بازدید 33897
تصمیم پنج سال قبل، دوباره تکرار می شود/ پرداخت مطالبات قطعه سازان از جیب مردم؟!

دستپخت وزارت صمت، خودروسازان و قطعه سازان برای مردم/ ایران خودرو و سایپا «۵ درصد کمتر از قیمت بازار» بفروشند تا بازار آرام شود؟!

صورتجلسه‌ کاهش قیمت خودرو و پرداخت مطالبات قطعه سازان، خروجی مهمی داشته که نتیجه اجرای آن با ابهام همراه است، چون قرار شده تا پایان سال هر خودروساز (ایران خودرو و سایپا) ۶۰ هزار دستگاه خودرو با قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار به فروش برساند!
کد خبر: ۱۲۱۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 06 January 2024

دستپخت وزارت صمت، خودروسازان و قطعه سازان برای بازار/ ایران خودرو و سایپا «۵ درصد کمتر از بازار» بفروشند تا بازار آرام شود؟!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ آذرماه پنج سال گذشته بود که رضا رحمانی وزیر صمت دولت روحانی اعلام کرد: خودروسازان عرضه خودرو با نرخ ۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار را شروع کرده‌اند و اگر عرضه این گونه ادامه داشته باشد، می‌تواند با ادامه این روند، موجب تعدیل قیمت‌ها در بازار آزاد شود؛ اما هرچه زمان گذشت، این سیاست موفق نبود و قیمت‌ها به مسیر گرانی ادامه دادند، چون روند عرضه و تقاضا در سطح متعادلی قرار نداشت.

حال با گذشت پنج سال از زمان تجربه خودرویی، دوباره مسئولان وزارت صمت، خودروسازان و قطعه سازان دور یک میز جمع شده و تصمیم گرفته اند، با هدف تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد، مجوز فروش ده‌ها هزار خودروی سایپا و ایران خودرو با نرخ پنج درصد کمتر از بازار آزاد را صادر کنند تا بلکه قیمت‌ها در بازار آزاد عقب نشینی کنند؛ بنابراین، در صورت جلسه‌ای که به تازگی با حضور مسئولان وزارت صمت، خودروسازان و انجمن قطعه سازان برگزار شده، در بند «ب» با عنوان تنظیم بازار و کاهش قیمت در بازار آزاد، بیان شده است: «به منظور کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد مقرر شد تا وزارت صمت زمینه قانونی لازم برای فروش محصولات مازاد بر تعهدات سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در حاشیه بازار از طریق نمایندگی‌های دو شرکت را به نحوی فراهم نماید که این شرکت‌ها نسبت به افزایش تولید خودرو‌هایی که در بازار دارای تفاوت قیمت بالاتری می‌باشند به هر میزان ممکن و حداقل ۶۰ هزار دستگاه تا پایان سال جاری اقدام و این محصولات را در حاشیه بازار و با نرخ ۵ درصد کمتر از نرخ بازار به ترتیبی به فروش برسانند که تا پایان سال جاری فاصله قیمت هریک از محصولات در بازار آزاد با قیمت مصوب به حداقل برسد.

همچنین در بخش دیگری از تصمیمات گرفته شده با محوریت توقف زیان دهی خودروسازان، آمده است: به منظور توقف زیان دهی شرکت‌های سایپا و ایران خودرو مقرر شد تا وزارت صمت، اقدامات قانونی لازم برای افزایش قیمت محصولات زیان ده این دو خودروساز و ترجیحا اعمال سود ۲.۵ درصد برای این محصولات آنان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عمل آورد. 

دستپخت وزارت صمت، خودروسازان و قطعه سازان برای مردم/ ایران خودرو و سایپا «۵ درصد کمتر از قیمت بازار» بفروشند تا بازار آرام شود؟!
دبیر انجمن قطعه سازان نیز در این باره در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام اینکه طرحی به تصویب و امضای وزارت صمت، خودروسازان و قطعه سازان رسیده است که تا پایان سال هر خودروساز (ایران خودرو و سایپا) ۶۰ هزار دستگاه خودرو با قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار به فروش برسانند، گفت: براساس این طرح، افراد می‌توانند مستقیم و تحویل روز خرید‌های خود را انجام دهند. به نظر می‌رسد، در صورت اجرایی شدن این طرح می‌توانیم روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو را متوقف کرده و تا حدودی بازار را به تعادل برسانیم. بیگلو با تاکید بر اینکه متاسفانه با گذشت یک ماه از این صورت جلسه هنوز اقدامی برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است، افزود: بر اساس این طرح خودروسازان می‌توانند مازاد تولید خود را به فروش برسانند تا از این طریق ضمن رفع مشکلات مالی قطعه‌ساز و خودروساز روند پرداخت مطالبات نیز با سرعت بیشتری انجام شود. امروز مطالبات قطعه‌سازان بیش از ۵۰ همت است که ۱۲ تا ۱۳ همت آن سررسید شده است.

اظهارات دبیر انجمن قطعه سازان در شرایطی است که خسروانی، یکی از فعالان حوزه خودرو در فضای مجازی نوشته: این تجربه شکست خورده به دلایل زیر مذموم است؛ ۵ درصد زیر قیمت بازار یعنی افزایش قیمت رسمی نزدیک قیمت بازار و بلافاصله جهش قیمت بازار به سمت بالا و دوباره جهش قیمت فروش به ۵ درصد زیر قیمت جدید و این سیکل باطل ادامه دارد. تجربیات قبلی نشان داده هر زمان چنین فرمولی در کار بوده شرکت‌ها ابتدا با عدم عرضه و بازارسازی توسط عوامل خود قیمت‌ها را بالا می برند تا عدد ۵ درصد زیر قیمت هم بالا برود.

دستپخت وزارت صمت، خودروسازان و قطعه سازان برای بازار/ ایران خودرو و سایپا «۵ درصد کمتر از بازار» بفروشند تا بازار آرام شود؟!
 
به نظر می‌رسد اجرای این تصمیم مهم، نیازمند برخی اصلاحات در شورای رقابت بوده، زیرا هفته گذشته شورای رقابتی با محوریت بررسی دستورالعمل قیمت گذاری خودرو و اصلاح دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ تنظیم بازار خودرو، جلسه‌ای برگزار کرد و در این باره سخنگوی شورای رقابت با اشاره به این اصلاحات اظهار داشت: بنا بر این اصلاحات، از این پس نظارت شورا در خصوص محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی بوده و وزارت صمت مکلف است، قیمت‌های محاسبه شده توسط سازمان حمایت را راسا ابلاغ نماید و چنانچه در نحوه اجرا شاهد ایراد باشیم، شورا ورود خواهد کرد. همچنین بندی به دستورالعمل اضافه شده که در آن وزارت صمت می‌تواند پیشنهادی جهت خروج برخی خودرو‌ها از شمول ضابطه قیمتی ماده ۳ و شرایط طرف تقاضای موضوع ماده ۴ دستورالعمل، با تعیین کف مقدار عرضه به شورا ارائه دهد و شورا پس از بررسی در این مورد اعلام رأی می‌کند که هدف این بند کاهش دامنه قیمت گذاری است. حال باید منتظر ماند تا وزارت صمت زمینه قانونی اجرای چنین تصمیمی را فراهم کند. هرچند با توجه به عدم واردات خودرو به میزان اثرگذار و عدم عرضه خودروسازان نسبت به تقاضای موجود، بازار خودرو همچنان با نابرابری عرضه و تقاضا دست و پنجه نرم خواهد کرد و در این شرایط، ادامه مسیر افزایشی قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو دور از ذهن نیست!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۲۳
خودرو سازها هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
بیچار ملت!
خودروسازا این همه رانت میگیرن قیمت رو چند برابر جهانی میفروشن سر ملت منت هم میذارن
گند بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ماهم در انتخابات شرکت میکنیم.نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
حکایت خودرو سازها در این کشور:
همسایه ها یاری کنین که من شوهر داری کنم!!¡
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
اگر می‌توانند تولید کنند پس چرا نوبت های سامانه‌ را تا زمستان 403 زده اند
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
یادش بخیر ۴۰۵ سی ملیون بود آل ۹۰ جهل ویک ملیون بود مگه چی عوض شد
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ظاهرا دولت سیزدهم در جهت رها سازی قیمت ها فعال شده
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
پیامبر خدا (ص) می فرماید: مَن دخَلَ فی شیءِ مِن اَسعارِ المُسلمین لِیَغلی علیهم کان حقًا عَلی اللهِ اَن یَقذِفَهَ فی مُعظَمِ جَهنَّم رأسَه اَسفلَه[2] هر کسی به عنوانی، سبب گرانی در بازار مسلمانان گردد برخداوند لازم است او را در بزرگترین جایگاه جهنم سرنگون سازد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
لعنت بر این خودرو سازهای داخلی که هر طرحشان در جهت کلاه برداری از مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
اونی که منفی دادی بیا بگو چرا
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
یعنی در هر صورت اون پولو مردم باید بدن فقط نکته اینه تو جیب کی بره
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
وقتی مشکلی اصلی مردم را بدانید می فهمید مشکل من و امثال من حفظ ارزش پول هست نه خودرو
وقتی قدرت پول ملی کاهش می یابد و بورس هم توان جذب پول را ندارد این سرمایه ها وارد بازار خودرو می شود
از آن طرف هم بانک ها ملک های باارزش را فقط می خرند و باعث گرانی روز به روز ملک ها می شوند و بعد با وثیقه آنها دوباره از بانک مرکزی پول درخواست می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
نماینده هم رد صلاحیت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ناشناس 21.02 .. همین صدقه سر ضرر زیان خودروسازهای داخلیه كه امثال تو میتونن ماشین داشته باشند و رانندگی كنند.. درود بر تو و برو ماشین خارجی بخر.. هرچی مفت به دست مردم برسد بیشتر دشمنشمیشوند..این همه ترافیك و تردد با خودرو نشان میدهد كه خودرو گران است؟؟؟ ادب و عقل هم خوب چیزیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
اگه خودرو دارند و نمیدن بازار احتکار هست و میتونند به تعزیرات اعلام کنند جریمه سنگین داره اگه ندارند با کدوم خودرو میخولاهند بازار را به تعادل برسونند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
سزای گرانفرو ش نخریدن است.وقتی مردم با دست خود ارابه های مرگ را با قیمت بالا میخرن وخانواده هاشون رو به کشتن میدن ،اول ازهمه خودشان مقصر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
حقوق و مزایای کارمندان خودروسازان بالاترین دستمزد در کشور است و حتی از شرکت نفت بالاتر است. یکم استخدامات بی ضابطه و پرداخت های هنگفت به کارمندانشان را کنترل کنند تا هزینه بدهی ها و ضررشان را بر مردم تحمیل نکنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
پس خودرو به اندازه کافی هست فقط دعوا سر لحاف ملا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
بیچاره ما مردم که پول نداریم پراید بخریم
بنا به گفته آقاي فرزين رئيس كل بانك مركزي در مجلس ، بانك مركزي مبلغ پنج ميليارد و چهارصد و شش ميليون دلار ارز براي واردات خودرو تخصيص داده است . اما وزارت صمت و در رأس آن آقاي علي آبادي فقط مبلغ هشتاد و شش ميليون و پانصد هزار دلار از اين مبلغ خود رو وارد كرده است ، خب حالا مابه التفاوت اين دو مبلغ ارز كه برابر پنج ميليارد و سيصد و نوزده ميليون و پانصد هزار دلار بود و هيچ خودروي بابت آن وارد نشده كجاست ؟ و وزير صمت اين پول عظيم را به چه كسانى داده ، صد رحمت به تخلف چاي دپش
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
صرف واردات غذا و دارو شده مرد حسابی ارز ندارند ارز شیر خشک را حذف کردن حالا جماعت سر خوش خودرو سوار نشوند نمی‌شود؟ پوپولیست ها چه به روزگار مردم آورده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
جناب رضا از کانادا از تشریف بیارید ایران تا متوجه بشید که نه شیر خشک به نداره کافی هست نه دارو، بعد اینجا بشینید و گزافه گویی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
رضا جان راه حل خیلی ساده است اجازه بدهند مردم باارزی که در خانه دارند خودرو وارد کنند به فرموده مقامات مردم درحدود پنج میلیارد دلار ارز خانگی دارند هم دولت یک سودی میکنه هم مردم از دست این ارابه های مرگ تولید داخل راحت میشوند اگه این روال ادامه داشته باشد خیلی ها به این نتیجه میرسند که جان ورفاه مردم برای این دولت ارزش ندارد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کانادایی کاملا معلومه از اقا زاده های مسولین هستی و به اسم دور زدن تحریم بخشی از این پول از جیب مبارک سردر میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
رضا از کانادا؛ اگه اون ارز ها صرف دارو شده پس چرا امروز ۲۰ عدد قرص کو تریموکسازول گرفتم شد ۱۲۵ هزار تومن ؟ شما ناهار خوردین؟
وقتی که خودروسازها با کم و زیاد کردن عرضه و احتکار به راحتی میتوانند قیمت بازار را کنترل کنند ، این راه حل 5 درصد زیر قیمت بازار هیچ کمکی به کاهش قیمت نخواهد کرد. به راحتی قیمت بازار را به دو برابر میرسانند و 5 درصد هم این میان صدقه میدهند به مردم. تاوقتی قیمتها رقابتی نباشه و واردات خودرو آزاد نشه و عوارض وارداتی بطور معقول کاهش پیدا نکنند همین آش هست و همین کاسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
این قانون مسخره است
کل بازار دست خودشونه و رقابتی در کار نیست
تا اراده کنن عرضه رو محدود میکنن و قیمت میره بالا و دوباره و سه باره!

مردش هستید واردات رو آزاد کنید بعد بگید خودروسازا به هر قیمتی دلشون میخواد بفروشن ببینیم کسی به لگن های تولید داخل نگاه میکنه؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
دقیقا
اختیار میزان تولید و میزان فروش خودرو رو به من بدهند، مثل اب خوردن میتونم کاری کنم که برای هایما .
ملت حاضر باشند 10 میلیارد بدهند.
البته در کنار اختیارات قبل ، اجازه واردات خودرو هم خودشون ندهند و وزرا و مجلس هم با من راه بیان
چرا راه رفته رو دوباره میریم؟!
همون ۵ درصد میشه رانت بعضیا
قیمت کارخونه و بازار باید یکی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
اوکی
قیمت فروش کارخونه ها آزاد
واردات خودرو هم آزاد
همه ملت به این قانون راضی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
دقیقا
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
دقیقا آزموده را آزمودن خطاست عزیزانم من
چی آزموده نشده ؟
آزاد کردن واردات خودرو 10000%مشکل رو حل خواهد کرد ، رگم رو میزارم براش
قیمت کاهش پیدا کنه؟! شما به نفعته هی افزایش پیدا کنه و هر چی بیشتر بشه شما گرونتر می فروشید

تو قرعه کشی شاید دست تون در می رفت یک خودرو با قیمت کارخونه می رسید به کسی ، دیدید نه چرا ما خودمون این سود رو نخوریم ، قیمت کارخونه رو کردید قیمت بازار آزاد ، واردات خودرو و ... هم که طبق معمول باد هوا بود

فقط اسمت رو بذار وزیر ایرسا ( ایران خودرو-سایپا) وزیر مردم که نیستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
عجب اسمی برای این وزارت خودروسازها و وزارت جامیدن مردم گذاشتی ... ایرسا
من نمی دانم چرا همه جای دنیا روی قیمت خوراک حساسن در ایران رو قیمت خودرو الان قیمت گوشت دو تا سه برابر بیشتر از قیمت جهانیه، هیچکس ککش نمیگزه. درضمن قیمت دستوری جز پول تو جیب دلال هیچ منفعتی نداره قیمت در حاشیه بازار حداقل کاری می‌کنه اینکه مصرف کننده غیر واقعی را حذف میکنه
واقعا خنده داره! البته باید گریه کرد به حال این مملکت
بازار و مافیای خودرو دست خود دولت و خودروسازهاست
با این قانون به زودی ساینا 1 میلیارد تومن. قیمت کارخونه 950 میلیون تومن!
هرگز قیمت بازار ثابت نخواهد شد و همواره به اراده خودروسازا میره بالاتر تا قیمت افزایش پیدا کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
یعنی حالا قیمت کارخانه را هم دلالها تعیین می کنند با پنج درصد تخقیف!!!قبلا خود دلالها هفت هشت درصدی تخفیف می دادند
انتطاری غیر از دلالی و فلاکت ازاینا نداشته باشید .
چرا ۵درصد زیر قیمت بازار....یه خورده هم وارد کنند ببینند قیمت ها چطوری پایین میاد با این تولید آشغالی که به راه انداختند....
کدام مازاد تولید؟ اگر مازاد تولید دارند خودروهایی که تعهد کردند را سر وقت یا حتی زودتر به مشتری تحویل بدهند بعد به فکر جیب مبارک باشند
ایرانخودرو همبن الانشم با سه ماه تاخیر تعهداتشو اجرا میکنه مطمعن باشین تا اخر سال دیگه ماشینی به اونایی که قرارداد دارن نمیده و همه رو بازار ازاد پنج درصد زیر قیمت میفروشه سال دیگه خودرو تحویل میده با سود تاخیر ده میلونی در حالی که هر خودرو بالاب300 میلیون گرونتر از کارخونه توی بازار ازاد فروختن
سلام
خود این اقایان بهتر از ما میدانند که این افزایش قیمت فقط جیب مدیران می رود وعملا بازار همیشه بالتر قرار میگیرد همین الان معلوم است برعکس عمل میکند فقط به ضرر مردم بد بخت است
بی زحمت ۵ درصد بالا تر قیمت بازار بفروشید، که یه وقت خودروسازان عزیزمون ورشکست نشن، اگر خواستید میتونید تا ۵۰ درصد از قیمت بازار بفروشید ، مشکلی نداره ، اصلا ۲۰۷ رو بفروشید ۱ میلیارد ، که عملا تو تابستان ۱۴۰۳ پژو ۲۰۷ به ۱ میلیارد هم میرسه....به نظر من مردم نباید ماشین بخرن ،،بهترین چیز مترو و اسنپه ، یا دوچرخه ، هوای تهران هم تمیز تر میشه و ترافیک هم کمتر ،،،
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
خیلی فکر کردی راه حل دادی ؟
خسته نشدی ؟
این وضعیت فقط و فقط و فقط یک راه داره آزاد سازی واردات خودرو
آسوده کسی که خَر ندارد از کاه و جويَش خبر ندارد
این طرح عامل گرونیه خودرو میباشد. وهدف فروش خودروهای بنجل میباشد.واردات خودرو روآزاد کنید تاریزش قیمتها رومشاهده بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
اینها اصلا این طرح رو دادن که خودرو رو گرون کنن ... تو می گی خودرو وارد کنن که ارزون شه
میشه خودروسازها لطف کنند و هر خودرویی رو که ضررده هست رو تولید نکنند تا هم جان آدما بیشتر به خطر نیفته و هم خودشون ضرر نکنن. اخه تا کی باید هزینه چرخه معیوب خودروسازی ایران رو مردم پرداخت کنن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
راست میگی اسب و گاری هم هست. ایمن تره چون سرعتش كمتره و به درد جاده های ایران هم میخوره
ملت باید یاد بگیرند برای هر چیزی صف نبندند و این لگن ها را نخرند. خواهید دید که به هزارن ترفند و سپس التماس متوسل خواهند شد. دور اول کمپین نخریدن خودرو را از یاد نبرید که آقایان چه کارها برای شکست آن نکردند. سزای گران فروشی نخریدن است اما متاسفانه ملت ما...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ببین حالا صف چند برابر میشه. دریغ از یه جو عقل
تابی جان چرا عکس خودروی له شده معا‌ون وزیر رو منتشر نکردی تا همه ببینن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
یک زوج جوان که هنوز هفت ماه از ازدواجشان نگذشته بود در پراید با شاخ به شاخ شدن تریلی در دم مردندسه دختر نوجوان و یک پسر نوجوان در تصادف پراید با پژو فوت کردند اینم تصادفات امروز و دیروز جان مردم و جوانان چه بی ارزش شده در این مملکت
اگه راست میگن و ایران خودرو و سایپا زیان ده هستن چرا از سود فروش سالانه محصولات که نیم درصد هست نمیگذرن؟!!!
همسر خودم اونجا داره کار میکنه، از سود سالانه شون نیم درصد واسه هر مدیر هست.
بخور بخورشون رو کم کنن ضرر نمیکنن.
اونم ایران خودرویی که شرکت های توی درتوی هستن و همه شون باهم....
کارگر بدبخت هم قراردادی نمیکنن لااقل یک کمی ارامش روانی داشته باشه.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
منطقی سالی که مدیرعامل ایران خودرو بود 400 میلیارد از سود ایران خودرو پاداش گرفت.
اونموقع با 400 میلیارد میشد یه خط تولید خودرو از خارج بیاری و خودروساز بشی
این که میگن قیمت رو ثابت نگه می‌دارند اصلا امکان نداره ودیگر میخوان میان کارخانه وبازار رقابت باشه یعنی کارخونه هی به بازار دستور بده که آقای بازار تو برو بالا ماهم دنبال تو میایم این صراحتا یعنی تورم یعنی گرانی چرا نباید کارخونه قیمت رو بیاره پایین تا بازارهم واکنش نشان بده ، وچرا باید فکر کرد که این قیمت کارخونه ارزان‌تر از بازار هست وباید به اون رسید؟
خودرو سازها ی دولتی این همه خودرو مازاد دارند به مردم نمیدهند میخواهند گرانتر بفروشند.وزارت صمت و شورای رقابت با هاشون همکاری میکنه جلسه میگذارند؟جالبه نه؟؟وای بر ما
واقعا زحمت کشیدن... مردم چی فرض کردن... با همین ترفند این لگن ها را که هیچ استانداردی را نمیتونن بگیرن را از خود اروپا گرونتر میفروشن...
قیمتها تواین ۱۵ روز ۱۰۰ میلیون تو بازار ازاد بلا بردن یکماه قبل ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون به بهانه اپشن وارقا بالا بردند حلا خودروهای ثبت نامی مردم را میخوان ۲۰۰ میلیون گرانتر عرضه کنند چون ۸۰درصد ثبت نامیها پول واریز نکدند میخوان به بهانه کنترل بازار به هدف خودشون برسند
قیمتها تواین ۱۵ روز ۱۰۰ میلیون تو بازار ازاد بلا بردن یکماه قبل ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون به بهانه اپشن وارقا بالا بردند حلا خودروهای ثبت نامی مردم را میخوان ۲۰۰ میلیون گرانتر عرضه کنند چون ۸۰درصد ثبت نامیها پول واریز نکدند میخوان به بهانه کنترل بازار به هدف خودشون برسند
فرمول بخور بخور جدید
به ڪجا چنین شتابان.در اوایل انقلاب تا سال۹۶ایران وطرو وسایپا خودرو بصورت نقدو واقساط وبا قیمت مناسب عرضه میڪردن وبرای جوانان بیکارجای بسی امید بود که بتوانند باخریدخودرو وڪار هزینه زندگی ویا عروسی تامین کنند.ولی حالا خودرو به کالای لوکسی تبدیل شده ڪه تنها اربابان قدرت وثروت توان خرید ونگهداری آن را دارند ویکی از بزرگترین عوامل ناامیدی درجامعه شده،
به هر چی میپرستید، ما راضی به زیان خودروساز نیستیم. جمشون کنید
به هر چی میپرستید، ما راضی نیستیم زیان خودروساز از جیب ما جبران بشه. جمهشون کنید

بدبختی ما به کجا رسید. از مطالبه افزایش کیفیت خودرو و کاهش تعرفه واردات تو دهه 80 . رسیدیم به مطالبه قیمت . یعنی دیگه کیفیت هم برامون مهم نیست. فقط قیمتش رو نبرید بالا، کیفیت بخوره تو سرمون. میترسم دهه بعد مطالبه ما مردم بدبخت این باشه که، فقط راه بره! کیفیت و قیمت بخوره تو سرمون
پاسخ ها
علی
| Canada |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
شما گاری اسبی هم از سرتون زیاده
اول اینکه خودرو ساز عادت به قیمت آزاد کرد دیگه به قیمت پایین تر نمی فروشه دوم اینکه این طرح هم به ضرر خودرو سازه هم به ضرر مردم ،چون دیگه انگیزه برای خرید خودرو نیست و رکود بیشتر می شه پس حداقل خودرو ساز باید بیست درصدی زیر بازار بفروشه تا انگیزه خرید باشه
وزیر وزیر که میگفتید ، همین بود؟
تا زمانی که مردم خودروسازها را کاملا تحریم نکنند هیچ اتفاق مثبیتی نمی افتد و تمام تصمیمات به نفع خودرو ساز و له کردن مردم هست مردم نخرید به خدا من 15 ساله ماشینم را عوض نکردم و حتی الکی ثبت نام هم نکردم .و تحت هیچ شرایطی هم خودروی صفر ایرانی و چینی نمیخرم .
هر چی سرمون بیاد حقمونه خودمون مقصریم خودمون میخواهیم الکی هم غر غر نکنید لیاقت مردم همین است ،برید تو صف برای خرید خودرو و دادن رای
جالبه که قیمت بازار رو هم خودشون تعیین میکنن?
گران فروشان داخلی
ضرر که با گرانتر کردن حل نمیشه عمه جان و خاله جان فلان وزیر و نماینده را نگیرید کار حل میشه اول ادمش میاد بعد یه پست مدیریت مندراوردی برایش طراحی میکنن
شرف داشته باشند خودرو خارجی رو هم 5 درصد بالاتر از قیمت جهانی به دست مصرف کننده برسونند. مصرف کننده هم بتونه فقط یک شخص ثالث بگیره و استفاده کنه.
من چند سال پیش نیاز مبرم به خودرو داشتم هر چی ثبت نام کردم اسمم در نیومد ولی تمام کسانی که خودرو داشتند از جمله پدربزرگها و مادر بزرگها و دلالها ماشین گرفتند و فروختند و سود کردند من بیچاره مجبور شدم از سایت دیوار خودرو به قیمت روز بازار بخرم قیمت گذاری دستوری در هیچ جای دنیا جواب نداده و نخواهد داد و فقط رانت برای عده ای خاص خواهد داشت
پدر جان سفته بازی تو خودرو شده خانمی ۵ سال پیش به من گفت ۶ تا اکانت داره یکیشو میفروشه این یعنی چی ¿
آیا تمام کسانی که ثبت نام کردن مصرف کننده هستند جالبه ۸۰ درصد انصراف دادن
با این کارهاشون انتظار دارن مردم توو‌ انتخابات هم‌ شرکت کنن
اقای رفسنجانی اولین بار این کار رو کرد جواب داد آقای تابناک
الانم اجازه بده همون روش ارباب مرحومت اجرایی بشه شاید جواب داد
چرا پنج درصد زیر قیمت بازار؟ قیمت جداگانه بازار وکار خانه باعث بدبختی وزیان کارخانه وسهامدار شده از یک سال آخر روحانی این مسخره بازی شروع شده وسال به سال بدتر
اینا همه حرف بانخریدن کار حل میشه وهمین اتفاق هم داره میفته ??????
سلام دلال های خودرو از این خبر خیلی ناراحت میشن چون حاشیه سودهای وحشتناکی دارند
تنها راه نخریدنه ببینید چجوری به دست و پا میفتن
یبار مردم این کار رو کردن و جواب گرفتن
یارب روا مدار که گدا معتبر شود برای اینا کاملا صدق میکنه
دولت این روزها به هر دری میزنه برای جبران کسری بودجه از جیب ملت ، با اصلاح و افزایش مالیات شروع شد و با افزایش قیمت آب و برق و گاز ادامه پیدا کرد با شروع شش ماهه دوم سال با تغییر دهک بندی ، یارانه عده زیادی حذف شد و حالا افزایش افسارگسیخته قیمت گوشت و در پایان سال با فروش تقریبا دو برابری قیمت مصوب و بازار آزاد خودرو سود عظیمی خواهد برد !! دولت اگر به فکر مردم و تنظیم بازار خودرو بود مصوبه مجلس را اجرا میکرد ..... خداوند سال ۱۴۰۳ به داد ملت برسه
رسما دستور گرانی خودرو رو در بازار انحصاری صادر کردن
پژو از فردا 600میلیون
نتیجه مدیریت آقایان
کارنجات خودرو در بازار انحصاری حاشیه بازار می سازند و قیمت خودرو روز بروز بالاتر میره
مبارکه
در این وزارتخانه بیهوده صمت را تخته کنید و حقوق حیف نان ها را در جهت راه اندازی کارخانجات درست حسابی هزینه کنید و برای کنترل بازار نیز واردات را با گمرک 30 درصد آزاد کنید ببینید کشور مثل ژاپن میشود یا نه.
دولت محروم ساز. همه چی رو خود دولت گرون میکنه بعد ادعای مبارزه با تورم هم داره
وقتی بازار در اختیار خودروسازان است و عوامل آنها دلال بازی میکنند چطور این طرح موفق آمیز خواهد بود
اصلا چه لزومی داره تا زمانی که خودرو سازان خودرو های که ثبت نام کردن رو تحویل نداده اند اجازه فروش داشته باشند ؟ همان ها رو مکلف کنید تحویل بدهند جای عرضه قطره چکانی ، به یکباره قیمت ها به صورت طبیعی کاهش پیدا خواهد کرد
بعد وقتی همچین تصمیمی میگیرید میخواد ما فکر کنیم مسئولین نان حلال میخورند ؟ ما بهشون رای میدیم ؟
ایرانخودرو وسایپای خونخوار با ندادن خودرو تو بازار باعث گرونی میشن بعد مینالن که بازار بیشتر از کارخونه هست و ما ضرر میدیم باید رفقا برامون مجوز افزایش بدن و رفقا هم میگن چشم ما مردم بیچاره هم باید پول یه خودرو خارجی رو برای آشغالاشون هزینه کنیم
سلام فروش بیشتر خودرو خوب هست الان یکساله خودرو جدید نذاشتن... ولی پنج درصد زیر قیمت بازار خیلی خیلی گرونه خب یکی از دلایل بالا بودن قیمت بازار همین عدم عرضه یکساله است
اگه مازاد تولید دارن چرا با سه ماه تاخیر تحویل میدم
یعنی اگه یه خودرو که الان قیمت بازارش ۶۰۰میلیونه بشه ۱میلیارد هدف گذاری ایرانخودور این میشه که قیمت کارخانه رو به ۱میلیارد برسونه صرف نظر از کیفیت فقط چشمش دنبال اینه هرچی قیمت بازاره همونو بدست بیاره
سلام والله ما یک سال است ساینا دوگانه سوز ثبت‌نام کردیم هنوز تحویل ندادند، با این مجوز خودروسازان خودروهایی که خودشون دوست دارن همونو تولید میکنن.
طرح بسیار خوبی است قیمت بازار را تا حدی پایین می‌آورد ولی دلالان و مافیای بازار آزاد نمی‌گذارند این طرح اجرایی شود
5درصد کمتر از بازار یعنی پذیرفتن قیمت های میلیاردی برای پژو و تارا و دنا و حتی کوییک
من از منتقدین جدی صنعت خودرو هستم، اگر منصفانه نگاه کنیم در تولید گوشت(دامپروری) نیازی به ماشین آلات و ابزار های تخصصی و مواد اولیه تخصصی صنعت خودرو وجود ندارد و ما در ایران گوشت را کمی گرانتر از آمریکا و اروپا میخریم (بیش از ده دلار)
مشکل صنعت خودرو به طور اخص و سایر مشکلات کشور بطور اعم جای دیگری است!
ما خودمان انتخاب کردیم که جور دیگری زندگی کنیم پس غر نباید بزنیم
این قانون رو اجرا کنند به شرطی که هر ماه پنج درصد قیمت خودرو بیاد پایین و اگر نیومد تا زمانی که محقق بشه گمرک اجازه ورود به خودروهای دست دوم بده با قیمت کم، مثلا خودراهای با قیمت دلاریه 10 هزار دلار و قیمت ریالی 700 میلیون تومان. تا قیمت ها به قیمت منطقی که تو دنیا هست برسه.
با یه معیار مشخص که بصورت تصادفی تعدادی از انواع خودرو صفر در ماه مشخص بشه که قیمتشون سنجیده بشه.
ما مردم به این نتیجه رسیدیم که خودروسازی دست دولتی ها نیست که اگر بود حداقل یک دولت کاری انجام میداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
اتفا قا دست دولته دولت پول نداره حقوق بده
گوشت افزایش قیمت ، نون ، خوراک و پوشاک و خونه و اجاره خونه و مسافرت و تفریح و آموزش و .... چند ین برابر . نمی دونم واقعا اینا دلسوز ملتتد آزادگان واردات رو بازار راه کاهش رو پیدا میکنه . تا وقتی انحصار تولید خودرو و لوازم هست هیچ برنامه ایی جواب نمیده . فقط فکر سود خودشونن
من ایران خودرویی هستم چند ماهی است کلا فروش نداریم فقط میدیم دلالا...سودشم نصف نصف ....خدا بده برکت ..تا گرون میشه همه می. خ رن می خر ن این یه جمله گیلکی خود رو سازانه ....
بهتره وزارت صمت رو جمعش کنن، وزیر صمت هم برگرده همون جایی که قبلا بود.
مافیا برنده شده وملت بیچاره خرید خودرو با 10برابر قیمت جهانی افرین به دولت مردمی
ایها الناس .. آقایان دولتی ... این خودرو سازان اگر مازاد تولید دارن چرااااا هنوز خودرو های پاییز سامانه یکپارچه رو تحویل ندادن ؟؟؟؟ نکنه دارن احتکار میکنن تو بازار ازاد بفروشن . نکنه میخوان گرون کنن ؟ الو کسی پاسخگو نیست ؟
باسلام.
راه حل مشکل خودرو، لوازم منزل،و.. خیلی ساده است "آزادسازی واردات"

پس ببینید چه کسانی با آن مخالف هستند "همانها مافیا هستند"
اشکال نداره قیمت گذاری کنین 5درصد کمتر ازبازار ولی مسعول یارانه ها قیمت گذاری کنه طبق 45000تومان 7سال پیش
پراید
رسید به پورشه پورشه 270میلیون بود شده 20میلیارد مهدی بیا مهدی بیا که فقط مسئول یارانه ها تونسته قیمت رو نگه داره 45000تومان
مردم خودشون برای جانشون و مالشون ارزش قائل نمیشن و ماشینهای بی کیفیتی که باعث مرگ خانواده هاشون میشه رو میخرن مقصر خودمردم هستند.فروشنده هم میخواد سودش رو ببره.یکسال ویا دوسال تحریم کنید ببینید خودروسازها به غلط کردن میفتند
آقا اصلا به قیمت بازار بفروشید. اصلا دوست داشتید به هر قیمتی تمایل دارید بفروشید. فقط اجازه وارد کردن خودرو به هر ایرانی بدهید اون وقت ببینم کی این لگنهای ایرانی و چینی را میخره. خون مردم را در شیشه میکنید. تا وقتی دست دولت در خودرو هست همین است که میبینید.
حق ملت ایران همینه.خودشون خواستن که اینگونه زندگی کنند.ماشین های بیکیفیت با قیمت های نجومی میخرن، غر هم میزنن.یکسال نخرین.نتیجه اش رو هم میبینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
زمان وزارت نعمت زاده هم این کمپین راه افتاد و اکثر مردم خودروی صفر نمی خریدند اما با اعطای وامهای خودرو شرایط را خیلی زود به نفع خود تغییر دادندو مردم همیشه در صحنه هم همراه آقایان شدند.
از این مردم رای هم می خوان......
دوستان خودرو سازهای ایران را مافیا اداره می‌کنه وتنها نماینده مجلس(جلال رشیدی کوچکی) که از واردات خودرو حمایت می‌کرد رد صلاحیت شد،واندک‌خودرویی هم که وارد شد با ۳۰۰درصد سود دست مردم رسیده،هر آدم‌ بی سوادی هم میتواند حساب کند بعنوان مثال تویوتا کرولا 1200cc که قیمت جهانی ۱۵۰۰۰دلار است با دلار۵۰هزارتومانی میشه ۷۵۰میلیون درصورتیکه وارد کننده به مردم فروخته ۲میلیارد وپنچاه، خودتان قضاوت کنید
ظرفیت تا پایان 1403 تکمیل به استثنا اونایی کهپول بیشتر بدن
رای بدین
تقصیر خودمونه بیاییم یک بار هم کمپین "نه به خودروی داخلی" را اجرا کنیم
بیایید متحد شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تا کی نفع خودمون رو به نفع جمع ترجیه بدیم پمن به عنوان اولین نفر به این کمپین می پبوندم
نه به خودروی داخلی چه تولیدی چه مونتاژی
سال گذشته در همین مواقع 5 هزار خودروی شاهین دستی را در بورس عرضه کردند و تنها 1500 عدد آن به قیمت پایه که 320 میلیون بود به فروش رفت. مردم فکر کردند که با واردات خودرو قیمت آن کاهش می یابد و استقبال نکردند. دولت و خودروساز وقتی این قضیه را دیدند گفتند داریم براتون مردم عزیز جالا خودروهای ما را نمی خرید. چنان با مسئله واردات خودرو برخورد کردند که امسال شاهین 680 میلیونی را به فروش رساندند و مردم مستأصل از همه جا برای ثبت نام از سر و کول هم بالا رفتند.
اینترنت آزاد، نان آزاد، دلار آزاد، قیمت خودرو آزاد، مالیات چند برابر، همه چیز آزاد بجز حقوق کارگر و کارمند، سن بازنشستگی هم که آزاد. این دولت مردم رو به خاک سیاه نشوند
تا کمبود تولید هست قیمت کارخانه با بازار تفوات داره
خودرو ساز ها فقط باید در صورتی اجازه افزایش قیمت را داشته باشند که در قبال افرایش هر یک درصد تولید بتوانند یک درصد قیمت فروش خود را بالا ببرند.
وگرنه با تزریق قطره چکانی خودرو به بازار و افزایش شدید قیمت خودرو نمی توان به اسم تعدیل قیمت، 5 درصد زیر قیمت باراز سیاه خودساخته توسط خودروسازان فروخت و بازار را تنظیم کرد.
نامه 17 خرداد وزارت اطلاعات به مرکز حراست وزارت صمت با توصیفاتی که خاندوزی در نشست خبری خود از این نامه ارائه میدهد، وجود خارجی ندارد. (مهمترین سند در باطل اعلام کردن نتایج انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی)
فقط واردات می‌تونه خودرو راارزون کنه
که مسولیت نمی خوان
تنها راه نخریدن هستش.بخدا قسم یه سال نخرید به خاک سیاه میشینن و با غلط کردیم قیمت رو پایین میارن.راه دومی وجود نداره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار