بازدید 61028

انتقاد وزیر صنعت از انحصارطلبی در خودروسازی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از انحصارطلبی در صنعت خودروسازی کشور گفت: انحصار در تولید خودرو مصیبت است، ولی وزارت صمت به دنبال شکست انحصار خودرو است.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 02 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه وزارت صمت دو برنامه اولویت‌دار را برنامه‌ریزی کرده است، اظهار داشت: تامین کالای اساسی در شرایط کنونی اقتصادی و مدیریت بازار مهمترین آن‌ها است.

وزیر صمت با بیان اینکه اگرچه تحریم فشار زیادی بر کشور وارد کرده، اما این دلیل بر بی‌نظارتی‌ها در بازار نیست، افزود: به همین منظور نظارت‌ها را در بازار تشدید می‌کنیم تا هم قیمت‌ها متعادل شود و هم کمبودی احساس نشود.

وی با بیان اینکه بانک‌هایی که واحد‌های صنعتی را تملک کرده‌اند از اداره آن عاجز مانده‌اند، گفت: اختیاراتی به وزارت صمت داده شده تا بانک‌ها را وادار به برگرداندن واحد‌های صنعتی تملک شده کند.

رزم حسینی با انتقاد از انحصارطلبی در صنعت خودروسازی کشور، گفت: انحصار در تولید خودرو مصیبت است، ولی وزارت صمت به دنبال شکست انحصار خودرو است، زیرا مردم لایق استفاده از خودرو خوب، با کیفیت و با مصرف سوخت پایین هستند.

وزیر صمت با اشاره به مشکلات اساسی در نظام اداری کشور افزود: مسئله اقتصاد چالش جدی نظام و انقلاب است که همه بازیگران در حوزه اقتصاد باید در این موضوع متمرکز شوند تا مردمی از آن بهره‌مند شوند.

وی موانع توسعه و پیشرفت کشور را تمرکزگرایی، بروکراسی اداری، اختلافات سیاسی، نگاه منفی به سرمایه‌گذاران، قوانین و مقررات مزاحم و عدم اختیارات به وزارت و مسئولیت‌ها مطرح کرد و گفت: حل مشکلات زمانبر است، ولی زمانی نمانده و باید در یک مدل نرم‌افزار مدیریتی همه ارکان مدیریتی استان جمع شوند و در یک مدل جمع شوند و زمینه ایجاد شغل را فراهم کنند و مهمتر از آن بخش خصوصی را فعال کنند.

وی ادامه داد: در این مدل استان فارس باید از نظر حوزه انتخاباتی به ۱۵ حوزه اقتصادی تقسیم‌بندی شود و با اولویت روستا‌ها محور پیرامونی خود را تقویت کنند.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کرونا و تحریم مانع توسعه اقتصادی شده است، گفت: عبور از این محدودیت‌ها با تلاش و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها امکان پذیر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم در استان، افزود: فارس حائز رتبه‌های برتر در تولیدات محصولات کشاورزی، مواد معدنی به ویژه خاک نسوز و سنگ‌های تزیینی، جایگاه برتر تولید گاز است که توجه به آن‌ها زمینه‌ساز رشد اقتصادی فارس خواهد شد.

رحیمی با اشاره به وجود ظرفیت‌های معدنی متنوع در استان فارس بیان کرد: فعال شدن این معادن نیازمند دستور وزیر صنعت و معدن است که بی تردید سبب اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت تجربه فعالیت عملیاتی در صف و ستاد را داشته اند خواهان تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها و تمرکز زایی در این حوزه شد.

وی گفت: بی‌تردید کسانی که در استان‌ها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند بیشتر از افرادی که در مرکز مسئولیتی دارند به مشکلات و راهکار‌های عبور از آن‌ها آگاه هستند؛ بنابراین تفویض اختیار به نمایندگان دولت و وزرا در استان‌ها راهگشا خواهد بود.

استاندار فارس با بیان اینکه مدیریت بازار در شرایط کنونی ضرورت جدی دارد، اظهار کرد: تشدید نظارت و سیاستگذاری‌های لازم از شدت نگرانی مردم کاسته و زمینه ساز ثبات بیشتر در بازار خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: توسعه صنعتی فارس با توجه به ظرفیت‌های استان همچون نزدیکی به دریا، نیروی انسانی فنی و متخصص، مراکز دانشگاهی برجسته و پارک‌های علم و فناوری امکان پذیر است.

نماینده عالی دولت در استان فارس توجه به زنجیره‌های صنعتی را بسیار مهم دانست و افزود: در استان فارس امکان ایجاد این زنجیره‌ها در صنایع فولاد، آلومنیوم و سایر مواد معدنی وجود دارد که در صورت توجه وزارت صمت به این موضوع شاهد اشتغال زایی مناسب، تولید ثروت و ارزش افزوده در استان خواهیم بود.

رحیمی با بیان اینکه صنایع فولاد استان فارس در حال حاضر به مواد اولیه سایر استان‌ها وابسته است، از وزیر صمت خواست مجوز اکتشاف مواد اولیه این صنایع در استان را صادر کند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صادرات استان نیازمند اختصاص اسکله و بندر است گفت: ایمیدرو و ایدرو در این زمینه امکانات مناسبی دارند که می‌توانند در اختیار استان قرار دهند.

استاندار فارس تصریح کرد: تعدادی از صنایع راکد استان فعال شده و تعدادی در حال راه اندازی است که با حمایت وزارت صمت توفیق بیشتری حاصل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
باشه بهشون میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
باید خوب شود
باید انحصار بشکند
باید از رزان شود
باید باید باید....

من نمیدونم چرا مردم این بایدها را انجام نمیدند
عجب مردم بدی هستیم ما
چهل ساله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
همیشه با انتقاد شروع میشه بعد توجیه میکنن سپ حمایت از وضع موجود و بعد تشدید وضعیت خراب وووووآخرش هم کاری از دستشون بر نمیاد
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
عجيبه. متولي اين امر خود شما هستي از كي انتقاد مي كني؟!!!!
چقد قشنگ حرف میزنن.
انگار دفعه اول میشنوم این حرفارو
تو کجا بودی عزیززززم؟؟
یک سال بعد...
وزیر نسبتا محترم صمت: اجازه افزایش هفتگی خودرو داده شد.
و من ا... توفیق
خودروسازان این مشکلات را به هبه دناپلاس مرتفع میکنند وزیر حرص زیاد توی این ۷_۸ماهه باقیمانده ازدولت نخور
هر کی روز اول اومد گفت صنعت و بازار خودرو انحصاری است و من ال میکنم و بل میکنم ، اما بعد از یک مدت ... و این داستان ، چند دهه ادامه دارد
آقای وزیر چند ماه بیشتر وقت نداری پس انتقاد از انحصار خودرو هیچ دردی رو دوا نمیکنه شجاعت داشته باش و در این چند ماه این انحصار رو از بین ببر تا نامت در تاریخ ایران ماندگار شود
جناب رزم حسيني حرف هاي خوبي ميزنيد و معلوم است كه برنامه هاي خوبي داريد ولي اميدوارم اين حرفها و برنامه ها را عملي كنيد و ترمزها را برداريد. انشااله
تازه وزیر شدی هنوز داغی ولی این شعارها دیگه فایده نداره. گوش ما از این حرفا پره. خودتون نمیخواین همچین سودی که از فروش این فرغونا بدست میارین رو از دست بدین پس بیخود حرف و شعار نده
بیش از چهل سال هست دولتها با حمایت از این خودرو سازه آنهم با بهانه حمایت از (تولید ملی) درخیانتهای آنها تقش بسار زیادی داشته. مخصوصا با ایجاد تعرفه های سنگین به خودروهای وارداتی( که لاقل خودروهای زیر ۲۰۰۰)باید با تعرفه کم و ایجاد رقابت سالم و حق انتخاب و احترام به مردمی که برای این کشور خون دادند وارد کنند. آنها آنقدر پوست کلفت و پررو شدند که چهل سال هیچ اهمیتی به انتقادات نمیدهند . واقعا آیا سپاه و ارتش تحریم نیستند؟؟؟چرا اونها میتونند تانک ،کشتی و هواپیما بسازند ولی این دو خودروساز با بهانه تحریمها فقط فرغون و لگن با قیمتهای چند صد میلیونی به مردم میدن؟؟؟؟ازهمه مهمتر اگر از نظر مالی ضرر میکنند اولا چرا تعطیل نمیکنند و دوما غلط میکنند هرسال چندین میلیارد به کارکنانشان پاداش وبه تیمهای ورزشی پول هزینه میکنند!!!!!!!!!
من قول بهت میدم تا دو هفته دیگه پراید 200 ملیون رو رد میکنه
کاش مشکل خودرو حل بشود الان داریم میشویم کره شمالی که از دوچرخه استفاده کنیم
دقیقا زمانی که جلوی واردات بسته بشه و تعرفه های غیر منطقی سرسام اور بسته بشه اونوقت بادمجان میشه شاه میوه
حرفها روزدید جناب وزیر مردم منتظر نتیجه اند.منتظریم
ببینیم شما چیگار میکنی پراید شده 130میلیون علی برکت الله ولی بعید میدونم بتونی
هر کی تازه در راس کاری قرار میگیره از این شعار ها میده
تو را خدا آقای وزیر به داد من برس....
فروش فوری سایپا ثبت نام کردم ماشین تیبا دوگانه سوز قرار بوده در تاریخ فروردین ماه سال 1398ماشین شرکت سایپا به من تحویل بده اما هنوز تحویل نداد الان 18ماه دیرکرد داره.... زنگ هر چقدر میزنم شرکت میگه قطع کم دارم یا میگه ماشین دوگانه سوز پلاک نمیشه شکایت هم کردم سازمان صنعت معدن وتجارت خبری نشد...
من یه کارگر ساده هستم خواستم یه ماشین بخرم که اسنپ کار کنم ... یا حسین
پاسخ ها
عماد
| Switzerland |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
پدر بیامرز من دهه فجر ۹۷ ثبت نام کردم که مرداد ۹۸ تحویلم بدن در جوابم میگن ۶ ماهه بدنیا اومدی !!!!!
اگر راست می گویید واردات خودرو را آزاد کنید تا بلکه ما بازنشستگان هم در آخر های این عمرمان سوار ماشین بشوییم .....
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
آقای محترم واردات راهم آزاد کنند به من وشما ماشین‌ نمیرسد
نمیشه یه راکتی بمبی چه میدونم به هوره تو مغز سایپا و ایرانخودرو
سلام آقای وزیر اولین باریست که یک وزیر واقعیت رو میگه چنانچه ماشین های دست دوم با قیمت پاین واردشده که قطعاتش در داخل تولید میشه مشکل تورم ماشین رفع میشه وقشر ضعیف جامعه هم صاحب ماشین میشه. متشکرم که مساله انحصار را در صنایع مطرح فرمودید متشکرم
خدا کند این دولت به وسیله شما یک کار بسیار خوب انجام دهد واین انحصار را بشکند.گناه نکردیم باید ماشیم اشغال با قیمت گران سوار بشیم حداقل حق انتخاب به ما بدین
اگر راست میگید ودر حرفهاتون صادق هستین هر چه زودتر اون طرح ساماندهی مجلس یازدهم رو تصویب وسریع اجرا کنید وبه هر ایرانی که ٥ سال از تاریخ گواهینامش گذشته یک خودرو تا پنج سال وهیچ کسی حق نداردیک خودرو بیشتر داشته باشد خودرو دوم به بالا مالیات سنگین ببندید ٤٨ ساعت بیشتر طول نمیکشه خودرو میشود قیمت شلغم.
مرد باش و پای حرفهات به ایست .
این انحصار رو بشکن .
بزار مردم لایق ماشین های خوبی باشن.
واردات رو ازاد کن.
واردات خودرو را آزادکنید این خواسته همه ملت هست.
انتقاد نمیخاد بکنی...رای گرفتی...داری خدا تومان پول میگیری برای وزارت...پشو یک کاری بکن...اگه به انتقاد هست که همه بلدن...خودمونو مسخره نکنیم
حرفایی که ایشون میگه تازه اگه حریف خودرو سازها بشه حداقل سی سال زمان میبره..
فیلم بازی نکن
جناب رزم حسینی وزیر محترم
جهت بهبود اقتصادی به ویژه خودرو ، کافیه به فامیل زیبای خود عمل کنید .
امام حسین (ع) وار وارد رزم با سیستم ضعیف اقتصادی شوید . انشاءالله دعای مردم و محبین امام حسین علیه السلام همراه شماست .
اگر واقعا هم رزم شهید والا مقام سلیمانی بودی باید حریف این اوضاع بد اقتصادی و این دو غول انحصار بشی که دارن خون مردم رو تو شیشه میکنن خودرو و سایپا .
اقا وزیر، بسیاری قبل شما حرفهای خوشگلتر زدن. بسه. اگه میتونی کاری کن
سلام،
آقای وزیر دستور بدهید به مرکز صنعت ومعدن استان خوزستان مجوز و پروانه بهره برداری جهت استخراج شن و ماسه از زمینهای زراعی در بخش دیمچه شهرستان شوشتر صادر ننماید و مجوزهای صادر شده را بررسی نمایند.
با تشکر
رحمت به شیری که خوردی!
با سلام . بایستی این مطالب را کپی کرده و در موقع لزوم بر علیه مستندات و گفته های آقای وزیر استفاده کرد . آقا کارخانه های صنعتی اکثر متعلق به آقازاده ها ست مخصوصا صنعت خودرو . لطفاً زیاد تند حرکت نکنید .
اقای وزیرتوراخدا ی کاری کنید آنها که ماشین ندارند زورشون نمیرسه بازار آزاد بگیرند بیار پایین ممنون
به خدا که اگر بخواهید میتوانید در ۳ ماه اوضاع خودرو رو حل کنید و قیمتهارو پایین بیارید طوریکه دولت بعدیم شمارو برای این سمت انتخاب کنه و در وزارت صنعت باقی بمونید چون خودرو مهمترین نقش رو در گرانیها داره شما کافیه همین یکیرو متعادل کنید تا در اذهان عموم باقی بمونید
خواهشا فکر مردم باشید
مدیریت خیلی خرابه
نه بابا ؟
هر نوع انتقاد و برخورد و حتی جنگ با یه دناپلاس حل میشه
آقای وزیر شما هم بزودی در مجموعه بالا جذب میشی و دیگه صدات در نمیاد (بچه های بالا)
هرکسی که میاد جوری صبحت می کند که انگار ناجی مردم اومده
همه شما ها فقط به منافع و رانت خودتون فکر میکنید که اگر اینطور نبود فاصله بین مردم و مسئولین کیلومتر ها نبود!
فقط تعرفه واردات خودرو را حذف کنید....بابا با ۱۴۰ میلیون میشه bmv مدل پائین سوار شد نه این لگنی که با قطع تولیدش صفرش شده ۱۴۰ تومن....
این انحصار خودرو از انحصار و امتیازدهی تاریخی قراردادهای تالبوت و توتون تنباکو برای مردم ظالمانه تر تمام شده است و این با نظام اسلامی کاملا متناقض می باشد
همه وزرا اول آمدندو شاخ و شانه کشیدند و شعار دادند آخرش هم دودش فقط به چشم مردم رفت . وجدان قوی و سالم می خواهد و جربه جلوشان بایستی . داری بسم الله
اقای وزیر ما ی کوییک اسم ما افتاد جون مادرت کاری بکن کوییک بشه ۴۰۰ تومن که ۴۰۰ تومن کم دارم ی خونه بگیرم ..سپاس از شما و کشورایران که بوققققققققققققققققق
آقا وزیر صنعت به فکر باشید.رئیس کارخانه خودرو سازی چیکار میکنه.....خودرو 60میلیونی به 150میلیون رسانده...از کار برکنار کنید
سلام
جناب آقای رزم حسینی عزیز امیدوارم با مسئولیتی که قبول کردید در این زمان کوتاه بتوانید سربلند بیرون بیایید
بنده به عنوان یه ایرانی و کسی که با هزار سختی درآمدی بدست میارم تا بتونم آسایش برای خانواده ام ایجاد کنم
شمارو به خون تمام اون عزیزانی که ریخته شده برای امنیت و عزت این مردم قسمتون میدم اگر میتونید جلو این انحصارطلبی خودروساز هارو بگیرید، به رئیستون بگید گمرک دست خودتونه
خواهشا برا یه تلنگر هم شده فقط یک سال یه نهیب به صنعت خودرو سازی بزنید
بلکه به خودشون بیان
اگر مدیران نالایقی دارند برکنارشون کنید وگرنه این شرایط رو اصلاح کنید
بخدا این حق مردم نیس
به امام حسین همه اونایی که با این دو تا خودروساز نالایق جیباشون رو دادن پرپول میکنند ، فقط نون تو خون مردم دارن میزنن میخورن
به خدا خوناشام هستن این مدیرانی که نمی خواهند مردم رنگ آسایش رو ببیند
آخه گناه ما چیست که دیگ همون پراید بی کیفیت رو هم نمیتونیم بخریم
تورو به امام زمان یه فکری به حال این دوتا خودرو ساز فرصت طلب بکنید
من چندساله شرمنده خانواده خودمم بخاطر پس اندازی که کردم تا بتونم یه ماشین نسبتا سالم بگیرم
ولی پس اندازم الان شده نصف یه پراید صفر تو بازار آزاد
واقعا یه لحظه خودتون رو بزارید جای ما مردم بی بضاعت
فردا اگر جنگ بشه ،ما پا برهنه ها باید بریم از ناموس شما دولت مردها دفاع کنیم
انصاف داشته باشید، ماهم ازین سرزمین حقی داریم...
ببخشید وزیر تازه کار است اولین خودرو را برای فامیل گرفت نظر عوض میشود همه قوه قضاییه امد نتوانست بر مافیا خودرو غلبه کند چه رسد وزیر
وااااااااااای
چقدر شما کار کردید
خودرو اومد پایین با این انتقاد
کار بکن
کااااااار
حرف زدن رو خاله زنکا هم بلدن
همتون اولش انتقاد میکنید آخرش وضع و خراب تر میکنید و میرید و یکی دیگه میاد بجاتون
کاشکی قانون بختری برای جایگزینی وزیر بود
اگر دولت‌ می‌دانست آقای وزير می‌تواند کار موثری انجام‌ دهد یقینا ایشان را انتخاب نمی‌کرد ومجلس هم رای اعتماد نمیداد
جناب وزیر به حیاط خلوت دولت خوش اومدی
سلام،وزرای قبلی هم ازاین فرمایشات زیادفرمودندتاآخربه جنابعالی رسیده.سالی که نکوست از بهارش پیداست.موفق باشید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل