جامعتین اجزای لاینفک از یکدیگر هستند، از این رو تصمیماتی که برای جامعتین گرفته می‌شود مشترک است و در گذشته نیز همین‌طور بوده و در حال حاضر هم اینگونه است. تصمیم دو جامعه با یکدیگر مشترک است و مشکلی با هم ندارند.

وی با بیان اینکه اعضای جامعتین رایزنی هایی با یکدیگر داشته اند، افزود: البته تعداد اعضای جامعه مدرسین بیش از جامعه روحانیت است و در گذشته نیز همینگونه بوده است زیرا بیشتر شخصیت‌های روحانی در حوزه علمیه قم حضور دارند.

 

صلاحیت برخی افراد که کلکسیون فساد هستند تایید شده است
کریمی نماینده اراک گفت: با توجه به اعلام زمان رسیدگی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس به نظر می رسد در مورد نحوه رسیدگی به صلاحیت ها و نتیجه حاصل از آن در مورد برخی از نامزدها، هیات نظارت شورای نگهبان برخوردی تبعیض آمیز داشته و با کمال تاسف دیده می شود صلاحیت برخی از افراد که کلکسیون مصادیق فساد اداری، مالی، اقتصادی، سیاسی و اخلاقی هستند، تائید شده و افرادی با مصادیق تخلفات و فسادی به مراتب کمتر رد صلاحیت شده اند.علی اکبر کریمی به خانه ملت گفت: با توجه به اعلام رسیدگی به صلاحیت نامزدها به نظر می‌رسد درباره نحوه رسیدگی به صلاحیت‌ها و نتایج آن درباره برخی نامزدها در هیات نظارت شورای نگهبان برخورد تبعیض‌آمیز وجود داشته است. 

 

روحانی: رأی اعتراضی بهتر از رای ندادن است
حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین ایران تاکید کرد: من فکر نمی‌کردم بعد از بیانات اخیر مقام معظم رهبری، این همه نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی را ردصلاحیت کنند. تصور می‌کردیم هیأت‌های نظارت اقدام هیأت‌های اجرایی را جبران می‌کنند. اما بسیاری از افرادی که امید داشتیم در استان‌ها و تهران تائید شوند تا مردم بیشتر پای صندوق رأی بیایند، تائید نشدند که کار خیلی سخت شد.به نوشته سایت رییس جمهور سابق وی با تکرار پیشنهاد رأی دادن اعتراضی گفت: دو نوع می‌توان به شرایط حاکم اعتراض کرد. یک راه اینست که در انتخابات شرکت نکنیم اما این راه نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. راه بهتر اینست که پای صندوق رأی برویم و به فردی که به شرایط امروز معترض است، رأی دهیم. رأی اعتراضی بهتر از رای ندادن است. مشکلات ما در نهایت باید با صندوق رأی حل شود، راه دیگری نداریم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۱
مهرعلیزاده برای مجلس ردصلاحیت شد برای ریاست جمهوری تاییدشد!! محمودعلوی برای مجلس رد شد برای مجلس بسیارمهمترخبرگان از سوی همان نهاد ردکننده تایید شد!!و 8سال هم وزیرشد!!!وصدها مورد مشابه. درمجالس ششم ودهم بیش ازیکسوم نمایندگان ازجمله نواب رئیس رد شدند در حالیکه چندماه دیگردرمجلس میبودندونمایندگی میکردندو....با این اوصاف میگویندبیاییددرانتخابات شرکت کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
این یعنی هرکی به هرکی نمیشودکه یکنفربرای مقام بالاتری تائیدصلاحیت میشودولی برای مقام بسیار پائینتری ردصلاحیت شود درضمن اگرکسی واقعاًاهل فسادباشد وتائید صلاحیت شود قطعاًاین عدم رعایت حق الناس است که برای حیثیت کشورمان هم خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
فرقی نداره کی تایید بشه کی رد
ب هر حال رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
۱۸:۱۸
داری شوخی میکنی ؟ یعنی چی برای مقام بالاتر تایید شده ولی برای مقام پایین تر رد شده و این نشونه حق و الناس هست؟ حالت خوبه؟!!! فکر ک=هم میکنید قبلش یا فقط تایپ میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
در هر حال رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
من که رای نمی دم هرکی رو دلشون می خواد تایید کنن هرکی رو هم دلشون بخواد رد کنن
الان آباد میکنند !! البته برای زن و بچه و خویشاوندان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
به ولله متن خبر رو نخوندم فقط اومدم بگم رای بی رای
تو این لیست تائید شده ها کسی به شریط امروز معترض نیست
وای خدایاااااا
دارم لحظه شماری میکنم روز انتخابات برسه تا بتونم در تصمیم گیری های آینده کشورم مشارکت کنم
ایشالا حتما این سری دیگه خبری از اختلاس و دبش و رانت و ماشین قرعه کشی و تورم و غیره نیست و همه اومدن فقط واسه ما کارگر کارمندا کار کنن و بسازن و شعار الکی هم نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
نمایندگان مجلس درواقع نماینده همه مردم هستند کارگروکارمندوراننده تاکسی و مشاوراملاک ومهندس شغل آزاد وخلاصه همه ونباید فقط فکرمنافع گروهی خاص باشد بلکه منافع همه مردم کشورمان براساس لیاقت وتوانشان بایدازمرایای کشوربهره ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
یه همکار داشتم 4 سال قبل بعد از رای آوردن مجلس قالیباف میگفت بذار قالیباف بیاد ببین چه بکنه و هرچی روحانی خراب کرد این درست میکنه.!

دوست دارم طرف رو ببینم بهش بگم هنوز منظر نفرات بعدی هستی که بیان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تا برگزاری رفراندوم ، رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
۱۸:۲۳
آره حالا صبر کن برن دناپلاس هارو بفروشن یکم با شاسی بلندها تمرین رانندگی کنن اگر فرصت کردن به مشغله ما هم فکر میکنن. شما که کاندا هستی و از هفت دولت آزادی
باتوجه ب وضعیت کلی جامعه ک مهمترین آن بحث تورم و گرانی ۴ دهه گذشته و ب موازات آن بی خیالی و عدم مسئولیت پذیری،مسئولان از طرف دیگر،مطمئنا میزان مشارکت مردم بسیار پایین خواهد بود.اما سوال اینجاست افرادی مثل رائفی پور با چه رزومه و سابقه ایی تایید صلاحیت میشوند؟؟؟حداقل طوری رفتار کنید معدود افرادی ک قصد رای دادن دارند،منصرف نشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
طرف اومد گفت من با 1 میلیون تومن شغل ایجاد میکنم. کل رزومه اش همین یک جمله بود. با همین رزومه شد وزیر! نماینده مجلس ک جای خود داره
جناب آقای روحانی : آنجایی که مشکلات از طریق صندوق رای حل میشود ایران نیست ... بیهوده میدان داری نکنید . زمانیکه افراد مورد وثوق در میان نامزدها نیست به چه کسی رای بدهیم ؟ فقط آمار را بالا ببریم تا پزش را بدهند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
افزاد مورد وثوق هم بودن بازم رای دادن در این وضعیت خیری نداشت
رای بی رای
رای بی رای وسلام
انتخابات فقط برای کاندیداهاست تا بعدا به نانو نوایی برسند و برای مردم اصلا مهم نیست .
من سعی می کنم به توصیه های آیت الله جنتی عمل کنم و یک یا دو وعده غذا بخورم احساس می کنم ثروتمند شدم و هم احساس میکنم می تونم خوب تصمیم بگیرم
به مسئولین توصیه میکنم این توصیه را جدی بگیرند و خوراکشان را کم کنند تا مردم کمتر اذیت شوند
چون بهتر می توانند تصمیم بگیرند
رائفی پور ????
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کی هست؟
چه نوشابه ای برا هم باز میکنند ،حونهذعرپس بزن ‌بکوبه خونه داماده سوت وکور هست
کار کشورم به جایی رسیده که رائفی پور هم به خودش اجازه میده ليست بده برای انتخابات، فقط باید تأسف خورد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
فعلا شما تأسف بخور تابعد
روحانی ظاهرا آلزایمر گرفته که خود مقصر وضع موجود است و با پررویی خود را معترض نشان می‌دهد و انتظار رای دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
مقصر وضع موجود نه فقط روحانی و نه فقط رئیسی ک کل سیستم هست الکی ب گردن شخص نندازید
و کار به آنجا رسید که رائفی پور هم لیست داد... خدایا توبه
با نگاهی به لیست رد وتایید صلاحیت شده ها واقعا آدم یاد فیلم های کمدی می اقتد .این وسعت دید و فکر دست اندرکاران این مسئله را نشان میدهد. خدا عاقبت این مملکت را بخیر برساند.
وای خدایا سر و دست میشکنن برای خدمت به مردم، خدایا شکرت به خاطر این همه خدمتگزار. کی رو انتخاب کنم، کدومو جواب کنم....!!!!!!!!!!
این مملکت یعنی اینقدر قحط الرجاله که رائفی پور لیست میده ؟ من اگر شرکت میکردم بخاطر این بابا قیدش را می زنم
حتی مردم برای خواندن اخبار انتخابات رغبت ندارند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خدایی من یه خطش رو هم نخوندم.
فقط کامنت گذاشتم و بازم میزارم و به مردم توصیه میکنم
مخصوصا به خانواده خودم که بگن : رای بی رای.دیگه بسه این بازی.بارها گیم اوور شدید و از رو نمیرید!!بهترین کار خاموش کردن است!!!
راي بديم كه چى بشه ؟ راي بديم كه يه عده كه بقول ميرسليم هيچ كاري با مردم ندارن بيان تو يه جايي به اسم مجلس دور هم جمع بشن و حقوق نجومى بگيرن و خودشون و اطرافيانشان از رانت اطلاعاتي استفاده كنن و مهره هاشونو توى ادارت بچينن و كار ملت را مختل كنن و كشور را فلج نماين
من دوروبریم که رای بدن دیگه باهاشون صحبت نمی کنم
در رابطه با حکم بوشهری برای اسداله!
هر دم از این باغ بری می رسد
وای کی میشه روز انتخابات.بی صبرانه منتظریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بی صبرانه رای رای ندادن منتظریم
خدایا به تو پناه می‌بریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست