بازدید 3627

ماهواره نظامی پیونگ یانگ در مدار زمین قرار گرفت

اداره ملی فناوری هوافضا (ناتا) کره شمالی با اشاره به اینکه ماهواره نظامی مالی گوان-۱ را با استفاده از موشک حامل ماهواره جدید چولیما-۱ از پایگاه پرتاب ماهواره سوها با موفقیت در مدار زمین قرار داده، افزود: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر رویداد پرتاب این ماهواره نظارت داشته است.
کد خبر: ۱۲۰۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷ 22 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره شمالی، پیونگ یانگ با اعلام این خبر که اواخر شب سه‌شنبه (به وقت محلی) یک موشک حامل یک ماهواره نظامی را با موفقیت در مدار زمین قرار داده است، این قابلیت را یک حق مشروع برای خود دانست.

بر اساس این خبر، موشک چولیما-۱ به طور معمول در مسیر پرواز از پیش تعیین شده پرواز کرد و ماهواره شناسایی را با دقت در ساعت ۲۲ و ۵۴ دقیقه ۱۳ ثانیه سه‌شنبه شب (به وقت محلی) یعنی ۱۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه پس از پرتاب در مدار زمین قرار داده است.

در گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی آمده است: ناتا در آینده نزدیک چندین ماهواره نظامی جدید را پرتاب خواهد کرد تا پوشش خود را بر کره جنوبی و سایر مناطق مورد علاقه نظامی‌اش گسترش دهد.

ناتا قبلاً در ماه‌های مه و آگوست نتوانست یک ماهواره شناسایی نظامی را در مدار قرار دهد و در هر دو مورد، موشک اندکی پس از بلند شدن از کار افتاد.

ادعاهای کره شمالی مبنی بر اینکه ماهواره مالی گوان-۱ با موفقیت وارد مدار شده هنوز تأیید نشده است اما کارشناسان در حال بررسی شواهد فنی و بصری برای تأئید این ادعا هستند.

به گزارش ایرنا، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی یک ماهواره نظامی به فضا پرتاب کرده است.

بر اساس این بیانیه، کره شمالی موشک حامل این ماهواره نظامی را یک روز زودتر از برنامه‌ریزی اعلام شده قبلی خود در ساعت ۲۲:۴۳ سه‌شنبه شب (به وقت محلی) به سمت مدار زمین، شلیک کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست