بازدید 7269
۸
«تا انتخابات»

آغاز ثبت نام نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس / از نام نویسی داوطلبان ورود به مجلس خبرگان چه خبر؟ / اظهار نگرانی یک فعال سیاسی اصولگرا: تهران را دریابیم

در ۱۳۴ روز مانده تا انتخابات ۱۱ اسفند ماه، علاوه بر اعلام آغاز ثبت نام نهایی داوطلبان ورود به بهارستان شاهد بودیم که دو تن از اعضای تشکل قدیمی اصولگرایان هم در مورد انتخابات آخر سال مواضعی را اعلام کردند؛ ضمن اینکه خبری برای داوطلبان ورود به جلس خبرگان اعلام نشد و گویا آنان باید همچنان منتظر باشند
کد خبر: ۱۱۹۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 19 October 2023

آغاز ثبت نام نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس/از ثبت نام داوطلبان ورود به مجلس خبرگان چه خبر؟/اظهار نگرانی یک فعال سیاسی اصولگرا: تهران را دریابیم

 

تابناک _ در ۱۳۴ روز مانده تا انتخابات ۱۱ اسفند ماه، نام نویسی نهایی داوطلبان ورود به بهارستان آغاز شد. به گفته معاون وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور، این نام نویسی قرار است تا سوم آبان ادامه داشته باشد و قابل تمدید هم نیست. البته بر خلاف انتظار و وعده‌ای که قرار بود در مورد ثبت نام کاندیدا‌های مجلس خبرگان هم امروز اطلاع رسانی شود، در سخنان این مقام به این موضوع اشاره‌ای نشد و داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبری همچنان بلاتکلیف هستند.

سید محمد تقی شاهچراغی، صبح امروز پنجشنبه و همزمان با آغاز نام نویسی نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در نشست خبری‌ گفت: ثبت نام نهایی داوطلبان مجلس دوازدهم امروز آغاز شده و تا سوم آبان به مدت هفت روز از ساعت ۸صبح تا ۶ بعدازظهر صورت می‌گیرد. افرادی که در مرحله پیش ثبت نام را طی و کد پیگیری دریافت کردند، می‌توانند وارد سامانه شوند و نام نویسی نهایی را انجام دهند. لازم به ذکر است نام نویسی از امروز تا روز سه شنبه ۳ آبان ادامه دارد و این مدت قابل تمدید نیست.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین عنوان کرد: داوطلبان باید اطلاعات خواسته‌های جدیدی که در پرسشنامه قرار دارد، تکمیل کنند. البته اگر داوطلبان در حین وارد کردن اطلاعات نیاز به ترک‌ اتاق را داشته باشند، مانعی ندارد، ولی اگر تایید نهایی را بزنند، امکان برگشت و ویرایش وجود ندارد. امکان نام نویسی در اختیار هر آن‌ کس‌ که احساس می‌کند می‌تواند در ‌انتخابات موثر باشد، گذاشته شده است.

نام نویسی نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۷ مهر به مدت یک هفته آغاز شد و داوطلبان می توانند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir بصورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ نام نویسی و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند. آن دسته از داوطلبانی که در مرحله پیش ثبت نام، نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کردند، مجاز به ثبت نام نهایی هستند.

محمد تقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور، مدت زمان نام نویسی را بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه عنوان کرد و گفت، بستگی به بسته‌بندی دارد که داوطلبان از قبل انجام داده‌اند و باید اطلاعاتشان را از قبل آماده کنند که در اطلاعیه‌های ستاد انتخابات به اطلاع آنها خواهد رسید و در پیامک‌هایی که برای آنها رفته مشخص شده است. رئیس ستاد انتخابات کشور درباره جابجایی حوزه انتخابیه گفت، در طول دوره ثبت نام نهایی، داوطلبان از صبح ۲۷ مهرماه تا ۱۸ بعدازظهر سوم آبان می توانند حوزه انتخابیه خود را جابجا کنند.

اما در 134 روز مانده تا انتخابات، خبر آغاز نام نویسی نهایی تنها موضوع مهم در حوزه فعالیت جناح های سیاسی نبود، به طوریکه امروز شاهد بودیم، دو تن از چهره های قدیمی اصولگرایان هم در سخنانی نسبت به اهمیت برگزاری انتخابات و چگونگی برگزار شدن آن هشدارهایی دادند.

در ابتدا مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره آخرین وضعیت انتخاباتی این جریان سیاسی گفت: منتظریم که ان‌شاء‌الله نام نویسی ها از ۲۷ مهر به بعد انجام شود و بعد از تأیید صلاحیت‌ها ببینیم چه کار کنیم؛ اما دوستان و فعالان سیاسی تلاش می‌کنند و ما هم کمک‌شان می‌کنیم. وی درباره امکان ائتلاف با جریانات اصولگرا هم گفت: امیدواریم با همه با یک منطق عقلایی به یک نظر مشترک برسیم.

همچنین منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان هم در هشتمین کنگره جمعیت جوانان انقلاب اسلامی گفت: دولتمردان در چهل سال گذشته کار حزبی را جدی نگرفتند و کار حزبی میان مردم هم فرهنگ نشده است. برای انتخاب یک رئیس جمهوری کار جمعی می‌شود، اما با افتخار در اولین مصاحبه‌اش می‌گوید من وابسته به جایی نیستم؛ این اشکال است. اگر کار جمعی می‌کردید، نقشه راه و نیروهای تربیت کارآمد شده داشتید، دچار مشکل نمی‌شدید. سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان تصریح کرد: مشارکت در تهران بر اساس نظرسنجی‌ها، تاکنون کمتر از نصف میانگین مشارکت در سطح کشور است، تهران را دریابیم.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
کسی رای نمی‌دهد
تو رو خدا جوک‌ نگین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ایشون به درستی فرمودند جوک نگید حتی اگر در یک شهر ۱۰ میلیون نفره تعداد آرا یک کاندیدا به ۵۰ هزار نفر هم برسد ایشان نماینده خواهد بود و نیازی به حضور اکثریت نیست هر چند مردم صاحب این انقلاب باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چرا احزاب ازاد درست حسابی نداریم ؟
رای بی رای
الان شما که از خدا میخواهید که مردم شرکت نکنند.چون هر کسی را دلتان خواست وارد مجلس میکنید.
رای بی رای
راي بديم كه چى بشه، تا حالا كه راي داديم چى شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست