بازدید 2187

متکی، بادامچیان و جلالی با شورای نگهبان مذاکره می‌کنند

شورای وحدت اصولگرایان هیئتی سه‌نفره برای رایزنی با شورای نگهبان جهت ایجاد زمینه حضور حداکثری کاندیداها در انتخابات، تشکیل داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 09 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نشست هیأت عالی شورای وحدت صبح سه‌شنبه (۱۹ دی ماه ۱۴۰۲) در حسینیه سید الشهدا (دفتر مرکزی) برگزار شد.

در این جلسه، ضمن ارائه گزارش بررسی صلاحیت‌ها در جناح‌های مختلف سیاسی و اثرات آن بر موضوع مشارکت و تحقق منویات مقام معظم رهبری و جایگاه جریان ارزشی و انقلابی در این حوزه و با عنایت به گزارش‌های واصله در موضوع بررسی صلاحیت‌ها از استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه مقرر شد هیئتی سه نفره جهت رایزنی و مذاکره با شورای نگهبان تشکیل شود.

این هیأت سه نفره متشکل از «منوچهر متکی»، «اسدالله بادامچیان» و حجت الاسلام «جلالی» ضمن جمع‌بندی اطلاعات در موضوع رد صلاحیت‌ها، در تهران و استان‌ها، با شورای نگهبان رایزنی داشته باشند و ضمن اخذ دلایل و استدلال های مربوطه و ارائه مستندات لازم، زمینه حضور حداکثری کاندیداها و ارتقاء بسترهای لازم برای مشارکت سیاسی را فراهم کند.

انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

ثبت‌نام در این دوره برای اولین بار و به ابتکار دولت سیزدهم به صورت کاملا الکترونیک برگزار شد و تمامی داوطلبان، توانستند نام‌نویسی خود را به صورت الکترونیکی قطعی کنند.

در این دوره، به منظور شفافیت مالی که در قانون انتخابات بر آن تاکید شده است، داوطلبان حتما باید یک شماره حساب غیرتجاری در سامانه بارگذاری کنند که الزاماً از این شماره حساب برای هزینه‌های انتخاباتی استفاده شود.

براساس جدول زمانبندی انتخابات مجلس دوازهم، هیأت‌های اجرایی، صلاحیت داوطلبان را بررسی و پس از آن، از ۱۹ آبان تا ۲۰ آبان، مراتب عدم تایید یا عدم احراز توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه، به داوطلبان ابلاغ شد. داوطلبانی که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض داشتند، اعتراض خود را با به هیئت های نظارت اعلام و نتایج نهایی ۱۵ دی ماه به آنها اعلام می‌شود..

هیأت‌های نظارت هم نتایج را اعلام و شورای نگهبان نیز در فرصت سه روزه به شکایت‌ داوطلبان رسیدگی خواهد کرد.

پس از اعلام نتایج از سوی هیأت‌های نظارت، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی با بیان اینکه در این دوره بیش از ۲۱ هزار پرونده از واجدین شرایط در هیات‌های نظارت استانی مورد بررسی قرار گرفت که بیش از ۵۲ درصد از این افراد تایید صلاحیت شدند، اعلام کرده بود: بر همین اساس بیش از ۱۱ هزار نفر توسط هیات‌ مرکزی نظارت بر انتخابات و هیات‌های نظارت استانی تایید صلاحیت شدند که این رقم نسبت به دوره قبل (تعداد افرادی که در هیات‌های نظارت استانی انتخابات مجلس یازدهم تایید صلاحیت شدند) دو برابر است.

وی گفته بود: حدود ۳۸ درصد از متقاضیان با عدم تایید روبرو شدند و تنها کمتر از ۲ هزار نفر صلاحیت‌شان احراز نشد که کمتر از ۱۰ درصد داوطلبان می‌باشد. افرادی که تایید صلاحیت نشدند و صلاحیتشان احراز نشد، می‌توانند شکایت کنند. بنابراین به ازای هر کرسی مجلس ۳۸ نفر تایید صلاحیت شدند که در حوزه‌های انتخابیه مختلف به رقابت خواهند پرداخت. امیدواریم که در یک رقابت منطقی به کرسی مجلس دست یابند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ در دیدار هزاران نفر از مردم این شهر، از دیگر شگردها برای خارج کردن مردم از صحنه را تلاش رسانه‌های بیگانه برای مأیوس کردن مردم و بخصوص جوانان از آینده دانستند و گفتند: تعمیم یا بزرگ‌نمایی نکات منفی، ترویج بی‌فایده بودن حضور در فعالیت‌های سیاسی و انتخابات، و به رخ کشیدن کمبودها و سختی‌های اقتصادی از جمله فعالیت‌های تبلیغاتی آنها است.

«ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن مردم» به نحوی که موضوع از اختلافات دوستانه خارج و به محکوم کردن هر حرفِ ولو خوب طرف مقابل منجر شود، شگرد دیگری برای خالی کردن میدان از حضور مردم بود که رهبر انقلاب پس از تبیین آن گفتند: راه مقابله با این نقشه‌ها، حضور مردم در مسائل سیاسی، اقتصادی، انتخابات و حتی مسائل امنیتی است.

ایشان ترویج حضور و نقش‌آفرینی مردم به‌عنوان رکن مهم اداره صحیح کشور و لازمه قطعی دستیابی انقلاب به اهداف را نوعی تواصی به حق و وظیفه هر صاحب صدا و منبر برشمردند و فرمودند: عالم دینی، مرجع، روحانی، استاد دانشگاه، هنرمند، مدیر، مسئول سیاسی، صداوسیما، و همه وظیفه دارند مردم را به حضور در میدان و ایستادگی در آن ترغیب کنند البته وظیفه مسئولان حکومتی سنگین‌تر است چرا که مردم آماده‌اند و باید زمینه را برای حضور آنها آماده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست