بازدید 19143

آزادسازی قیمت خودرو در ۱۴۰۳ با وعده واردات قطره چکانی خودرو/ مردم نگران دست فرمان خودروسازان داخلی برای افزایش روزانه قیمت‌ها هستند!

اگر قرار بر این باشد که خودروسازان داخلی با همین دست فرمان کنونی تولید کنند و از سوی دیگر، خبری از واردات خودرو با سرعت بالا و حجم قابل قبول نباشد، سپردن قیمت گذاری به خودروسازان مساوی است با افزایش هر روزه قیمت‌های کارخانه‌ای به دلایل و بهانه‌های مختلف؛ اتفاقی که مردم را نگران می‌کند.  
کد خبر: ۱۲۱۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴ 28 December 2023

آزادسازی قیمت خودرو در ۱۴۰۳ با وعده واردات قطره چکانی خودرو/ مردم نگران دست فرمان خودروسازان داخلی برای افزایش روزانه قیمت‌ها هستند!

تابناک اقتصادی- آزادسازی قیمت خودرو؛ مساله ای مهم که چند سالی در فضای اقتصادی کشور از زبان مسئولان شنیده می شود. رویکردی که به دنبال حذف قیمت گذاری دستوری است تا خودروسازان با مترو و معیار خودشان، قیمت محصولات خودرویی را تعیین و اعلام کنند تا سودهی واقعی داشته باشند و در نهایت از ضرر و زیان های چند ساله هم خارج شوند.

منوچهر منطقی، معاون حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این باره چند روز قبل گفته بود: طبق سیاست مدنظر وزارت صمت، قرار است اختیار قیمت‌گذاری خودروهای داخلی تا پایان سال به هیات‌مدیره خودروسازان واگذار شود. به گفته وی، شورای رقابت نیز دیگر قیمت‌گذاری نخواهد کرد و نقش تنظیم گر بازار خودرو را خواهد داشت.

اما کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند این تغییر مسیر در قیمت گذاری خودرو، نیازمند یکسری پیش‌نیازها و اقداماتی است تا خروجی حذف قیمت گذاری دستوری به نفع مصرف کنندگان در بازار خودرو منجر شود.

به عنوان نمونه، در بازاری که خبری از واردات خودرو در سطح قابل قبول و با قیمت های منطقی نیست، چگونه می توان اختیار تعیین قیمت خودروهای داخلی به خودروسازانی سپرده شود که رقیبی جز خودشان در بازار ندارند؛ بنابراین با واردات قطره چکانی و لاک پشتی خودروی خارجی و عدم اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده توسط دولت سیزدهم، رها کردن و آزادسازی قیمت خودروهای داخلی به دست بازار و خودروساز شاید اشتباه جبران ناپذیری باشد؛ اما اگر رویکرد سیاست گذار به سمت افزایش واردات خودرو با قیمت های نزدیک به محصولات داخلی و نه خودروهای لوکس و میلیاردی باشد، آن موقع می توان امیدوار بود که سیاست حذف انحصار و قیمت گذاری دستوری از خودروسازان، گامی موثر در تعدیل قیمت ها و افزایش قیمت محصولات داخلی است.

در این باره عباس علی آبادی، وزیر صمت نیز به تازگی در گفت‌وگویی اظهار داشت: آزادسازی قیمت ها به طور کلی و کمتر دخالت کردن دولت در بازار ایده اصلی ماست، ولی این امر، نیازمند یک سلسله اقدامات است، باید انحصار را از بین برد و شرایط را رقابتی کرد. در شرایط رقابتی و انحصار شکسته شده، می شود قیمت گذاری نکرد.

 

آزادسازی قیمت خودرو در ۱۴۰۳ با وعده واردات قطره چکانی خودرو/ مردم نگران دست فرمان خودروسازان داخلی برای افزایش روزانه قیمت‌ها هستند!

 

به گفته وزیر صمت: تا زمانی که رانت در اختیار بنگاه ها و شرکت ها می گذاریم، متعهد هستیم که مدیریت و کنترل کنیم تا در واقع فرصت داده شده به دست مردم برسد، چون هدف از اختصاص این رانت ها این است که شرایط برای مردم بهتر شود و برای همین در قیمت گذاری دخالت می کنیم. در خودرو کم کم داریم به نقطه ای نزدیک می شویم که نیازمند به این دخالت ها نیستیم. به تعداد کافی تولید کننده داریم واردات هم آزاد است.

بنابراین همان طور که وزیر صمت تاکید داشته، در شرایط رقابتی و انحصار شکسته شده می شود قیمت گذاری نکرد؛ اما در شرایطی که دولت چندان تمایلی به واردات خودرو (صفرکیلومتر و کارکرده) به شکل مطلوب و گسترده ندارد و اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده را هم به فراموشی سپرده، قرار است چگونه به نیاز میلیونی متقاضیان خودرو پاسخ داده شود که متقاضی در صف قرعه کشی و سامانه ها گرفتار نشود. مسلما  اگر قرار بر این باشد که خودروسازان داخلی با همین دست فرمان کنونی تولید کنند و از سوی دیگر، خبری از واردات خودرو با سرعت بالا و حجم قابل قبول نباشد، سپردن قیمت گذاری به خودروسازان مساوی است با افزایش هر روزه قیمت‌های کارخانه‌ای به دلایل و بهانه‌های مختلف؛ اتفاقی که مردم را نگران می‌کند؛ بنابراین، ضرورت دارد که وزارت صمت و دولت به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵۵
اتفاقا قیمت خودرو آزادبشه بهتره. الان مابه التفاوت قیمت کارخانه وبازار میره جیب دلال ها. مثل زمان جنگ که پیکان رو 80هزار میدادند بازار300 بود. الان هم تارا رو میدن مثلا 490 وبازار بالای 800 که این 300 خرده ای میره جیب دلالان ومردم هم برای خرید خودرو با توجه به سختی بسیار ثبتنام رسمی مجبورند از دلالان بخرند.پس قیمتهارو آزادکنند مث قبل 97 مردم راحت برن نمایندگی پول بدن ماشین رو وردارن بیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
قربون شکلت این دلال بازی و بازار سیاه روخود خودروسازها راه انداختن تا از اون طرف مردم رو چماول کنن از این طرفم با همراهی دولت ماشین رو گرون کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
دیگه خیلی رودل میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
ما ملتی هستیم که همیشه شاکریم که بازم خوبه که شرایط بدتر از این نیست!بزرگوار کجای دنیا،خودروساز تابوت هاشو تا سه سال پیش فروش کرده؟هروقت دلش میخواد احتکار میکنه،هر وقت دلش میخواد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
از اون ۷۰۰۰ صفحه برنامه ی آیت الله دکتر،یک صفحه آن هم،اقتصادی نبود!خوب شد ما رئیس جمهور نشدیم که پراید بشه ۳۰۰میلیون!
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
یعنی اگه هنوز متوجه نشدی که دلال خود خودرو ساز هستش که وا ویلا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
الان خودت فهمیدی چی داری میگی مگرجمعیت کشور مثل
دلاره که شب بخوابی صبح ببینی دو برابر شده
بعد نتونن خودرو بدن اینها همش سیاست کثیفه وقتی چیزی کم باشه قیمتش بالا وبالا میره ربطی هم به دلال نداره همه میدانیم که چه ماشین هایی را با چه قیمتی میشه وارد کرد خدا شاهده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
طاهرا برای خودت خوبه،،،،
مسیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
کاملا حرف اشتباهی هست
الان خیلی خودرو ها هستن که قیمت بازارشون کمتر از قیمت کارخونه هست ولی کارخونه به هیچ عنوان هنوز حاضر نیست قیمتش رو بیاره پایین و همین ها اگه قیمت ازاد بشه مردم رو میدوشن !!
خودرو اولویت اول مردم نیست. داشتن

هوای سالم
آب سالم و کافی
تغذیه مناسب و کافی
ارزانی و نبود تورم
مسکن مناسب و ارزان
شغل آبرومند و سازنده
حقوق کافی
دوران بازنشستگی آسوده
تحصیل رایگان و با کیفیت
مناسبات سیاسی دوستانه با همه کشورهای دنیا
.......

اولویت های مردم هستند.
یعنی از A تا Z در این مملکت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
هیچ کشوری تو دنیا نیس که مناسبات دوستانه سیاسی با همه کشورهای دنیا داشته باشه. ماشین خیلی هم مهمه استاد. ماشین خوب وقتی وارد بشه مصرف بنزین کم میشه هوا کمتر آلوده میشه. ماشین وقتی وارد بشه ارزانی به وجود میاد چون حمل و نقل ارزان میشه. ماشین هم یکی از اولویت های مردم هست. مثل هر چیز دیگه ای. شما دوست نداری ماشین سوار نشو. اسب زیاده. باهاش برو دانشگاه تحصیل رایگان کن
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
امثال تو کشور رو به این روز انداختن تو از اونایی که چراغ قرمز رد میکنی طلب کارم میشی
کل تیترهای خبری تابناک یا در مورد خودرو و آزادسازی واردات خودرو هست یا امروز روسیه اکر این نابود کرد یا امروز اکر این روسیه را نابود کرد یا جنگ حماس و اسراییل یا انتخابات و احزاب دیگه کاری به گرانی و مشکلات و قیمت گوشت و مرغ اینها نداره و دریغ از اخبار خوش و زندگی بخش
بگذارید گران شود کیه که بخره
پولدارها ماشین خارجی میخرن کارمندا هم که درآمدشون به خورد و خوراک هم نمیرسه تا برسه به عوض کردن ماشین
در آینده نزدیک شاهد ورشکستگی خودرو سازها خواهیم بود حالا ببین کی گفنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
وقتی ماشین گرون شه اسنپ هم چند برابر میشه کرایه ها هم 10 برابر میشن. بعد برا سر کار رفتن باید پیاده بری کلی . همه جا که مترو نداره . خودروساز هم تا انحصار هست ورشکست نمیشه. اگه وارد نشه زندگی مردم تحت شعاع قرار میگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
حاحی شما کجا زندگی میکنی؟!
اولا که مردم مجبورن بخرن. نخرن چیکار کنن. مثلا طرف از اسلامشهر میخواد بره سرکارش تو رباطکریم ، با چهارپا که نمیتونه بره.
ثانیا پس این ماشینارو کی میخره؟
حسابی حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
فقط توی ایران یارو از اسلام شهر باید با پراید و سمند و پرشیای قراضه بره تهران سرکار ! توی کانادا هم اینجوری
... نیست و اکثر مردم مترو و اتوبوس سوار میشن
علی آبادی رو از مپنای که تو مونتاژ لوکوموتیو و نیروگاه و موتور جت و خودرو برقی و ... مونده آوردن وزارت صنعت فکر کردن کولاک میکنه
خیلی هم خوبه، دست دلال های ماشین که همینجوری پول پارو میکنن هم کوتاه میشه و ما هم تکلیفمون روشن تره
اگر بده نخرید، اگر خریدید برای سوار شدن بخرید نه دلالی. دلال که از فضا نمیاد، خود شماهایید.
مادامی که مردمی هستن که هرجا میشینن از کیفیت پایین خودروهای داخلی، نا امنی، آمار بالای کشته‌های تصادفات بخاطر کیفیت خودرو و هزار نقص و ایراد دیگه رو ردیف میکنن و نظر کارشناسی میدن و بعد با سر میرن تو صف که همونارو بخرن وجود دارن، خودروساز هرکاری دلش بخواد میکنه. هرکسی باشه وقتی ببینه هر چی میسازه براش صف میکشن و پیش پیش میخرن، بعد از یه مدت هرچی دستش رسید میده بیرون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
جناب علامه دهر؛خودت برا بی ارزش نشدن سرمایه ت
چیکار میکنی؛سرمایه ای ک نمیشه ملک خرید
طلا هم ک باید ثبت کنی و موقع فروش۲۵درصد
مالیات بدی
سود بانک هم تا یکسال آینده پولت بیشتر بی ارزش میشه بااین تورم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
مخاطب ۱۹:۳۸، آدم عاقل سرمایشو نمیده آب و آتیش بخره
حرف اون بنده خدا کاملا درسته
ازماست که برماست
پیشنهاد من اینه که برای نجات صنعت خودرویازی ایران ، مسوولین فدراسیون فوتبال و بخصوص کمیته انضباطی و استیناف رو به این وزارتخانه منتقل کنند !!!
انتقام رضی پورهارو باید از دشمنان داخلی گرفت و وطن فروش ها اسرائیل رو ولش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
?
دولت اگر خواسته باشه میتونه قیمت خودرو را ثابت نگهداره دست دلالان را کوتاه کنه همان طور که قیمت گندم ومحصولات کشاورزان بدبخت راهر طور که دلشان میخواهندقیمت گذاری میکنند
خداوندلعنت کنه تمام خودروسازهای داخلی روخودروی که ۵۰میلیون نمی ارزه رودارن میدن ۴۰۰میلیون دولت هم دستش بااینهاتویک کاسه هست وگرنه روزاول مجبورمیکردتولیدروبالاببرندقیمت روبرگردون به سال ۹۰ازوقتی رئیسی آمدهرروزگرانترشد
اتفاقا آزاد بشه برنامه دولت برای درآمد مالیاتی بیشتر هم محقق میشه
چرا که قیمتا میرن بالا و بعضی ماشینا 3 تومنو رد میکنن و دولت مالیات میگیره
ابناک کلا خیلی با خودرو سازان لج هستی. نمیخوام از خودروسازان دفاع کنم ولی مسائل مهمتری هم در کشور هست که اینقدر پیگیری نمیکنی
اثراتش ظاهر شد ، دناپلاس دستی صدتا رفت بالا
باید فرهنگ سازی برای نخریدن خودرو و جنس بد هر چند کوتاه و کم هر کس در جایی که هست انجام بده.خیلی کشور ها این روش رو پیش گرفتن مثلا ژاپن و کره
این باعث میشه بازار پراید اشغال و برسونه بهبالی یه میلیارد دوباره دلال اصلی که خودرو سازی ها خودشونن، بنام خودرو امانی که یکی از عضوهای خودرو سازی هستن برسونید دست مردم مردم باید پویش خودرو نخریم راه بندازند تا همیشه تعطیل بشه تا مجبورا خودرو خار جی آزاد بشه وگرنه هر چه بخرم بیشتر می‌ره بالاتر هر ماه ۴ بار گرون میکنند مثل سایپا
تا زمانی که اقتصاد دست دولت باشه و مردم جیره خوار دولت هست هر روز شرایط بدتر میشه.زمانی میشه امیدوار بود که دولت به خصوصی سازی اعتقاد پیدا کنه و رقابت حاصل بشه اون موقع هست که هر کس به اندازه پولش کالای مورد نظرش را میخره .ن مثل الان که پولی که میده در مقایسه با کیفیت ،اوج بی عدالتی و مردم ستیزی هست.من کارمند با مشقت میتونم همون ماشین ایرانی را سرپا نگه دارم که فقط حرکت کنه .دیگه خبری از عوض کردن و ارتقا دادن هم نیست.واقعا اوضاع اسفناکی هست.طی ۵ سال اخیر آمار ناهنجاری در هر موضوعی هزار برابر شده.دلیلش را هم همه میدونیم اما راه حل را هیچ کس نمیداند .خدا به فریاد این کشور برسه.
هر وقت آزاد سازی واردات بدون مالیات و کمرگی اتفاق افتاد آزادسازی قیمت هم صورت بگیرد.
امروز خودرو وارداتی با قیمت قطعی 2500 تومنی رو 5 میلیارد قیمت میدن!!دولت هم که هیچ عکس العملی نداره اتفاقا خوشحال هم هست که خودرو گرون میشه از اون طرف هم اسمن واردات آزاده ولی با سنگ اندازیهای دولت عملا وارداتی انجام نمیشه!!
علی آبادی وزیر صمت دستش با مافیای خودروسازی تو یک کاسه هست، چی شد کاهش تعرفه خودروهای وارداتی؟ چی شد وا دات خودروهای دست دوم، فساد در حوزه خودرو بی داد میکنه،
واردات خودرو حق مردمه اما به خاطر مافیا خودروساز و حامیانش این حق از مردم گرفته شده و حالا موقع انتخابات منتظر باشید تا مردم به شما رای بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
اینجاست که نماینده مردم که در مجلس می چرخد باید از حقوق ضایع شده ی مردم دفاع کند. اگر نتواند دفاع کند باید انصراف بدهد
انقلابی در صنعت خودرو سازی در حال وقوع است جایگزینی خودروهابی برقی بجای بنزینی ، آلودگی هوا در تمامی شهرهای ایران که باعث مرگ افراد مسن و ناتوان شده دلیلی است که بسیاری از دوستاران محیط زیست و پیمانکاران تمایل به ساخت نیروگاههای خورشیدی از خود نشان دهند و بنا به گفته وزیر نیرو بیش از 4000 مگا وات نیروگاه خورشیدی ساخته خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
شماگویاتوباغ نیستی بیشترین آلودگی هوابعلت سوزاندن مازوت است وآلوده ترین مکانها شهرها وحاشیه شهرها که کارخانجات بجای گاز. مازوت میسوزانند است مثلاًچند روزپیش آلوده ترین نقطه جهان شهریار احوالی کرج و تهران بود باشاخص ۵۰۰ البته جریان باد الودگی رابه همه جا میبرد اتونبیل ها دردرجه چندم هستند
انقلابی در صنعت خودرو سازی در حال وقوع است جایگزینی خودروهای برقی بجای بنزینی ، آلودگی هوا در تمامی شهرهای ایران که باعث مرگ افراد مسن و ناتوان شده دلیلی است که بسیاری از دوستاران محیط زیست و پیمانکاران تمایل به ساخت نیروگاههای خورشیدی از خود نشان دهند و بنا به گفته وزیر نیرو بیش از 4000 مگا وات نیروگاه خورشیدی ساخته خواهد شد .
اگر قیمت هم ازاد شود بازهم این شرکتها زیان ده هستند . ته کیسه سوراخ دارد .
آدم عاقل تو این شرایط ماشین نمی خرد
آزادسازی قیمت وقتی معنا داره که بازار رقابتی باشه نه انحصاری و اینکه الان قیمت برخی خودروها در کارخانه شده نزدیک 700 میلیون. حالا گیریم 600 میلیون قیمت پایه این خودروه. 600 میلیون برای تولید یه ماشین کمه که خودروسازها همش میگن داریم ضرر میدیم؟؟
آقا جان نمیخوا مرده زنده کنید جمع کنید ای راند بازیا را مقدار ورق و دنده و لاستیک است خوخودرو اینقدر بسازید از ای حلب ها تا مردم خسته بشن برن بشینن خونشن به قرآن کار سختی نیست شما خودتن سود می‌برید که چسبیده اید به خودرو جمع کنید بسه دیه
دل مردم معلوم نیست به چی خوشه ؟؟؟ اینا نتونستن جلوی گران کردن ماشین را به بهانه استاندارد ۸۵ گانه بگیرن ..اینا نتونستن لااقل همون ماشین معمولی را به کسایی که ثبت نام سامانه یکپارچه کرده بودند تحویل بدند خیلی ها فریاد زدند که همون ماشینی را که ثبت نام کردیم بهمون بدید اما هیچ کس گوش نکرد ...چقدر دیگه کلاه بزارید سر مردم بدبخت ..آخر یه روزی می‌فهمید صدای مردم را که دیگه دور شده ..بله این حکایت دولت مردم محروم هست که داره فقط با مالبات جیب ملت را خالی میکنه و شکم خودش را سیر
الان با همین قیمت های جدید من یکی که نمی تونم ماشین بخرم مثل گوشت قرمز که شده ۶۳۰ هزار ۳ ماهه که نخریدم تا یک جایی خرید خودرو میشه دق دقه مردم وقتی طرف ببینه واقعا هر کار کنه نمیتونه بخره کلا بی خیال میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
قضیه ی خونست
باید کارخانه های خودرو سازی را منهدم کنند از خارج خودرو با کیفیت وکم مصرف با قیمت مناسب بیارند تا هم هوا کمتر الوده بشه وبارندگی بیشتر بشه ودولت هم با فروش بنزین که الان الکی دود میشود درامد کسب کند و مردم هم با داشتن ماشین با کیفیت جان ومال شان حفظ شود
وقتی قیمت خودرودر کارخانه افزایش پیدا بکندطبیعتا قیمت در بازار ازاد هم اضافه میشود ودلال هم کار خودشو میکنه گران شدن قیمت خودرو در کارخانه به معنای حذف واسطه گری ودلال بازی ویا تثبیت قیمتها در بازار ازاد نیست زیرا تولید جوابگوی نیاز بازار نیست راه حل کنترل تورم افزایش تولید تعدیل نیروهای مازاد در شرکتهای خودرو سازی وازاد نمودن واردات خودرو با تعرفه پایین است
لطفا لیست حقوق و مزایای کارمندان و کارگران خودروسازها رو منتشر کنید
به خدا باور کردنی نیست رقم های دریافتی و مزایای پرسنل خودروسازها
یکی از دلایل اصلی قیمت بالای خودرو همین موضوع هست
شما هم نتوانستید کاری بکنید مثل همه دیگران . خودروسازها که همین الان هم دارند با هزارتا دوز و کلک شما رو و مردم را دور میزنند و گرانفروشی میکنند وای به روزی که تعیین قیمت بیافتد دست خودشان ؟ یم سری به داخل این شرکت ها بزنید ببینید که چه ریخت و پاش هایی دارند چه سفرها و حق ماموریت هایی دارند ؟ چقدر مشاور حقوق بگیر نجومی دارند که شرکت اصلا" اونها رو حتی یک بار هم ندیده ! خیلی خیلی خوش خیال و زود مغلوب و بی خیال و بی مسئولیت هستید . به جای اصلاح این فسادها ، دست شون رو برای فساد بزرگتر باز میذارید ؟ بابا شما دیگر کی هستید آخه ؟ چرا همه تون اینطوری هستید ؟
خوشابحال خارجی هاکه ازبیخیالی ماچه سودهاکه نمیبرند آزادسازی قیمت خودروونیز ورود آن باعث سرازیرشده سرمایه ها به دلالی وواسطه گری وخریدخودروهای خارجی برای حفظ سرمایه وبردن سودهای کلان ورساندن سودبه کارخانه های اتومبیل سازی خارجی واحتمالاً نجات آنهاازورشکستگی خواهدشد ونصیب ماازاین نمد افزایش بیکاری وبخواب رفتن اشتغال زائی درزمینه های اشتغالزای داخلی چون ارهمه مهمتر مسکن وکشاورزی وکلاًتولیددخلی میشود
آقا چرا با روح وروان ملت بازی میکنید ظلم تا کی بخدا ما اولین تجربه زندگیمونه اول مافیا رو از بین ببرید مخصوصا کسانی که ای مطالب رو در مورد گرانی وارد سازی مینویسن متوجه باشید میرزا بنویس نباشید در مورد صاحبان مافیا وکسانمانند میرسلیم ومسعول بنگاه داران واردات خودرو بنویسیهی شایع هی تن ملت رو بلرزونید کار درستی نیس
ایشالا که تعطیل بشن یه نفس راحت بکشیم از دستشون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی