بازدید 6652
تا انتخابات؛

واکنش‌های حاشیه دار به برگزاری چند گردهمایی انتخاباتی/ مردم اصلا خبر دارند که امسال قرار است انتخابات برگزار شود؟ /گمانه زنی‌های آماری از ترکیب ثبت نام کنندگان انتخابات

اگر بخواهیم شرایط سیاسی حاکم بر جناح‌های فعال در انتخابات را در ۱۲۴ روز مانده تا انتخابات ۱۱ اسفندماه توصیف کنیم، خلاصه وار می‌توان گفت که حدود صراحت و صعود فعالیت‌ها، ویژگی مشترک اکثر این جناح هاست، به طوری که در این روزها، چند نشست بزرگ انتخاباتی و اعلام مواضع‌ مهمی صورت گرفته که در سطور زیر و اجمالی نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت.
کد خبر: ۱۲۰۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 30 October 2023

واکنش های حاشیه دار به برگزاری چند گردهمآیی انتخاباتی/ مردم اصلا خبر دارند که امسال قرار است انتخابات برگزار شود؟/گمانه زنی های آماری از ترکیب ثبت نام کنندگان انتخابات

تابناک _ اگر بخواهیم شرایط سیاسی حاکم بر جناح‌های فعال در انتخابات را در ۱۲۴ روز مانده تا انتخابات ۱۱ اسفندماه توصیف کنیم، خلاصه وار می‌توان گفت که حدود صراحت و صعود فعالیت‌ها، ویژگی مشترک اکثر این جناح هاست، به طوری که در این روزها، چند نشست بزرگ انتخاباتی و اعلام مواضع‌ مهمی صورت گرفته که در سطور زیر و اجمالی نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت.

یک:
اولین گردهمایی جوانان و فعالان انقلابی سراسر کشور با نام «مبنا»، عصر پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ با حضور چهره‌های شاخص جریان انقلاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دبیران احزاب و فعالان سیاسی کشور و حضور افراد مطرحی مانند محسن رضایی و محمد باقر قالیباف و غلامعلی حدادعادل در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با حضور ۴ هزار تن برگزار شد. این نشست سیاسی که شاید اولین گام مهم و عملی شورای ائتلاف اصولگرایان برای برگزاری یک مراشم بزرگ بود، همان گونه که پیش بینی می‌شد، واکنش‌های زیادی در پی داشت، به طوری برخی اصولگرایان از چنین مراسمی استقبال کرده و آن را گامی در جهت ایجاد شور انتخاباتی دانستند، اما برخی رسانه‌های دیگر که گا‌ه منتسب به دولت بودند، نسبت به آن نکات قابل تاملی را مطرح کردند.

مثلا روزنامه ایران در واکنش به نشست نوشته است: اصولگرایان که در انتخابات ۹۴ مجلس خود را «جمنا» (جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب) و در انتخابات ۹۸ «شانا» (شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب) نامیده بودند، در همایش اخیر نیز از نام جدید خود رونمایی کردند. اصولگرایان قرار است در انتخابات پیش روی مجلس با نام «مبنا» (مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب) فعالیت کنند. گفتنی است، «شفافیت آرای نمایندگان» از مهم‌ترین وعده‌هایی بود که جریان اصولگرا علی‌رغم پیروزی حداکثری در انتخابات اخیر مجلس، تاکنون نتوانسته است آن را محقق کند.

اینگونه اعلام موضع نسبت به این نشست درحالی رخ می‌دهد که غلامعلی حدادعادل در پایان سخنان خود در این مراسم تاکید داشت که آقای رئیسی نیز تمایل داشتند، در این مجلس شرکت کنند که فرمودند از جانب من به حاضران در مجلس سلام من را برسانید و گفتند که بنده علاقه‌مند بودم که در این اجتماع انقلابیون شرکت کنم.

دو:
در برابر این نشست، مراسم دیگری با موضوع حمایت از مردم فلسطین، اما با حضور چهره‌های مطرح تشکل تازه تاسیس شریان که از افرادی همچون رسایی و بذرپاش به عنوان چهره‌های مطرح موسس آن نام برده می‌شود برگزار شد که چندان مورد استقبال قرار نگرفت و همین موضوع موجب شد تا واکنش‌هایی را در فضای مجازی در پی داشته باشد.

سه:
در میان جریان اصلاح طلبان معتدل که در دوره‌ای توسط محمدرضا عارف نمایندگی می‌شد تا کنون فعالیت خاصی دیده نشده و می‌توان گفت در سکوت خبری محض به سر می‌برند. در همین ارتباط، حسن رسولی از افراد نزدیک به محمد رضا عارف می‌گوید: در مجموع یک کنش سیاسی سازمان داده شده معطوف به انتخابات ۱۱ اسفند امسال را از سوی دکتر عارف ندیدم و برای من سوال است: چرا در شرایطی که انتخابات امر مهمی برای کشور است، به خصوص اینکه افزایش ضریب مشارکت همواره یکی از مولفه‌های تعیین کننده در اعتبارسنجی نظام سیاسی بوده و هست، چرا شخصیت‌هایی مثل دکتر عارف که ثابت کرده اند هم در برخورد با مردم، سیاستمداران راستگویی هستند و هم در برخورد با نظام در چهارچوب نظام فعالیت می‌کنند، اینقدر بی انگیزه و ناامید هستند؟!

وی در ادامه تصریح می‌کند: من فکر می‌کنم این سوال را بیشتر باید از متولیان امور کشورداری مثل آقای وزیر کشور و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که در حوزه سیاست داخلی مسئولیت دارند پرسید که آقای عارف کجاست. اما همانگونه که عرض کردم نشانی مبنی بر اینکه جنب و جوشی در مجموعه دکتر عارف معطوف به انتخابات پیش رو جریان داشته باشد، من چیزی ندیدم.

همچنین یکی دیگر از چهره‌های دیگر اصلاح طلب یعنی مصطفی کواکبیان هم با بیان اینکه فضای انتخابات الان خیلی گرم نیست مدعی شده است که این روز‌ها وقتی حرف از انتخابات به میان می‌آید خیلی‌ها می خواهند با چاقو شکم ما را پاره کنند! زیرا به نان شب محتاج هستند. بسیاری از مردم هم اصلا خبر ندارند که امسال قرار است انتخابات برگزار شود، چه برسد به اینکه بخواهند درباره آرایش سیاسی صحبت کنند.

چهار:
در مورد آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور پس از پایان زمان ثبت نام، آمار نهایی داوطلبان نمایندگی در انتخابات مجلس را ۲۴۸۲۹ تن اعلام کرد. پیگیری خبرنگار فارس حاکی است که طبق برآورد‌های اولیه ۸ درصد از ثبت نام کننده‌ها تمایلات سیاسی اصلاح‌طلبی دارند و ۹ درصد از نامزد‌هایی که ثبت نام خود را نهایی کرده اند اصولگرا هستند. این برآورد بر اساس چهره‌های شناخته شده جریانات سیاسی است و تعداد دیگری از ثبت نام کننده‌ها نیز هستند که به جهت سابقه کمتر فعالیت سیاسی هنوز نمی توان در مورد جناح سیاسی‌شان سخن گفت. البته این خبرگزاری درحالی این آمار را مطرح کرده است که در واقع تا اعلام نهایی و رسمی اسامی نمی‌توان به طور قطع درمورد ترکیب و آرایش سیاسی ثبت نام کنندگان نظر نهایی داد؛ البته شیوه نام نویسی نامزد‌های احزاب در انتخابات مجلس نیز حاکی از آن است که اصلاح‌طلبان تمرکز اصلی خود را بر شهرستان‌ها متمرکز کرده‌اند و اصولگرایان هم در مرکز و هم در شهرستان‌ها آرایش سیاسی خود را شکل داده اند.

پنج:
اما در مورد انتخابات مجلس خبرگان هم به موازات انتخابات مجلس، شاهد تحرکاتی هستیم؛ از جمله اینکه سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خبر داده است این تشکل بنا دارد کمیته مشترکی با جامعه مدرسین درباره کاندیدا‌های انتخابات خبرگان تشکیل داده  و تلاش شود لیست مشترک در سراسر کشور برای انتخابات خبرگان ارائه گردد. مصباحی مقدم در ادامه گفته است: ما هنوز وارد بحث درباره کاندیدا‌ها نشده‌ایم و باید شورای نگهبان ابتدا نتیجه بررسی‌ها را اعلام کند و از بین افراد تأییدصلاحیت‌شده، درباره لیست صحبت کرد.

و آخر:
وزیر کشور هم از پیگیری این نهاد برای الکترونیکی کردن شمارش آرا و هوشمند شدن صندوق‌های رای در یک هشتم حوزه‌ها خبر داده است. احمد وحیدی درباره این‌که حالا که ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس الکترونیکی برگزار شده است، آیا امکان دارد روند رأی‌گیری هم به صورت الکترونیکی برگزار شود، گفت: بسیاری از فرآیند‌ها الکترونیکی خواهد شد و در حال حاضر هم هست. قبل، حین و بعد از انتخابات ۲۵ فرآیند وجود دارد که غالب آن‌ها الکترونیکی است. وی ادامه داد: در قانون پیش‌بینی شده است یک هشتم از حوزه‌ها با هماهنگی شورای نگهبان این‌گونه شود. ما در حال تعامل با شورای نگهبان هستیم. این را حل کنیم و کار یک هشتم انجام شود تا ما بتوانیم گام به گام به سمتی برویم که شمارش آرا هم الکترونیکی شود. وحیدی درخصوص این‌که آیا این یک هشتم در شهر‌های بزرگ قرار است باشد یا شهر‌ها رندوم انتخاب می‌شوند، بیان کرد: باید با شورای نگهبان توافق کنیم؛ قانون پیش‌بینی کرده است با هماهنگی شورای نگهبان روی انتخاب این حوزه‌ها باید توافق شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۳
.در حداقل دویست سال گذشته صدها کشتی مسافربری غرق شد ولی در میان انها فقط تایتانیک اینقدر معروف شد؟ چون یک کشتی باری که نزدیک ان بود عمدا یا سهوا به تقاضای کمک تایتانیک توجهی تکرد و هزار ۷۰۰ نفر غرق شدند. اگر ان کشتی خود را به بی توجهی ننیزد باز تایتانیک غرق میشد ولی تعداد قربانیان بسیار کمتر بود. حالا این حمله هفت اکتبر حماس همان داستان هست. تمام هدف و ارزوی حماس از این حمله گرفتن بیست یا سی نفر اسیر از اسراییل و قدرتنمایی به نفع پوتین و مبادله اسرا با زندانیان حماس بود. ولی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اسراییل عمدا یا سهوا به این عملیات مانند ان کشتی بی توجهی کردند. نتیجه این شد که جنگجویان حماس از این موفقیت و نفوذ اسان هیجان زده شدند و حتی پیرزن و کودکان اسراییلی را به عنوان اسیر و غنیمت جنگی با خود همرا کردند یا همه اشغالگران! از زن و مرد و کودک را هدف قرار دادند. چه کسی بیشترین سود را از این هیجان برد؟ نتانیاهو و گروههای تندرو اسراییل که در سالهای اخیر بشدت متزوی شده بودند و البته پوتین. می بینید که همه توجه دتیا به غزه و ایران و خاورمیانه منحرف شده نه اکراین. غیر ممکن هست که رهبران دوحه نشین و فرماندهان ارشد حماس دستور داده بودند که به کودگان و پیرزنهای معلول اسراییلی هم رحم نکنید. ولی وقتی ان کشتی عمدا یا سهوا بی توجهی کرد نیروهای جوان و احساسی حماس از کنترل خارج شدند و نتیجه ان را ملت غزه و ارمان فلسطین و ملتهای خاورنیانه به نفع نتانیا۶و و اسراییل و پوتین باید بپردازد. افسوس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
خواهش میکنم عزمت کار انجام شده را کوچک نشمارید. این عملیات دقیقا تحت نظارت و دستور رییس حماس بوده و هر حرکتی که مبارزین انجام داده اند خود جناب هنیه باید پاسخگو باشد. همانطور که از آنطرف هر حرکت غیر انسانی که ارتش صیهونیستی انجام می دهد شخص نتنیاهوی بی شرف باید پاسخ گو باشد. نمی شود شما دستور داده باشی بعد از پذیرش نصف کارهای صورت گرفته شانه خالی کنی. شلیک به مردم عادی کار غلط و دور از رفتار هر مسلمانی است این کار باید محکوم می شد. منتها در ایران متاسفانه عده ای شیرینی پخش کردند. کار الان ارتش اسراییل خلاف است همه باید محکوم کنند. همه ی جهان باید یکصدا محکومش کنند تا اینقدر فشار روی اسراییل زیاد شود مگر آنکه دست بکشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
من رای نمیدم
هیچگاه فراموش نمیکنم جلالی و نقدلی و ....برای معترضان حکم اعدام امضا میکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
چه ربطی به انتخابات داره ؟
با رفتارهایی که در سالهای اخیر از نمایندگان و مجلس دیده شده است بعید میدانم اقبال خاصی از انتخابات بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
و اضافه کنید عملکرد دولت و سایر مسولان و سایر ارگان ها در تعریف و تمجید از یکدیگر و دهن کجی به خواست و نظر مردم !
یک ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
مردم بیان به امثال عنابستانی رای بدن?؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
اشتباه مسؤولین اینستکه فکر می کنند نسل فعلی مانند نسل های قبلی بی اطلاع هستند.
خیر. نسل فعلی
می بینند و می شنوند و مستند در آرشیو نگه داری می کنند
منادی
عنابستانی
میرسلیم
شریعتی
ذوالنور
قالیباف
و سایرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
سوال اینجاست که با توجه به بی اعتمادی مردم نسبت کلیه امور و افراد مسئول در صورت عدم مشارکت قابل قبول مردم
،نمایندگان مجلس آتی چگونه و با چه معیار قانونی وارد مجلس خواهند شد.
واقع بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
آقای ناشناس 21:44 شما اول املای "عزمت" را از گوگل ساخت اسراییل جستجو کن و اینطور آبروی نوشتار فارسی را نریز. بعدش هم جنگ و خونریزی هرگز عمل پسندیده ای نبوده و نیست. ما در جنگ عراق افتخار می کردیم که شروع کننده نبودیم. شروع کننده این جنگ به نفع اسراییل عمل کرد و به ضرر مردم بی گناه و از همه چیز بی خبر
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
این مشکل شماست ما که رای می دیم و کشور به سلیقه خود هدایت می کنیم با تشکر از کسانی که رای نمی دن و اجازه می دن که ما به سلیقه خود کشور هدایت کنیم خخخخ مثل سال قبل خخخخخ
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
هزینه بیخود نکنین شما که چسبیدین به قدرت پس همونجا بمونین .....اما رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
شرافتا رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
من کارمندم و به اجبار رئیس و حوزه چند باری رای دادم ولی این بار رای بی رای
حتی به قیمت اخراج دیگه واسم مهم نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
دمت گرم
به نظرم باید تیتر رو اینجوری باید اصلاح کنید: ( خطاب به مسولان) اصلا روتون میشه به مردم بگید امسال در انتخابات شرکت کنن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
در این مملکت مسئولین تنها چیزی که دارند رو هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
درود بر شرفت حرف حق ودل اکثریت مردم رو گفتی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
صدا و سیما خیلی داره تلاش میکنه ، ولی متاسفانه خیلیا مجبورند رای بدن، مثلا نظامی ها ، کارمندهای دولت ...
مجلس دوازدهم هم مثل همین مجلس وبلکه بیشتر از شاگردان حضرت علامه مصباح تشکیل خواهدشد.برای خالی نبودن عریضه مثل مجلس فعلی چندنفر مثل پزشکیان و رشیدی کوچی وجهان ابادی راهم به مجلس میفرستند.
مردم اصلا خبر دارند که امسال قرار است انتخابات برگزار شود؟... مگه شما خبر ندارید که مردم از انتخاب کردنشون پشیمان هستن؟؟؟!!!
به نظر بنده بااین اوضاع نابسامان اقتصادی اکثریت مردم با انتخابات قهرخواهند بود حالا دوستان اصولاگرا هرچه می خواهند در بین اقلیت شرکت کننده اسم جدید برای خود انتخاب کنند ازاداند ضمنا لطفا اسم جدید پایدارچی ها را اعلام کنید مردم از انها دل پرخونی دارند
اینبار دعوا بین جبهه پایداری هست و بس ملت هم که شدن تماشاچی
نماینده های مجلس رفتن برای جنگ با اسراییل؟؟
سابقه انتخابات در کشور نشان داده است هر گاه درصد شرکت کنندگان بالای چهل درصد باشد برای حکمرانان نتیجه مثبتی نخواهد داشت لذا علیرغم شعارها و ادعا ها و سخنرانیها " پس از حضور شبانه و تاریخ ساز مرحوم رفسنجانی در محل وزارت کشور و حذف تنی چند تن از افراد از لیست برندگان " تمام مهندسی اولیه انتخابات " قبل از رای گیری " برای شرکت چهل درصدی مردم تنظیم میشود تا کمتر نیازی به مهندسی بعد از اتمام انتخابات باشد
عملکرد افتضاح هر دو جناح رو دیدیم. هر نماینده ای اونجا بشینه یا حتی اگر یک هویج به جای هر کدام بگذاریم زیاد فرقی به حال ما ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
توهین به هویچ نکن هویچ یک میوه پر خاصیت است
تا اینجای کار آنچه قطعیست این است
آمار مجموع پیش ثبت نام کنندگان 48847
و
آمار ثبت نام قطعی 24829
آمار انصراف: 24018 نفر

این آمار را ترجمه می کنم : به ازای هر صندلی 85 نفر داوطلب اصولگرا داریم که هیچ یک از داوطلبنان، دیگر داوطلبانِ اصولگرایان را در حوزه انتخابیه ی ثبت نامی، اصلح تر از خودش نمی داند ولی در عین حال از مردم انتظار دارند که در انتخابات بین او و سایرین دست به انتخاب اصلح بزنند؟!!!

این چیزی که گفتم یک تناقض درونی در گفتمان اصولگرایی و بحثی کاملا نظری است.
نکته: اصولگرایان معمولاً اعلام می کنند که اگر حضور اصلح را در صحنه انتخابات تشخیص بدهند اصلا به صحنه انتخابات ورود نمی کنند اما الان در مرحله پیش ثبت نام به ازای هر کرسی 168 نفر و در ثبت نام نهایی 85 کاندیدا داریم که هیچکدام در حوزه انتخابیه ای که ثبت نام کرده، هیچ اصولگرای دیگری را بر خود اصلح نمی بیند؟!!
بجای اینکه از یک دستگاه بپرسید که کی جنگ سوم جهانی آغاز میشه از من بپرسید من میگم با حمله برق آسای سودان به اتیوپی و دخالت کشور مصر و اعراب و کشورهای اسلامی و دخالت متقابل دولت های مسیحی بر سر سد النهزه و بحران آب آغاز خواهد شد البته حدود پنج سال بعد
رفتار آن نماینده در خوزستان نشان داد که خیلی از این نماینده ها حتی نمی توانند ادای آدم حسابی بودن را در بیاورند. واقعاً برای خودم متأسفم که در کشوری زندگی میکنم که آدم های وطن پرست با دانش همگی کنار زده شده اند و فضا به لمپن های تازه به دوران رسیده نون به نرخ روز خوری همچون این نماینده نامحترم رسیده تا اینگونه قشر ارزشمند و زحمتکش معلم را به سخره بگیرد. در مقابل انسانیت از خود خجالت می کشم.
هشت به اضافه نه می شود هفده درصد... یعنی هشتاد وسه درصد ثبت نام کنندگان فاقد شناسنامه سیاسی قابل اعتنا هستند و مطئنا بخشی از این فاجعه عمدی و مهندسی شده است. دوطرف پشت چهره های کمتر شناخته شده کمن گرفته اند و مردم به این تله گذاری بی حاصل خواهند خندید
رفراندومه؟!
بارفتارنماینده کشمش خواردرحضورقشرفرهنگی واقعاسیستم چطوروباچه رویی می خوادانتخابات برگزارکنه وقاحت نیست پس چیه
دیگه دوران رای دادن گذشته.وقتی مردم که قدرت تجزیه و تحلیل مسایل ندارند مگه عروس خیمه شب بازی هستند بیاند رای بدند.
مگه امسال انتخابات داریم؟ کی؟
وقتی نتیجه انتخابات!!! از اکنون مشخصه شرکت و یا عدم شرکت چه معنایی داره
اصلا مگر کدام مصوبه مجلس به نفع مردم بوده که انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات داشته باشیم.
بسیاری از مواد قانون اساسی معطل مونده چه برسه به مصوبات کشکی مجلس
از رأی دادنم خیلی خیلی پشیمونم دیگه به هیچ وج رأی نمیدم .اصلا به فکر مردم نبودن‌ونیستن الا جیب خودشون فقطو فقط حرف میزنن با شعار دیگه گول نمیخوریم .بجای اینکه وضع بهتر بشه بدتر وبدتر شده .
اینا نمایندگان مردمن ؟؟؟؟؟همش چیزهایی رو تصویب و قانونش میکنن که به ضرر مردمه
اگر بعد این اتفاقات و این کارنامه چندین و چند ساله از هر دو جناح چه در مجلس و چه در دولت باز کسی بره و در انتخابات شرکت کند باید حتما به دامپزشک مراجعه کنه چون انسان عاقل از یک سوراخ ده بار گزیده نمیشه
به نظرم دو گروه حتما رای بدهند. اول متصلین به قدرت و دوم سهمیه داران عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
یه عده ای هم هستند مجبورند بخاطر مهر خوردن شناسنامه رای می دن البته سفید یا باطله
اگر رای دادن چیزی رو تغییر می داد اجازه نمی دادند که رای گیری شود
ماازرای قبل پشیمانم مجلس تابحال چکارمثبتی کرده جزافزایش فقروگرانی
واقعا خیلی عجیب است که از مردم رای می خواهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
از بس پرو هستند بخصوص ای پایداری چیها
در شرایط کنونی چه نیاز به انتخابات هست مردم نیاز های اولیه رو نمیتونن تامین کنن مسکن شغل ازدواج چه نیازی به مجلس هست؟
چرا بیت المال حیف و میل می کنید وقتی تمامی تصمیمات کشور مشخصه در کجا گرفته میشه و فقط هزینه اضافی بر دوش ملت می زارید لطفا بس کنید و مجلس را منحل کنید ملت خیلی وقته از شما عبور کرده اند
تمام ثبت نام کنندگان مفت خور را باید به اردوگاه کار اجباری فرستاد تا با فرهنگ کار شرافتمندانه آشنا شوند.
به نظرم. الکی بابت انتخابات هزینه نکنید، قطعا امسال کسی رای نخواهد داد و فقط هزینه اضافی بر بییت المال خواهد داشت، همین پایدارچی و اصولگرا و... خودشون با هم کنار بیان،،،مردم واقعا ناامید شدند
انتخابات؟ دلتون خوشه .... فقط هدر دادن بیت المال و اضافه کردن مشتی رانت خوار به مجموعه شاسی بلند سواران است ...؟
با ۲۵ نفر میتینگ انتخاباتی گذاشته شریان باعث خنده اقای قالیباف با ۴۰۰۰ نفر اونهم باعث گریه از کجا هزینه ها را پوشش می دهبد اصلا مردم در انتخابات شرکت می کنند. با این مجلس فعلی
ما که رای می دیم هر کی هم رای نداد دمش گرم چون به ما فرصت می دهد آدم های موردنظر مان رای بیاورند و از شر اصلاح طلبان کلا خلاص شویم و کشور یک دست رنگ خودمان می کنیم خخخخخ مثل سال قبل خخخخ
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی